Print side | Luk vindue

Anmeldelse af Humax BXR HD+

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98260
Udskrevet den: 23-April-2024 kl. 16:44


Emne: Anmeldelse af Humax BXR HD+
Skrevet af: hummelmose
Emne: Anmeldelse af Humax BXR HD+
Skrevet den: 13-Juni-2011 kl. 13:23
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5181">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5181 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5181 - Recordere.dk har anmeldt Humax BXR-HD+

I denne tråd kan du stille spørgsmål til anmelderen.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk



Svar:
Skrevet af: meltofte
Skrevet den: 13-Juni-2011 kl. 14:24

Det lyder meget spændende. Jeg skal lige have styr på en enkelt ting: Du skriver, at boksen er tæt forbundet til Boxer funktionalitet. Betyder det så, at man mister noget funktionalitet (ud over at man ikke kan se betalingskanalerne, selvfølgelig), hvis man ikke har Boxer-abonnement?

/Thomas


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 13-Juni-2011 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:

Det lyder meget spændende. Jeg skal lige have styr på en enkelt ting: Du skriver, at boksen er tæt forbundet til Boxer funktionalitet. Betyder det så, at man mister noget funktionalitet (ud over at man ikke kan se betalingskanalerne, selvfølgelig), hvis man ikke har Boxer-abonnement?

/Thomas

Nej. 

Den tætte binding gør at man får de kanalnumre som Boxer har valgt, og en indbygget kortlæser, der virker med Boxer (Viaccess).

Du kan sagtens både se Guide og de ikke kodede kanaler.

Skulle Boxer vælge at skifte kodesystem i fremtiden, vil boksen ikke kunne bruges.



-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 13-Juni-2011 kl. 21:22
Hej Jens
Kan man (som på YouSee boxen) under indstillinger vælge et antal minultter som start/sluttid ændres med ved programmering via guiden?
Eller er det alternativt muligt på en nem måde selv at ændre start/sluttid ved programmering via guiden?
Det blev lidt kringlet - håber du kan forstå det Big smile
Med venlig hilsen
Søren


-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 13-Juni-2011 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Hej Jens
Kan man (som på YouSee boxen) under indstillinger vælge et antal minultter som start/sluttid ændres med ved programmering via guiden?
Eller er det alternativt muligt på en nem måde selv at ændre start/sluttid ved programmering via guiden?
Det blev lidt kringlet - håber du kan forstå det Big smile
Med venlig hilsen
Søren

Ja, du kan godt sætte f.eks. 5 min før og 10 min. efter en optagelse som standard.

Du kan ikke på guiden ændre en optagelse. Kun slå den til eller fra. Men du kan i din oversigt over optagelser rette i en allerede oprettet. Det viser det ene billede i anmeldelsen også. Der hvor jeg retter det til en gentagende optagelse.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:

Det lyder meget spændende. Jeg skal lige have styr på en enkelt ting: Du skriver, at boksen er tæt forbundet til Boxer funktionalitet. Betyder det så, at man mister noget funktionalitet (ud over at man ikke kan se betalingskanalerne, selvfølgelig), hvis man ikke har Boxer-abonnement?

/Thomas

Nej. 

Den tætte binding gør at man får de kanalnumre som Boxer har valgt, og en indbygget kortlæser, der virker med Boxer (Viaccess).

Du kan sagtens både se Guide og de ikke kodede kanaler.

Skulle Boxer vælge at skifte kodesystem i fremtiden, vil boksen ikke kunne bruges.

 
Hvad med serieoptagelse - er det knyttet til et Boxer abonnement, eller vil det også virke uden?
Hilsen Søren


-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:

Det lyder meget spændende. Jeg skal lige have styr på en enkelt ting: Du skriver, at boksen er tæt forbundet til Boxer funktionalitet. Betyder det så, at man mister noget funktionalitet (ud over at man ikke kan se betalingskanalerne, selvfølgelig), hvis man ikke har Boxer-abonnement?

/Thomas

Nej. 

Den tætte binding gør at man får de kanalnumre som Boxer har valgt, og en indbygget kortlæser, der virker med Boxer (Viaccess).

Du kan sagtens både se Guide og de ikke kodede kanaler.

Skulle Boxer vælge at skifte kodesystem i fremtiden, vil boksen ikke kunne bruges.

 
Hvad med serieoptagelse - er det knyttet til et Boxer abonnement, eller vil det også virke uden?
Hilsen Søren

Det er noget der ligger på guiden, så jeg tror ikke det kræver et abb. Men det er klart du skal abonnere på den kanal du vil optage fra Smile


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Meier
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 12:42
Først: Tak for anmeldelsen Smile
 
Så til spørgsmåleene:
Jeg har selv en WDTV, så jeg har en medieafspiller, men det kunne da være super at slippe for nogle af de mange bokse i reolen, derfor:
Kommer den med net, så man kan bruge f.eks en NAS?
Hvis ja, så kan man vel lægge optagelserne ned på NAS'en?
 
Du har sat den op til 720P - hvorfor? er der slet ikke nogen der sender i 1080i? Og hvad med 1080P?
 
Hilsen Thomas


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Meier Meier skrev:

Først: Tak for anmeldelsen Smile
 
Så til spørgsmåleene:
Jeg har selv en WDTV, så jeg har en medieafspiller, men det kunne da være super at slippe for nogle af de mange bokse i reolen, derfor:
Kommer den med net, så man kan bruge f.eks en NAS?
Hvis ja, så kan man vel lægge optagelserne ned på NAS'en?
 
