Print side | Luk vindue

Lærred til Epson TW 3200

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98029
Udskrevet den: 06-Januar-2025 kl. 12:04

Emne: Lærred til Epson TW 3200
Skrevet af: Tunfisken
Emne: Lærred til Epson TW 3200
Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 21:33
Hej Hvilket lærred anbefaler i til denne projektor?

Jeg tror jeg vælger denne da den har fået rigtig fine anmeldelser, og flere siger der næsten ingen forksel er på den og 3600 modellen og man sparer alligevel en pæn sjat.

Jeg kan mørklægge min stue og jeg har 3,5 meter fra projektor til lærred ca.

har kigget på det her lærred http://www.av-connection.dk/?PGr=334&ML=698 - http://www.av-connection.dk/?PGr=334&ML=698  og det her http://www.av-connection.dk/?PGr=4191&ML=698 - http://www.av-connection.dk/?PGr=4191&ML=698

De er næsten ens, det ene hedder bare et høj kontrast lærred, og projektoren har jo 25.000 i kontrast hvilket er i den høje ende i guess?

Men hvad siger i?

Det kan jo blive ret så billigt at få et lærred på ca 95" og en fed projektor til samlet kun 10*** kr. det synes jeg er en rigtig god pris for så fedt et setup :)

Jeg kan se AV sælger en pakke også til ca 12000 men det er med en Sanyo Z800 som dog vist ikke er i nærheden af epsons performance hvis man skal tro på diverse tests, og epson er endda BILLIGERE end Sanyo??

HVad siger i?

Takker :)

-------------
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
http://mobilselskaber.online" rel="nofollow - mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -

Svar:
Skrevet af: s0ad
Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 22:01
hvis du er interesseret, så får jeg en helt ny tw3200 en af de kommende dage fra komplett.dk og sælger den lidt billigere, så der kan spares lidt.

Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 22:05
Hvorfor får du en, for at sælge den igen?

-------------
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
SURROUND -

Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 22:11
Det er en ny fra en RMA sag. Vil have mig en bedre projektor selvom jeg var tilfreds med kvaliteten af den tw3200.

Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 22:16
OKay, hvad er prisen så?

-------------
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
SURROUND -

Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 22:18
regner med 7100 og køber betaler porto.

Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 22:20
er den så SPRITZE NY med FULD GARANTI?

-------------
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
SURROUND -

Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 22:21
jup.

Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 22:23
Cool, det kan blive en mulighed, men tilbage til mit spørgsmål, har du forstand på det? ;)

-------------
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
SURROUND -

Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 22:28
Hold dig i hvert fald fra det tilbud fra av-connection, den z800 er ikke helt pp samme niveau som tw3200. Hvis du alligevel vælger et billig mat-hvid lærred fra av-connection, så kan du finde det billigere andre steder evt. tjekke pricerunner. Tror ikke der er forskel ved de kina importerede lærreder, det er nok nærmere navnet.

Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 22:31
Har du et link til et lærred 90" - 100" det blir ca den str jeg skal ha. Har bare ikke forstand på om det skal være gråt, mat, hvidt, gain 1.0 - 1.1 og alt det der

PS folk snakker også godt om BenQ W1100, den vejer kun halvdelen af hvad Epson vejer, så det må være en ordentlig krabat

-------------
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
SURROUND -

Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 22:37
Har du hvide vægge der hvor projektoren skal bruges? Hvis ja, så er et gråt lærred helt klart at foretrække, da de absorberer lyset fra de hvide vægge. Da tw3200 er en lysstærk projektor,så er det generelt en god grund til at vælge gråt, men ved ikke om der findes nogle gode i den billige ende.

Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 22:40
ups. et gråt lærred absorbere netop ikk lyset fra de hvide vægge og kan derfor få et mere kontrastrig billede end et hvidt lærrede i et rum med hvide vægge. sorry for fejlen.

