Er Panasonic dårlig kvalitet?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98735
Udskrevet den: 03-Juni-2025 kl. 00:32
Emne: Er Panasonic dårlig kvalitet?
Skrevet af: jespermart
Emne: Er Panasonic dårlig kvalitet?
Skrevet den: 27-Juni-2011 kl. 21:36
Jeg spørger andre Panasonic ejere fordi
Jeg købte Panasonic PX80 lige da det var
kommet og gennem de lidt mere end 2 år jeg havde det, var det til reparation 2
gange, først med en grøn stribe vertikalt ned over skærmen (reparationstid over
1mdr. da reservedel skulle hjem fra Tyskland) 3 uger efter slukkede fjernsynet
af sig selv efter x antal timer (reparationstid over 1 mdr. reservedel
skulle hjem fra Tyskland)
Det kørte så indtil mit nye Panasonic blev anskaffet d.
11-10-2011 et TX-P50VT20 som har kørt i hele 8 mdr. før dette skete, se
vedhæftede fil. Strømmen har jo selvfølgelig været taget i 24 timer og
fænomenet optræder på alle HDMI indgangene.
Jeg må blankt erkende. At min tillid til Panasonic produkter
kan ligge på et meget lille sted og en fejl som denne burde uden de store
omsvøb fra Panasonic bare ombyttes, med en beklagelse over, at det kunne ske efter så kort
tid.
Jeg frygter endnu engang en reparationstid på
over en måned på et produkt der kun lige har rundet ¾ år. Min egen oplevelse
går jo på at Panasonic plasma tv i snit har en levetid på mellem 3/4- - 1 år før de skal
repareres, det kan simpelthen ikke kun være mig der får det ene
mandagseksemplar efter det andet, så uheldig er end ikke Anders And. Jeg er meget interesseret i at høre om andre Pana ejeres erfaringer, min egen fornemmelse siger at mit næste tv IKKE bliver Panasonic
------------- Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
|
Svar:
Skrevet af: Looklight
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 03:56
Har haft min PZ85 siden de kom til Denmark og aldrig haft nøget problemer med den. Man skal husk, der findes mandags modeler ved alle producenter.

------------- Panasonic TH-42PZ85
Panasonic DMP-BD55
Kiss VR-588
Onkyo TX-SR706
PS3 m500Gb hdd
Focal Sib XL 5.1
|
Skrevet af: Tubbe
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 07:03
Ja, 7-9-13, nu skal man jo passe på med hvad man skriver, har en PZ800, køre stadig væk fint efter 2,5 år, aldrig problemer ingen burnin, kun lidt retention, der går væk når det har været slukket i 2min.
|
Skrevet af: Callie
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 09:44
PX70-modellen var ramt i vidt omfang af en lodret streg på skærmen. Det er der en gammel tråd om herinde. Det er dog også den eneste model fra den generation og fremefter, hvor fejlen var så udbredt, at et bredt snit af brugere på recordere havde oplevet det.
For mig skete det efter 2 år og 14 dage, men panasonic lavede det uden, at jeg skulle kæmpe for, at det blev gjort. Efter reparation har der ikke været noget galt med det, og det er to år siden nu.
Generelt tror jeg ikke, at panasonic er værre end andre fabrikanter, men jeg ved, at de yder en god service på fejl som dem, du umiddelbart oplever. Det er selvfølgelig trist med ventetid osv., og fejlene burde ikke forekomme, men når nu ingen producenter leverer fejlfrie produkter, så er jeg glad for, at jeg har købt et panasonic tv, da jeg ved, at man bliver taget seriøst som kunde.
Jeg har i øvrigt et g20, der ikke har været nogle problemer med eller irritationsmomenter ved siden købet i august 2010.
|
Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 10:34
Mit 42PX70 kører fint. Har aldrig haft probelemer!
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 10:40
Mit G20 med en lignende fejl blev repareret på 2 uger hos Servicecenter Fyn på trods af at der skulle ventes på en reservedel, formentlig fra Tyskland da ventetiden var 8 dage.
