Lyd fra iPhone/iPad til anlæg
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98716
Udskrevet den: 10-Februar-2025 kl. 00:57
Emne: Lyd fra iPhone/iPad til anlæg
Skrevet af: okkels
Emne: Lyd fra iPhone/iPad til anlæg
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 14:43
Jeg kunne godt tænke mig muligheden for at få lyden fra min iPhone og iPad trådløst streamet til mit anlæg. Det skal ikke kun være iTunes-biblioteket, men også fra apps som WiMP, TDC Play og YouTube.
Er der nogen, der har erfaringer og anbefalinger?
Kan en Airport Express løse opgaven (evt. sammen med http://rogueamoeba.com/airfoil/windows/ - AirFoil )?
Jeg vil helst foretrække WiFi, men har også hørt at det måske skulle være muligt over Bluetooth via fx http://www.qed.co.uk/194/gb/product/uplay/bluetooth_receiver.htm - QED uPlayer .
mvh Kasper
|
Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 15:55
Der er super let. Du har brug for en airport express, hvis du endnu ikke har en kunne du overveje en Apple TV2 boks. Så får du også billed med. Sæt airporten i stikkontakten. Tilslut airporten til stereoen. iPhone / iPad finder den automatisk den automatisk. Afspil noget musik, der kommer en lille boks hvor du vælger at outputte til airporten og vupti musikken flyder. Alt sker via AirPlay
Hvis du vil bruge andre apps kræver det at de understøtter airplay noget dr nye radio app gør. Endvidere kan du også afspille fra en Nas via plug player som også understøtter AirPlay.
Det er let og kvaliteten afhængig af din musik om dvs alt fra dårlig til fremragende.
|
Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 20:59
Jeg kan også stå inde for en Express. Bruger den både med PC(iTunes er at foretrække), iPhone og iPad
|
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 21:13
Tak for input. Det lyder som om, at det er en Airport Express, jeg skal have fat i.
Er der nogen, der har erfaringer med overførsel af lyden fra Youtube og WiMP?
|
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 22:12
Youtube funker fint. Ved ikke med wimp. Men hvorfor ikke?
|
Skrevet af: marcc05
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 22:20
Skal applikationen ikke være parat til Airplay?
Jeg har haft kontakt til TDC, da jeg ville streame fra TDC Play applikationen på min Iphone over en Airport Express til anlægget og deres support mente ikke det var muligt. Til gengæld ved jeg det er muligt at streame fra Tine In Radio f.eks..
|
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 22:28
TDC play virker fint med Airplay. Dobbelt-tap på hjemknappen og swirp til højre (ligesom at gå direkte til iPod) der skulle Airplayikonet gerne poppe op. Det står endda på Play "hjemmeside". Utroligt, at deres support siger anderledes.
|
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 22:34
Kan kun delvist anbefale Airfoil; det virker, men ikke så gnidningsløst som Apples eget system. Når du alligevel bruger iTunes med iPad og iPhone, ville jeg holde mig til Airplay. Et tip kunne være at bruge Remote app'en. Med den fjernstyre du computeren med din iPhone/iPad og kan dermed tilvælge dine Airplay enheder. Fordelen her, er at du kan sender ud til flere Express'er samtidigt. Med iOs enheder, er der kun mulighed for en Express ad gangen.
|
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 22:37
Hvis du er 100% sikker, så vil jeg da gå ud og købe mig en Airport. Suk, jeg har endda ringet derind flere gange og hver gang får jeg en anden forklaring. Så ikonet må popper vel først op, når den er forbundet til Express'en?
|
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 22:53
Fra TDC's egen hjemmeside:
Q: Kan jeg bruge Airplay på TDC Play iPhone App'en? A: Ja, men den er ikke indbygget. Det du gør er, at åbne TDC Play app'en og afspille et nummer. Derefter dobbelklikker du på iPhone knappen (den fysiske på iPhone) og slider to gange til højre. Så vil AirPlay ikonet fremtræde ved siden af lydstyrken, hvis du er på et netværk der understøtter Airplay.
Så den burde være god nok, gode nyheder. Tak for at bringe mig på sporet, når nu TDC ikke kunne...
|
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 06:07
Jeg ville stadig kraftigt overveje Apple TV2. Den koster kun et par hundrede mere, kan det samme plus fungere som mediecenter mv. . Airporten bliver varm mens TV2 er iskold. De fylder det samme.
|
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 11:19
Nu har mit anlæg ikke optisk lydindgang og mit fjernsyn ikke HDMI-indgang (men det har til gengæld billedrør), så jeg tvivler på, at TV2-løsningen er velegnet for mig.
Er det ikke korrekt forstået, at TV2-boksen KRÆVER at man kan slutte den til et fjernsyn for at bruge den fornuftigt?
|
Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 11:32
okkels skrev:
Nu har mit anlæg ikke optisk lydindgang og mit fjernsyn ikke HDMI-indgang (men det har til gengæld billedrør), så jeg tvivler på, at TV2-løsningen er velegnet for mig.
Er det ikke korrekt forstået, at TV2-boksen KRÆVER at man kan slutte den til et fjernsyn for at bruge den fornuftigt?
|
Jo, under de betingelser, kan du ikke bruge ATV2 til andet end en ishockeypuck.
------------- Go outside, the graphics are amazing!
|
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 12:11
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 15:18
Wimp spiller 100 % med airPlay, ligeså Youtube, IMDB, spil og meget andet.
