Hvilket fladskærms tv skal jeg købe
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=9748
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 17:40
Emne: Hvilket fladskærms tv skal jeg købe
Skrevet af: extreme12
Emne: Hvilket fladskærms tv skal jeg købe
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 20:09
Mit gamle fjernsyn er desværre stået af, og står nu og skal have nyt. Jeg har besluttet mig for at købe et fladskærms tv.
Jeg har kigget på to modeller fra Alfaview som har fået ok anmeldelser. Det drejer sig om modellerne 37" Deluxe LCD og 40" Deluxe LCD.
Men jeg har ikke ret meget forstand på fladskærms tv, så vil gerne have jeres mening om de er værd at købe, eller I måske kender noget som i hellere vil anbefale...
|
Svar:
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 20:11
Det skal samtidig nævnes at jeg skal bruge det på digitalt TV (via selector på Kabel TV).
|
Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 20:21
>Extreme12.
Alfaview har vundet 1-test, hvor de har fået gode anmeldelser og den test var lavet af Ekstra Bladet i samarbejde med en gøgler fra Gear-magazine. Den test tror jeg ikke man skal lade sig nare af. F.eks. har tv'ene en opdateringshastighed på noget, der minder om 37 m/s.
Hvis du skal bruge nyt LCD og du vil op i de store størrelser som 37" eller 40" skal du være du regne med at prisen starter ved 17.000kroner som noget af det billigste, hvis du vil have en nogenlunde kvalitet. Her er nogle modeller i den prisklasse:
LT-37S60 fra JVC
LE-40M51B fra Samsung
KLV S40A10E fra Sony
Hvis du ikke er villig til at bruge så mange penge på det bør du efter min mening vælge en mindre skærm eller måske købe et CRT og vente til priserne falder.
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 20:25
Jeg spurgte sælgeren i Alfaview i dag, han sagde at de havde en opdateringshastighed på 8 m/s, men det er åbenbart langt ved siden af i forhold til hvad du skriver. Jeg vil gerne slippe 20.000, bare det er noget ordentlig, og her vil jeg meget gerne have jeres hjælp, da jeg ikke er nogen haj til fladskærms tv og ikke vil købe katten i sækken!!
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 20:34
Okay. Det med opdateringshastigheden er lidt svært for det afhænger også af hvordan det måles, men jeg ville bare passe på med Alfaview. Generelt ville jeg aldrig købe noget som et firma selv laver og selv sælger. Så ved man bare, at de tjener alt for mange penge på det. Der er jo ingen konkurrence på produkterne. De er tilmed billige og derfor bør man kigge sig ekstra godt efter.
Hvis du vil op omkring 20.000 kan du jo også overveje en af LG's lækre plasmaskærme, der også er velegnede som PC-skærme f.eks. PX4 eller PX5. Sidstnævne er ofte på fællesskøb her på siden.
Eller hvad med en dejlig tur syd for grænsen, så kunne der måske blive til Samsungs LE-40M61B
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 20:42
Efter hvad jeg kan læse mig til, så skulle Samsungs LE-40M61B være noget af det vildeste indenfor LCD på nuværende tidspunkt.
Hvad koster sådan et TV syd for grænsen, da vi skal hele vejen fra København, så det skal jo være en del billigere for at det kan betale sig...
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 20:43
Jeg var lige inde på deres hjemmeside og kigge.
24.000 kroner for et "noname" LCD er da helt vildt dyrt. Det kan du jo få et fantastisk TV for... f.eks. LE-40M61B. Uden at vide noget om det vil jeg tro Alfaview tjener omkring 10.000 kroner på at sælge tv'et til den pris.
Desuden har de Frederik Fetherline som reklame-figur. Ergo er det et være gøglerforetagende ![](http://www.recordere.dk/forum/smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 20:44
http://www.hifipriser.dk/listprices.asp?ID=158312 - http://www.hifipriser.dk/listprices.asp?ID=158312
Du kan få det til 21.000 i DK, måske 18000 eller sådan noget syd for grænsen. Det ville derfor være temmeligt underligt at give 24000 for et Noname....
