UDFALD AF LYD PÅ HD KANALER
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97179
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 08:01
Emne: UDFALD AF LYD PÅ HD KANALER
Skrevet af: Holle101
Emne: UDFALD AF LYD PÅ HD KANALER
Skrevet den: 13-Maj-2011 kl. 16:52
Nu har jeg siden oktober 2010, næsten konstant haft problemer med, at der er udfald af lyd på mine HD kanaler. I sær Canal+HD, og TV1000HD, det optræder med meget præcise mellemrum, nemlig 30 sekunder, og varer 15 sekunder. Samtidig oplever jeg "spøgelses-pixelering" det vil sige, at billedet pixelerer, personerne bliver nærmest pixelerede 3D væsner. Samtidig oplever jeg et enormt dårligt billede med store plamager, hvor der skulle have været en jævn baggrund (dette til tider). Vi er ikke direkte kunder hos youSee, men hos deres datterselskab Fascom. Så youSee har travlt med at vaske hænder, og skyde skylden over på Fascom - fordi de ikke selv evner, at sætte en person på der har den fornødne forstand. Ydermere bliver jeg dags dato (13.05.11), ringet op af youSee, at de vil lukke min reklamation.....! Og det uden, at det er blevet i orden. Det har været 100% i en periode på sammenlagt en måned. Og der har været folk ude og set det - 1. gang da det var i udu, og 2. gang da det var i orden - og alligevel kan de ikke finde problemet.
For mig at se er det en gang amatører, der fumler rundt og falder over deres egne regler og glemmer at det er blevet moderne at kommunikere - altså at de talte sammen internt, ser tilbage i min log - og så for en gangs skyld får ordnet problemet.
Og ja der er specielt skærmede kabbler, og ingen samlinger eller "T" stykker fra boksen.
Jeg bor tæt på Hove senderen - og har ladet mig fortælle, at de laver en masse forsøg, som ødelægger signalet. Samtidig skulle et af busselskaberne, have tildelt en kanal, til kommunikation - som også kan ødelægge signalet.
Jeg hører gerne fra alle der har/har haft lignende problemer. Der har før været skrevet en del her, om det samme.
Holle.
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Maj-2011 kl. 17:10
Der kan være indstråling fra sendere og kommunikationsudstyr, og det kan fra brugerens side skyldes dårlige kabler og samlinger/stik, ligger fejlen ikke der, så er det udbyderen der skal se på problemet. Det beskrevne lyder dog umiddelbart ikke som om det er indstråling, så det er noget der skal ses på.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Holle101
Skrevet den: 13-Maj-2011 kl. 18:14
Hej "Radiomanden"
De har set alle stik og samlinger igennem, selv i kælderen - alt er OK...!
Tak for dit svar.
Mvh
Holle.
|
Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 13-Maj-2011 kl. 18:14
Har også fascom, jeg har ikke længere pixelering som i starten, jeg har dog lyd udfald på optaget HD kanaler på min 120 gb Samsung boks, også på video ind imellem, mener ikke jeg har set det live, kun på optagelser. Ved ikke om du kan bruge det til noget.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-Maj-2011 kl. 19:48
Holle101 skrev:
De har set alle stik og samlinger igennem, selv i kælderen - alt er OK...! |
Hvis ikke de kan blokere for en e.v.t. indstråling, så er de ikke i orden. Det samme gælder kablerne. ------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Holle101
Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 12:11
Hej TommyF.
Desværre er det ikke kun på optagelserne, men i almindelighed. Det er den samme boks jeg har.
Bor du i nærheden af Hove-senderen?
Mvh
Holle.
|
Skrevet af: Holle101
Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 12:14
Hej "Radiomanden".
Det er jo netop derfor jeg er rasende, og bruger ordet amatører - når de blot lukker sagen.
Men der er vel ikke andet end at gå videre til medierne, konkurrencen er stor i dag.