Du har sat den op til 720P - hvorfor? er der slet ikke nogen der sender i 1080i? Og hvad med 1080P?
 
Hilsen Thomas

Nej. Jeg har ikke hørt fra hverken Humax eller importøren at de vil enable det net interface. De medieformater den understøtter for nærværende er slet ikke dækkende for at den kan erstatte en WDTV, TVIX eller lignende.

Jeg satte den til 720P, fordi DRHD sender i 720P, og det er den eneste HD kanal hos Boxer, så giver det ingen mening at skalere :-)


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:

Det lyder meget spændende. Jeg skal lige have styr på en enkelt ting: Du skriver, at boksen er tæt forbundet til Boxer funktionalitet. Betyder det så, at man mister noget funktionalitet (ud over at man ikke kan se betalingskanalerne, selvfølgelig), hvis man ikke har Boxer-abonnement?

/Thomas

Nej. 

Den tætte binding gør at man får de kanalnumre som Boxer har valgt, og en indbygget kortlæser, der virker med Boxer (Viaccess).

Du kan sagtens både se Guide og de ikke kodede kanaler.

Skulle Boxer vælge at skifte kodesystem i fremtiden, vil boksen ikke kunne bruges.

 
Hvad med serieoptagelse - er det knyttet til et Boxer abonnement, eller vil det også virke uden?
Hilsen Søren

Det er noget der ligger på guiden, så jeg tror ikke det kræver et abb. Men det er klart du skal abonnere på den kanal du vil optage fra Smile
 
Men du skriver i anmeldelsen "Hvis Boxer i deres guide har opsat at en udsendelse er en serie, så kan man vælge at optage "hele serien". ".
Det får mig til at tro, at serieoptagelse kun virker hvis man får programguiden fra Boxer.
Er det noget, du kan undersøge ?
Hilsen Søren



-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Meier Meier skrev:

Først: Tak for anmeldelsen Smile
 
Så til spørgsmåleene:
Jeg har selv en WDTV, så jeg har en medieafspiller, men det kunne da være super at slippe for nogle af de mange bokse i reolen, derfor:
Kommer den med net, så man kan bruge f.eks en NAS?
Hvis ja, så kan man vel lægge optagelserne ned på NAS'en?
 
Du har sat den op til 720P - hvorfor? er der slet ikke nogen der sender i 1080i? Og hvad med 1080P?
 
Hilsen Thomas

Nej. Jeg har ikke hørt fra hverken Humax eller importøren at de vil enable det net interface. De medieformater den understøtter for nærværende er slet ikke dækkende for at den kan erstatte en WDTV, TVIX eller lignende.

Jeg satte den til 720P, fordi DRHD sender i 720P, og det er den eneste HD kanal hos Boxer, så giver det ingen mening at skalere :-)
Vil den kunne outputte i native opløsning? Dvs. er der en Auto eller direct source?Smile


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Meier Meier skrev:

Først: Tak for anmeldelsen Smile
 
Så til spørgsmåleene:
Jeg har selv en WDTV, så jeg har en medieafspiller, men det kunne da være super at slippe for nogle af de mange bokse i reolen, derfor:
Kommer den med net, så man kan bruge f.eks en NAS?
Hvis ja, så kan man vel lægge optagelserne ned på NAS'en?
 
Du har sat den op til 720P - hvorfor? er der slet ikke nogen der sender i 1080i? Og hvad med 1080P?
 
Hilsen Thomas

Nej. Jeg har ikke hørt fra hverken Humax eller importøren at de vil enable det net interface. De medieformater den understøtter for nærværende er slet ikke dækkende for at den kan erstatte en WDTV, TVIX eller lignende.

Jeg satte den til 720P, fordi DRHD sender i 720P, og det er den eneste HD kanal hos Boxer, så giver det ingen mening at skalere :-)
Vil den kunne outputte i native opløsning? Dvs. er der en Auto eller direct source?Smile

Ja. Den har en original (native)





-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Meier Meier skrev:

Først: Tak for anmeldelsen Smile
 
Så til spørgsmåleene:
Jeg har selv en WDTV, så jeg har en medieafspiller, men det kunne da være super at slippe for nogle af de mange bokse i reolen, derfor:
Kommer den med net, så man kan bruge f.eks en NAS?
Hvis ja, så kan man vel lægge optagelserne ned på NAS'en?
 
Du har sat den op til 720P - hvorfor? er der slet ikke nogen der sender i 1080i? Og hvad med 1080P?
 
Hilsen Thomas

Nej. Jeg har ikke hørt fra hverken Humax eller importøren at de vil enable det net interface. De medieformater den understøtter for nærværende er slet ikke dækkende for at den kan erstatte en WDTV, TVIX eller lignende.

Jeg satte den til 720P, fordi DRHD sender i 720P, og det er den eneste HD kanal hos Boxer, så giver det ingen mening at skalere :-)
Vil den kunne outputte i native opløsning? Dvs. er der en Auto eller direct source?Smile

Ja. Den har en original (native)
Er det noget du har fået testet at den så outputter i det format som stationen sender i, så opskaleringen udelukkende foregår i TV eller ext skaler?


