Print side | Luk vindue

Canon S95 foto lige efter film på ipad?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98600
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 16:55

Emne: Canon S95 foto lige efter film på ipad?
Skrevet af: tyros1
Emne: Canon S95 foto lige efter film på ipad?
Skrevet den: 23-Juni-2011 kl. 10:36
Hejsa
Tusind Tak for de gode råd om Nyt kamera til Rom det blev Canaon S95Wink
Har taget 400 billede og film på 3 dag LOL
hvordan får jeg vist film på Ipad?
og hvordan kan jeg lægge film på Ipad så de kommer ligesom når jeg afspiller dem fra kamereaet altså lige efter fote samme sted?
Altså filmen af paven skal komme lige efter foto af Paven:) ?

-------------
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211

Svar:
Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 23-Juni-2011 kl. 11:13
Du kan konvertere filmene med Handbrake.

Jeg tror ikke film og foto kan blandes på iPad. Så skal man sikkert lave det hele om til en film. Jeg ville gøre det i iMovie på Mac.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 23-Juni-2011 kl. 12:11
Tak for svaret -desvære er jeg uden MAC;) så kan jeg vel ikke bruge Imovie?
Et andet forprogram forslag.....?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-Juni-2011 kl. 12:29

Mon ikke, at det redigeringssofrware der er med til kameraet skulle kunne bruges.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 24-Juni-2011 kl. 09:56
Nej der var ikke noget softvare med Canon S95!
 så andre forslag er velkomne der kan arbejde med på PC og derefter vises på min gode ven SmileIPad .....................
som desværre er ved at have fyldt sine 32 GB med fotos(9000stk) Cryså jeg overveje om den skal sælges til fordel for en 64gb model....

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 24-Juni-2011 kl. 10:21
Du må finde ud af hvilke formater din iPad understøtter og så tage den derfra.

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 24-Juni-2011 kl. 10:22
Når du ikke bruger Mac, bruger du vel Windows.

Man skulle kunne lave det i Windows Live Movie Maker:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/cloud/create#section_5 - http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/cloud/create#section_5

Men få alligevel fat i det gratis Handbrake til at konvertere filmklip til iPad format.

En anden mulighed er Adobe Premiere Elements, som koster kr. 775.
http://www.adobe.com/dk/products/premiereel/ - http://www.adobe.com/dk/products/premiereel/

Det sidste fås også i en pakke med Adobe Photoshop Elements til kr. 1162,50 i alt.
Så har du alt til billeder og video. Så vidt jeg husker, så følger der også Adobe Bridge med.

Adobe programmerne kan downloades i 30 dages trial.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 24-Juni-2011 kl. 12:47
altså ALLE vores fotos ligger på en synology NAS, og derfra kan man nemt via en ds foto app nemt bladre alle fotos igennem hurtigt og nemt på en iPad (trådløst).

Jeg kunne aldrig drømme om at bruge krudt på at lægge mine fotos ud alle steder hvor jeg vil se dem.. næh de ligger centralt 1 sted (+ en backup) også kan alle enhederne tappe fra det istedet.

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 24-Juni-2011 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

altså ALLE vores fotos ligger på en synology NAS, og derfra kan man nemt via en ds foto app nemt bladre alle fotos igennem hurtigt og nemt på en iPad (trådløst).

Jeg kunne aldrig drømme om at bruge krudt på at lægge mine fotos ud alle steder hvor jeg vil se dem.. næh de ligger centralt 1 sted (+ en backup) også kan alle enhederne tappe fra det istedet.
Ja Rhsin du har selvfølge fat i noget rigtige der.........
Server/ NAS  set i forhold til at udskifte sin Ipad .....så kan det måske ovenkøbet være pris neutral.??
Det der afholder mig.... er nok teknikdelen ... men med lille pc nørdknægt på 17 årTongue i huset burde det kunne lade gøre at sætte op........ og med 4 næsten voksne personer i hustanden har det helt sikker nogle fordele...............

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 24-Juni-2011 kl. 13:41
altså en synology NAS er RET let at sætte op.. og der er jo masser af hjælp at hente her på sitet.

Løsningen vil give dig en langt større nytteværdi og fleksibilitet fremfor bare at fylde på iPad.. da synology NAS kan dele alt data såvel internt som eksternt.. en benefit er den selv laver thumbnails og lavopløselige billeder af feks meget "tunge" fotos, således det kører rimeligt flydende selv på en "mindre" netforbindelse (og det kører iøvrigt også til pads og smartphones).. og thumbnails etc blandes IKKE med dine original fotos

Dernæst har du i et hak også en bedre datasikkerhed da du jo køber en NAS med 2 eller flere diske og derved altid har spejlet din data (obs ikke at sammenligne med backup som jo kræver 2 locations)

Jeg har lige kigget efter NAS til mine forældre og en ds211+ med 2 entreprise diske i (giver 2TB lager.. men man kan sætte 3TB diske i) koster lige i underkanten af 5k.

Min egen løsning er med 5 diske som giver 7,5TB lager.. men den koster altså også godt 2,5 gang mere.. og er måske overkill.. med mindre du også har ambitioner om at få alle dine film.. og måske hjemmeoptagelser delt lokalt.

alt mit data er delt lokalt derhjemme og vises på alle børneværelser stue og soveværelser via popcornhour a-210 samt c-200 computere (såvel apple som pcer) samt iphone ipads ipods.. og nu også en enkelt android tlf..

Og det fede er.. det hele er delt udfra samme hovedlager.. og på de mobile enheder er det sat op til det virker såvel derhjemme og på farten (film stream osv. afhænger dog af netforbindelsen på modtagerstedet) ... men bare husk.. jo mere data der ligger centralt 1 sted.. jo mere vigtigt er det at få en decideret god backupløsning op at køre i tilfælde af brand tyveri eller anden skade.. for ellers er man altså godt og grundigt ude og sk*de rent datamæssigt.. det ligger jo kun der

-------------
Mvh

René

Skrevet af: Steen
Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

og hvordan kan jeg lægge film på Ipad så de kommer ligesom når jeg afspiller dem fra kamereaet altså lige efter fote samme sted?

Altså filmen af paven skal komme lige efter foto af Paven:) ?

Har du prøvet et Apple iPad Camera Connection Kit, det bruger jeg selv?
Jeg har et Panasonic TZ20 og når jeg overfører billeder og film fra det, ligger de under fotos i rækkefølge.

http://store.apple.com/dk/product/MC531ZM/A?fnode=MTc0MjU4NjE&mco=MTc5MzExODU

Skrevet den: 25-Juni-2011 kl. 18:33
Det lyder spændende connection kit .....sten...det må jeg lige have tjekket op på om det er løsningen ....det er brndgodt når 30 sekunders filmklip kommer lig efter fotos fra stedet fremfor tilsidst........

Print side | Luk vindue