Print side | Luk vindue

SAY WHAAAT?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98810
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 13:30

Emne: SAY WHAAAT?
Skrevet af: baekgaard
Emne: SAY WHAAAT?
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 10:02
Jeg har et rimeligt besynderligt problem, men jeg er ikke sikker på hvor problemet er.

Problemet er, at når jeg sender musik fra min bærbar (macbook pro), til min forstærker (denon), via et jack til phono kabel (argon). Så kommer der kun lyd ud af det ene højtaler, muligvis svagt ud af den anden. Men når jeg skifter fra min bærbar til min tlf, så er der lyd i begge højtalere!
Så er det jo nærliggende at tro, at det er den bærbars jack udgang det er galt med. MEN når jeg benytter hovedtelefoner, så er der lyd i begge sider!

Nogle løsnings forslag, for jeg er helt rundt på gulvet! Wacko

-------------

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 10:31

Det kan tyde på, at det er Minijacken på kablet der ikke har ordentlig kontakt når det er tilsluttet PCen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Jeg har et rimeligt besynderligt problem, men jeg er ikke sikker på hvor problemet er.

Problemet er, at når jeg sender musik fra min bærbar (macbook pro), til min forstærker (denon), via et jack til phono kabel (argon). Så kommer der kun lyd ud af det ene højtaler, muligvis svagt ud af den anden. Men når jeg skifter fra min bærbar til min tlf, så er der lyd i begge højtalere!
Så er det jo nærliggende at tro, at det er den bærbars jack udgang det er galt med. MEN når jeg benytter hovedtelefoner, så er der lyd i begge sider!

Nogle løsnings forslag, for jeg er helt rundt på gulvet! Wacko
prøv evt med et digitalt minijack !

Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 10:58
Det underlige er, at det faktisk har virket ganske fint i knap et års tid, vil jeg tro. så det er vel ikke noget støv eller sådan? 

-------------

Skrevet den: 30-Juni-2011 kl. 11:04
Problem løst, pustede hårdt ind i jack porten, og skilte stikket af, samlede det hårdt igen, og satte det hårdt i porten. Wupti lyd Hug

Meeen jeg savner nu min gamle marantz istedet for den denon...

-------------

Print side | Luk vindue