Print side | Luk vindue

MKT's Harman/Kardon - Klipsch Bio

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96744
Udskrevet den: 28-September-2024 kl. 12:15


Emne: MKT's Harman/Kardon - Klipsch Bio
Skrevet af: mkt
Emne: MKT's Harman/Kardon - Klipsch Bio
Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 21:33
Jeg er færdig med uddannelsen, har fået mig et arbejde og er flyttet sammen med kæresten, så det basale er på plads og nu er jeg så gået igang med det vigtige: hjemmebiografen Tongue

I 2005 købte jeg min første fladskærm, en 30" Phocus. Jeg købte den fordi den var flad og billig. Det kunne mærkes på kvaliteten!

I 2006 Købte jeg mit første surround anlæg og det har jeg også i dag. Det er en Harman/Kardon AVR 240 surround reciever med Harman/Kardon surround højtalersæt til.

Da jeg for nyligt gik i gang med at opgradere, startede jeg med mit tv der blev byttet til et LG 50PK950N, som jeg er fuldt ud tilfreds med indtil videre.

Der bliver nok ikke nogen projektor da jeg mener det fortjener et seperat rum, og det er ikke med i de nærmeste fremtidsplaner!

Jeg flyttede ind 30/4-2011 så, alle satelitter er ikke sat op, ledninger er ikke helt på plads, tv'et er ikke oppe og hænge osv. osv. Men det er jo processen der er sjov at følge er det ikke?

1/5 - 2011


Og herfra ligger/sidder vi og ser film:


UPDATE 28/7-2011 - Nye højtalere




Udstyret:
TV: LG 50PK950N
Forstærker: Harman/Kardon AVR 240
Fronter: Klipsch RF 82
Mediecenter: Boxee Box (sat op som NAS)
Diverse: WD elements 2TB

Så nu kommer det sjove; ønskeseddelen! Tongue
Forstærker - Anthem MRX 300, nok mest pga. ARC.
Højtalere - Er startet med Klipsch og bygger nok videre på den serie.
DIY tv-bord - Det jeg har nu er ikke godt/stort nok, og det er jo umuligt at finde et færdigt bord der passer til alle krav.
Effektforstærker - Når jeg får koblet noget surround til bliver min forstærker nok taknemmelig over lidt hjælp til at trække det hele.

Råd og kommentarer tages imod med kyshånd :)





Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 21:48
Jamen det ser jo lækkert ud. Dog lidt ked af din receivers placeringBig smile
 
Mht til Anthem MRX300, så kunne jeg forestille mig, at den effekt mæssig er noget i underkanten, hvis du hen ad vejen ønsker dig nogle andre højtalereSmile
 
I øvrigt skal du være opmærksom på, at HK kommer med nogle nye receivere senere på åretSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 22:49
Ja jeg er også virkelig ked af den placering, men det bliver anderledes i løbet af et par uger (kæresten glemte selvfølge ophænget hjemme ved sine forældre), hvor jeg får tv'et op og hænge, får en længere optisk ledning og får sub'en om bag/ved siden af sofaen.

Jeg havde tænkt at supplere med effektorsterker(e) til fronthøjtalerne og senere når der skal surround på igen tænker jeg enten at jeg har en ny forstærker eller at MRX'en godt kan trække dem. Jeg er ret grøn på hifi kanten så hvis det er helt hen i vejret tager jeg gerne mod bedre ideer.

Ang. HK, for den sags skyld også Anthem, er jeg ikke bundet til et bestemt mærke, så jeg kan hurtigt overtales til at lytte til nogle andre forstærkere og nyt er jo altid sjovt :)


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 08:30
Jeg er stødt på et problem i mine planer og kunne godt bruge noget hjælp.

Er der nogen der kender en måde hvorpå man kan afspille lokale musikfiler og Grooveshark uden at skulle skifte afspiller?

Jeg kender til Sonos, som kan med Spotify og lokale filer, og kender til Airport express, der kan streame fra pc'en uanset hvad man spiller.

Sidste udvej bliver nok at skifte til Spotify, købe Sonos og når nu man er i gang så afspille fra en Ipad Tongue Men det er jo den dyre løsning, så måske der er nogen der kender noget andet?


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 10-Maj-2011 kl. 10:30
Lille update.