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Meier Meier skrev:

Først: Tak for anmeldelsen Smile
 
Så til spørgsmåleene:
Jeg har selv en WDTV, så jeg har en medieafspiller, men det kunne da være super at slippe for nogle af de mange bokse i reolen, derfor:
Kommer den med net, så man kan bruge f.eks en NAS?
Hvis ja, så kan man vel lægge optagelserne ned på NAS'en?
 
Du har sat den op til 720P - hvorfor? er der slet ikke nogen der sender i 1080i? Og hvad med 1080P?
 
Hilsen Thomas

Nej. Jeg har ikke hørt fra hverken Humax eller importøren at de vil enable det net interface. De medieformater den understøtter for nærværende er slet ikke dækkende for at den kan erstatte en WDTV, TVIX eller lignende.

Jeg satte den til 720P, fordi DRHD sender i 720P, og det er den eneste HD kanal hos Boxer, så giver det ingen mening at skalere :-)
Vil den kunne outputte i native opløsning? Dvs. er der en Auto eller direct source?Smile

Ja. Den har en original (native)
Er det noget du har fået testet at den så outputter i det format som stationen sender i, så opskaleringen udelukkende foregår i TV eller ext skaler?

Ja. Det har jeg testet igennem min Yamaha reciever. 


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 15:18
Et par spørgsmål herfra:

Optagelser er låst til maskinen som du skriver, men gælder det både for kodede og ikke kodede optagelser? F.eks. DR1 og DR HD?

Kan man redigere i optagelser inden man kopierer dem ned på en evt. ekstern harddisk, så man kan fjerne de minutter før og efter, der er lagt ind?

Kan man afspille .ts optagelser fra andre kilder, f.eks. DVBViewer, ForTheRecord eller SageTV?


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Et par spørgsmål herfra:

Optagelser er låst til maskinen som du skriver, men gælder det både for kodede og ikke kodede optagelser? F.eks. DR1 og DR HD?

Kan man redigere i optagelser inden man kopierer dem ned på en evt. ekstern harddisk, så man kan fjerne de minutter før og efter, der er lagt ind?

Kan man afspille .ts optagelser fra andre kilder, f.eks. DVBViewer, ForTheRecord eller SageTV?

1. ALT er beskyttet

2. Nej. Jeg har ikke fundet redigering, men det checker jeg lige

3. Det har jeg ikke testet, men det vil jeg da prøve.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:

Det lyder meget spændende. Jeg skal lige have styr på en enkelt ting: Du skriver, at boksen er tæt forbundet til Boxer funktionalitet. Betyder det så, at man mister noget funktionalitet (ud over at man ikke kan se betalingskanalerne, selvfølgelig), hvis man ikke har Boxer-abonnement?

/Thomas

Nej. 

Den tætte binding gør at man får de kanalnumre som Boxer har valgt, og en indbygget kortlæser, der virker med Boxer (Viaccess).

Du kan sagtens både se Guide og de ikke kodede kanaler.

Skulle Boxer vælge at skifte kodesystem i fremtiden, vil boksen ikke kunne bruges.

 
Hvad med serieoptagelse - er det knyttet til et Boxer abonnement, eller vil det også virke uden?
Hilsen Søren

Det er noget der ligger på guiden, så jeg tror ikke det kræver et abb. Men det er klart du skal abonnere på den kanal du vil optage fra Smile
 
Men du skriver i anmeldelsen "Hvis Boxer i deres guide har opsat at en udsendelse er en serie, så kan man vælge at optage "hele serien". ".
Det får mig til at tro, at serieoptagelse kun virker hvis man får programguiden fra Boxer.
Er det noget, du kan undersøge ?
Hilsen Søren
 
Så du mit spørgsmål ?
Hilsen Søren



-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Sekam
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 19:47
Står pioneer TV stadigvæk i instruktionsbogen, som et af de TV som fjernbetjeningen kan styre?


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 19-Juni-2011 kl. 16:48
Hej Jens
Er du helt stoppet med at besvare spørgsmål?
Med venlig hilsen
Søren


-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 19-Juni-2011 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Hej Jens
Er du helt stoppet med at besvare spørgsmål?
Med venlig hilsen
Søren

Nej. Men jeg har haft ret travlt.

Du kan se guiden uanset om du har Boxer abb eller ej. så hvis du f.eks. vil optage friends på TV2 zulu, kan denne serieoptages.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 19-Juni-2011 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Sekam Sekam skrev:

Står pioneer TV stadigvæk i instruktionsbogen, som et af de TV som fjernbetjeningen kan styre?
Ja


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 20-Juni-2011 kl. 17:23
Maskinen skulle have et problem, når man laver to optagelser lige efter hinanden.
 
Har du oplevet dette?
 
SmileSmileSmile


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 20-Juni-2011 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Maskinen skulle have et problem, når man laver to optagelser lige efter hinanden.
 
Har du oplevet dette?
 
SmileSmileSmile

Jeg har ikke oplevet det, men har talt med importøren, der bekræfter at det er en stor fejl i boksen, og at man faktisk har stoppet salget af boksen indtil man får en ny firmware fra Humax.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 20-Juni-2011 kl. 22:51
Fed anmeldelse og fed stue - dejligt med genskin så man kan se du sidder med benene oppe på bordetTongue


Skrevet af: kfcofir
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg har ikke oplevet det, men har talt med importøren, der bekræfter at det er en stor fejl i boksen, og at man faktisk har stoppet salget af boksen indtil man får en ny firmware fra Humax.
Er der noget nyt om firmwaren og evt salget af den ? Smile


-------------
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

Er der noget nyt om firmwaren og evt salget af den ? Smile

Jeg tager straks fat i importøren. Wink


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 14:38
Jeg har talt med importøren, der forventer en ny firmware i starten af september. De kan dog ikke love det 100%. Samtidigt understreger de, at det kun er et problem hvis boksen skal starte to optagelser i træk fra standby.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: kfcofir
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 19:34
Tak for info'en hummelmose... Men kan den købes nu ? eller skal man vente til september ..

