Print side | Luk vindue

Yamaha as500 vs NAD c356

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98763
Udskrevet den: 21-December-2024 kl. 12:58

Emne: Yamaha as500 vs NAD c356
Skrevet af: Arvid
Emne: Yamaha as500 vs NAD c356
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 15:10
< name="Title" =""> < name="Keywords" =""> < name="Generator" ="Microsoft Word 14"> < name="Originator" ="Microsoft Word 14">

Hejsa,

Jeg har et par b&w 683’ere, som er en smule krævende. Jeg hørt dem i hifiklubben med NAD c356 og det lød helt suverænt. Dog læser jeg hele tiden alt mulig godt om Yamaha as500, som ifgl flere eksperter skulle være bedre.

Som udgangspunkt yder NAD 80 watt og yamaha 85 – dette betyder dog ikke nødvendigvis at yamaha’en er kraftigere (jeg er bange for det modsatte).

Mon yamaha er kraftig nok til at trække mine b&w’ere? Jeg har ikke selv mulighed for at teste, da hifiklubben ikke sælger yamaha og ktradio ikke sælger b&w ;)

Svar:
Skrevet af: SoundWave
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 16:23
Test det hjemme hos dig selv? Få dem begge med hjem og test det på dine egne højttalere i hjemmet - det er der intet problem i.

Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 18:38
NAD har det jo med at være ret så kraftige. Jeg har en NAD C352, og den er i hvertfald en ret stabil og kraftig svend, sine data taget i betragtning.
Men ja, det sædvanlige råd, er at lytte. Men som du selv er inde på, er det bare svært nogen gange.
Nogen gange må man tage et valg, og så "gladeligt" leve i uvished om, at man måske kunne have gjort et bedre :P

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie

Skrevet af: Arvid
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 21:43
< name="Title" =""> < name="Keywords" =""> < name="Generator" ="Microsoft Word 14"> < name="Originator" ="Microsoft Word 14">

Jeg kan ikke få lov at låne det med hjem. Det var egentligt derfor jeg ville forhøre mig herinde J

Skrevet af: SoundWave
Skrevet den: 28-Juni-2011 kl. 22:13
Hvis du lægger det fulde beløb som dipositum kan du godt i Hifiklubben. Det kunne jeg for kort tid siden.

Print side | Luk vindue