Problem! Apple TV2 med XBMC
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98379
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 08:50
Emne: Problem! Apple TV2 med XBMC
Skrevet af: Mads A
Emne: Problem! Apple TV2 med XBMC
Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 20:02
Hej Derude
Har fået mig et Apple TV2 og jailbreaket det med Seasonpass. Herefter har jeg installeret XBMC.
Den kan godt afpille AVI og XVID filer, men ligeså snart jeg vil afspille MKV, ISO, IMG filer, så går den igang med at loade, så får jeg sort skærm og ca. 5 sekunder efter hopper Apple TV'et ud til hovedmenu'en...
Har prøvet med forskellige film og fra forskellig netværksdrev.
Er der nogen af Jer - der kender en løsning på dette problem??
Mvh
Mads
|
Svar:
Skrevet af: lunge
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 15:14
Hvornår er dit XBMC fra? Jeg mener den seneste nightly build er fra 15. maj. Du kan tjekke det ved at trykke pil til højre i "System" og derefter "Systeminfo" Derefter står det nederst på skærmen under "Sammenfatning" med blåt.
------------- Venlig hilsen
Jan
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 18:28
XBMC PRE-10.0 Git:4b032be (Compiled: Feb 19 2011)
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 19:10
Super. Så burde det i hvert fald kunne blive bedre - i hvert fald mht .mkv filer. Iso'er er stadig et problem. Hos mig hakker det. Img ved jeg ikke med. Har du Mac?
Jan
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 19:40
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 19:56
Men den afspiller slet ikke filmene... Sort skærm når jeg har valgt en film og så genstarter den... :(
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 20:10
Godt du har Mac.Ellers aner jeg ikke hvordan man opdaterer. ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
Du skal gøre sådan her:
Åbn programmet "Terminal" (Ligger under /Programmer/Hjælpeprogrammer) Skrive følgende og tryk på Enter efter hver linje:
root@192.168.x.x (x og x erstattes med dit Apple TV's adresse på netværket)
cd /private/var/tmp
wget http://hadm.net/~keith/xbmc_atv2/latest_atv2.deb
dpkg -i latest_atv2.deb
rm latest_atv2.deb
killall AppleTV
Måske skal du selv genstarte til allersidst - det kan jeg ikke huske. Der er vist også noget med at du skal skrive YES i starten og skrive dit password som sikkert er "Alpine"
Bagefter skulle XBMC gerne være opdateret til nyeste version som er fra 15. maj. Alle menuer kører meget mere smooth og XBMC fungerer i det hele taget bedre. ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
Jan
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 20:15
Apple-TV:/private/var/tmp root# wget http://hadm.net/~keith/xbmc_atv2/latest_atv2.deb --2011-06-17 11:14:03-- http://hadm.net/~keith/xbmc_atv2/latest_atv2.deb Resolving hadm.net... 74.63.212.126 Connecting to hadm.net|74.63.212.126|:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found 2011-06-17 11:14:03 ERROR 404: Not Found.
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 20:17
Du er meget sparsom med informationerne og det står lidt rodet. Hvor går det galt?
Jan
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 20:20
Det går galt når jeg paster:
wget http://hadm.net/~keith/xbmc_atv2/latest_atv2.deb
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 20:22
< ="utf-8"> Nå, nu er jeg med.
Øv, øv, øv... De må have taget filen ned igen. Det virkede for mig for få dage siden. ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif)
Jan
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 20:24
pis også :(
Tror du den er at finde på en anden url?
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 20:25
Jeg prøver lige at spørge der hvor jeg selv fik tippet.
Jan
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 20:36
Fandme stort...
Har prøvet at google lidt, men alle siderne linker til samme url, som den du skriver...
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 20:38
Ja, netop og der hvor jeg selv fik tippet - som iøvrigt er http://www.macbay.dk/8012654 - her , er budet at du nok skal prøve at vente og håbe på siden kommer op igen. ![Ermm Ermm](smileys/smiley24.gif)
Jan
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 20:48
Ville være super at få op og køre igen... Så må jeg handbrake mine filer indtil videre...
Tak for hjælpen so far Jan... ![Clap Clap](smileys/smiley32.gif)
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 20:51
Helt i orden. Ærgerligt at linket ikke længere virker. For ca. en uge siden lavede jeg tricket og det hjalp rigtig meget. Inden da var XBMC nærmest ubrugelig synes jeg.
Jeg kan nok ikke lade være med at tjekke om linket er oppe igen engang imellem og hvis det er så skriver jeg lige her igen. ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
Jan
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 20:56
Hov, jeg lige at der mangler et "ssh" i starten af første kommando. Ups. Nå, det gør vist ikke det helt store når den omtalte side er nede...
Jan
|
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 21:13
Hej igen. Det ser ud til at man kan hente den på MegaUpload Det har jeg nu gjort og lagt den i min Dropbox.
Derfor burde du kunne lave tricket alligevel ved at at lave disse kommandoer:
< ="utf-8">ssh root@192.168.x.x
cd /private/var/tmp
wget http://dl.dropbox.com/u/52367/20110516atv2.deb - http://dl.dropbox.com/u/52367/20110516atv2.deb
dpkg -i 20110516atv2.deb
rm 20110516atv2.deb
killall AppleTV
Er vældig spændt på at høre om det virker.