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 20:46
Er bare ikke specielt vil med at købe via nettet med hensyn til evt. reperation mv... Og skal jeg ud og købe ovenstående i en fysisk butik får jeg det jo desværre ikke til den pris.
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 20:48
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 20:49
Har lige læst på hifipriser at det ikke engang har to TV-turnere. Er det ikke lidt ringe for et fjernsyn til den pris, det vil jeg jo meget gerne have...
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 20:52
2-Tunere er da en meget sjov feature, hvis man har nerver til at se to kanaler samtidig. Tror nu ikke Samsung har sparet det væk, men det er de færeste kunder, der gider have det og betale ekstra for det. Jeg ville i hvert fald ikke vælge 2 tunere frem for et ordentligt billede....
Det her er taget fra Alfraviews hjemmeside:
Ved at spare de fordyrende mellemled kan du derfor købe en Alfa View fladskærm 30-50% under prisen på en tilsvarende fladskærm af andet fabrikat.
Det er vist det man kalder en lodret løgn...![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet af: Martin Hemmings
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 20:56
Hej Extreme
Jeg har selv købt et Medion 50"10000-1 plasma HD -Ready hos EL-Danmark til 22999.-for en månede siden og der er flot billede på ,du skal bare vide at HDMI indgangen driller lidt med Sony udstyr.
VH Martin![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 20:59
he, he... alle salgstricks gælder jo.
Selvfølgelig er det billedet der har klart 1. prioritet. Jeg kan læse mig til at billede ikke er super med alm. TV (som de fleste LCD og Plasma), men vil det ikke blive noget bedre når det så bliver digitalt?
Jeg synes godt nok at det er noget af en jungel at skulle købe et fladskærms TV...
Ville jo være meget fedt at kunne se fx tekst TV og alm. TV på en og samme tid... Måske bare lidt lir...
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 21:04
Du behøver ikke to tunere for at se TXT og TV samtidig. Det kan masser af TV, der ikke har to tunere. Det alt overskyggende råd til folk der skal købe fladskærm er, at pris og kvalitet hænger sammen, men at det er indkøbsprisen og ikke salgsprisen, der afgør det . Med det mener jeg at fordi Alfaview sælger et tv til 24.000 er det ikke at sammenligne med et Samsung, Philips eller Sharp i den samme prisklasse. Der er bare ikke samme konkurrence (læs ingen konkurrence) på Alfaview. Hvis du ikke vil gå galt i byen, så køb LE-40M61B eller hvis du virkelig skal flotte dig så køb 37PF9830 fra Philips. De nye skærme der kommer fra JVC skulle også være interessante i hvert fald hvis du spørger Thorvald, der skriver meget herinde....
P.S. Angående digitalt signal. Det vil selvfølgelig blive bedre end analogt på Alfraview, men endnu endnu bedre på et ordentligt LCD.
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 21:09
Nu snakker jeg ikke Alfaview mere, jeg er blevet overbevist om ikke at købe et TV fra dem.
Jeg er meget lun på LE-40M61B, men det er bare lidt pebret synes jeg. Kender du til priserne i Sverige på samme fjernsyn?
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 21:15
http://www.kelkoo.se/ctl/do/search?siteSearchQuery=40M61B - http://www.kelkoo.se/ctl/do/search?siteSearchQuery=40M61B
27.000 SKR, men det svarer jo også til kun 21.600 danske, så det er ganske billigt.
De eneste negative ting jeg kan sige om TV'et er at fjernbetjeningen er lidt billig og grå og at det ikke kan pixelmappe 1:1 når det skal bruges som PC-skærm. Det vil sige, at du ikke kan udnytte opløsningen fuldt ud (1366x768), men derimod må køre i 1024x768.
...og så selvfølgelig at det kun har en tuner.
|
Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 21:16
Langemor84 skrev:
Okay. Det med opdateringshastigheden er lidt svært for det afhænger også af hvordan det måles, men jeg ville bare passe på med Alfaview. Generelt ville jeg aldrig købe noget som et firma selv laver og selv sælger. Så ved man bare, at de tjener alt for mange penge på det. Der er jo ingen konkurrence på produkterne. De er tilmed billige og derfor bør man kigge sig ekstra godt efter.
