Print side | Luk vindue

Forstærker til b&w 683

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98290
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 10:12

Emne: Forstærker til b&w 683
Skrevet af: Arvid
Emne: Forstærker til b&w 683
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 09:23
< name="Title" =""> < name="Keywords" =""> < name="Generator" ="Microsoft Word 14"> < name="Originator" ="Microsoft Word 14">

< name="Title" =""> < name="Keywords" =""> < name="Generator" ="Microsoft Word 14"> < name="Originator" ="Microsoft Word 14">

Hejsa,

Jeg har lige købt mig et par b&w dm683’ere og leder nu efter en lækker forstærker. Havde håbet på at kunne finde en brugt, så det gør ikke noget den ikke er den nyeste model.

Har hørt at NAD c372 skulle være et super valg. Måske i kan bekræfte det, eller komme med bedre forslag?

Glæder mig til at høre fra jer. 

Svar:
Skrevet af: Therien
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 09:50
Du skal helst ikke kombinere NAD med B&W.. Taler af erfaring..

-------------
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL

Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 10:10

Ok, det har hifi-klubben ellers i mange år anbefalet. Synes egentligt også selv jeg har gode erfaringer herved…

Har du bedre forslag lægger jeg gerne ører til..

(btw af mærkelige årsager kan jeg ikke skrive i forum’et – er nødsaget til at copy paste fra word??) 

Skrevet af: Therien
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 10:17
NAD laver en meget tung og fyldig lyd, det har B&W også - det er for meget af det gode. Jeg kan ikke anbefale noget direkte, men kig evt. på Rotel - det ville jeg ha gjort. Jeg har hørt at Yamaha skulle have en "skarp" lyd, om det passer skal jeg ikke kunne sige, men det var også et bud.

-------------
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL

Skrevet af: dysterland
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 10:22

Jeg er nok mest enig med Therien - men gå da ind i Hi-Fi Klubben og prøv forskellige forstærkere med dine højttalere, og se så, hvad du bedst kan lide selv.

Jeg tror umiddelbart, Cambridge ville være et godt match - hvis det skal være noget fra Hi-Fi Klubben.

-------------
HTPC, V-DAC, Nakamichi CA-5E II, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980

http://www.hififorfolket.dk - Hififorfolket.dk

Skrevet af: osbech
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 10:31
Har selv Pioneer SC LX-72, de spiller ganske fint sammen med mine B&W 604S. Men prøv dig frem, det vi andre synes lyder godt, er ikke sikkert du synes gør. 

Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

NAD laver en meget tung og fyldig lyd, det har B&W også - det er for meget af det gode. Jeg kan ikke anbefale noget direkte, men kig evt. på Rotel - det ville jeg ha gjort. Jeg har hørt at Yamaha skulle have en "skarp" lyd, om det passer skal jeg ikke kunne sige, men det var også et bud.

Yamaha har ikke en skarp lyd, ikke en Z7 i hver fald. Den var den mørkeste/varmeste af de tre receivere vi testede på et par B&W XT4 højttalere (de andre to var fra Denon og Sony i nogenlunde samme prisklasse som Yamaha Z7). Men jeg synes nu alligevel at Yamaha passer godt til B&W XT4, om det også gælder 683, kan jeg ikke direkte sige har kun hørt dem én gang i HFK. 

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900

Skrevet af: SoundWave
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Yamaha har ikke en skarp lyd, ikke en Z7 i hver fald. Den var den mørkeste/varmeste af de tre receivere vi testede på et par B&W XT4 højttalere (de andre to var fra Denon og Sony i nogenlunde samme prisklasse som Yamaha Z7). Men jeg synes nu alligevel at Yamaha passer godt til B&W XT4, om det også gælder 683, kan jeg ikke direkte sige har kun hørt dem én gang i HFK. 
Jeg har hørt en Yamaha 2067 i KT Radio på to forskellige Dynaudio højttalere og Nordost kabler, og her var resultatet det samme. Det lød møg hamrende skingert. Det var direkte udbehageligt at høre på Smile

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 11:08
Leder du efter en forstærker eller receiver?

Jeg har præcis de samme højtalere og NAD t747 surround receiver. De spiller super godt sammen.
Der er nogen der mener de ikke passe sammen, men jeg syntes de lyder fantastisk, men jeg kan også li' en lidt rå lyd

Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 12:09
Jeg bruger en nad effekt til at drive et par 683'er og det lyder fantastisk, så ikke altid nad og b&w ikke fungerer sammen, men vores øre er nok forskellige.

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset

Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 18:16
Jeg bruger lige nu en denon avr-2310, men synes ikke den leverer krafter nok og vil alligevel væk fra surround og tilbage til stereo. Derfor leder jeg efter en fed forstærker der vil spille godt med mine 683’ere.

file://localhost/Users/mikkelfabricius/Library/Caches/TemporaryItems/msoclip/0/clip_themedata.xml -  

file://localhost/Users/mikkelfabricius/Library/Caches/TemporaryItems/msoclip/0/clip_themedata.xml - Valget står lidt mellem nogle stykker:

file://localhost/Users/mikkelfabricius/Library/Caches/TemporaryItems/msoclip/0/clip_themedata.xml - Nad c356 (eller forgængeren) – ved bare ikke om den er kraftig nok??

file://localhost/Users/mikkelfabricius/Library/Caches/TemporaryItems/msoclip/0/clip_themedata.xml - Nad c275 effek – super kraftig og lækker (har hørt i hifiklubben), ved bare ikke om en forstærker ville være bedre end en effekt alene??

file://localhost/Users/mikkelfabricius/Library/Caches/TemporaryItems/msoclip/0/clip_themedata.xml - Nad c375 (eller forgænger) – super fed, men lidt dyr

file://localhost/Users/mikkelfabricius/Library/Caches/TemporaryItems/msoclip/0/clip_themedata.xml - Cambridge 840A

file://localhost/Users/mikkelfabricius/Library/Caches/TemporaryItems/msoclip/0/clip_themedata.xml -  

file://localhost/Users/mikkelfabricius/Library/Caches/TemporaryItems/msoclip/0/clip_themedata.xml">De sidste 2 er baseret på googlesøgninger, hvor de står anbefalet som gode til 683’erne. Det skal bare helst være en overkommelig pris, for der er lavvande i skattekisten for tiden Smile

Skrevet af: Puroresufan
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 20:15

Alt afhænger af pris, en C372 er en lækker sag, som kan give noget smæk til dine B&W, så den til en god pris brugt, 3500 kunne man måske være heldig. C352/356 er IMO ikke kraftige nok. Cam840a er også en fin forstærker, hvis man kan lide den lidt tilbagelænede "rene" lyd fra dem.

Print side | Luk vindue