-------------
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 19:39
Importøren kan godt sælge igennem en forhandler til dig. Du kan kontakte dem, så formidler de en forhandler.



-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 07:22
Jeg har taget det op i en anden tråd før.
 
Er der mulighed for et fælleskøb når softwaren er klar?
 
Tror der er en del interesse.Smile


Skrevet af: kfcofir
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg har taget det op i en anden tråd før.
 
Er der mulighed for et fælleskøb når softwaren er klar?
 
Tror der er en del interesse.Smile
 
Det var en god mulighed.. Jeg er Frisk Wink 


-------------
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 14-September-2011 kl. 10:48
Så blev produktet endnu mere aktuelt, med Boxer's udmelding om DVB-T2.


Skrevet af: kfcofir
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 13:46
Er meget enig i din anmelselse her Hummelmose.. er meget positivt over den yder men osse dens hurtigthed i skift i allehændsener .. en sand fornøjelse :)
 
Glæder mig til at skulle tage den rigtigt i brug her..
 
blot til info, så kan de fåes hos netto-sat.dk sammen med TV2 Pakken til små 2500.- lige pt..


-------------
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

 
 
blot til info, så kan de fåes hos netto-sat.dk sammen med TV2 Pakken til små 2500.- lige pt..
Hvor ser du det henne?


Skrevet af: kfcofir
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 16:01
Tjek her: http://www.netto-sat.dk/humax_bxr_hd__dvb_t2_hd_pvr_500_gb_boxer_abb_-p-1801.html - http://www.netto-sat.dk/humax_bxr_hd__dvb_t2_hd_pvr_500_gb_boxer_abb_-p-1801.html

-------------
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

Tjek her: http://www.netto-sat.dk/humax_bxr_hd__dvb_t2_hd_pvr_500_gb_boxer_abb_-p-1801.html - http://www.netto-sat.dk/humax_bxr_hd__dvb_t2_hd_pvr_500_gb_boxer_abb_-p-1801.html
Jah ok! Jeg troede lige at du mente sammen med TV2 alene kortet Confused


Skrevet af: kfcofir
Skrevet den: 03-Oktober-2011 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

Tjek her: http://www.netto-sat.dk/humax_bxr_hd__dvb_t2_hd_pvr_500_gb_boxer_abb_-p-1801.html - http://www.netto-sat.dk/humax_bxr_hd__dvb_t2_hd_pvr_500_gb_boxer_abb_-p-1801.html
Jah ok! Jeg troede lige at du mente sammen med TV2 alene kortet Confused
Havede nu skrevet " Pakken " Wink

-------------
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 08:56
Man kan godt putte den i kurven uden at acceptere betingelserne for køb af Boxer. Gad vide om de så også sender den Wink


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-Oktober-2011 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Man kan godt putte den i kurven uden at acceptere betingelserne for køb af Boxer. Gad vide om de så også sender den Wink
Prøv! Det kunne da være rart at spare lidt på anskaffelsen. Vi skal jo nok alligevel opgradere TV2-Kortet når der kommer TV2 i HDTongue


Skrevet af: tryggeroden
Skrevet den: 09-Oktober-2011 kl. 08:45
Hvis ellers informationen på diverse steder, der skriver om dette er korrekt, så skulle man få TV2 i HD, når man har DVBT2 som man får med denne.
Jeg savner to ting:
1. muligheden for at gemme boksen væk som man kan med andre set top bokse
2. Muligheden for at afspille DVD (selvom det er lidt gammeldags), når nu min DVBT-MPEG2 harddiskoptager skal skrottes.
Kender nogen til bokse, der tilmed kan dette?

-------------
Tryggeroden
Alfaview 42" Plasma HD
Yamaha YSP-1000 og YST-FSW100
Panasonic R 545 HX-S


Skrevet af: HRP
Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 11:21
Har købt boxen for 14 dage siden. Den er ubrugelig som PVR. Den fryser ved 2 ud af 3 timeroptagelser og kan kun vækkes til live ved at tage strømmen. Optagelsen går tabt og fruen er rasende hvis der skulle have været optaget vild med dans eller lign. Fejlen er angiveligt generel på alle boxene, da det skulle skyldes en software fejl. Ingen ved hvornår der kommer en opdating. Så lad være med at købe skidtet - den er er ubrugelig.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 28-Oktober-2011 kl. 14:57
Jeg vil give dig ret i at fejlen er noget bæ.
 
Er rimelig træt af at den lovede opdatering ikke kommer.
 
Jeg slukker ikke boksen når den skal optage flere programmer efter hinanden.
 
Ser man bort fra dette er det den fedeste boks jeg har set på markedet.


Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 08-November-2011 kl. 17:34
Hej,

Fejler den kun når den skal optage flere programmer efter hinanden? Og hvordan defineres "flere programmer efter hinanden"?

-------------
Jramskov


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 08-November-2011 kl. 18:07
Kan boksen optage/afspille DR HD med 5.1 lyd ?  (og er det i DTS eller DD ?)
 
