Print side | Luk vindue

Bedste program til capture MiniDV?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98159
Udskrevet den: 26-Februar-2025 kl. 22:40

Emne: Bedste program til capture MiniDV?
Skrevet af: Thorvald
Emne: Bedste program til capture MiniDV?
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 09:40
Hej.

Hvad er det bedste program til at capture fra MiniDV bånd til ekstern harddisk? Jeg har prøvet TMPGenc Authoring Works 4, men synes capturing funktionen er en smule underlig og den kan godt finde på at stoppe båndet, hvis der er en periode uden noget på. Har også prøvet Corel VideoStudio X2 - den kørte båndet helt igennem og det ser ud til at den henter det hele. Men når den er færdig med at hente, vil den igang med at lave videoprojektet og siger så at der er fejl på nogle filer og vil slette dem. Så den er jeg heller ikke 100% sikker på.

Jeg skal bare capture MiniDV båndene i bedst mulig kvalitet (DV). Så kan jeg senere lave selve videoprojekterne. Den skal capture de enkelte scener, ikke i et helt langt stykke.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet af: gigabyte
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 00:26
Windows movie maker, der er inkluderet i live essientials fungere udemærket, har redigeret/hente mange DV bånd med det, selv den gamle v 2 fra XP kan. Den kan hente i "ren" DV,og også mide det tilbage til båndet. Ren DV er ca 5MB per sek, kan å gemmes i F.eks. WMV 2 mbit, eller højere.

Mvh Gigabyte

-------------
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 10:39

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg skal bare capture MiniDV båndene i bedst mulig kvalitet (DV). Så kan jeg senere lave selve videoprojekterne. Den skal capture de enkelte scener, ikke i et helt langt stykke.

En PC med FI-Wi tilslutning for kameraet, så laves der automatisk en ny scene hvergang der er et start/stop på optagelsen, så det bliver ikke et langt stykke.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 10:47
Jeg synes ikke den gjorde det automatisk altid. På nogle bånd gjorde den, på andre ikke.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 10:52

Det har jeg ikke haft problemer med, da jeg brugte det. Du har sikkert glemt at sætte et flueben før du overførte, da den funktion kan fravælges.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue