Print side | Luk vindue

Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97207
Udskrevet den: 21-April-2025 kl. 00:56

Emne: Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet
Skrevet af: hummelmose
Emne: Samsung BD-D8900N - Spørgsmål til funktionalitet
Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 07:42
Kan se at det nu vælter ind med spørgsmål. Jeg vil derfor bede folk om at samle dem her, så kommentar sportet ikke tager overhånd.

< ="utf-8">
  • kimc88
    14-05-2011 01:17
    kan den optage ned på en dvd eller Blu-ray
  • thumb
    banditten
    13-05-2011 22:54
    Jens->>> OG.. hvis man optager via DVB-C tuneren, kan man så KUN bruge DVB-T tuneren? Eller kan man stadig zappe rundt på DVB-C tuneren mens den optager et DVB-C program?
  • thumb
    banditten
    13-05-2011 22:52
    Jens->> Kan man timeshifte/pause live-TV, mens man optager på en anden kanal?

• Læs mere:  http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=5109&zoneid=5#ixzz1MIp2SYKj - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=5109&zoneid=5#ixzz1MIp2SYKj

-------------
    Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Svar:
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 07:44
    < ="utf-8">
  • banditten
    13-05-2011 22:52
    Jens->> Kan man timeshifte/pause live-TV, mens man optager på en anden kanal?

Nej, og hvad endnu værre er. Hvis du optager en kodet kanal, kan du ikke se en anden kodet kanal.

< ="utf-8">
  • banditten
    13-05-2011 22:54
    Jens->>> OG.. hvis man optager via DVB-C tuneren, kan man så KUN bruge DVB-T tuneren? Eller kan man stadig zappe rundt på DVB-C tuneren mens den optager et DVB-C program?

Nej. Du kan godt se 2 forskellige DVB-C kanaler. Desværre må kun én af dem være kodet.

< ="utf-8">
  • kimc88
    14-05-2011 01:17
    kan den optage ned på en dvd eller Blu-ray

Nej

• -------------

Skrevet af: pianomartin
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 10:59
    den tidligere generation blev af nogle beskyldt for at være meget skrøbelig omkring DVB-T signal. Hvordan er dit indtryk? Er den mere krævende i forhold til DVBT-T signal end fx et panasonic TV?

Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 11:28
    Oprindeligt skrevet af pianomartin pianomartin skrev:

den tidligere generation blev af nogle beskyldt for at være meget skrøbelig omkring DVB-T signal. Hvordan er dit indtryk? Er den mere krævende i forhold til DVBT-T signal end fx et panasonic TV?

Jeg har ikke haft tid til at teste den med DVB-T endnu. Dens DVB-C tuner fejler ihvertfald ikke noget.

-------------

Skrevet af: SilverLine
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 14:28
    Vil den kunne streame film/musik fra en NAS server ? For så har man jo det hele i et produkt. En optager/dvb-c tuner/netværks streamer/afspiller ? Det er det jeg har let efter, da jeg ikke gider have alle de bokse stående under fjernsynet.

-------------
    DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie

Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 14:29
    Oprindeligt skrevet af SilverLine SilverLine skrev:

Vil den kunne streame film/musik fra en NAS server ? For så har man jo det hele i et produkt. En optager/dvb-c tuner/netværks streamer/afspiller ? Det er det jeg har let efter, da jeg ikke gider have alle de bokse stående under fjernsynet.

Ja. Det gør den meget fint. Både MKV, AVI, MOV osv. Det spiller den perfekt. NAS'en skal dog understøtte DLNA

-------------

Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 14:39
    Så bliver div. netværksafspillere som Boxee box, WD live tv mm. jo overflødige, hvis man samtidig ønsker sig også at kunne optage fra fjernsynet, og samtidig ikke har dvb-c tuner indbygget i sit fjernsyn (pana px80) Deres smart hub tilbyder også at kunne købe/leje film, bliver den service mon tilgængelig i Danmark ?

-------------

Skrevet af: stigc
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 14:41
    Mig bekendt er DVB-T2 standarden for DK endnu ikke fastlagt, kunne forestille mig
    samme cirkus som med MPEG2/4, hvor flere fjernsyn kun var udstyret med MPEG2,
    og derfor ikke kunne modtage alle kanaler..

-------------
    Stig

Blot min ringe mening !

Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 15:29

Så bliver div. netværksafspillere som Boxee box, WD live tv mm. jo overflødige, hvis man samtidig ønsker sig også at kunne optage fra fjernsynet, og samtidig ikke har dvb-c tuner indbygget i sit fjernsyn (pana px80) Deres smart hub tilbyder også at kunne købe/leje film, bliver den service mon tilgængelig i Danmark ?

Det er den allerede med YouSee Cinema.

-------------

Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 15:30
    Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Mig bekendt er DVB-T2 standarden for DK endnu ikke fastlagt, kunne forestille mig

Øh. T2 standarden er ret fast. Den bruges endog i test i Storkøbenhavn. Men den bruges ikke endnu i DK.

-------------

Skrevet af: Hanzoy
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 15:52
    Kan man brænde det man har optaget på harddisken, ud på en dvd?

Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 15:53
    Oprindeligt skrevet af Hanzoy Hanzoy skrev:

Svarede jeg også nej til, da man spurgte om det længere oppe i tråden :-)

-------------

Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 16:08
    Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Det er den allerede med YouSee Cinema.

Jeg er vist lidt bag ud :-)

Kommer der en test ? Og evt. fælles køb ??

-------------

Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 16:55
    Jeg skal nok skrive en test. Mit store problem er tiden lige nu. Jeg har en anden anmeldelse igang, og så har jeg lige 3 dages workshop på arbejdet, som gør jeg ikke kan teste. Det var også derfor jeg lavede denne tråd.

Testen kommer nok først efter næste weekend.

-------------

Skrevet af: Hanzoy
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 17:45

Oprindeligt skrevet af Hanzoy Hanzoy skrev:

Svarede jeg også nej til, da man spurgte om det længere oppe i tråden :-)
    Oh, havde jeg fuldstændig overset Smile

Skrevet af: stigc
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 17:56

Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

Øh. T2 standarden er ret fast. Den bruges endog i test i Storkøbenhavn. Men den bruges ikke endnu i DK.
    OK, det må jeg så have misforstået Ouch
    Hvilke kabel tilslutninger er der hdmi / Scart ?

-------------
    Stig

Blot min ringe mening !

Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 17:59
    Der er 2 x HDMI (Det ene er audio only) og det andet er HDMI 1.4 til 3D.

SCART bruger man da ikke mere :-). Der er også analog lyd og optisk lyd ud.

-------------

Skrevet af: Skyum
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 18:10
    Hvad er idéen egentligt i at have en HDMI med Audio only?
    Man kunne vel lige så godt have 2 HDMI-out,begge med hele møllen?

-------------
    Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 18:22
    Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvis du har en HDMI forstærker med kun 1.3 std. så kan du godt bruge den til at afspille HD lyd, men du kan ikke se 3D, derfor to porte.

-------------

Skrevet af: Skyum
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 18:29

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hvis du har en HDMI forstærker med kun 1.3 std. så kan du godt bruge den til at afspille HD lyd, men du kan ikke se 3D, derfor to porte.
    Det jeg tænker på er at jeg kunne bruge den ene til TV og den anden til projektor, men det gåt jo ikke med den begrænsning.

-------------
    Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet af: Mr. Claude
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 18:48
    Man kunne da også forvente at folk læser bare lidt om maskinen inden de spør´!! Feks er der en fin beskrivelse på Hi-Fi klubbens hjemmeside.....
    http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-rayhdd-optager/samsung_bd-d8900_blu-ray-m-hdd-optager_bd-d8900.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-rayhdd-optager/samsung_bd-d8900_blu-ray-m-hdd-optager_bd-d8900.htm

Skrevet af: HTPC
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 19:04

Der er 2 x HDMI (Det ene er audio only) og det andet er HDMI 1.4 til 3D.
    Hi-Fi Klubben skriver noget andet. Hvem tager fejl?
    http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-rayhdd-optager/samsung_bd-d8900_blu-ray-m-hdd-optager_bd-d8900.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-rayhdd-optager/samsung_bd-d8900_blu-ray-m-hdd-optager_bd-d8900.htm
    Oprindeligt skrevet af Hi-Fi Klubben Hi-Fi Klubben skrev:

En eksklusiv detalje på BD-D8900 er hele to HDMI-udgange, så du kan drive både flad-tv og projektor i optimal digital kvalitet fra den samme afspiller.

BD-D8900N på Samsungs hjemmeside  http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-D8900N/XE/index.idx?pagetype=prd_detail - http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-D8900N/XE/index.idx?pagetype=prd_detail

Skrevet af: Mr. Claude
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 19:17
    Kan slet ikke se samsungs hjemmeside skriver noget som helst om de 2 hdmi´er.... :) Faktisk en MEGET ringe info side..... marketing pladder.... "i naturtro 3d billeder"... bla bla.... MEN det er ikke det tråden handler om! ;) Må slettes.

Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 19:33
    Jeg går ud fra, at når jeg nu siger AUDIO ONLY, så er det fordi jeg ligesom har læst hvad der står på porten.

Men her er et billede taget i går. Så må du jo vurdere om du vil bruge den til projektoren :-)

-------------

Skrevet af: zczc
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 21:28
    Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Kan slet ikke se samsungs hjemmeside skriver noget som helst om de 2 hdmi´er.... :) Faktisk en MEGET ringe info side..... marketing pladder.... "i naturtro 3d billeder"... bla bla.... MEN det er ikke det tråden handler om! ;) Må slettes.

Du har jo lov at hente en dansk brugervejledning (95 sider) og læse lidt i den.

Skrevet af: Soko
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 21:29

Jeg skal nok skrive en test. Mit store problem er tiden lige nu. Jeg har en anden anmeldelse igang, og så har jeg lige 3 dages workshop på arbejdet, som gør jeg ikke kan teste. Det var også derfor jeg lavede denne tråd.

Testen kommer nok først efter næste weekend.

Det var ikke så godt, så bliver du desværre nødt til at melde fra til den omtalte workshopWink

Mvh. soko

Skrevet af: taugusti
    Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 22:03
    Hvordan ser det ud mht. brugervenligheden?
    Den forrige model fik nogle ret barske anmeldelser... Som gjorde at jeg fravalgte den.
    Spec lyder jo ret godt så hvis det ellers er nemt at optage og afspille så ligger den højt på ønskesedlen...
    /th

Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 23:18
    Oprindeligt skrevet af taugusti taugusti skrev:

Hvordan ser det ud mht. brugervenligheden?
    Den forrige model fik nogle ret barske anmeldelser... Som gjorde at jeg fravalgte den.
    Spec lyder jo ret godt så hvis det ellers er nemt at optage og afspille så ligger den højt på ønskesedlen...
    /th

Den er rigtigt nem at bruge. 

En ting som jeg var ekstrem glad for, var at jeg kunne backe min kanalopsætning på TV'et og så restore den på boksen via USB.

-------------

Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 20:00
    Hummelmose -> først og fremmest tak fordi du tager dig tid til at svare på alle vores spørgsmål:

Jeg er selv i den situation at jeg ønsker så mange funktioner som muligt i så få apparater som muligt. Valget står enten mellem denne Samsung, eller et nyere panasonic tv med streamingfunktioner, og så blot en løs dvd/bluray afspiller ved siden af.

Jeg er klar over at løsningen med et panasonic tv til at varetage alle funktioner har bl.a. følgende begrænsninger: Man kan ikke optage et program mens man ser et andet., man kan selvfølgelig ikke afspille musikfiler med tv'et slukket, som man ville kunne med samsung-maskinen.

Men hvis man sammenligner fx et TX-P42V20/TX-P42G30Y med denne samsung maskine, hvem er så bedst til at:

- være en pvr
    - afspille videofiler, enten fra et netværk eller fra en hdd tilsluttet usb
    - til at afspille musikfiler
    - timeshifte.

og med bedst tænker jeg selvfølgelig både på "rå kvalitet" men nok i højere grad på betjeningsvenlighed.

Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 20:03
    Har samsungmaskinen mulighed for at regulere udgangsniveauet på lyden med dens egen fjernbetjening. Her tænker jeg ikke så meget på om fjernbetjeningen kan sættes op til at styre tv'ets lydniveau for det kan den sikkert.

Men jeg har fx en HOLFI forstærker, som ærlig talt ikke er øverst på listen over produkter som de "store mærker" gør deres fjernbetjeninger kompatible med.

Så hvis jeg blot koblede stereo-out til forstærkeren, ville jeg så kunne styre udgangsniveauet med samsungens remote? Det ville være ret fedt! Det kan man jo på mange pvr-bokse

Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 20:16
    Et par stykker har spurgt til om man kan brænde optagelser ud på optiske medier.