Er boksen virkelig meget støjsvag ?
 
Håber at fejlene bliver rettet for jeg gider ikke at have en Sagem boks igen.


Skrevet af: flemmingjensens
Skrevet den: 11-November-2011 kl. 20:55
Hej Forum
 
Har nu haft modtageren i 20 dage, og den er hundrede gange bedre end den triax med pvr jeg købte hos boxer til at starte med.
Men, men....
 
Er noget skuffet over at der ikke snart kommer en software opdatering, så problemerne med optagelserne  bliver fixet.
Også lidt ked af at jeg ofte ikke kan komme i kontakt med den via hdmi-kablet. Altså har haft slukket skærmen imens jeg optager et program.
Så nu bruger jeg scart, og så hopper over på hdmi bagefter. Dog noget bøvlet!
Har også problem med at når man flytter optagelser over på en usb-harddisk, så kan de ikke afspilles.
Kryptering´s problem skriver den....
Sgu ikke just smart at de har lavet muligheden for at flytte til disk, når man så ikke kan afspille igen.
Og jo, afspiller selvfølgelig på humaxén....
Hvis jeg så flytter optagelsen tilbage igen, så kan den fint afspilles. Men ikke ligefrem usb3 overførsels hastighed.
 
Men stor ros til fjernbetjeningen og dens rækkevide. Også rart man kan betjene de mest basale funktioner på sit tv og surroundanlæg via fjernbetjeningen. :-)
 
Håber lidt nogle af importørene læser med på forum, så de kan presse humax lidt, med det softwareproblem.


-------------
Mvh. Flemming


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 14-November-2011 kl. 06:23

Kom nu ud af busken Humax.

Har tidligere kontaktet importøren.(gider ikke spørge mere)
 
Han siger at der er en ny softvare, der er ved at blive testet.
 
Jeg melder mig gerne som test person.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 14-November-2011 kl. 08:25
Jeg skal nok tage fat i importøren i dag. Det er ikke i orden at det har taget så langt tid.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 14-November-2011 kl. 14:37
Kære alle.

Jeg har talt med den ene importør af Humax BXR-HD. De havde som i ved stoppet for salget, men en ny importør begyndte at sælge dem, og de var derfor tvunget til også at åbne for salget imod deres forhandlere.

Firmwaren er klar, men afventer en godkendelse af en af de store leverandører af kryptering. Når denne ligger klar kommer den. De ville gerne give en dato, men føler selv at de ikke vil love noget før den er der.

Men de lover at recordere.dk får en mail, så snart firmwaren er der, og vi skal nok linke til den.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: kfcofir
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 10:48
Lidt nyt fra fronten af .. Smile
 
November 2011

Sidste nyt fra Software fronten:

Softwaren til BXR-HD+ begynder sin VIACCES godkendelse den 28 November 2011.

Derfra går der ca 1- 2 uger med godkendelsen, og derefter burde vi være klar til at

distribuere både software og bokse.

http://humaxdigital.dk/humax-111 - http://humaxdigital.dk/humax-111


-------------
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(


Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 22-November-2011 kl. 11:11
Godt at høre at der endeligt sker noget!

-------------
Jramskov


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 12-December-2011 kl. 20:24
og så gik der næsten 3 uger.
Jeg har i dag vovet pelsen og købt  Humax BXR-HD+ DVB-T2 PVR 500 GB.
Egentlig føler jeg, at det er dumt; men jeg håber jo, at den længe ventede software kommer inden returneringsretten udløber.
Er det rigtigt, at boksens eneste fejl er, at man ikke kan sætte den til at foretage to forskellige optagelser. Den vil glemme den sidste.
Jeg vil meget gerne her høre fra dem, der ejer en.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 12-December-2011 kl. 20:48
Der er også noget knas hvis man tænder og slukker sit TV under optagelse.
 
Det sker noget gennem HDMI stikket.
 
Jeg venter med længsel på softwaren.
 
Hvis man lader den være tændt og ikke tænder og slukker sit TV plejer det at gå.
 
Ellers er det en glimrende maskine.


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 12-December-2011 kl. 21:06
Skal jeg forstå det sådan, at man skal hive HDMI-stikket ud, inden man slukker fjernsynet, hvis en optagelse er i gang - man kan jo ikke lade tv-et brænde fx hele natten?
Jeg har godt nok - længere oppe i tråden - læst, at en havde opgivet HDMI og i.s.f. bruger scart. Det ville være ærgerligt.

Max-Nordic skriver i mail den 9/12 til mig:
"Vi forventer at software sendes ud en gang i næste uge, jeg har ikke den endelige dato lige nu.
Du kan midlertidig slippe om ved problemet ved at lade være med at slukke modtageren når du skal optage. Husk også at slå auto sluk fra."



Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 12-December-2011 kl. 21:56
HMMMMM.
 
Jeg har ikke undersøgt det nærmere.
 
Hvis du ikke er hjemme behøver du kun at lade boksen være tændt. Synes den er temmelig uberegnelig når der skal optages.
 
Ifølge en anden tråd skulle sofware være sendt til viaccess godkendelse den 27. november.
 
Det skulle tage 14 dage, så det må være lige op over.
 
Jeg håber FGM at det bliver snart.
 
