Signaturer på recordere.dk
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97356
Udskrevet den: 24-November-2024 kl. 21:10
Emne: Signaturer på recordere.dk
Skrevet af: amorbavian
Emne: Signaturer på recordere.dk
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 10:15
Emnet har udspring i "PSN er hacket"-tråden.
Jeg vil bare høre om ikke det er muligt, at opløsningen på signaturerne gøres en smule højere? Nu har jeg i lang tid set signatur, der overskrider reglerne uden, at jeg har bemærket, at det har påvirket siden funktionalitet eller hastighed. Desuden vil jeg gerne have klargjort hvad recordere sorterer som "neutrale farver"? @rhsin Mht. diktaturet, tænkte jeg bare på, at nogen vil have bestemte signaturer fjernet pga. budskabet. Og det mener jeg ikke er rimeligt - i det konkrete tilfælde.
-------------
BORING!
|
Svar:
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 10:24
Jeg må indrømme at jeg personligt synes signaturer er ganske ligegyldige - Der er da intet mere intetsigende end at vide at bruger XX har 74 dvd'er, en stavblender og et 50" tv. Billedsignaturer kan man jo heldigvis blokere sig ud af.
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 10:25
mht farver, det kan jeg ikke præcisere nærmere.. måske Lars kan? Min egen holdning til signaturer.. og nu tager jeg moderator kasketten af.. for det jeg nu skriver har ingen sammenhæng til min anmodning i ovennævnte tråd og er bare min egen personlige holdning. Jeg syntes det er rigtigt træls med alt for mange store.. og ikke mindst farverige signaturer.. især hvis de bare skal fyre et eller andet (nogle gange ligegyldigt) "statement" af.. det er for mig irrelevant, og ret trivielt at kigge på måned efter måned, og det gør at scrolle en tråd igennem til en broget affære.. lidt lissom jeg ikke ville bryde mig om der var reklamer mellem indlæggene (bare for at lave et sidespring). For mig ville det være helt fint hvis signaturer i princippet blot var tekst/links.. intet andet.. alt andet virker bare forstyrrende i mine øjne.
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 10:26
Jeg er ikke enig. For det kan sagtens give inspiration hvis folk sætter et link o.lign.
Mht. at skrive hvad man ejer, så er det jo bare blær.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 10:28
@rhsin
Jeg kan sagtens følge din mening, og respekterer den, men jeg har ikke samme opfattelse. Har slet ikke fundet de farverige (for at kalde dem noget) signaturer forstyrrende. Det hænger måske sammen med, at der trods alt ikke er mange af dem.
-------------
BORING!
|
Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 10:35
Er ligeglad med farver, men jeg kan godt følge pointen i at det ikke er fedt hvis man skal scrolleigennem hvert enkelt signatur.
Jeg er også ligeglad med indholdet, er det noget sjovt kan man jo kun more sig lidt. :0)
|
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 10:53
problemet er jo heller ikke den enkelte i ny og næ, men prøv tænk på hvordan det så ud hvis alle gjorde det.. ja der kunne jo ligefrem gå sport i hvordan den vildeste signatur så ud.. så ville det godtnok være trælst i længden imo.. jeg er naturligvis indforstået med der er mange meninger og det har jeg fuld respekt for. Jeg syntes bare at sidde og kigge på det samme statement afhængig af hvor aktiv en bruger ellers er virker overflødigt.. og kan skade mere end det gavner.. både visuelt og indholdsmæssigt.. det er nogle gange de mærkeligste ting der kan dukke op i en signatur... især hvis det er animationer
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 11:02
Så dette her ville få rhsin til at blive rundtosset?
http://www.psu.com/forums/threads/269839-Highest-killstreak?p=5547141#post5547141 - http://www.psu.com/forums/threads/269839-Highest-killstreak?p=5547141#post5547141
-------------
BORING!
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 11:34
Hej Alle
Jeg vil ikke udelukke et forbud mod helt at have billeder i signaturen.
Syntes personligt der er forstyrrende med billederne, når man læser ned igennem en tråd.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: Muele
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 11:55
IMHO er billeder i signaturer træls. Avatars der blinker er lige så træls.
Jeg synes ikke udstyrslister i signaturer er rent blær. Ofte giver det noget viden om en persons forudsætninger for en given debat. Men jeg mener signaturer burde holdes på max fire linier, for ikke at fylde for meget. I linket ovenfot fylder sigs jo langt mere end selve debatten.
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 11:59
Kasper_J skrev:
Jeg må indrømme at jeg personligt synes signaturer er ganske ligegyldige - Der er da intet mere intetsigende end at vide at bruger XX har 74 dvd'er, en stavblender og et 50" tv. Billedsignaturer kan man jo heldigvis blokere sig ud af. |
Hørt I nogle fora har man selv mulighed for at indstille om man vil se signaturerne eller ej. Den mulighed vælger jeg altid men det kan man desværre ikke her.
|
Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 12:07
amorbavian skrev:
Så dette her ville få rhsin til at blive rundtosset?
http://www.psu.com/forums/threads/269839-Highest-killstreak?p=5547141#post5547141 - http://www.psu.com/forums/threads/269839-Highest-killstreak?p=5547141#post5547141 |
Ohja, signal/støj-forholdet på den side er ret højt, der skal scrolles en masse for at finde ganske få linier med tekst.
Jeg synes det er fint med en begrænsning på signaturer, både de grafiske og dem af ren tekst.
De grafiske synes jeg er okay sålænge de max. fylder det samme som 3-4 tekstlinier og ikke er så bredde at man skal til at scrolle sidelæns for at læse indlæg. Samtidigt vil jeg foretrække at de ikke bør blinke, spille lyde eller på anden måde lave "SE MIG!!"-finter. Vi har mulighed for de der avatars ude ved vores navne, en grafisk signatur i samme højde og ca. 5 avatars i bredden ville være rimeligt efter min mening.