Mvh
Holle.
|
Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 16:55
Du kan hjælpe dig selv og os andre ved at komme med info om modtaget signalniveau på Boksen, der er 2 tunere, start en optagelse på det program der har mest støj/fejl, samtidig vælger du et se samme program - der efter går du i memuen og aflæser de 2 tuneres signalværdi & evt BER tal.
Signal skal ligge mellem (15 og -15) og BER må ikke være andet end 0 (nul).
Udfald i lyd - Igen... Hvordan hiver du lyden ud af boksen... Via HDMI eller SP-dif output eller analog lyd ??? SP-dif (lysudgang) har i software 3.11 en fejl der ligner det du beskriver når der er knas med antennesignalet.
Anbefaling ved software 3.11: Brug analog stereo out, på forstærker vælges [Dolby ProLogik] det giver det roligste lydbillede indtil næste Samsung opdatering slippes løs.
------------- * Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 * * Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
|
Skrevet af: Holle101
Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 17:40
Hej "larsvj".
Det har været prøvet alt sammen, 0 BER og signal der svinger mellem 6,5 og 2,4.
Der var ingen forskel da jeg kørte analog. Men jeg kan fortælle, at når jeg kører HDMI direkte ind i TV'et - så kommer der en hyletone i den tid hvor boksen ellers var tavs...!?
Og nej der er ingen mærkelige installationer, eller virksomheder eller beboere der har underlige apparater, jeg har haft skrevet til alt og alle. Men jeg har den forbandede Hove sender i nærheden, og der ved jeg, at man løbende kører forsøg, med det kommende mobil TV. Og som sagt er der også et busselskab, der har fået (genialt) tildelt en frekvens, der påvirker vores antennenet, når der kommunikeres, men problemerne har været der i 1½ år.
Det samme var problemet inden den sidste opdatering.
Tak for din interesse og
Mvh
Holle
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 12:08
Lydudfald er både kendt og erkendt af YouSee som et problem, der først bliver løst ved næste sw opdatering. Lydproblemet har været der MEGET længe. Kan du nøjes med stereo, så er påroblemet løst indtil den nye sw kommer.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: Holle101
Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 12:39
Hej "joern.loenborg".
Tak for din udmelding - kan du løfte sløret for hvem/hvor det er er beskrevet? Da de øjensynligt ikke i deres såkaldte support - ikke kender til problemet.
Jeg vil gerne have noget at refere til.
Mvh
Holle
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 13:18
Holle101 skrev:
Hej "joern.loenborg".
Tak for din udmelding - kan du løfte sløret for hvem/hvor det er er beskrevet? Da de øjensynligt ikke i deres såkaldte support - ikke kender til problemet.
Jeg vil gerne have noget at refere til.
Mvh
Holle |
Det vil jeg desværfre ikke. Har oplysningen fra en lukket forum. Du må tro mig eller lade være. Når der er tale om en fejl i de senest versioner af boksens, kan support ikke hjælpe dig. Du må nok vente, som vi andre. Jeg indrømmer gerne, at så hyppige og lange udfald har jeg ikke. Prøv at rode lidt med dine lydkabler. Hjælper det ikke, bør du nok kontakte support med henblik på en ny boks. Mine udfald er meget små og meget korte. Skal jeg beskrive udfaldene må det blive således: Et til to udfald i timen. Udfaldene kan betyde, at der mangler et kort ord eller en endelse/begyndelse af et. Når jeg bruger HDMI fra boks til TV og lyd fra TV til soundbar via de optiske ud- og indgange - kommer udfaldene. Når jeg bruger HDMI fra boks til TV, men lyd fra boks til soundbar via de optiske ud- og indgange - kommer udfaldene. Hvis jeg bruger stereo fra boks/TV til soundbar er der ingen problemer. Der er heller ikke problemer, når jeg bruger HDMI - incl. lyden - fra boks til TV. Håber ovennævnte skriv er til at fatte.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: Holle101
Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 13:31
Hej Jørn.
