Yousee og TVtuner til PC
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98058
Udskrevet den: 03-December-2024 kl. 20:28
Emne: Yousee og TVtuner til PC
Skrevet af: abochr
Emne: Yousee og TVtuner til PC
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 00:58
Jeg har prøvet en Terratec H7 og en Elgato USB stick og kan
ikke få dem til at fungere med Yousee kabelTV i år. Til i år, 2011, gik det
fint med Terratec H7 og Cinergy 600 TV.
På DIGITALT.TV ser jeg de gule advarsler på anmeldelser af Anysee
E7 T2C + HD HomeRun, der klart fortæller, at der er problemer med Yousee
signalet til de 2 TVtunere sat i en PC.
I det hele taget undrer det mig meget, at markedet for at
optage og brænde det optagne på PC er så upåagtet: Min søn har en MAC mini og
bruger overfor omtalte Elgato USB stick, som jeg lånte med negativt resultat
pta., det kan bruges på PC og hans system fungerer fint, men jeg kan ikke på
hverken XP eller Windows7 få succes her i det nye år.
Jeg har søgt på Digitalt.tv og nu på Recordere.dk uden held,
så skulle jeg ikke have søgt nok, så giv mig et praj.
Er der andre
der har samme erfaringer?
|
Svar:
Skrevet af: mureren
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 07:46
Du kan sagtens bruge HDHomerun med YouSee's DVB-C signal.
De har udgivet en beta release der retter fejlen der er omtalt på digitalt.tv
(men den skal jo sidde på netværket, ikke i selve pc'en!)
------------- Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 08:30
abochr skrev:
Jeg har prøvet en Terratec H7 og en Elgato USB stick og kan ikke få dem til at fungere med Yousee kabelTV i år. Til i år, 2011, gik det fint med Terratec H7 og Cinergy 600 TV.
|
Hvad er det helt præcis du ikke kan få til at virke?
Måske er DVBViewer løsningen.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 09:38
Jeg har prøvet med Terratec Home Cinema - som fungerede fint før 2011 - og Intervideo som fulgte med cinergy 600 TV og som også fungerede fint før 2011. I øvrigt har jeg forsøgt mig et Hauppauge stick og da måtte jeg bruge DVB-viewer med lige så dårligt resultat. For mig er der ingen tvivl i betagtning af mine erfaringer med det Cinergy 600 TV - DVB-T kort - at det er Yousee, der har lavet lidt om på signalet. ABO7.6.2011.
|
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 10:17
Men du har stadig ikke skrevet hvad det er som du ikke kan få til at fungere.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 16:25
Ikke for at være flabet, men fungere betyder, at TV-kanalerne ikke kan gemmes eller findes eller rent ud: der er for megen rod omkring dette at få TVkanalerne frem. I dag var jeg I Elgiganten og kom tilfældigt til at snakke med en fjernsynssælger, der fortalte, at efter den 1.1.2011 har Yousee lavet om på krypteringen, så i dag sælger de kun "Yousse ready" fjernsyn til os Youseekunder! Problemet er generelt: der er for men rod omkring dette at finde kanalerne og fastholde dem. For at det ikke skal være løgn, så er resultatet forskelligt fra gang til gang, når jeg scanner stationerne. Problemet er altså Yousee's kryptering! ABO7.6.2011.
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 17:09
Har du spurgt hos YouSee, om de har lavet noget om? Det ævl med YouSee godkendt, betyder jo ikke, at alle andre TV, bokse, m. fl., der har DVB-C, ikke virker med YouSee. Jeg har selv en billig DVB-C/T dongle købt i Aldi. Den finder og husker fint kanalerne også HD-kanalerne.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: Markh
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 17:12
abochr skrev:
Ikke for at være flabet, men fungere betyder, at TV-kanalerne ikke kan gemmes eller findes eller rent ud: der er for megen rod omkring dette at få TVkanalerne frem. I dag var jeg I Elgiganten og kom tilfældigt til at snakke med en fjernsynssælger, der fortalte, at efter den 1.1.2011 har Yousee lavet om på krypteringen, så i dag sælger de kun "Yousse ready" fjernsyn til os Youseekunder! Problemet er generelt: der er for men rod omkring dette at finde kanalerne og fastholde dem. For at det ikke skal være løgn, så er resultatet forskelligt fra gang til gang, når jeg scanner stationerne. Problemet er altså Yousee's kryptering! ABO7.6.2011. |
Det har ikke noget med krypteringen at gøre - så meget kan jeg sige. Selvom en kanal er krypteret, kan du stadig finde den med f.eks. DVBViewer. Dette er (endnu) et eksempel på en sælger, der har fået noget galt i halsen. "Yousee ready" er en mærkning, der fortæller at TV'et understøtter de basale funktioner i YouSee's kabelnet. Nogle Samsung modeller kan vist også bruge Cinema, StartForfra mv.
