Print side | Luk vindue

Unicable fordeler

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97515
Udskrevet den: 09-Januar-2025 kl. 20:32

Emne: Unicable fordeler
Skrevet af: turbonegro
Emne: Unicable fordeler
Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 15:24
Nu er jeg absolut nybegynder i alt det parabol-noget. Har fået en ny Viasat+ HD-box, og der skal åbenbart 2 antennekabler ind i den. I brugsforvirringen står der noget om en Unicable fordeler, som Viasat skal levere. Er sådan en specifik for de enkelte udbydere, eller kan man bare købe en i nærmeste antenne-handel?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 18:20

Ja, du skal gøre en af de ting som står i Manualen på side 11, jeg vil foreslå punkt 2, udskiftning af LNBen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 09:56
Ja, der medfulgte også ny LNB, men jeg har ikke adgang til parabolen, da det er en fælles for hele opgangen.
Så: Er det en fordeler som Viasat skal levere eller kan jeg købe den hos antennemanden 100 meter nede af vejen?

Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 10:45

Jeg tvivler på at det vil virke på en fælles installation, det bliver du nødt til at forhører dig om.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Neobi/q
Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 16:05
Det vil ikke fungere. for som der også står i manualen. Kræver en Unicable fordeler også et SatCR hoved.

Så det vil ikke virke på en fælles skål.

-------------
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt

Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 16:14

Så må trådstarter leve med det som det er, og med deraf følgende begrænset anvendelse af modtageren.

-------------

Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 21:51
Ja, det var også beskeden fra support. Lortebæ - men nu bliver det hele sendt retur og så må jeg 'nøjes' med det jeg har nu, som jeg da ikke har noget som sådan at udsætte på, det var bare fristende at slå dvd-recorderen og sat-modtageren sammen.

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

det var bare fristende at slå dvd-recorderen og sat-modtageren sammen.

Det kan da stadig lade sig gøre med Viasats løsning. Du kan bare ikke se én kanal mens du optager  fra en anden.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: Jazzdk
Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 12:20
Det vil ikke virke. Viasats HD+ bokse bruger begge tunere, også selvom du bare ser tv uden at optage noget. Du vil komme til at mangle hver 2. kanal, hvis du kun har et kabel på.

Du skal enten have 2 kabler ud til dit LNB eller have et SAT-CR/Unicable LNB med en fordeler på.

Print side | Luk vindue