Print side | Luk vindue

VHS til CD eller DVD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=984
Udskrevet den: 03-Februar-2025 kl. 06:03

Emne: VHS til CD eller DVD
Skrevet af: Sufidk
Emne: VHS til CD eller DVD
Skrevet den: 25-Maj-2004 kl. 14:22

Hvad skal man bruge af udstyr for at for at få sine VHS bånd ( ikke org. film ) puttet over på CD eller DVD.

Hilsen Sufidk

Svar:
Skrevet af: Claus O.
Skrevet den: 25-Maj-2004 kl. 15:35

Jeg har lige fået en Panasonic E55 recorder, og jeg har kopieret nogen familievideoer over på DVD-R helt uden problemer. Jeg smed VHS-båndet i videoen og satte den til recorderen med et alm. scartstik. Jeg valgte derefter den rigtige indgang på recorderen og trykkede hhv. play og record.

Det fungerer helt fint, og det er meget let. Men skal du lave menuer og alt muligt andet fancy, så er en PC med brænder nok smart at have ved hånden

Skrevet af: ehelmer
Skrevet den: 26-Maj-2004 kl. 20:27

Forbind en VHS afspiller med en DVD optager. Det er ligeså nemt som at optage en TV udsendelse.

Hvis du er så heldig at have en optager med +RW, kan du lave pæne menuer med billeder  og indholdsfortegnelser. Skiverne med +RW kan du evt. bagefter kopiere over på billigere +-R skiver med din PC og derefter genbruge de dyre +RW skiver.

Hvis du vil redigere mere i optagelserne og menuerne end DVD optageren selv kan klare, anbefaler jeg TMPG DVDAuthor på din PC.

Erik

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 26-Maj-2004 kl. 22:39
Et alternativ er at anvende en DVD optager med harddisk. Først spille videoen over på HDD, dernæst klippe lidt, og til sidst spille over på DVD - evt. med high speed, med anvendelse af de menu muligheder, der måtte være. Harddisken giver nogle fordele, bl.a. at man ikke behøver anvende DVD-RW, men kan anvende de lidt billigere DVD-R direkte.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Print side | Luk vindue