Jan
|
Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 22:27
Hej lunge
Vil tilslutte mig Mads A, og rose for din hjælp vedr. XBMC og ATV2.
Kan jeg lige stjæle tråden til et lille spørgsmål til dig. Hvilket skin bruger du i XBMC? Leder efter et der kører så smooth som muligt på ATV2.
------------- Go outside, the graphics are amazing!
|
Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 17-Juni-2011 kl. 23:32
Skalle06 og lunge, i ser vidst ud til at vide noget om Apple tv 2. Gen.
Min popcorn hour er stået af, og skal derfor have en ny box.. Jeg har i forvejen en iPad, iPhone og MacBook Pro, så er en ATV2 den bedste løsning eller skal man ud og se på f.eks. Den nye fra LG SMART TV UPGRADER? hvad er jeres syn på det? Kunne forestille mig at en ATV2 ville arbejde bedst sammen med de ting jeg har nu, men gør den sig godt med f.eks. Mkv filer?
-------------
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 08:23
ladiesman217 skrev:
Min popcorn hour er stået af, og skal derfor have en ny box.. Jeg har i forvejen en iPad, iPhone og MacBook Pro, så er en ATV2 den bedste løsning eller skal man ud og se på f.eks. Den nye fra LG SMART TV UPGRADER? hvad er jeres syn på det? Kunne forestille mig at en ATV2 ville arbejde bedst sammen med de ting jeg har nu, men gør den sig godt med f.eks. Mkv filer? |
Hejsa. Det lyder da til, at en ATV2 ville spille godt sammen med det du har nu. AirPlay mulighederne med iPhone/iPad er i hvert fald noget jeg bruger meget. XBMC på ATV2 er stadig i beta, men forbedrer sig hele tiden. MKV-filer kører fint, hvis de er i H.264 format. Jeg har haft problemer med store MKV-filer, der ikke var i H.264. Endvidere kan ATV2 kun outputte 720p indtil videre. Så hvis det betyder noget for dig, skal du overveje nøje.
Men ATV2 er en billig, stille, lille og flot medieafspiller, og den bliver bedre og bedre, jo mere 3. parts udviklerne arbejder på mulighederne. Apple interfacet er som sædvanlig flot og smooth.
Hvis vi bor i nærheden af hinanden er du velkommen til at komme forbi og tjekke det ud. Jeg bor i Brøndby.
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 08:34
Skalle06 skrev:
Hej lunge
Vil tilslutte mig Mads A, og rose for din hjælp vedr. XBMC og ATV2.
Kan jeg lige stjæle tråden til et lille spørgsmål til dig. Hvilket skin bruger du i XBMC? Leder efter et der kører så smooth som muligt på ATV2. |
Jo tak. ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) Jeg er spændt på at høre om han får det til at virke.
Mht skin så bruger jeg såmænd bare den der er standard. Jeg har slet ikke eksperimenteret med andre og kan også se at der vist også kun er en enkelt jeg kan få lov at installere. Måske kan man installere andre vha terminalkommandoer, men det har jeg ikke forsøgt mig med.
Jan
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 10:32
lunge skrev:
Jo tak. Jeg er spændt på at høre om han får det til at virke.
Mht skin så bruger jeg såmænd bare den der er standard. Jeg har slet ikke eksperimenteret med andre og kan også se at der vist også kun er en enkelt jeg kan få lov at installere. Måske kan man installere andre vha terminalkommandoer, men det har jeg ikke forsøgt mig med. |
Jeg har eksperimenteret med forskellige skins, og bl.a. installeret vha Terminal. Mange af dem er ret flotte, men også meget grafiktunge - f.eks. Aeon Nox skinnet, som jeg er helt vild med. Er nok mere beregnet til fuldblods HTPC'er, så ATV2 kan have svært ved at følge med, og kører noget langsomt.
Kører nu med PM3.HD skinnet, som er meget simpelt (og måske lidt grimt), men kører meget hurtigt på ATV2.
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 13:20
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 13:29
En lille anbefaling er også at bruge ROWMOTE app'en til Jeres APTV... Gør det muligt at bruge Jeres iPhone/iPad som remote... Det kører over wifi og man skal dermed ikke pege så præcist mod APTV boksen...
Den kan sågar styre jeg Macbook...
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 13:31
Mads A skrev:
En lille anbefaling er også at bruge ROWMOTE app'en til Jeres APTV... Gør det muligt at bruge Jeres iPhone/iPad som remote... Det kører over wifi og man skal dermed ikke pege så præcist mod APTV boksen...
Den kan sågar styre jeg Macbook... |
Jeps. Der er også XBMC Commander app'en, hvor du kan styre XBMC på ATV2. Med filmcovers og det hele.
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 13:54
Skalle giver dig helt ret... Glem ROWMOTE!