Tv'et er kommet op og kablerne er blevet lidt bedre skjult. Samtidig har forstærkeren fået en bedre placering og Benny Bonzai har fået sig en æresplads.



Jeg tror desværre jeg kom til at ødelægge terminalerne på min sub eller kabelet, men tror det kan fikses.

Nu mangler jeg "bare" bare en ny forstærker så jeg kan få lyden gennem hdmi. Så slipper jeg for at bruge den for korte optiske kabel I kan se over forstærkeren.

Angående mit streaming problem har jeg søgt vidt og bredt og absolut ikke fundet noget som helst. Så jeg har hyret en kammerat der kan programmere sådan noget for mig. Det bliver nok en app til enten Android eller Ipad. Hvis der er flere der er interesseret i noget sådan så send en PM så skal jeg holde jer opdateret. Kom også gerne med forslag til hvad app'en skal indeholde.

Hvis ikke det bliver til noget så overvejer jeg stadig kraftigt Spotify+Sonos løsningen.


Skrevet af: kakilika
Skrevet den: 10-Maj-2011 kl. 11:11

Ang. det sidste billede: Har du også selv stået for ombygningen af dit LG til et 4:3-fjernsyn? LOL



Skrevet af: mkt
Skrevet den: 10-Maj-2011 kl. 11:25
Jpes. jeg synes det var meget flottere så jeg har skåret to sorte plastlister til som dækker for kanterne... Ellers var det bare ligeden SD kana der kørte da jeg tog billedet, det kan jeg ikke lige huske :P


Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 10-Maj-2011 kl. 11:48
Spotify + Sonos = a match made in heaven! Jeg elsker det i hvertfald og er fuldt tilfreds med det ;)



-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 10-Maj-2011 kl. 12:51
Jeg synes bare det er sindssygt dyrt.

Jeg så en nyhed om at Sonos nu understøtter Airtunes. Betyder det at man bare kan købe Sonos softwaren, en airport express og installere airfoil på Ipad og streame på den måde?


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 11:06
Så er det sket. Jeg har bestilt en Ipad2 (kendte en der skulle til USA og så er den jo 1k billigere) og må nok vinke farvel til min ellers fantastiske Grooveshark konto. Next stop: Sonos!

Jeg har også fået Netflix op at køre på min Boxee, og må indrømme jeg er lidt imponeret over kvaliteten. Jeg havde faktisk regnet med lidt gryn her og der, men det kører skam godt. Det er vist bare dvd kvalitet, men jeg har til gengæld ikke oplevet at den  stopper for at buffe.

Jeg har været ude og høre på Klipsch RF-62 og det var ikke nogen dårlig oplevelse. Til prisen tror jeg man får en god del. Men det må nok vente lidt, ser ud til jeg taber en rejse i et væddemål til min kæreste... Jeg troede sgu ikke på hun kunne holde op med at snuse Tongue


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 09:14
Tror sgu jeg har lavet en fejl... Har indgået et kompromis med min kæreste omkring tv-bordet. Nu tror hun jo hun skal være med til at bestemme hvordan resten skal være LOL

Jeg ville egentlig gerne bygge selv så der ville være plads til min fremtidige forstærker, center, effektforstærker, og HD-TV boks, men efter en tur i Ikea fandt jeg ud af at de kunne tilbyde en løsning til en plovmand, der så holder nogle år (jeg tvivler på jeg får center eller effekt indenfor de næste 2 år).

Som skrevet har jeg købt Ipad2. Den er sjov nok, men for sulan den mangler Java! Stort set hver 2. gang jeg surfer på den støder jeg på et eller andet hvor jeg tænker, "nå, så det kan den heller ikke". Så jeg glæder mig til jeg får Sonos og Ib-Ipad får sig et reelt formål.



Til dem der ikke lige kender det så har jeg købt min case til Ipad'en på http://www.ebelow.com/ - http://www.ebelow.com/ . 100 kr og så får man ægte immiteret læder! Tongue. Den blev leveret (gratis) i posten 4 dage senere fra Singapore. Helt upåklageligt. En lignende side er http://www.dealextreme.com/ - http://www.dealextreme.com/ hvor man kan købe alt muligt dild dald til en pris mellem 0,5 og 10$. Så hvis man for eks. har købt en Ipad i USA kan man købe en adapter for 2,86$ inklusiv porto, eller hvis man har købt et tv-bord der er lavere end det man havde før og det optiske kabel nu ikke er langt nok, kan man få et på 1,5 m til 5,10$ ink. porto. Det skal jo alligevel skiftes ud når jeg får mig en forstærker med HDMI ind/udgang.