 


Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 11:21
Har tænkt at købe denne box sammen boxer dog uden harddisk..
Kan fjernbetjenning programes til at betjene reciver(f.eks .skifte kilde) og tv skru op og ned -tænde slukke og play på Pana BD herunder??


-------------
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 11:30
Der er en opdateret liste fra humax

http://www.max-nordic.com/uploads/tx_commercedownloads/rcucodelist_mdb1.2_gb.pdf - http://www.max-nordic.com/uploads/tx_commercedownloads/rcucodelist_mdb1.2_gb.pdf


Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Der er en opdateret liste fra humax

http://www.max-nordic.com/uploads/tx_commercedownloads/rcucodelist_mdb1.2_gb.pdf - http://www.max-nordic.com/uploads/tx_commercedownloads/rcucodelist_mdb1.2_gb.pdf
tak for svaret
og hvordan pratisk er det nu lige virker med de coder??? kan da se mine mærker er med på listen


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Der er en opdateret liste fra humax

http://www.max-nordic.com/uploads/tx_commercedownloads/rcucodelist_mdb1.2_gb.pdf - http://www.max-nordic.com/uploads/tx_commercedownloads/rcucodelist_mdb1.2_gb.pdf
tak for svaret
og hvordan pratisk er det nu lige virker med de coder??? kan da se mine mærker er med på listen


Ved det ikke,har ikke selv prøvet endnu.


Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Der er en opdateret liste fra humax

http://www.max-nordic.com/uploads/tx_commercedownloads/rcucodelist_mdb1.2_gb.pdf - http://www.max-nordic.com/uploads/tx_commercedownloads/rcucodelist_mdb1.2_gb.pdf
tak for svaret
og hvordan pratisk er det nu lige virker med de coder??? kan da se mine mærker er med på listen


Ved det ikke,har ikke selv prøvet endnu.
Er det sådan man skal taste 3 cifret kode ind hvergang man skal bruge Pana Bluray afspiller og en ny kode når det philips tv?? 


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 15:06
Har ingen ide,men fremgår det ikke af første side.

http://billedeupload.dk/photo/2011-12/0cbe819b/HUMAX.png.html - http://billedeupload.dk/photo/2011-12/0cbe819b/HUMAX.png.html

Lige en opdatering,nu ved jeg ikke hvilken model du har,men i den medfølgende brugs anvisning står det på side 66.



Skrevet af: peranni
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 16:39
Hej.
Jeg bliver da lidt nervøs her på min rullestol.
Jeg har Humaxèn stående i papkassen endnu (købt først i november)
Hvordan får jeg fat i omtalte software og hvordan forklarer jeg konen, hvordan hun skal instl. softwaren.  (Min viden om dette er  o g s å  lig 0)


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:

Hej.
Jeg bliver da lidt nervøs her på min rullestol.
Jeg har Humaxèn stående i papkassen endnu (købt først i november)
Hvordan får jeg fat i omtalte software og hvordan forklarer jeg konen, hvordan hun skal instl. softwaren.  (Min viden om dette er  o g s å  lig 0)


Mener den kan opdateres automatisk,ellers skal man ind i menyen og sætte den til aut. opdatering.
Mvh.


Skrevet af: peranni
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 16:58
Tak nesager.
Så håber omtalte problem er fjernet.
Jeg kan allerede nu høre min kone skælde ud (på mig) når hendes optagelse af en gammel ridset dansk film Vild med Dans og lignende lo... ikke er på Humaxèn


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 17:25
Ja tak.
 
Jeg har fået skæld ud.Ouch
 
Der var jo aldrig problemer med den gamle sony.


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 17:37
Mener i at i har modtaget en opdatering?

Hvilken Versions nr. Kører i med?

Min starte op med 7,42

Software 1,00,03


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 17:59
Jeg har i dag fået min maskine.
Fjernbetjeningen kan programmeres til: PVR, TV, DVD og audio.
Jeg har kun nået at prøve TV. Jeg har et Sony, hvor der er angivet 6-10 forskellige koder i den svenske del af manualen. . Jeg prøvede dem, og ved den 4. var der resultat. Så det er ganske nemt.
Jeg har også prøvet at optage 2 udsendelser efter hinanden. Det gik uden problemer.
Så p.t. ingen vanskeligheder.
Den eneste HD-kanal, jeg kan tage er Sverige 1. Billedet står meget flot. Efter nytår kommer TV2HD og Sverige 2 (når den flytter til mux 6).
I aften skal den have lov til flere optagelser efter hinanden - og delvis samtidigt.


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 18:02
Jeg har prøvet at opdatere softwaren via OTA.
Der var ingen ny. Den sidste er fra april 2011.



Skrevet af: nesager
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

Jeg har prøvet at opdatere softwaren via OTA.
Der var ingen ny. Den sidste er fra april 2011.



Det samme her


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 18:12
Ifølge et svensk forum skulle den nye firmware vist nok være kommet ud nu (eller være lige på trapperne)
 
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=271390&st=900 - http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=271390&st=900
 


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 13-December-2011 kl. 19:33
Ingen opdatering her.
 
Synes efterhånden service ligner Denver.
 
Vi venter.......


Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 18-December-2011 kl. 21:07
Når jeg vælger "automatisk opdatering" viser boksen beskeden at den søger efter opdatering i ca 5 minutter, hvorefter den går tilbage til menuen uden besked om hvad den har fundet eller ikke fundet..

Er dette normalt? Og hvornår kan vi danskere få den opdatering som svensken allerede er igang med at smide på deres bokse..