Skrevet den: 05-Juni-2011 kl. 22:44
Min bagvæk er mørkegrå (der hvor lærred skal hænge) de andre vægge er hvide

Har set nogle bare køber rullegardiner fra IKEA og er vældigt tilfredse?

-------------
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
SURROUND -

Skrevet af: Talamasca
Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 21:08
Hej Tunfisken,

Jeg har en Epson TW3200 og Projecta højkontrtastlærredet fra AV-Connection. Jeg har hvide vægge i rummet hvor projektoren bruges, og er generelt tilfreds med billedkvaliteten, men der skal selvfølgelig helst skærmes godt af for sollys.
Jeg var også i tvivl om hvilke af de to lærreder jeg skulle vælge, og den endelige besultning havde nok mest at gøre med hvilket lærred de havde på lager på daværende tidspunkt. Jeg tror nu heller ikke der er den helt store forskel at opleve mellem gain 1.0 og 1.1. Det skal dog nævnes at der ind imellem har været lidt knas med rullemekanismen - der skal ofte rulles op og ned flere gange før det lykkes at få rullet lærredet helt op.
Hvis det er en kombination du er i tvivl om du vil bruge penge på, er du velkommen til at kigge forbi og se det i aktion.

Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af s0ad s0ad skrev:

Hold dig i hvert fald fra det tilbud fra av-connection, den z800 er ikke helt pp samme niveau som tw3200. Hvis du alligevel vælger et billig mat-hvid lærred fra av-connection, så kan du finde det billigere andre steder evt. tjekke pricerunner. Tror ikke der er forskel ved de kina importerede lærreder, det er nok nærmere navnet.

Projecta er ikke et Kina-lærred, men du har nok ret i at der er ikke den store i forhold til andre billigere lærreder.

Hvorfor er det egentligt at du mener z4000 er en bedre projektor end tw3200? Jeg har set på begge projektorere, og har ikke fortrudt at jeg købte tw3200 i stedet for z4000 (som var mit oprindelige valg).

Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 21:28
Sort niveauet og dybden i billedet skulle være langt bedre på z4000. Ansi kontrasten på denne projektor skulle være pænt høj og i samme liga og endda højere end jvc 350 eller Epson TW5500. Det kræver selvfølgelig et mørkt rum med mørke vægge for at få fuldt udbytte, men det skal jeg også have gjort noget ved i denne uge :)

Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Talamasca Talamasca skrev:

Hej Tunfisken,

Jeg har en Epson TW3200 og Projecta højkontrtastlærredet fra AV-Connection. Jeg har hvide vægge i rummet hvor projektoren bruges, og er generelt tilfreds med billedkvaliteten, men der skal selvfølgelig helst skærmes godt af for sollys.
Jeg var også i tvivl om hvilke af de to lærreder jeg skulle vælge, og den endelige besultning havde nok mest at gøre med hvilket lærred de havde på lager på daværende tidspunkt. Jeg tror nu heller ikke der er den helt store forskel at opleve mellem gain 1.0 og 1.1. Det skal dog nævnes at der ind imellem har været lidt knas med rullemekanismen - der skal ofte rulles op og ned flere gange før det lykkes at få rullet lærredet helt op.
Hvis det er en kombination du er i tvivl om du vil bruge penge på, er du velkommen til at kigge forbi og se det i aktion.
Hvorhenne i landet befinder du dig? :) Ku da være cool nok at se "sættet" i aktion

-------------
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
SURROUND -

Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 21:40
i øvrigt anbefalede AV C det modsatte lærred af hvad du har da jeg sendte dem en mail, men IGEN hvor meget forskel ER der? hvor meget betyder det? :)

-------------
Optoma HD141X
AFSPILLER - PS4
SURROUND -

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 21:41

PLV-Z4000 fra Sanyo er testens dyreste projektor. Det er også testens dårligste.