Det, du mangler at beskrive for os, er: hvad du gør, hvordan du gør det osv. - ellers har vi ikke en jordisk chance for at hjælpe. Jeg kører med samme setup som du kæmper med, og det virker 100%. Ja - jeg skal da af og til scanne for nye kanaler i DVBViewer (hvis YouSee flytter rundt på kanalerne), da jeg ikke er stødt på software der kan bruge informationerne i signalet til at opdatere kanallisten automatisk. Det er vist også den største udfordring jeg har.
At du ikke får samme kanaler frem hver gang, kan muligvis være fordi der er støj (indstråling) på dit signal på visse frekvenser, eller at du ikke får scannet samme frekvensområde (oftest er det nemmest at scanne det hele).
/Mark
|
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 17:55
Altså: Cinergy 600 TV fungerede førhen fint med scanning i Intervideo - software, der fulgte med. men nu er kanalerne for dårlige og der er ikke alle og de er i forskellig kvalitet. Terratec H7 har de samme problemer, når jeg scanner i Terratec Home Cinema. Det kort er jeg nu kommet af med, da det jo ikke duede. Hvad andet vil i vide? Har prøvet på 3 PC'er og med både XP og Windows7. Rent ud, hvad jeg kunne gøre førhen: scanne og beholde alle stationerne i fin kvalitet, kan jeg ikke længere, pta. det er de samme kabler og kort. ABO7.6.2011
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 18:12
øhhh et terratec cinergy 600 er da et analogt kort! - det har slet ikke nogle digitale kanaler det er jo alt for gammelt til at kunne modtage digitale signaler! og et hauppauge h7 har ikke drivere til at kunne hente det digitale signal direkte ind i windows medie center så jeg er overhovedet ikke klar over hvad det er du laver. H7'en kan klare DVB-T (luftbårne frie kanaler) eller dvb-c men ikke i mce.)
|
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 21:04
abochr skrev:
Altså: Cinergy 600 TV fungerede førhen fint med scanning i Intervideo - software, der fulgte med. men nu er kanalerne for dårlige og der er ikke alle og de er i forskellig kvalitet.Terratec H7 har de samme problemer, når jeg scanner i Terratec Home Cinema. Det kort er jeg nu kommet af med, da det jo ikke duede. Hvad andet vil i vide? Har prøvet på 3 PC'er og med både XP og Windows7. Rent ud, hvad jeg kunne gøre førhen: scanne og beholde alle stationerne i fin kvalitet, kan jeg ikke længere, pta. det er de samme kabler og kort. ABO7.6.2011 |
Hvis kanalerne pludselig er blevet dårlige på dit Cinergy 600 TV, kan det være at der er sket noget med dit TV-signal - enten en dårlig samling lokalt hos dig selv, og/eller fejl i det indkomne signal fra YouSee, men det er ikke nødvendigvis signalet den er gal med. Men som allerede er skrevet, kan du ikke få de digitale kanaler, da det ikke er en DVB-C tuner.
Din H7'er er DVB-C, men du kan ikke trække kanalerne direkte ind i Windows Media Center (den understøtter ikke DVB-C af en eller anden grund). Du skal bruge et stykke software kaldet DVBLink TVSource, hvis du vil bruge DVB-C i Windows Media Center - ellers er der DVBViewer som et rigtig godt stykke software.
Prøv at beskriv hvad du gør, og hvad der sker når du gør det, som f.eks. hvordan du scanner efter kanaler.
