Print side | Luk vindue

Lg harddisk recorder HR550c modtaget

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97234
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 12:08


Emne: Lg harddisk recorder HR550c modtaget
Skrevet af: VestDK
Emne: Lg harddisk recorder HR550c modtaget
Skrevet den: 14-Maj-2011 kl. 21:05
Hej alle
Jeg har modtaget min hr550c fra Lg
Er der nogen ting i Vil have testet?



Svar:
Skrevet af: MartinSN
Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 09:09
Hej
 
Jeg vil meget gerne spørge om følgende. Hvis du laver en optagelse via DVB-C eller DVB-T, er det så mulig via en DLNA opkobling til en PC at kopiere optagelsen over på PC'en (kodefri selvfølgelig)? alternativt over på en direkte tilkoblet USB harddisk?


Skrevet af: VestDK
Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af MartinSN MartinSN skrev:

Hej
 
Jeg vil meget gerne spørge om følgende. Hvis du laver en optagelse via DVB-C eller DVB-T, er det så mulig via en DLNA opkobling til en PC at kopiere optagelsen over på PC'en (kodefri selvfølgelig)? alternativt over på en direkte tilkoblet USB harddisk?
Hej Martin
Nej, dette er ikke muligt pga. den digitale kopisikring som der ligger på maskinen. 
Du kan ikke finde nogen maskiner som kan optage på dvb-c med mulighed for at kunne flyttet optagelsen over på din pc ud over hvis du laver en løsning med et mediecenter/htpc og en tv tuner der til, så kan du.

Du kan derimod godt bruge DLNA til at streame HD film fra computeren/nas til HR550c.



Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 10:30
Du kan med Blutinum DVB-C optageren, kopiere optagelserne over på en PC, og afvikle det via DNLA. Eller blot flytte USB-harddisken over i USB-porten på de TVet, og så afvikle optagelserne derfra. Er helt ukodet.
Men det er så også en ren optager. Den skal have en Blu-ray afspiller ved siden af.

Hvordan oplever du hr550 sådan helt overordnet? Lever den op til dine forventninger?
Havde selv hænderne i Samsungs alternativ sidet år, og var enormt skuffet. Syntes den fejlede på en lang række områder.


Skrevet af: VestDK
Skrevet den: 15-Maj-2011 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Du kan med Blutinum DVB-C optageren, kopiere optagelserne over på en PC, og afvikle det via DNLA. Eller blot flytte USB-harddisken over i USB-porten på de TVet, og så afvikle optagelserne derfra. Er helt ukodet.
Men det er så også en ren optager. Den skal have en Blu-ray afspiller ved siden af.< ="utf-8">

Der kan man bare se, den funktion havde jeg slet ikke opdaget på min fars maskine..

< ="utf-8">
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

Hvordan oplever du hr550 sådan helt overordnet? Lever den op til dine forventninger?
Havde selv hænderne i Samsungs alternativ sidet år, og var enormt skuffet. Syntes den fejlede på en lang række områder.
Nu har jeg haft den siden igår, og mine første tanker er at den fungere ganske godt. 
Menuen er meget simple bygget op, den er let at sætte til at optage via EPG guide, samt manual optagelser. 
Jeg er dog ramt at at min udbyder (glentenvejen) har rigtig dårlig signal efter deres omlægning her 1 april, men dette skulle der blive rettet op på.
Den er yousee og Stofa godkendt på DVB-C tuneren, og jeg går ud fra at den også er boxer godkendt.
Der er plads til et kort i maskinen også, således at man kan se kodet programmer. 

Jeg har lige hurtigt leget med DLNA sammen med min synology og Freenas, og det har virket super godt via netværkskabel. Nu skal jeg lige have testet dens indbygget Wifi.

Selve netcast (internetfunktionerne) er ikke særlige gode, da der kun er Youtube, Accuweather og Picasa (billeder), der havde jeg gerne set deres nye smarttv funktioner såsom Plex, Viaplay, SF anytime og Headweb

Men pt er mine oplevelser ganske gode, på en skala fra 0 til 10, vil jeg gi den et 8 tal pt. 
< ="utf-8">< ="utf-8">


Skrevet af: taif
Skrevet den: 17-Maj-2011 kl. 22:35

Kan du bruge maskinen til andre ting imens den optager, f.eks se dvd eller indtaste nye optagelser?



Skrevet af: fjutte
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 20:19
Hvor meget larmer blæseren? Sætter den autokapitler ind når den optager, hvis ja hvor store mellemrum er der mellem kapitlerne? Er den så inteligent som Sony analog afspillere, hvor kapitlerne for det meste starteer når reklamerne er slut. Kan man indstille for langt frem man skal komme når man trykker pil frem? Er der time shift?
 
 


Skrevet af: Boardman
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 20:25
Når man optager ved hjælp af EPG guiden, kan man så sætte en tid den skal optage i, efter EPG program slut tiden?


Skrevet af: MartinSN
Skrevet den: 01-Juni-2011 kl. 22:34

Angående kopi af video filer til USB disk.

Jeg har læst lidt i bruger manualen til HR-550C.

Under afsnittet 'Sådan kopierer du fil(er)/mappe(r) fra det interne harddiskdrev til en USB lagringsenhed’ får jeg det indtryk at det godt kan lade sig gøre at lave en kopi så længe optagelsen ikke er kodet (kræver brug af CI slot).

Der står til sidst i dette afsnit ’Du kan ikke kopiere en optaget titel fra en betalingskanal (CI, CI+)’

Er der nogen som har prøvet at lave en kopi af en ikke kodet optagelse?



Skrevet af: VestDK
Skrevet den: 03-Juni-2011 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af taif taif skrev:

Kan du bruge maskinen til andre ting imens den optager, f.eks se dvd eller indtaste nye optagelser?

Jeg har haft mulighed for at bruge maskinen til at se film fra Bl.a. tidligere optagelser samt fra DLNA, jeg har ikke prøvet at lave nye optagelser mens den var igang, jeg vil teste det i aften.


