Value-for-money hjemmebio (Epson TW3200)
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98151
Udskrevet den: 07-Januar-2025 kl. 22:29
Emne: Value-for-money hjemmebio (Epson TW3200)
Skrevet af: S.S.DK
Emne: Value-for-money hjemmebio (Epson TW3200)
Skrevet den: 09-Juni-2011 kl. 23:55
Svar:
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 00:14
Det ser sgu godt ud ;-)
Dog er jeg ikke til ambilight ved projektor, menn det er nok bare mig ;-)
Super flot.
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet af: keldp
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 07:59
Det ser rigtigt godt ud god stil
|
Skrevet af: db89
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 08:31
hvilke fødder er det lige du har sat under fronthøjttalerne?
|
Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 10:33
Det ser godt ud. Ang. din WDTV live, når du stiller den på højkant kan den ikke få luft. Den kan ikke holde til det i det lange løb
|
Skrevet af: submaniac
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 10:51
Flot setup, smart med filter:) - men om aftenen, du må stadig ned i lysstyrke right? Gejlet med ambilight, synes det ser fedt ud, og det kan jo altid slås fra:)
|
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 10:57
Skyum skrev:
Det ser sgu godt ud ;-)
Super flot. |
Takker ;) Enig med baglyset, det hører sig ikke rigtig hjemme til biograf stemning, men yderst behageligt faktisk. Det øger oplevelsen af mørke scener markant, da ens pupiller forbliver relative små og derved anes mørke scener mørkere. Men det er tilfældigt når det er tændt eller ej, det var mest til som blær ;)
Mvh
|
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 10:59
db89 skrev:
hvilke fødder er det lige du har sat under fronthøjttalerne?
|
Hej. Det er et par havefliser som jeg har spulet rene med sæbevand. Herefter indpakket dem i noget sort stof. De vejer en +15kg stykket og synes det giver en mere markant bas.
Mvh
|
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 10:59
Pony65 skrev:
Det ser godt ud. Ang. din WDTV live, når du stiller den på højkant kan den ikke få luft. Den kan ikke holde til det i det lange løb |
Tak skal du have. Jeg må lige få monteret et par små fødder under den så den kan få det luft den skal have ;)
Mvh
|
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 11:03
submaniac skrev:
Flot setup, smart med filter:) - men om aftenen, du må stadig ned i lysstyrke right? Gejlet med ambilight, synes det ser fedt ud, og det kan jo altid slås fra:) |
Jeg kører altid i ECO mode. Selv i daglys, uden ND2 filter, sparker Epson'en rigeligt med lumens ud i Dynamic mode. Naturligvis skal man ikke lige se en mørk og dyster film med solskin og fratrukket gardiner, men det fungere fint til tv serier og XBox spilleri. Om aftenen sætter jeg den til Cinema mode og alt afhængig af film samt hvor lyst det stadig er udenfor (mine mørklægningsgardiner lukker ikke alt sollys ude, desværre) sætter jeg ND2 filteret foran. Men typisk senaften når jeg kan lave det helt mørkt og specielt ved film med mørke scener - dér bidrager ND2 filteret lige med ekstra god blacklevel.
Mvh
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 11:08
S.S.DK skrev:
Skyum skrev:
Det ser sgu godt ud ;-)
Super flot.
|
Takker ;)
Enig med baglyset, det hører sig ikke rigtig hjemme til biograf stemning, men yderst behageligt faktisk. Det øger oplevelsen af mørke scener markant, da ens pupiller forbliver relative små og derved anes mørke scener mørkere. Men det er tilfældigt når det er tændt eller ej, det var mest til som blær ;)
Mvh |
Interessant Det skal måske alligevel prøves
Smart med dine højttalerfødder
Super flot.
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet af: rene49
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 13:29
Det ser flot ud, gennemført ! (; rart at se andre hvor hjemmebiffen ikke dominere rummet totalt !
|
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 14:29
rene49 skrev:
Det ser flot ud, gennemført ! (;rart at se andre hvor hjemmebiffen ikke dominere rummet totalt ! |
Hej og tak for det ;o) Dit ser også rigtig godt ud, som du selv skriver, så ligner det stadig en stue og det var vigtig for kæresten.
Mvh
|
Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 14:54
Rigtigt stilet og flot! Imponerede lærred du har fået lavet. Jeg har også et DIY lærred og fik desværre lidt folder i det :( æv! dit ser perfekt ud. Du har ikke problemer med bassen når højttalere står klods op ad væggen? Eller tager Audyssey sig af det?
|
Skrevet af: s0ad
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 18:44
Super flot indretning og imponerende billeder du får presset ud af den TW3200 :P
Hvor har du købt det filter henne?
|
Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 00:40
s0ad skrev:
Super flot indretning og imponerende billeder du får presset ud af den TW3200 :P
Hvor har du købt det filter henne? |
Takker. ECO mode Cinema Brightness -7 Contrast 0 Color temp 7000K
Resten standard. HDMI Range er EXPANDED - og uanset hvad andre guides og FAQ siger så skal du vælge dén indstilling der giver dig blacker than black. I mit tilfælde er det expanded frem for normal.