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 05:31
Min siger noget ala ingen nye opdateringer.
 
Hvor ser du at svenskerne er igang med opdateringer?
 
Jeg går ud fra at de får samme opdatering som DK.
 


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 06:48
Mon ikke det er denne side der menes.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=271390&st=900 - http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=271390&st=900


Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Mon ikke det er denne side der menes.

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=271390&st=900 - http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=271390&st=900

Just det..


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 08:50
Har ingen problemer med at modtage svensk tv.
Jeg synes jo så at den burde komme automatisk, når jeg søger efter ny software.
Måske er det fordi den er indstillet til Danmark.
 
 
 
 


Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Har ingen problemer med at modtage svensk tv.
Jeg synes jo så at den burde komme automatisk, når jeg søger efter ny software.
Måske er det fordi den er indstillet til Danmark.
  

Hvem nævner problemer med at modtage svensk tv?

Men at indstille boksen til svensk og så prøve at lave en søgning efter opdateringen kan da være et forsøg værd..


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 10:19
Jeg mente bare at jeg kunne modtage svensk tv.Smile
 
Giver den lige et par dage og ser om Boxer.dk ikke skulle ligge noget ud.


Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg mente bare at jeg kunne modtage svensk tv.Smile
 
Giver den lige et par dage og ser om Boxer.dk ikke skulle ligge noget ud.

Ok - bemærkningen kom bare lidt ud af ingenting, så jeg tænkte at du måske havde misforstået min post Smile

Forresten, kan du modtage de svenske STV1 & 2 HD kanaler? Jeg kan nemlig ikke, men forventede at kunne det da jeg satte boksen til..


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 12:10
Jeg har kunnet modtage SVT1 HD, men lige nu er der kun pixeleringer.
 
SVT2 HD kan jeg ikke modtage. Den ligger på VHF, men bliver flyttet til UHF til april. Det er i hvert fald hvad jeg har fået at vide.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 12:12
Har fået dette svar fra importøren.
 
Hej

Software er sendt til Teracom som skal lægge den på det danske DTT net.

Vi håber den kommer på en af de nærmeste dage.
 
 


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 16:56
Jeg har nu prøvet alt muligt (tror jeg) med maskinen. Den fungerer i alle henseender fuldstændig korrekt. Jeg kan da komme i tvivl om, om jeg overhovedet vil installere ny software, når den en gang kommer.
Altså - hvad skal jeg prøve for at finde fejl? Jeg vil jo gerne nå det, inden returfristen udløber.
SVHD1 er helt o.k.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 18:39
Hvad hedder din software version?
 
Det kan jo være du har den nye software allerede.
 
Ellers skal du bare sætte den til at optage flere ting i aften. Gerne samme tid og nogle pauser ind imellem. Sæt maskinen i stand by.
 
Så er den næsten med garanti frosset i morgen.Wink
 
 


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 18:59
Der startes op med versionsnummer a7.42
Software 1.00.03 fra april 2011.
Så jeg har den gamle udgave.
Jeg har hver nat ladet den optage flere udsendelser efter hinanden og samtidig en udsendelse, der starter inde i den første udsendelse og slutter inde i den sidste udsendelse. Perfekt resultat.
Mufti! Hvis du præcist skriver til mig, hvordan jeg skal stille optageren i den kommende nat, vil jeg gerne prøve det.
Autosluk har jeg stillet til "Fra". Er man sikker på, at der ikke er hardwarefejl på nogle af maskinerne? Jeg spørger bare-jeg har ikke den store forstand på teknik.


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

Jeg har nu prøvet alt muligt (tror jeg) med maskinen. Den fungerer i alle henseender fuldstændig korrekt. Jeg kan da komme i tvivl om, om jeg overhovedet vil installere ny software, når den en gang kommer.
Altså - hvad skal jeg prøve for at finde fejl? Jeg vil jo gerne nå det, inden returfristen udløber.
SVHD1 er helt o.k.
 
Det lyder lovende.
 
Har den fuld support for 5.1 lyd på f.eks DR HD ? Altså at den også kan optage og afspille optagelser fra DR HD med 5.1 lyd (går ud fra at det er i DD5.1)
 
Min gamle Sagem boks (med harddisk) har et alvorlig problem med at lyd er meget ude af sync når optagelser fra DR HD med 'mørke scener' afspilles  og hvor der samtidigt er valgt multikanal lyd (altså 5.1 lyd).  Lider Humax også af denne fejl ?


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

Der startes op med versionsnummer a7.42
Software 1.00.03 fra april 2011.
Så jeg har den gamle udgave.
Jeg har hver nat ladet den optage flere udsendelser efter hinanden og samtidig en udsendelse, der starter inde i den første udsendelse og slutter inde i den sidste udsendelse. Perfekt resultat.
Mufti! Hvis du præcist skriver til mig, hvordan jeg skal stille optageren i den kommende nat, vil jeg gerne prøve det.
Autosluk har jeg stillet til "Fra". Er man sikker på, at der ikke er hardwarefejl på nogle af maskinerne? Jeg spørger bare-jeg har ikke den store forstand på teknik.
Håber ikke der er tale om hardwarefejl.
 
Jeg kan ikke give opskriften på at få den til at fryse. Det lyder som om du har gjort som jeg har. Min har frosset adskillige gange.
 
Hvordan står din i strømbesparelse i stand by?
 