Til 15.995 kr. er det vanskeligt at forstå, hvad man faktisk får for pengene med Sanyo PLV-Z4000. I hvert fald hvis man skal dømme efter vores testeksemplar. Projektoren er nemlig alt andet end imponerende. Billederne er mørke, mens skyggerne gror helt sammen. Samtidig er der så lav lysstyrke her, at rummet skal være helt mørkt, for at man skal kunne bruge projektoren. Så hjælper det ikke meget med 120 Hz interpoleringsteknologi og horisontal og vertikal linsejustering.

Pris:

• 15.995 kr.

Plus:

• Kvalitetsindtryk, når man pakker den ud

Minus:

• Ingen detaljer i sort
  • Svag lysstyrke
  • Få kalibreringsmuligheder
  • Dyr

Epson EH-TW3600 - Glimrende LCD

(specielt anbefalet)

Testens billigste LCD-projektor kommer fra Epson. Med flotte billeder og gode kalibreringsmuligheder er den blandt de klart bedste i klassen.

Epson EH-TW3600 viser naturtro billeder, som er lige tilpas skarpe og med god lysstyrke og sortniveau. Er rummet lidt lyst, kan den ikke skilte med BenQ og InFocus´ lysstyrke, men den er ikke desto mindre bedre kalibreret fra fabrikken. Når de andre er kalibreret lige så godt, vil deres lysstyrke nok også svækkes noget. Men i mørke omgivelser er det kun entusiaster, som har brug for noget bedre end TW3600. At projektoren samtidig er af typen LCD betyder nul regnbueeffekt, noget som gør den til et klart valg for dem, der er følsomme for sådant.

Pris:

• 10.499 kr.

Plus:

• Naturlige billeder
  • Flot kontrast
  • Ingen regnbueeffekt
  • Brugervenlighed

Minus:

• Kun 2D-farvekalibrering
http://elektronik.guide.dk/Projektor/Sanyo/Brugervenlighed/Kvalitet/Godt%20k%C3%B8b/Hjemme/Test_af_5_projektorer_2406618 - http://elektronik.guide.dk/Projektor/Sanyo/Brugervenlighed/Kvalitet/Godt%20k%C3%B8b/Hjemme/Test_af_5_projektorer_2406618

Jeg tror du vil blive ked af det med den z4000.. den skulle slet ikke være i samme liga som dem du anfører

Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 21:45
Har du nogle links til tests som fortæller noget om sortniveau og dybden på de to projektore? Selvom at den har bedre kontrastforhold, tvivler jeg på at du skal forvente en projektor i en anden liga :-) Har du set den?

Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Tunfisken Tunfisken skrev:

i øvrigt anbefalede AV C det modsatte lærred af hvad du har da jeg sendte dem en mail, men IGEN hvor meget forskel ER der? hvor meget betyder det? :)

Hehe, faktisk anbefalede de mig højkontrastlærredet. Deres anbefgalinger er måske ikke helt uafhængige af lagerstatus Smile

Jeg bor i øvrigt i Odense.

Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

PLV-Z4000 fra Sanyo er testens dyreste projektor. Det er også testens dårligste.

Til 15.995 kr. er det vanskeligt at forstå, hvad man faktisk får for pengene med Sanyo PLV-Z4000. I hvert fald hvis man skal dømme efter vores testeksemplar. Projektoren er nemlig alt andet end imponerende. Billederne er mørke, mens skyggerne gror helt sammen. Samtidig er der så lav lysstyrke her, at rummet skal være helt mørkt, for at man skal kunne bruge projektoren. Så hjælper det ikke meget med 120 Hz interpoleringsteknologi og horisontal og vertikal linsejustering.

Pris:

• 15.995 kr.

Plus:

• Kvalitetsindtryk, når man pakker den ud

Minus:

• Ingen detaljer i sort
  • Svag lysstyrke
  • Få kalibreringsmuligheder
  • Dyr

Epson EH-TW3600 - Glimrende LCD

(specielt anbefalet)

Testens billigste LCD-projektor kommer fra Epson. Med flotte billeder og gode kalibreringsmuligheder er den blandt de klart bedste i klassen.

