Print side | Luk vindue

Apple er en religion. 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=97603
Udskrevet den: 19-Maj-2024 kl. 19:11


Emne: Apple er en religion. 
Skrevet af: Ophørt
Emne: Apple er en religion. 
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 15:09
Jeg læste en artikel på mobilsiden.dk og bt. Om religiøse tilstande omkring apple som brand. http://www.bt.dk/digital/apple-fans-hjerner-opfoerer-sig-som-religioese-hjerner - BT det er for sygeligt. Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 15:52
Ja det mente man også i fjernsynets "barndom". Nu svigtede folk da helt at gå i Kirke Tongue


Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det mente man også i fjernsynets "barndom". Nu svigtede folk da helt at gå i Kirke Tongue
Men der er jo videnskabeligt bevis nu.


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg læste en artikel på mobilsiden.dk og bt. Om religiøse tilstande omkring apple som brand. http://www.bt.dk/digital/apple-fans-hjerner-opfoerer-sig-som-religioese-hjerner - BT det er for sygeligt. Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?

Apple har været dygtige til at organisere sig med en messias, evangelister, prædikanter og fanboys.

Andre religioner har i sin tid fået deres udbredelse ved at deres "folk" har været gode til at kommunikere, i praksis læse og skrive.

Apple har været tilsvarende stærke inden for mediernes grupper af medarbejdere. Og er der noget mediefolk bryder sig om, så er det at være på og sprede budskaber.

Derefter kommer alle de andre som godt kan lide at være med i "noget fælles med en tilsyneladende succes".

Fænomenet er beskrevet i filmen "Die Welle".

- Og glem ikke at Apple har nogle produkter som ser pæne ud og mange er glade for.

/B


Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg læste en artikel på mobilsiden.dk og bt. Om religiøse tilstande omkring apple som brand. http://www.bt.dk/digital/apple-fans-hjerner-opfoerer-sig-som-religioese-hjerner - BT det er for sygeligt. Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?

Apple har været dygtige til at organisere sig med en messias, evangelister, prædikanter og fanboys.

Andre religioner har i sin tid fået deres udbredelse ved at deres "folk" har været gode til at kommunikere, i praksis læse og skrive.

Apple har været tilsvarende stærke inden for mediernes grupper af medarbejdere. Og er der noget mediefolk bryder sig om, så er det at være på og sprede budskaber.

Derefter kommer alle de andre som godt kan lide at være med i "noget fælles med en tilsyneladende succes".

Fænomenet er beskrevet i filmen "Die Welle".

- Og glem ikke at Apple har nogle produkter som ser pæne ud og mange er glade for.

/B
Hvad kan de produkter som andre ikke kan? Det er det jeg ikke kan se. Kun på designet, men det synes jeg der er andre der er pænere. men smag og behag


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  Hvad kan de produkter som andre ikke kan? Det er det jeg ikke kan se.


Jeg synes du er mere religiøs i din modstand mod Apple, end fanboys er i deres forherligelser. Dermed bekræfter du jo sådan set religion-sammenligningen, for de fleste religiøse mennesker mener per definition at dem der tror på noget andet end de selv gør, er forkert på den.

Jeg er iøvrigt ateist, både inden for "rigtig" religion, og inden for hardware. Jeg vil bare gerne have nogle gode, velfungerende produkter. Og så er jeg bedøvende ligeglad med hvem der leverer dem.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 16:22
Jeg har en iPhone og er meget glad for den. Super telefon. Men vil ikke kalde mig en apple religiøs gut. F.eks. kan jeg ikke forstå iPad. Det siger mig intet og jeg skal absolut ikke have det nyeste af det nyeste apple gear så snart der bliver annonceret noget nyt. 

Men det er sindsygt at det nu er blevet videnskabeligt bevist at apple er blevet en religion blandt deres købere. Eller mere nøjagtigt blandt deres fanboys. 


Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  Hvad kan de produkter som andre ikke kan? Det er det jeg ikke kan se.


Jeg synes du er mere religiøs i din modstand mod Apple, end fanboys er i deres forherligelser. Dermed bekræfter du jo sådan set religion-sammenligningen, for de fleste religiøse mennesker mener per definition at dem der tror på noget andet end de selv gør, er forkert på den.

Jeg er iøvrigt ateist, både inden for "rigtig" religion, og inden for hardware. Jeg vil bare gerne have nogle gode, velfungerende produkter. Og så er jeg bedøvende ligeglad med hvem der leverer dem.
Hvad gør mig til religiøs. For jeg har kun de ting der funger for mig. og der er forskellige brands. Men en ting jeg aldrig bruger det er ipod, da lyden er ringe i forhold til walkman mp3'er. og computer kender i jo mit smag for os'er. Jeg billige fjernsyn, men sony BD-afspiller. med pioneer reciever. Men en apple fan, ville have alt i apple. Så såsom apple snart komme med fjernsyn. siger rygter


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  Hvad kan de produkter som andre ikke kan? Det er det jeg ikke kan se. Kun på designet, men det synes jeg der er andre der er pænere. men smag og behag

Jeg skriver ikke, at de kan noget - rent teknisk, som andre ikke kan. Men som jeg har forstået det, er Apple's produktsuite nem at gå til, og elsket af folk som ikke bekymre sig om Apple's lukkede standarder, dominerende position etc.

Apple oplever derfor heller ikke samme modvind som eksempelvis Microsoft gjorde engang på grund af deres dominans, og mens Den udskælte Bill Gates rejser rundt og forsøger at redde Afrika med penge, skider Apple på arbejdsmiljø - og slipper faktisk afsted med det fordi apple-folket ikke ønsker at drømmen slutter.

Jeg er muligvis lidt overdrivende....

/B


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  Hvad kan de produkter som andre ikke kan? Det er det jeg ikke kan se.


Jeg synes du er mere religiøs i din modstand mod Apple, end fanboys er i deres forherligelser. Dermed bekræfter du jo sådan set religion-sammenligningen, for de fleste religiøse mennesker mener per definition at dem der tror på noget andet end de selv gør, er forkert på den.

Jeg er iøvrigt ateist, både inden for "rigtig" religion, og inden for hardware. Jeg vil bare gerne have nogle gode, velfungerende produkter. Og så er jeg bedøvende ligeglad med hvem der leverer dem.
Otto Tongue    Kunne ikke være mere enig.Clap


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad gør mig til religiøs.


Jeg gider ikke diskutere med dig eftersom du kategorisk nægter at forholde dig til hvad folk skriver til dig alligevel. Jeg har sagt min mening om dit indspark, EOD.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 16:32
This thread will end well.............

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 17:01
Der er jo ingen forskel på at en gruppe personer støtter op om f.eks. Apple og deres produkter, eller om de støtter op omkring en politisk bevægelse. Det er helt håndgribelige produkter, personer og ydelser.
Man engagerer sig i det man er begejstret for - Hvis det er en omnipotent usynlig mand på en sky er det helt fint - hvis det er en iPod er man skingrende sindssyg. Go figure..


-------------
Tape Connection MKII


Skrevet af: db89
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 17:12
Er blandt andet Oppo ikke også næsten religion herinde?LOL da Hother tillod sig i en tråd at tale lidt negativ om Anthem blev han da vist også nærmest jagtet med høtyve og fakler og næsten korsfæstet for detLOL


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 17:19
Den største "synd" her i Verden er jo at latterliggøre hvad andre tror på, det være sig Gud, Allah, Apple og Lars Løkke.... LOL


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den største "synd" her i Verden er jo at latterliggøre hvad andre tror på, det være sig Gud, Allah, Apple og Lars Løkke.... LOL


Der er forskel på at fortælle folk at de tager fejl, og at latterliggøre dem.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?


Det samme som B&O.

Teknik i den bedre ende, men utrolig god integration og nye smarte features, som andre herefter kopierer.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: renenielsen
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad kan de produkter som andre ikke kan? Det er det jeg ikke kan se.

Du vil bare ikke indse, at der er forskel på en Audi og en wolkswagen..

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad gør mig til religiøs.

Din aggitation med dit "herlige" linux

-------------
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580
Sony STR-DH520
Humax iCord Mini (HD+/Fransat)
Apple TV3 (Rental)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Den største "synd" her i Verden er jo at latterliggøre hvad andre tror på, det være sig Gud, Allah, Apple og Lars Løkke.... LOL


Der er forskel på at fortælle folk at de tager fejl, og at latterliggøre dem.
Ikke i de ældste religioner Confused


Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

  Hvad kan de produkter som andre ikke kan? Det er det jeg ikke kan se.


Jeg synes du er mere religiøs i din modstand mod Apple, end fanboys er i deres forherligelser. Dermed bekræfter du jo sådan set religion-sammenligningen, for de fleste religiøse mennesker mener per definition at dem der tror på noget andet end de selv gør, er forkert på den.

Jeg er iøvrigt ateist, både inden for "rigtig" religion, og inden for hardware. Jeg vil bare gerne have nogle gode, velfungerende produkter. Og så er jeg bedøvende ligeglad med hvem der leverer dem.
Hvad gør mig til religiøs.

Dit korstog imod apple og deres produkter. Det gør dig mere religiøs end folk der kan lide apple. Du har mere travlt med at skrive hvor skod og dårligt apple er, end fanboys har med at skrive om de synes apple er godt. 


Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af renenielsen renenielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad kan de produkter som andre ikke kan? Det er det jeg ikke kan se.

Du vil bare ikke indse, at der er forskel på en Audi og en wolkswagen..

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad gør mig til religiøs.

Din aggitation med dit "herlige" linux
 
Hvorfor bliver biler altid brugt til sammenligning ? Det fungere jo ikke
 
Siden hvornår er apple begyndt at lave bundkort? Harddiske? CPUer? Strømforsyninger? RAM? Drev?
 
Det vil altså sige at de propper de samme ting i deres Imac/Macbook som vi andre putter i vores computere.


Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 20:06
Jeg tror heldigvis ikke på andre produkter mere end andre. Og ja biler kan ikke bruges, da apples indmad er det sammen som alle andre computere og mobiler


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Oprindeligt skrevet af renenielsen renenielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad kan de produkter som andre ikke kan? Det er det jeg ikke kan se.

Du vil bare ikke indse, at der er forskel på en Audi og en wolkswagen..

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad gør mig til religiøs.

Din aggitation med dit "herlige" linux
 
Hvorfor bliver biler altid brugt til sammenligning ? Det fungere jo ikke
 
Siden hvornår er apple begyndt at lave bundkort? Harddiske? CPUer? Strømforsyninger? RAM? Drev?
 
Det vil altså sige at de propper de samme ting i deres Imac/Macbook som vi andre putter i vores computere.


Nu laver VW jo heller ikke selv deres dæk eller sædebetræk osv


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 20:17
Nej men motoren


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 20:32
T-duck bare fordi vi er lavet af de samme molekyler betyder vel ikke at vi er ens?

-------------
Mvh

René


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nej men motoren


Og 2 biler med samme motor kan give vidt forskellige køreoplevelser - nu nævntes VAG biler, der har jeg rimelig bred erfaring........

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 21:06
Nok er det samme indmad i en apple som i andre pc'er men sammensætningen er jo testet sammen så man ved det virker og udførelsen af alt andet er tilpasset på en måde så jeg føler jeg har købt det rigtige produkt. Og kan sagtens forstå at andre har et andet behov og ikke vælger apple. 

Men ja andre har stort lige så stort religion i at hade apple og alt andet som mange andre kan lide. og jeg bruger ikke forummet meget men alligevel ser jeg t-duck imod apple i 99% af apple tråde. 


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad gør mig til religiøs.


Da jeg så emneoverskriften på forummets forside var min første tanke at det måtte være en tråd oprettet af dig og sørme så. Hvor mange "Apple overvåger sine kunder/Folk der køber Iphone er hjernevaskede/Derfor er Apple noget skrammel"-tråde er du efterhånden oppe på?

Visse religiøse mennesker bruger en hulens masse krudt på at forkynde at de forsager djævlen og alle hans gerninger. Du bruger påfaldende meget energi på at forkynde at du ikke er til Apple, du virker faktisk nærmest missionerende..

I betragtning af at du er så anti-Apple er det utroligt så travlt du har med at holde dig orienteret om hvad der sker på Apple fronten, er der måke en skabs-Apple-fanboy gemt i dig? Wink


Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:



Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad gør mig til religiøs.


Da jeg så emneoverskriften på forummets forside var min første tanke at det måtte være en tråd oprettet af dig og sørme så. Hvor mange "Apple overvåger sine kunder/Folk der køber Iphone er hjernevaskede/Derfor er Apple noget skrammel"-tråde er du efterhånden oppe på?

Visse religiøse mennesker bruger en hulens masse krudt på at forkynde at de forsager djævlen og alle hans gerninger. Du bruger påfaldende meget energi på at forkynde at du ikke er til Apple, du virker faktisk nærmest missionerende..

I betragtning af at du er så anti-Apple er det utroligt så travlt du har med at holde dig orienteret om hvad der sker på Apple fronten, er der måke en skabs-Apple-fanboy gemt i dig? Wink

Slev om jeg ikke er ikke apple fanboy, bliver man bomberderet med apple hver dag, så det er svært at overse det


Skrevet af: renenielsen
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Hvorfor bliver biler altid brugt til sammenligning ? Det fungere jo ikke

Fordi at de kan sammenlignes ret godt

Audi eller Volkswagen - den ene koster ret meget end den anden, men basal set gør de begge to det samme, tager en person fra A til B

Apple eller HP (de billige modeller) - den ene koster ret meget end den anden, men basal set gør de det samme - bringer dig på nettet, redigere video, organiserer fotos.

Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Det vil altså sige at de propper de samme ting i deres Imac/Macbook som vi andre putter i vores computere.

Præcis, der sidder en Intel CPU i hver Mac, grafikkortet er fra Nvidia/AMD, harddisken er også en standard.

(Motoren er den samme - Indpakningen er bare mere lækker)

-------------
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580
Sony STR-DH520
Humax iCord Mini (HD+/Fransat)
Apple TV3 (Rental)


Skrevet af: Sionic
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 22:30
Denne tråd er jo ren blasfemi!


Skrevet af: Alland82
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?


Har du nogensinde ejet en Mac?? For det må da være en forudsætning for at være så gal på dem?! Der er en grund til at der ikke er mange der skifter tilbage, og det er ikke hjernevask, tør jeg godt påstå.. Er enig i at folk der blindt køber alt hvad de laver er en anelse overivrige, men Apple kan altså noget med brugervenlighed og brugeroplevelse, som jeg ikke har oplevet mange andre steder..

//Allan






-------------
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

 
Siden hvornår er apple begyndt at lave bundkort? Harddiske? CPUer? Strømforsyninger? RAM? Drev?
 
Det vil altså sige at de propper de samme ting i deres Imac/Macbook som vi andre putter i vores computere.


Dét som folk ikke fatter, når de siger "det er jo den samme indmad bare i en anden indpakning", er at det ER indpakningen der er årsagen til at folk køber Apple (og med "indpakning" mener jeg ikke mindst at produkterne på forhånd er gennemtestede og fungerer sammen). Dét som nogle åbenbart ser som overflødig designer-pjat, det ser andre som selve essensen i produktet.

Og så en anden ting: Hvis det alligevel bare er det samme hardware, så vis mig ÉN windows-baseret laptop sammenlignelig med Macbook Air! Vis mig én trådløs router til under 1000,- uden ekstern PSU, i samme størrelse som Airport Express - og som er lige så nem at sætte op. Vis mig én netværks-afspiller - igen med indbygget PSU - på størrelse med Apple TV 2. Dét at få "standard" hardware til at fungere stabilt og med god batteri-levetid i en lækker, kompakt og ikke mindst brugervenlig indpakning, det ER altså penge værd for rigtigt mange mennesker. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det altid skal være så svært for folk at forholde sig til at andre kan have et andet syn på hvilke egenskaber et produkt skal have, end man selv har. Jeg har personligt ikke en kæft at bruge en Apple TV 2 til, og jeg kan sagtens se begrænsningerne i produktet - og hvorfor mange andre heller ikke har noget at bruge den til. Men derfor kan jeg jo godt synes at det er et pisselækkert produkt, uden at jeg er facebook-buddy med Steve Jobs af dén grund.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Dét som folk ikke fatter, når de siger "det er jo den samme indmad bare i en anden indpakning", er at det ER indpakningen der er årsagen til at folk køber Apple (og med "indpakning" mener jeg ikke mindst at produkterne på forhånd er gennemtestede og fungerer sammen). Dét som nogle åbenbart ser som overflødig designer-pjat, det ser andre som selve essensen i produktet.


Erstat Apple med B&O, det er fuldstændigt det samme.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 23:08
Jeg har aldrig kritiseret b&os prissætning, tværtimod faktisk. Jeg har kritiseret nogle af de valg de tager mht. Bl.a. Billedkvalitet, men ikke prisen for produkterne. Ingen leverer den samme "pakke" for mindre.

-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 24-Maj-2011 kl. 23:20
I bund og grund er min begejstring for Iphone, B&O, Mercedes, Rolex og andre af den slags "luxus-varer", bundet i netop det som Otto skriver, nemlig funktionalitet "out of the box", design og stor herlighedsværdi.
HVIS jeg var den type der selv ville rode med programering mm. ville mine valg nok gå en anden vej, men JEG ELSKER KVALITET og ting der fungerer, og når det så også er flot, så er jeg køber, UANSET NAVN.


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 01:03
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:



Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad gør mig til religiøs.


Da jeg så emneoverskriften på forummets forside var min første tanke at det måtte være en tråd oprettet af dig og sørme så. Hvor mange "Apple overvåger sine kunder/Folk der køber Iphone er hjernevaskede/Derfor er Apple noget skrammel"-tråde er du efterhånden oppe på?

Visse religiøse mennesker bruger en hulens masse krudt på at forkynde at de forsager djævlen og alle hans gerninger. Du bruger påfaldende meget energi på at forkynde at du ikke er til Apple, du virker faktisk nærmest missionerende..

I betragtning af at du er så anti-Apple er det utroligt så travlt du har med at holde dig orienteret om hvad der sker på Apple fronten, er der måke en skabs-Apple-fanboy gemt i dig? Wink

Slev om jeg ikke er ikke apple fanboy, bliver man bomberderet med apple hver dag, så det er svært at overse det
Enig.
Men der er et rimeligt langt skridt fra, blot at støde ind i overskrifterne, måske læse om produktet og til at selv begynde og skrive en masse, generelt negavtivt ladede, indlæg om Apple og deres produkter.

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 01:45
Jeg vi mene at man kan tale om to forhold selskaberne spiller på og udnytter når man taler om brandede produkter: Begær og jeg-dyrkelse som jo er gået hen og er blevet mere morderne end nogensinde før Evil Smile

Det inkluderer naturligvis Apple som er iblandt de mest ekstremt brandede produkter på markedet i dag, men altså også alle andre eksklusive brandingstrategier som folk falder for og så at sige "begynder at tilbede".

Hvis man er et usikkert individ spejler man sig ofte i de produkter man køber, og går op i at de skal passe ind i ens identitetsopbygning. Som offer for branding køber man sig således (ud over at købe selve produktets materielle værdi, som sagtens kan være endog meget godt i sig selv) også til en bestemt aura associeret til sit produkt med henblik på at pleje ens egen identitetsopbygning.