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 13:54
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 14:21
Skalle06 skrev:
ladiesman217 skrev:
Min popcorn hour er stået af, og skal derfor have en ny box.. Jeg har i forvejen en iPad, iPhone og MacBook Pro, så er en ATV2 den bedste løsning eller skal man ud og se på f.eks. Den nye fra LG SMART TV UPGRADER? hvad er jeres syn på det? Kunne forestille mig at en ATV2 ville arbejde bedst sammen med de ting jeg har nu, men gør den sig godt med f.eks. Mkv filer? |
Hejsa. Det lyder da til, at en ATV2 ville spille godt sammen med det du har nu. AirPlay mulighederne med iPhone/iPad er i hvert fald noget jeg bruger meget. XBMC på ATV2 er stadig i beta, men forbedrer sig hele tiden. MKV-filer kører fint, hvis de er i H.264 format. Jeg har haft problemer med store MKV-filer, der ikke var i H.264. Endvidere kan ATV2 kun outputte 720p indtil videre. Så hvis det betyder noget for dig, skal du overveje nøje.
Men ATV2 er en billig, stille, lille og flot medieafspiller, og den bliver bedre og bedre, jo mere 3. parts udviklerne arbejder på mulighederne. Apple interfacet er som sædvanlig flot og smooth.
Hvis vi bor i nærheden af hinanden er du velkommen til at komme forbi og tjekke det ud. Jeg bor i Brøndby. |
Tak for dit svar skalle, jeg sender dig lige en pm i morgen når jeg er kommet hjem fra Spanien. Håber det er i orden
-------------
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 14:36
Hvor er det godt at høre. Så lykkedes det. ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) Og der er tilsyneladende en ny version på vej - så er det jo bare at håbe på at *.img også duer.
Hvad sker det iøvrigt hvis du omdøber *.img til *.iso. Hvad siger den så?
For mig vil det ikke gøre nogen forskel, for jeg har også problemer med *.iso'erne. De hakker nemlig ...
Jan
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 14:44
Hvad er det at .img og .iso er helt præcist? Men dejligt at se der er nogle herinde der kan assistere mig hvis/når jeg får en ATV2.
Skalle, lunge og nu Mads A er udnævnt til mine hjælpere
-------------
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 14:51
Jo mange tak. ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) .img og .iso er kan f.eks. være en image fil at af DVD. Altså en komplet billede af en DVD skive med menuer og det hele.
.Iso eller .img filen kan man så f.eks. lægge på en netværksharddisk og gemme sine DVD'er af vejen.
Jan
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 14:57
Ahh okay, dvs. man kan ikke rippe sine dvd'er ind på computeren og så spille dem igennem ATV2 (endnu) ???
Nu har jeg en MASSE .mkv filer på min computer som er x264 -vil jeg kunne afspille dem uden problemer over stream med kabel? At den ikke kan spytte signal ud i 1080p gør ikke så meget da jeg har et tv der ikke er fullHD, men kommer det med tiden at den kan tage 1080p?
Nu er alle mine .mkv filer jo på min pc med win7, men kan den godt arbejde sammen med ATV2 også? Eller skal man overveje en anden medieafspiller?
Tak ![](smileys/smiley1.gif)
-------------
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 15:18
Skalle hvordan får jeg covers på mine film i xbmc commander?
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 15:21
ladiesman217 skrev:
Ahh okay, dvs. man kan ikke rippe sine dvd'er ind på computeren og så spille dem igennem ATV2 (endnu) ???
Nu har jeg en MASSE .mkv filer på min computer som er x264 -vil jeg kunne afspille dem uden problemer over stream med kabel? At den ikke kan spytte signal ud i 1080p gør ikke så meget da jeg har et tv der ikke er fullHD, men kommer det med tiden at den kan tage 1080p?
Nu er alle mine .mkv filer jo på min pc med win7, men kan den godt arbejde sammen med ATV2 også? Eller skal man overveje en anden medieafspiller?
Tak ![](smileys/smiley1.gif) |
Det burde bestemt ikke være noget problem at streame *.mkv filer fra din computer, men det kræver jo at ATV2 er jailbreaket og XBMC (eller Plex) er installeret.
Jan
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 15:34
Mads A skrev:
Skalle hvordan får jeg covers på mine film i xbmc commander? |
De kommer over automatisk. Du skal lige have XBMC og XBMC Commander til at "tale" sammen. Kræver kun nogle enkelte tryk.
Se her: http://www.xbmc-commander.com/page2/page4/page4.html - http://www.xbmc-commander.com/page2/page4/page4.html
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 17:03
lunge skrev:
Det burde bestemt ikke være noget problem at streame *.mkv filer fra din computer, men det kræver jo at ATV2 er jailbreaket og XBMC (eller Plex) er installeret. |
Ja det er jeg med på, men er det ikke noget med at det Seasonpass jailbreak kun er til Mac?
Men kan jeg så jailbreak ATV2 med min MacBook Pro og så derefter bruge ATV2 fra min Win-PC, ved at installere XBMC på min PC og så bruge den? Det er en ukendt jungle jeg er ved at rode mig ud i ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
-------------
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 17:25
Det er ligemeget om du jailbreaker med en Mac eller en PC. Du kan streame uanset hvad. Seasonpass findes i øvrigt til både Mac og PC. Der kan også jailbreakes med f.eks. Greenpoison.