Skrevet af: VestDK
Skrevet den: 03-Juni-2011 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af fjutte fjutte skrev:

Hvor meget larmer blæseren? Sætter den autokapitler ind når den optager, hvis ja hvor store mellemrum er der mellem kapitlerne? Er den så inteligent som Sony analog afspillere, hvor kapitlerne for det meste starteer når reklamerne er slut. Kan man indstille for langt frem man skal komme når man trykker pil frem? Er der time shift?
 
 
Jeg har ikke lagt mærke til den mens jeg har set tv, men jeg lagde mærke til blæseren da der ikke var nogen musik eller snakken i stuen, så kunne jeg svagt høre den, men allerede da jeg begyndte at gå, så kunne jeg ikke høre den mere, så det er meget lavt.
Den laver desværre ikke kapitler :(

Den har Timeshift, men det er ikke slået til fra standart, så det skal man selv slå til før det er aktiveret :-/


Skrevet af: VestDK
Skrevet den: 03-Juni-2011 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Boardman Boardman skrev:

Når man optager ved hjælp af EPG guiden, kan man så sætte en tid den skal optage i, efter EPG program slut tiden?

Det har jeg desværre ikke haft mulighed for at ændre på :( Men jeg hørt at der skulle komme en forbedring af EPG i nær fremtid således at EPG opdatere sig selv flere gange om dagen, så man kommer så tæt på udsendelses start som muligt.
Men ellers kan man jo altid lave en manual optagelse, så kan man selv bestemme hvornår den skal starte og slutte.

Den kan dog maks optage 5 timer af gangen. 


Skrevet af: ke1d
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 14:23
Hej
 
Det lyder til den er den maskine jeg skal have :-) Når jeg nu ikke SONY vil lave en, så jeg kunne få en der matcher mit tv :-(
 
Jeg har set den til ca 2.800,- har nogen set den billigere? Helst i Københavnsområdet.
 
Men lige et par spørgsmål først:
 
Så vidt jeg kan se af jeret snak ovenfor, så kan man kopiere en digitalt optaget film til en USB-hardisk, og dermed brænde den ned på en DVD fra sin pc, er det rigtigt forstået? Når altså der er tale om film på almindelige digitale kanaler som ikke kræver et specielt kort, f.eks. DR1, DR HD, TV2, TV3.
 
Kan man tilkoble en videomaskine, så man kan kopiere sin gamle film til harddisken, og bagefter via USB-harddisk og pc brænde den på en DVD?
 
/Ke1d


Skrevet af: Skouborg
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 20:50
Jeg har kigget lidt på denne model og et par andre og forhørte mig på en Sony HD optager i det lokale Sony Center, men de kom med en lidt sjov historie......passer den ?
 
Sony gutten sagde at de ikke solgte HD optagere længere fordi der om kort tid ville blive lukket/scramblet signalet så man ikke længere kan optage fra de digitale kanaler.
 
Det lyder som en "and" Tongue, men er der nogen som kan af/bekræfte dette inden jeg kaster nogle tusinder efter en HD optager ?
 
Til info har jeg Stofa kabel-tv igennem den lokale antenneforening.
 
/Skouborg


Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 22:39
kan du køre antennesignalet ud via HDMI til tv eller skal du bruge antennekabel mellem HDD og tv'et?



Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af ke1d ke1d skrev:

Hej
 
 
Jeg har set den til ca 2.800,- har nogen set den billigere? Helst i Københavnsområdet.
 
 
/Ke1d


I det nye Bilka katalog (gældende fra tirsdag d. 14/6 - 18/6) side 43 er den på tilbud til 2499,-




Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 22:49
Jeg har kigget lidt på denne model og et par andre og forhørte mig på en Sony HD optager i det lokale Sony Center, men de kom med en lidt sjov historie......passer den ?
Sony gutten sagde at de ikke solgte HD optagere længere fordi der om kort tid ville blive lukket/scramblet signalet så man ikke længere kan optage fra de digitale kanaler.
Det lyder som en "and" Tongue, men er der nogen som kan af/bekræfte dette inden jeg kaster nogle tusinder efter en HD optager ?
Til info har jeg Stofa kabel-tv igennem den lokale antenneforening.
/Skouborg
Ja det er vist en rigtig rappeand, er de så også holdt op med at sælge tv?
Iøvrigt har Sony slet ikke nogen  digitale HDD at sælge måske derfor.


-------------
Med venlig Hilsen

Johnny


Skrevet af: Skouborg
Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 00:56
@Sylvest
 Det er blot alm antenne kabel som køres fra antenne stik i væggen. Der er ikke en "boks" med fra Stofa.
 
 @Johnny57
Synes også det lød helt sindsygt Big smile


Skrevet af: Bitnissen
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 09:59
Kan den optage et program, mens man ser et andet (Twin-tuner), da vores tv ikke kan MPEG4?

/Tommy


Skrevet af: per olsen
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 12:13
Hej
 
er der noget nyt med dette spørgsmål.
 
Så vidt jeg kan se af jeret snak ovenfor, så kan man kopiere en digitalt optaget film til en USB-hardisk, og dermed brænde den ned på en DVD fra sin pc, er det rigtigt forstået? Når altså der er tale om film på almindelige digitale kanaler som ikke kræver et specielt kort, f.eks. DR1, DR HD, TV2, TV3.
 
Syntes ikke jeg kan se svaret er der nogle der har testet ?
Hvad program skal man E.v.T bruge på PC ?
 
mvh
Per
 


Skrevet af: per olsen
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 12:21
Hej
 
Hvad har den af tilslutninger bag på tænker på Scart ind/ud ? Antal HDMI ud?.
 
Syntes ikke det står på feks elgigantens hjemmeside.
 
Mvh
Per
 


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 13:02

Slettet



-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Hampeter
Skrevet den: 02-Juli-2011 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Bitnissen Bitnissen skrev:

Kan den optage et program, mens man ser et andet (Twin-tuner), da vores tv ikke kan MPEG4?