/Mark
|
Skrevet den: 07-Juni-2011 kl. 22:30
Jeg kan meddele dig, Mark, at hverken dvb-T eller -C kortet er brugt i Windows media Center, da jeg altid helst bruger det sofware, der følger med varen og så selvfølgelig opdaterer den med det samme. I øvrigt kan man så vidt jeg har forstået det ikke brænde de filer, der laves i Media Centret. I øvrigt er installeringerne og procedurerne de samme før og nu og resulatet er forskelligt. Noget må have ændret sig og det er dette noget, jeg søger efter. Ikke hvad jeg gør, for jeg ved hvad jeg gør, for jeg har gjort det mange gange, da jeg formaterer PC'erne om ca, hver tredie måned. Her er der noget om Yousee ready: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Om_tv/YouSee_Ready.aspx - Her er de tal jeg bruger i Terratec Home Cinema: Frekvens - 143000 KHz
Symbolrate - 6875
Modulation eller Qam - 64 Og de fungerede fint førhen på Terratec H7 usb kassen, der er en DVB-C tuner. Og H7 har jeg som før skrevet ikke længere. Og DVB-T kortet bruger Intervideo, der bare skal scannes ind. Førhen med fint resultat, men nu med tvivlsom resutat og med manglende kanaler. På de fire almindelig fjernsyn er signalet fint og helt og aldeles uden problem. Hele fjernsynskabelsystemet er for 2 år frisket op til de bedst isolerede enheder. F-connecter stik: http://www.av-cables.dk/antennekabel/antennestik_adaptere/fconnector_stik_250_da/?gclid=CMe025DPpKkCFVOMzAodSiRpvA - Konklusiion: kender kortene (de 2 DVB-T kort har jeg haft i 5 år), kender den måde de scannes ind på med godt resultat indtil 1.1.2011 eller der omkring. Hvis en af jer derude har et Terratec H7 eller andet DVB-C dongle/kort TUNER, der fungerer, så I kan optage en film og brænde den derefter i f. eks. Nero, så er det nærmere den vej vi skal gå, så jeg kan få at vide, hvad I gør. ABO7.6.2011. NYT: 8.6.2011.
Jeg har haft en oplevelse efter div. undersøgelser omkring mit
DVB-T kort Cinergy 600 TV gav følgende resultat:
Intervideo opsætningen på XP fungerer fint nu. Alle kanaler
er der!
Windows7 Medie Centret kan fint installere mine DVB-T
kanaler og de er også fine at se på.
Terratec Home Cinema kan fint hente alle kanalerne, men
udseendet er ret så Z'et. Genstart medfører, at alle kanalerne er væk. THC kan
altså ikke scanne korrekt og som jeg har haft oplevelser med en DVB-C "dongle"
(Terratec H7), så er THC ret så konfus: kanalernes opsætning holder ikke og ofte
er det svært at få den til at finde alle kanaler. Jeg har prøvet at scanne et
bånd adfor at komme frem til noget, som THC alligevel "glemte næste gang,
jeg tændte PC'en.
Opdager nu, at DVBviewer direkte har en post, der hedder
Yousee Cable. Er der nogen af jer, der ved, at det fungerer, så med hvilket
kort/dongle?
Mit DVB-T Cinergy 600 TV kort kan DVBviewer ikke genkende -
så vidt jeg er kommet, så gode råd igen er velkomne.
ABO8.6.2011. Tlf. nr. 97412484.
|
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 14:12
er der!
(Terratec H7), så er THC ret så konfus: kanalernes opsætning holder ikke og ofte
jeg tændte PC'en.
kort/dongle?
|
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 14:13
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 14:14
er der!
jeg tændte PC'en.
kort/dongle?
|
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 16:03
abochr skrev:
er der!
jeg tændte PC'en.
kort/dongle?
|
Nu skal jeg lige være helt sikker - du snakker om DVB-T, men YouSee benytter DVB-C, og hvis du kan få digitale signaler ind via DVB-T via kablet fra YouSee, har du i høj grad indstråling fra DVB-T sendenettet. Og dét kan så forklare hvorfor det kun virker periodisk - indstrålingen er ikke nødvendigvis den samme hele tiden.