SELVFØLGELIG KAN MAN DA DET!!!

Kan I huske Jurassic Park filmen? hovedpersonerne bliver vist rundt i parken, og guiden fortæller dem hvor absolut umuligt det er at dinosaurene skulle kunne slippe ud i det fri - hvortil bedstefaren (eller hvem det nu er) siger: Life finds a way....

Så hvis du VIL have optagelserne ned på en DVD skive fra tyskland, så kig på mulighederne: De sidder bag på maskinen. Jeg ville gøre således:

Forbind composite udgangen (og tilhørende lyd selvfølgelig) med en scart-indgang på en gammel vhs-maskine. (brug den SCART du plejede at sætte din parabolmodtager til eller hvis vhs'en ligefrem har composite in, så brug den). Forbind derefter vhs-maskinens primære scartudgang (den du plejede at forbinde til CRT-tv'et!) til en gammel analog DVD/HDD recorder, men brug ikke et almindeligt scart-kabel, men derimod et smart-lead kabel, som fjerner diverse kopi-beskyttelse (sådan et købte du, dengang du skulle kopiere alle dine dyrt indkøbte disney-vhs'er over på dvd-skiver. There you go.!!! Der vil være et kvalitetetstab, fordi det bliver konverteret til analog undervejs - og du vil miste eventuel flerkanalslyd, men kvaliteten vil stadig være god.

Efterhånden er min egen holdning noget i retning af, at hvis der er en film man gerne vil have på optisk medie, så kan den som regel købes til 59,- hos laserdisken når den ikke er en nyhed længere. Så får man den optimale kvalitet, ekstra-materiale, spanske undertekster osv.
    Så ovenstående vil mest være relevant for specielle tv-programmer, som ikke udgives på dvd.

Kig på bagsiden af maskinen igen. Den har HDMI-udgang. Jeg ved ikke ret meget om digitale billed-signaler, men hvis man er tilstrækkeligt inde i tingene må det være muligt at få det over på en pc, v.h.a. noget passende hard- og software. DET MÅ SIMPELTHEN VÆRE MULIGT PÅ EN ELLER ANDEN MÅDE!!!!

Ovenstående er besværligt, men for de fleste vil det nok også være ganske få tv-optagelser man absolut SKAL have over på en dvd

Skrevet af: skyeagle
    Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 23:15
    kan man starte udsendelser forfra med denne her??   ligesom med vores yousee boks.

og er kvaliteten god? fordi den sidste samsung hdd optager vi havde var tv signalet dårligt ved optagelse, men på yousee boksen f.eks god.

mvh skyeeagle Smile

Skrevet af: evilguy
    Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 12:04
    Kan den optage ét program på DVB-C samtidig med at man ser et andet program på DVB-C?

-------------
    Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.

Skrevet af: MortenP
    Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 12:25
    Kan man indstille hvor mange sekunder den springer ved tryk på pilene.. (min gamle philips sprang 5 min frem, og 10 sek. tilbage.. det var genialt mht. reklamepauser).. 

Denne springer kun 30 sekunder frem og tilbage, men det kunne jo være fedt hvis man kunne kontrollere det. 

har iøvrigt købt BD-D8200 (250gb harddisk).. den er super. RIGTIG godt billede og nem at finde ud af (siger selv konen). 

har dog fundet en mindre fejl. hvis man timer en optagelse via Guide (EPG) så får den naturligvis navn herfra, hvis man så går ind og vælger "man-fre" eller 1 x ugentligt, så skriver den at den ikke kan finde navnet på optagelsen. (det kommer på NÅR man optager, men det ville jo være mere overskueligt at have i listen). 

Nogle der har en løsning til det, så er jeg lydhør :)

Den står iøvrigt til en super pris på elgiganten's hjemmeside lige nu (2499)

Skrevet af: kent77
    Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 21:24
    Hej Jens

Er dette også et problem for BD-D8900N ??

Citat fra Anmeldelsen af Samsung BD-C8500:

Jeg blev da også præsenteret for en kanalliste der modsvarer de kanaler som YouSee stiller til rådighed i min kabel TV pakke.

Men kunne jeg se de nævnte kanaler - næh. Jeg forsøgte rigtigt mange gange med opsætninger osv., men kom aldrig længere, end at jeg kunne modtage det man kalder "Must carry" kanaler - altså de kanaler der gratis og ukodet stilles til rådighed. Og mit YouSee kort virkede heller ikke. Jeg formoder man skal have et CAM-modul.

Og så var der forsøget med at ændre i kanalopsætningen, og hermed mener jeg at flytte på de tilgængelige kanalers indbyrdes plads. Brugermanualen beskriver flytning af kanalerne, men det kunne bare ikke lade sig gøre i mit tilfælde. Desuden fungere kanalskift relativt langsomt, i det mindste langsommere end på min Samsung YouSee boks.

Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 21:26
    Oprindeligt skrevet af kent77 kent77 skrev:

Hej Jens

Er dette også et problem for BD-D8900N ??

Citat fra Anmeldelsen af Samsung BD-C8500:

Jeg blev da også præsenteret for en kanalliste der modsvarer de kanaler som YouSee stiller til rådighed i min kabel TV pakke.

Men kunne jeg se de nævnte kanaler - næh. Jeg forsøgte rigtigt mange gange med opsætninger osv., men kom aldrig længere, end at jeg kunne modtage det man kalder "Must carry" kanaler - altså de kanaler der gratis og ukodet stilles til rådighed. Og mit YouSee kort virkede heller ikke. Jeg formoder man skal have et CAM-modul.

Og så var der forsøget med at ændre i kanalopsætningen, og hermed mener jeg at flytte på de tilgængelige kanalers indbyrdes plads. Brugermanualen beskriver flytning af kanalerne, men det kunne bare ikke lade sig gøre i mit tilfælde. Desuden fungere kanalskift relativt langsomt, i det mindste langsommere end på min Samsung YouSee boks.

Nej. Overhovedet ikke. Jeg har indtastet netnummer (151 i københavn), og har fået de over 200 kanaler både kodede og ukodede.

-------------

Skrevet af: Radiomanden
    Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 21:29

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Kan den optage ét program på DVB-C samtidig med at man ser et andet program på DVB-C?

Den har Twin Tuner, og ikke kun Dual.