/Tommy
 
Nej, den har kun 2 tunere, én til kabel og én til antenne, så det kan kun lade sig gøre, hvis du kan modtage på begge måder!


Skrevet af: Hampeter
Skrevet den: 02-Juli-2011 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af per olsen per olsen skrev:

Hej
 
Hvad har den af tilslutninger bag på tænker på Scart ind/ud ? Antal HDMI ud?.
 
Syntes ikke det står på feks elgigantens hjemmeside.
 
Mvh
Per
 
 
1 SCART og 1 HDMI (out)


Skrevet af: Mugge
Skrevet den: 02-Juli-2011 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af MartinSN MartinSN skrev:

Angående kopi af video filer til USB disk.

Jeg har læst lidt i bruger manualen til HR-550C.

Under afsnittet 'Sådan kopierer du fil(er)/mappe(r) fra det interne harddiskdrev til en USB lagringsenhed’ får jeg det indtryk at det godt kan lade sig gøre at lave en kopi så længe optagelsen ikke er kodet (kræver brug af CI slot).

Der står til sidst i dette afsnit ’Du kan ikke kopiere en optaget titel fra en betalingskanal (CI, CI+)’

Er der nogen som har prøvet at lave en kopi af en ikke kodet optagelse?

 
Jeg tillader mig lige at hive denne frem igen.
Er der nogen der har prøvet om det rent faktisk kunne lade sig gøre at eksportere optagelser ud på en usb?


Skrevet af: VestDK
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Mugge Mugge skrev:

Oprindeligt skrevet af MartinSN MartinSN skrev:

Angående kopi af video filer til USB disk.

Jeg har læst lidt i bruger manualen til HR-550C.

Under afsnittet 'Sådan kopierer du fil(er)/mappe(r) fra det interne harddiskdrev til en USB lagringsenhed’ får jeg det indtryk at det godt kan lade sig gøre at lave en kopi så længe optagelsen ikke er kodet (kræver brug af CI slot).

Der står til sidst i dette afsnit ’Du kan ikke kopiere en optaget titel fra en betalingskanal (CI, CI+)’

Er der nogen som har prøvet at lave en kopi af en ikke kodet optagelse?

 
Jeg tillader mig lige at hive denne frem igen.
Er der nogen der har prøvet om det rent faktisk kunne lade sig gøre at eksportere optagelser ud på en usb?

Jeg har lige prøvet at kopier en optagelse fra tv2 over på min fat32 disk, og der var ingen problemer med dette.

Den er gemt i .ts format med Mpeg 2 transport stream


Skrevet af: thohei
Skrevet den: 09-Juli-2011 kl. 19:06
Citat: Den er yousee og Stofa godkendt på DVB-C tuneren, og jeg går ud fra at den også er boxer godkendt.
Der er plads til et kort i maskinen også, således at man kan se kodet programmer.


Jeg ville gerne bruge sådan en HR550C med et kommende Boxer-abonoment.  Umiddelbart er den ikke godkendt ifgl Boxers hjemmeside.  Hvordan er det generelt med det? - kan man /kun/ bruge Boxer-godkendte bokse med deres kort, eller er der nogel objektive kreterier der skal være opfyldt og så ved man det virker?
På forhånd tak for svar.
Thomas


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Juli-2011 kl. 19:14
 
 Et Boxer CA og kort, så kører det.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: thohei
Skrevet den: 09-Juli-2011 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Et Boxer CA og kort, så kører det.

/Ved/ du det?  For så er det den maskine jeg skal have.

Og et helt newbie spørgsmål.  Skal det kort fra Boxer have en eller anden adapter det skal sidde i, eller går det lige ind i Hardiskrecorderen?
Samme spørgsmål hvis man skal have kortet i tv'et: kræver det en adaptor?
Thomas


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Juli-2011 kl. 23:40
 
 For at kunne bruge kort, så skal man have et CA modul til det.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: thohei
Skrevet den: 10-Juli-2011 kl. 00:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 For at kunne bruge kort, så skal man have et CA modul til det.

Og så vil HR550C virke med Boxer?




Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Juli-2011 kl. 00:08
 
 Hvis det er et Boxer CA modul, og et Boxer kort.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: per olsen
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 13:15
Hej Hampeter
 
Du skriver..1 Scart og 1 HDMI(out) så det er altså ikke muligt at tilslutte sin sat modtager i scart og optage ned på USB ?...Skal USB være FAT32 ? er der ikke noget med at en Harddisk med FAT32 ikke kan være så stor ? det du har optaget ned på USB er det muligt at lægge ned på en DVD skive på sin PC ?
 
mvh Per
 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 13:46
 
 
Oprindeligt skrevet af per olsen per olsen skrev:

 1 Scart og 1 HDMI(out) så det er altså ikke muligt at tilslutte sin sat modtager i scart og optage ned på USB ?
 
Der er ganske sikkert, som på andre enheder af samme slags, ikke muligt at optage fra externe enheder. Kun fra den/de Tuner(e) der er i den.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af per olsen per olsen skrev:

det du har optaget ned på USB er det muligt at lægge ned på en DVD skive på sin PC ?
 
 
Ja, med et egnet konverterings- og/eller authoringprogram er det selvfølgelig muligt.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af VestDK VestDK skrev:

Du kan ikke finde nogen maskiner som kan optage på dvb-c med mulighed for at kunne flyttet optagelsen over på din pc ud over hvis du laver en løsning med et mediecenter/htpc og en tv tuner der til, så kan du.
Dreambox8000 , Abcom IP9000 og andre DVBC plug'n'play optagere med flere tunere, kan dette, da signalet lagres EFTER det er dekodet.. så ikke korrekt.. men mange vælger ikke disse bokse grundet de er en del sværrere at konfigure men bagefter er de altså så det bedre..
 
optagelser kan flyttes precis som forklaret lige før dette indlæg da de ligger i .ts format. men altså en lidt mere special boks, men prisen er vist stadig der omkring de 3K (IP9000)
 
edit:
De kan ikke optage SCART el. HDMI input.. der er INGEN nuværende optagere som kan udføre konvertering til et mpeg format realtime og gemme det (udover pc'r?)