Jeg kan udemærket forstå, at du ikke vil af med din kilde, under de omstændigheder - og tak for din meget præcise og fortåelige forklaring.............
|
Skrevet af: Lytro
Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 14:08
Holle101 skrev:
Hej "larsvj".
Men jeg har den forbandede Hove sender i nærheden, og der ved jeg, at man løbende kører forsøg, med det kommende mobil TV. Og som sagt er der også et busselskab, der har fået (genialt) tildelt en frekvens, der påvirker vores antennenet, når der kommunikeres, men problemerne har været der i 1½ år. |
Det er som RADIOMANDEN skriver: Der er vigtigt med HF-tætte STIK og kabler, når man ligger tæt ved Hove senderen. F.eks brug F-stik til alle samlinger.
Lynge 
------------- Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
Skrevet af: Holle101
Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 14:23
Hej Lynge.
youSee har tilset mine installationer, og de har selv leveret antennekabel - og alt er efter deres og andre såkaldte specialister, helt 100% i orden. Ellers var jeg også kommet af med 800,- Kr. for "tekniker" besøg.
Mvh
Holle 
|
Skrevet af: larsvj
Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 17:32
Det er en svær nød at knække, den med periodisk lydudfald, eneste brugbare løsning p.t. er at bruge analog stereo ud & så bruge forstærkeren til at lave surround lyd...
Den med at Buserne støjer er aflivet, desværre ikke i TV2's bedste sendetid, så folk tror fejlagtig der stadig er noget galt... Lokal instalation i huset på Nørrebrogade var utæt som en si.
Igen... HF tætte stik & dobbeltskærmede kabler og her skal man huske kablet til en Evt. Radio Også skal skærmes, både i stik, samt enden ved tilslutning bag på forstærker.
Men det kan være du Ikke KAN skærme Hovesenderen af i dit hus, det betyder du måske skal se dig om efter en Fiberløsning da den ikke bliver forstyret af senderen men igen... De bokse der terminere Fiberen skal være totalt Tætte, bare det at der i en boks ikke sider et Scartstik i en evt bøsning er nok til HF indstråling... så prøv med 2 tomme Scartstik pakket ind i sølvpapir bag i Samsung Boksen... her må lidt Georg Gearløs til at hjælpe dig...
God jagt på et fejlfrit signal.
------------- * Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 * * Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
|
Skrevet af: Holle101
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 10:32
Hej Lars.
Tak for din forklaring, og råd om at blokere scartstikkene. Jeg må jo se hvad der virker, men den med busserne - har en bekendt, der er på samme net fået fra kompetent kilde, såh...?
Mvh
Holle
------------- *SAMSUNG UE46D8005YUXXE *3D BLU RAY UE46D8005YUXXE *ONKYO TX-NR807 netværks receiver *BOSE ACOUSTIMAS-15, udvidet til 7,1 + 2 BOSE 161 SPEAKERS
|
Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 12:21
Holle101 skrev:
Nu har jeg siden oktober 2010, næsten konstant haft problemer med, at der er udfald af lyd på mine HD kanaler. I sær Canal+HD, og TV1000HD, det optræder med meget præcise mellemrum, nemlig 30 sekunder, og varer 15 sekunder. Samtidig oplever jeg "spøgelses-pixelering" det vil sige, at billedet pixelerer, personerne bliver nærmest pixelerede 3D væsner. Samtidig oplever jeg et enormt dårligt billede med store plamager, hvor der skulle have været en jævn baggrund (dette til tider). Vi er ikke direkte kunder hos youSee, men hos deres datterselskab Fascom. Så youSee har travlt med at vaske hænder, og skyde skylden over på Fascom - fordi de ikke selv evner, at sætte en person på der har den fornødne forstand. Ydermere bliver jeg dags dato (13.05.11), ringet op af youSee, at de vil lukke min reklamation.....! Og det uden, at det er blevet i orden. Det har været 100% i en periode på sammenlagt en måned. Og der har været folk ude og set det - 1. gang da det var i udu, og 2. gang da det var i orden - og alligevel kan de ikke finde problemet.