/Mark
|
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 16:17
Du får rettet mig igen: Cinergy 600 TV er nok en analog TVtuner. Den får i hvert fald Yousee signalet ind gennem de ledniger jeg omrtalte i går fra Yousee og ikke et signal gennem luftantenne eller lignende. Svar NOK? I øvrigt, så er der ikke ret mange kort/dongler herhjemme, der kan bruges til DVBviewer, hvis det skal være DVB-C! Se her: http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=features - http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=features ABO8.6.2010. Min konklusion på hele denne sag er følgende: Terratec Home Cinema er ikke god nok til danske forhold lige nu; den var god nok for 6 måneder siden og kan meget vel blive det igen, men ikke nu. Og da jeg søgte en DVB-C løsning og det ikke er muligt med DVBviewer heller, så er der kun en mini MAC tilbage.
|
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 17:24
abochr skrev:
Du får rettet mig igen: Cinergy 600 TV er nok en analog TVtuner. Den får i hvert fald Yousee signalet ind gennem de ledniger jeg omrtalte i går fra Yousee og ikke et signal gennem luftantenne eller lignende. Svar NOK?
I øvrigt, så er der ikke ret mange kort/dongler herhjemme, der kan bruges til DVBviewer, hvis det skal være DVB-C! Se her: http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=features - http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=features ABO8.6.2010. Min konklusion på hele denne sag er følgende: Terratec Home Cinema er ikke god nok til danske forhold lige nu; den var god nok for 6 måneder siden og kan meget vel blive det igen, men ikke nu. Og da jeg søgte en DVB-C løsning og det ikke er muligt med DVBviewer heller, så er der kun en mini MAC tilbage. |
Der er ikke noget der har ændret sig indenfor de sidste 6 måneder, der gør at THC ikke virker - jeg har da selv for nylig brugt det midlertidigt til YouSee/DVB-C, da jeg ikke lige havde DVBViewer installeret. Din tidligere Terratec H7 er 100% understøttet i DVBViewer, selvom den ikke fremgår direkte af listen. Alle enheder, der har en BDA driver, fungerer i princippet i DVBViewer.
Jeg kan udfra dine posts ikke helt gennemskue, om du ønsker at få digitale kanaler (altså DVB-C), eller om du er tilfreds med kunne fange analoge kanaler. Sidstnævnte kan godt fanges med din Cinergy 600. Hvis du ønsker DVB-C, skal du have ny hardware før det kommer til at virke, og hvis du også vil have mulighed for at fange krypterede kanaler, skal du have en tuner med CI mulighed (f.eks. den Terratec H7, du havde tidligere) - ellers er du "begrænset" til de frie ukrypterede kanaler.
/Mark
|
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 17:56
Nu bliver det spændende: 1) Mener du, at Terratec H7 virker fint med DVBviewer? 2) Har du prøvet Terratec Home Cinema (THC) + H7? Hvis ja, med hvilket resultat? Ja, jeg vil gerne købe H7 eller et anden tuner, så jeg kan optage og evt. brænde det optagne på DVD. Så kan du give mig nogle henvisninger til en god DVB-C tuner og hvilket software, jeg skal bruge, så er jeg meget interesseret. ABO8.6.2011.
|
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 18:22
abochr skrev:
Nu bliver det spændende:
1) Mener du, at Terratec H7 virker fint med DVBviewer?
2) Har du prøvet Terratec Home Cinema (THC) + H7? Hvis ja, med hvilket resultat?
Ja, jeg vil gerne købe H7 eller et anden tuner, så jeg kan optage og evt. brænde det optagne på DVD.
Så kan du give mig nogle henvisninger til en god DVB-C tuner og hvilket software, jeg skal bruge, så er jeg meget interesseret.
ABO8.6.2011. |
Jeg har jo i mit første svar anbefalet DVBViewer, som jeg bruger både til DVB-C og DVB-T med mine tre Terratec USB tunere. Jeg skrottede med det samme Terratec Home Cinema da det bl.a. virker alt for trægt i forhold til DVBViewer.
Flemming
|
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 19:54
Kan du, Flemming eller Mark eller ?, fortælle mig hvilke TVtunere, du bruger sammen med DVBviewer? Og er der særlige forhold, jeg skal vide, inden jeg går i gang med DVBviwer? Jeg kan se mit gamle H7 til salg hos Fønix computer til 811, så jeg er spændt på om jeg skal købe det tilbage. ABO8.6.2011.
|
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 20:31
abochr skrev:
Kan du, Flemming eller Mark eller ?, fortælle mig hvilke TVtunere, du bruger sammen med DVBviewer?