Det eneste jeg kan sige med sikkerhed er at fejlen ikke reparerer sig selv, så du er nødt til at tage fat i din forhandler..
Mit indtryk er af fejlraten er lavere på Panasonic end andre produkter. Hvis alle Panasonic TV skulle repareres inden for et år ville Panasonic og/eller deres danske forhandlere gå konkurs, så det er næppe tilfældet. Men en fejlrate på 0% får du aldrig på consumer electronics.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 01:25
Jeg er sådan set godt klar over, at fejlen ikke forsvinder af sig selv, det er mere frustrationen over at plasma tv åbenbart ikke er en særlig holdbar teknologi. Jeg arbejder indenfor it og jeg har aldrig stødt på en pc monitor hverken crt eller fladskærm som der er stået af indenfor de første 5-6 år. Mit gamle tv, før fladskærms æraen havde kørt i 8 år før det blev foræret bort da jeg anskaffede mig mit første plasma. Med den erfaring jeg har idag, er jeg sikker på at mit næste tv bliver et lcd, på trods af, jeg ikke mener de står lige så naturligt som plasma.
Jeg synes det er tankevækkende, at forestille sig, at ens av-reciever afgår ved døden hvert andet år, at ens vækkeur ophører med at fungere efter et par år, at ens højttalere eller andet elektronisk grej ophører med at fungere efter et par år, det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om, der sammen med plasma tv har så kort levetid, er glødepæren.
------------- Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
|
Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 08:20
Tror bare du har været meget uheldig.
Vi har to plasma skærme herhjemme. En Samsung Q97 50" fra den udkom, som stadig fungerer upåklageligt nu som soveværelses tv. I stuen der har vi et Samsung 6 series 50". Den fungerer også upåklageligt indtil videre.
Men synes ikke man læser flere tråde om Panasonic produkter der er gået i stykker, end som mange andre kendte mærker rundt omkring på nettet.
------------- 65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 09:05
JordanDK skrev:
Tror bare du har været meget uheldig.
Vi har to plasma skærme herhjemme. En Samsung Q97 50" fra den udkom, som stadig fungerer upåklageligt nu som soveværelses tv. I stuen der har vi et Samsung 6 series 50". Den fungerer også upåklageligt indtil videre.
Men synes ikke man læser flere tråde om Panasonic produkter der er gået i stykker, end som mange andre kendte mærker rundt omkring på nettet.
|
er enig havde selv et 42px80 og brugte den sammen med en HTPC film og tv der har aldrig været nogen problemer købte en pio og kører lige som det var nyt
min 42px80 stå nu hos en ven og kører upåklageligt
|
Skrevet af: Frisko15
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 09:32
Jeg har haft mit PZ800 i 2½ år og der har indtil videre ikke været noget.. jeg kan dælme da godt forstå, at du stiller spørgsmålet, eftersom du har været så uheldig..  håber dit plasma uhelds kvote er opbrugt nu.. 
|
Skrevet af: iceman24
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 13:27
mit gamle Pana 42" pv60 som er omkring de 5 år er lige gået videre til 4 person uden nogen problemer ever...
PX80 ca 2,5 år uden problemer
|
Skrevet af: SSvenSSon
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 15:32
Har et PZ 85 som har kørt ca. 8 timer stort set hver dag i 3 år uden problemer. Mit PX 80 (kører ikke ret meget) virker også 100%. Så du er nok bare uheldig :-(
|
Skrevet af: Jonathan
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 17:17
Jeg har haft 3 Panasonic plasmaskærme igennem de sidste 6 år(pv60,px80 og s10), og de kører alle endnu uden en fejl.
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 19:59
Det er måske liiige at spænde buen at sige plasma er en dårlig teknologi når du baserer det ud fra nogle (tilsyneladende) mandagsmodeller på et tv i budget-klassen..
Mit Pioneer kører også ganske stærkt og det har MANGE timer i sig endnu.