Hvad angår tekst signaturer mener jeg de bør begrænses til færre linier end det er muligt idag. Allerede nu er der folk der har så mange linier med udstyr og hvad ved jeg i signaturen at signaturen i sig selv får en scrollbar. Det betyder at når man scroller ned gennem indlæg ender man indimellem med at bliver "fanget" i en signatur der scroller, det holder bare absolut ikke. Kig fx. på tråden her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97264&title=tv3plus-dkket - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97264&title=tv3plus-dkket . Taj59 slipper godt fra at have 9 linier i signaturen, mens JeTex længere nede demonstrerer at 12 linier giver en scrollbar i selve signaturen.
Jeg forstår godt at folk gerne vil have en signatur, samtidigt mener jeg det er værd at værne om at forummet er læsevenligt og ikke "støjes til" af for store signaturer så man skal scrolle langt mellem godbidderne af reel information. Derfor vil mit bud på signaturregler se ud noget i den stil her:
1) Du kan vælge mellem en grafisk signatur eller en af tekst, men ikke begge dele. 2) Grafiske signaturer må være samme højde som de nuværende avatars og 5 gange bredere. 3) Tekst signaturer må være max. 5 linier.
5 liniers tekst bør være rigeligt til at informere om eget anlæg, skrive kække one-liners, lægge link til sin hjemmeside eller hvad folk nu bruger signaturerne til. Til gengæld er 5 liniers "ligegyldigheder" okay at scrolle forbi inden man når ned til næste indlæg. Samme overvejelser gælder grafiske signaturer, en avatar i højden svarer ca. til 5 linier og bredden gør at man selv på små skærme bør slippe for at skulle scrolle sidelæns.
|
Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 12:55
Kasper_J skrev:
Jeg må indrømme at jeg personligt synes signaturer er ganske ligegyldige - Der er da intet mere intetsigende end at vide at bruger XX har 74 dvd'er, en stavblender og et 50" tv. Billedsignaturer kan man jo heldigvis blokere sig ud af.
|
Jeg synes netop en signatur med ens udstyr er behjælpelig. Nemt og hurtigt for folk der vil hjælpe en med et problem, at se hvad der tales om. Måske fordi jeg mest bruger dette fora til hjælp og support. Mange har også kontaktet en ud fra ens underskrift for at høre hvordan ens tv, eller forstærker virker.
Har dog valgt at slette min, da det ikke skal virke "intetsigende" eller "blærerøvsagtigt".. Selv om mit udstyr ikke ligefrem kan være blær på nogen måde..
Slut med det pjat! Vi skal sgu være lidt seriøse herinde!
------------- Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 13:04
Og i den forbindelse vil jeg gerne efterlyse hvordan jeg anbringer et link til min bio-tråd. Har forgæves søgt i indstillinger efter det; mener faktisk det tidligere var der
Vil gerne nøjes med lidt ala: Mit setup eller Min Bio-tråd
|
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 13:15
Kampus skrev:
Og i den forbindelse vil jeg gerne efterlyse hvordan jeg anbringer et link til min bio-tråd. Har forgæves søgt i indstillinger efter det; mener faktisk det tidligere var der
Vil gerne nøjes med lidt ala: Mit setup eller Min Bio-tråd |
[ URL=http://www.myWeb.com]Mit link[/URL]
Sæt [ og URL sammen.
|
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 13:18
Eller lidt mere præcist:
[ URL=http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61019&title=kampus-hjemmebiograf-nu-med-pio-krp-500m]Min Bio-tråd[/URL]
|
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 13:22
Super! Det prøver jeg lige...
|
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 13:27
hi hi, det virker sq ikke
|
Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 13:31
Kampus skrev:
hi hi, det virker sq ikke |
prøv denne her: http://bit.ly/mh9mIH - Min hjemmebio
EDIT: [URL=http://bit.ly/mh9mIH] Min hjemmebio[/ URL] Du skal blot fjern mellemrummet her ^
------------- JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 13:31
Kampus skrev:
Du skal sætte første tegn: [ sammen med URL - der er et mellemrum efter [ ... Ellers kan jeg ikke skrive hele "koden" her, da den ellers vil lave det om til link teksten :)
Prøv at sætte [ og URL sammen.. : [URL
|
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 13:32
.FTH' skrev:
Kampus skrev:
prøv denne her
http://bit.ly/mh9mIH - Min hjemmebio
|
Selvom jeg ved du har en fed hjemmebio, så synes jeg nu at det skal linke til min egen
Hvis du ved hvordan, må du da gerne skrive det..
|
Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 13:34
Kampus skrev:
.FTH' skrev:
Kampus skrev:
prøv denne her
http://bit.ly/mh9mIH - Min hjemmebio
|
Selvom jeg ved du har en fed hjemmebio, så synes jeg nu at det skal linke til min egen
Hvis du ved hvordan, må du da gerne skrive det.. |
Den er linket til din hjemmebiotråd
------------- JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 13:34
RuneH skrev:
Kampus skrev:
Du skal sætte første tegn: [ sammen med URL - der er et mellemrum efter [ ... Ellers kan jeg ikke skrive hele "koden" her, da den ellers vil lave det om til link teksten :)
Prøv at sætte [ og URL sammen.. : [URL |
Hi hi, den fattede jeg bare først nu. Er desværre ikke så ung og skarp Men tak for hjælpen
|
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 13:39
Og det ser helt sikkert bedre ud nu i mine tråde med filmanmeldelser og koncerter, hvor en stor signatur netop ødelægger overblikket
|
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 13:44
Det var så lidt Kampus
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 20:16
En signatur bør efter min mening være så neutral som muligt (kun være sort tekst på hvid baggrund?) og fylde så lidt som muligt (og selvfølgelig uden scroll)
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 20:32
Jeg har jo godt nok listet hvad jeg har af udstyr, og det er ikke ment som blær. Jeg får faktisk en del PM´s fra medlemmer der spørger om ditten og datten i relation, og med baggrund i min "Udstyrsopgørelse". Og det ser jeg nok lidt som en positiv tilsnigelse, at vi kan stille spørgsmål og bede om råd i forhold til det udstyr som vi hver i sær har
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 18-Maj-2011 kl. 21:59
Hvad så med animeret avatar? Det irriterer mig, men er tilladt. Så for at slippe for blinket har jeg været nødt til at installere en extension, der kan blokere de animerede avatarer.
