Print side | Luk vindue

IPtv og DD-WRT

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97145
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 19:41

Emne: IPtv og DD-WRT
Skrevet af: jhave
Emne: IPtv og DD-WRT
Skrevet den: 12-Maj-2011 kl. 18:00
Hej

Jeg har et problem at mit IPtv får WLAN delen af min router til at gå ned. Efter hvad jeg kan forstå er det noget med nogle brodcast pakker der gør det som bliver sendt med IPtv pakkerne.

Jeg har været inde på DD-WRT wiki og har fundet følgende men syntes ikke jeg kan få det til at spille.

Block Multicast via Firewall

Fist you have to load the layer2 firewall modules. Then pp.ut in your WIFI interface into the iptables rule ande insert everything into the firewall startup

insmod ebtables
insmod ebtable_filter
iptables -I FORWARD -i br0 -o "interface to block" -m pkttype --pkt-type multicast -j DROP

Nogen der kan hjælpe ?

--
Jhave

Svar:
Skrevet af: whoopsdk
Skrevet den: 13-Maj-2011 kl. 08:49
Du kan få routeren til at køre de kommandoer ovenfor ved at gå til administration - commands. Copy/paste dem ind og klik run commands forneden.

De to første kommander er fine som de er. Den sidste skal du lige erstatte "interface to block" med interfacenavnet på dit wlan. (kør evt. "ip link show" først for at se dine interfaces).

Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 00:28
Jeg får det her resultat... men syntes ikke lige at kunne se hvad for en der er wlan :(

1: lo:  mtu 16436 qdisc noqueue 
    link/loopback 00:00:00:00:00:00 brd 00:00:00:00:00:00
2: eth0:  mtu 1500 qdisc pfifo_fast 
    link/ether 68:7f:74:3b:56:be brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
3: eth1:  mtu 1500 qdisc pfifo_fast 
    link/ether 68:7f:74:3b:56:c0 brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
4: teql0:  mtu 1500 qdisc noop 
    link/void 
5: tunl0:  mtu 1480 qdisc noop 
    link/ipip 0.0.0.0 brd 0.0.0.0
6: gre0:  mtu 1476 qdisc noop 
    link/gre 0.0.0.0 brd 0.0.0.0
7: vlan1@eth0:  mtu 1500 qdisc noqueue 
8: vlan2@eth0:  mtu 1500 qdisc noqueue 
    link/ether 68:7f:74:3b:56:bf brd ff:ff:ff:ff:ff:ff
9: br0:  mtu 1500 qdisc noqueue 
10: etherip0:  mtu 1500 qdisc noop 
    link/ether ee:85:b3:23:66:4c brd ff:ff:ff:ff:ff:ff

Skrevet den: 20-Maj-2011 kl. 00:32
Nogen der kan forklare mig hvad jeg skal ?

Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 20-Maj-2011 kl. 09:02
Deleted.

-------------
/Peter

Skrevet af: wazer
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 15:51
Hejsa har selv energimidt med dd-wrt på routeren.

Du skal gøre denne opsætning som kan være lidt indviklet for nogen..

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Separate_LAN_and_WLAN

efter dette er gjort, funker dit wireless helt fint, imens du ser tv.

Skrevet af: binderup
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 16:33
Ellers kan jeg anbefale Tomato Firmware, som jeg syntes er noget simplere at sætte op og hiver lidt mindre tænder ud af routeren.

Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

Ellers kan jeg anbefale Tomato Firmware, som jeg syntes er noget simplere at sætte op og hiver lidt mindre tænder ud af routeren.

Det har absolut intet med iptv at gøre hvilken firmware man er på, det er over belastning af packets.

Derimod synes jeg tomanto stinker i forhold til dd-wrt, men hver sin smag :)

Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af wazer wazer skrev:

Det har absolut intet med iptv at gøre hvilken firmware man er på, det er over belastning af packets.

Derimod synes jeg tomanto stinker i forhold til dd-wrt, men hver sin smag :)

Nej men I tomato firmware er der tale om at man skal sætte et flueben så er multicast "støjen" fjernet fra wifi. Man behøver ikke sende kommandoer/scripts til routeren.

Jeg oplevede på min router at webinterfacet var meget hurtigere at arbejde med i Tomato i forhold til dd-wrt.

Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 14:23
Binderup? forstår ikke hvad du mener med man "skal" smide cmd's af sted i dd-wrt. Der er også en gui ? det er bare at åbne øjnen??..

Se billedet her.

Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 16:22
Den filtrerer multicast i firewallen, hvilket vil sige at du ikke får iptv pakkerne igennem til lanet. Det har ikke noget at gøre med at filtrere pakkerne fra wifi.
Øvelsen går ud på at få pakkerne igennem til lan, men ikke til wifi.
Prøv at åbne begge øjne ;-)

-------------
/Peter

Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Den filtrerer multicast i firewallen, hvilket vil sige at du ikke får iptv pakkerne igennem til lanet. Det har ikke noget at gøre med at filtrere pakkerne fra wifi.
Øvelsen går ud på at få pakkerne igennem til lan, men ikke til wifi.
Prøv at åbne begge øjne ;-)

Læs nu min  tråd ordenlig, for at få pakkerne væk fra wireless skal du gør som jeg skrev i min første besked. Hvis du er på dd-wrt. Jeg fatter udemærket godt hvordan det her fungere :)

Skrevet af: diablo
Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 19:57
Hej Wazer hvadfor en router har du haft det til at virke på ?
for jeg har forsøgt på en Netgear WNDR3700, og der har jeg aldrig fået det til at virke på,
og jeg har fulgt den opsætning du henviser til,
multicast virker, men jeg skal deaktivere wifi før det kan køre bare lidt stabilt.