-------------
    Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 21:35
    Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den har Twin Tuner, og ikke kun Dual.

Ja, men kun et af dem må bruge CAM modulet. Så en af kanalerne SKAL være ukodet.

-------------

Skrevet af: jk66
    Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 22:17
    Hvordan ser det ud med støj fra blæser og harddisk ?

Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 22:24
    Oprindeligt skrevet af jk66 jk66 skrev:

Hvordan ser det ud med støj fra blæser og harddisk ?

Det er ikke slemt. 

-------------

Skrevet af: johnny57
    Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 22:47
    Hvad med garanti, forhandlerne skriver ikke meget om det og blander garanti og reklamationsret sammen, skal jeg tolke på Samsungs hjemmeside er der 2 års garanti på. Bemærk også at der er betydelige prisforskelle på 8900 modelen.

-------------
    Med venlig Hilsen

Johnny

Skrevet af: Jwin
    Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 23:13
    C modellen har en drøn irriterende "Recording" ikon hoppende rundt i øverste venstre hjørne under optagelse. Er den der stadig på D modellen?

J

Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 23:14
    Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

C modellen har en drøn irriterende "Recording" ikon hoppende rundt i øverste venstre hjørne under optagelse. Er den der stadig på D modellen?

J

nej. Og det er gudskelov også fjernet fra deres TV.

-------------

Skrevet af: Kjeld
    Skrevet den: 17-Maj-2011 kl. 02:35

Er det muligt at optage 2 forskellige programmer samtidig på DVB-C ?

/Kjeld

Skrevet af: Gnist
    Skrevet den: 17-Maj-2011 kl. 07:29
    Det kunne være rigtig fedt hvis den kunne optage to programmer samtidigt, men der er vist delte meninger om det.
    Jeg kan finde ud af hvad forskellem mellem 8200 og 8900 modellen er, andet end:
    Større harddisk
    1 og 2 HDMI stik
    ....eller tager jeg helt fejl?

Skrevet den: 17-Maj-2011 kl. 17:00
    Oprindeligt skrevet af Gnist Gnist skrev:

Det kunne være rigtig fedt hvis den kunne optage to programmer samtidigt, men der er vist delte meninger om det.
    Jeg kan finde ud af hvad forskellem mellem 8200 og 8900 modellen er, andet end:
    Større harddisk
    1 og 2 HDMI stik
    ....eller tager jeg helt fejl?

Vil folk ikke nok være søde at læse hvad der står tidligere i tråden.

Den kan ikke optage to programmer samtidigt.

Den har 2 HDMI stik, men det ene er AUDIO only.

-------------

Skrevet af: Kjeld
    Skrevet den: 17-Maj-2011 kl. 17:30

Kan den optage 2 programmer samtidig hvis begge programmer er UKODET ?

/Kjeld

Skrevet den: 17-Maj-2011 kl. 17:37

Citat fra Hummelmose. "Den kan ikke optage to programmer samtidigt." Ganske som You See modtageren heller ikke kan.

-------------
    Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: BridgetJones
    Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 16:53
    Kan denne boks sætte et "bogmærke" når man ser en optaget udsendelse, således at man let kan vende tilbage til dette sted?
    (F.eks. hvis jeg hurtigt vil finde tilbage til mit favoritnummer i en koncertoptagelse, som jeg ønsker at se igen.)

Bridget

Skrevet af: Steen6400
    Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 19:24

Hvordan er billedkvalitet og betjening i forhold til din Panasonic DMP-BDT310?

Jeg kan se at den er til salg. Jeg havde selv overvejet 310'eren, men kunne godt se en fordel i BDD-modellernes SMART-TV sammen med min kommende VT30'er og når man så får smidt en BD-D2200 i nakken for 2500 kr i elgiganten Big smile

-------------
    LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
    Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro

Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 19:26
    Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Hvordan er billedkvalitet og betjening i forhold til din Panasonic DMP-BDT310?

Jeg kan se at den er til salg. Jeg havde selv overvejet 310'eren, men kunne godt se en fordel i BDD-modellernes SMART-TV sammen med min kommende VT30'er og når man så får smidt en BD-D2200 i nakken for 2500 kr i elgiganten Big smile

De er lige gode i min verden. Og 310'eren interface er super lækkert. Jeg sælger den bare, da jeg i forvejen har en Dune HD Max og PS3 blu-ray i samme rack, så jeg har afspillere nok Smile

Jeg sælger nok også snart min Dune HD Max. Jeg forsøger virkeligt at konsolidere antallet af afspillere.

-------------

Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 19:27
    Oprindeligt skrevet af BridgetJones BridgetJones skrev:

Kan denne boks sætte et "bogmærke" når man ser en optaget udsendelse, således at man let kan vende tilbage til dette sted?
    (F.eks. hvis jeg hurtigt vil finde tilbage til mit favoritnummer i en koncertoptagelse, som jeg ønsker at se igen.)

Bridget

Nej. Og en ting der også ærger mig, er at den ikke indsætter kapitler i optagelserne f.eks. hvert 5. min.

Men det er de alle åbentbart helt gået væk fra.

-------------

Skrevet af: spoxy
    Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 19:52
    Hej Jens
    Jeg har lige haft en BD-D8500 med hjemme, men har returneret den igen.
    Det gjorde jeg pga:
    - Jeg ikke kunne ændre start- og sluttid på optagelser programmeret via EPG
    - Den ikke kunne fortsætte afspilning af blu ray/optaget program, fra det sted hvor afspilningen sluttede, hvis den i mellemtiden var slukket.
    Kan du fortælle om det er mig, der har misforstået noget?
    Med venlig hilsen
    Søren

-------------
    OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii

Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 23:54
    Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Hej Jens
    Det gjorde jeg pga:
    - Den ikke kunne fortsætte afspilning af blu ray/optaget program, fra det sted hvor afspilningen sluttede, hvis den i mellemtiden var slukket.
    Med venlig hilsen
    Søren

Jeg troede egentlig at 8500'eren og 8900'eren var nogenlunde ens i softwaren. På 8900'eren kan EPG-programmeret tid sagtens ændres. Også selvom en anden optagelse er i gang. Om sluttiden kan ændres på en igangværende optagelse ved jeg ikke.

Skrevet af: spoxy
    Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 07:22
    Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Hej Jens
    Det gjorde jeg pga:
    Med venlig hilsen
    Søren

Jeg troede egentlig at 8500'eren og 8900'eren var nogenlunde ens i softwaren. På 8900'eren kan EPG-programmeret tid sagtens ændres. Også selvom en anden optagelse er i gang. Om sluttiden kan ændres på en igangværende optagelse ved jeg ikke.