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 20:23
ahhh må da også tilstøde mig at sige jeg har hørt og kender en del der har haft problemer med panasonic og at vurdere ud fra dette forum så er der også en del herinde.
PV60 havde purple snakes der kostede panel skifte, og kender en der 3 gange fik skiftet dele pga fjernbetjening pludselig ikke kunne styre den uden at man slukkede på kontakten...
Derudover panel fejl på PX70 hvor den pludselig fik en stribe også set på 80´er generationen.
har da også en ven der har haft en PZ80 i LANG tid uden andet en ekstrem meget blæserstøj og buzzing i dag...
Men har været svagheder på panasonic...
men føler lidt alle mærker har deres problemer
Kan da huske de tidlige panasonic, der var så ekstremt mange firmware problemer, som man ikke kunne løse andet ved mainbord skifte, feks. de tidlige M86 der kunne man ikke slå movieplus fra, selvom det stod til off i menu´en på de tidlige udgaver, og issues med Xbox360 and so on.
men har ikke set så mange direkte "jeg kan ikke se TV defekte" som jeg har set på pana... jooo lige alfaview.
men panasonic er så SUPER god til service, har da fået serviceret godt 6 pana paneler for venner og kollegaer, og der har ingen problemer været selv efter garanti udløb.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 21:17
Anima skrev:
Det er måske liiige at spænde buen at sige plasma er en dårlig teknologi når du baserer det ud fra nogle (tilsyneladende) mandagsmodeller på et tv i budget-klassen..
Mit Pioneer kører også ganske stærkt og det har MANGE timer i sig endnu. |
ER Panasonic TX-P50VT20E et tv i budgetklassen? Sidste år 2010 var det topmodellen i Panasonics sortiment
------------- Jesper
|
Skrevet af: inside
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 23:22
Mit PX70 kørte i 2 år inden jeg solgte det uden problemer. Mit G10 gik relativt hurtigt i stykker efter jeg fik det (ville pludselig ikke tænde, så fik skiftet stort set alt indmad), og blev lavet på et par dage hos Servicecenter Fyn. Super service, afhentet og leveret på min bopæl af fragtmænd der vidste hvordan sådanne TV skulle håndteres! Har derefter kørt i 2 år uden problemer og er nu solgt videre.
Indtil videre ingen problemer med mit VT30, det er bare et suuuuper tv!
|
Skrevet af: vasif
Skrevet den: 29-Juni-2011 kl. 23:57
Alle Tv og tv-mærker kan uden undtagelse, fejle på et eller andet tidspunkt.
Forhandlere og serviceværksteder smider en gang imellem lidt tal på bordet, og fælles for dem alle er, at Panasonic's fejlprocent generelt er lav, set i forhold til øvrige producenter.
Min oplevelse med Panasonic er, at de generelt set laver fine holdbare produkter.
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 00:17
Jeg har ringe kendskab med om Panasonic tv er dårligt kvalitet.
Fladskærme generelt har en dårlig kvalitet. Alt for tit hører man om problemer med fladskærme der blot er 2-3 år gammel (eller langt mindre) der er itu på en eller anden måde.
Da vi alle havde CRT skærme var det sjældent at der var problemer med dem. Sådan var det i hvert fald i min familie og omgangskreds. Jeg har haft to CRT skærme. Den ene blev udskiftet efter 7 år, og det andet efter 8 år. Om det første stadig kører aner jeg ikke, men det andet fungerer stadig upåklageligt her 6-7 år efter jeg skilte mig af med det.
Som det er nu kan jeg kun tro at moderne tv ikke er af den bedste kvalitet.
Bort set fra en enkelt, har ingen i min omgangskreds haft problemer med deres CRT skærm før det var mindst 6-8 år gammel. Enkelte havde deres tv i over 15 år uden det gik i stykker.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 11:35
jespermart skrev:
Anima skrev:
ER Panasonic TX-P50VT20E et tv i budgetklassen? Sidste år 2010 var det topmodellen i Panasonics sortiment | Et VT20 er vel nærmere et tv i mellemklassen !