Men til gengæld har jeg fået det til at virke med OpenWrt.

Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 20:50
Jeg har også en wndr3700 v1, og det virker fint. Har gjort det på alle de router jeg har haft. Både wrt3200 wrtg54g, samt wrt54gl og wrt160n v1 - 2 og 3. Alle har de virket på fint.

Skrevet den: 26-Juni-2011 kl. 23:37
Ja så må jeg gøre noget forkert, for jeg for det ikke til at virke.
Jeg har multicast igennem og wifi virker også, men jeg har ikke  forbindelse til nettet eller mit lan igennem Wifi....

Kunne du ikke lave en simpel guide, eller forklare hvad du skriver i de IPtables, så Wifi kan få adgang til mit lan og wan, for tror det er der det fejler for mig.

Skrevet af: kukstern
Skrevet den: 02-August-2011 kl. 22:29
Hopper lige på samme problem som jhave har.
Mit wlan går også ned så snart jeg ser IPTV, jeg har så lavet et ekstra net til wlan'et, og så virker det fint, men mit problem er så at jeg ikke har forbindelse mellem lan og wlan til f.eks filoverførsel.

Skrevet den: 14-December-2011 kl. 22:44
Er der stadig liv i denne tråd, og er folk blevet klogere??

Skrevet den: 15-December-2011 kl. 16:04
Den er ikke helt død , for jeg har stadig ikke fået DD-Wrt til at virke sammen med Wifi slået til,
og lige pt. bruger jeg OpenWrt da det køre klippe stabilt, men også har er Wifi slået fra.

Skrevet den: 15-December-2011 kl. 17:25
@Diablo har du prøvet Tomato med efficient multicast forwarding slået til? Med den kan min WNR3500L sagtens køre IPTV og wireless (dog kører jeg wireless med en Airport Extreme da den står bedre placeret i huset).

Skrevet den: 15-December-2011 kl. 18:11
Man kan sagtens bruge DD-WRT med IPTV og wireless, det wireless skal bare have den's egen bane af ip adresse fx hvis dit main er 192.168.1.x så kunne det wireless være 192.168.2.x, på den måde bliver det ikke spammet i hjel, du kan sætte de 2 baner af ip adresser til at snakke sammen så det funker som en normalt Lan for alle brugere.

Skrevet den: 15-December-2011 kl. 18:23
Jeg har netop delt mit net op i 192.168.1.x til lan og 192.168.2.x til wireless, og det fungerer også fint, men jeg kan bare ikke kopiere data mellem de 2 net, og det mangler jeg virkeligt. Kan jo så heller ikke bruge min mobil som remote til mit Mediacenter

Skrevet den: 15-December-2011 kl. 18:29
Fordi du skal sætte begge linjer til at snakke sammen som jeg også skrev, så virker det fint.

Skrevet den: 15-December-2011 kl. 18:37
Og hvordan gør jeg så det?

Skrevet den: 15-December-2011 kl. 22:19
#binderup - skulle Tomato også virke på en WNDR3700? For så må jeg jo prøve den, når jeg stadig ikke kan få dette lort til at virke. Jeg har også prøvet denne her: http://dd-wrt.ca/wiki/index.php/IPTV_-_blocking_multicast_on_WIFI
Og så kopieret det nederst ind i min command på routeren, men det lader heller ikke til at virke.

Skrevet den: 16-December-2011 kl. 11:08
@kukstern

Hrm umiddelbart ser det måske lidt skidt ud med Tomato på den - den bruger vist et andet chipset end 3500L, og til den er der ikke lavet en Tomato firmware.

Skrevet af: Heide
Skrevet den: 03-Januar-2012 kl. 08:12
Jeg har en WNDR3700v2 og jeg har tilføjet følgende til min firewall under "administration" --> "commands".

indsæt følgende i "command" boksen:
------------------------------------------------------------
insmod ebtables
insmod ebtable_filter
ebtables -A FORWARD -o ath0 -d Multicast -j DROP
ebtables -A FORWARD -o ath0 --pkttype-type multicast -j DROP --log
ebtables -A OUTPUT -o ath0 -d Multicast -j DROP
ebtables -A OUTPUT -o ath0 --pkttype-type multicast -j DROP --log
ebtables -A FORWARD -o ath1 -d Multicast -j DROP
ebtables -A FORWARD -o ath1 --pkttype-type multicast -j DROP --log
ebtables -A OUTPUT -o ath1 -d Multicast -j DROP
ebtables -A OUTPUT -o ath1 --pkttype-type multicast -j DROP --log
------------------------------------------------------------

Herefter skal du trykke på "Save Firewall" knappen.
Dette skulle fjerne multicast pakkerne fra de 2 trådløse netværk.

Skrevet den: 03-Januar-2012 kl. 09:35
Dvs jeg ikke behøver at lave 2 subnets, men kan have det til at ligge i 1 subnet?

Hvis man tidligere har skrevet nogle kommandoer ind i FW, hvordan "fjerner" man dem igen?
Er det letteste ikke bare at lave en reset af router, når man ikke har så meget styr på det?

Lige et tillægsspørgsmål ang. trådløst net. Jeg kan kun få WEP til at virke på min, er det noget du har oplevet problemer med?
Jeg har prøvet med WPA2, og er 100% sikker på koder er rigtige, men jeg kan bare ikke forbinde.

/K.

PS Hvis det virker det du skriver, så har du tilskrevet dig en plads i K's ARK, når jorden senere i år går under :-)

Print side | Luk vindue