Det var ikke for at reklamere, men bare for at anbefale nogle sider jeg har brugt, og kommer til at bruge, en del.

Næste skridt bliver enten et lille Sonos anlæg eller et impulsivt højtalerkøb :D
http://www.dealextreme.com -


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 09:19
hvorfor jailbreaker du ikke ipad, så kan den håndtere java ?


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 09:31
Glæd dig til at styre Sonos med Ipad'en. Det er virkelig en fornøjelse at styre musikken fra den Thumbs Up
Min kæreste synes i hvert fald det er meget smart og nemt Smile


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hvorfor jailbreaker du ikke ipad, så kan den håndtere java ?


Det har jeg faktisk ikke noget godt svar på. Jeg har ikke engang tænkt på det, men det bliver jo selvfølgelig løsningen! Dejligt med lidt støttehjul selvom man har fået kanel og det hele :P


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af mkt mkt skrev:

Tror sgu jeg har lavet en fejl... Har indgået et kompromis med min kæreste omkring tv-bordet. Nu tror hun jo hun skal være med til at bestemme hvordan resten skal være LOL

Jeg ville egentlig gerne bygge selv så der ville være plads til min fremtidige forstærker, center, effektforstærker, og HD-TV boks, men efter en tur i Ikea fandt jeg ud af at de kunne tilbyde en løsning til en plovmand, der så holder nogle år (jeg tvivler på jeg får center eller effekt indenfor de næste 2 år).



http://www.dealextreme.com -
Ja sådan et kompromis kan være farligtWink Men du skal så bare bestemme hvilke sko og tasker hun må købe, og til hvilken pris. Så skulle den ged være barberetTongue
 
Men hvad laver skabet helt nede på gulvet? Op på væggen med det, så der kan gøres rent underTongue


Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af mkt mkt skrev:

Tror sgu jeg har lavet en fejl... Har indgået et kompromis med min kæreste omkring tv-bordet. Nu tror hun jo hun skal være med til at bestemme hvordan resten skal være LOL

Jeg ville egentlig gerne bygge selv så der ville være plads til min fremtidige forstærker, center, effektforstærker, og HD-TV boks, men efter en tur i Ikea fandt jeg ud af at de kunne tilbyde en løsning til en plovmand, der så holder nogle år (jeg tvivler på jeg får center eller effekt indenfor de næste 2 år).

Som skrevet har jeg købt Ipad2. Den er sjov nok, men for sulan den mangler Java! Stort set hver 2. gang jeg surfer på den støder jeg på et eller andet hvor jeg tænker, "nå, så det kan den heller ikke". Så jeg glæder mig til jeg får Sonos og Ib-Ipad får sig et reelt formål.



Til dem der ikke lige kender det så har jeg købt min case til Ipad'en på http://www.ebelow.com/ - http://www.ebelow.com/ . 100 kr og så får man ægte immiteret læder! Tongue. Den blev leveret (gratis) i posten 4 dage senere fra Singapore. Helt upåklageligt. En lignende side er http://www.dealextreme.com/ - http://www.dealextreme.com/ hvor man kan købe alt muligt dild dald til en pris mellem 0,5 og 10$. Så hvis man for eks. har købt en Ipad i USA kan man købe en adapter for 2,86$ inklusiv porto, eller hvis man har købt et tv-bord der er lavere end det man havde før og det optiske kabel nu ikke er langt nok, kan man få et på 1,5 m til 5,10$ ink. porto. Det skal jo alligevel skiftes ud når jeg får mig en forstærker med HDMI ind/udgang.

Det var ikke for at reklamere, men bare for at anbefale nogle sider jeg har brugt, og kommer til at bruge, en del.

Næste skridt bliver enten et lille Sonos anlæg eller et impulsivt højtalerkøb :D
http://www.dealextreme.com -
Hænger din skærm ikke meget højt ?


