Fik kun et gratis spil på PS3?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98308
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 07:42
Emne: Fik kun et gratis spil på PS3?
Skrevet af: thor-thor
Emne: Fik kun et gratis spil på PS3?
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 16:52
Fik lige hentet et af de gratis spil i velkommen tilbage pakken. Da den havde hentet/installeret kunne jeg ikke gå tilbage, da den sagde forbindelsen var mistet. Gik tilbage i PSN store, men nu kunne jeg ikke klikke på welcome back pakken længere, men kun plus abonnementerne var tilbage. Så kan ikke hente et spil mere! Har været inde/ude et par gange uden held. Andre der har prøvet dette/har en løsning?
|
Svar:
Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 16:59
Ja, måtte ind gennem en eller anden oversigt, vistnok under netværk i XMB. Kunne der finde gavepakken og dermed spil 2. Yderst kluntet. Troede at jeg havde mistet muligheden for mere end ét spil.
|
Skrevet af: Ghump
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 17:24
Jeg fandt desværre ud af, at bare det at man går ind og læser om et spil uden at downloade det, er nok til at man alligevel har "købt" det. Men nu skal den del jo heller ikke have skyld for, nogensinde at have være elegant og brugervenligt opbygget.
|
Skrevet af: bantam
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 17:53
Følg vejledningen i http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96338&PID=997133&title=hacker-angreb-lammer-playstation-network#997133 - denne tråd - den løste mit problem (som var det samme).
------------- /lars
|
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 21:13
bantam skrev:
Følg vejledningen i http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96338&PID=997133&title=hacker-angreb-lammer-playstation-network#997133 - denne tråd - den løste mit problem (som var det samme). |
Så er jeg i gang med at hente det andet spil! Tak for hjælpen!!
|
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 21:32
Husk at hvis I er nogle af dem som har oprettet både en EU og US account kan I med fordel hente 2 x 2 gratis spil. :-)
|
Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 22:28
mkirkelund skrev:
Husk at hvis I er nogle af dem som har oprettet både en EU og US account kan I med fordel hente 2 x 2 gratis spil. :-) |
Jep jeg fik raget 4 spil til mig på den måde ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 10:49
Har samme problem, både med min PS3 og min PSP, men må prøve den løsning der i aften.
Fatter ikke at Sony ikke kigger lidt på Xbox og deres menu system det er flere generationer forud...
------------- Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 10:52
Klondike skrev:
mkirkelund skrev:
Husk at hvis I er nogle af dem som har oprettet både en EU og US account kan I med fordel hente 2 x 2 gratis spil. :-) |
Jep jeg fik raget 4 spil til mig på den måde ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Samme her. Plus de gratis spil i PS PLus. Bare en skam de forsvinder når de 30 dage er overstået :(
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 11:09
Tsunde skrev:
Fatter ikke at Sony ikke kigger lidt på Xbox og deres menu system det er flere generationer forud... |
Jeg fatter ikke hvorfor i har disse problemer. Jeg loggede på PSN Store. På åbningsskærmen var der en kæmpe blok i højre side hvor der stod "Welcome back offer". Så valgte jeg den. En liste med 6 spil kom op på skærmen. Valgte det første, henter i baggrund, repeat.
Ingen problemer - jeg synes ikke det kunne være nemmere ![Shocked Shocked](smileys/smiley3.gif)
|
Skrevet af: bantam
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 11:24
He - du har ret - det er som udgangspunkt meget nemt.
Jeg tror dog, at mit problem opstod, fordi jeg måtte forlade PSN Store for at lave plads til at downloade det første spil til disken.
Før jeg forlod PSN Store, browsede jeg lidt rundt mellem de gratis spil, som på det tidspunk var tilgængelige.
Jeg havde kun sat et spil til download før jeg forlod PSN Store. Da jeg kom tilbage i PSN Store var alle de gratis spil associeret med tilbuddet væk.
Ved at følge proceduren nævnt tidligere kunne jeg dog se, at jeg stadig havde et download til gode, og jeg kunne derefter uden problemer hente dette sidste spil fra account management.
------------- /lars
|
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 11:31
@Anima: Du har sikkert ret i at det er nemt hvis man henter 1. spil i baggrunden og vælger næste spil med det samme. Jeg havde den til at stå og hente mens jeg lavede noget andet. Som bantam skriver, forsvinder tilbuddet så fra PSN store.... Men det lykkedes alligevel, så alle er glade.
|
Skrevet af: mictand
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 11:35
Jeg er lidt nysgerrig efter at vide hvilke spil det er man kan hente?
