Print side | Luk vindue

Problemer med digitalt signal fra Yousee

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98115
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 13:51


Emne: Problemer med digitalt signal fra Yousee
Skrevet af: e-theill
Emne: Problemer med digitalt signal fra Yousee
Skrevet den: 08-Juni-2011 kl. 20:53
Hej

Jeg har nu haft digital tv fra Yousee til at køre på mit Sony KDL-40W5500 uden problemer siden jeg købte det.
Jeg har de sidste 3 uger oplevet problemet med signalkvaliteten når jeg tændte tv'et og haft både udfald i signalet og pixelering. Det holder som regel op efter ca. 30-60 minutter og så er signalet fint indtil fjernsynet slukkes, men kommer igen hvis det tændes på ny. Der er ikke nogen problemer med dårlig kvalitet på det analoge signal.
Jeg har ikke ændret noget i min opsætning der kan forklare problemet.

Jeg har installeret nyeste firmware, men det har ikke løst mit problem. Er der andre som har oplevet noget lignende og måske endda har en løsning på det?

/Esben



Svar:
Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 09-Juni-2011 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af e-theill e-theill skrev:

Hej

Jeg har nu haft digital tv fra Yousee til at køre på mit Sony KDL-40W5500 uden problemer siden jeg købte det.
Jeg har de sidste 3 uger oplevet problemet med signalkvaliteten når jeg tændte tv'et og haft både udfald i signalet og pixelering. Det holder som regel op efter ca. 30-60 minutter og så er signalet fint indtil fjernsynet slukkes, men kommer igen hvis det tændes på ny. Der er ikke nogen problemer med dårlig kvalitet på det analoge signal.
Jeg har ikke ændret noget i min opsætning der kan forklare problemet.

Jeg har installeret nyeste firmware, men det har ikke løst mit problem. Er der andre som har oplevet noget lignende og måske endda har en løsning på det?

/Esben
Hej Esben.
 

 

Udfald og pixelering skyldes næsten altid indstråling, så det du kan undersøge er om det antennekabel du bruger er afskærmet ordentligt, det skal gerne være dobbeltafskærmet.

 

Vi har en del kunder der kontakter os omkring det du oplever, de fleste gange får de det rettet ved at udskifte deres antennekabel.

 

Denne side giver nogen rigtige gode informationer: http://homeconnect.me/ - http://homeconnect.me/

 

Hvis dette ikke hjælper, er du meget velkommen til at skrive en privat besked til vores profil.

Vi skal bruge kundenummer, adresse og kontaktnummer. Så vil vi meget gerne kigge nærmere på det.

 

Mvh Dan

 


-------------
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/



Skrevet af: e-theill
Skrevet den: 09-Juni-2011 kl. 10:56
Hej Dan

Tak for dit input. Det undre mig lidt at det skulle være indstråling, da jeg, som også skriver, ikke har ændret noget i mit setup i over et år. Men det skal selvfølgelig undersøges.

Hvis der er nogen som har andre forslag så sig endelig til.

/Esben


Skrevet af: YouSeesupport
Skrevet den: 09-Juni-2011 kl. 12:50
Jeg kan godt forstå det virker lidt mærkeligt, specielt når man ikke har lavet noget om i ens egen opsætning, men det er mange gange der fejlen ligger.
 
Jeg vil meget gerne sende dig et kabel gratis, hvis du har lyst. På den måde kan du prøve det af og hvis det ikke hjælper, kan vi fejlmelde det til en teknikker.
 
Hvis du er interesseret i det, så kan du bare skrive til vores profil. Jeg skal bare have dine kundeoplysninger og vide om du skal bruge 1, 3, 5 eller 10 meter.
 
Mvh Dan
 


-------------
Med Venlig Hilsen

Kasper og Dan

YouSee Support

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/



Skrevet af: r11jep
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 22:51
Hej e-theill
 
Jeg er lidt nysgerrig mht. om du fik løst problemet, da jeg selv oplever det samme?
 
Har heller ikke ændret ved noget i mit setup, og jeg begyndte at opleve udfald på følgende digitale kanaler tilbage i maj måned (Zulu, Charlie, 3+, 6'eren, kanal 9 og TV2 news).
 
Kort fortalt er mit setup som følger:
Yousee signalet er afsluttet på loftet, hvorfra det via denne antenneforstærker ( http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenneforstaerker/antenneforstaerker-30-db.asp - http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenneforstaerker/antenneforstaerker-30-db.asp ) er forbundet til en 6way splitter (5 er i brug og den sidste er ikke i brug, men lukket med en slutmuffe).
 
Alt er forbundet via skærmede stik, og primært F stik. Jeg ved ikke om det er tilfældigt, men det virkede som om det startede i forbindelse med at vores genbo kom på kabel tv - kan det tænkes at signalet ikke længere har samme styrke?
 
Har forsøgt at skrue op for tilt på forstærkeren, men uden resultat.
 
Findes der nogen måde hvorpå man kan måle signalet?
 
Til info er det samme oplevelse på begge fjernsyn med dvb-c, ligesom det også er galt på min Samsung dvb-c boks.
 
Nogen gode råd?
 
/Jesper


-------------
Panasonic G30

Panasonic DMR-EH57


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af r11jep r11jep skrev:

Hej e-theill
 
Jeg er lidt nysgerrig mht. om du fik løst problemet, da jeg selv oplever det samme?
 
Har heller ikke ændret ved noget i mit setup, og jeg begyndte at opleve udfald på følgende digitale kanaler tilbage i maj måned (Zulu, Charlie, 3+, 6'eren, kanal 9 og TV2 news).
 
Kort fortalt er mit setup som følger:
Yousee signalet er afsluttet på loftet, hvorfra det via denne antenneforstærker ( http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenneforstaerker/antenneforstaerker-30-db.asp - http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenneforstaerker/antenneforstaerker-30-db.asp ) er forbundet til en 6way splitter (5 er i brug og den sidste er ikke i brug, men lukket med en slutmuffe).
 
Alt er forbundet via skærmede stik, og primært F stik. Jeg ved ikke om det er tilfældigt, men det virkede som om det startede i forbindelse med at vores genbo kom på kabel tv - kan det tænkes at signalet ikke længere har samme styrke?
 
Har forsøgt at skrue op for tilt på forstærkeren, men uden resultat.
 
Findes der nogen måde hvorpå man kan måle signalet?
 
Til info er det samme oplevelse på begge fjernsyn med dvb-c, ligesom det også er galt på min Samsung dvb-c boks.
 
Nogen gode råd?
 
/Jesper
Prøv at kontakte YouSee på 8080 4050. YouSee garanterer et godt signal til første antennestik i huset.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.



Print side | Luk vindue