Du behøver ikke installere XBMC på PC'en. Det installeres på din ATV2. Film m.v. streames så fra en PC, Mac eller evt. fra en NAS. Jeg har selv alle mine film liggende på en Time Capsule, der streamer til ATV2.
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 17:48
Skalle...
Hvordan er din filstruktur på din hdd...
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 18:01
En mappe til film og en mappe til TV-serier. Mappen med TV-serier har undermapper til de enkelte serier.
Du skal være præcis med din navngivning af filerne, ellers kan XBMC ikke finde filminfo, covers m.v.
Eksempel på film filnavn: True Grit.mkv Eksempel på filnavn til TV-serie: The Walking Dead.s01.e01.avi
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 18:43
Skalle06 skrev:
Det er ligemeget om du jailbreaker med en Mac eller en PC. Du kan streame uanset hvad. Seasonpass findes i øvrigt til både Mac og PC. Der kan også jailbreakes med f.eks. Greenpoison.
Du behøver ikke installere XBMC på PC'en. Det installeres på din ATV2. Film m.v. streames så fra en PC, Mac eller evt. fra en NAS. Jeg har selv alle mine film liggende på en Time Capsule, der streamer til ATV2. |
Okay fedt fedt... Seasonpass er det bedst eller hvordan ligger landet? Og kommer den installation af XBMC helt af sig selv på ATV2 når jeg jailbreaker?
Det kan jeg også se på når jeg får den.
Jeg får selv en Time Capsule om en måneds tid, så det er jo perfekt man kan stream fra den.
Kan man så selv bestemme om man vil stream fra Time Capsule den ene dag, og den anden dag så stream fra ens PC eller Mac? Det kan jo være den 1TB på Time Capsulen render op på et tidspunkt ![Tongue Tongue](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley17.gif)
Har godt nok hørt noget om at der kommer en ny TC snart, men jeg får den her TC ret billigt, så det glæder jeg mig til...
-------------
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 19:14
Jeg har kun brugt Seasonpass (via en Mac), og det har fungeret fint. Der har vist tidligere været lidt problemer med Seasonpass og Windows, men det skulle vist køre nu. Det kan drille når du skal jailbreake (når ATV2 skal sættes i DFU-mode), men så må man bare lige forsøge forfra. Den kommer til sidst.
Nej, du skal selv installere XBMC bagefter, du har jailbreaket. Jeg har selv købt Firecores "pakke" til 20$, der bl.a. indeholder XBMC, men også meget andet. Det gør det nemt at installere og opdatere diverse programmer på ATV2. Læs mere på firecore.com. Men du kan selv ganske gratis installere XBMC på ATV2. Der er guides på nettet.
Når du har installeret XBMC skal du opsætte, hvilke kilder XBMC skal læse filer fra - f.eks. fra en Time Capsule. Du kan opsætte flere forskellige kilder, og evt. slette dem igen, hvis du flytter dine filer til en anden kilde.
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 19:28
Skalle kan du uddybe lidt mere hvad man får i den firecore pakke... :)
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 19:45
Skalle06 skrev:
Jeg har kun brugt Seasonpass (via en Mac), og det har fungeret fint. Der har vist tidligere været lidt problemer med Seasonpass og Windows, men det skulle vist køre nu. Det kan drille når du skal jailbreake (når ATV2 skal sættes i DFU-mode), men så må man bare lige forsøge forfra. Den kommer til sidst.
Nej, du skal selv installere XBMC bagefter, du har jailbreaket. Jeg har selv købt Firecores "pakke" til 20$, der bl.a. indeholder XBMC, men også meget andet. Det gør det nemt at installere og opdatere diverse programmer på ATV2. Læs mere på firecore.com.
Men du kan selv ganske gratis installere XBMC på ATV2. Der er guides på nettet.
Når du har installeret XBMC skal du opsætte, hvilke kilder XBMC skal læse filer fra - f.eks. fra en Time Capsule. Du kan opsætte flere forskellige kilder, og evt. slette dem igen, hvis du flytter dine filer til en anden kilde. |
Okay kanon - tak for det skalle!
Så dvs. hvis jeg opsætter min PC og min TC til kilder, så kan man altid senere hen rette i sine kilder osv. Det er jo meget rart at man kan det..
Hvis der opstår problemer der ikke kan løses via en PM så smutter jeg sgu en tur forbi Brøndby ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
.. men ja fortæl gerne hvad den firecore pakke indholder ![Big smile Big smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley4.gif) og undskyld til Mads A for at blande mig i hans tråd, men den lagde op til det samme emne som mit, så jeg skrev her - håber det er ok?! ![Embarrassed Embarrassed](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley9.gif)
-------------
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 20:08
Ja, du kan altid rette i de kilder, som XBMC skal hente film m.v. fra. Det kan dog tage tid, at hente oplysninger, covers m.v. hver gang man tilføjer/retter i kilder. Men XBMC klarer det selv - det er bare at vente.
