Print side | Luk vindue

bedste center af disse

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97125
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 11:15

Emne: bedste center af disse
Skrevet af: rapiersmurf
Emne: bedste center af disse
Skrevet den: 12-Maj-2011 kl. 00:21
Jeg overvejer stærkt at anskaffe mig lekter 6érne til mine fronter. står dog med et problem mht mine center. jeg har pt en kompakt højtaler stående (B&W m-1) menlyden er ikke helt som håbet. ( som centerhøjtaler).
 Jeg overvejer at købe en mere og smide dem op som sourround h og v. Problemet er at jeg har MEGETlidt plads til en center og overvejer nu at købe enten en argon 6250 c eller CERWIN-VEGA
VE-5C centerhøjttaler.
hvad mener i? Bedste center B&W m-1 ,- argon 6250, eller vega ve-5c?

Svar:
Skrevet af: detlef
Skrevet den: 12-Maj-2011 kl. 05:21
Jeg har kørt en argon center sammen med et sæt dali 104, og må sige at klangen dem imellem var noget forskellig. Kan ikke udtale mig om CV.

Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 12-Maj-2011 kl. 09:52
Jeg bruger VE-5C sammen med et par B&W 604s2, og det fungerer fint. 

Skrevet af: Fimpe
Skrevet den: 12-Maj-2011 kl. 11:14
Har du prøvet at køre uden center og indstille lyden til phantom på recieveren? Hvis din fronter står relativt tæt på din skærm kan det være en udmærket løsning!

-------------
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700

Skrevet af: dysterland
Skrevet den: 12-Maj-2011 kl. 13:16
Hører dette emne ikke til i surround-kategorien?

-------------
HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

http://www.hififorfolket.dk - Hififorfolket.dk

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 12-Maj-2011 kl. 13:44
Undgå så vidt muligt, at blande center og fronter mærker med hinanden.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet af: rapiersmurf
Skrevet den: 13-Maj-2011 kl. 01:38
Tak for svarene.

Som sagt har jeg minimal med plads til en centerhøjtaler. Men hvis jeg nu har dali lektor 6 som front, ville det så være helt forkert evt at købe en dali lektor 1 kompakt højtaler og bruge den som centerhøjtaler:?

-------------
Samsung
ps3
lektor 6
argon 8
B&W m-1
sony-strDH500

Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 13-Maj-2011 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Undgå så vidt muligt, at blande center og fronter mærker med hinanden.

Det fungerer ellers rigtig godt hos mig, så tror ikke det kan afvises kategorisk Smile

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 13-Maj-2011 kl. 22:39
prøv uden center :)

Skrevet af: Mackey
Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 17:29
Som flere er inde på, så kan det være en bedre mulighed at køre uden center, end at bruge en center der klangmæssigt er meget forskellig fra fronterne.. 

Skrevet af: TommyBoy
Skrevet den: 17-Maj-2011 kl. 11:53
jeg har prøvet det hele, uden, med mærke mix, og med samme mærke center,
hvergang har det været en opgradering,
det betyder ikke at andre ikke kan være glade nok for løsningen uden center.

-------------
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)

Skrevet af: Fimpe
Skrevet den: 17-Maj-2011 kl. 13:08
Jeg har bygget en center mage til mine fronter, jeg syntes der er minimal forskel på at bruge den eller køre uden center i mit 7.1. setup. Fordelen begrænser sig mest til at jeg kan skrue op for centeren hvis jeg syntes det er mixet for lavt. Kræver selvfølgeligt at din reciever/forstærker kan lave et fornuftigt centermix.

Jeg tror at mange steder er det afhængig af setuppet, kvaliteten samt placering af fronthøjtalere og siddepladser. Jo længere der er i mellem fronthøjtalerne i for hold til den afstand du er placeret, jo større positiv effekt må centeren have. Har du et "fornuftigt" stereo setup med dine fronter vil der være minimal fordel med en center.....

Nu skal vi jo ikke lave en ny centerhøjtaler eller ikke tråd her, dem har der været flere af.

-------------
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700

Skrevet af: detlef
Skrevet den: 17-Maj-2011 kl. 14:48
Hvis du stadig gerne vil ha en argon som center må du sgu få min gamle for at hente den......

Print side | Luk vindue