------------- Venlig hilsen KB
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 00:46
For min skyld kunne man godt droppe animerede avatarer og alle former for signaturer. Hvad angår sidstnævnte er især dem der har deres egen scrollbar irriterende.
|
Skrevet af: janelne
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 07:27
Kasper_J skrev:
Jeg må indrømme at jeg personligt synes signaturer er ganske ligegyldige - Der er da intet mere intetsigende end at vide at bruger XX har 74 dvd'er, en stavblender og et 50" tv.
|
Lige mine ord! Jeg vil gerne tilslutte mig koret. Har aldrig forstået det med signaturer. Jeg læser ikke indholdet af dem, men det irriterer mig at de fylder så meget i forhold til selve debatten. Læs: det er ligegyldigt fyld.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 08:15
Hother skrev:
Jeg har jo godt nok listet hvad jeg har af udstyr, og det er ikke ment som blær. Jeg får faktisk en del PM´s fra medlemmer der spørger om ditten og datten i relation, og med baggrund i min "Udstyrsopgørelse". Og det ser jeg nok lidt som en positiv tilsnigelse, at vi kan stille spørgsmål og bede om råd i forhold til det udstyr som vi hver i sær har |
Blandt andet derfor jeg også havde min. Anden er når man skulle have hjælp med noget, kunne folk let se hvad man har. Oh well.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 10:47
@rhsin/Lars Ifm. JesperLunds signatur: Farven kan vel nemt ændres til sort/hvidt. At sætte et citat i signaturen, kan der ikke være noget galt i.
Hvis recordere, som de har fuld ret til, skal sætte sig til dommer over for hvad der er OK at citere, så er vi tilbage til førnævnte diktatur, hvilket jeg mener er lidt ærgerligt.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 10:56
amorbavian: jamen det er da nemt nok at ændre farven.. det er ene punkt, det andet punkt er når signaturen bliver forstyrrende for debatten via diverse statements, hvordan syntes du man styrer det?. Der er min holdning bare istedet for at sidde og være smagsdommer over store billedstatements der fylder ret meget ned over forummet så er det bare nemmere at de slet ikke er der... Er de tekst er de mindre iøjnefaldende.. men derfor kan de godt være forstyrrende alligevel.. tænk på hvordan det så ud hvis sitet var fyldt med politiske statements i signaturen. Det er ikke den enkelte der er problemet.. problemet opstår når der er mange som begynder på det.. så bliver det træls at se på i længden. Ovenstående er igen kun min personlige holdning.
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 10:59
amorbavian skrev:
At sætte et citat i signaturen, kan der ikke være noget galt i.
Hvis recordere, som de har fuld ret til, skal sætte sig til dommer over for hvad der er OK at citere, så er vi tilbage til førnævnte diktatur, hvilket jeg mener er lidt ærgerligt. |
Hvorfor overhovedet ha' et citat i sin signatur? For mig at se, må det være for at promovere sig selv, at referere hvad en eller anden fætter højben engang har sagt.
Signaturer, incl. citater, har ingen relevans for trådens emne - og gør blot tråden mindre læsevenlig, og unødig lang (at scrolle igennem).
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 11:09
Signaturer kan jo give et lille billede af hvem man er, hvad man synes er sjovt osv. For mig er det slet ikke forstyrrende, ikke på den måde, det bruges på recordere. Heller ikke hvis det var fyldt med politiske statements. Jeg ser disse på mange andre fora, og de fører aldrig debatten over på signaturen, ikke ud over, at folk nogle gange spørge hvor det stammer fra osv. En politisk debat, der udspringer af et signatur, kan man hurtigt tage i en ny tråd. I det konkrete eksempel var det da heller ikke forstyrrende. Hvorfor er det forstyrrende, at EN bruger føler sig stødt over en anden brugers signatur? For det var kun en bruger, der kommenterede på det og anmeldte det. Snakken om signaturen tog jo slet ikke overhånd i tråden. Det ville dog være bedst at forbyde det helt, i stedet for at gøre sig til smagsdommer over hvad der er kosher og hvad der ikke er.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 11:11
Faktisk er det ligegyldigt, hvor mange der fandt det stødende og hvor mange ikke gjorde. For der kan kun være en dommer. Eller en meeeeeget lang diskussion...
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 12:18
jamen jeg er egentligt meget åben og tolerant som menneske, og lever med plads til mange skævheder omkring mig.. ja jeg er måske også selv en lidt skæv eksistens.. nogle gange må man jo bare erkende at man af og til bevidst/ubevidst sætter sindene i kog på visse statements (bare tag lars von trier, som mente hans var helt harmløs hvad den ikke har sat igang).
Jeg syntes det er fint at der er plads til at man også i et vist omfang forsøger at sætte sjæl på sin profil, og feks. de signaturer der er ændret til i øverste tråd er for mig langt mindre generende nu når jeg scroller ned over en tråd... og for mig langt lettere at leve med end en "stor" banner hvadenten den så holder sig inden for angivet størrelse eller ej.. eller om den er kulørt hvid sort.
Jeg lytter selv til de argumenter der er fremført.. det gør jeg altid.. og tager den kritik jeg modtager til mig.. måske/måske ikke bruger jeg den i fremtiden... og jeg er da bestemt glad for at se det gør langt største delen af flertallet af i andre også.. tak for det
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 12:18
Lars skrev:
Hej Alle
Jeg vil ikke udelukke et forbud mod helt at have billeder i signaturen.
Syntes personligt der er forstyrrende med billederne, når man læser ned igennem en tråd.
/Lars |
og du syntes ikke det er forstyrrende når nogen skriver tekst i andet end farven sort?
Ja det pisser mig stadig af at en bruger har lov til at skrive i grønt, det er møghamrende forstyrrende at læse, samtidig med at det giver et indtryk af at han er vigtigere end andre.
Normalt er det kun Admin og/eller mods der skriver i andre farver end sort, netop for at fremhæve vigtigheden af indlægget.
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 12:28
Farver er fine at bruge når man citerer og kommenterer på flere brudstykker af et indlæg, så kan man adskille kommentarerne fra hinanden
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 12:30
amorbavian skrev:
Farver er fine at bruge når man citerer og kommenterer på flere brudstykker af et indlæg, så kan man adskille kommentarerne fra hinanden
|
Farver er ikke nødvendige hvis man quoter korrekt.