-------------
LG G2 65, ATV, HomePod stereo


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 13:26
@Kampus: Hvis jeg overhovedet foreslår noget tøj er det pr. definition grimt,men argumentet holder jo vand :D. Hvis jegfik min vilje og det kom højere op, bliver det på fødder. Der er så mange ledninger bag ved at det desværre ikke erlige til, før jeg får bygget mit eget, hehe.

@cgmand: Det kan godt være kameravinklen der snyder lidt, men dem der boede i lejligheden før os har boret 8 store huller i væggen som lige præcis er dækket af overkanten af tv'et. Så det er hovedårsagen til højden, men jeg ville godt have haft det lidt lavere. overkanten går mig til hagen når jeg står op og jeg er 180 høj.


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 11:04
Fandens. I fredags gik tv'et af en eller anden grund. Strømforsyningen står bare og tænder og slukker uden der kommer billede. Heldigvis købte jeg en N-model så der kommer en hjem til mig og fikser det i løbet af ugen.

For at trøste mig selv har jeg købt nye højtalere Big smile Der var tilbud på et par Klipsch RF-82 (ikke mk II) til bare 5000 for et par så de er nu bestilt og på vej. Glæder mig som en lille dreng. Jeg har læst at de er lidt mere brutale i lyden i forhold til den nye model (hvad det helt præcis betyder må jeg nok bare finde ud af på egen hånd), men det tror jeg egentlig går ganske godt sammen med at jeg ser en masse film.

Højtalerne kommer indledningsvist til at spille sammen med min Harmon/Kardon forstærker i 2.1, så det bliver spændende at se om jeg mærker et løft fra den H/K-surroundpakke jeg har stående nu.

Jeg får dem forhåbentligvis i løbet af denne uge og så skal der nok lige komme nogen billeder op.


Skrevet af: Therien
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 11:18
Lyder sgu spændende.. Klipsch er desværre et mærke man ser alt for lidt i DK..

-------------
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Lyder sgu spændende.. Klipsch er desværre et mærke man ser alt for lidt i DK..


Jeg bor i Oslo så skal ikke kunne sige hvor udbredt de er i DK. På avforum.no virker de i hvert fald meget udbredt. Elgigaten har den samme model til 500 (dkk) mere, så der er mulighed for at købe dem der også :)

Sidste år kostede de 10k for den samme model, men den produceres ikke længere og Elgiganten/Elkjøp har nok opkøbt de fleste restlagre og sælger dem til spotpris: http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/hojttaler/RF82B/klipsch-rf-8211-gulvhojtaler - http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/hojttaler/RF82B/klipsch-rf-8211-gulvhojtaler .


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 28-Juli-2011 kl. 08:33
Så kom de. I går aftes kl. 21:30, så jeg har bare lige nået at tilslutte dem og spille bare lidt. Indtil videre er jeg ikke helt tilfreds med lyden. Hornet synes jeg træder alt for meget igennem og der mangler en god del bas.

Kæresten vidste ikke de skulle komme så hun fik noget af et chok da der lige pludseligt stod to højtalere der var "lidt" større end hun var vant til. God humor!

Jeg skal, have købt banastik og amatør-kalibreret i dag og se om der ikke kan komme noget bedre lyd ud af dem.

Nyt billede på side 1.

@Kampus: Nu blev det også bestemt at det lille tv-bord skal have sig nogen fødder så det ikke ser så lille ud længere :)


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 04-August-2011 kl. 11:54
Så har jeg endelig fået indstillet forstærkeren som jeg tror den skal stå. X-over er sat til 60Hz, jeg har skruet et hak ned for trebel og jeg kører med L/R+LFE da jeg stadig har tilsluttet subwooferen fra surroundsystemet.

Jeg mærker hvert fald et markant løft i lyden i forhold til sattelitterne. Lyden er både blevet dybere og klarere og det er skønt man kan mærke bassen. Hornene har jeg vænnet mig til og det der irriterede mig før var nok at de giver flere detaljer end jeg er vant til.

Jeg kan tydeligt mærke på forstærkerens temperatur at den har fået lidt mere at arbejde med, men jeg synes ikke det virker som om den anstrenger sig. Det skal dog siges at en effektforstærker er en selvsagt del af mit kommende setup. Samtidig skal jeg nok have overvejet en form for køling i tvbordet.