Prøv også TuneIn Radio (incl alle DR´s programmer)
Den nye Wimp app til iPad er mega sej, ser fantastik ud og er utroligt intuitiv (lyd kvalitet kan nok diskuteres ift. cd).
Jeg er SÅ glad for min Airport Express. ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 16:34
marcc05 skrev:
Fra TDC's egen hjemmeside:
Q: Kan jeg bruge Airplay på TDC Play iPhone App'en? A: Ja, men den er ikke indbygget. Det du gør er, at åbne TDC Play app'en og afspille et nummer. Derefter dobbelklikker du på iPhone knappen (den fysiske på iPhone) og slider to gange til højre. Så vil AirPlay ikonet fremtræde ved siden af lydstyrken, hvis du er på et netværk der understøtter Airplay.
Så den burde være god nok, gode nyheder. Tak for at bringe mig på sporet, når nu TDC ikke kunne...
|
Det spiller bare. ![Beer Beer](smileys/smiley41.gif)
Og tak for tippet med 2 swirp til højre, den har sgu flyttet sig siden sidst. Eller også er den bare en tanketorsk, da den ligger i første swirp på iPad'en ![Embarrassed Embarrassed](smileys/smiley9.gif)
|
Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 18:34
Nu lige et offtopic question:
Efter Firefox 4 udkom, så kan jeg ikke få mit Airfoil til at virke med Firefox. Jeg kan sagtens finde Firefox i Airfoil, men der kommer bare ingen lyd :/ Nogle der har en ide?
-------------
|
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 23:02
Så har jeg bestilt en Airport Express. Tak for hjælpen alle!
|
Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 03:25
Nogen der ved om man kan spille over AirPlay fra iTunes samtidig med at man kan få iTunes lyden ud af sine pc højtalere/Jack output??
------------- LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 16:39
Muffeh skrev:
Nogen der ved om man kan spille over AirPlay fra iTunes samtidig med at man kan få iTunes lyden ud af sine pc højtalere/Jack output?? |
Det kan du sagtens. Det er faktisk kun fra PC'en/MAC'en med itunes du har muligheden for at vælge flere enheder. iOS enheder tillader kun 1 Airtunes enhed ad gangen.
|
Skrevet af: henrikbp
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 21:39
Lyder vist til at min Squeezebox Touch måske snart skal skiftes til en ipad + Airport Express.
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 11:30
Hmm... Det er da første gang opsætning med et Apple-produkt ikke bare spiller!
Jeg har nu fået min Airport Express, sat den i stikket og forbandt højttalerene - og så skete der ingenting. Øv - skal man virkelig til at læse en manual for at få et Apple-produkt til at virke. Ja, og ikke nok med det, man skal sandelig også til at installere et opsætningsprogram på PC'en. Jeg var (måske fejlagtigt) at den opfattelse, at jeg kunne få det til at virke bare ved en stikkontakt og en iPad.
Nå, igang med manualen. En CD-ROM i drevet (hvor gammeldags er det ikke - ikke en gang på den mest direkte side, kan man downloade programmet http://www.apple.com/dk/airportexpress/features/utility.html - http://www.apple.com/dk/airportexpress/features/utility.html ). Installation af programmet - og naturligvis opdatering til en nyere version end den, der var på CD'en. Ikke helt ligetil at få det til at virke, men nu lyser den endelig grøn, og jeg kan connecte fra såvel PC som iPad.
Men der kommer ingen mulighed for Airplay hverken i iTunes eller på iPad'en. Hvad pokker skal man mere gøre?
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 12:03
okkels skrev:
Hvad pokker skal man mere gøre?
|
Tilsyneladende skal man bare brokke sig (og så måske være lidt mere tålmodig). Pludselig var den der. Og hold da op hvor det bare spiller!
Men et lille minus til Apple for at gøre det besværligt!
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 12:34
Ah 1/2 time er da ok. Jeg er dog ret sikker på at min fungere inden opsætningen på pc'en
Mener den blinkede orange. En lille genstart af Ipaden havde måske hjulpet.
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 18:33
Jeg synes nu, du er sluppet godt fra det. Du skal jo lige huske på hvor alsidig sådan en Express egentlig er. Når den både afvikler lyd, printer, router og accespoint, vil det jo give sig selv at det kræver en del opsætning. At firmwaren skal opdateres er jo mere reglen end undtagelsen med Apple produkter, når de nu tilbyder understøttelse af funktioner end da den udkom for snart 2 år siden. At deres downloadside er lidt svær at finde rundt i, kan jeg kun give dig ret i. Jeg brugte flere uger for at forbedre min ustabile forbindelse indtil jeg prøvede med en ny router. Der var/er problemer med visse Linksys routere. Havde du haft en ny iMac, havde det været plug-and-play, da Airportværktøjet er indbygget i deres nyere OS
God førnøjelse og glæd dig til din første video-podcast eller film med Airplay og lyd, der er 100% synkron
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 18:34
Den seneste firmware er kun nødvendig for afspilning fra iOs enheder.
|
Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 05-Marts-2012 kl. 18:34
Hey lige et lille spørgsmål.... Hvis man ser et YouTube klip på sin iPad og har en pioneer vsx 921 behøver man så en airport express.... eller laver man bare den swipe finte... Har prøvet med yousee play på safari VIA iPad.... men ipaden afspiller ikke noget lyd... er det mig den er gal med.... eller hvad... Skal spotify eller wimp være betalingsmodellen før man kan bruge dette på iPad....
------------- LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|