Du kan læse her, hvad der er i Firecore's pakke: http://firecore.com/atvflash-black - http://firecore.com/atvflash-black Den er stadig i beta, men den endelige version skulle komme her i løbet af sommeren. Mens den er i beta koster den 20$, og stiger til 30$ når den endelige version udkommer. I Firecore's pakke er der også en medieafspiller på vej - så kan man jo se, hvilken der er bedst - den eller XBMC. Efter min mening er Firecore's pakke pengene værd. Den gør installation og opdatering af programmer meget nemmere + de hele tiden forbedrer og udvider programmerne. Det har de også gjort med den gamle Apple TV.
Men læs på det og vurder selv, om du vil smide de 20$.
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 22:40
Tak tak for din hjælp so far. Rart med lidt Info inden man køber Hvordan er browseren på en ATV2 egentlig? Kan man spille musik igennem anlægget via Grooveshark f.eks.?
Hvis jeg sætter min win pc og min TC til at være kilder fra streaming, så er det ikke rent galt. Så kan min MacBook Pro være trådløs :)
Har læst lidt af den Boxee tråd her i samme forum, og det lyder til den kan en del også. Hvor god/dårlig er den inforhold til en Apple tv 2? Man må jo sige jeg har en del Apple produkter i forvejen, så alt ville jo tale for en Apple tv 2, men læste Boxee havde en iOS Remote app, så kan den konkurrere med atv2? Det kan den jo sikkert, men ja er det en præference sag?
-------------
|
Skrevet af: thokra
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 23:13
@Skalle Hvordan ser din filstruktur ud - mere konkret Min er følgende: NAS/QMultimedia/ -> Movies -> Music -> Photos -> Movies -> -> Movies -> Comedy -> Movies -> Action etc. Er der for meget mappestruktur for at få det til at spille? Det er sjovt, at flere HD film ikke kommer frem i menuen.
|
Skrevet den: 18-Juni-2011 kl. 23:59
Min mappestruktur til film hedder Time Capsule/Film, så jeg har bare en mappe med alle mine film i.
Du kan bare sætte din movies mappe som kilde til film i XBMC, så skulle den gerne finde alle filerne uanset, at du har lavet undermapper med genrer. XBMC henter selv filmoplysninger med genre mv. fra themoviedb.org (som standard).
Vær sikker på, at filnavnet svarer til filmtitlen. Hvis XBMC stadig ikke kan finde filmen, så gå på filemode i XBMC, find filen på den manglende film og hold 'menu' knappen inde på remoten. Så får du mulighed for at hente filmoplysninger, og få filmen tilføjet.
Edit: Det kan måske alligevel være, at det giver problemer for XBMC, at du har mapper med genrer. Læs evt. mere her om mappestruktur og navngivning af filer. http://wiki.xbmc.org/?title=IMDb_%28Video_Library%29 - http://wiki.xbmc.org/?title=IMDb_%28Video_Library%29
|
Skrevet den: 19-Juni-2011 kl. 00:21
@ladiesman
Browseren på ATV2 (som fås i Firecore's pakke) er også stadig i beta. Den understøtter ikke Flash, så Grooveshark kan pt. ikke tilgåes på browseren. Jeg streamer selv f.eks. musik fra Spotify på min iPad til ATV2.
Har ikke prøvet Boxee, så kan ikke hjælpe der. Jeg har primært valgt ATV2 pga. det spiller fint med mine øvrige Apple ting, og så pris og design. Der kommer også mirroring i iOS 5, der bliver spændende. Med Boxee får du sikkert ikke sådanne muligheder med dit øvrige Apple-grej, men til gengæld virker den sikkert bedre 'ud af boksen' med alle filtyper, 1080p og lignende.
|
Skrevet den: 19-Juni-2011 kl. 11:22
Jeps men er der nogle af programmerne du er særligt glade for i pakken...
Mvh
Mads
|
Skrevet af: knowlton
Skrevet den: 19-Juni-2011 kl. 13:13
Hej med jer...
Tak for linket med opdateringen af XBMC. Det er sgu lækkert. Nu kan det sagtens læse mkv filer.
Jeg har dog et andet problem, som jeg håber lidt at I kan hjælpe med.
Når jeg prøver at afspille en mkv fil, så får jeg static støj ud gennem mine højtalere. både på fjernsyn og min forstærker.
Er det noget I har prøvet og er det mig, der har glemt at krydse en option af??
/Patrick
------------- Knowlton
|
Skrevet den: 19-Juni-2011 kl. 13:36
Faktisk, så er det kun når Dolby Digital og DTS er aktiveret. Er det noget I har prøvet?
------------- Knowlton
|
Skrevet den: 19-Juni-2011 kl. 13:59
@knowlton Ja, du skal sætte lyd til 16 bit i ATV2's indstllinger. Ikke inde i XBMC, men ude i ATV2 menuen.
|
Skrevet den: 19-Juni-2011 kl. 14:11
fantastisk! tak for det hurtige svar!
------------- Knowlton
|
Skrevet den: 19-Juni-2011 kl. 14:23
@Mads A Har pt. kun installeret XBMC, NitoTV og browseren gennem Firecore's pakke.