Det er faktisk så vigtigt for brugerne at man derfor oftest i forbindelse med ekslusivt brandede mærker ser at de er er meget, eller skal vi bare sige, urimeligt dyre i forhold til markedet i almindelighed, og at man som bruger "får lov" til at betale mange flere penge for det end produktet rent materielt berettiger til i sig selv hvis man sammenligner med andre muligheder på markedet. Tænk f.eks. bare på forskellige tøjmærker, som også kan være ekstremt hårdt brandede og tilbyder sin egen stil og aura. (Man kan dog også se det omvendte med at branding kan handle om at her får man noget for pengene, men det er der så typisk ikke så meget status i for brugeren, selv om der måske stadig er godt med salg i det for producenten)

Apples branding er blevet opsummeret sådan:
Apple has a branding strategy that focuses on the emotions. The Apple brand personality is about lifestyle; imagination; liberty regained; innovation; passion; hopes, dreams and aspirations; and power-to-the-people through technology. The Apple brand personality is also about simplicity and the removal of complexity from people's lives; people-driven product design; and about being a really humanistic company with a heartfelt connection with its customers.

Og det lyder jo godt! ...Hvem kan benægte det? Der til kan man hvis man er faldet for og blevet offer for brandingen (som også virker via sociale dynamikker) jo naturligvis kun sige: Det fortjener jeg sku! ...Særligt da hvis andre har det, så skal jeg sku da ikke stå uden for og se lille, dum og ikke-inkluderet ud, vel! Derfor kan et branded produkt pludselig gå hen og blive et fænomen og sælge meget mere, end det baseret på den rent materielle værdi ved produkterne, ville have gjort i sig selv [til prisen]

Ser vi bort fra branding aspektet (selv om forholdet jeg nævner er gået hen og er blevet en integreret del af brandingen) så er mit svar til trådstarter på spørgsmålet om "Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre" at Apple er lykkedes fænomenalt godt med at være først på markedet hvad angår det at levere en ekseptionel brugeroplevelse igennem solide og gennemarbejdede bruger interfaces. Det er det jeg personligt ser som Apples kerne kompetance, og respekterer dem for.

Selv kunne jeg dog dette til trods aldrig selv drømme om at købe et Apple produkt, da jeg [måske noget arrogant og plejende mit eget image OG mine mere reelle materielle behov som nørd] føler mig hævet over så lemminge agtigt at skulle udstille og risikere at afsløre mig selv som et bovlamt offer for et kommercielt firmas branding.  ...Og så er jeg simpelt hen principielt imod at betale så mange af de sidst betalte penge for lidt ekstra for "bliss" og "aura". Når noget er gået hen og blevet så religiøst som [bl.a] Apple, så opstår der naturligvis også en modstrømning der erklærer: "Afgud!"

Når det så er sagt, så er jeg altså ikke selv mere "hellig" end at jeg sagtens selv kan finde på at gå i Pal Zileri jakkesæt eller med Hermes tørklæder, fordi jeg på det område selv er et meget "usikkert individ der spejler mig i de produkter jeg køber, og går op i at det skal passe ind i min identitetsopbygning". Men det bliver altså så i det mindste uden en iPhone, for på det område der handler om forbrugerelektronik føler jeg mig [stadig] afklaret, selvsikker og på hjemmebane og behøver absolut ikke at kompensere for hvad jeg for min egen relations vedkommende af nytte blot ville anskue som noget ekstra dyr "bliss" og "aura"

_ _ _

Hvis vi endelig skal have noget relevant religiøst med, så står der følgende i bibelen: "For alt det, som er i verden, kødets lyst og øjnenes lyst og pral med jordisk gods, er ikke af Faderen, men af verden. Og verden og dens begær går til grunde, men den, der gør Guds vilje, bliver til evig tid."


Skrevet af: Masterbrew
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 02:02
Sikke frelst du er TBC. Tak for det slidte recap af Marketing 101 du tog på handelsskolen. Du i din store visdom er selvfølgelig hævet over Apple's leflen til følelserne. Det kunne aldrig falde dig ind at andre hardware nørder så store som dig selv, måske endda større, kunne vha rationel tankegang ende med et Apple produkt. Du ser måske verden klarere, så dit syn er både mere rigtigt og klogere.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 02:54
Oprindeligt skrevet af Masterbrew Masterbrew skrev:

Sikke frelst du er TBC. Tak for det slidte recap af Marketing 101 du tog på handelsskolen. Du i din store visdom er selvfølgelig hævet over Apple's leflen til følelserne. Det kunne aldrig falde dig ind at andre hardware nørder så store som dig selv, måske endda større, kunne vha rationel tankegang ende med et Apple produkt. Du ser måske verden klarere, så dit syn er både mere rigtigt og klogere.


Sjovt at det er attituden du får ud af de tanker jeg delte. Særligt er det mærkeligt i betragtning af at jeg nævner hvad jeg selv både ser og respekterer (dvs også anerkender) som Apples reelle kernekompetance, samtidig med at jeg ingenlunde hæver min egen [mod]reaktion på Apple over dynamikkerne og deres virkninger men jo relaterer den direkte til det. Og yderligere giver jeg endog andre selvudleverende eksempler på hvor jeg selv ligger under for tilsvarende reaktioner på tilsvarende dynamikker, hvor ved jeg jo siger at jeg slet ikke selv er spor "hellig" på området, men en lige så stor og forført "synder" hvis jeg så at sige selv gås efter i sømmene. Så underligt at du finder mit indlæg "frelst", i stedet for bare som et oprigtigt og selvransagende forsøg på at give mit besyv med på området der debatteres.

Jeg kan i øvrigt sagtens se nogle hardware nørder ende med et Apple produkt, idet de reagerer på anden måde på dynamikkerne end jeg (eller måske slet ikke reagerer på dem) og idet de meget vel også kan have andre materielle prioriteter og behov end jeg har. Så det er altså et helt invalidt og fremmed skudsmål du med urette skriver mig i skoene der. Jeg talte i den del hvor jeg opregnede mine egne begrundelser udelukkende om min egen [mod]reaktion og rolle i forhold til dynamikerne, og ikke om andre nørders. Og så har Jeg i øvrigt heller aldrig gået på handelsskole eller haft marketing fag, men har da vel lov at give mit besyv med alligevel eller hvad? ....Hvis du er uenig i noget er du jo velkommen til at modargumentere, i stedet for bare at svine mig til af uransagelige årsager! Ouch

I øvrigt er det jo sjovt, sigende og interessant i lyset af subject og det debatterede at du reagerer så stærkt og Apple orienteret/forsvarende på mit indlæg der jo slet ikke begrænser sig til at omhandle Apple, med omhandler branding generelt og medregner alle firmaer der brander til at gøre brug af sådanne dynamikker. Således at mit indlæg sådan set reelt bare omhandler nogle helt gængse psykologiske dynamikker og principper, som man da sikkert godt kan høre meget mere om i marketing relaterede uddannelser som jeg så ikke har været på.

Men det underbygger og bevidner da som sådan bare min pointe om at der ER magtfulde dynamikker i spil der åbenbart kan få os begge til at reagere [så emotionelt] på området. ...Og det er sku da både utroligt og interessant, ...right!?

...Som en af de andre sagde, så er den største synd at fornærme andres "tro", og jeg har endog ikke specifikt fornærmet Apple, idet jeg jo reelt har nævnt at jeg ser op til dem for at kunne stable både det ekseptionelt gode bruger interface OG disse effektive samfundsdynamikker på benene. Men selv blot benævnelsen af disse anskuelser kunne altså opfattes som et angreb på magien og "sandhedens vej", eller hvad skete der lige for dig?


Skrevet af: Masterbrew
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 03:03
Når man ser bort fra dit ævl om psykologi var budskabet i dit lange indlæg at du er for klog til at købe Apple. Ergo er du frelst, og dem der køber Apple er nogle suckers.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 03:24
Oprindeligt skrevet af Masterbrew Masterbrew skrev:

Når man ser bort fra dit ævl om psykologi var budskabet i dit lange indlæg at du er for klog til at købe Apple. Ergo er du frelst, og dem der køber Apple er nogle suckers.


Budskabet er at rigtigt mange har en reaktion på de magtfulde dynamikker det er lykkedes at stable på benene. Det finder jeg interessant! Jeg relaterer endog min egen modreaktionsdannelse til dynamikkerne og deres sædvanlige effekter og virkninger. Det skal du så være velkommen til at mene lyder frelst hvis du virkelig vil. Selv ved jeg med mig selv at jeg ikke er frelst, idet jeg netop selv er pinligt bevidst om at jeg selv ligger under for den slags dynamikker.

Men når nu jeg holder bolden så meget og så ærligt på egen banehalvdel, samtidig roser apple, og siger at jeg sagtens kan se andre nørder ende med Apple idet de reagerer på dynamikkerne anderledes, eller måske med en god pengepung endog slet ikke reagerer på dem (hvilket ville stille dem bedre end både du og jeg), så læser du altså mine indlæg som djævelen læser bibelen, eller i hvert fald som du selv er disponeret dertil, i betragtning af din egen emotionelle reaktionsdannelse via dynamikkerne i spil ....Og så er du egentlig den eneste jeg har været i nærheden af at kalde en sucker, idet det så reelt bare er dig der står tilbage og har travlt med at kalde mig for en frelst sucker fordi du så lige i hengivenhedens misforståelser og ubalance helt uden grund er blevet "spirituelt" fornærmet på æblemenighedens vegne.

Har man ikke lov til at i det mindste at forsøge at være lidt analytisk en gang imellem, uden at det automatisk skal gøre én arrogant eller til en sucker?


Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 06:07
Ja, Apple er gode til at kommunikere. Denne tale fra TED beskriver meget godt, hvordan Apple (og andre) kommunikerer. %20 - http://www.ted.com/talks/lang/eng/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action.html

Selvfølgelig findes der da købere, der falder for denne kommunikation og branding. Men normalt fungerende mennesker vil aldrig vende tilbage til Apple produkter, hvis de ikke er tilfredse og føler deres behov dækket.

