Synes du også billedet fra zaptorboks er fladt ?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98524
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 17:01
Emne: Synes du også billedet fra zaptorboks er fladt ?
Skrevet af: Sælbyggårn
Emne: Synes du også billedet fra zaptorboks er fladt ?
Skrevet den: 21-Juni-2011 kl. 09:36
Har lige installeret en zaptor-boks med kort.
Men jeg er skuffet over billedkvaliteten. Billedet er skarpt, men fladt og sort gengives mindre nuanceret end når jeg kører over mit Sony kld40-ex500.
I det hele taget virker det til at zaptor-boksen prioriterer skarhed frem for detaljer i farver.
Når jeg ser digitalt tv over mit Sony TV virker det nogen gange helt 3d-agtigt, fordi der er så flotte detaljer med, men over zaptorboksen dør billedet, og det ser ud som personer i front er klistret oven på en baggrund.
Er det bare mig, der er kritisk eller hvad er din oplevelse af zaptor-boksen?
|
Svar:
Skrevet af: db89
Skrevet den: 21-Juni-2011 kl. 09:40
Kører du med samme billedindstillinger på dit tv for begge dele?
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-Juni-2011 kl. 09:42
Det kunne måske skyldes, at Du ikke har kallibreret det pågældende HDMI In korrekt med hensyn til farve kontrast, lys m.v.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 21-Juni-2011 kl. 09:46
Sælbyggårn skrev:
Men jeg er skuffet over billedkvaliteten. Billedet er skarpt, men fladt og sort gengives mindre nuanceret end når jeg kører over mit Sony kld40-ex500.
I det hele taget virker det til at zaptor-boksen prioriterer skarhed frem for detaljer i farver.
Når jeg ser digitalt tv over mit Sony TV virker det nogen gange helt 3d-agtigt, fordi der er så flotte detaljer med, men over zaptorboksen dør billedet, og det ser ud som personer i front er klistret oven på en baggrund.
|
http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=52&SID=887z3957-zd4a-8747z925-40715-4050694444&title=stofa-digital-modtagere -
|
Skrevet af: Steen F.
Skrevet den: 24-Juni-2011 kl. 01:07
Sælbyggårn skrev:
|
Hvilken landsdel er du fra? Måske er der regionale forskelle. Jeg har samme tv og Zaptor og oplever ingen forskel i billedkvalitet. Jeg bor i Kolding.
------------- LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
Skrevet af: zczc
Skrevet den: 24-Juni-2011 kl. 12:12
Sælbyggårn skrev:
|
Det løser næppe dit problem, men vær opmærksom på, at Zaptor-boksen er fabriksindstillet til at køre med 720 opløsning, og 1080 indstillingen er gemt så godt, at jeg ikke kan huske, hvordan man når frem til dem. Og jo: Hér, hvor jeg bor, er der faktisk en enkelt 1080 kanal.
|
|