Iøvrigt bruger vedkommende konsekvent farven grøn, ved samtlige indlæg og der er rigtig mange af dem.
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 12:31
mufcdk1974 skrev:
og du syntes ikke det er forstyrrende når nogen skriver tekst i andet end farven sort?
Ja det pisser mig stadig af at en bruger har lov til at skrive i grønt, det er møghamrende forstyrrende at læse, samtidig med at det giver et indtryk af at han er vigtigere end andre.
Normalt er det kun Admin og/eller mods der skriver i andre farver end sort, netop for at fremhæve vigtigheden af indlægget.
| Din signatur indeholder da rød!
BS
------------- http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 12:40
Bschmidt skrev:
mufcdk1974 skrev:
| Din signatur indeholder da rød!
BS |
Det er noget forummet gør, når det er et link
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 12:54
rhsin skrev:
problemet er jo heller ikke den enkelte i ny og næ, men prøv tænk på hvordan det så ud hvis alle gjorde det.. ja der kunne jo ligefrem gå sport i hvordan den vildeste signatur så ud.. så ville det godtnok være trælst i længden imo.. jeg er naturligvis indforstået med der er mange meninger og det har jeg fuld respekt for. Jeg syntes bare at sidde og kigge på det samme statement afhængig af hvor aktiv en bruger ellers er virker overflødigt.. og kan skade mere end det gavner.. både visuelt og indholdsmæssigt.. det er nogle gange de mærkeligste ting der kan dukke op i en signatur... især hvis det er animationer |
Er det umuligt for folk bare at bladre videre eller gælder det kun recordere teamet? Ja undskyld men jeg "roamer" tit gamespots forum og jeg bliver aldrig generet pga. farver eller animationer. Ud af 50 indlæg (på en enkelt side) kan jeg tælle 25+ signature, hvoraf omkring 15 af dem er "unikke" og her er alt lige fra farver til animationer til "if you read this sig...".
Ifølge recordere kan selv PSN trophies være "forstyrrende" i og med at der uundgåeligt vil være nogen der lige tage et stop og tjekker hvor mange platinums der nu lige er, og skulle der være mange kommer der sikkert også en kommentar.
Altså wtf..
Desuden har i været så flinke at fjerne mit tidligere signatur uden lige at tage jer tiden til at forklare (i en PM) hvad der er galt.
------------- http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 12:56
mufcdk1974 skrev:
amorbavian skrev:
|
Iøvrigt bruger vedkommende konsekvent farven grøn, ved samtlige indlæg og der er rigtig mange af dem.
|
Vedkommende har måske et behov for at blive læst. Undgå hvad brugeren skriver hvis det genere dig eller send vedkommende en PM.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 13:49
SteffenD89 skrev:
Er det umuligt for folk bare at bladre videre eller gælder det kun recordere teamet? Ja undskyld men jeg "roamer" tit gamespots forum og jeg bliver aldrig generet pga. farver eller animationer. Ud af 50 indlæg (på en enkelt side) kan jeg tælle 25+ signature, hvoraf omkring 15 af dem er "unikke" og her er alt lige fra farver til animationer til "if you read this sig...".
Ifølge recordere kan selv PSN trophies være "forstyrrende" i og med at der uundgåeligt vil være nogen der lige tage et stop og tjekker hvor mange platinums der nu lige er, og skulle der være mange kommer der sikkert også en kommentar.
Altså wtf..
Desuden har i været så flinke at fjerne mit tidligere signatur uden lige at tage jer tiden til at forklare (i en PM) hvad der er galt.
|
jamen nu har lars meldt ud at han overvejer at fjerne muligheden for billeder i signaturen så bliver det vel løst hvis det ender sådan, min personlige holdning er.. jeg kommer ikke til at savne muligheden for billeder i signaturen Jeg må erkende jeg opfattede dit indlæg som at vi bare kunne fjerne den hvis den ikke overholdt reglerne, og den var for stor og da du havde formuleret dig som du gjorde tog jeg det lidt som en opfordring. Og som jeg tidligere har skrevet reagerede jeg på baggrund af brugerindberetninger om signaturer som lå udenfor reglerne, og der syntes jeg altså det er helt fair jeg forholder mig til det. Men som jeg også har appeleret til andre brugere om.. prøv lige tænk på hvordan det bliver hvis trådene er klistret til med fotos i signaturen, så bliver det ret hurtigt ret trælst og se på imo. Men det er ikke op til mig at beslutte indholdet her.. jeg forsøger blot på at hjælpe med til at holde nogenlunde orden fjerne spam osv. jeg er her ikke for at jokke jer andre over tæerne, selvom det måske nok føles sådan af og til
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 14:11
SteffenD89 skrev:
Er det umuligt for folk bare at bladre videre eller gælder det kun recordere teamet? Ja undskyld men jeg "roamer" tit gamespots forum og jeg bliver aldrig generet pga. farver eller animationer. Ud af 50 indlæg (på en enkelt side) kan jeg tælle 25+ signature, hvoraf omkring 15 af dem er "unikke" og her er alt lige fra farver til animationer til "if you read this sig...". |
"Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet" eller hvad det nu er det hedder..
For mig handler et forum om kommunikation, det er det skrevne der er det vigtige og det er det skrevne der bør prioriteres og træde i forgrunden. Prøv at hive en debatside frem i fx. et game forum og du vil tit opleve at der lige skal være plads til en sej border på forummet i begge sider, en lodret bannerreklame ude til højre, en søjle til venstre med plads til en god, fed avatar og brugerstats og måske også et par vandrette reklamer mellem indlæggene. Resultatet bliver at den tekst folk skriver klemmes ind en lille, smal søjle på midten af skærmen og når brugerne så oven i købet bruger fede signaturer og grafik er du måske reelt ude i at der står 3 sølle linier med brugbar tekst på en hel skærmside. Prøv at stoppe op, tage hånden fra musen og kig på hvor få kvadratcentimeter med brugbar tekst der er på hele dit browservindue.