 


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 22:19
Filmfreak! Det vil jeg gerne afprøve; men jeg er ikke helt med på hvordan. Mht. indstillinger for lyd kan jeg ikke finde noget om 5.1-lyd. Jeg når ikke at undersøge det nærmere i aften; men prøver i morgen. Evt. vejledning fra dig eller andre, der selv har maskinen, er velkomne.
I nat har jeg igen sat den til at optage programmer, der overlapper hinanden.


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 22:24
Mufti! "Hvordan står din i strømbesparelse i stand by?" spørger du.
Hidtil har jeg haft både den og autosluk i "FRA".
Det skal selvfølgelig også senere afprøves med "TIL".


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 19-December-2011 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

Filmfreak! Det vil jeg gerne afprøve; men jeg er ikke helt med på hvordan. Mht. indstillinger for lyd kan jeg ikke finde noget om 5.1-lyd. Jeg når ikke at undersøge det nærmere i aften; men prøver i morgen. Evt. vejledning fra dig eller andre, der selv har maskinen, er velkomne.
I nat har jeg igen sat den til at optage programmer, der overlapper hinanden.
 
Der skulle gerne være noget inde i opsætningen under lydindstillinger, hvor du kan vælge mellem 'Stereo' og 'multikanal' og her skal du så vælge multikanal.
 
MENU->Settings->Preferences->Audio
 
Det kræver selvfølgelig at du har forbundet din humax til en surroundreciever med enten HDMI eller anden digital tilslutning (optisk eller spdif) !
 
Lige et spørgsmål mere:
 
Hvis boksen er indstillet til at optage 2 programmer samtidigt (via timer) og boksen er indstillet på en 3. kanal - vil den så automatisk stille sig på en af de kanaler som der optages fra så snart optagelsen påbegyndes ?
 
Det kan min gamle Sagemboks !Wink


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 12:40
Da jeg ikke har ekstern audio tilsluttet; men klarer mig med tv-ets indbyggede højttalere, kan jeg ikke afprøve det med 5.1-lyden. Beklager!
Hvis man v/timer starter 2 optagelser på samme tidspunkt og samtidig ser på en 3. kanal, så bliver man ikke flyttet (umiddelbart mener jeg, at det må være bedst sådan). Der kommer en markering på skærmen med oplysning om, at der er startet 2 optagelser og med angivelse af, hvilke kanaler der optages fra.
På samme måde kommer der en meddelelse, når de 2 optagelser er slut.
Jeg har prøvet at lave 8 optagelser og samtidigt lavet 1 lang optagelse. Alt o.k.
Jeg har ikke på noget tidspunkt kunnet fremprovokere nogen fejl.



Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 20-December-2011 kl. 18:11
Det lyder som om at det er spare funktionen i stand by der er skurken.
 
Prøver at slå den fra indtil der kommer ny software.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 06:37
Har nu testet maskinen med strømspare i stand by slået fra.
 
Jeg optog 2 programmer der blev sendt samtidigt og et enkelt program der kom senere.
 
Her til morgen startede den op uden problemer og alt var på hardisken.
 
Kan ikke med sikkerhed sige om det er work around.
 
Men der noget der tyder på det.


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 08:58
Har aldrig haft nogen af de problemer i nævner.
Har i til sluttet med scart eller hdmi?
Bruger selv scart


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 10:08
Jeg bruger HDMI.
 
Har også hørt denne fejl. Har prøvet at fremprovokere fejlen med tænd og sluk under optagelse uden held.
 
Om den er skyld i tidligere frysninger ved jeg ikke.
 
Det vil bare være rart at få den nye software, men den er vist blevet til promiseware.


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 10:45
Så frøs den igen.Angry
 
Angiveligt fordi jeg tændte TV under timer optagelse.Ouch


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 10:53
Jeg har forstået det sådan, at den ene importør har sat salget i stå pga. fejl ved apparatet. Så et eller andet må der vel være galt. For mig gælder det om at finde ud af, hvilke fejl der er, og hvor alvorlige de er; så jeg kan nå at returnere.
Det ville godt nok ærgre mig at skulle sende apparatet tilbage, da det netop opfylder mine ønsker.
Ang. SCART/HDMI giver det vel bedste kvalitet med HDMI; men det er måske ikke synligt?
Er der nogle af jer, der har prøvet med ekstern lagring af en optagelse? USB-nøgle fx.

Mufti! Jeg ser nu dit indlæg kl. 10.45. Min tekniske viden er begrænset; men er der ikke noget om, at man kan opsætte HDMI-en i tv-apparatet på forskellig vis? Dit tv må jo sende et fy-fy-signal til Humax-en.



Skrevet af: nesager
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 11:30
Så er der opdatering .V. 1,00,04


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Så er der opdatering .V. 1,00,04

Tør man?


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Så er der opdatering .V. 1,00,04

Tør man?


Jeg har lige gjordt det,så må vi se hvad der sker.Smile


Skrevet af: Helsinge
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Oprindeligt skrevet af Helsinge Helsinge skrev:

Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Så er der opdatering .V. 1,00,04

Tør man?


Jeg har lige gjordt det,så må vi se hvad der sker.Smile

Jeg venter lidt og hører forhåbentligt, hvordan du slipper fra det. Shocked


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 21-December-2011 kl. 12:05
Opdateringen gik fint,tog ca. 15/20 minutter.
Ind til videre ingen problemer,alt kører som det har gjordt hele tiden.




Print side | Luk vindue