Hvis jeg skal provokere, så kan det godt opfattes som, at Apple-hadere er gode gammeldags tech-nørder, der bor i deres forældres kælder, og sjældent kommer op i den friske luft. De føler deres eksistensgrundlag truet pga. Apples nuværende succes, idet Apple formår at lave produkter der bare virker, hvor den almindelige forbruger ikke længere har brug for deres viden.

-------------
Go outside, the graphics are amazing!


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 06:08
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Jeg har aldrig kritiseret b&os prissætning, tværtimod faktisk. Jeg har kritiseret nogle af de valg de tager mht. Bl.a. Billedkvalitet, men ikke prisen for produkterne. Ingen leverer den samme "pakke" for mindre.


Fuldstændigt som Apple gør det.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 06:45
Oprindeligt skrevet af Alland82 Alland82 skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?


Har du nogensinde ejet en Mac?? For det må da være en forudsætning for at være så gal på dem?! Der er en grund til at der ikke er mange der skifter tilbage, og det er ikke hjernevask, tør jeg godt påstå.. Er enig i at folk der blindt køber alt hvad de laver er en anelse overivrige, men Apple kan altså noget med brugervenlighed og brugeroplevelse, som jeg ikke har oplevet mange andre steder..

//Allan




Jeg har ikke eget en mac. men nogen af mine venner og familie har, hvor jeg har siddet flere timer ved. og løber rundt i et forvirrende OS opbygning synes jeg. Og jeg havde en kammerat på et motionshold hvor hendes datter købte mac af den begrundelse af, at det var apple. Men det resulteret i, at hun haddet den som pesten. hehe. Men jeg ipod som min eneste apple produkt, da jeg troet en gang at apple var bedst. Men nøjs jeg bliv skuffet over lyden.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:



Selv kunne jeg dog dette til trods aldrig selv drømme om at købe et Apple produkt, da jeg [måske noget arrogant og plejende mit eget image OG mine mere reelle materielle behov som nørd] føler mig hævet over så lemminge agtigt at skulle udstille og risikere at afsløre mig selv som et bovlamt offer for et kommercielt firmas branding.


Det er lige præcist dér jeg mener at anti-religiøsiteten er værre end fan-religiøsiteten. Hvorfor skulle det være værre at købe et produkt der ikke lige er det bedste, fordi man tror på hype'n, end det er at lade VÆRE med at købe et produkt man egentlig gerne ville have, fordi det ER det bedste produkt - fordi man ikke vil være en del af "hype'n"? Jeg synes ikke det er sygeligt at købe et produkt man gerne vil have, uanset hvad årsagen så er til at man gerne vil have det. Jeg synes det er sygeligt at lade VÆRE med at købe et produkt man gerne vil have, fordi man er bange for hvad andre tænker om én. Jeg ejer nogle få Apple produkter, og har i nogle få tråde forsvaret nogle af deres produkter (endnu ingen forslag til et seriøst alternativ til Macbook Air? Tænkte jeg nok). Dét er nok til at jeg (også i Det Virkelige Liv (TM)) er blevet mødt med "nå så faldt du også for markedsførings-hypen, hva?".

Iøvrigt, så synes jeg at man bør belønne innovation. Det er lidt morsomt at de fleste Apple-hadere er gået fra at mene at en tablet er et overflødigt produkt, til at mene at Android tablets er bedre end Apple tablets. Hvis ikke Apple var dem de er, så ville Samsung Galaxy Tab slet ikke eksistere.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg læste en artikel på mobilsiden.dk og bt. Om religiøse tilstande omkring apple som brand. http://www.bt.dk/digital/apple-fans-hjerner-opfoerer-sig-som-religioese-hjerner - BT det er for sygeligt. Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?
God vide om du en dag oprettede en tråd der ikke handler om hvor meget du hader apple. Du har jo ingen real praktisk erfaring med Apple, men kun ud fra nogle artikler du har læst dig frem til.

Hvorfor opretter du ikke nogle tråde der fortæller om hvor godt dine egne produkter er, måske folk blev inspireret og ville benytte dem. Så ville vi kunne bruge dine tråde til noget brugbart.

Om Apple er en religion, måske men det er der jo mange ting der er i dag.


Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 09:31
@TBC1: Tak for din grundige gennemgang. Jeg er meget enig. Både i indholdet, og at det ikke kun gælder Apple.

@MasterBrew: Også tak til dig for dine kommentarer til TBC1. Umiddelbart virker det jo blot som sure opstød. Respektér dog, at andre kan føre debatten op på et kvalificeret niveau.
Du ser det nok ikke selv, men dine kommentarer understreger i virkeligheden TBC1's pointer Wink

/B


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 10:08
Det jeg er mest træt af ved Apple er at man efterhånden ikke må kunne lide deres produkter uden at blive kaldt fanboy eller andet nedladende Dead

Jeg er i princippet ligeglad med hvilket firmanavn der står bag produktet, men jeg ved med sikkerhed at jeg bedre kan lide Mac OS end Windows og at mac Mini og Macbooks tiltaler mig mere end andre leverandørers lignende produkter. Jeg ved med sikkerhed at jeg bedre kan lide iPhone end Android telefoner. Jeg er også forelsket i en iPad og glæder mig til jeg får råd til en... jeg elsker at hele systemet bare spiller sammen uden nogen som helst teknisk indsigt og jeg er også ret vild med deres design. Jeg tænker sjældent på hvilket firma der har lavet det, jeg glædes blot over brugeroplevelsen!

Hvis Apple i næste månede bliver overgået af HP, Microsoft eller andre på disse områder, så skifter jeg gerne leverandør, men lige pt. er Apple det der passer mig bedst - uden at være religiøs omkring det.


-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 11:15
Men hvorfor er det ikke på forsiden ?
LOL
 
Hvilken vej skal man vende når man tilbeder Apple?


-------------
.....


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


Hvilken vej skal man vende når man tilbeder Apple?


Mod byen Cupertino, som ligger i Californien, selvfølgelig. Stik vest er godt nok for os, her i landet.

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon


Skrevet af: MIDO
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 11:51
Fatter ikke en bjælde af de her diskutioner, i min verden betaler jeg gerne en del for design og når så design og kvalitet forenes, så er det vel ikke religiøst at hoppe med på vognen, og  om det drejer sig om B&O eller om Apple produkter, tjaaa så er det vel i bund og grund op til den enkelte at afgøre med sig selv.
 
Og som man ge har på peget så er det vel egentlig ikke " Apple fanboy's" der gang på gang starter de her dumme diskutioner, det kommer sært nok fra de indebrændt modstandere af Apple, hvad grunden så er Tjaaa det er vel op til den enkelte at afgøre i eget sind, ved hvad min overbevisning er


-------------
Michael


Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg læste en artikel på mobilsiden.dk og bt. Om religiøse tilstande omkring apple som brand. http://www.bt.dk/digital/apple-fans-hjerner-opfoerer-sig-som-religioese-hjerner - BT det er for sygeligt. Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?
God vide om du en dag oprettede en tråd der ikke handler om hvor meget du hader apple. Du har jo ingen real praktisk erfaring med Apple, men kun ud fra nogle artikler du har læst dig frem til.

Hvorfor opretter du ikke nogle tråde der fortæller om hvor godt dine egne produkter er, måske folk blev inspireret og ville benytte dem. Så ville vi kunne bruge dine tråde til noget brugbart.

Om Apple er en religion, måske men det er der jo mange ting der er i dag.
Jamen hvis folk ikke havde travlt med at rakke andre ting ned, kunne jeg det godt. men de får af sammen skuffe.


Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:




Det er lige præcist dér jeg mener at anti-religiøsiteten er værre end fan-religiøsiteten. Hvorfor skulle det være værre at købe et produkt der ikke lige er det bedste, fordi man tror på hype'n, end det er at lade VÆRE med at købe et produkt man egentlig gerne ville have, fordi det ER det bedste produkt - fordi man ikke vil være en del af "hype'n"? Jeg synes ikke det er sygeligt at købe et produkt man gerne vil have, uanset hvad årsagen så er til at man gerne vil have det. Jeg synes det er sygeligt at lade VÆRE med at købe et produkt man gerne vil have, fordi man er bange for hvad andre tænker om én. Jeg ejer nogle få Apple produkter, og har i nogle få tråde forsvaret nogle af deres produkter (endnu ingen forslag til et seriøst alternativ til Macbook Air? Tænkte jeg nok). Dét er nok til at jeg (også i Det Virkelige Liv (TM)) er blevet mødt med "nå så faldt du også for markedsførings-hypen, hva?".

Iøvrigt, så synes jeg at man bør belønne innovation. Det er lidt morsomt at de fleste Apple-hadere er gået fra at mene at en tablet er et overflødigt produkt, til at mene at Android tablets er bedre end Apple tablets. Hvis ikke Apple var dem de er, så ville Samsung Galaxy Tab slet ikke eksistere.
[/QUOTE] Otto. Det med taplets. det aner jeg så ikke noget om. Men hvis google ikke var gået igang med android i 2001 så havde apple aldrig selv fundet på det


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg læste en artikel på mobilsiden.dk og bt. Om religiøse tilstande omkring apple som brand. http://www.bt.dk/digital/apple-fans-hjerner-opfoerer-sig-som-religioese-hjerner - BT det er for sygeligt. Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?
God vide om du en dag oprettede en tråd der ikke handler om hvor meget du hader apple. Du har jo ingen real praktisk erfaring med Apple, men kun ud fra nogle artikler du har læst dig frem til.

Hvorfor opretter du ikke nogle tråde der fortæller om hvor godt dine egne produkter er, måske folk blev inspireret og ville benytte dem. Så ville vi kunne bruge dine tråde til noget brugbart.

Om Apple er en religion, måske men det er der jo mange ting der er i dag.
Jamen hvis folk ikke havde travlt med at rakke andre ting ned, kunne jeg det godt. men de får af sammen skuffe.