Hvis du vil op omkring 20.000 kan du jo også overveje en af LG's lækre plasmaskærme, der også er velegnede som PC-skærme f.eks. PX4 eller PX5. Sidstnævne er ofte på fællesskøb her på siden.
Eller hvad med en dejlig tur syd for grænsen, så kunne der måske blive til Samsungs LE-40M61B
| Så skal der endda siges at Alfaview ikke selv producerer disse skærme, det er skærme som produceres af et koreansk firma hvor du beder om hvad navn der skal stå på skærmen. Så bestiller du en container fuld omkring 85 apparater, når det er større skærme, så kan modellen for den sags skyld hedde Hugo i Højhuset eller hvad du har lyst til.
Læg også mærke til at rigtig mange af disse No Name produkter fra eksempelvis Kina og Korea garanterer ikke reservedele til din skærm, og hvis de gør er det max. inden for de 2 års reklamationsret.
Bare sådan noget som fjernbetjening, kan benytte forskellige protokoller på samme model, men fra 2 forskellige forsendelser. Og der eksisterer ikke en Multi-rand fjernbetjening som kender koder til de lidt mere ukendte mærkers fjernbetjening.
------------- JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 21:16
I Sverige er de ikke billigere.
Billigeste er i Tyskland til 17.547, det er da en ok besparelse. Skal lige undersøge om de kan sende det, og hvad det evt. koster.
MEN, hvad med en evt. reklamation her, nogle der ved det?
|
Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 21:17
Jeg vil anbefale JVC LT-37M60, som jeg selv vil have - og som vi iøvrigt skal til at køre fælleskøb på (se under fælleskøb). Prisen i fælleskøbet bliver 19.999,- måske 19.499,. inkl. vægbeslag og alu-kabelbakke. Ellers koster det 22.999,-
------------- Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 21:18
> BrianJVC
Så fik vi da vist også lige svinet Alfaview lidt til for en gang skyld, men det er heller ikke helt ufortjent.....Frederik Fetherline...helt ærlig...
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 21:20
extreme12 skrev:
Nu snakker jeg ikke Alfaview mere, jeg er blevet overbevist om ikke at købe et TV fra dem.
Jeg er meget lun på LE-40M61B, men det er bare lidt pebret synes jeg. Kender du til priserne i Sverige på samme fjernsyn?
| Hvad med at kigge lidt efter JVC LT-37M60, jeg kan se de er ved at lave noget idnkøb her på siden, på denne model. Det er markedets første som går ind og halverer billed-frekvensen fra de 20 millisekunder til 10 millisekunder, det er en klart synlig forskel, samlignet med response speed som kan opnås ved at måle på forskellige måder. 20 millisekunder er billedfrekvensen på alle fladskærms TV, det kan ikke være anderledes, så findes der enkelte nye teknologier som kan nedsætte denne.
JVC's teknik hedder Clear Motion Drive, og det betyder at den faktisk producerer et billede mere og sender det en lille smule forskudt, så du på den måde snyder dit øje, og gengivelse er langt flotter på bevægelser, hvor der ingen skygger, regnbue effekt eller slør er.
Philips kommer med deres version af en sådan teknik til efteråret og det hedder ClearLCD.
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 21:23
>Extreme12.
HEHE som jeg skrev tidligere er der et par stykker herinde, der er meget varme fortalere for JVC, hvilket ikke er uberettiget, da det er fine produkter, men man skulle næsten tro Thorvald og BrianJVC har interesser i at JVC sælger meget .
> Ved i forresten om der er nogen butikker i Århus, der udstiller de nye JVC modeller jeg kunne rigtig godt tænke mig at tjekke dem ud.
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 21:24
JVC LT-37M60 lyder også ok, er bare ikke så vild med designet. Ved du om det kan fås i sort?
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 21:25
> Extreme12.
Det kan det http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=161807 - http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=161807
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 21:27
Synes godt de kunne have lavet et lidt bedre design. Men hvad er forskellen på dette og Samsung foruden den nye teknologi?