Epson EH-TW3600 viser naturtro billeder, som er lige tilpas skarpe og med god lysstyrke og sortniveau. Er rummet lidt lyst, kan den ikke skilte med BenQ og InFocus´ lysstyrke, men den er ikke desto mindre bedre kalibreret fra fabrikken. Når de andre er kalibreret lige så godt, vil deres lysstyrke nok også svækkes noget. Men i mørke omgivelser er det kun entusiaster, som har brug for noget bedre end TW3600. At projektoren samtidig er af typen LCD betyder nul regnbueeffekt, noget som gør den til et klart valg for dem, der er følsomme for sådant.

Pris:

• 10.499 kr.

Plus:

• Naturlige billeder
  • Flot kontrast
  • Ingen regnbueeffekt
  • Brugervenlighed

Minus:

• Kun 2D-farvekalibrering
http://elektronik.guide.dk/Projektor/Sanyo/Brugervenlighed/Kvalitet/Godt%20k%C3%B8b/Hjemme/Test_af_5_projektorer_2406618 - http://elektronik.guide.dk/Projektor/Sanyo/Brugervenlighed/Kvalitet/Godt%20k%C3%B8b/Hjemme/Test_af_5_projektorer_2406618

Jeg tror du vil blive ked af det med den z4000.. den skulle slet ikke være i samme liga som dem du anfører

Jeg har tjekket adskillige reviews og læst folks personlige holdninger og indtryk af denne projektor, så jeg gi' r ikke meget for en halv fesent og useriøs anmeldelse fra jp.

Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Talamasca Talamasca skrev:

Har du nogle links til tests som fortæller noget om sortniveau og dybden på de to projektore? Selvom at den har bedre kontrastforhold, tvivler jeg på at du skal forvente en projektor i en anden liga :-) Har du set den?

Tyske forums og anmeldelser. Den har været til salg for 999,- euro hos amazon, det var en kampagne de kørte med en overgang.

Folk virker virkelig tilfreds med deres køb og der bliver både sammenlignet med tw3200 og andre, og de fleste er enige om, at den er i en helt anden liga.

Projectorreviews roser den ligeledes. Evt. tjekke billeder på avs forum og indtryk fra coderguy, han virker til at have styr på tingene. Projektoren kræver en del kalibrering, men får man først billedet på plads, så skulle den let kunne hamle op med de store fra epson.

Men uanset hvad, så får man utrolig meget for pengene i dag og kan kun anbefale TW3200. 

Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 22:30
som jeg ser det fra reviews der er seriøse er z4000 et godt køb, dog ikke på niveau med de bedste for hvad angår sort niveau.

Hvorfor ikke kigge på Mitsubishi og gi lidt ekstra.

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset

Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 22:39
Jeg havde faktisk også en Mitsubishi HC4000 i tankerne, men da den kun har en enkelt HDMI port og min receiver ingen, så er det nok ikke en mulighed :( Desuden har jeg 2.50 meter op til loftet og 4 meter fra lærredet hen til projektorophænget, så er afstanden nok til 92"? Den har desværre ingen lensshift, så det er nok et mindre helvede at få den placeret korrekt.

Du tænker måske på en af LCD'erne fra Mitsubishi?

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 22:46
Det er det norske lyd og billede som har lavet testen..

I alle de reviews jeg har læst bliver tw3200 anbefalet på kryds og tværs af over projektorerne i samme prisklasse. Jeg synes man får rigtig meget for pengene, hvorfor jeg selv har kastet mig over en som førstegangskøber. Jeg er ganske enig i at man kan få projektorer som har større kontrast (= mere dyb sort), men der hvor man skiller de gode fra de dårlige er ved shadow detail. 

Med det pioneer jeg har, har jefg haft glæden af ikke kun at kunne nyde en god sort, men også en fremragende shadow detail - et punkt tw3200 får ros.