Kan du beskrive, hvordan man gør?
    Og har du en kommentar til mit andet ankepunkt?
    Hilsen Søren

-------------
    OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii

Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 13:47

Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

Hej Jens
    Det gjorde jeg pga:
    Med venlig hilsen
    Søren

Kan du beskrive, hvordan man gør?
    Og har du en kommentar til mit andet ankepunkt?
    Hilsen Søren

Ja da - jeg har et rimeligt kendskab til *visse* Samsung-produkter.

Fremgangsmåden herunder virker lang - har man prøvet det én gang er det logisk, intuitivt og hurtigt. Det er prisen for, at bestilling af optagelse via EPG kræver kun ét tryk (velegnet til de fleste...):

Tryk på Menu
    Vælg Tidsplanstyring
    Marker program, der skal ændres
    Tryk på Retur -> vælg Rediger
    Ret tiderne.

Ovenstående fremgangsmåde kan anvendes, hvis der skal optages et program fra en kanal, der ikke kører med EPG: Vælg en vilkårlig udsendelse til optagelse via EPG, og ret den. Samme sted kan bestilte optagelser slettes [inden optagelse] - eller bestilles optaget på eksternt lagringsmedie.
    --
    Jeg tror du har ret, når du skriver, at placering i afspilning går tabt, når apparatet slukkes.
    --
    Jeg mener, en anden her i tråden ankede over manglende "kapitelopdeling" i optagelser: Tryk på Retur under afspilning af en optagelse. Så vises der en [uintelligent] kapitelopdeling for hver ca. 11 eller 12 minutter. Om dette interval kan ændres, ved jeg ikke endnu.

Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 14:24
    Nogen der ved om man kan få adgang til service menuen på en BD-D8200/8500 ??? og hvordan?

-------------
    Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.

Skrevet den: 20-Maj-2011 kl. 15:31
    Hej Jens, hvordan med støj fra BR drevet i forhold til Pana?

-------------
    LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD

Skrevet af: Ashanti
    Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 00:44
    Jeg har lige haft en hjemme i et par dage.
    Den har lidt problemer med store mkv filer.
    Jeg havde rippet min Avatar til en fil på 22gb og den ville ikke starte over netværk eller usb harddisk.
    Den skriver at "Codec ikke understøttet"
    Den spiller perfekt på min WD TV Live over netværk og usb.

Da jeg prøvede at lave en på ca. 8gb kørte det fint.

Jeg brugte samme usb harddisk og netværks kabel begge gange.

Nogen ideer hvorfor den ikke ville tage så stor fil?

-------------
    Samsung UE55D8005
    Onkyo TX-NR636
    Mirage OS³-FS Front LR
    Mirage OS³-CC Center
    Mirage OS³-Sats Surrounds
    Mirage MM-8 subwoofer
    HUMAX YSR-4000
    Nvidia Shield

Skrevet af: Wonderl@nd
    Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 12:21
    Må lieg høre en ting der nok er sagen lidt uvekommende.

Hvad er det lige der gør at maksinen kan erhverves for 3400 Danske kroner her:
    http://www.shopmania.co.uk/shopping~online-dvd-players~buy-bd-d8900-blu-ray-3d-player-with-freeview-hd-and-pvr-upto-1tb~p-14752156.html - http://www.shopmania.co.uk/shopping~online-dvd-players~buy-bd-d8900-blu-ray-3d-player-with-freeview-hd-and-pvr-upto-1tb~p-14752156.html

Og at den koster godt 5000 herhjemme. Hvad ville konsekvenserne være ved at bestille den i UK og sparre 1000-1500 kr ?

Mvh
    Michael

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 12:25

Konsekvensen vil være, at du mangler kortlæseren, og der vil ikke være DVB-C.

-------------

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 12:34

Konsekvensen vil være, at du mangler kortlæseren, og der vil ikke være DVB-C.
    Nå for dælen - Ja, så falder det jo lidt til jorden !

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 12:41
    Det billigste jeg har set den til er 4300:
    http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/DVD-Blu-ray/371965/Samsung-BDD8900.html - http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/DVD-Blu-ray/371965/Samsung-BDD8900.html

Jeg antager at den er med DVB-C :)

Nogle der har set den billigere.

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 12:46

Dem der sælges i Norden har DVB-C/T.

-------------

Skrevet af: Kruf
    Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 14:49
    Jeg har købt en hos Hifi-Klubben for 4.730 incl. forsendelse. Der er så 2,5 års fuld garanti.
    Jeg har i forvejen 3 forskellige analoge Panasonic HD-recordere. Jeg skal bruge denne Samsung til at kunne se digitalt tv på mit Panasonic tv, der (udover analog) kun har T-tuner, samt til min projektor. Der ville det have rart, om begge HDMI udgange var "med det hele", men stik nr. 2 er "Audio only". Så jeg må bruge component-udgang her. Derudover skal den bruges til at streame fra min Synology NAS. Også optagelser, der skal slettes når set skal den bruges til. Det virker altsammen tilsyneladende godt, bortset fra, at jeg ikke kan "spole" frem og tilbage i film, der afspilles fra NAS.
    Redigering:
    Jeg prøvet at redigere en optaget udsendelse - og der er den altså ikke så smart. Den er ret upræcis mht hvor den cutter. Jeg kan ikke få den til at starte helt fra begyndelsen af den optagelse, der skal redigeres. Når den "spoles" helt tilbage, begynder den straks at gå fremad igen, så jeg kan ikke placere startpunktet på "0". Her er der bestemt plads til forbedring. Kan det mon komme ved en software opgradering?

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 16:23
    Kruf.
    Er du sådan generelt meget godt tilfreds ?. Vores behov er blot optagelse fra TV og så afspilning, samt anvendelsen af DVB-C tuneren da vores fjernsyn også kun har DVB-T. Hvordan står det til med støjniveauet ?

Skrevet af: johnny57
    Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 17:54
    jeg har søgt efter priser og har ikke fundet noget under 4299,- det er mig en gåde at HIFI klubben er de dyreste på markedet det plejer de ikke at være selv Fona er billigere end klubben, derimod er deres pris på BD D8500 nogenlunde ok. Jeg har idag sendt en mail til klubben om det,  de har svaret PRISEN bliver korrigeret på mandag.