Jamen det lyder logisk, så hellere rakke ned på andre end at bringe noget som er interssant og kan bruges.


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 12:08
T-duck, android blev stiftet i oktober 2003, google købte det i august 2005 så tjek lige dine fakta inden du skriver om dem.
kilde  http://en.wikipedia.org/wiki/Android_%28operating_system%29 - http://en.wikipedia.org/wiki/Android_(operating_system)

og man kan jo spørge hvordan havde android mon set ud i dag.. hvis IKKE det havde været for apple... ikke mindst deres udbredelse.. der er ingen tvivl om deres indbyrdes konkurrence har givet os brugere et smartere system hurtigere.. og jeg gætter til dels også billigere end hvis nokia eller SE havde stået bag.
så den går da begge veje.. konkurrencen har formet de systemer der er tilgængelige i dag.


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 12:10
Men stadig før apple tænkte på ios


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men stadig før apple tænkte på ios
Og hvor ved du det fra ?

OG hvorfor er det interssant ?


Skrevet af: senned
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 12:30
Apples "newton" also known as Messagepad 1987 drenge.

http://en.wikipedia.org/wiki/Newton_%28platform%29 - http://en.wikipedia.org/wiki/Newton_(platform)


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men stadig før apple tænkte på ios


Hvorfor er det at du altid får rodet dig ud i sådanne påstande?

Prøv at brug bare 5 minutter med google inden du gør dig selv mere til grin.......


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg læste en artikel på mobilsiden.dk og bt. Om religiøse tilstande omkring apple som brand. http://www.bt.dk/digital/apple-fans-hjerner-opfoerer-sig-som-religioese-hjerner - BT det er for sygeligt. Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?


Ahh... så snart jeg så overskriften tænkte jeg "Det kan da kun være T-Duck der kan finde på at oprette sådan en tråd". Skulle du ikke tage og komme videre i dit (åbenbart kedelige) liv?


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Det jeg er mest træt af ved Apple er at man efterhånden ikke må kunne lide deres produkter uden at blive kaldt fanboy eller andet nedladende Dead


Det modsatte gør sig sandelig også gældende. Bare se alle dem her i tråden der "hopper på den" og igen går direkte efter manden fordi han har en mening der ikke er til fordel for Apple. Specielt Otto lader til at føle sig truffet (igen?) og svarer nedladende overfor, i mine øjne, et ganske almindeligt og sobert indlæg.

Det er en ganske ærlig sag at spørge ind til hvad Apples produkter kan (udover design) som andre ikke kan. Men næ nej, lynchmob'en står sgu klar til at lynche den kritiske "Apple-hater" for hans forkerte meninger.

Og når i allerede kan se hvem der har skrevet indlægget og ved hvad i nok kan forvente at læse...så ignorer dog for pokker indlægget istedet for at optage den samme diskussion verson 2433....Its getting old, boys.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:



Det modsatte gør sig sandelig også gældende.
 
 
...og så kan diskussionen så køre i ring. 
 
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:


Bare se alle dem her i tråden der "hopper på den" og igen går direkte efter manden fordi han har en mening der ikke er til fordel for Apple. Specielt Otto lader til at føle sig truffet (igen?) og svarer nedladende overfor, i mine øjne, et ganske almindeligt og sobert indlæg.

Det er en ganske ærlig sag at spørge ind til hvad Apples produkter kan (udover design) som andre ikke kan. Men næ nej, lynchmob'en står sgu klar til at lynche den kritiske "Apple-hater" for hans forkerte meninger.

Og når i allerede kan se hvem der har skrevet indlægget og ved hvad i nok kan forvente at læse...så ignorer dog for pokker indlægget istedet for at optage den samme diskussion verson 2433....Its getting old, boys.
 
Og dit indlæg er anderledes, fordi?
 
Jeg betragter det ikke som en "ærlig sag" at spørge ind til noget, som folk har forsøgt at forklare utallige gange før. Når man gør dét, så er det fordi man har et budskab at komme ud med, ikke et spørgsmål man vil have besvaret.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 13:35
Otto, mit indlæg er ikke anderledes overhovedet. Det viser bare at det ikke nytter at begynde med det der ping-pong frem og tilbage HVER gang T-duck eller andre laver et indlæg der bare er lidt Apple-kritisk. Det ender på samme måde HVER gang...so..why feed the troll?


Skrevet af: bleze
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 16:40
Hvis ingen svarer, så svarer det jo lidt til at alle nikker samtykkende og giver ham ret i hans postulater.
Manden kommer med ting der ikke er fakta og dokumenterer intet.  Det virker lidt som om han kan lide at være til grin eller også ved han det ikke.


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 16:50
Der vil nok desværre altid være nogen, der ikke har fulgt hans tidligere tråde, der bider på, og så kører showet.. men ja, jeg tror egentlig det er bedst at forsøge at tie ham ihjel.


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 17:01
bleze, nææ..jeg betragter nærmere en tom tråd som en succes HVIS det eneste formål er at sprede den "sædvanlige" form for kritik.

På den anden side...så ER det jo netop en nyhed med den der "videnskabelige" undersøgelse og Apple. Det har været i mange nyhedsmedier så det giver mening at debattere den (modsat mange andre Apple-rygtemølle-"nyheder"). Nyheden er relevant og interessant nok. Nogle har åbenbart bare et problem hvis det er T-Duck der bringer nyheden op til debat.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

bleze, nææ..jeg betragter nærmere en tom tråd som en succes HVIS det eneste formål er at sprede den "sædvanlige" form for kritik.

På den anden side...så ER det jo netop en nyhed med den der "videnskabelige" undersøgelse og Apple. Det har været i mange nyhedsmedier så det giver mening at debattere den (modsat mange andre Apple-rygtemølle-"nyheder"). Nyheden er relevant og interessant nok. Nogle har åbenbart bare et problem hvis det er T-Duck der bringer nyheden op til debat.


Citér Jeg læste en artikel på mobilsiden.dk og bt. Om religiøse tilstande omkring apple som brand. http://www.bt.dk/digital/apple-fans-hjerner-opfoerer-sig-som-religioese-hjerner - BT det er for sygeligt. Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?


Dette er blevet svaret utallige gange herinde, OGSÅ i tråde hvor T-Duck har været involveret, så hvorfor er det lige vi endnu engang skal have en tråd, som uundgåelig vil omhandle de eksakt samme evner der allerede er (skam)diskuteret?

En tråd som denne er et glimrende eksempel på hvor Mods godt kunne lukke den, der kommer INTET nyt i den alligevel.

T-Duck har et alvorlig problem med fakta, og nægter kategorisk at anerkende velformulerede og plausible argumenter, DERFOR ser folk rødt i en tråd med ham....................


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Det er lige præcist dér jeg mener at anti-religiøsiteten er værre end fan-religiøsiteten. Hvorfor skulle det være værre at købe et produkt der ikke lige er det bedste, fordi man tror på hype'n, end det er at lade VÆRE med at købe et produkt man egentlig gerne ville have, fordi det ER det bedste produkt - fordi man ikke vil være en del af "hype'n"? Jeg synes ikke det er sygeligt at købe et produkt man gerne vil have, uanset hvad årsagen så er til at man gerne vil have det. Jeg synes det er sygeligt at lade VÆRE med at købe et produkt man gerne vil have, fordi man er bange for hvad andre tænker om én.


Jeg syntes nu ikke at nogle af delene er sygeligt, men blot er et udtryk for at mennesker reagerer på påvirkningerne fra deres omverden. Jeg syntes det er interessant at der findes og opstår sådanne dynamikker der gør at reaktionerne kommer og opstår hvad enten de så viser sig at være for eller imod. Og at det er en "evne" Apple sammen med en mindre skare af andre celebrerede mærker (et andet eksempel kunne være B&O) bare har i meget højere grad end normalt. Der bliver således ekstremt hurtigt noget quasi-religiøst islæt over reaktionerne og indstillingerne for eller imod sådanne celebrerede mærker. Og det er da en interessant fortælling om os som individer og mennesker.

Skal jeg lige rulle den tilbage til noget personligt, og det der åbenbart kan støde, så er det jeg i bund og grund siger at det jeg personligt kan mærke vender mig selv imod det, er at jeg kan observere og mærke på mig selv, at det der trækker mig selv imod f.eks. en iPhone eller en [hvilken som helst] Pad er det status symbol der i kraft af mekanismerne og dynamikkerne er gået hen og blevet forbundet med det. For mit eget vedkommende har jeg gjort op med mig selv at jeg reelt ikke har behovet for selve det materielle og neutrale stykke hardware, da mit temperament er til helt andre typer af hardware og jeg selv er bedre tjent med at smide pengene den vej. (F.eks. at se film og spille spil på en projector eller storskærm med surround og gerne i 3D, musik på ordentlig Head-fi, surf, mail og arbejde ved min 42" skrivebordsmonitor osv osv). Altså er det MIN personlige selvransagelse der omhandler at min reaktion på dynamikkerne er at jeg reagerer sådan på dem, at jeg ville føle at jeg lå under for dem, i stedet for at være dem bevidste og i stand til at stå dem imod. Samtidig er jeg jo pinligt bevidst og klar over at jeg selv falder igennem i forbindelse med mange andre lignende forhold, hvorved at jeg jo altså således i grunden slet ikke mener mig bedre, hverken i forhold til den modstrømsrettede reaktion på det ene, eller den strømrettede reaktion på det andet. Det interessante bliver jo at det quasi-religiøst i begge henseender jo hurtigt (for mange, ikke alle) kommer til at handle om ens egen personlige værdighed, i forbindelse med ens reaktion der på hvad enten den så er med eller imod. Og det er da imponerende at hvad der i grunden er et stykke hardware eller en beklædningsgenstand kan afstedkomme så meget. Det handler for min part ikke om at fordømme det ene i forhold til det andet. Jeg er fuldgyldig tilhænger af religionsfrihed i enhver henseende. Men det er da imponerende hvor meget ballade det kan give at dele sine private motivationer, både for og imod på området. Der minder emotionaliteten i reaktionerne altså om folk der forsvarer deres religion eller politiske standpunkt for den sags skyld. Alene det at tråden overhovedet nærmer sig 6-7 sider er et vidnespyrd i sig selv om at det er noget der vedrører mange og animerer dem til at reagere.