Og er der særlige forhold, jeg skal vide, inden jeg går i gang med DVBviwer?
Jeg kan se mit gamle H7 til salg hos Fønix computer til 811, så jeg er spændt på om jeg skal købe det tilbage.
ABO8.6.2011. |
Jeg har tre stk. Terratec HTC USB XS HD. De er muligvis ikke i handelen længere. Efterfølgeren , som i øvrigt er identisk bortset fra farven, mener jeg hedder H5. De fungerer fortrinligt med DVBViewer. Hvis du læser manualen til DVBViewer skulle der ikke være så meget at være i tvivl om.
Flemming
|
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 23:02
Smukt, præcist svar. Jeg ender nok med at købe den H7, jeg sendte tilbage! De, du har, fås ikke mere, men H5 fåes og H7. H7 ved jeg virker, det er bare softwaren, der ikke dur. Men kan du få dine til at du med DVBviewer, så kan jeg også få H7 til at virke. Forskellen er sofwaren. Tak for rådet. Nu tænker jeg lidt og så kommer jeg måske tilbage med et hurra, for nu virker H7 pga. DVBviewer. God pinse, ABO8.6.2011.
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 23:57
Jeg kører med "Terratec CinergyC PCI HD" og "Terratec H5" og det kørt upåklageligt på YouSee i over 2 år. Eneste ulempe er hvis YouSee skifter kanal placering, så skal man scanne. Men det har de vidst ikke ændret siden januar.
Man skal bruge en speciel transponderliste til DVB-Viewer alt efter hvor i landet man bor.
Jeg har lagt en til Københavns området her, da jeg kun har adgang til den:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90109&KW=transponderliste&title=transponderliste-yousee-kbenhavn - Transponderliste YouSee København pr. 01-01-2011
|
Skrevet den: 09-Juni-2011 kl. 17:48
abochr skrev:
Kan du, Flemming eller Mark eller ?, fortælle mig hvilke TVtunere, du bruger sammen med DVBviewer? Og er der særlige forhold, jeg skal vide, inden jeg går i gang med DVBviwer? Jeg kan se mit gamle H7 til salg hos Fønix computer til 811, så jeg er spændt på om jeg skal købe det tilbage. ABO8.6.2011. |
Jeg bruger en Terratec H7 med DVBViever 4.6.xxx - ingen problemer overhovedet. Den er udstyret med Viaccess CAM, så jeg kan også se krypterede kanaler. Jeg bruger driver version 1.00.05.601.
/Mark
|
Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 10:40
Rart med konkrete svar.
Men hvad er det for en driver version 1.00.05.601? Fra hvem og til hvad, om jeg må spørge?
Lånte min søn søns Eye TV Hybrid dongle og den gik fint igennem på XP med DVBViewer. Har nogen erfaringer med den dongle på Win7?
abochr11.6.2011.
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 11:04
afhængig af hvad det er for en udgave af hybriden - er den fuldkommen identisk med en H5!! Altså såfremt den er med dvb-c, da den gamle udgave af hybriden ikke havde dvb-c og var identisk med HW i hauppauge hvr-900
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 05:17
Jeg købte en EYE TV HYBRID gongle og prøvede med DVBviewer PRO DEMO og fik alle kanaler ind. Købte en licens til DVBViewer og fik den ind efter lidt besvær: Start med alle de røde i directX m. m., System request - er vist indstillingens navn. Så kom alle kanalerne igen. Når du vælger DVB-C kommer der et tilbud om Yousee Cable frem og det fik følgende frem: 6875 og Q64, så vidste jeg, at dette er den rette vej, det er jo den symbolfrekvens og den modulationsform, som Yousee kræver!
Alt i alt en fin afslutning på flere måneders jagt efter at kunne optage film fra TV og brænde dem til senere brug.
EYE TV HYBRID kan ikke få kanaler frem i hverken Terratec Home Cinema eller windows Media Center.