Skrevet den: 06-Juni-2011 kl. 22:51
Kan være jeg skulle beholde den TW3200 i sidste ende, måske giver det virkelig et kæmpe boost, når jeg først får optimeret væggene til en projektor :) Synes jo allerede nu, at den leverer et godt billede selv med hvide vægge omkring.

EDIT:

Så fandt jeg lige en JVC HD350BE til 17k på en tysk side, men der står den kun har 15000:1 kontrast, men angives til 30000:1 alle andre steder :/

Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 10:08
tror det er en fejl

Synes ikke en Epson kan sammenlignes med JVC 350, Mitsubishi HC7000 eller for den sags skyld en Sanyo Z4000.

Tyskland er meget billige pt. med både JVC 350 og Mitsubishi HC7000 som begge er projektore der for ikke længe siden kostede ca. kr. 30.000,-

Overvej også om du alene kigger på lysstyrke og reviews eller om du kender nogle personer eller firmaer der har dem til demo.
F.eks. siger en Mitsubishi HC7000 ingenting....mener seriøst ingenting. Jeg har haft en Sanyo til 19db og den larmer markant mere end en Mitsubishi. Så hvordan lyder en Epson ?
(dog tages i betragtning at jeg personligt er latterlig overførsel for larm som blæsere, drev i afspillere der larmer osv.)

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset

Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 11:21
Jeg skulle bestille en 3200 men fik at viden den snart udgår af produktion så jeg skulle købe en 3600 i stedet...
Hvad skal man bruge af lærred hvis det er i en kælderbiograf hvor alle vægge er sorte/grå og der kan 100% mørkelægges?

-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul

Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af BigRaj BigRaj skrev:

Jeg skulle bestille en 3200 men fik at viden den snart udgår af produktion så jeg skulle købe en 3600 i stedet...
Hvad skal man bruge af lærred hvis det er i en kælderbiograf hvor alle vægge er sorte/grå og der kan 100% mørkelægges?

Hvem oplyste det? Og hvornår går den ud af produktion?

Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 09-Juni-2011 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Hvem oplyste det? Og hvornår går den ud af produktion?
Har en kammerat der arbejder i JAI. De sælger bl.a projetorerer. Jeg ville bestille gennem ham, da jeg kan opnå personale rabat gennem ham.

-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul

Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 10:41
I starten brugte jeg væggen som lærred, men opgraderede for et par måneder siden til et Kingpin 104" 1.0 fastrammelærred med hvis dug. Det gav virkelig billedet et boost. Men desværre så kaster det også en masse lys ud til alle sider som oplyser rummet og ødelægger sortniveauet. Rigtig meget faktisk :( 
Så overvejer nu at skaffe mig et gråt højkontrast lærred i stedet... Eller male mit lærred.. Hvis jeg tør Shocked

-------------
LG G2 65, ATV, HomePod stereo

Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 16:46
jeg har en tw 3200 med et truecolor isf lærred fra lissau, kan kun anbefales, kombinationen er så kraftig at jeg er nød til at få fat i et filter da tw 3200 simpelthen er for kraftig rent lysmæssigt.

edit: har gennemgået sortniveau. bortset fra fuld dagslys uden afdækning af vinduerne synes det ikke at være det store problem

-------------
Crown - there is no substitute.

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 18:25
netop vel både fordel men også ulempe ved Epson. For kraftig lys ift. sortniveau

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 18:44

Man behøver vel ikke købe en EH-TW3600 i stedet for. Den er jo åbenbart ikke gået ud af produktion endnu.

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 19:01
nææ.. spar pengene og nup dig en TW3200.

Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 19:35
Hvordan får man billigest  fat i sådan et filter ? og hvilket skal man bruge ?

-------------
LG G2 65, ATV, HomePod stereo

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Hvordan får man billigest  fat i sådan et filter ? og hvilket skal man bruge ?

Det kan være ham her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98151&title=valueformoney-hjemmebio-86 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98151&title=valueformoney-hjemmebio-86  kan hjælpe.

Print side | Luk vindue