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Iøvrigt, så synes jeg at man bør belønne innovation. Det er lidt morsomt at de fleste Apple-hadere er gået fra at mene at en tablet er et overflødigt produkt, til at mene at Android tablets er bedre end Apple tablets. Hvis ikke Apple var dem de er, så ville Samsung Galaxy Tab slet ikke eksistere.


Jeg syntes også at innovation skal belønnes, hvilket jeg også mener det er blevet i bl.a. Apples tilfælde. De lider jo ingen nød, og jeg har da også tidligere selv haft god gavn af at have købt og solgt aktier i dem. De vil for altid være dem der kommer til at stå som de første pionerer på området inden for udbredelsen af en mere strømlinet OG ekseptionel brugeroplevelse igennem solide og gennemarbejdede bruger interfaces på smartphones og tablets.

ps. For mit eget vedkommende finder jeg i øvrigt stadig en hvilken som helst tab overflødig i forhold til mit internetforbrugsmønster og mine PC'ere. Men jeg kan sagtens se settings og mindre behov der direkte ville berigtige en tablet. De er endnu bare ikke mine. Kunne jeg ikke anerkende og acceptere dette ville jeg retteligt være værdig at kalde for en nar. Min mission er ikke at kende den ene eller den anden "religion" for sand. Jeg kan også tilføje at jeg alt efter type og økonomisk temperement hos vedkommende har anbefalet nogle af mine bekendte at købe Iphone, og andre at købe noget andet. Der jeg måske er kommet galt i byen er i forbindelse med hvad der er blevet opfattet fra hvad jeg har delt som mine personlige overvejelser og tilgang til det, selv om de egentligt har været ment som et eksempel på at dynamikkerne er så massivt til stede i vores samfund, at jeg heller ikke selv har kunnet være foruden at forholde mig til og reagere på dem.


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 17:35
I bedste Von Tier stil vil jeg lige henlede opmærksomheden på denne udmærkede artikel skrevet af en Apple bruger: Apple er Fascitisk

http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/apple-er-fascistisk - http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/apple-er-fascistisk

Artiklen rummer mange gode pointer, her et et lille uddrag - men læs nu det hele (link):

Fra frihed til anti-frihed
Hvordan kan et firma, der indskrænker folks frihed til at surfe på nettet, censurerer indhold, hæmmer den frie udvikling af programmer, monopoliserer markedet for musik og begrænser download af film til bestemte lande, have så stor succes i en verden, som ellers de sidste 15 år - takket være internettet - har vænnet sig til en konstant udvidelse af frihedsgrænserne?

Det kan Apple, fordi brandet leverer svar på nogle af de udfordringer, som mennesker i internettets tidsalder står over for dagligt. Her kommer Apples fire "fascistiske" svar:

1. Apple skaber orden gennem streng kontrol og eksklusion
2. Apple bekæmper det onde - ved selv at ensrette folk
3. Apple er fascineret af teknologien - for teknologiens egen skyld
4. Apples leder tilbedes - som en Führer

Læs artiklen og forstå argumenterne bag.



Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

I bedste Von Tier stil vil jeg lige henlede opmærksomheden på denne udmærkede artikel skrevet af en Apple bruger: Apple er Fascitisk

http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/apple-er-fascistisk - http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/apple-er-fascistisk

Artiklen rummer mange gode pointer, her et et lille uddrag - men læs nu det hele (link):

<span ="Apple-style-span" style="font-family: Georgia; font-size: 16px; line-height: 20px; "><p style="font-family: Georgia !imant; font-size: 16px !imant; line-height: 20px !imant; margin-top: 7px; margin-right: 0px; margin-bottom: 7px; margin-left: 0px; ">Fra frihed til anti-frihed
Hvordan kan et firma, der indskrænker folks frihed til at surfe på nettet, censurerer indhold, hæmmer den frie udvikling af programmer, monopoliserer markedet for musik og begrænser download af film til bestemte lande, have så stor succes i en verden, som ellers de sidste 15 år - takket være internettet - har vænnet sig til en konstant udvidelse af frihedsgrænserne?

<p style="font-family: Georgia !imant; font-size: 16px !imant; line-height: 20px !imant; margin-top: 7px; margin-right: 0px; margin-bottom: 7px; margin-left: 0px; ">Det kan Apple, fordi brandet leverer svar på nogle af de udfordringer, som mennesker i internettets tidsalder står over for dagligt. Her kommer Apples fire "fascistiske" svar:

</span><span ="Apple-style-span" style="font-family: Georgia; font-size: 16px; line-height: 20px; ">1. Apple skaber orden gennem streng kontrol og eksklusion</span>
<span ="Apple-style-span" style="font-family: Georgia; font-size: 16px; line-height: 20px; ">2. Apple bekæmper det onde - ved selv at ensrette folk</span>
<span ="Apple-style-span" style="font-family: Georgia; font-size: 16px; line-height: 20px; ">3. Apple er fascineret af teknologien - for teknologiens egen skyld</span>
<span ="Apple-style-span" style="font-family: Georgia; font-size: 16px; line-height: 20px; ">4. Apples leder tilbedes - som en Führer</span>

Læs artiklen og forstå argumenterne bag.

Jeg synes han skyder langt forbi målet og at overdrivelsen ikke fremmer forståelsen i dette tilfælde.
Jeg er grundlæggende uenig i flere af de 4 punkter, som er temmelig overdrevne.
Hvis artiklen læses, skal man huske at læse kommentarene nederst, der er andre som er uenige i hans synspunkter.

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

I bedste Von Tier stil vil jeg lige henlede opmærksomheden på denne udmærkede artikel skrevet af en Apple bruger: Apple er Fascitisk

http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/apple-er-fascistisk - http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/apple-er-fascistisk

 Hvis artiklen læses, skal man huske at læse kommentarene nederst, der er andre som er uenige i hans synspunkter.

Big surprise! - sådan gør gode og rettroende disciple Wink




Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Alland82 Alland82 skrev:


Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?


Har du nogensinde ejet en Mac?? For det må da være en forudsætning for at være så gal på dem?! Der er en grund til at der ikke er mange der skifter tilbage, og det er ikke hjernevask, tør jeg godt påstå.. Er enig i at folk der blindt køber alt hvad de laver er en anelse overivrige, men Apple kan altså noget med brugervenlighed og brugeroplevelse, som jeg ikke har oplevet mange andre steder..

//Allan




Jeg har ikke eget en mac. men nogen af mine venner og familie har, hvor jeg har siddet flere timer ved. og løber rundt i et forvirrende OS opbygning synes jeg. Og jeg havde en kammerat på et motionshold hvor hendes datter købte mac af den begrundelse af, at det var apple. Men det resulteret i, at hun haddet den som pesten. hehe. Men jeg ipod som min eneste apple produkt, da jeg troet en gang at apple var bedst. Men nøjs jeg bliv skuffet over lyden.
Hvis alle dine negative udtalelser opstår ud fra din viden baseret på brug af andres apple-produkter og at du ikke selv har ejet eks. en Iphone, så er du da langt udeOuch
Hvis man tillader sig at kritisere et produkt, så bør man da som minimun sætte sig grundigt ind i det og ikke bare prøve sig frem hos venner og familie.
Netop Apple-produkter kræver jo lidt tilvending da de jo har eget OS som nok for de flestes vedkommende virker kejtet indtil man har vænnet sig til det.
Eks. Da jeg købte min første Iphone, satte jeg mig og rodede med den hele aftenen, for så at sætte den i DBA dagen efter og sælge den.  Så grinede et par kollegaer ad mig og sagde jeg skulle bruge 1-2 uger på at få den ind under huden, og et halvt års tid efter købte jeg igen en Iphone, og i dag ville jeg ikke undvære den, med de første par dage var ikke kun lykke..
 


-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3


Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 18:51
Ved du hvad skyum. Jeg elsker at lege med teknik. Jeg var en dag om min Android, så var den lært at kende. Min svigermors iphone, skulle jeg google om hvordan at ringe tiden blev længere, hvor på Android en fin lille menu. Min ipod, tja et halvt år før jeg lærte den at kende helt. Og mac os, ja jeg har siddet meget mere end du kan forstille mig gøre det. for en gang ville jeg også ha' mac til jeg prøvet ubuntu. Så jeg har været vidt omgri
ng


Skrevet af: Landrock
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 18:52
Elsker det her tråde... Altid de samme holdninger fra begge sider og altid den samme opførsel:

Fanboys prøver altid at finde ud af hvad der gemmer sig bag Apple hadet. Det er som regel velargumenteret, forholdvis lange indlæg med konkrete spørgsmål og henvisninger.

Apple hatere som regel med korte firkantede indlæg der skærer alle Apple brugere over en kam. Deres indlæg forholder sig ikke til konkrete spørgsmål fra modparten eller er faktuelle forkerte (t-duck) Eller endnu være så er de bare direkte hjernedøde og bidrager ikke til debatten (letten)

T-duck forhold dig nu lidt til spørgsmålene... Og helt ærligt hvis dit kendskab til Apple Basere sig på venner og families produkter har du jo ikke noget grundlag.

Jeg har set en lind strøm af htc telefoner de sidste par år (arbejder for TDC) men på den baggrund konkludere jeg da ikke at produktet er dårligt og brugere af android er hjernedøde!!!