(Hvis det er normal der i dit tilfælde giver dig blacker than black er det ikke sikkert du kan bruge mine indstillinger).
Jeg har brugt bla. Monster ISF calibration disk. Filteret er købt hos dealextreme.com til 40kr,- inkl fragt. Om et Hoya filter til 400kr,- er bedre ved jeg ikke.
Mvh
|
Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 00:42
Jonas_h skrev:
Rigtigt stilet og flot! Imponerede lærred du har fået lavet. Jeg har også et DIY lærred og fik desværre lidt folder i det :( æv! dit ser perfekt ud. Du har ikke problemer med bassen når højttalere står klods op ad væggen? Eller tager Audyssey sig af det? |
Første gang jeg har lavet et lærred. Tror jeg var heldig ;) Jeg synes ikke det volder mig problemer med højtaleren i hjørnet. Den har to basporte foran nederst hvor jeg har bassplugs til, jeg har dog ikke eksperimenteret, da jeg er godt tilfreds bare efter en Audyssey kalibrering og efterfølgende lidt manuelt (den er ikke helt perfekt ;)).
Mvh
|
Skrevet af: submaniac
Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 11:15
S.S.DK skrev:
submaniac skrev:
Flot setup, smart med filter:) - men om aftenen, du må stadig ned i lysstyrke right? Gejlet med ambilight, synes det ser fedt ud, og det kan jo altid slås fra:) |
Jeg kører altid i ECO mode. Selv i daglys, uden ND2 filter, sparker Epson'en rigeligt med lumens ud i Dynamic mode. Naturligvis skal man ikke lige se en mørk og dyster film med solskin og fratrukket gardiner, men det fungere fint til tv serier og XBox spilleri. Om aftenen sætter jeg den til Cinema mode og alt afhængig af film samt hvor lyst det stadig er udenfor (mine mørklægningsgardiner lukker ikke alt sollys ude, desværre) sætter jeg ND2 filteret foran. Men typisk senaften når jeg kan lave det helt mørkt og specielt ved film med mørke scener - dér bidrager ND2 filteret lige med ekstra god blacklevel.
Mvh |
Ok lyder super. Vurderede selv den projektor, den har fået god ros og er jo ikke alt for dyr heller. Utrolig hvad man får for pengene. Jeg har selv haft en 3 rørs brugt barco i sin tid til netto sum af 22k....damn der er sket meget.
|
Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 12:00
Ser godt ud! Kan næsten ikke vente til mit eget bliver færdig om få dage. Jeg har også købt en tw-3200, og har fået lavet et lærred med ReAct 2 dug på en Vel-Tex fastramme. Og har da også købt 5 meter LED-bånd med regulator
|
Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 15:21
OPDATERET 11-06-2011 Har for sjov optaget et par sange her på video og lyd. Jeg skruer på intet tidspunkt op eller ned for volumen, det er digitalkameraet der laver unoder..
http://www.youtube.com/v/kq1y9DrBmqw - - Jeg fandt da ud af at køkkenlågerne ikke har nok filtpuder, ved 7.34min og frem (Better of Alone) kan man høre køkkenlågerne stå og klappe.
Når jeg engang får damens tilladelse vil jeg have gjort noget ved 1. refleksionerne (sidevæggen ved venstre højtaler). Lige bag sofaen har jeg planer om at kæresten skal et stort maleri hvor jeg bygger en tyk ramme dertil, og indebag fyldt med noget lydisolerende. Og så er jeg stadig på udkig efter et stort mørkt tungt tæppe der skal ligge lige foran tvbordet.
På akustikområdet kan man altid lave forbedringer
|
Skrevet af: SoundWave
Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 15:47
Jeg har ikke mulighed for at afspille videoen, da den er blokeret af ophavsretslige årsager.
|
Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 15:52
SoundWave skrev:
Jeg har ikke mulighed for at afspille videoen, da den er blokeret af ophavsretslige årsager. |
Øv, for hulen Youtube.. Det drejer sig om 6-7 musiknumre jeg afspiller i cirka 1-1½ minutstid. De Amerikanere.. :(
Tak for beskeden, jeg kan nemlig godt selv afspille den, men det er fordi jeg er logget ind på Youtube fandt jeg ud af.
RETTELSE: Så skulle det gerne virke ;)
|
Skrevet af: Therien
Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 16:39
Jeg har ingen problemer med at afspille den. Du har en god smag
------------- Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
Skrevet den: 12-Juni-2011 kl. 12:14
Hvilken størrelse og model er filteret, kan se der er mange?
|
Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 12-Juni-2011 kl. 13:40
Lækkert setup
------------- JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
Skrevet den: 20-Juni-2011 kl. 01:19
Boogie skrev:
|
ND2 og 63mm.