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 11:42
kaizer skrev:
Fladskærme generelt har en dårlig kvalitet. Alt for tit hører man om problemer med fladskærme der blot er 2-3 år gammel (eller langt mindre) der er itu på en eller anden måde.
Da vi alle havde CRT skærme var det sjældent at der var problemer med dem. Sådan var det i hvert fald i min familie og omgangskreds. Jeg har haft to CRT skærme. Den ene blev udskiftet efter 7 år, og det andet efter 8 år. Om det første stadig kører aner jeg ikke, men det andet fungerer stadig upåklageligt her 6-7 år efter jeg skilte mig af med det.
Bort set fra en enkelt, har ingen i min omgangskreds haft problemer med deres CRT skærm før det var mindst 6-8 år gammel. Enkelte havde deres tv i over 15 år uden det gik i stykker. |
er helt enig pris og kvalitet hænger sammen gav 15000 kr for et 32 tommer tv i 2002, det kører stadig hos min forældre gav 20000 kr for et 50 tommer i 2009. det kører dog også uden nogen problemer af nogen art
så et 50 tommer tv i dag, burde faktisk koste noget mere i dag
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 11:48
lahan skrev:
jespermart skrev:
Anima skrev:
ER Panasonic TX-P50VT20E et tv i budgetklassen? Sidste år 2010 var det topmodellen i Panasonics sortiment | Et VT20 er vel nærmere et tv i mellemklassen !
|
------------- Jesper
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 11:49
jespermart skrev:
lahan skrev:
jespermart skrev:
Anima skrev:
|
|
Flot! Så topklassen er altså Samsung Plasma Eller LG
------------- Jesper
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 12:29
jespermart skrev:
jespermart skrev:
lahan skrev:
jespermart skrev:
Anima skrev:
|
|
Flot! Så topklassen er altså Samsung Plasma Eller LG | Tja hvis du synes det.
Jeg ville måske pege på B&0, Loewe eller Runco
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 12:48
kaizer skrev:
Bort set fra en enkelt, har ingen i min omgangskreds haft problemer med deres CRT skærm før det var mindst 6-8 år gammel. Enkelte havde deres tv i over 15 år uden det gik i stykker. |
Det kan jeg godt slå! Havde et Philips 24" CRT fra 1986 til 2005, altså i 19 år. Og kun med to rep på ialt ca 2000 kr. Tv'et kostede fra nyt 9000 kr i 86
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 13:02
Kampus skrev:
kaizer skrev:
Det kan jeg godt slå! Havde et Philips 24" CRT fra 1986 til 2005, altså i 19 år. Og kun med to rep på ialt ca 2000 kr. Tv'et kostede fra nyt 9000 kr i 86  |
Det er jo det.
Da det er blevet populært at skifte sin fladskærm ud hyppigt, er det de færreste der har samme tv i mere end 5-6 år. Nogle køber nyt hvert år. Derfor er det svært at vurdere hvor holdbare de egentligt er. Som jeg ser det er det et tegn på dårlig kvalitet at de går i stykker så hurtigt.
Jeg tror bare trådstarteren har været uheldig, og han kunne have oplevet samme fejlrate med de fleste andre tv.
|
Skrevet af: perkjaer
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 13:18
Kampus skrev:
Havde et Philips 24" CRT fra 1986 til 2005, altså i 19 år. Og kun med to rep på ialt ca 2000 kr. Tv'et kostede fra nyt 9000 kr i 86  |
Prisen på 9000 kr i 1986 svarer til 15920,79 i 2010 priser (*) Man betalte altså mere i 1986 for et 24" end man i dag betaler for et 50". Der er måske ikke noget at sige til at kvaliteten er blevet dårligere, når man idag får en 4 gange så stor skærm til en lavere pris. (*) Kilde: Danmarks Statisk http://dst.dk/Statistik/nogletal/seneste/Indkomst/Priser/Prisberegner.aspx - http://dst.dk/Statistik/nogletal/seneste/Indkomst/Priser/Prisberegner.aspx
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 16:19
perkjaer skrev:
Kampus skrev:
Havde et Philips 24" CRT fra 1986 til 2005, altså i 19 år. Og kun med to rep på ialt ca 2000 kr. Tv'et kostede fra nyt 9000 kr i 86  |
Prisen på 9000 kr i 1986 svarer til 15920,79 i 2010 priser (*)
Man betalte altså mere i 1986 for et 24" end man i dag betaler for et 50".