Ser frem til deres medieafspiller, og om den kan erstatte XBMC. Den er mere simpel og falder bedre ind med ATV2's interface. Endvidere har de flere apps på vej. Største fordel med pakken er, at det er nemt at installere, slette og opdatere apps, så man ikke skal ssh ind i sin ATV2. Men det er en smagssag.
|
Skrevet den: 19-Juni-2011 kl. 14:26
@Skalle
Har du haft problemer med at XBMC genstarter efter nogle minutter inde i en film? derefter bliver det mere hyppigt. Jeg kan se at der er flere, der har oplevet fejlen, men synes ikke at kunne finde en konkret løsning.
------------- Knowlton
|
Skrevet den: 19-Juni-2011 kl. 16:20
@knowlton Er det bestemte filtyper, der får XBMC til at crashe? Hvilken nightly build kører du - den seneste her fra 18/6?
|
Skrevet den: 19-Juni-2011 kl. 18:21
jeg har brugt det build, som Lunge har lagt i sin dropbox. Det gælder vist alle filer. Men kun i XBMC.
Nogle skyder skylden på pwnagetool og andre siger at man skal nulstille sine indstillinger i XBMC, mens 3. parten siger at hverken det ene eller det andet virker....
------------- Knowlton
|
Skrevet den: 19-Juni-2011 kl. 18:50
Ok. Jeg har ikke haft de problemer. Hverken med det forrige eller nuværende build, og heller ikke med det officielle version.
Prøv det seneste build fra i går. Hvis intet hjælper er eneste mulighed nok at gendanne din ATV2, jailbreake igen (evt. med Seasonpass denne gang) og så installere XBMC igen.
|
Skrevet af: LBA75
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 13:54
Hmmmm
Har lige prøvet at jailbreake min nye aTV via min MacBook pro med Seas0nPass....... den fryser gang på gang når den unzipper ISPW efer download?
Har købt FireCores aTV pakke, men den skal vel først jaibreakes?
Nogen der kender til dette problem?
Mvh LBA75
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt
|
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 14:47
Jeg kender ikke til dette problem. Har du forsøgt på en anden Mac - eller hvad med at jailbreake den med PwnageTool eller (evt. Snowbreeze? - kræver vist Windows)
Jan
|
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 20:58
Har prøvet med min Mac og min egen stationære PC..... no luck
Må ve ud og google lidt, da dette er svært belastende
Mvh
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73410&PN=1&title=lba75-hjemmebio-projekt
|
Skrevet den: 22-Juni-2011 kl. 21:14
også med PwnageTool?
Jan
|
Skrevet den: 23-Juni-2011 kl. 16:12
Haha..... så lykkedes det endelig.
Googglede en del, og fandt ud af at der pt er et problem med den download/unzipping, men kom omkring det med en anden download, lokal update istedet for download, lidt renaming og wupti - nu er fars aTV jailbreaket med ekstra guf installeret.... nu skal det "bare" sættes op :-)
Tak for tiden lunge
Mvh LBA75
|
Skrevet den: 24-Juni-2011 kl. 09:42
Hej igen
Lavede en "how-to-do" på FireCores hjemmeside, da mange andre også havde problemer.......
Normalt burde Seas0nPass virke, men der er pt noget galt med den fil man downloader på den normale måde.....
link til tråden med how-to-do http://forum.firecore.com/topic/4805?page=2 - http://forum.firecore.com/topic/4805?page=2
Mvh LBA75
|
Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 14:22
Skalle06 skrev:
@knowlton Ja, du skal sætte lyd til 16 bit i ATV2's indstllinger. Ikke inde i XBMC, men ude i ATV2 menuen. |
Jeg har samme problem, men synes ikke at jeg kan finde lige præcis det menu punkt hvor jeg ændre det til 16 bit ? ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 14:46
MC_Disko skrev:
Skalle06 skrev:
@knowlton Ja, du skal sætte lyd til 16 bit i ATV2's indstllinger. Ikke inde i XBMC, men ude i ATV2 menuen. |
Jeg har samme problem, men synes ikke at jeg kan finde lige præcis det menu punkt hvor jeg ændre det til 16 bit ? ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif)
|
Har du opdateret din ATV2 til den seneste iOS? Så skulle du gerne få valgmuligheden i ATV2's lydindstillinger.
|
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 15:22
hvis jeg gør det, skal den så ikke jailbreakes igen ?
|
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 15:47
MC_Disko skrev:
hvis jeg gør det, skal den så ikke jailbreakes igen ? ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif) |
Du opdaterer bare med hjælp af f.eks. Seasonpass, og installerer den seneste iOS derigennem.
|
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 16:22
Skalle06 skrev:
Du opdaterer bare med hjælp af f.eks. Seasonpass, og installerer den seneste iOS derigennem. |
altså fra computeren ? syntes ikke jeg kan finde et sted at gøre det i boksen nemlig
|
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 18:44
Ja. Start Seasonpass på din computer (eller andet jailbreak program) og følg instrukserne. Her er f.eks. vejledningen til jailbreak og installering af seneste iOS med Seasonpass: http://support.firecore.com/entries/387605-jailbreaking-101-seas0npass
|
Skrevet af: aouer
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 21:29
Hej alle Jeg har købt en atv2 i usa og ville så jailbreak den. Har prøvet en del gange med greenpoison, det gik ikke så var det seasonpass tur det gik heller ikke, så prøvede jeg med Pwnagetool så virkede det. ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) Så skulle jeg install xbmc det gik ok. Mit problem er. 1. kan ikke slukke for den, er det fordi at jeg ikke har jailbreaket den med seasonp. untethered men med Pwnagetool tethered.? 2. den vil ikke spille nogle film overhovedet fra min nas Qnap 209 ll den hakker også stopper den både MKV, ISO? 3. Kan jeg starte for fra med jailbreak? Mit system er.: Apple Macbook pro, Qnap 209 ll og har både film i mp4, iso, img,mkv.