Prøv så til sammenligning at kigge på en sides debat her på recordere og se hvor relativt få spildte kvadratcm. der er. Der er en smal blå bjælke i begge sider af æstetiske årsager, den spilder noget plads, men er holdt ret smal. Så er der en søjle i venstre side med vores navne, avatars og stats, den kunne måske godt gøres en cm. eller to smallere hvis det blev stablet lidt bedre eller måske gået en tand ned i fontstørrelse, men så bliver det muligvis for gnidret? Resten af siden bruges på et stort, bredt felt hvor der kan skrives indlæg, faktisk udgør tekstboksen ca. 75% af hele browserens sidebredde inklusive de blå borders. 3/4 af alle kvadratcm. på siden er altså dedikeret til de indlæg der er skrevet, det er efter min mening en rigtigt god fordeling.
Jeg synes det er okay med signaturer, blot de er begrænsede og ikke står i vejen for budskaberne. Jo større signaturerne får lov at være, des færre kvadratcm. bliver der tilbage til indholdsrig tekst. Det er korrekt at man bare kan scrolle forbi, men efter min mening er fornøjelsen større hvis man slipper for at skulle scrolle alt for meget unødvendigt.
Jeg stemmer for at vi værner om det gode forhold mellem "signal" og "støj" her på recordere.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 14:22
Strandvasker. Den "smalle" blå stribe du omtaler i hver side. Det skyldes din skærmopsætning. På min skærm fylder de 50% af skærmens samlede bredde. M.v.h.
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 14:30
Det der er mest latterligt er gummiparagrafen: Det må ikke være stødende, krænkende ->
Hvem skal afgøre hvad der støder/krænker en ?
Da jeg lavede grin med Søren den vandrende pind fik jeg en over nallerne fordi det kunne støde nogen og det var politisk og jeg skal komme efter dig. Ja undskyld det støder folk jeg ikke sympatisere med Blå blok (Som Nik & Jay (de kloge mennesker siger) en gang stemte jeg på Anders Fogh, men jeg er blevet bedre nu)).
Jeg bliver stødt af Henrik B.´s Signatur, hvor han igennem længere tid har kørt hetz mod en bilforhandler, men det er åbenbart helt OK ?
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 14:30
mufcdk1974 skrev:
|
Nå nå så blev man sur hva . Rød er rød, uanset hvem der laver det.
BS
------------- http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 14:34
Hans j skrev:
Jeg bliver stødt af Henrik B.´s Signatur, hvor han igennem længere tid har kørt hetz mod en bilforhandler, men det er åbenbart helt OK ? |
Sådan Hans, så har jeg "modificeret" min signatur, så den ikke støder dig....min ven. M.v.h.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 14:47
Henrik B. skrev:
Hans j skrev:
Jeg bliver stødt af Henrik B.´s Signatur, hvor han igennem længere tid har kørt hetz mod en bilforhandler, men det er åbenbart helt OK ? |
Sådan Hans, så har jeg "modificeret" min signatur, så den ikke støder dig....min ven.
M.v.h. |
Du linker stadigvæk til din hadeside, hvorfor er det mere politisk korrekt at gå efter en virksomhed end efter noget politisk ?
Men det giver heller ikke svar på, hvem der skal afgøre hvad der er stødende/krænkende.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 15:00
rhsin skrev:
SteffenD89 skrev:
Altså wtf..
|
jamen nu har lars meldt ud at han overvejer at fjerne muligheden for billeder i signaturen så bliver det vel løst hvis det ender sådan, min personlige holdning er.. jeg kommer ikke til at savne muligheden for billeder i signaturen Jeg må erkende jeg opfattede dit indlæg som at vi bare kunne fjerne den hvis den ikke overholdt reglerne, og den var for stor og da du havde formuleret dig som du gjorde tog jeg det lidt som en opfordring. Og som jeg tidligere har skrevet reagerede jeg på baggrund af brugerindberetninger om signaturer som lå udenfor reglerne, og der syntes jeg altså det er helt fair jeg forholder mig til det. Men som jeg også har appeleret til andre brugere om.. prøv lige tænk på hvordan det bliver hvis trådene er klistret til med fotos i signaturen, så bliver det ret hurtigt ret trælst og se på imo. Men det er ikke op til mig at beslutte indholdet her.. jeg forsøger blot på at hjælpe med til at holde nogenlunde orden fjerne spam osv. jeg er her ikke for at jokke jer andre over tæerne, selvom det måske nok føles sådan af og til |
Det er også okay, jeg mente bare at jeg havde skrevet at det godt lige måtte blive meddelt først. Første reaktion er jo ellers bare om hjemmesiden bugger
IYO yes, jeg har skrevet at jeg er vant til det. Det generer i hvert fald ikke mig.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 15:08
strandvasker skrev:
SteffenD89 skrev:
Er det umuligt for folk bare at bladre videre eller gælder det kun recordere teamet? Ja undskyld men jeg "roamer" tit gamespots forum og jeg bliver aldrig generet pga. farver eller animationer. Ud af 50 indlæg (på en enkelt side) kan jeg tælle 25+ signature, hvoraf omkring 15 af dem er "unikke" og her er alt lige fra farver til animationer til "if you read this sig...". |
"Intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet" eller hvad det nu er det hedder..
For mig handler et forum om kommunikation, det er det skrevne der er det vigtige og det er det skrevne der bør prioriteres og træde i forgrunden. Prøv at hive en debatside frem i fx. et game forum og du vil tit opleve at der lige skal være plads til en sej border på forummet i begge sider, en lodret bannerreklame ude til højre, en søjle til venstre med plads til en god, fed avatar og brugerstats og måske også et par vandrette reklamer mellem indlæggene. Resultatet bliver at den tekst folk skriver klemmes ind en lille, smal søjle på midten af skærmen og når brugerne så oven i købet bruger fede signaturer og grafik er du måske reelt ude i at der står 3 sølle linier med brugbar tekst på en hel skærmside. Prøv at stoppe op, tage hånden fra musen og kig på hvor få kvadratcentimeter med brugbar tekst der er på hele dit browservindue.