------------- Sony 40W4000K | Intel NUC | HDHomerun | Yamaha A-S300 | Eltax Monitor III | PS3 | Raspberry Pi model B | Apple AirPort Extreme 802.11ac | iPhone 5
|
Skrevet af: jimmi80
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 12:28
Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 17:28
Nice den bliver nok svær, at slå ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 17:38
Andre spil at vælge mellem og er de så med engelsk tekst i selve spillet?
------------- http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">
|
Skrevet af: Olfred
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 19:03
Jeg fik også 4 spil da jeg havde to eu-konti... Troede ikke det kunne lade sig gøre, men det virkede fint:-)
|
Skrevet af: justrace
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 23:58
Hmmmm, ret interessant som mange hysterisk råbte op om Sony's dårlige sikkerhed og deraf dårlige moral omkring samme, og så melder i alle tilbage med værre opførsel ved reelt tyveri. Det kan godt være det er gratis spil, men det kan ikke kategoriseres som andet end tyveri. Håber Sony kigger med og blokerer alle jeres konti.
------------- MVH justrace http://nikonforum.dk/ - "I AM Nikon"
|
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 00:38
Definer tyveri?
|
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 05:54
Haha justrace... Den kommentar er god humor!
Jeg kan virkelig ikke se tyveriet i det. Hvis det var det, så havde Sony lavet et system der forhindrede det. Jeg kan godt forstå Sony har gjort det muligt... Hvis der er flere i samme husstand der bruger samme playstation, er det da kun fair, at hver bruger selv får lov til at vælge to spil.
|
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 08:32
En anden ting er, hvad hvis jeg som forbruger ikke mener 2 gamle spil er nok kompentation for at Sony har ladet en bunke forbrydere få fat i mine privat oplysning som adresse, kreditkort info ect...
------------- Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
Skrevet af: detlef
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 10:31
justrace skrev:
Hmmmm, ret interessant som mange hysterisk råbte op om Sony's dårlige sikkerhed og deraf dårlige moral omkring samme, og så melder i alle tilbage med værre opførsel ved reelt tyveri. Det kan godt være det er gratis spil, men det kan ikke kategoriseres som andet end tyveri. Håber Sony kigger med og blokerer alle jeres konti. |
Havde Sony ønsket det, så havde det vel været nemt at låse tilbudet til en konto pr. konsol. Det gjorde de ikke da netop familier tit har flere konto'er på en maskine, og de spil der kompenserer fx far måske ikke lige er dem som lille Lotte ville vælge!
At nogle så har flere konti til forskellige psn kan jo føres hen til at mange demo'er mm bliver tidligere tilgængelige visse steder i verden end andre, og dette kunne jo så ha været undgået hvis man tilgængelig gjorde tingene alle steder samtidigt.
At sige at det er at udnytte en situation til sin egen fordel, ja, derom ingen tvivl, men tyveri er et ord man skal passe på med at bruge, også i denne sammenhæng.
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 11:49
Olfred skrev:
Jeg kan virkelig ikke se tyveriet i det. Hvis det var det, så havde Sony lavet et system der forhindrede det. Jeg kan godt forstå Sony har gjort det muligt... Hvis der er flere i samme husstand der bruger samme playstation, er det da kun fair, at hver bruger selv får lov til at vælge to spil. |
tror du glemmer den danske lov omkring identitets bedrageri.. den kan Sony såmænd godt bruge i DK. Så hvis de virkelig vil have dig ned med nakken, så er det bare at melde dig til politiet for bedrageri. og så får du lige 5 år bag tremmer. Hvis det var som i starten så skal der en USA post nummer og adr til, så ved jeg ikke om det stadig er sådan efter flere år? Så der kan være noget om det.. men så er spørgsmålet virkelig om de går så langt, og en retssag ville føre til noget pga. "gratis spil" som alle blevet hentet, det kan flere have ret it ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 12:06
lol, jeg tivler på, at nogen får 5 år i bummen for at oprette en konto med en bruger i et andet land for at kunne se gratis demo'er. Den må du længere ud på landet med.
Sony skal jo dokumentere et økonomisk tab som følge af den ulovlige gerning, det kan vel samlet opgøre til 3-400,- max.
|
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 12:18
Tsunde skrev:
Sony skal jo dokumentere et økonomisk tab som følge af den ulovlige gerning, det kan vel samlet opgøre til 3-400,- max. |
nu er pointen i din påstand så , at du mener din egen lov gælder. og fordi du mener den hører til der hvor bilisterne også mener deres hurtige kørsel hører ind, så må man godt fordi de andre gør. Små forseelser er helt iorden?, såsom et par drinks og ud i bilen, ellers bare en hund som køres ned undervejs.. sålænge de er små ulovligheder så blir det ok.. vi ved jo godt at mange stadig selv kender loven bedst. som tidligere nævnt, så kan familien også have 3 logins på deres PS3 og det er helt lovligt, og alle kan hente 2 spil, dog kun de danske i det tilfælde ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif) det er fakta som kan bruges.
|
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 13:52
pendec skrev:
Olfred skrev:
Jeg kan virkelig ikke se tyveriet i det. Hvis det var det, så havde Sony lavet et system der forhindrede det. Jeg kan godt forstå Sony har gjort det muligt... Hvis der er flere i samme husstand der bruger samme playstation, er det da kun fair, at hver bruger selv får lov til at vælge to spil. |
tror du glemmer den danske lov omkring identitets bedrageri.. den kan Sony såmænd godt bruge i DK.
Så hvis de virkelig vil have dig ned med nakken, så er det bare at melde dig til politiet for bedrageri.
og så får du lige 5 år bag tremmer.
Hvis det var som i starten så skal der en USA post nummer og adr til, så ved jeg ikke om det stadig er sådan efter flere år?
Så der kan være noget om det.. men så er spørgsmålet virkelig om de går så langt, og en retssag ville føre til noget pga. "gratis spil" som alle blevet hentet, det kan flere have ret it ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Nu gjorde jeg det vidst ikke tydeligt nok i mit indlæg, men jeg havde to danske brugere oprettet og de er begge i mit navn, dog med to forskellige mailadresser...
Jeg er i princippet enig med dig omkring oprettelsen af udenlandske konti, da man opgiver falske oplysninger - jeg aner dog ikke om eller hvordan man vil kunne straffes for det.
Mit første indlæg var ment som et tip til dem som ikke har US/JPN-konti, men flere EU/danske konti, at de havde samme mulighed som dem med US/JPN-konti.
Men derfor synes jeg, at tale om tyveri synes jeg er at gå for langt. Jeg har dog ikke læst betingelserne igennem som man skulle godkende i forbindelse med at skulle have adgang til PSN igen - det kan godt være der deraf fremgår et eller andet som man overtræder.
|
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 13:53
pendec skrev:
Olfred skrev:
tror du glemmer den danske lov omkring identitets bedrageri.. den kan Sony såmænd godt bruge i DK. Så hvis de virkelig vil have dig ned med nakken, så er det bare at melde dig til politiet for bedrageri. og så får du lige 5 år bag tremmer. Hvis det var som i starten så skal der en USA post nummer og adr til, så ved jeg ikke om det stadig er sådan efter flere år? Så der kan være noget om det.. men så er spørgsmålet virkelig om de går så langt, og en retssag ville føre til noget pga. "gratis spil" som alle blevet hentet, det kan flere have ret it ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif) |
Mens jeg godt kan se pointen i det du siger, så gør Sony ikke noget ved det. De tjener trods alt også penge ved at jeg kan købe noget på den amerikanske butik, som ikke er tilgængeligt på den europæiske. Og 5 år i brummen? Skal man ikke nærmest have slået en ihjel i Danmark for at få den straf..?
|
Skrevet af: julle.p
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 15:36
SteffenD89 skrev:
Mens jeg godt kan se pointen i det du siger, så gør Sony ikke noget ved det. De tjener trods alt også penge ved at jeg kan købe noget på den amerikanske butik, som ikke er tilgængeligt på den europæiske. Og 5 år i brummen? Skal man ikke nærmest have slået en ihjel i Danmark for at få den straf..?
|
Nu må du huske at økonomisk kriminalitet straffes meget hårdere i DK Så i ender nok alle sammen med 10 år i brummen ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
------------- Mvh. Alex
|
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 15:45
der var en historie om lige præcis bedrageri omkring papir her for nogen tid siden.. hende ministerens mand.. han fik da vist små 2.5 år for nogle 200-300K snyd.. godt nok ikke 400kr, men det er da en net dom.. men, tilbage til gratis spil, så er der nok ikke nogen som skal bekymre sig om det.. men sony har da bevist at de bruger beskidte metoder imod folk når man gør noget de ikke kan lide.. det så/læste vi jo med de par stykker som dist'd lidt kode som sony syntes brød imod deres codex om morale. så familien danmark skal måske værdsætte de 2 spil de får, og være glade for dem.
|
Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 18:11
Prøver at komme tilbage på trådstarters spor. Kan det være rigtigt, at Wipeout HD tæller for 2 spil, hvis man, som jeg, er kommet til at vælge tilvalgspakkerne med? Har ikke mulighed for at vælge flere spil, ud over dette. Har prøvet omtalte fremgangmetode.
|
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 18:56
Det tror jeg ikke. Jeg valgte wipeout hd og kunne godt få alle pakker og lbp.
|
Skrevet af: jimmi80
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 10:13
det tæller kun som et spil, det gjorde det for mig på psn hong kong så mon ikke også det går det på EU psn
|
|