Skrevet af: per olsen
Skrevet den: 28-Juli-2011 kl. 12:23
hmmm Tænker nu har den jo USB in/ud går jeg ud fra.
Det kan vel så bruges til at optage fra Digital Camera ned på HD optager.?
 
Så kom jeg til at tænke på mon man kan gå fra Scart(min sat DVB-S  reciver) til USB. 
Har fundet dette kabel som et muligt bud(se link)
http://www.scan.co.uk/products/kworld-usb2800d-dvd-maker-usb2-convert-you-analogue-video-vhs-to-dvd - http://www.scan.co.uk/products/kworld-usb2800d-dvd-maker-usb2-convert-you-analogue-video-vhs-to-dvd
 
Hvad siger i til det ? tror i det vil virke ?
Har også hørt at man kan få en adapter til at optage fra sin gamle VHS til PC igennem scart og USB.
 
Mvh Per
 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-Juli-2011 kl. 12:26
 
 Den bruges til en PC, kan jo ikke installeres på andet.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: p-HD
Skrevet den: 03-August-2011 kl. 23:03
Er det muligt at lave serie-optagelser på HR550?


Skrevet af: Morten5792
Skrevet den: 06-August-2011 kl. 23:20
Hej
Jeg har lige kødt denne her LG maskine, men kan det virkelig passe, at følgende ting ikke er muligt at indstille/ændre på maskinen?
 
1. når man tænder maskinen hopper den ikke automatisk over på HDMI indgangen(skifter om fra tv)
 
2. at lave sin egen programliste/sortere i kanallisten(1-2-3-4 ovs)
 
men umidelbart en rigtig fed maskine Tongue
 
 
 
 
 


-------------
Mvh
Morten


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 07-August-2011 kl. 10:02
 
 
Oprindeligt skrevet af Morten5792 Morten5792 skrev:

 
 når man tænder maskinen hopper den ikke automatisk over på HDMI indgangen(skifter om fra tv)
 
 
 Jo det vil den godt kunne via Linkkontrol, eller hvad det nu kaldes på LG produkter, det er en funktion der skal understøttes af begge enheder, altså af HR550 og TVet, dog nødvendigvis ikke hvis TVet er af andet fabrikat.
 


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: philips
Skrevet den: 08-August-2011 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Morten5792 Morten5792 skrev:

Hej
Jeg har lige kødt denne her LG maskine, men kan det virkelig passe, at følgende ting ikke er muligt at indstille/ændre på maskinen?
 
1. når man tænder maskinen hopper den ikke automatisk over på HDMI indgangen(skifter om fra tv)
 
2. at lave sin egen programliste/sortere i kanallisten(1-2-3-4 ovs)
 
men umidelbart en rigtig fed maskine Tongue 
 
Ad 2):
Det punkt drillede også mig (en HR570C - samme maskine, men med 500 GB Harddisk) Smile.
Du er nødt til at lægge kanalerne ind igen. Hvis du har kabeltv er det side 29 i manualen.
På et tidspunkt kommer nedenstående frem (Her med Yousee):
Her skal du fjerne fluebenet i "Automatisk nummerering (LCN)
 
Så kan du flytte rundt med programmerne i punktet Kanalredigering (ses også i ovenstående billede.
 


Skrevet af: asv
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 17:15
Hej Martin

Jeg har kun adgang til de kanaler, der ikke kræver betalingskort. Jeg har kunnet kopiere dem over på en usb memory. Store udsendelser bliver så store filer, at jeg skulle bruge en usb harddisk med ntfs. Filerne kan læses og afspilles på min PC. Jeg har dog problemer med filer med DRHD optagelser.


Skrevet af: asv
Skrevet den: 19-August-2011 kl. 17:22
Hej Fjutte

Jeg har også en Sony analog optager. HR550C inddeler ikke med kapitler og man kan ikke klippe optagelserne til. Man kan kun bruge hurtig knappen til at komme frem på optagelsen. Optagelserne kan kopieres over på en en usb disk og læses og redigeres med en PC.


Skrevet af: Morten5792
Skrevet den: 20-August-2011 kl. 07:43
Hej Philips
 
Mange tak for info nu virker det som ønsket......
 
 


-------------
Mvh
Morten


Skrevet af: borun2010
Skrevet den: 22-August-2011 kl. 08:00
Har lige sat den nykøbte HR550C til fjernsynet, med scart og antennekabel. MEN når jeg trykker på home på fjernbetjening vises der ikke noget på TV'et. Jeg kan altså ikke komme til at indstallere HR'en. Hvad er der galt?


Skrevet af: jkp
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 17:37
Er DVB-T modtageren DVB-T eller DVB-T2? Og hvis den ikke er DVB-T2 er det så forældet inden jeg får set mig om?




Skrevet af: Mugge
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 22:47
Har også lige købt denne modtager, og er rendt ind i dette "lille" problem.
Når der er tilsluttet hdmi kabel mellem modtager og tv, så er der lidt sne på skærmen - dette gælder i øvrigt også hvis der afspilles en bluray film. Andre gange mangler lyden...
Billedet er fint nok, hvis det forbundet med scart. Hvis jeg bruger selvsamme hdmi kabel til min parabol, så er billedet ok.
Hvad/hvor er det lige gået galt?


Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 23-August-2011 kl. 22:49
Tja jeg havde en lignende problem, valgte så en anden HDMI indgang, og problemet forsvandt.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny


Skrevet af: tsi
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 09:37
Hej,
 
Jeg har også købt en LG 550C!
Jeg vil gerne vide hvordan man nulstiller (reset) den tilbage til fabriksindstillingerne, da den ikke kan finde nogle gratiskanaler men kun betalingskanaler.
 
På forhånd tak!
 
Hilsen
TSI


Skrevet af: Mugge
Skrevet den: 24-August-2011 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Tja jeg havde en lignende problem, valgte så en anden HDMI indgang, og problemet forsvandt.
 