-------------
    Med venlig Hilsen

Johnny

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 19:25

Dem der sælges i Norden har DVB-C/T.

FUD???

Noget du ved med sikkerhed elle gætter du bare igen? EU modellerne af Samsung BD-C8200/C8500 modellerne havde DVB-C tuner, så hvorfor skulle D modellerne pludselig mangle DVB-C?

Og i.flg. Samsung.co.uk så har modellerne DVB-C tuner.

-------------
    Mvh. Johnny

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 19:27

Læs specifikationer, så kan det jo ses at det er rigtigt.

-------------

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 19:38
    Radiomand.... Specifikationerne siger under tuner
    DVB-T2/C:Yes

Tuner
    Twin Tuner:Yes

Er du sikker på at der ikke er DVB-C i ?

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 19:48

Oprindeligt skrevet af Wonderl@nd Wonderl@nd skrev:

Specifikationerne siger under tuner

Ja netop, så der er begge typer, som også skrevet i anmeldelser.

-------------

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 19:52
    Det betyder altså at den i England har dvb-c :)

Hvis du kigger på det engelske link og trykker på yderligere technical detalis...SÅ står det der :)

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:00

Det vil så sige, at man har udstyret den med noget der ikke bruges, det er ikke det normale derovre.

-------------

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:11
    Mon ikke bare at det er en standard twin tuner der er smidt i alle maskinerne som både har T2 og C ?

Ser du en ide i at købe den fra England eller mener du at det kan give problemer ?

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:15

Har den så også kortlæser/CA mulighed. Ellers er den jo kun til "Clear" kanaler.

-------------

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:20
    Det ved jeg faktisk ikke, men her er specs'ne....Jeg kan ikke umiddelbart se det:

Product Features

• Smart Hub
      • 3D Player with 2D to 3D Conversion
      • Wi-Fi
      • Twin DVBT/T2 Tuner
      • 1Tb HDD

Technical Details

General
      Deck type:Slot-in
      Front Display:VFD
      Control Button:Touch Pad
      Playable Disc Type
      3D Blu-ray:Yes
      Blu-ray Video:Yes
      DVD-Video / DVD±R / DVD±RW:Yes
      CD DA / CD-R / CD-RW:Yes
      VCD 1.1:No
      Video Decoding Format
      MPEG2/4:Yes
      DIVX (including XVID):Yes
      DIVX HD:Yes
      AVCHD:Yes
      MKV:Yes
      WMV(1/2/3/7/9):Yes
      JPEG, HD JPEG:Yes
      Audio Decoding Format
      Dolby Digital:Yes
      Dolby Digital Plus:Yes
      Dolby True HD:Yes
      DTS:Yes
      DTS-HD HRA:Yes
      DTS-HD Master Audio:Yes
      LPCM:Yes
      AAC:Yes
      MP3:Yes
      WMA:Yes
      Audio Decording Output
      Dolby:7.1ch
      DTS:7.1ch
      Feature
      BD Wise :Yes
      BD Profile:Yes
      3D convertor (2D->3D):Yes
      Video Up-Scale (DVD):Yes
      Hyper Real Engine:Yes
      Local Storage (Memory Built-in/1GB):Yes
      Ultra Fast Play (3sec Booting):Yes
      Full Screen:Yes
      Smart Hub:Yes
      Karaoke :No
      Connectivity
      Anynet + (HDMI-CEC):Yes
      USB HOST:Yes (x1)
      Ethernet:Yes
      Wireless LAN Built-in:Yes
      Allshare:Yes
      AV I/O
      HDMI Out:Yes (x2)
      Composite Output:Yes
      Component Output:Yes
      Optical Digital Audio Output:Yes
      Coaxial Digital Audio Output:No
      Analog Audio Output:2ch
      MIC Jack:No
      HDD
      Capacity:1TB
      Plate Size:3.5"
      Recording Time (Approx. HD/SD):240Hr / 480 Hr
      Tuner
      Twin Tuner:Yes
      DVB
      Auto channel scan:Yes
      Manual channel scan:Yes
      EPG (Digital):Yes (SI-EPG)
      TTX (OSD):Yes
      Subtitle (DVB):Yes
      Subtitle (TTX):Yes
      LCN (Logical Channel Number):Yes
      Favorite channel:Yes
      Parental Guide:Yes
      Channel List:Yes
      Auto Clock Setting:Yes
      Time Shift:Yes
      Radio:Yes
      OTA:Yes
      Timer Recording
      # of Events (Programming) / Month:50
      EPG (Digital):Yes
      OTR (Instant Recording Timer):OFF, 10min ~6hour
      Dimensions & Weight
      Set Net Weight (KG):3.9Kg
      Set Net Dimension (W*H*D mm):430 x 60 x 299
      Gross Weight (KG): One Packing:5.3Kg
      Gross Dimension (W*H*D mm) : One Packing:506 x 120 x 390
      Loading Q'ty 20ft (unit):1020
      Loading Q'ty 40ft :2142
      Power Consumption
      Standby/Operating:1W/33W
      EnergyStar 2.0:No
      Accessory
      Remote Controller:Yes
      Batteries:Yes(x2)
      AV Cable (RCA Type):Yes
      HDMI Cable:No
      Quick Start Guide:Yes

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:22

Har den så også kortlæser/CA mulighed. Ellers er den jo kun til "Clear" kanaler.

Ja. Den har CI interface, hvis i dog bare gad at læse tråden :-) Det står faktisk i de første indlæg, hvor jeg også fortæller at man kun kan se eller optage én kanal der er kodet.

-------------

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:25
      Hej Hummelmose - Vi taler om denne model:
      http://www.amazon.co.uk/Samsung-BD-D8900-Blu-ray-Player-Freeview/dp/tech-data/B004S5ZR8I/ref=de_a_smtd - http://www.amazon.co.uk/Samsung-BD-D8900-Blu-ray-Player-Freeview/dp/tech-data/B004S5ZR8I/ref=de_a_smtd

Da den koster godt 3400 :)

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:27

Hej Hummelmose - Vi taler om denne model:
      http://www.amazon.co.uk/Samsung-BD-D8900-Blu-ray-Player-Freeview/dp/tech-data/B004S5ZR8I/ref=de_a_smtd - http://www.amazon.co.uk/Samsung-BD-D8900-Blu-ray-Player-Freeview/dp/tech-data/B004S5ZR8I/ref=de_a_smtd

Da den koster godt 3400 :)

Bag låget ned i højre side. 