Hvis i skulle vælge mellem disse to, hvilket ville i så vælge?
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 21:29
> Jeg tror JVC1 og JVC2 ville vælge JVC, men begge Tv er fremragende og jeg ville ikke være bange for at vælge nogen af dem, så det er nok så noget som design og pris, der skal afgøre det.
|
Skrevet den: 17-Februar-2006 kl. 21:40
Nogle der ved om man kan se begge fjernsyn "live" i Storkøbenhavn?
|
Skrevet den: 18-Februar-2006 kl. 12:39
extreme12 skrev:
JVC LT-37M60 lyder også ok, er bare ikke så vild med designet. Ved du om det kan fås i sort? |
Den er standard i helsort udførelse, virkelig et flot fjernsyn! Jeg synes det er godt designet - enkelt og flot! Skal man have det i det meget flotte sølv + sort design er der lang leveringstid på - men det er værd at vente på. LT-37M60 har også kortlæser til hukommelseskort.
![](uploads/Thorvald/2006-02-18_123716_LT-37M60_lille.JPG)
![](uploads/Thorvald/2006-02-18_123810_LT-37S60B_lille.JPG)
Thorvald.
|
Skrevet af: lrev
Skrevet den: 18-Februar-2006 kl. 13:55
Hej!
Et TV bør da være SORT....om ikke andet så for kontrastens skyld...fra billede til ramme.
Har tjekket det ud live-det lyder måske underligt,men der er en stor forskel på om TVèt er sølv eller helt sort.
Så Thorvald:Jeg tror at du vil blive en endnu LYKKELIGERE mand med et sort TV,end du allerede er.
|
Skrevet den: 18-Februar-2006 kl. 15:46
Nu har jeg lige været en tur i Fona og kigge. 40" bliver alt for stort, så nu er vi nede og snakke 32" eller max 37". Hvilke fjernsyn mener i er værd at investere i her, foruden JVC LT-37M60??
|
Skrevet den: 18-Februar-2006 kl. 15:47
Thorvald skrev:
extreme12 skrev:
JVC LT-37M60 lyder også ok, er bare ikke så vild med designet. Ved du om det kan fås i sort? |
Den er standard i helsort udførelse, virkelig et flot fjernsyn! Jeg synes det er godt designet - enkelt og flot! Skal man have det i det meget flotte sølv + sort design er der lang leveringstid på - men det er værd at vente på. LT-37M60 har også kortlæser til hukommelseskort.
|
Er de og finde i butikker nu? Nogle der kender nogle kæder eller noget som sælger dem, vil gerne lige ud og tjekke det ud?
|
Skrevet den: 18-Februar-2006 kl. 16:08
Jeg har selv meget kig på LE-32M61B, men skal lige se det "live", skal bare lige have fundet et sted i kbh hvor de har det på hylderne. Hvad mener i, vil det være et godt køb?
|
Skrevet af: Ravnholdt
Skrevet den: 18-Februar-2006 kl. 16:17
Hej
40" udgaven af denne Samsung vandt jo den flotte europæiske EISA pris for bedste LCD TV.
Samsung skriver selv på http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40m61b.asp - http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40m61b.asp følgende: |
Årets bedste LCD-TV Dette produkt er udvalgt af EISA (European Imaging and Sound Association) som bedste produkt inden for kategorien LCD-TV. EISA-priserne uddeles årligt af et panel, som består af repræsentanter fra cirka halvtreds magasiner fra 18 lande inden for lyd, billede, hjemmebio, foto og mobil elektronik. |
Med venlig hilsen
Peter
|
Skrevet den: 18-Februar-2006 kl. 16:32
Hej!