Har faktisk prøvet en anden indgang, men lige lidt hjælper det. Men det virker jo som sagt fint nok, hvis det er parabolden der er sat til...


Skrevet af: Kalle_dk
Skrevet den: 25-August-2011 kl. 15:48
Jeg har også købt en LG HR550C. Det var nu mest på grund af kombinationen af pris + bluray mulighed som gjorde at jeg købte den. Muligheden for at optage digitale kanaler (inklusive HD kanaler) havde jeg i forvejen via mit Panasonic G20 og en ekstern harddisk. Det fungerer vældig godt, men hvis jeg vil optage eet program mens jeg ser et andet, duer det jo ikke (kun een tuner i TV). Så var det at LG HR550C ville være et ekstra gode (ekstra DVB-C tuner). Bluray afspilning, wifi med min NAS virker tilsyneladende også fint. Harddiskoptagelse/afspilning samt "timeshift" ligeså. Dog har jeg et par gange oplevet at der kommer kortvarige udfald fra det optagede på harddisken. Hvis jeg spoler lidt tilbage, konstaterer jeg at udfaldet vises igen. Det må vel så være gået galt under optagelsen? Samme problem opstår nærmest aldrig når jeg optager fra mit G20+ekstern harddisk. Har andre oplevet udfald på harddiskoptagelser på LG HR550C ?

Jeg bruger normalt ikke optagelser til andet end at se dem og slette dem igen, så jeg har ikke det store behov for at gemme optagelser på USB stick eller lignende, så mit problem kan jeg nok leve med. Det er bare en smule irriterende med de udfald.


-------------
Mvh Karl-Erik


Skrevet af: Kaiser
Skrevet den: 25-August-2011 kl. 21:32
Jeg købte også en HR550C pga kombinationen af Blu-ray og HDD. Dog var der konstant udfald på signalet af ca. 1-2 sekunder varighed 2-5 gange pr minut, uanset kanal. Var ellers koblet til en fiberboks med et kvalitetskabel med høj signalstyrke. Jeg lavede et par prøveoptagelser, og også hér var der signaludfald, og underteksterne på DR HD forsvandt efter hvert udfald.
Da jeg havde lavet 5 optagelser, kunne jeg ikke længere tilgå menuen for optagelserne. Så røg maskinen retur. Se evt. en lille film
som i starten viser de udfald, som kom i signalet, samt i slutningen, hvor jeg forsøger at tilgå de optagede programmer med "sort" skærm til følge. (maskinen skulle herefter genstartes)
Jeg fik en ny maskine. Jeg satte den straks til, men som jeg frygtede, fortsatte signaludfaldene. Så røg den også retur, og jeg fik pengene retur.
Så min gamle Thomson må holde for lidt endnu  :-)


Skrevet af: Kalle_dk
Skrevet den: 25-August-2011 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Kaiser Kaiser skrev:

Jeg købte også en HR550C pga kombinationen af Blu-ray og HDD. Dog var der konstant udfald på signalet af ca. 1-2 sekunder varighed 2-5 gange pr minut, uanset kanal. Var ellers koblet til en fiberboks med et kvalitetskabel med høj signalstyrke. Jeg lavede et par prøveoptagelser, og også hér var der signaludfald, og underteksterne på DR HD forsvandt efter hvert udfald.
Da jeg havde lavet 5 optagelser, kunne jeg ikke længere tilgå menuen for optagelserne. Så røg maskinen retur.

Tak for dit indlæg. Det bekræfter desværre at LG HR550C er noget skrammel (tror jeg). Om ikke andet, så er kvalitetskontrollen meget ringe fra producentens side. Jeg har lige prøvet forskellige ting for at se om der tegnede sig et mønster i mine udfald, og det gjorde der. Efter præcis 2 minutter og 26 sekunder, falder signalstyrken på "signalmåleren" i et sekund eller 2, med billedudfald til følge. Det er med meget præcise intervaller faktisk. Det er ikke eet sekund galt. Altid efter 2 minutter og 26 sekunder. Jeg har kun 43% signalstyrke når der ikke var udfald. Forsøgte at køre antennesignalet udenom min gamle Sony optager. Det gav ingen forskel (det burde det vel heller ikke gøre). Stadig kun 43% signal. Jeg har altid 100% signal på mit Panasonic G20, så der må være noget galt med den tuner i LG'en.

Jeg må nok en tur i Bilka med maskinen. Jeg tror ikke jeg gider prøve en anden maskine, når du skriver som du gør. Håber de er villige til at refundere pengene. Nu mangler jeg så (igen) en Bluray afspiller. Nå, det må jeg lige undersøge nærmere Stern Smile


-------------
Mvh Karl-Erik


Skrevet af: tsi
Skrevet den: 25-August-2011 kl. 23:28
Hej,
 
Er der nogen som ved hvordan man gendanner fabriksindstillingerne på en LG HR550C.
 
Hilsen
TSI


Skrevet af: Kalle_dk
Skrevet den: 26-August-2011 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af tsi tsi skrev:

Hej,
 
Er der nogen som ved hvordan man gendanner fabriksindstillingerne på en LG HR550C.
 
Hilsen
TSI

Jeg mener det nævnes i manualen, men jeg har pakket maskine og manual sammen, så jeg kan ikke lige hjælpe dig. I dag kunne jeg heller ikke få adgang til mine optagelser. Den gik helt død. Håber da du har fået et eksemplar der virker. De første dage virkede min fint, men ikke mere (efter 4 dage).


-------------
Mvh Karl-Erik


Skrevet af: nikro_dk
Skrevet den: 26-August-2011 kl. 23:23
Æv, jeg sad her med min nyindkøbte LG HR550C og så De Fantastiske 4 på TV2 her til aften, og må desværre konstaterede, der var udfald og underteksterne skulle så slåes til hver gang.

Efter at have læst de seneste indlæg, prøvede jeg så tage tid på udfaldene, og der gik præcis 2:24 min. mellem udfaldene - stort set identisk med Kalle_dk's 2:26... 