For mig at se er det en gang amatører, der fumler rundt og falder over deres egne regler og glemmer at det er blevet moderne at kommunikere - altså at de talte sammen internt, ser tilbage i min log - og så for en gangs skyld får ordnet problemet.
Og ja der er specielt skærmede kabbler, og ingen samlinger eller "T" stykker fra boksen.
Jeg bor tæt på Hove senderen - og har ladet mig fortælle, at de laver en masse forsøg, som ødelægger signalet. Samtidig skulle et af busselskaberne, have tildelt en kanal, til kommunikation - som også kan ødelægge signalet.
Jeg hører gerne fra alle der har/har haft lignende problemer. Der har før været skrevet en del her, om det samme.
Holle. |
Hej Holle101.
Det lyder som om du har været en hel del igennem, det må jeg beklage.
Jeg vil gerne kigge lidt nærmere på din sag hvis du har lyst, jeg skal bare bruge nogle enkelte oplysninger.
Du må meget gerne sende mig dit kundenummer, adresse og kontaktnummer i en privat besked.
Der er enkelte steder i landet, hvor vi ikke har en serviceaftale og jeg kan forstå på dit indlæg, at dette er tilfældet i din sag. Hvis det er Fascom der kører servicetjek, har YouSee desværre ikke mulighed for at sende en teknikker ud som du også har erfaret, men jeg vil gerne undersøge om der ikke er mere vi kan gøre herfra.
Mvh Dan

------------- Med Venlig Hilsen
Kasper og Dan
YouSee Support
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/
|
Skrevet af: Holle101
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 12:38
Hej Dan.
Der er ikke noget jeg hellere vil - så du kan sende mig den adresse, hvor den private besked skal sendes på.
Min mail er: mailto:viviogfinn@mail.dk - viviogfinn@mail.dk
Mvh
Holle101.
------------- *SAMSUNG UE46D8005YUXXE *3D BLU RAY UE46D8005YUXXE *ONKYO TX-NR807 netværks receiver *BOSE ACOUSTIMAS-15, udvidet til 7,1 + 2 BOSE 161 SPEAKERS
|
Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 12:41
Holle101 skrev:
Hej Dan.
Der er ikke noget jeg hellere vil - så du kan sende mig den adresse, hvor den private besked skal sendes på.
Min mail er: mailto:viviogfinn@mail.dk - viviogfinn@mail.dk
Mvh
Holle101. |
Hej Holle101.
Du kan bare klikke på vores bruger YouSeesupport, og så vælge send personlig besked.
Mvh Dan
------------- Med Venlig Hilsen
Kasper og Dan
YouSee Support
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/
|
Skrevet af: Holle101
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 15:18
Hej Dan.
Jeg regnes normalt ikke for, at være mindre begavet, men jeg har nu sammen med to andre brugt ½ time på, at finde det link du skriver om.
Det er bare helt umuligt at finde, så kan du ikke kopiere linket ind, her på siden?
På forhånd tak.
Mvh HOLLE.
------------- *SAMSUNG UE46D8005YUXXE *3D BLU RAY UE46D8005YUXXE *ONKYO TX-NR807 netværks receiver *BOSE ACOUSTIMAS-15, udvidet til 7,1 + 2 BOSE 161 SPEAKERS
|
Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 15:43
Bare klik på hans navn,så kommer det frem.(over hans avatar)
|
Skrevet af: Holle101
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 15:50
TAK....!
------------- *SAMSUNG UE46D8005YUXXE *3D BLU RAY UE46D8005YUXXE *ONKYO TX-NR807 netværks receiver *BOSE ACOUSTIMAS-15, udvidet til 7,1 + 2 BOSE 161 SPEAKERS
|
Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 15:57
|