Hvorfor ikke gå efter det bedste(hvis det da SKAL være et LCD tv)-tjek Philips 37" 9830
|
Skrevet den: 18-Februar-2006 kl. 17:01
Irev skrev:
Et TV bør da være SORT....om ikke andet så for kontrastens skyld...fra billede til ramme. Har tjekket det ud live-det lyder måske underligt,men der er en stor forskel på om TVèt er sølv eller helt sort. Så Thorvald:Jeg tror at du vil blive en endnu LYKKELIGERE mand med et sort TV,end du allerede er. |
Nu er der jo også en sort ramme omkring panelet i sølv+sort modellen. Jeg synes dette design er verdensklasse flot. Desuden bestemt man på et tidspunkt at alle CRT-fjernsyn skulle produceres i sølvfarve og gik dermed væk fra den sorte farve, som jeg altid har syntes ikke er så pænt. Alt hvad jeg har af DVD-optagere og video og receiver er også sølv. Derfor vil sort+sølv modellen passe bedst ind i mit kram! Den helsorte model er i dette tilfælde ganske flot, men jeg vil tro, at fjernsynet "forsvinder" hvis man ser fjernsyn en mørk aften og ikke har ret meget lys tændt i stuen. Jeg tror billedkvaliteten er lige god hvad farve fjernsynet har - og når der nu er sort ramme om selve skærmen, så er den klaret.
Irev skrev:
Hvorfor ikke gå efter det bedste(hvis det da SKAL være et LCD tv)-tjek Philips 37" 9830 |
Måske fordi det er sindsvagt dyrt - 27.999,- på tilbud, og så er det ikke engang særligt flot design. Jeg kan maksimum gå med til at give 20.000,- for et LCD fjernsyn, hvis det så også er i topklasse. For et år siden interesserede jeg mig ikke for LCD fjernsyn (eller fladskærme i det hele taget) fordi jeg synes de var for dårlige og for dyre. Nu er de (LCD) omsider blevet rigtig gode.
Thorvald.
|
Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 18-Februar-2006 kl. 17:20
Thorvald skrev:
Irev skrev:
Hvorfor ikke gå efter det bedste(hvis det da SKAL være et LCD tv)-tjek Philips 37" 9830 |
Måske fordi det er sindsvagt dyrt - 27.999,- på tilbud, og så er det ikke engang særligt flot design. Jeg kan maksimum gå med til at give 20.000,- for et LCD fjernsyn, hvis det så også er i topklasse. For et år siden interesserede jeg mig ikke for LCD fjernsyn (eller fladskærme i det hele taget) fordi jeg synes de var for dårlige og for dyre. Nu er de (LCD) omsider blevet rigtig gode.
|
Det virker som en absurd pris for det ikke særligt flotte TV.
Det der Ambi Light, er der nogen der har erfaringer med det? Umiddelbart virker det lidt som noget unødvendigt gejl .
/Nils
-------------
|
Skrevet den: 18-Februar-2006 kl. 20:11
extreme12 skrev:
Thorvald skrev:
extreme12 skrev:
|
Er de og finde i butikker nu? Nogle der kender nogle kæder eller noget som sælger dem, vil gerne lige ud og tjekke det ud? | Du kan se modellen hos Expert og Speakers Corner i København.
|
Skrevet den: 18-Februar-2006 kl. 23:01
Hvad er den største forskel på LT-37S60 og så LT-37M60?
Alle dem jeg har kig på her IKKE 2 turnere, vil det sige at jeg ikke kan have to billeder i et? Altså fx tekst tv og alm tv eller alm tv og så et lille billede i hjørnet hvor man kan se hvad der er på en anden kanal (så man kan bladre væk mellem reklamerne)??
|
Skrevet den: 19-Februar-2006 kl. 00:18
S60 modellerne anvender 5. generation D.I.S.T. (billedteknik) og M60 anvender 6. generation + Clear Motion Drive. Desuden har M60 kortlæser til hukommelseskort.
Man kan dele skærmen i to og se tekst-tv i den ene halvdel og tv i den anden halvdel - eller i stedet for tekst-tv se noget fra ekstern kilde som DVD-optager. Dette er Picture and Picture. Desuden er der en funktion med 12 multibillede, hvor det aktive billede er levende og de andre frosset.
Læs også min artikel her: http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=727&z=9 - Artikel .
Thorvald.
|
Skrevet af: proms
Skrevet den: 19-Februar-2006 kl. 00:42
Jeg kan se at man går meget op i ,5. generation ,2 tunere,er det sort ,er det sølv,og alle mulige tekniske spec.