Der er noget der tyder på at tuneren er følsom mht. signalet, mit ligger også på 40-43%

Den ryger nok desvære tilbage til Bilka, for HR550C er ellers en fin maskine, hvis man lige ser bort fra ovennævnte problem.

Er der andre brugere med højere signal hvor DVB-C tuneren fungerer fint?


Skrevet af: Kalle_dk
Skrevet den: 26-August-2011 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af nikro_dk nikro_dk skrev:

Efter at have læst de seneste indlæg, prøvede jeg så tage tid på udfaldene, og der gik præcis 2:24 min. mellem udfaldene - stort set identisk med Kalle_dk's 2:26... 

Der er noget der tyder på at tuneren er følsom mht. signalet, mit ligger også på 40-43%

Den ryger nok desværre tilbage til Bilka, for HR550C er ellers en fin maskine, hvis man lige ser bort fra ovennævnte problem.

ØV hvor er det altså træls Ouch

Jeg fik pengene retur i dag fra Bilka. Jeg nævnte at muligheden for flere fejlbehæftede maskiner var til stede. Det lød ikke som om han kendte til problemerne, men det kommer han så nok til nu. Min LG maskine skulle han jo absolut have sat til, for at se "fejlene". Selvfølgelig kom der ikke udfald på signalet, og harddisken kunne han godt komme ind på. Det er jo typisk. Til gengæld kunne den næsten ikke finde kanaler da han satte den til det (Stofa var det). Nå, men jeg håber du får ændret din handel. Jeg tror ikke det kan betale sig at få en anden LG HR550C med hjem, men det gør du nok heller ikke selv.

PS: Jeg er ved at se "TRUE GRIT" på min nye Sony Bluray afspiller (uden harddisk optager). Lad os håbe den bliver ved med at virke. Det ser godt ud indtil nu Tongue


-------------
Mvh Karl-Erik


Skrevet af: allan75
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 21:35
Kan det virkelig passe at man ikke kan vælge en enkelt dag hver uge den skal optage, i stedet for hver dag mandag til fredag el. hele ugen? 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-August-2011 kl. 22:16
 
 Den skulle vel virke som enhver anden optager med EPG, at der kun optages de udsendelser man har valgt den skal optage.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: asv
Skrevet den: 03-September-2011 kl. 11:05
Jeg havde problemet med udfaldene og skulle til at returnere, men så fik jeg den koblet til internettet og fik opgraderet til den nyeste firmware. Så forsvandt problemet!

Jeg har videoredigeret de optagne programmer med mit favorit PCprogram:
Womble5-DVD-maker. Det virkede fint med DR1...TV2 programmer, hvor ts-filerne indeholder MPEG2 kodning, men ikke med DR-HD, hvor filerne indeholder MPEG4 kodning.

Jeg klagede til Womble. De bad mig sende en fil med problemet. Nu har Womble sendt mig deres nyeste version. Den virker tilsyneladende. Jeg skal dog lige prøve først.


Skrevet af: Circon
Skrevet den: 11-Oktober-2011 kl. 17:26
Hejsa
 
Jeg overvejer at købe en, men er lidt i tvivl.
 
Er der noget nyt på fronten m.h.t. billede o.s.v.
 
Vh
Circon
 
 


Skrevet af: l.nedergaard
Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 11:38
Jeg har købt en HR550C for ca 3 uger siden. Den havde udfal i signalet.
Jeg har byttet den 2 gange, og har talt med LG supåport og Stofa til sidst.
Jeg hat fået testet mit signal og der er ikke noget i vejen.
I minsidste samtale med LG support oplyste de at det er WiFi signalet der laver ballade, og jeg har derfor tilsluttet den til internettet med kabel.
De vil snart komme med en opdatering af FW der løser WiFi problemet


-------------
Lars


Skrevet af: Circon
Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 11:49
Jeg har haft min nu i 10 dage og ingen problemer overhoved Smile og er yderst tilfreds.
 


Skrevet af: Circon
Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af l.nedergaard l.nedergaard skrev:

Jeg har købt en HR550C for ca 3 uger siden. Den havde udfal i signalet.
Jeg har byttet den 2 gange, og har talt med LG supåport og Stofa til sidst.
Jeg hat fået testet mit signal og der er ikke noget i vejen.
I minsidste samtale med LG support oplyste de at det er WiFi signalet der laver ballade, og jeg har derfor tilsluttet den til internettet med kabel.
De vil snart komme med en opdatering af FW der løser WiFi problemet
 
Har du ellers oplevet problemer?


Skrevet af: l.nedergaard
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 15:31
...nej efter jeg har tilsluttet med netkabelhar jeg ikke oplevet problemer.

-------------
Lars


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 18:15
Er der nogle, som kan fortælle hvordan de oplever billedekvaliteten dels i 3D Blu-Ray, men også det den optager?


Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 18:19
Jeg skal lige have be-/afkræftet følgende.
 
Læste i en tråd, at såfremt man optog en udsendelse direkte på en ekstern harddisk på denne LG, så var den optagede udsendelse IKKE kodet og kunne flyttes over på en PC o.l.
 
Dette lyder lidt for godt - men er der nogen som kan be- eller afkræfte dette. Wink
 
Var nemlig selv tæt på at bestille en for et lille stykke tid siden.
 
Stampe


-------------
Med venlig hilsen



Thomas Stampe


Skrevet af: Circon
Skrevet den: 29-Oktober-2011 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Er der nogle, som kan fortælle hvordan de oplever billedekvaliteten dels i 3D Blu-Ray, men også det den optager?
 
For mig er billedkvaliteten perfekt. 3 d er ikke afprøvet og det kommer jeg heller aldrig til.


Skrevet af: Liding
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 11:25
Hej Alle.
Er der nogen der ved om denne LG harddisk recorder kan tage S kanaler, min søn bor i et antenneområde hvor de "dyre" kanaler sendes ud på kanal S17 og S19. mpeg4 men det er svært at gennemskue hvilke maskiner der kan.
 