Andet I vil vide, så skriv, ABO17.6.2011.
|
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 14:11
abochr skrev:
jeg ved hvad jeg gør, for jeg har gjort det mange gange, da jeg formaterer PC'erne om ca, hver tredie måned.
|
Undskyld mig, men den skrivelse fra dig, viser da klart at du ikke har 100% kontrol over hvad der sker med, og på dit udstyr. Min HTPC havde sidst jeg genstartede den, en oppe tid på mere end 2200timer(mere end 3 mdr.) - Så hvorfor er dit udstyr så ustabilt at du formatere hver 3.mdr.? Hvorfor ligger du ikke bare en frisk image ind, hvis du virkelig har behov for at lave din PC som "ny" hver 3. mdr. ? Anbefaldning: Skriv kort fattet : driver version software version hardware version og model Skriv trin for trin- hvad du gør i detaljer, hvor du beskriver indstillinger i programmerne som du bruger. Så er det til at hjælpe dig. Du stiller et spørgsmål omkring yousee 1.1.2011 - og har, som jeg læser det set dig blind på den dato.
DVB-T har ikke noget med yousee at gøre, for yousee sende i DVB-C (+ nogle kanaler i analog). Er humlen i virkeligheden at du altid har modtaget dine kanaler analogt med dit DVB-T (+analog) kort, og nu har yousee flytte nogle af de analoge kanaler over på digital?
Du blander hvertfald DVB-C, DVB-T og analog sammen som jeg læser det. Læs min anbefaldning igen.
------------- .....
|
Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 12:58
Det lader til at trådstarteren modtager analogt TV for det må da kræve en DVB-C tuner at se YouSee digitalt.
Jeg har selv lige fået YouSee og vil spørge om der er konsensus omkring hvilket DVB-C kort/dongle der fungerer bedst, og som ikke koster en bondegård?
Mht. software har jeg til dato (med DVB-T) godt nok foretrukket Windows Media Center pga brugervenligheden, men jeg købte DVBViewer for flere år siden (så vidt jeg ved er det en
livstids licens) så det kan jeg også bruge.
------------- LG OLED E8 55" Samsung HU7505 55" Epson EH-TW7000 102" Marantz SR 6010 7.2 - 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12 - 2.0: Wharfedale Diamond 220 ELAC AM-180 2:0 (active)
|
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 13:34
Fint med konkrete spørgsmål.
Min erfaring er som skrevet TV EYE hybrid fra Elgato (pris: små 900,-) og så DVBViewer (den har du jo) fungerer godt sammen og du kan se TV og optage samme. Dog har jeg ikke endnu fundet ud af at få HD kanalerne til at blive vist korrekt. De er grønlige!. Andre har andre erfaringer, men de kræver nogle ting som jeg ikke ved, hvad er for noget og hvor man evt. skal finde dem.
Min erfaring er at media centret er så gammeldags, at det kun kan klare DVB-T. Hvis andre kan då Elgatos Eye TV hybrid til at virke i media centret, så kom med svaret.
Håber dette er nok, ellers kom igen.
ABOCHR22-6-20111.
|
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 14:29
Tak for svar! Det med HD der ikke spiller lyder da lidt ærgeligt. Er der andre der har god erfaring med andre tunere?
------------- LG OLED E8 55" Samsung HU7505 55" Epson EH-TW7000 102" Marantz SR 6010 7.2 - 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12 - 2.0: Wharfedale Diamond 220 ELAC AM-180 2:0 (active)
|
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 14:50
kaja69 skrev:
Er der andre der har god erfaring med andre tunere? |
Terratec kører kanon.
Flemming
|
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 14:52
Også med YouSee HD kanalerne? Nogen speciel model?
|
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 15:22
kaja69 skrev:
Også med YouSee HD kanalerne? Nogen speciel model? |
Ja, og jeg tror det er lige meget hvilken du vælger, blot den har DVB-C tuner. Se udvalget på http://www.terratec.de - www.terratec.de
Flemming
|
Skrevet den: 14-Juli-2011 kl. 07:21
Tilsyneladende er der kun Terratec indstikskortmed DVB-C. Jeg har en lille HTPC med meget begrænset plads. Findes der en USB version med DVB-C der fungerer med YouSee inkl. HD kanalerne?
|
Skrevet af: Hvedstrup
Skrevet den: 14-Juli-2011 kl. 07:30
kaja69 skrev:
Tilsyneladende er der kun Terratec indstikskortmed DVB-C. Jeg har en lille HTPC med meget begrænset plads. Findes der en USB version med DVB-C der fungerer med YouSee inkl. HD kanalerne?