Mvh
|
Skrevet af: Treated
Skrevet den: 20-Juni-2011 kl. 12:43
S.S.DK > hvor har du købt baggrunds belysningen henne??
|
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 08:30
S.S.DK skrev:
Boogie skrev:
|
ND2 og 63mm.
Mvh |
Ok tak, tænkte det nok. Har købt et Hoya NDX2 i 72 mm
Sad lige i går og prøvede mig lidt frem, det virker umidelbart rigtigt godt, når der er helt mørkt.
Hvilke indstillinger bruger du med filteret? Ved godt at vi ikke har samme lærred, men alligevel...
|
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 08:34
Treated skrev:
S.S.DK > hvor har du købt baggrunds belysningen henne?? |
Nu er det ikke lige mig du spørger og du har heller ikke set mit setup.
Jeg har købet 5 meter LED bånd (2700K, 24W) og en lysdæmper (30W, 24V) fra Scanlys.dk. Det funger fremragende og så kan du trinløst skrue op/ned for lyset fra fuld power til helt slukket.
LED båndet har tape på hele bagsiden og rimeligt flexibelt.
|
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 14:28
Boogie skrev:
S.S.DK skrev:
Boogie skrev:
|
ND2 og 63mm.
Mvh |
Ok tak, tænkte det nok. Har købt et Hoya NDX2 i 72 mm
Sad lige i går og prøvede mig lidt frem, det virker umidelbart rigtigt godt, når der er helt mørkt.
Hvilke indstillinger bruger du med filteret? Ved godt at vi ikke har samme lærred, men alligevel... |
Stort set samme indstillinger som uden filter ved Cinema mode. Dog har jeg skruet ned for grøn farve i RGB settings, da jeg synes mit billige kina filter giver en let grøntoning. Samme løsning med baggrundsbelysning som du forklarer ;)
Mvh
|
Skrevet af: Jonezi
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 22:35
Det ser rigtig godt ud :) giver det nogen synlig effekt med den "brune" maling på den ene væg??
Tænker på genskær. Har ret store problemer i mit setup nemlig (Hvide vægge)
|
Skrevet af: bruger udmeldt 24
Skrevet den: 24-Juni-2011 kl. 01:05
Faktisk et rigtig fedt stilet setup du har der. Er selv i opsparingsfasen til en Epson tw3200. Kan du fortælle hvad det er for et tv-møbel du har og gerne pris, evt. link??
|
Skrevet af: Treated
Skrevet den: 24-Juni-2011 kl. 07:11
Boogie skrev:
Treated skrev:
S.S.DK > hvor har du købt baggrunds belysningen henne?? |
Nu er det ikke lige mig du spørger og du har heller ikke set mit setup.
Jeg har købet 5 meter LED bånd (2700K, 24W) og en lysdæmper (30W, 24V) fra Scanlys.dk. Det funger fremragende og så kan du trinløst skrue op/ned for lyset fra fuld power til helt slukket.
LED båndet har tape på hele bagsiden og rimeligt flexibelt. |
Nu ved jeg ikke om der er remote til det du henviser til, men kan da se det hurtig kan koste over 500kr for lys, man har jo set flere "pakkeløsninger" med alt i en løsning, men små smarte fjernbetjeninger til osv.
Mere om det var sådan en løsning han havde fundet, eller hvordan.
|
Skrevet den: 24-Juni-2011 kl. 13:24
Treated skrev:
Nu ved jeg ikke om der er remote til det du henviser til, men kan da se det hurtig kan koste over 500kr for lys, man har jo set flere "pakkeløsninger" med alt i en løsning, men små smarte fjernbetjeninger til osv.
Mere om det var sådan en løsning han havde fundet, eller hvordan. |
Har købt af noget familie der havde købt stort ind via ebay. 2 x 3 meter hvid SMD strips, omformer (med dimmer) og fjernbetjening til 300kr
Mvh
|
Skrevet den: 24-Juni-2011 kl. 13:25
supermule skrev:
Faktisk et rigtig fedt stilet setup du har der. Er selv i opsparingsfasen til en Epson tw3200. Kan du fortælle hvad det er for et tv-møbel du har og gerne pris, evt. link?? |
Det er købt i Jysk til 300-400kr så vidt jeg husker. Det er cirka 1 år siden.
Mvh
|
Skrevet den: 24-Juni-2011 kl. 13:26
Jonezi skrev:
Det ser rigtig godt ud :) giver det nogen synlig effekt med den "brune" maling på den ene væg??
Tænker på genskær. Har ret store problemer i mit setup nemlig (Hvide vægge) |
Det synes jeg. Selv bare i dagslys i hverdagen virker det hele lidt mere mørkere end før. Det var det bedste kompromis jeg kunne få ud af kæresten. Det er en glans 5 maling købt i Bauhaus.
Mvh
|
|