Prøv så til sammenligning at kigge på en sides debat her på recordere og se hvor relativt få spildte kvadratcm. der er. Der er en smal blå bjælke i begge sider af æstetiske årsager, den spilder noget plads, men er holdt ret smal. Så er der en søjle i venstre side med vores navne, avatars og stats, den kunne måske godt gøres en cm. eller to smallere hvis det blev stablet lidt bedre eller måske gået en tand ned i fontstørrelse, men så bliver det muligvis for gnidret? Resten af siden bruges på et stort, bredt felt hvor der kan skrives indlæg, faktisk udgør tekstboksen ca. 75% af hele browserens sidebredde inklusive de blå borders. 3/4 af alle kvadratcm. på siden er altså dedikeret til de indlæg der er skrevet, det er efter min mening en rigtigt god fordeling.
Jeg synes det er okay med signaturer, blot de er begrænsede og ikke står i vejen for budskaberne. Jo større signaturerne får lov at være, des færre kvadratcm. bliver der tilbage til indholdsrig tekst. Det er korrekt at man bare kan scrolle forbi, men efter min mening er fornøjelsen større hvis man slipper for at skulle scrolle alt for meget unødvendigt.
Jeg stemmer for at vi værner om det gode forhold mellem "signal" og "støj" her på recordere.
|
No offence - men du bruger uhyggeligt meget tekst for at skrive noget med så lidt indhold Jeg er godt klar over, at det sagtens kan være for meget, hvis der er masser af reklamer også signature der oveni er alt alt for store. Typisk plejer folk ikke at uploade "kæmpe" signature, og skulle det endelig ske, vil folk også få at vide at det ikke er okay.
Men jeg har lige tjekket brugerindstinllingerne på gamespot og der kan man selv bestemme om man kan se andre brugeres signatur - problem solved.
Jeg kan ikke se hvorfor der skal være så "stramme" regler, hvis det hele eventuelt kunne løses med en brugerindstilling.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 15:13
Hans j skrev:
Henrik B. skrev:
Hans j skrev:
Sådan Hans, så har jeg "modificeret" min signatur, så den ikke støder dig....min ven.
M.v.h. |
Du linker stadigvæk til din hadeside, hvorfor er det mere politisk korrekt at gå efter en virksomhed end efter noget politisk ?
|
Det har for det første intet med politik at gøre! Dernæst mener jeg ikke det er forstyrrende at have et par liniers tekst i sin signatur. Det er jo kun de mennesker som finder det relevant, som klikker videre. F.eks. klikker jeg ikke på dit "Bio" link, da det ikke interesserer mig...
Hans j skrev:
Men det giver heller ikke svar på, hvem der skal afgøre hvad der er stødende/krænkende.
|
I sidste ende må det jo være den "ansvarshavende" = Lars, som har den overordnede bestemmelse, eftersom det er Lars' site. M.v.h.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 15:38
Henrik B. skrev:
Det har for det første intet med politik at gøre! Dernæst mener jeg ikke det er forstyrrende at have et par liniers tekst i sin signatur. Det er jo kun de mennesker som finder det relevant, som klikker videre. F.eks. klikker jeg ikke på dit "Bio" link, da det ikke interesserer mig...
Hans j skrev:
|
I sidste ende må det jo være den "ansvarshavende" = Lars, som har den overordnede bestemmelse, eftersom det er Lars' site.
M.v.h. |
Når jeg skriver politisk korrekt er det set i forhold til recordere.dk .
Lars kan da ikke vide hvad der støder mig eller dig eller en tredie.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 16:03
Henrik B. skrev:
Strandvasker. Den "smalle" blå stribe du omtaler i hver side. Det skyldes din skærmopsætning. På min skærm fylder de 50% af skærmens samlede bredde. |
I så fald er det jo "selvvalgt", jeg kan ihvertfald variere bredden ved at holde ctrl nede og rulle scrollhjulet på musen. Den option har man ikke med ting som lodrette bannerreklamer og den slags.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 16:30
SteffenD89 skrev:
No offence - men du bruger uhyggeligt meget tekst for at skrive noget med så lidt indhold |
No offense, men du quoter uhyggeligt meget for at svare med relativt få linier, hehe..
SteffenD89 skrev:
Jeg kan ikke se hvorfor der skal være så "stramme" regler, hvis det hele eventuelt kunne løses med en brugerindstilling. |
Lad os sige vi fik sådan en switch til at slå signaturer til og fra med og måske samtidigt gav frit løb til omfang, farver og juhuu på signaturer. Lad os også sige, at af hensyn til nye brugere (der endnu ikke havde fundet switchen) var defaultindstillingen at signaturer var skjulte. For nye brugere og brugere der ikke havde logget ind så forummet clean og overskueligt ud, mens brugere der havde logget sig ind kunne vælge en "Cirkus Arli mode" hvis det hele var lidt for gråt og kedeligt.
Hvor mange tror du reelt ville benytte sig af tilbuddet om at slå signaturer og "bonusgrafik" til, hvis default var off?
Sekundært, hvor sandsynligt tror du det er at folkene bag recordere gider implementere en "Cirkus Arli mode" for de få der savner fest og farver?
Mit personlige bud er, at ikke ret mange ville gide at slå signaturer til og når jeg betragter det clean design recordere har idag tror jeg heller ikke at folkene bag recordere er vilde for at bruge tid på sådan en option. Det betyder nok at vi enten må leve helt uden signaturer eller finde frem til et kompromis der er spiseligt for de fleste - derfor mener jeg at debatten her er relevant.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 18:05
Bschmidt skrev:
mufcdk1974 skrev:
|
Nå nå så blev man sur hva . Rød er rød, uanset hvem der laver det.
BS |
Jeg burde virkelig ikke, men..................