Håber i kan hjælpe.
På FORHÅND TAK Aouer
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 21:33
Hvordan har du installeret XBMC og hvilken version er det?
.iso fungerer ikke i nogle versioner endnu, men de andre filtyper du nævner skulle den kunne afspille.
Jan
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 21:54
Den er installeret via nitro tv. version hvor finder jeg det
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 21:59
Så er det helt sikkert en gammel version du har og du vil kunne få en meget bedre version ved at opdatere.
Gør sådan her:
Start Terminal.app på din Mac Skriv følgende linjer og tryk enter efter hver linje. Når der bliver spurgt efter password skriver du "Alpine"
ssh root@192.168.x.x (skal selvfølgelig være din ATV's rigtige adresse)
wget http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2/deb/org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.deb
dpkg -i org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.deb
rm org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.deb
Hold menu og play/pause på din remote nede indtil ATV2 begynder at blinke. Det får den til at genstarte. Nu burde du have en noget nyere XBMC version hvor også menusystemet er frisket lidt op.
Held og lykke. :-)
Jan
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 22:06
har tjekket det der står.: XBMC pre-10.0 git:4bo32be(compiled: feb 19 2011. er det ikke igennem terminal men ikke helt skarp i det.
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 22:10
1. En tethered jailbreak vil forsvinde, hvis du slukker den (hiver stikket ud). Der sker ikke noget, hvis den bare står i dvale. Man kan kun rigtig slukke en ATV2 ved at hive stikket ud. 2. Som lunge siger kan ISO endnu ikke afspilles ordentligt. MKV i h.264 kører normalt fint - kør dog helst med eksterne undertekster f.eks. .srt. Streamer du trådløst? Hvis ja, så prøv at kable din netværksforbindelse til ATV2. Hak i film kan skyldes problemer med dit trådløse net. 3. Ja, det kan du godt. Gendan din ATV2 via iTunes, og begynd forfra. Vær sikker på at du installerer seneste version af xbmc. Og husk at xbmc på ATV2 stadig er i beta.
Vedr. problemer med jailbreak kan du evt. forsøge med et andet mini-usb kabel. Jeg havde problemer med mit ene kabel, men ikke med et andet. Jeg bruger Seasonpass uden problemer.
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 22:14
(Skriver lige min besked igen, da jeg kom til at redigere i den gamle besked fremfor at skrive en ny)
Så er det helt sikkert en gammel version du har og du vil kunne få en meget bedre version ved at opdatere.
Gør sådan her:
Start Terminal.app på din Mac Skriv følgende linjer og tryk enter efter hver linje. Når der bliver spurgt efter password skriver du "Alpine"
ssh root@192.168.x.x (skal selvfølgelig være din ATV's rigtige adresse)
wget http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2/deb/org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.deb
dpkg -i org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.deb
rm org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.deb
Hold menu og play/pause på din remote nede indtil ATV2 begynder at blinke. Det får den til at genstarte. Nu burde du have en noget nyere XBMC version hvor også menusystemet er frisket lidt op.
Held og lykke. :-)
Jan
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 22:21
Det lyder godt jeg vil prøve at gå igennem terminal hvis det ikke virker så går jeg den hårde vej gendan via itunes. Det kan godt være mit kabel ikke virker ok så vil jeg prøve at købe et hos proshop (shg) nogen forslag på mærke?
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 22:26
Ja prøv det først. Hvis du har kunnet få lov til både at installere Nito Tv og XBMC så tror jeg da ikke dit jailbreak fejler noget.
Jan
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 22:29
Jeg kan ikke komme ud på ( start siden) alså på atv2 kan ikke komme væk fra xbmc gør det noget? MVH Jannik
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 22:41
Har du prøvet at holde 'menu' knappen nede på din remote?
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 22:50
aouer skrev:
Jeg kan ikke komme ud på ( start siden) alså på atv2 kan ikke komme væk fra xbmc gør det noget?MVH Jannik |
Jeg ved ikke om det overhovedet betyder noget, men hvis Skalles tip med menu knappen ikke virker, så kan du jo evt. bare trække stikket ud - sætte det i igen og lade den genstarte.
Jan
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 22:58
ja det har jeg,der sker intet når jeg holder den nede xbmc kommer bare frem igen, så er den hel gal ikke,?
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 05:57
Det kan da godt lyde, som om noget er galt. Det er også en meget tidlig version af XBMC du kører + der kan være gået noget galt ved jailbreaket. Prøv at begynde forfra.
Hvis vi bor i nærheden af hinanden, vil jeg gerne prøve at hjælpe, hvis det stadig driller. Jeg bor i Brøndby.