Der er måske ikke noget at sige til at kvaliteten er blevet dårligere, når man idag får en 4 gange så stor skærm til en lavere pris.
(*) Kilde: Danmarks Statisk http://dst.dk/Statistik/nogletal/seneste/Indkomst/Priser/Prisberegner.aspx - http://dst.dk/Statistik/nogletal/seneste/Indkomst/Priser/Prisberegner.aspx |
Lige nøjagtig der jeg ville hen. Tv'er er blevet så billige, at vi ikke skal regne med så lang levetid mere. De gamle CRT kunne svare sig at reparere på. Mener det var højspændingsdelen og tuneren jeg fik rep dengang.
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 16:48
perkjaer skrev:
Kampus skrev:
Prisen på 9000 kr i 1986 svarer til 15920,79 i 2010 priser (*) Man betalte altså mere i 1986 for et 24" end man i dag betaler for et 50". Der er måske ikke noget at sige til at kvaliteten er blevet dårligere, når man idag får en 4 gange så stor skærm til en lavere pris. (*) Kilde: Danmarks Statisk http://dst.dk/Statistik/nogletal/seneste/Indkomst/Priser/Prisberegner.aspx - http://dst.dk/Statistik/nogletal/seneste/Indkomst/Priser/Prisberegner.aspx |
Den prisudvikling, har da intet med kvaliteten at gøre. En pc for 15 år siden, med 64 mb hdd og 8 mb ram kostede i omegnen af 20.000. I dag ville den koste omkring 250 kr. For 3000 kr. får du noget i dag, der ikke var muligt at producere for 15 år siden ( med mindre du ville slippe 10 årslønninger). Den opstilling kan du lave med al elektronik, og her har det heller ikke indflydelse på kvaliteten.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 17:09
JeTex skrev:
Den prisudvikling, har da intet med kvaliteten at gøre. |
Jo
JeTex skrev:
En pc for 15 år siden, med 64 mb hdd og 8 mb ram kostede i omegnen af 20.000. I dag ville den koste omkring 250 kr. For 3000 kr. får du noget i dag, der ikke var muligt at producere for 15 år siden ( med mindre du ville slippe 10 årslønninger). Den opstilling kan du lave med al elektronik, og her har det heller ikke indflydelse på kvaliteten. |
Jo.......hvor tror du at pengene spars, når et mellemklasse 42" tv for 5 år siden koster over 20.000 kr og i dag fås til 1/3 af prisen?
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 17:31
Lige nøjagtig! Og i de 5 år er lønningerne også steget vel en 10-15%. Så besparelsen ligger i at anvende det billigste fra kinesernes hylder, for at holde prisen nede og være konkurrence dygtige
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 18:19
Fordi komponenter bliver produceret og senere samlet til et færdigt produkt, i det land hvor det er billigst, har nødvendigvis intet med mangel på kvalitet at gøre. Mangel på kvalitet opstår, ved tilsidesættelse af tolerancer, eller negligering af producents krav/specifikationer. Hvor der spares ? Det kan være lønninger ( Kina løn ), konkurrence, salg fra lavpris varehuse ( ingen udgifter til god service ) og ikke mindst internettet ( presser prisen ).
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 21:05
Nu er det jo standard at elektronik bliver mindre/bedre/hurtigere samtidigmed at detbliver billigere. Så mener ikke at der er en direkte sammenhæng mellem tidligere/nuværende nypriser. Så skulle al elektronik (og mange andre produkter) jo være i ringere og ringere kvalitet....