Det samme med tablets. Det fleste har aldrig set en android 3.0 men den er selvfølgelig meget bedre end iPad/iOS. Det eneste folk har set er en samsung Galaxy tab med 2.2 og hvis man synes det er bedre end iPad er man jo enten hjernedød eller Apple hater.... Fuck der lød jeg jo næsten lige så generaliserende som t-dumbass



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ved du hvad skyum. Jeg elsker at lege med teknik. Jeg var en dag om min Android, så var den lært at kende. Min svigermors iphone, skulle jeg google om hvordan at ringe tiden blev længere, hvor på Android en fin lille menu. Min ipod, tja et halvt år før jeg lærte den at kende helt. Og mac os, ja jeg har siddet meget mere end du kan forstille mig gøre det. for en gang ville jeg også ha' mac til jeg prøvet ubuntu. Så jeg har været vidt omgri
ng
Så du var et halvt år om at lære en iPod. Ja det er også et svært produkt at lære at kende.
Så må kraftigt anbefale dig at holde dig langt væk fra Apple produkter, da du vil bruge mindst 7 år på at lære OS X med den indlæringskurve du har haft ved iPod. Så det er godt at Ubuntu eller hvilken OS version du nu end benytter er total brugervenlig.




Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 19:09
Tror jeg også er bedst


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:


Så må kraftigt anbefale dig at holde dig langt væk fra Apple produkter, da du vil bruge mindst 7 år på at lære OS X med den indlæringskurve du har haft ved iPod. Så det er godt at Ubuntu eller hvilken OS version du nu end benytter er total brugervenlig.


Fnis....

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Landrock
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 19:16
Det kan selvfølgelig variere hvad man lægger i at lære en iPod helt at kende. En af mine venners søn arvede min gamle nano 2g. Efter han viste sønnen hvordan han sync'ede med iTunes og scrollede rundt i menuerne med klikhjulet var der ikke flere spørgsmål.

Det tog vel cirka 1 time og sønnen er senere blevet sat under "nano administration"fordi han brugte den for meget. Men nu er han selvfølgelig også en yderst fremmelig 6 årig


Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 19:29
Jeg mener billed overførsel, og tids begrænset musik osv.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg mener billed overførsel, og tids begrænset musik osv.
Ja du har jo været ude i nogle meget avancerede funktioner, det må havde været meget svært.

Måske du burde investere i dette hæfte inden du kaster dig ud i flere funktioner på din iPod.




Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 19:56
landrock - jeg er superglad for at du ikke synes jeg er en spade når jeg nu render rundt med en htc magic. men den bærbare på arbejde er sg godt nok en mac - det burde da vist egentlig være umuligt at have et ben i begge lejre?
Nej spøg til side. det er ganske rigtigt at apple sørger for at skabe en oplevelse og spiller på følelserne. Så meget har konkurrenterne også fundet ud af, så nu vil de selv lege med! (HP's øverste har udtalt at de også vil være med til at skabe uovertrufne oplevelser. - Dell vælger bare at kopiere designet nu. - de er dog ikke nået til at skabe følelsen endnu! :-)  Det er sådan verden ser ud i dag hvor teknologien skal være mere transperent og fungere som et intuitivt værktøj. Ingen har tid eller gider spilde deres tid på at skulle sidde og rode med alt muligt i et system for at få tingene til at virke. - har man lysten  ja så er det fint, så gør man det, men størstedelen af brugerne er faktisk fuldkommen ligeglade med hvad der er indeni - så længe den gør hvad de beder den om og så gør det ikke noget det tilfører noget til ens "livsstil" - det er jo også derfor at lacoste og benetton og hvad de nu ellers hedder har haft deres gyldne år. Det er jo ikke fordi deres poloshirts bare er 10000% bedre end alle andres. og de ligner jo fuldkommen hinanden alle sammen. men den lille figur har bare stor betydning. bare spørg børnene hvilke mærker de gerne vil have i dag. det er jo fordi det er SAJT! :-)
bygger man sine udsagn på et par timers brug - nogle screendumps og ellers 3.person udtalelser - så aner man faktisk ikke et klap om hvad man snakker om.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Landrock Landrock skrev:

Elsker det her tråde... Altid de samme holdninger fra begge sider og altid den samme opførsel:

Fanboys prøver altid at finde ud af hvad der gemmer sig bag Apple hadet. Det er som regel velargumenteret, forholdvis lange indlæg med konkrete spørgsmål og henvisninger.

Apple hatere som regel med korte firkantede indlæg der skærer alle Apple brugere over en kam. Deres indlæg forholder sig ikke til konkrete spørgsmål fra modparten eller er faktuelle forkerte (t-duck) Eller endnu være så er de bare direkte hjernedøde og bidrager ikke til debatten (letten)

T-duck forhold dig nu lidt til spørgsmålene... Og helt ærligt hvis dit kendskab til Apple Basere sig på venner og families produkter har du jo ikke noget grundlag.

Jeg har set en lind strøm af htc telefoner de sidste par år (arbejder for TDC) men på den baggrund konkludere jeg da ikke at produktet er dårligt og brugere af android er hjernedøde!!!

Det samme med tablets. Det fleste har aldrig set en android 3.0 men den er selvfølgelig meget bedre end iPad/iOS. Det eneste folk har set er en samsung Galaxy tab med 2.2 og hvis man synes det er bedre end iPad er man jo enten hjernedød eller Apple hater.... Fuck der lød jeg jo næsten lige så generaliserende som t-dumbass

Glimrende opridsning, bortset fra at jeg skis'me ikke er en fanboy, som jeg i øvrigt mener er en rimelig klam betegnelse.
Jeg arbejder i en biks hvor vi udvikler software i enterprise klassen, til de fleste mobilplatforme. Pt. har vi klienter til Symbian, iOS, Android, Windows Mobile, BlackBerry og SonyEricsson (Java) og er ved at lave en til Windows Phone 7.
Da vi dertil har både Windows, Linix og Mac computere indenfor dørene, er jeg udsat for lidt af hvert.
Og i bund og grund er forskellene ikke så vanvittig store på de forskellige platforme.

Nu læste jeg linket til BBC's artikel på BT's hjemmeside og det viser sig at kommentaren om at Apple tilhængeres hjerner udviser samme signaler som troende, faktisk blot er en biting i hele artiklen.
BT fremstiller det som en stor undersøgelse, men det viser sig at det er een enkelt person der er blevet scannet:
And when a team of neuroscientists with an MRI scanner took a look inside the brain of an Apple fanatic it seemed the bishop was on to something.

Det vil sige at udgangspunktet for denne tråd, er faktuelt forkert og misvisende !!

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Drescott
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg læste en artikel på mobilsiden.dk og bt. Om religiøse tilstande omkring apple som brand. http://www.bt.dk/digital/apple-fans-hjerner-opfoerer-sig-som-religioese-hjerner - BT det er for sygeligt. Hvad er det der gør apple så forskellig fra andre?
 
Det kan du læse meget mere om i denne bog:
http://www.buyologyweb.dk/ - http://www.buyologyweb.dk/
 
Bogen starter rent faktisk med en lille historie med Steve Jobs:
http://www.pagegangster.com/p/YiLeg/ - http://www.pagegangster.com/p/YiLeg/
 
God læsning - hvis du gider Tongue


Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 21:40
jeg nægter at tro på at man kan være et halvt år om at lærer at bruge en ipod, da jeg legede lærer som studerende var der en unge i børnehave klassen der havde en og kunne bruge den fuldt ud.
 
 
Jeg stiller mig selv lidt i midten, jeg er blevet påduttet en iphone af arbejdet, og den er jeg glad for at bruge, omend jeg ved nogen ting savner min nokia. til gengæld hader jeg itunes, ikke så meget pga af itunes som sådan, men fordi at jeg er tvunget til at bruge det.
 
Så.. man kan sagtens være glad for Apple produkter uden at være gald for al Apple generelt, det er nu en gang ikke kriminelt at se nuanceret på tingene, uanset om der står Apple, Nokia, Android eller Microsoft på dem. intet er perfekt, alt kan forbedres.


-------------
Crown - there is no substitute.


Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

jeg nægter at tro på at man kan være et halvt år om at lærer at bruge en ipod, da jeg legede lærer som studerende var der en unge i børnehave klassen der havde en og kunne bruge den fuldt ud.
 

 

Jeg stiller mig selv lidt i midten, jeg er blevet påduttet en iphone af arbejdet, og den er jeg glad for at bruge, omend jeg ved nogen ting savner min nokia. til gengæld hader jeg itunes, ikke så meget pga af itunes som sådan, men fordi at jeg er tvunget til at bruge det.

 

Så.. man kan sagtens være glad for Apple produkter uden at være gald for al Apple generelt, det er nu en gang ikke kriminelt at se nuanceret på tingene, uanset om der står Apple, Nokia, Android eller Microsoft på dem. intet er perfekt, alt kan forbedres.
OKay du nægter at tro det. det bestemmer du selv.


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 22:41
Haha... ok, så vi forsøger at debattere med en der er et halvt år om at lære et super simpelt produkt som en iPod... ja så er resultatet vel næsten givet på forhånd Wink

(min datter på 5 år var ca 1 time om at mestre 80% af funktionaliteten på en iPod)


-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62


Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 22:46
Men hvis vi taler om iphone. Er der en simpel menu til at ændre ringe tiden? Nej det er der ikke. Men skal google det, så finder min en lang række tal der skal skrives i opkald funktionen. Let og lige til at finde frem til? Nej


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men hvis vi taler om iphone. Er der en simpel menu til at ændre ringe tiden?


Ændre ringetiden?
Hvad vil du det for?

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men hvis vi taler om iphone. Er der en simpel menu til at ændre ringe tiden? Nej det er der ikke. Men skal google det, så finder min en lang række tal der skal skrives i opkald funktionen. Let og lige til at finde frem til? Nej
Tror ikke du skal rode med så avancerede telefoner som en iPhone, hvis din svigermor har et problem så kan hun jo oprette enten en tråd herinde eller på et mobil forum. Der er jo ingen grund til hun skal gå og vente på svar i flere år, mens du lærer telefonen at kende.