-------------

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:28

Nej, det fremgår så ingen steder, derved er der så en risiko ved den til vores brug. Stadig: C-Tuner i en UK model, det var en overraskelse.

-------------

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:32
      Hummelmose....Så må jeg lige høre dig.

Ser du nogen grund til at jeg så ikke handler i UK når det er den maskine jeg ønsker. Det billigste jeg har set den til herhjemme er til 4300

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:33

Hummelmose....Så må jeg lige høre dig.

Ser du nogen grund til at jeg så ikke handler i UK når det er den maskine jeg ønsker. Det billigste jeg har set den til herhjemme er til 4300

Ja. For der kan ligge en firmware på, der f.eks. disabler ting du skal bruge til f.eks. YouSee og CI interfacet.

Jeg ville aldrig handle sådan noget så langt væk.

Find en god dansk forhandler, og forhandl en god pris. 

-------------

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:33

Under Product Features står der kun.
    • Twin DVBT/T2 Tuner
    • Så hvad er det rigtige.?

• -------------

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:37
      Det var lige godt sørens....Nu troede jeg lige at jeg kunne sparre en tudse....."@£#!"....Det er hvad jeg har at sige til firmware !!!

Hmmm....Så må jeg prøve en dansk forhandler, men det er vel håbløst at kommer under de 4300 !

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:42

Nej, det fremgår så ingen steder, derved er der så en risiko ved den til vores brug. Stadig: C-Tuner i en UK model, det var en overraskelse.

Nej sådan set ikke. De fleste modeller til det engelske marked er magen til de modeller til alle de andre markeder i EU. Eneste forskel på modellerne er normalt den præinstallerede software.

Det er akkurat ligesom Nokia mobiltelefoner. Det er samme modeler der bliver solgt overalt - forskellen er bare hvilket sprog brugervejledningen er på og hvilken software der ligger i produkter.

Det samme kan også siges for 99% af alle TV, DVD, Blu-ray afspillere osv.

-------------
      Mvh. Johnny

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:43
      Radiomand...Jeg tror sq er den er magen til de danske modeller. Jeg har lige være inde og se på firmware opdateringen på UK og DK - Det er præcis samme opdatering til begge maskiner (ihvertfald af navn, størrelse og udgivelsesdato)

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:46

Det var lige godt sørens....Nu troede jeg lige at jeg kunne sparre en tudse....."@£#!"....Det er hvad jeg har at sige til firmware !!!

Hmmm....Så må jeg prøve en dansk forhandler, men det er vel håbløst at kommer under de 4300 !

Jeg ser frem til at én eller anden almindelig dansker klager til konkurrencemyndighederne.

Eneste grund til at der ligger en anden software på modellerne, er at forhindre parallelimport og derved opretholde kunstigt høje priser for forbrugerne i forskellige regioner i EU.

FØJ!

Og ja, eneste forskel er firmwaren, som BURDE tage 60 sekunder at udskifte, hvis man altså har adgang til en servicemenu, den korrekte software og viden om hvordan man gør.

-------------
      Mvh. Johnny

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:51
      Johnny....Det lyder sikkert fjollet, men hvem siger at der i det hele taget er tale om en anden firmware....Kunne den ikke være magen ti lden i DK ? Kunne maskinerne ikke være helt identiske ?

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:52

Nej sådan set ikke. De fleste modeller til det engelske marked er magen til de modeller til alle de andre markeder i EU. Eneste forskel på modellerne er normalt den præinstallerede software.

Det er akkurat ligesom Nokia mobiltelefoner. Det er samme modeler der bliver solgt overalt - forskellen er bare hvilket sprog brugervejledningen er på og hvilken software der ligger i produkter.

Det samme kan også siges for 99% af alle TV, DVD, Blu-ray afspillere osv.
       Det vil da kun være glædeligt, hvis det sker, at der ikke længere vil være forskel på de enkelte landes produkter, så er det jo bare at købe, så virker det. Så behøver man ikke længere at være så påpasselig med Paranellimport.

-------------

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 21:28

Johnny....Det lyder sikkert fjollet, men hvem siger at der i det hele taget er tale om en anden firmware....Kunne den ikke være magen ti lden i DK ? Kunne maskinerne ikke være helt identiske ?

Firmwaren er 100% identisk, men der sidder en eller anden lille mekanisme indprogrammeret i maskinen, som fortæller den hvor den er produceret til. En model til det tyske marked har simpelthen en eller anden lille microchip som fra fabrikken har fået indprogrammeret at modellen er til netop dette marked.
      Det er altså ligesom problematikken med regioner på DVD-film.

Hardwaren er altså 100% identisk i de fleste tilfælde, men softwaren gør maskinen engelsk, tysk eller "nordisk". Og den eneste grund til at Samsung gør dette, er for at tjene flere penge på dig og mig.

Jeg ejer f.eks. et Samsung LE46C659 TV. Det er en "nordisk model" men i servicemenuen kan jeg manuelt ændre det til et C650 eller C655 model, som begge er "EU" modeller. Hvade jeg købt et LE46C650 TV i England, så kunne jeg altså bare have skiftet modellen i servicemenuen, og pludselig så blev et engelsk TV til et "nordisk".

-------------
      Mvh. Johnny

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 23:22
      Jeg tror at det fungerer sådan at hvis man sætter den til England fjerner den mulighed fot DVB-C og Danmark får du muligheden.

Er der nogen der kan teste det?

Jeg har desværre afleveret min igen da jeg kun testede den.

-------------
      Samsung UE55D8005
      Onkyo TX-NR636
      Mirage OS³-FS Front LR
      Mirage OS³-CC Center
      Mirage MM-8 subwoofer
      HUMAX YSR-4000
      Nvidia Shield

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 23:23
      Oprindeligt skrevet af Ashanti Ashanti skrev:

Jeg tror at det fungerer sådan at hvis man sætter den til England fjerner den mulighed fot DVB-C og Danmark får du muligheden for det.

Er der nogen der kan teste det?

Jeg har desværre afleveret min igen da jeg kun testede den.