Når vedkommende vælger at skrive med grønt, så er det hans valg, jeg kan ved gud ikke gøre for at et link bliver skrevet med rødt.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 18:08
nej '74 du skal lade være...... Jeg skrev det bare for at drille lidt. Jeg tror vi er enige ang. Signaturer, jeg kommer i hvert fald ikke til at savne billederne ;-)
MVH BS
|
Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 19:11
SteffenD89 skrev:
... jeg kan godt følge pointen i at det ikke er fedt hvis man skal scrolleigennem hvert enkelt signatur.
|
100% enig. Møj irriterende når man skal scroole siden, og musen tilfældigvis rammer en laaang signatur. +1
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 19:27
Nu har jeg også et problem med signaturer, der er skrevet i samme font og farve, som kommentarerne. Hvis folk skriver helt til stregen, så kan man næsten ikke skelne signaturen fra indlægget. Bare tjek f.eks. Steffens indlæg på forrige side.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 19:28
mufcdk1974 skrev:
amorbavian skrev:
|
Ikke hvis jeg gør som her...
Iøvrigt bruger vedkommende konsekvent farven grøn, ved samtlige indlæg og der er rigtig mange af dem. ...og vil kommentere på forskellige afsnit inde i citatet. Det synes jeg er meget smart.
|
Men ja, det kan godt blive rimelig farverigt, men aldrig noget vildt generende for mig.
-------------
BORING!
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 19:38
Det skulle kun være muligt at skrive i én farve: sort.
Det skulle detil være muligt for recorderes glimrende team at få lavet en knap så man kan markere noget tekst, trykke på kanppen, og vupti, så havde man et citat. Det ser skime da åndsvagt ud at 2 brugere skrive i samme citat blot adskilt af en blå/rød/grøn farve.
Jeg er personligt ikke vildt harm over at én bruger er glad for at skrive i farven grøn, men mere at vedkommendes indlæg forvirrer mere end de gavner.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 20:03
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 20:41
Ok. Vidste ikke, at nogen her har fundet den endegyldige sandhed på hvordan man skal citere her.
Jeg bukker ærbødigt! PS. for mig er det alt alt for besværligt at citere på den måde...
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 21:19
amorbavian skrev:
PS. for mig er det alt alt for besværligt at citere på den måde...
|
Besværligt? er du noob i copy paste? - ved at skrive med farve skal du først markere din tekst, dernæst skal du klikke på "A"'et og dernst finde din ønskede farve og vælge denne.
Med den rigtige citat-teknik kan du bare copy-paste [/QUOTE] og fjerne "/" fra det du pastede i starten af dit citat.
Sorry, men jeg synes da ikke det er så besværligt som du gør det til.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 21:22
Anima skrev:
amorbavian skrev:
PS. for mig er det alt alt for besværligt at citere på den måde...
|
Besværligt? er du noob i copy paste? - ved at skrive med farve skal du først markere din tekst, dernæst skal du klikke på "A"'et og dernst finde din ønskede farve og vælge denne.
Med den rigtige citat-teknik kan du bare copy-paste [/ QUOTE] og fjerne "/" fra det du pastede i starten af dit citat.
Sorry, men jeg synes da ikke det er så besværligt som du gør det til.
|
På rigtige smarte forums er der en multi quote funktion, som gør det til en leg så selv amorbavian vil syntes det er nemt
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 21:34
Anima, ja den fremgangsmåde er for mig mere besværlig end at markere og farve teksten. Sjovt nok er vi forskellige.
Men bruger det ikke så meget anyway...
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 21:38
Undskyld for Offtopic (men nu i har bragt det på banen) Er jeg den eneste der har det svært med et citat indeholdene 5-10 "undercitatboxe" efterfulgt af et svar på under en hel linie? Det har vel lidt med signa/støj forholdet at gøre!
BS
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 21:44
Bschmidt skrev:
Undskyld for Offtopic (men nu i har bragt det på banen) Er jeg den eneste der har det svært med et citat indeholdene 5-10 "undercitatboxe" efterfulgt af et svar på under en hel linie? Det har vel lidt med signa/støj forholdet at gøre!
BS |
Enig, synes det er mere overskueligt, hvis man som eksemplificeret svare på de enkelte punkter med farvet tekst.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 21:50
Hans j skrev:
Bschmidt skrev:
BS |
Enig, synes det er mere overskueligt, hvis man som eksemplificeret svare på de enkelte punkter med farvet tekst. |
Tja, hvad med at man bare fjerner alle de "undercitater" og KUN har et citat af det man reelt vil svare på? - det gør at der kan være flere indlæg på samme side og det er mere overskueligt hvad der bliver svaret på.
Dertil synes jeg også der er irriterende når folk citerer billeder, fx. når folk har fået nyt udstyr.. Hvert indlæg fylder en masse (helt unødvendigt) - fordi man åbenbart tror folk ikke forstår hvad man citerer hvis man sletter billederne..
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 21:50
Hans j skrev:
Enig, synes det er mere overskueligt, hvis man som eksemplificeret svare på de enkelte punkter med farvet tekst. | Det var nu ikke for at forherlige de farvede citater, det syntes jeg måske er lidt bøvlet. Det jeg mener er at sortere i ens citat hvad der egentligt er væsentligt at tage med i citatet. Jeg følger en del med på min mobiltelefon via push emails og den er som default opsat til at hente de første 2000 tegni i emailen. Jeg har flere gange været udsat for at citatet fylder over de 2000 tegn og selve svaret fylde måske 20-30 tegn. Det kan godt være det er flueknepperi og jeg ville bare høre om jeg var den eneste :-/
BS
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 21:52
@anima: spot on.... også billederne har undret mig.
BS
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 21:54
Der er jeg så også enig selvfølgelig.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 21:55
Anima skrev:
Tja, hvad med at man bare fjerner alle de "undercitater" og KUN har et citat af det man reelt vil svare på? - det gør at der kan være flere indlæg på samme side og det er mere overskueligt hvad der bliver svaret på.
Dertil synes jeg også der er irriterende når folk citerer billeder, fx. når folk har fået nyt udstyr.. Hvert indlæg fylder en masse (helt unødvendigt) - fordi man åbenbart tror folk ikke forstår hvad man citerer hvis man sletter billederne.. |
Tja, sommetider er der jo flere ting som skal besvares i samme citat, der synes jeg det kan være nemmere med farvede svar.
Men er da generelt enig i, man skal tænke sig om med citat-knappen og slette det unødvendige, selvom det ikke er altid man lige får det gjort.
|
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 21:59
Hans j skrev:
Tja, sommetider er der jo flere ting som skal besvares i samme citat, der synes jeg det kan være nemmere med farvede svar.