Mvh. Liding


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 11:45
 
 Den er udover Boxer også anvendelig til KabelTV, og derfor kan der modtages hvad der udsendes, S Kanaler har i årevis været anvendt på KabelTV på lige fod med VHF/UHF. Hvis ikke der blev anvendt S-Kanaler ville der ikke være tilstrækkelig med plads, og da slet ikke når man stadig fastholder, at der også skal udsendes Analogt. 


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Liding
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 12:22
vil det sige at han skal kunne bruge hvad som helst der hedder DVB-T/C ?. fordi nogle kanaler kommer som T og andre som C. ( s17 og s19). de "billige" kanaler kommer som et alm. terrestrisk antenne signal og kan modtages på en sagembox fra boxer men sådan en sagembox kan jo ikke tage S kanaler. det skal så lige nævnes at han har et nyt sonyTV (KDL-40EX720)som kan tage alle de kanaler som antenneforeningen sender ud.
 
MVH. Liding
 
undskyld hvis jeg har forladt emnet lidt.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 12:33
 
 En terrestisk modtager kan KUN modtage VHF/UHF. En Modtager som f.eks LG550 kan modtage både Terrestik og KabelTV, men KUN det ene eller det andet, ikke begge dele på samme tid, da den jo har en seperat Tuner til hver. Det er meget unormalt at en udbyder bruger begge dele på samme tid, man holder sig til enten den ene eller den anden standard.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Liding
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 13:21
jamen er det da anderledes på et sony tv. der søgte jeg først antenne signalet, også S kanalerne bagefter
og når man så sabber rundt tænker man jo ikke over om det er det ene eller det andet.
 
mvh Liding.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 13:30
 
 På LG kan der som skrevet enten søges på Terrestisk (DVB-T), eller på KabelTV, (DVB-C) ikke begge ting samtidigt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Liding
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 13:48
Så må man sige det var godt at jeg fik dig i tale før jeg købte den til min søn i julegave.
det gør det godt nok besværligt at købe udstyr med den sammensætning af antennen. det er faktisk kun det lokale panasonic center der helt ved hvordan at antenneanlægget er skruet sammen.
 
og når man spørger dem så er det faktisk kun varer på deres hylder de er sikker på at der virker.
 
mvh Liding


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 13:53
 
 Ja det går ikke godt når man bruger kanaler der er beregnet til DVB-C i forbindelse med DVB-T, det vil kun skabe problemer.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Liding
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 13:57
det er jo bare ærgeligt, jeg synes ellers den der Lg harddisk recorder HR550c virker tiltalende.
 
mvh Liding


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 14:01
 
 Den kan ikke gøre for, at udbyderen ikke overholder de gældende standarder. DVB-T er ikke egnet til fordeling i kabelanlæg, det er forbeholdt modtagelse via egen antenne.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Beat
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 14:02
Er der nogen der har fået gjort den kodefri på dvd-delen? Og eventuelt hvor (hvordan)?.


Skrevet af: Tstampe
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 14:09
Kan LG 550 som er S-baseret optage fra canal digitals HD PVR 101-ST enhed via overførselskabel og i givet fald hvilket.
Evt. sker der en konventering fra digtal - analog - digital eller....
 
Hjælp lige en her... Tongue


-------------
Med venlig hilsen



Thomas Stampe


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-Oktober-2011 kl. 14:50
PVR enheder kan ikke optage fra andet end den/de Tunere der er i enheden.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: panch
Skrevet den: 07-November-2011 kl. 22:11
Nogen der kan oplyse mig om man kan tilgå usb harddisken fra det netværk LG'en er koblet på? Så ville jeg undgå at skulle købe en NAS ved siden af.
Hvordan går det med alle sygdommene? Kan se at den nyeste firmware på Lg's hjemmeside er fra maj måned...og det er jo pænt gammelt når man læser om alle de problemer I har med den.


Skrevet af: l.nedergaard
Skrevet den: 08-November-2011 kl. 12:02
Den nyeste firmware er fra 4-10-2011:
http://www.lg.com/dk/support/product/support-product-profile.jsp?customerModelCode=HR550C&matchedModelCode=5700003903&searchEngineModelCode=HR550C&initialTab=documents&targetPage=support-product-profile - http://www.lg.com/dk/support/product/support-product-profile.jsp?customerModelCode=HR550C&matchedModelCode=5700003903&searchEngineModelCode=HR550C&initialTab=documents&targetPage=support-product-profile


-------------
Lars


Skrevet af: graveren
Skrevet den: 10-November-2011 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af asv asv skrev:

Hej Martin

Jeg har kun adgang til de kanaler, der ikke kræver betalingskort. Jeg har kunnet kopiere dem over på en usb memory. Store udsendelser bliver så store filer, at jeg skulle bruge en usb harddisk med ntfs. Filerne kan læses og afspilles på min PC. Jeg har dog problemer med filer med DRHD optagelser.


Hej, jeg vil lige høre hvordan du har kopieret optagelser fra harddisk optageren over på usb/ekstern harddisk?


Skrevet af: Mikkel_v
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 16:27

Hej

Hvis man afspiller fra en NAS er der så nogle begrænsninger på hvilke fil typer den kan afspille?

i forhold til f.eks WD TV live.



Skrevet af: madsv
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af VestDK VestDK skrev:

Hej alle
Jeg har modtaget min hr550c fra Lg
Er der nogen ting i Vil have testet?


ja tak! - jeg har lige fået en og håbede at man kunne se harddisken og kopiere direkte fra og til en PC. Men i følge LG kan man kun streame til maskinen og kopiere via en tilsluttet USB disk.
Så er der et kvikt hoved der har en løsning/et hack el. lign.?
Jeg savner min gamle KISS dp 558 som kunne tilgås via ftp og programmeres fra nettet :-(
Mads
--


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 23:38
 
 Du kan ikke få noget ud fra HDDen Digitalt, kun Analogt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: madsv
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

  Du kan ikke få noget ud fra HDDen Digitalt, kun Analogt.