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 23:16
JeTex skrev:
Fordi komponenter bliver produceret og senere samlet til et færdigt produkt, i det land hvor det er billigst, har nødvendigvis intet med mangel på kvalitet at gøre.
Korrekt - det tror jeg nu heller ikke jeg skrev noget om.....
[QUOTE=JeTex] Mangel på kvalitet opstår, ved tilsidesættelse af tolerancer, eller negligering af producents krav/specifikationer.Hvor der spares ? Det kan være lønninger ( Kina løn ), konkurrence, salg fra lavpris varehuse ( ingen udgifter til god service ) og ikke mindst internettet ( presser prisen ).
|
Hvor kan der spares - elektrolytter i strømforsyningen er et godt sted, det er en dyr komponent, vi vælger en med en lavere temperatur og en spænding lige over driftsspændingen. Ganske normalt.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 23:17
thor-thor skrev:
Så skulle al elektronik (og mange andre produkter) jo være i ringere og ringere kvalitet.... |
Det er de også.......
Klaus
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 23:35
Problemet er nok at hr. og fru. danmark ikke vil betale for kvalitet og derfor kommer niveauet selv på high-end modellerne fra Panasonic ikke op på Pioneers niveau, men som bekendt kunne Pioneer jo heller ikke få det til at hænge sammen.
Det KAN tilsyneladende lade sig gøre at producere et rigtigt godt plasma-tv, men der er ikke nok købere til 50" til 40-50.000 kr.
Mit gamle Pioneer lider ikke af hverken retension eller burn-ind, og det er da skat at jeg er vågnet til eks. Dr-HD's prøvebillede, hvor den halve skærm er stationær.
Det ærgrer mig at høre at der tilsyneladende er nogle problemer med nogle af de helt dyre Panasonic plasma tv.
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 00:44
På mit job har vi den dag i dag stadig 19 ud af 20 velfungerende LCD skærme/monitorer ( - uden tuner og lyd) siddende i nogle produkter, som har kørt upåklageligt siden 1998 . Og vi snakker altså mellem 10 - 18 timer dagligt, og det meste af tiden 7 dage i ugen ! De kostede i sin tid en krig, men afløste nogle CRT enheder , som tilsvarende havde en holdbarhed på gennemsnitlig 3 år ! Så det kan sagtens lade sig gøre med de flade . . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 08:09
Lennon skrev:
På mit job har vi den dag i dag stadig 19 ud af 20 velfungerende LCD skærme/monitorer ( - uden tuner og lyd) siddende i nogle produkter, som har kørt upåklageligt siden 1998 . Og vi snakker altså mellem 10 - 18 timer dagligt, og det meste af tiden 7 dage i ugen ! De kostede i sin tid en krig, men afløste nogle CRT enheder , som tilsvarende havde en holdbarhed på gennemsnitlig 3 år ! Så det kan sagtens lade sig gøre med de flade . . .
|
Nu er det måske heller ikke her hvor man går mest op i kvaliteten? eller hvad?
Mit første plasma-tv købte jeg da Fields åbnede på Amager (kan ikke huske hvornår det var),men det virker da endnu, uden det dog når mit gamle Panasonic PX70 til sokkeholderen, og SLET IKKE kan sammenlignes med mit nuværende Pioneer LX508D.
Jeg tror bare problemet er størst ifm. os der gpr op i detaljer, og netop derfor er rigtigt mange super tilfreds med en middelmådigt plasma/LCD- tv der er indstillet HELT forkert. De SER det simpelthen ikke 
Gid man selv kunne se på det på samme måde  Så havde man aldrig prugt så mange penge på HiFi/TV- grej, og kunne måske køre Ferrari i stedet for 
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet af: ShelbyPoker
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 08:21
Skyum
Jeg tror bare problemet er størst ifm. os der gpr op i detaljer, og netop derfor er rigtigt mange super tilfreds med en middelmådigt plasma/LCD- tv der er indstillet HELT forkert. De SER det simpelthen ikke 
Gid man selv kunne se på det på samme måde  Så havde man aldrig prugt så mange penge på HiFi/TV- grej, og kunne måske køre Ferrari i stedet for  [/QUOTE skrev:
Hej Skyum
Det er lige netop der "problemet" er !
