Print side | Luk vindue

Pioneer SC-LX83 og Bluetooth

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98177
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 20:17

Emne: Pioneer SC-LX83 og Bluetooth
Skrevet af: Skyum
Emne: Pioneer SC-LX83 og Bluetooth
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 21:01
Hej ærede medlemmerWink

Er der mon nogle af jer kloge hoveder der ved hvordan man får sin Pioneer receiver til at få lyd via Bluetooth, eks. fra min Iphone?
Jeg har monteret Bluetooth-adaptoren bag på receiveren og prøvet at trykke på adaptor på frejnbetj. Den søger, men finder ikke nogetConfused
Nogle gode idéer?Tongue

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Svar:
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 21:08

jeg kender ikke lige til dit spørgsmål, men undrer mig over du vælger bluetooth??.. en lx83 understøtter da airplay via lokalnettet så det er vel bare at smide en ethernetledning i den og få den op at køre på nettet og hente den nyeste pioneer app så skulle du få en ret fed interface og med mulighed for at afspille din musik af den vej... og virker som en bedre løsning end bluetooth.

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 21:28
Hej René.

Det er jo fantastisk, men HVORDAN virker det????   :-)

Skal jeg installere noget på min telefon? i givet fald hvad?

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Hej René.

Hvis du har en iPhone, så kan du installere en gratis Pioneer APPS fra Apple, som f.eks. virker som fjernbetjeningTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej René.

Hvis du har en iPhone, så kan du installere en gratis Pioneer APPS fra Apple, som f.eks. virker som fjernbetjeningTongue
Hej JohnTongue
det har jeg prøvet ,men kan ikke få den til at virkeConfused
Jeg er IKKE en ørn til det med internettet og steamingCry

-------------

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 21:45
Har du tilsluttet et ethernetkabel i receiveren?

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Har du tilsluttet et ethernetkabel i receiveren?
JaTongue

-------------

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 21:51

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej René.

Hej JohnTongue
det har jeg prøvet ,men kan ikke få den til at virkeConfused
Jeg er IKKE en ørn til det med internettet og steamingCry
Hmmm....mystisk, jeg kunne nu godt få min Apps til at funke uden problemer. Men det med streaming og alt det gejl ved jeg desværre intet om, det har aldrig interesseret migEmbarrassed Måske derfor, at jeg nu har en AnthemLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 21:57
På min lx71 skal man starte hmg op for at kontrollere om receiveren får en ipadresse på dit lokalnet (hmg undermenu setup - info) men jeg ved ikke lige hvordan den er på en lx83, john ved du om osd menuerne ligner lx71 på en lx83?
Ellers ville jeg lige løbe afsnittet omkring hmg og airplay i receiverens manual

Det som oftest sker er at receiveren enten ikke får en ipadresse, eller at den får en ipadresse der ikke er på samme range eks iphonen.. De skal begge bære på samme lokalnet ellers virker det ikke... Altså receiver tilkoblet router via kabel og iphone tilsluttet samme router via wifi

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 21:57
Ja men jeg synes jo det lyder skide smart og ville godt have det til at virke.
 Jeg har tilsluttet den til internettet via den boks hvor jeg også har tilsluttet min YouSee boks.

-------------

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 22:01

På min lx71 skal man starte hmg op for at kontrollere om receiveren får en ipadresse på dit lokalnet (hmg undermenu setup - info) men jeg ved ikke lige hvordan den er på en lx83, john ved du om osd menuerne ligner lx71 på en lx83?
Ellers ville jeg lige løbe afsnittet omkring hmg og airplay i receiverens manual

Det som oftest sker er at receiveren enten ikke får en ipadresse, eller at den får en ipadresse der ikke er på samme range eks iphonen.. De skal begge bære på samme lokalnet ellers virker det ikke... Altså receiver tilkoblet router via kabel og iphone tilsluttet samme router via wifi
Det eneste jeg har prøvet at få til at funke fra internet var radio´en, og det lykkedes aldrig, så jeg er helt på herrens mark med de spørgsmål RenéEmbarrassed

-------------

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 22:02

Jeg kunne godt forestille mig at det var noget med IP-adressen, men som det er nu står min trådløse router på loftet, og fra den forgrener det sig ud via kabel til resten af huset, og igen via en splitter bag min stereobænk ud til hhv. receiver, YouSee boks og BD-afspiller.

-------------

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 22:11
Skyum de er nok på forskellige net så, du skal sikre dig de er på samme lokalnet deres adresse kunne typisk være 192.168.1.xxx hvor xxx er variable så skal de første cifre være ens (dvs de kan godt være anderledes end det jeg skrev bare de er ens på din receiver og din iphone så det kun er de sidste 3 cifre der er anderledes

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 22:18
Prøv hent den app der hedder overlook fing den scanner dit netværk og viser de enheder som er på dit netværk som iphonen er på, det er udmærket start til fejlfinding

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 22:28
Jeg kan godt se at det måske skyldes at min trådløse router kører med én IP-adresse, og minn splitter så måske tildeler en anden IP-adresse?