Så ingen direkte adgang til HD'en ?
--


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-November-2011 kl. 23:49
 
 Nej, det vil jo gøre 1:1 kopiering muligt, og det er imod TV stationernes og Film producenternes ønsker, så derfor kan man ikke. Vil du gøre det, så er det en HTPC løsning du skal ud i.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: madsv
Skrevet den: 18-November-2011 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

  Nej, det vil jo gøre 1:1 kopiering muligt, og det er imod TV stationernes og Film producenternes ønsker, så derfor kan man ikke. Vil du gøre det, så er det en HTPC løsning du skal ud i.


ok forstår.. - det var anderledes med Kissen fordi den var analog.
Men hvordan laver jeg så en HTPC løsning med denne maskine ?
tak for hjælpen :-)
--


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-November-2011 kl. 10:19
 
 Den mest simple løsning på HTPC er en USB Tuner tilsluttet til din PC, der kan der så optages til HDDen og efterfølgende konverteres og brændes til en DVD.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 18-November-2011 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af madsv madsv skrev:

ja tak! - jeg har lige fået en og håbede at man kunne se harddisken og kopiere direkte fra og til en PC. Men i følge LG kan man kun streame til maskinen og kopiere via en tilsluttet USB disk.
Så er der et kvikt hoved der har en løsning/et hack el. lign.?
 
Jamen er løsningen så ikke at kopiere til en USB disk eller stick???
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-November-2011 kl. 10:52
 
 
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

 
Jamen er løsningen så ikke at kopiere til en USB disk eller stick???
 
 
 Det skulle ikke være muligt, i hvertfald ikke uden det er krypteret.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: madsv
Skrevet den: 18-November-2011 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

 
Jamen er løsningen så ikke at kopiere til en USB disk eller stick???
 
 
 Det skulle ikke være muligt, i hvertfald ikke uden det er krypteret.

Det kan man godt. Det ligger som en kopierbar .ts fil der kan afspilles i Windows.
Men det er jo en omvej så hvordan kommer jeg i direkte kontakt via computeren ? - er der en "bagdør" el. lign. ?
Mærkeligt at der kun er envejs kommunikation - dvs HR 550 kan se og bruge filer på computeren men computeren kan ikke se HR 550.



Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 11-December-2011 kl. 18:10
Hej.
Har læst tråden igennem, og synes maskinen lyder interessant. Dog har jeg to ældre analoge LG'optagere (RG7500 & RH277H), som har fungeret upåklageligt gennem mange år. Kun et problem har jeg haft, som i særdeleshed har virket som en begrænsning. De  kan begge kun gemme 255 optagelser(filer) på en harddisk (dvs 8'bit adressering) - dog er det let at skifte mellem flere harddiske :)

Er der nogle af jer, der har denne relativt nye digitale optager, som har mødt denne begrænsning?


Skrevet af: Kavi
Skrevet den: 26-December-2011 kl. 09:38
Som opfølgning på ovenstående spørgsmål, har jeg fået følgende svar (citeret herunder) fra LG på en mail. Det skal lige tilføjes, at jeg adspurgte yderligere, om man kan sætte en sparefunktion til for harddisken, så den stopper(med at larme), hvis man ikke bruger den i længere tid.


Oprindeligt skrevet af Kavi Kavi skrev:

Hej Anders, tak for din mail.

Jeg beklager ventetiden på denne mail.

På denne maskine er der ikke en begrænsning på hvor mange filer (optagelser) der kan være.

De begrænsninger der bliver nævnt er at du kun kan optage op til 6 timer af gangen.

Der er ingen indstilling til standby på harddisken.



Jeg har nu valgt i stedet, at købe en 500 gb. 2½" USB3'harddisk i aldi til 399 kr, som jeg vil teste på mit Samsung LE40C755, som kan optage(PVR). Hidtil har jeg ingen problemer observeret, hvis man bortser fra de begrænsede muligheder for export til DVD samt de begrænsede regigeringsmuligheder både i det optagede samt optagetidspunkter.

Men kan jeg 'leve' med det, så er det da et billigt alternativ, der ikke fylder under stuealteret :)


Skrevet af: Germo
Skrevet den: 29-December-2011 kl. 20:48
Jeg har i dag købt en 570er og er indtil videre godt tilfreds.
Naturligvis er det noget langvarigt at indstille kanalerne så de kommer i min ønskede rækkefølge, men det kan dog lade sig gøre - bare langsomt.
Jeg har dog et andet problem som jeg ikke kan finde løsningen på, hverken i opsærningsmenuen eller brugsanvisningen:

Hvordan indstiller man kvaliteten af ens optagelser fra TV?
Altså hvis jeg vil have bedre/dårligere kvalitet eller mere eller mindre plads at rutte med?

Det må jo stå et eller andet sted, men jeg kan simpelthen ikke hitte ud af det.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-December-2011 kl. 20:54
 
 
Oprindeligt skrevet af Germo Germo skrev:


Hvordan indstiller man kvaliteten af ens optagelser fra TV?
Altså hvis jeg vil have bedre/dårligere kvalitet eller mere eller mindre plads at rutte med?

 
 Det er ikke muligt, det er jo ikke som på en Analog Recorder, i det Digitale Domain, optages den rå TS, så den bestemmer hvor meget det fylder, med andre ord der er kun en kvalitet, og det er den som det udsendes med.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Germo
Skrevet den: 29-December-2011 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 
Oprindeligt skrevet af Germo Germo skrev:


Hvordan indstiller man kvaliteten af ens optagelser fra TV?
Altså hvis jeg vil have bedre/dårligere kvalitet eller mere eller mindre plads at rutte med?

 
 Det er ikke muligt, det er jo ikke som på en Analog Recorder, i det Digitale Domain, optages den rå TS, så den bestemmer hvor meget det fylder, med andre ord der er kun en kvalitet, og det er den som det udsendes med.

Aaaaaah - tusind tak. Og tak for tålmodigheden med en teknisk analfabet.



Print side | Luk vindue