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 08:40
Fungerer ATV fint når bare du ikke går ind i XBMC? I så fald er det jo bare er en dårlig version af XBMC du har, og så vil jeg stadig mene det er unødvendigt at starte forfra.
Jan
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 12:28
Når jeg sætter strøm til atv2 så starter den op i xbmc med det samme
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 12:33
Ja ok.Det lyder godt nok noget mystisk. ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif) Så kan det da alligevel godt være du er nød til at starte forfra. Har du prøvet at skrive de kommandoer jeg nævnte?
Jan
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 14:38
Jeg har lige prøvet at gendane atv2 med itunes derefter startede jeg seasonp. op fik fejl i itunes shript fail!. derefter prøvede jeg at holde alt nede og tryk på gendan herefter vælge den en anden ipsw som jeg har downloade fra de link herfra. nu har jeg lige prøvet terminal får fejl.:-bash: wget: command not found efter jeg har trykket enter efter wget http://mirrors.xbmc.org/apt/atv2/deb/org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.deb gir´det nogen mening
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 14:58
Det lyder godt nok som noget rod. Det lyder som om du er røget ind i nogle af de samme problemer som jeg havde da jeg forsøgte at jailbreake. Har du mulighed for at gendanne på en helt andet Mac? Det hjalp i hvert fald mig?
Jan
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 15:05
har lige gendanet itunes og sat den til tv så ud som da jeg købte den atv2 er gendanet. fandt en ny seasonsp. via link på firecore/support og er gang med at køre seasonsp. kan det godt tage lang tid før den har unzippet ipsw fil den har downloadet atv2 restore fil tror den hed noget med 1_4.3_8f 305 restore ipsw
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 21:43
Så VIRKER DET, så er atv2 jailbreaket TUSIND TAK lunge & skalle06 I ER DE BEDSTE![Hug Hug](smileys/smiley31.gif) ![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif) Nu skal jeg lige installere xbmc, lunge skal jeg bruge de kommandoer du skrev til terminal for at få den nye xbmc. MVH jannik
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 22:16
Ja, jeg synes bestemt du skal opdatere. Den version fra februar var vist ikke ret god. Den du får ved at opdatere, er ver. 11.0 i beta og den er fra 23. juni. Tror den fungerer en del bedre selvom der stadig er ting der halter.
Jan
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 22:24
Apple-TV:~%20root#%20dpkg%20-i%20org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.debAdpkg:%20error%20processing%20org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.deb%20%28--install%29:A%20cannot%20access%20archive:%20No%20such%20file%20or%20directoryAErrors%20were%20encountered%20while%20processing:A%20org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.debAApple-TV:~%20root# - Apple-TV:~ root# dpkg -i org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.deb
dpkg: error processing org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.deb (--install):
cannot access archive: No such file or directory
Errors were encountered while processing:
org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.deb Apple-TV:~%20root#%20dpkg%20-i%20org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.debAdpkg:%20error%20processing%20org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.deb%20%28--install%29:A%20cannot%20access%20archive:%20No%20such%20file%20or%20directoryAErrors%20were%20encountered%20while%20processing:A%20org.xbmc.xbmc-atv2_10.0-9_iphoneos-arm.debAApple-TV:~%20root# - Apple-TV:~ root# Får denne her fejl hjælpppppp
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 22:54
Det er lidt svært at overskue da det står i én lang smøre, men copy/paster du præcis de kommandoer jeg har skrevet længere oppe i tråden? Det undrer mig lidt at der står også står dpkg i slutningen af den kommando der starter med dpkg Er det her fejlen er? Filen der henvises til, ser i hvert fald ud til stadig at ligge på serveren.
Jan
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 23:26
Googlede lidt og fandt på xbmc home page HOW-TO-DO og har jeg fået det fikset, så nu køre det bare super på version 11,0. den skal lige sættes op med min qnapSÅ JEG TAKKER FOR ALT DEN HJÆLP ![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif) Så når jeg får min ipad 2 fra usa så ved jeg hvor jeg skal søge om hjælp ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif) HER PÅ RECORDERE, FOR HER ER ALLE EXPERTERNE. MVH Jannik
|
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 06:09
Det var godt, det kom til at funke. Håber det også kører videre herfra. Når du får din iPad 2 kan jeg anbefale, at du køber 'XBMC Commander', og bruger den som remote.
|
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 10:44
aouer skrev:
Googlede lidt og fandt på xbmc home page HOW-TO-DO og har jeg fået det fikset, så nu køre det bare super på version 11,0. den skal lige sættes op med min qnapSÅ JEG TAKKER FOR ALT DEN HJÆLP ![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif) Så når jeg får min ipad 2 fra usa så ved jeg hvor jeg skal søge om hjælp ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif) HER PÅ RECORDERE, FOR HER ER ALLE EXPERTERNE. MVH Jannik |
Selv tak du. ![Big smile Big smile](smileys/smiley4.gif)
Jan
|
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 13:04
Så er jeg igang med opsætningen, hvordan får man covers frem på filmene, skal der være et jpeg i film mappen på min qnap og hvor stort må det være? Ang. Skin 'back row' ser ok ud laver den auto covers? Eller er det noget med indstillingerne i xbmc? Mvh Jannik
|
|