Alt i alt er jeg nok en happy camper :)


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 04-Januar-2012 kl. 08:11
Endelig er det tid til en lille update. Jeg har tabt et væddemål med min kæreste så pengene bliver sat til side til en Thailandstur og desværre ikke anlæg som det ser ud nu, men lidt er der da altid plads til :)

Har fået en Logitech Harmony one, så her er lidt før/efter billeder. En skam den ikke kan kontrollere Boxee'en, men tror nu at Boxee's egen fjernbetjening fungerer optimalt. Har testet et par iPad controllere, men synes sgu ikke det virker godt.





Elsker at den sætter alle duppedingserne på de rigtige in/outputs og så er den jo samtidig lidt flot at se på Smile.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 08-Januar-2012 kl. 21:57
Nu har jeg ikke selv set om det virker, men kunne forestille mig at en Harmony 900 ville have været løsningen da den også kan bruge RF som Boxee også gør. Dog kommer man til at mangle QWERTY-tastaturet.


Skrevet af: Schulz
Skrevet den: 09-Januar-2012 kl. 06:36
Hvordan spiller dine Klipsch, de må efterhånden være tilspillet. Har de ændret sig eller er de stadig skarpe i diskanten og hvordan er bunden i dem? Jeg kigger selv lidt på Klipsch og har hørt en del godt om dem...


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 09-Januar-2012 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Nu har jeg ikke selv set om det virker, men kunne forestille mig at en Harmony 900 ville have været løsningen da den også kan bruge RF som Boxee også gør. Dog kommer man til at mangle QWERTY-tastaturet.


Det vidste jeg faktisk ikke, men jeg ville nok ikke kunne undvære qwerty tastaturet, så tror det her er en god løsning for mig.

Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Hvordan spiller dine Klipsch, de må efterhånden være tilspillet. Har de ændret sig eller er de stadig skarpe i diskanten og hvordan er bunden i dem? Jeg kigger selv lidt på Klipsch og har hørt en del godt om dem...


Jeg er ganske tilfreds med mine Klipsch. Det er mit første sæt gulvhøjtalere så jeg ved ikke hvor godt grundlag jeg har for at udtale mig, men jeg hører den godt detaljeret lyd, og kan mærke bassen når der er tryk på. Alt i alt mener jeg der er rigtig meget bang for the buck, men selvom de er "letdrevne" med 97db følsomhed tror jeg noget mere kraft ville løfte oplevelsen.

Jeg har koblet subwooferen fra (mest pga. kæresten) og synes højtalerne leverer en god bas på egen hånd og jeg savner faktisk ikke wooferen.

Jeg tror jeg har ramt et rimelig godt match med H/K og Klipsch. Jeg snakkede med en der ikke var så glad for Klipsch til Oslo HiFi messe og han mente at hvis man købte Klipsch og Hegel kunne man lige så godt købte ørepropper samtdig. Jeg har også hørt RF serien sammen med Anthem MRX 700 og det var rigtig godt!


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 11:01
Ja så måtte jeg også kaste håndklædet i ringen og levere min rygrad til WAF-skranken. Jeg har solgt mine højtalere. Fik heldigvis samme pris som jeg betalte så egentlig har jeg haft gratis højttalere i snart et år. "Vi" er blevet enige om at mindre højttalere passer bedre ind i vores lejlighed. Jeg er egentlig ikke uenig for de er fandeme store når man tænker over det Big smile

Vi har været ude og lytte til http://ktradio.dk/product_detail.asp?id=3133 - KEF R100 og må sige jeg blev imponeret. Det var godt nok et lille lytterum, men tro det eller ej så var der god, præcis og fyldig bas fra de små legoklodser. Vi skal ud og lytte til http://www.bowers-wilkins.eu/Speakers/Home_Audio/CM_Series/CM1.html - B&W CM1 og http://www.dynaudio.com/int/home_loudspeaker_systems/excite/excite_x12.php - Dynaudio Excite X12 en af dagene. Vi kan begge bedst lide designet på KEF, men hvis der er mere lyd i de andre er de absolut ikke udelukket. 