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 22:52
LOL


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Men hvis vi taler om iphone. Er der en simpel menu til at ændre ringe tiden?


Ændre ringetiden?
Hvad vil du det for?

Klaus
Det er vel tiden inden den går på telefon svarer. En funktion der vist ligger i mobilnettet. Så metoden virker på alle telefoner.

T-Duck, Det tog mig 15 sekunder at finde en løsning på dit store problem.
Se http://lmgtfy.com/?q=%C3%A6ndre+ringetid+iphone - link       Vælg den første link på siden.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 26-Maj-2011 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af Drescott Drescott skrev:

Det kan du læse meget mere om i denne bog:
http://www.buyologyweb.dk/ - http://www.buyologyweb.dk/
 
God læsning - hvis du gider Tongue


Det gad jeg så! Tak for linket, læste det hele Thumbs Up

Alene bare i det relativt korte afsnit af bogen man kan læse i linket når den til samme konklusion (side 12) som jeg selv fandt var de til grundlæggende motivationer for mig selv når jeg tager stilling, og som jeg så til nogles forfærdelse og holdning om at det så åbenbart nærmer sig helligbrøde, bevidst modsætter mig selv at skulle blive et offer for det i det mindste i dette tilfælde. (Jeg "synder" så indrømmet på mange andre områder og er altså ikke en skid bedre selv). Så tilgiv mig at bevidstheden der om har måske har gjort mig 'vantro' i nogles øjne. Bare husk at det ikke behøver at ødelægge din egen bliss, og jeg altså fuldt ud også accepterer dem der går efter den. For de er jo blot ganske som jeg selv Wink

I øvrigt minder flere elementer af indholdet i linket om berøringsfladerne der tages under dybere inspektion i en bog af analytisk psykoterapeut Ole Vedfelt der hedder ubevidst intelligens, og som varmt kan anbefales til dem der så gider at læse den slags:  http://infolink2003.elbo.dk/PsyNyt/Dokumenter/doc/11232.pdf - http://infolink2003.elbo.dk/PsyNyt/Dokumenter/doc/11232.pdf


Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 26-Maj-2011 kl. 00:33
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Og så en anden ting: Hvis det alligevel bare er det samme hardware, så vis mig ÉN windows-baseret laptop sammenlignelig med Macbook Air!

http://www.altomdata.dk/samsung-sender-macbook-air-til-taelling - http://www.altomdata.dk/samsung-sender-macbook-air-til-taelling
http://www.altomdata.dk/asus-macbook-air-konkurrent?source=readMore - http://www.altomdata.dk/asus-macbook-air-konkurrent?source=readMore
http://www.altomdata.dk/lenovo-overtrumfer-macbook-air?source=readMore - http://www.altomdata.dk/lenovo-overtrumfer-macbook-air?source=readMore
http://www.altomdata.dk/ultra_tynd_dell_til_lavpris?source=readMore - http://www.altomdata.dk/ultra_tynd_dell_til_lavpris?source=readMore
http://www.altomdata.dk/supertynd-core-i7-baerbar-lader-op-paa-30-minutter?source=readMore - http://www.altomdata.dk/supertynd-core-i7-baerbar-lader-op-paa-30-minutter?source=readMore










Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 26-Maj-2011 kl. 06:25
Jeg har løst det for lang tid siden for min svigermor. Men på Android er der små fine menuer til at ændre tiden, så det er nemt. Og med iphone, nøjes sikken mange tryk, hvid man skal oprette sin mail konto eller noget i den stil, ikke en gang en guide er der. Men skal selv vide den indgående servers navn og den udgående.hvis det er nemt og hurtig, så er Android lynet selv i mail opsætning.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-Maj-2011 kl. 06:27
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:


Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Og så en anden ting: Hvis det alligevel bare er det samme hardware, så vis mig ÉN windows-baseret laptop sammenlignelig med Macbook Air!

http://www.altomdata.dk/samsung-sender-macbook-air-til-taelling - http://www.altomdata.dk/samsung-sender-macbook-air-til-taelling
http://www.altomdata.dk/asus-macbook-air-konkurrent?source=readMore - http://www.altomdata.dk/asus-macbook-air-konkurrent?source=readMore
http://www.altomdata.dk/lenovo-overtrumfer-macbook-air?source=readMore - http://www.altomdata.dk/lenovo-overtrumfer-macbook-air?source=readMore
http://www.altomdata.dk/ultra_tynd_dell_til_lavpris?source=readMore - http://www.altomdata.dk/ultra_tynd_dell_til_lavpris?source=readMore
http://www.altomdata.dk/supertynd-core-i7-baerbar-lader-op-paa-30-minutter?source=readMore - http://www.altomdata.dk/supertynd-core-i7-baerbar-lader-op-paa-30-minutter?source=readMore


Ingen af de links virker i skrivende stund, men jeg vil æde min gamle hat på, at ingen af de computere der nævnes, på nogen måde kan konkurrere med MacBook Air.

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 26-Maj-2011 kl. 07:50
og?

MacBook Air er da det mindst interessante Appleprodukt længe (sammen med AppleTV).

Og det er jeg ikke ene om at mene - de to produkter sælger ikke ret godt.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 26-Maj-2011 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Og så en anden ting: Hvis det alligevel bare er det samme hardware, så vis mig ÉN windows-baseret laptop sammenlignelig med Macbook Air!

http://www.altomdata.dk/samsung-sender-macbook-air-til-taelling - http://www.altomdata.dk/samsung-sender-macbook-air-til-taelling
http://www.altomdata.dk/asus-macbook-air-konkurrent?source=readMore - http://www.altomdata.dk/asus-macbook-air-konkurrent?source=readMore
http://www.altomdata.dk/lenovo-overtrumfer-macbook-air?source=readMore - http://www.altomdata.dk/lenovo-overtrumfer-macbook-air?source=readMore
http://www.altomdata.dk/ultra_tynd_dell_til_lavpris?source=readMore - http://www.altomdata.dk/ultra_tynd_dell_til_lavpris?source=readMore
http://www.altomdata.dk/supertynd-core-i7-baerbar-lader-op-paa-30-minutter?source=readMore - http://www.altomdata.dk/supertynd-core-i7-baerbar-lader-op-paa-30-minutter?source=readMore


Nu er links'ne som sagt nede p.t. (sikkert af samme årsag som at vores side stadig er nede Angry), men lidt hurtig google afslører at ingen af dem jeg kan finde har _både_ A: Samme tykkelse, B: Samme batteri-tid, og C: Samme pris. Tværtimod er eksempelvis Lenovo dobbelt op på prisen, og Dell, som i dén artikel jeg fandt kaldes "lavpris", er samme pris for dårligere specs. Derudover - og det er naturligvis subjektivt - så er ingen af dem bare halvt så lækkert udført. Mht. Sandy Bridge processorer, så er nogle af de produkter du linker til først lige kommet på gaden, og MacBook Air forventes at få en Sandy Bridge opdatering om relativt kort tid. Så ingen af dem JEG kan finde, viser andet end at de andre halser efter Apple og forsøger at nå op på siden af dem. Og hver gang de kortvarigt kommer derop, og journalisterne falder over sig selv for at sige "nu, nu NU, er Apple  overhalet", så går der ikke ret længe før Apple har et nyt produkt på gaden som igen har taget førertrøjen.

Og så må man kalde mig fanboy alt det man vil. Hvis man er fanboy fordi man anerkender det bedste produkt, ja så er jeg fanboy. Men det sidste jeg vil have skudt i skoene er at jeg køber Apple bare fordi jeg gerne vil ligne de andre. Folk der køber Apple er lige så forskellige, og har lige så forskellige begrundelser for at gøre det, som folk der ikke køber Apple. Længere er den vist egentlig ikke.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 26-Maj-2011 kl. 07:59
Dell modellen er faktisk et meget godt eksempel på hvor fordrejet Apple kritikken er. Tråden hér går vistnok ud på at pege på hvad det er Apple kan, andet end at pakke samme hardware ind i en dyr indpakning - dvs. opfattelsen er at Apple er et dyrt produkt. Når Dell så laver noget "tilsvarende" (ringere, faktisk), til samme pris - så er det pludselig et lavpris-produkt. Hvorfor er det så egentlig at Apple ikke er et lavpris-produkt? Jeg har ikke set nogen "Supertynd Apple til Lavpris" overskrifter, da Macbook Air blev lanceret?


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 26-Maj-2011 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg har løst det for lang tid siden for min svigermor. Men på Android er der små fine menuer til at ændre tiden, så det er nemt. Og med iphone, nøjes sikken mange tryk, hvid man skal oprette sin mail konto eller noget i den stil, ikke en gang en guide er der. Men skal selv vide den indgående servers navn og den udgående.hvis det er nemt og hurtig, så er Android lynet selv i mail opsætning.
 
Nu fordrejer du tingene IGEN.
 
Android er nem hvis du har bruger din gmail konto til mail på den.
 
Hvis man bruger en anden mail konto via imap, så er iphone betydelig nemmere at sætte op, og ja jeg har prøvet begge dele.
 


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 26-Maj-2011 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg har løst det for lang tid siden for min svigermor. Men på Android er der små fine menuer til at ændre tiden, så det er nemt. Og med iphone, nøjes sikken mange tryk, hvid man skal oprette sin mail konto eller noget i den stil, ikke en gang en guide er der. Men skal selv vide den indgående servers navn og den udgående.hvis det er nemt og hurtig, så er Android lynet selv i mail opsætning.
Igen beviser du at du bør holde dig fra Apple produkter, da du åbenbart ikke behersker de avancerede menuer.

Fremfor at trykke på en masse knapper, så kunne man måske bare vælge fra denne menu.

Et hint, du kan ikke konfigure mail på din iPod, medmindre den er af Touch typen.



Print side | Luk vindue