-------------

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 22:31
Hmmm er det ikke en switch du har?, måden at løse det på må være at logge ind på din splitter og slå dhcp serveren fra på den, sådan det er din trådløse router der står for ipadresserne

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 22:37
Hvis du kører overlook finger kan du se nogle pioneer coorporation enheder på dit netværk?, den viser både mit tv og receiver hos mig ( den skriver producent under ip hvis denne er kendt)

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 22:39
Jeg skal lige hente konen, så prøver jeg igen :-)

-------------

Skrevet den: 10-Juni-2011 kl. 23:42
Hmm. Overlook fing installeret, men så mangler jeg en brugsmanual på den....    Embarrassed
Det virker endnu mere kompliceret.  Det er jo i DOS-promt.    Troede ikke man brugte sådan noget mere LOL

-------------

Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 00:19
Jeg tror det drejer sig om at få samme IP-adresse på både receiveren og mit trådløse netværk, og hvordan jeg gør det nu der er en splitter imellem den trådløse router og receiveren.
Min YouSee-boks og min netwærksprinter virker fint, men de steamer jo heller ikke fra et af mine apparater, og kan derfor fungere med anden IP-adresse.

-------------

Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 09:58
den overlook fing du skulle installere var en app.. altså fra appstore på iPhonen Wink

Den viser dig hvilke enheder som er på samme netværk som på iPhonen... hvis Pioneer receiveren dukker op der skal fejlfindingen gøres andre steder end netværk.. hvis den ikke er på oversigten så er det fordi de ikke kan "se" hinanden.

edit hvis jeg skal bruge flere stik i et rum så har jeg ikke en splitter, men en switch det er måske her humlen liggen?
nu har jeg ikke så meget forstand på netværk.. men du risikerer vel at splitteren laver sit eget undernetværk med en delt forbindelse til din router, hvor en switch i princippet bare laver flere stik på din router

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 10:24

den overlook fing du skulle installere var en app.. altså fra appstore på iPhonen Wink

Den viser dig hvilke enheder som er på samme netværk som på iPhonen... hvis Pioneer receiveren dukker op der skal fejlfindingen gøres andre steder end netværk.. hvis den ikke er på oversigten så er det fordi de ikke kan "se" hinanden.
Nu da jeg vågnede LOL så jeg du skrev App, så nu er den installeret , og de har ikke samme IP-adresse.
Pioneer corporation slutter på 104, hvor imod min Iphone slutter på 101.Ouch

edit hvis jeg skal bruge flere stik i et rum så har jeg ikke en splitter, men en switch det er måske her humlen liggen?
nu har jeg ikke så meget forstand på netværk.. men du risikerer vel at splitteren laver sit eget undernetværk med en delt forbindelse til din router, hvor en switch i princippet bare laver flere stik på din router
Jeg tror det er en splitter, men jeg ved det ikke.  Der er en indgang og 4 udgange og et stik til strøm....Confused

-------------

Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 11:55
De sidste cifre skal være forskellige, bare det du kan se receiveren fra iphonen er godt nyt, så kan de nemlig se hinanden, har du prøvet at hente den nye pioneer app til iphonen?

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 11-Juni-2011 kl. 12:53

De sidste cifre skal være forskellige, bare det du kan se receiveren fra iphonen er godt nyt, så kan de nemlig se hinanden, har du prøvet at hente den nye pioneer app til iphonen?
Jeg har haft prøvet.men den virker heller ikke.
Alle de enheder der er på Overlook har samme nummer men slutter på hhv.
1        Min trådløse router
100     Ved ikke (Intel corporation)
101     Min Iphone
103     Hon Hai (måske den fordeler/splitter der sidder ved mit HiFi-grej
104     PIONEER CORPORATION
105     Samsung Electronics (YouSee boks tror jeg)
106     Sieko Epson Corporation (Min farvelaserprinter)

Hvad kan der mon være galt ?

-------------

Skrevet den: 13-Juni-2011 kl. 08:40

jeg kender ikke lige til dit spørgsmål, men undrer mig over du vælger bluetooth??.. en lx83 understøtter da airplay via lokalnettet så det er vel bare at smide en ethernetledning i den og få den op at køre på nettet og hente den nyeste pioneer app så skulle du få en ret fed interface og med mulighed for at afspille din musik af den vej... og virker som en bedre løsning end bluetooth.

Hej RenéTongue
Nu har jeg søgt lidt på nettet, i manualen osv.. , men jeg kan ikke finde noget hvor der står AirPlay ?
Det ser ud til at det ikke er i en SC-LX 83  Cry
Er der nogle der kan be- eller afkræfte dette?

-------------

Skrevet den: 13-Juni-2011 kl. 10:43
den understøtter dnla (det gør selv min lx71) når man starter for hmg på receiveren kan jeg vælge den som afspiller enten i plugplayer (app til iphonen der kan bruges til at streame musik fra NAS til receiver via iPhonen) eller via ds audio (en synology app der kan det samme)

det kan godt være at den ikke understøtter airplay direkte??.. men jeg syntes altså jeg så noget til iPad som lignede.. men om det er fuldt integreret i lx83 er jeg lidt usikker på... men øverste workaround bruger jeg..
har du musik liggende på en NAS? for så kan du det samme via plugplayer hvis NAS understøtter dnla

edit det kan være du skal starte hmg førend du kan vælge den som airplay afspiller.. ja sorry bliver nødt til at gætte lidt da jeg jo ikke har en lx83 men kun en lx71.. men på min skal jeg starte hmg op på receiveren førend jeg kan streame til den

-------------
Mvh

René

Print side | Luk vindue