Jeg anser ellers mig selv for lidt af en elektronik/computer nørd - arbejder med det både professionelt og i fritiden, men når det kommer til TV / HiFi, så er jeg nok ikke specielt kræsen
F.eks. så er min ENESTE klage over vores 6 år gamle Panasonic TH42-PA50E (42" plasma, ikke engang HD-ready), at det ikke har HDMI-indgang  - men hva' pokker, så er der jo masser af scart stik som giver et glimrende billede
Jeg anser ellers mig selv for lidt af en elektronik/computer nørd - arbejder med det både professionelt og i fritiden, men når det kommer til TV / HiFi, så er jeg nok ikke specielt kræsen
F.eks. så er min ENESTE klage over vores 6 år gamle Panasonic TH42-PA50E (42" plasma, ikke engang HD-ready), at det ikke har HDMI-indgang  - men hva' pokker, så er der jo masser af scart stik som giver et glimrende billede 
Ferrari kører jeg dog ikke, men min BMW skal der ikke være en eneste forkert mislyd i eller den mindste flimmer i lakken før det skal fikses 
P.S. Du skriver at du ville ønske at du havde det på samme måde - jeg har det lige omvendt !! Jeg har STOR respekt for alle jer som kan se de dér små detaljer som jeg ALDRIG ville opdage - eller høre forskel på om signal kablet vender den ene eller den anden vej - jeg kan sku' ikke høre forskel på en 96kbit MP3 fil og en CD afspillet på en Vincent afspiller med den fineste Burr Brown DAC 
Mvh. Brian S Jensen
|
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 08:38
ShelbyPoker skrev:
Skyum
Gid man selv kunne se på det på samme måde  Så havde man aldrig prugt så mange penge på HiFi/TV- grej, og kunne måske køre Ferrari i stedet for  |
Hej Skyum
Det er lige netop der problemet er !
F.eks. så er min ENESTE klage over vores 6 år gamle Panasonic TH42-PA50E (42 plasma, ikke engang HD-ready), at det ikke har HDMI-indgang  - men hva' pokker, så er der jo masser af scart stik som giver et glimrende billede 
Ferrari kører jeg dog ikke, men min BMW skal der ikke være en eneste forkert mislyd i eller den mindste flimmer i lakken før det skal fikses 
P.S. Du skriver at du ville ønske at du havde det på samme måde - jeg har det lige omvendt !! Jeg har STOR respekt for alle jer som kan se de dér små detaljer som jeg ALDRIG ville opdage - eller høre forskel på om signal kablet vender den ene eller den anden vej - jeg kan sku' ikke høre forskel på en 96kbit MP3 fil og en CD afspillet på en Vincent afspiller med den fineste Burr Brown DAC 
Mvh. Brian S Jensen [/QUOTE skrev:
 Ja men jeg tror nu også de fleste er tilfreds med deres grej (og heldigvis for det), men da jeg eks. gik fra min Panasonic PX70 til mit nuværende Pioneer LX508D var der en KÆMPE forskel som selv min kone kunne se  Jeg mener bare at hvis jeg nu var ligeglad (ikke kunne se/høre forskellene), så havde jeg nok en Sony/Samsung LED, med et Bose-anlæg tilsluttet  |
 Ja men jeg tror nu også de fleste er tilfreds med deres grej (og heldigvis for det), men da jeg eks. gik fra min Panasonic PX70 til mit nuværende Pioneer LX508D var der en KÆMPE forskel som selv min kone kunne se  Jeg mener bare at hvis jeg nu var ligeglad (ikke kunne se/høre forskellene), så havde jeg nok en Sony/Samsung LED, med et Bose-anlæg tilsluttet 
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 17:00
KlausDM skrev:
thor-thor skrev:
Så skulle al elektronik (og mange andre produkter) jo være i ringere og ringere kvalitet.... |
Det er de også.......
