Print side | Luk vindue

IHC kabel --> Antennekabel

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97293
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 00:27

Emne: IHC kabel --> Antennekabel
Skrevet af: troelsit
Emne: IHC kabel --> Antennekabel
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 16:39
Hej,
Jeg har en fiberboks som outputter analog/digital signal via alm COAX antennekabel.
Jeg har trukket IHC kabler rundt i huset som er lidt specielle da de indeholder en del små ledninger.

Spørgsmålet er hvordan jeg sammenkobler antennekablet med IHC kablet da det ikke er samme format?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 17:01

IHC kabler er ikke til transport af RF signaler.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: db89
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 17:03
Øhm er det "ihc net" du mener? Der skal man vist bruge nogle specielle adaptere som nok kun LK sælger.

Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 17:05
Ok, men det var sådan det var sat op da vi købte boligen.
Antennesignalet blev ført ind i en antenneforstærker (fra LK) som så splittede det ud til 6 udgange. Disse udgange blev ført ud til alle rum i huset hvorefter man skulle benytte et stik fra RJ45 til antennestik.

Så mit eneste problem nu er at antenneforstærkeren er fjernet og jeg står med 2 stk ledning som skal sættes sammen.

-------------
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station

Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 17:10
IHC net ledningen består af 4 x 2 små ledninger med en afskærmning omkring.
COAX kablet er jo bare én ledning med afskærmning omkring - så ved ikke lige hvor koblingen er?

-------------
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station

Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 17:29
Det er noget Ihc net basic vi skal ud i. Du skal nok have sådan et kabel her : http://www.elvvs.dk/category.3261.article.33676 - http://www.elvvs.dk/category.3261.article.33676  og så med passende mellemled

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie

Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 17:53
Sådan et kabel har jeg - det benyttes ved udgangen af væggen til TV'et.

Problemet er som nævnt at ledningerne i væggen er IHC - og min fiberboks outputter COAX. Derfor skal jeg på en måde have koblet COAX på IHC net ledningen

-------------
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station

Skrevet af: db89
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 18:31
jamen du skal vel bare have et tilsvarende i den ende hvor din fiberboks står?

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 18:48
Du skal ind BAG den boks der sidder og splitter signalet til de 6 udgange, som så går ud i de enkelte udgange i stuerne. Der hvor antenneforstærkeren/fordeleren sidder skal du montere fiber-boksen, som så bliver fordelt af netop LK-forstærkeren/splitteren, så der derefter err signal i de rum du vælger.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 18:51
Jeg har YouSee, og har bare monteret boksen(ikke harddisk-boksen) fra YouSee BAG LK-forstærker/splitteren, og så har jeg signal der hvor jeg ønsker det ;-)
Det må vel virke på samme måde med fibernet-boksen???

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 20:24
Jeg formoder det er et A111-00 eller et A111-65 modul du har. se tegning:

Der sættes anennesignalet til i F-connectoren i toppen (bag gruppeafdækningen) som skrevet ovenfor.Efter afsnit 6 må du ikke gøre det selv.

EDIT: installationen >KAN< være lavet så du må gøre det selv.... jeg tvivler dog.
BS

-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"

Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Ok, men det var sådan det var sat op da vi købte boligen.
Antennesignalet blev ført ind i en antenneforstærker (fra LK) som så splittede det ud til 6 udgange. Disse udgange blev ført ud til alle rum i huset hvorefter man skulle benytte et stik fra RJ45 til antennestik.

Så mit eneste problem nu er at antenneforstærkeren er fjernet og jeg står med 2 stk ledning som skal sættes sammen.
Du kommer ingen vegne uden at købe et LK antennemodul, som placeres i IHC Net fordelingstavlen, som passer nøjagtigt til dit antennesignal. Der er såvidt jeg husker 4 modeller, se på LK.dk online katalog under intelligente systemer, IHC Net
Her går Coax ind i modulet som så omformer til CAT 7/RJ45 som fordeles. Ude i udtagene sættes så et LK kabel der omformer fra RJ45 til Coax. I nogle af de kabler er der også et ekstra stik så man kan placere f.eks. sat Recivere tæt ved antenneforstrkeren, og bruge fjernbetjeningen ude i resten af huset
Skriv hvis du vil have det uddybet nærmere

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)

Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 16-Maj-2011 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

IHC kabler er ikke til transport af RF signaler.
Hvilket så ikke er korrekt Dead

-------------
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub

Print side | Luk vindue