|
Anysee laver eksterne DVB-C tunere der fungerer med Yousee. http://www.anysee.dk/index.html - http://www.anysee.dk/index.html
------------- Mvh
Hvedstrup
|
Skrevet den: 14-Juli-2011 kl. 08:26
kaja69 skrev:
Tilsyneladende er der kun Terratec indstikskortmed DVB-C. Jeg har en lille HTPC med meget begrænset plads. Findes der en USB version med DVB-C der fungerer med YouSee inkl. HD kanalerne? |
Ja, det gør alle Terratecs modeller med DVB-C tuner. H7 modellen har desuden CI interface til en kortlæser (Ca modul).
Flemming
|
Skrevet den: 14-Juli-2011 kl. 10:08
den 14.7.2011. Elgatos Eye TV hybrid fungerer med DVBViewer og for at få de grønne HD skærme væk skal du finde en decoder software som Shark007 og så lige forsøge dig lidt frem. Jeg bruger i DVBViewer/indstillinger/directX/video: ffdshow i de to nederste. Alt kan lade sig gøre efter lidt ihærdig søgen på egen vis - undtagen lige nu for mig at få undertekster på TV2. Men den kanal ser jeg aldrig så .. Men når jeg om kort tid igen formaterer om og finder ud af, hvor lidt der reelt skal til for at få DVBViewer til at fungere, så undrer det mig som ofte med programmer, der var svære at få startet og helt forstået, hvor lette de nu er at arbejde med. Til en herre længere oppe i den række: jeg formaterer om for at få en hurtigere og lettere samarbejdelig maskine. Det har jeg altid gjort og resultatet er, at installeringen af div. progammer bliver bedre og bedre og derved også hurtigere at bruge. ABOCHR14.7.2011.
|
Skrevet den: 14-Juli-2011 kl. 10:14
Tak for svar!
Elgato giver udfordringer der kræver tid/tålmodighed at løse mens Terratec fungerer ud af boksen inkl HD lyder det til.
Hvad skal kortlæseren i H7 bruges til når det er YouSee kabel TV? Jeg mener, pt tager jeg det direkte uden kort vha DVB-C tuneren i mit TV.
|
Skrevet den: 14-Juli-2011 kl. 10:25
kaja69 skrev:
Tak for svar!
Elgato giver udfordringer der kræver tid/tålmodighed at løse mens Terratec fungerer ud af boksen inkl HD lyder det til.
Hvad skal kortlæseren i H7 bruges til når det er YouSee kabel TV? Jeg mener, pt tager jeg det direkte uden kort vha DVB-C tuneren i mit TV.
|
Den skal bruges hvis du på et tidspunkt ønsker at købe nogle af Yousees ekstrakanaler som kræver kort.
Flemming
|
Skrevet den: 14-Juli-2011 kl. 10:31
Ok, det forstår jeg som at så længe vi taler mellem- eller fuldpakken er det ikke noget der skal bruges. Tak for hjælpen. Jeg tror jeg skal ha' mig en H7'ere - der er vel ikke et nyt/bedre produkt på vej - eller et teknologi skifte der gør at man bør vente vel?
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 14-Juli-2011 kl. 10:38
kaja69 skrev:
Ok, det forstår jeg som at så længe vi taler mellem- eller fuldpakken er det ikke noget der skal bruges. Tak for hjælpen. Jeg tror jeg skal ha' mig en H7'ere - der er vel ikke et nyt/bedre produkt på vej - eller et teknologi skifte der gør at man bør vente vel?
|
Der er altid et nyt og bedre produkt PÅ VEJ. Hvis man altid skal vente på det, får man jo ikke noget.
------------- Mvh. Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-Juli-2011 kl. 10:43
kaja69 skrev:
| Du kan evt overveje H5 (uden kort), eller afløseren H6.
|
Skrevet den: 14-Juli-2011 kl. 12:34
Nogen der ved om H6 - som jeg forstår er nyere end H7 - på nogen måde er en bedre DVB-C tuner end H7?
Som jeg forstår det er tunere generelt meget statiske, dvs de ændres/opdateres ikke når de først er på markedet. Selve dekodningen - inkl MPEG4 - foregår alligevel i software - som så tilgengæld opdateres (alt for) ofte.
|
|