Klaus
|
Vist en lettere forsimplet udgave af virkeligheden.... At jeg i dag eksempelvis kan købe en harddisk med dobbelt kapacitet til halv pris, i forhold til for et år siden betyder jo ikke nødvendigvis at kvaliteten er ringere. Nogle produkter går fra at være ekstremt dyre high end produkter, til at være relativt billigt allemandseje og det betyder selvfølgelig som oftest at kvaliteten falder en del. Men at elektronik af en noenlunde ensartet standard generelt er i en ringere kvalitet, fordi det bliver billigere er nok lidt for letkøbt.
|
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 17:02
thor-thor skrev:
Vist en lettere forsimplet udgave af virkeligheden.... At jeg i dag eksempelvis kan købe en harddisk med dobbelt kapacitet til halv pris, i forhold til for et år siden betyder jo ikke nødvendigvis at kvaliteten er ringere.
|
Det er en helt anden ting, for det er datatæthed vi taler om der, det er almindelig udvikling, som med processorer og RAM.
thor-thor skrev:
Nogle produkter går fra at være ekstremt dyre high end produkter, til at være relativt billigt allemandseje og det betyder selvfølgelig som oftest at kvaliteten falder en del. |
Korrekt
thor-thor skrev:
Men at elektronik af en noenlunde ensartet standard generelt er i en ringere kvalitet, fordi det bliver billigere er nok lidt for letkøbt.
|
Velkommen i forbrugerelektronikkens verden. Jeg har repareret på det i over 20 år, jeg kan godt se, hvilken vej det går...... Klaus ------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 01-Juli-2011 kl. 17:38
Hvad sker der , på de sidste 3 indlæg står teksten helt ude til højre på skærmen ...
MVH
------------- TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Looklight
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 01:33
Skyum broke the internet...
:)
------------- Panasonic TH-42PZ85
Panasonic DMP-BD55
Kiss VR-588
Onkyo TX-SR706
PS3 m500Gb hdd
Focal Sib XL 5.1
|
Skrevet af: JMA37
Skrevet den: 08-Juli-2011 kl. 09:38
Jeg har været igennem det samme på min gamle 50V10, den blev sendt på værksted 4 gange og hvergang gik der ca. 1-2 mdr og så kom fejlen igen. Buzz larmede mere end min opvaskemaskine :-(
Så blev skærmen smidt ud ( på min regning )
Så købte jeg en 50VT20 i hifi-klubben, den holdte 3 mdr og så døde skærmen - blev sendt på værksted og virkede ikke da den kom retur :-( Men super service i Hi-fi klubben, fik mine penge retur og købte denne gang et Samsung 51D8005 som spiller 100%
Syntes Panasonic har et super billed, men det har de nye Samsung modeller også :-)
|
Skrevet den: 09-Juli-2011 kl. 13:02
Jeg håber ikke jeg skal opleve det samme, mit 50VT20 er jo knap 3/4 år, hvor mange reparationer skal der til før man kan ophæve købet?
------------- Jesper
|
Skrevet den: 09-Juli-2011 kl. 14:47
jespermart skrev:
hvor mange reparationer skal der til før man kan ophæve købet? |
Er det ikke tre?
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 09-Juli-2011 kl. 15:20
jespermart skrev:
hvor mange reparationer skal der til før man kan ophæve købet? |
Det kan man ikke give et helt eksakt svar på, men som udgangspunkt kun 1 forsøg - Er der tale om særligt komplicerede problemer, eller periodisk fejl kan man dog skulle acceptere flere - Med andre ord, det variere fra sag til sag.
Du kan læse lidt mere her: http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/reparation-ombytning?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A - http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/reparation-ombytning?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A
|
|
|