Der er kun en vej ....se det, 1 til 1 live.
Mange lcd og plasma er rigtig dårlige til analog tv.
42PF9966/10 snart 42 PF9967/D![](smileys/smiley4.gif)
32PF7520/D![](smileys/smiley4.gif)
LE23-R41B![](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet den: 19-Februar-2006 kl. 08:20
Selvfølgelig er det fint-blot RAMMEN om billedet er sort-og det er den jo i begge tilfælde.
Det undrer mig bare at der stadig er mange som holder af den der sølv 70èr farve..havde selv håbet at få mh300 i sort,men min tålmodighed rakte desværre ikke dertil.
Smag er jo heldigvis forskellig.......men lur mig,om ikke sølv er på vej væk igen præcis- som i kamera branchen.
|
Skrevet den: 19-Februar-2006 kl. 08:34
"Måske fordi det er sindsvagt dyrt - 27.999,- på tilbud, og så er det ikke engang særligt flot design. Jeg kan maksimum gå med til at give 20.000,- for et LCD fjernsyn, hvis det så også er i topklasse. For et år siden interesserede jeg mig ikke for LCD fjernsyn (eller fladskærme i det hele taget) fordi jeg synes de var for dårlige og for dyre. Nu er de (LCD) omsider blevet rigtig gode."
Ja-dyrt er det-men sådan er livet ...en MERCEDES er også absurd dyr-men den er da meget lækker,men har stadig kun 4 hjul som de andre biler!
Det er det sidste HAK opad,som koster skjorten.
Jeg ville nu aldrig selv vælge et lcd fra- alene p.g.a. prisen.
|
Skrevet den: 19-Februar-2006 kl. 10:54
Thorvald skrev:
S60 modellerne anvender 5. generation D.I.S.T. (billedteknik) og M60 anvender 6. generation + Clear Motion Drive. Desuden har M60 kortlæser til hukommelseskort.
Man kan dele skærmen i to og se tekst-tv i den ene halvdel og tv i den anden halvdel - eller i stedet for tekst-tv se noget fra ekstern kilde som DVD-optager. Dette er Picture and Picture. Desuden er der en funktion med 12 multibillede, hvor det aktive billede er levende og de andre frosset.
Læs også min artikel her: http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=727&z=9 - Artikel .
|
Kan man se M60 modellerne live nogle steder nu, eller er det for tidligt?
|
Skrevet den: 19-Februar-2006 kl. 12:48
extreme12 skrev:
Kan man se M60 modellerne live nogle steder nu, eller er det for tidligt? |
BrianJVC skrev:
Du kan se modellen hos Expert og Speakers Corner i København. |
proms skrev:
Mange lcd og plasma er rigtig dårlige til analog tv. |
Ja, det er eller har netop været problemet med fladskærmsfjernsyn - eller et af problemerne. Men jeg har set JVC's LT-32S60 live med DR1 og det var virkelig et flot billede! Og M60 er yderligere forbedret.
En anden forskel på S60 og M60 er også - så vidt jeg har forstået - at alle billedbehandlingsteknikkerne er samlet i én chip, det var der ikke datakraft til før. Og det giver yderligere en fordel.
Thorvald.
|
Skrevet den: 20-Februar-2006 kl. 15:18
Findes LT-37M60 ikke i en 32" version, eller er det kun 37"??
|
Skrevet den: 20-Februar-2006 kl. 15:25
M60 modellen findes kun i 37" version.
Thorvald.
|
Skrevet den: 20-Februar-2006 kl. 15:45
Thorvald skrev:
M60 modellen findes kun i 37" version. |
Og jVC har ikke lavet en 32" model med samme funktioner og teknologi, som bare hedder noget andet?
|
Skrevet den: 20-Februar-2006 kl. 21:49
Nej ikke mig bekendt - og dog kan man inden længe få en model, der hedder LT-32X70, der så vidt jeg har forstået bygger på samme teknik som M60, men som ikke har Clear Motion Drive, der som sagt forbedrer gengivelsen af hurtige scener.
Thorvald.
|
|