Har også tænkt at skifte receiveren ud med http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?&products_id=879 - Audiolab M-DAC og http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?&products_id=862 - Audiolab 8200P . Som jeg ser det er der både mulighed for at tilslutte optisk signal fra min nyligt indkøbte Airport express, og optisk fra TV, samt evt. fremtidig sub, hvis reolhøjttalerne viser sig at være for små. Jeg har ikke fundet andre stereo sammensætninger der har samme muligheder til samme pris, men hvis der er nogen der har et godt bud ville jeg være glad for at kunne få lyttet til dem. 

Jeg er lidt i tvivl om nogen af stativhøjtalerne kan fylde stuen med lyd. Godt nok har vi bare ca. 20kvm, men de er bare så små. Nogen der har erfaringer med lignende sammensætning?


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 14:44
http://www.youtube.com/watch?v=IPf7_SQMO7M - http://www.youtube.com/watch?v=IPf7_SQMO7M

Kunne ikke lade vær'. Big smile


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 26-Juni-2012 kl. 15:06
Lige mine ord Kirkelund :P

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 29-Juni-2012 kl. 10:28

Oh well, den lagde jeg vel selv op til. 

Men nu har jeg været rundt i det meste af Oslo. I HFK fik jeg først en grundig skuffende prøve af B&W CM1 på en NAD stereoforstærker. Det lød forfærdeligt. Det lød som om musikken havde fået en mavepuster og ikke kunne præstere ordentligt. Sælgeren skiftede dem over til en Denon og det var en helt anden sag. Dynamikken og B&W lyden kom ordentlig frem og det var egentlig ok imponerende af de små dippedutter.

Efterfølgende var det Dynaudio Excite 12 der stod for tur. De blev spillet på en Hegel sammensætning til omkring 90.000 og lød rigtig godt. De fangede bare ikke helt. Imponerende tryk og dynamik. Der var bare et eller andet der ikke fangede mig. 

Tilbage til KEF R100 det gik og det er altså til dato den mest imponerende reolhøjttaler jeg har lyttet til. Nej man får ikke trykket i brystkassen, men er det ikke det man kan købe en sub for?

Anyways - sådan ser det ud undtil videre:





Effektforstærkeren var ikke på lager, men når den kommer, ligger jeg et par billeder mere op. 


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 02-Juli-2012 kl. 09:40
Har fået tilsluttet DAC'en og bruger min HK som effekt. Har i samme omgang gået imod mine "principper" og investeret i "ordentlige" kabler. Jeg har altid været af den overbevisning at den tykkeste fra Harald Nyborg var mere end god nok, men er også imponeret over hvor stor forskel man hører bare man fortæller sig selv at det lyder bedre med "bedre" kabler Big smile

Første indtryk er imponerende. Jeg har på fornemmelsen at DAC og højttalere står for den størstedelen af forbedringerne, men wow hvor er lyden bare meget mere åben og behagelig at lytte til. Som nævnt får jeg ikke det samme tryk i brystet, men lyden er så meget bedre at jeg ikke savner det endnu. Smider "bare" en sub i hvis det skulle blive nødvendigt. 

Glæder mig grusomt til effekten kommer. 



Højttalerkablet er Nordost Wyrewizard Spellbinder. 


Skrevet af: mkt
Skrevet den: 05-Oktober-2012 kl. 13:58
Der var åbenbart 3 måneders ventetid på effekten, men nu har jeg endelig fået den. Den har spillet en måneds tid nu og må indrømme jeg er imponeret over lyden jeg får. Vi hører meget mere musik nu end nogensinde før!

Vi har også fået købt en lejlighed, så nu kan vi endelig kommer af med den der midlertidige følelse lejesituationen er og få indrettet os ordentligt! I den sammenhæng har jeg "fået lov til" at bygge et nyt TV bord. og de første skitser er på plads. 



Det bliver hvid højglans, med sort højttalerstof på lågerne, et 6-7 cm rum bagved til kabler. Dimensionerne bliver ca BxHxD: 160x40x55 cm. 

Vi flytter først ind om et lille år når lejligheden er bygget færdig, og regner ikke med at bordet er færdig før ila næste sommer. Ja jeg ved det ikke er særlig ambitiøst, men det giver god rum for forberedelser :D 



Print side | Luk vindue