Men er da generelt enig i, man skal tænke sig om med citat-knappen og slette det unødvendige, selvom det ikke er altid man lige får det gjort. | Jeg har også set flere brugere der skriver et indlæg i tråden for hver del af svaret man ønsker at svare på. Om det er den bedste måde ved jeg dog ikke. Generelt syntes jeg også det er for bøvlet at lave disse "multicitat" svar og ender altid med et enkelt citat.
BS
|
Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 19-Maj-2011 kl. 22:45
Jeg er virkelig træt af disse lange citater,især fra visse brugere herinde.
DET ER BELASTENDE for vi har forstået hvad det handler om.
carsten
|
Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 16:11
strandvasker skrev:
SteffenD89 skrev:
No offence - men du bruger uhyggeligt meget tekst for at skrive noget med så lidt indhold |
No offense, men du quoter uhyggeligt meget for at svare med relativt få linier, hehe..
SteffenD89 skrev:
Jeg kan ikke se hvorfor der skal være så "stramme" regler, hvis det hele eventuelt kunne løses med en brugerindstilling. |
Lad os sige vi fik sådan en switch til at slå signaturer til og fra med og måske samtidigt gav frit løb til omfang, farver og juhuu på signaturer. Lad os også sige, at af hensyn til nye brugere (der endnu ikke havde fundet switchen) var defaultindstillingen at signaturer var skjulte. For nye brugere og brugere der ikke havde logget ind så forummet clean og overskueligt ud, mens brugere der havde logget sig ind kunne vælge en "Cirkus Arli mode" hvis det hele var lidt for gråt og kedeligt.
[1]Hvor mange tror du reelt ville benytte sig af tilbuddet om at slå signaturer og "bonusgrafik" til, hvis default var off?
[2]Sekundært, hvor sandsynligt tror du det er at folkene bag recordere gider implementere en "Cirkus Arli mode" for de få der savner fest og farver?
Mit personlige bud er, at ikke ret mange ville gide at slå signaturer til og når jeg betragter det clean design recordere har idag tror jeg heller ikke at folkene bag recordere er vilde for at bruge tid på sådan en option. Det betyder nok at vi enten må leve helt uden signaturer eller finde frem til et kompromis der er spiseligt for de fleste - derfor mener jeg at debatten her er relevant.
|
[1]Hvis knappen pr. default er sat til "off" kan vi ligeså godt helt fjerne signaturfunktionen.
Hvis vi derimod forestiller os det modsatte (at signature altid er på "on") ville der bare kunne være en knap ude på "overblikket" af forummene, f.eks. ved siden af "indstillinger" sådan så den er nem at få øje på.
[2] Hvem siger at signature skal være "fest og farver"? Hvad med dem der har lavet links til deres tråde med setups, blog eller andre ting som f.eks. PSN trophies.
Jeg kan altså virkelig ikke se problemet med signature SÅ LÆNGE de ikke er voldsomme og med voldsom mener jeg at de er så store at man kan scolle i dem (pga. højden).
Hvis vi antager at restriktionen af signature omfatter at de ikke kan være over en eller anden bestemt højde (sådan så man som sagt ikke kan scrolle i dem) OG at man implementere en funktion til at slå signaturfremvisninger fra, burde problemet være løst. På den måde er de ikke for høje og dem der har et problem med resten må jo så bare helt vælge at slå dem fra.
I den tid jeg har været på forummet, har jeg ikke oplevet synderligt mange farverige signature. Det er hovedsageligt "se-mit-gejl-link" eller sådan noget.
|
Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 16:16
amorbavian skrev:
Nu har jeg også et problem med signaturer, der er skrevet i samme font og farve, som kommentarerne. Hvis folk skriver helt til stregen, så kan man næsten ikke skelne signaturen fra indlægget. Bare tjek f.eks. Steffens indlæg på forrige side.
|
You be trollin' my sig again?
Der er en streg lige ovenover mit signatur. Desuden tager det ikke mere en max et halvt sekund at skimme OG opfatte at det er en del af mit signatur.
Jeg kan forstå problemet, hvis der ikke var nogen streg og jeg havde skrevet "oh and btw - this is my signature". eller noget i den retning. Fordi det er alligevel irriterende.
|
Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 21:27
Du skal ikke føle dig truffet, Steffen. Det er jo ikke meningen. Du er bare et godt eksempel. ;)
Jeg kan godt se stregen, men det generer mig alligevel. Linieafstanden kunne altså være bedre. Tynd, grå streg eller ej...
-------------
BORING!
|
Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 21:53
+1 til en tom linje over den grå streg
Edit: der fik jeg så en ekstra linje i sig'en
|
Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 22:47
amorbavian skrev:
Du skal ikke føle dig truffet, Steffen. Det er jo ikke meningen. Du er bare et godt eksempel. ;)
Jeg kan godt se stregen, men det generer mig alligevel. Linieafstanden kunne altså være bedre. Tynd, grå streg eller ej... |
Nej nej det går nok Men ja, jeg er enig.
|
Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 23:15
SteffenD89 skrev:
Jeg kan altså virkelig ikke se problemet med signature SÅ LÆNGE de ikke er voldsomme og med voldsom mener jeg at de er så store at man kan scolle i dem (pga. højden). |
Så er vi jo i princippet enige, vi skal så bare finde ud af hvad der kan kaldes voldsom. Dit bud ser ud til at være "bare man ikke skal scrolle". Mit bud er noget med et begrænset antal linier og ikke blinkeri. Der var en her i tråden der snakkede om at han/hun var træt af animerede avatars og mon ikke også det dækker signaturer? Der er sikkert også dem der mener at grafik i signaturer helt generelt er for voldsomt.
|
Skrevet af: db89
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 16:49
Kunne man ikke snart indføre regler for hvor mange linjer folks personlige tekst må være på? Synes til tider det bliver for belastende at folk skal have en på +15 linjer for at få remset hver eneste lille stump fra deres setup op, skriv dem dog efter hinanden adskilt af et komma istedet for at misbruge enter så meget
|
|