-------------
      Samsung UE55D8005
      Onkyo TX-NR636
      Mirage OS³-FS Front LR
      Mirage OS³-CC Center
      Mirage MM-8 subwoofer
      HUMAX YSR-4000
      Nvidia Shield

Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 11:51

Kruf.
      Er du sådan generelt meget godt tilfreds ?. Vores behov er blot optagelse fra TV og så afspilning, samt anvendelsen af DVB-C tuneren da vores fjernsyn også kun har DVB-T. Hvordan står det til med støjniveauet ?

Nu har jeg jo ikke haft den så længe, men den er rigtig god som tuner til Jeres TV. Det er meget nemt at starte time-shift. Jeg synes også kvaliteten er god. Det er nemt at programmere optagelser. Det kan gøres på forskellige måder, men det nemmeste er ud fra guiden.

Jeg hører ikke noget støj fra den. Det er noget jeg også prioriterer. Smile

Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 13:54
      Oprindeligt skrevet af Kruf Kruf skrev:

Hører du slet ingen støj? Jeg har selv lige købt BD-D8200N og kan godt høre blæseren på 3m afstand når der er stille, uden at det dog genere mig voldsomt. Det testes let ved at enten tænde eller slukke den.

Hvad med afspilning af BR disc og DVD? Da støjer min faktisk mere end blæseren og nærmer sig min "smertetærskel", ikke sådan at det gør ondt i ørerne, men om jeg vil bruge den som afspiller.

-------------

Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 15:15
      Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Hører du slet ingen støj? Jeg har selv lige købt BD-D8200N og kan godt høre blæseren på 3m afstand når der er stille, uden at det dog genere mig voldsomt. Det testes let ved at enten tænde eller slukke den.

Hvad med afspilning af BR disc og DVD? Da støjer min faktisk mere end blæseren og nærmer sig min "smertetærskel", ikke sådan at det gør ondt i ørerne, men om jeg vil bruge den som afspiller.

Jeg har faktisk først nu i eftermiddag afspillet en DVD (har ingen Blue Ray skiver endnu), men det var på projektor og med lyden over stereoanlægget, så der kan jeg selvfølgelig ikke høre nogen blæser. Jeg har faktisk altid lyd på, når maskinen er tændt, så der kan jeg ikke høre støj - så nej, jeg synes ikke det bemærkes.

Når jeg skriver, at jeg prioriterer det, er det fordi jeg ikke ønsker en maskine, der står og overdøver tv-lyd etc.

Skrevet af: RenisseD
      Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 15:33
      Jeg har læst hele tråden, men har ikke lige fundet svar på følgende: De gamle Samsung hd optagere, havde den u-anvendelige feature, at når man havde sat optageren til at skulle optage et program ved hjælp af timeren, kunne man ikke bruge disk-afspilleren (eller afspille optagede programmer)... Jeg går ikke udfra at dette er et problem på 8900'eren, men er der nogen som kan bekræfte, at man godt kan afspille Blu-ray, mens maskinen optager et forudindstillet program????

Skrevet af: Joho
      Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 18:05
      Timeroptagelse via EPG : Kan man sætte timeren til at altid starte f.eks 5. min før og 10-15 minutter efter udsendelsen slutter iflg. EPG'en? 
      Grundet praktisk erfaring med forsinkede udsendelser er det er en vigtig parameter for mig, men desværre er det langtfra alle PVR'er der tilbyder det.
      Har prøvet at skanne manualen igennem, men har ikke kunne finde noget info om dette. 

-------------
      Med god hilsen

John

Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 21:02
      Oprindeligt skrevet af RenisseD RenisseD skrev:

Jeg har læst hele tråden, men har ikke lige fundet svar på følgende: De gamle Samsung hd optagere, havde den u-anvendelige feature, at når man havde sat optageren til at skulle optage et program ved hjælp af timeren, kunne man ikke bruge disk-afspilleren (eller afspille optagede programmer)... Jeg går ikke udfra at dette er et problem på 8900'eren, men er der nogen som kan bekræfte, at man godt kan afspille Blu-ray, mens maskinen optager et forudindstillet program????

Jeg har nu prøvet lidt mere: kan godt afspille DVD (har ingen blue ray skiver) mens den timer-optager. Også tidligere optaget program kan afspilles samtidigt.
      MEN: Kan ikke få adgang til min NAS mens den optager - og ej heller internettet. Prøver jeg det, spørges der, om jeg vil stoppe optagelsen og bruge den valgte funktion i stedet. Svarer jeg nej kommer jeg ikke videre.
      Jeg kan faktisk heller ikke gå ind og se en udsendelse, der timer-optages, før den er forbi. Det er en meget stor mangel, for så er vi jo nærmest tilbage i de glade VHS-dage!
      Håber på, at det skyldes fejl 40 - jeg er ikke helt hjemme i Samsung endnu...

Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 23:11
      Oprindeligt skrevet af Joho Joho skrev:

Timeroptagelse via EPG : Kan man sætte timeren til at altid starte f.eks 5. min før og 10-15 minutter efter udsendelsen slutter iflg. EPG'en? 
      Grundet praktisk erfaring med forsinkede udsendelser er det er en vigtig parameter for mig, men desværre er det langtfra alle PVR'er der tilbyder det.
      Har prøvet at skanne manualen igennem, men har ikke kunne finde noget info om dette. 

Jeg har kigget alle indstillingsmuligheder igennem, og jeg fandt ikke mulighed for ovennævnte. Man kan efter at have sat timeren til en udsendelse via EPG'en redigere, herunder ændre start- og sluttidspunkter. Men man skal altså gøre det for hver enkelt program.

Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 09:04

Oprindeligt skrevet af RenisseD RenisseD skrev:

Jeg har nu prøvet lidt mere: kan godt afspille DVD (har ingen blue ray skiver) mens den timer-optager. Også tidligere optaget program kan afspilles samtidigt.
      MEN: Kan ikke få adgang til min NAS mens den optager - og ej heller internettet. Prøver jeg det, spørges der, om jeg vil stoppe optagelsen og bruge den valgte funktion i stedet. Svarer jeg nej kommer jeg ikke videre.
      Jeg kan faktisk heller ikke gå ind og se en udsendelse, der timer-optages, før den er forbi. Det er en meget stor mangel, for så er vi jo nærmest tilbage i de glade VHS-dage!
      Håber på, at det skyldes fejl 40 - jeg er ikke helt hjemme i Samsung endnu...

Så er der nok noget galt med min 8900'er: Havde sat den til at optage Barnaby lørdag aften, kom tidligere hjem end forventet og startede med at se Barnaby-optagelsen, mens den endnu pågik.

Print side | Luk vindue