Print side | Luk vindue

Hvad har I mistet efter regnvejret?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=98949
Udskrevet den: 17-Februar-2025 kl. 16:16

Emne: Hvad har I mistet efter regnvejret?
Skrevet af: Tsunde
Emne: Hvad har I mistet efter regnvejret?
Skrevet den: 04-Juli-2011 kl. 13:42
Er der andre end mig der har haft problemer efter weekndens regnvejr?

Jeg selv havde mit MK 7.1 højttalersæt samt min VSX-920 opbevaret i en kælder, begge dele har ligget i vand i 2 dage  :( Troede først min forstærker var gået fri, da jeg tog den op af kassen,men dajeg hældte den lidt til siden røg der lige 10-20 cl vand ud af den.

Så håber jeg bare at min forsinkringen dækker, når tingene ikke var opbevaret på min bopæl.

-------------
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-Juli-2011 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

Så håber jeg bare at min forsinkringen dækker, når tingene ikke var opbevaret på min bopæl.
Ja det kunne godt være et problem Confused

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-Juli-2011 kl. 14:04
Fik lidt billeder ødelagt af regn, + en iMac p.g.a. torden.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 04-Juli-2011 kl. 14:10
Konen mistede nogle støvler, og ungerne en masse brædtspil. Jeg mistede selv 3 dewalt akku maskiner. Lidt gulvtæpper med mere. Så alt i alt, en lortedag.
Og så er min gamle pio 920 åbenbart også gået kaput, men ude hos dig.
Jeg håber for dig at forsikringen dækker.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 04-Juli-2011 kl. 15:34
hehe, ja, jeg har ikke engang haft den sluttet til endnu :(
Men så kan jeg jo bare lærer, ikke at være så længe om at bygge den skide hjemmebiograf...

Men surt med de Dewalt maskiner de er sgu ikke billige.

-------------
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"

Skrevet den: 04-Juli-2011 kl. 15:38
Ja, nogen gange går det lidt for langsomt. Jeg kunne også godt tænke mig et rum, kun til bio.
Der er dewalt for små 8000, så jeg håber også på forsikringen.Smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 10:04
Hatten af for IF, jeg fik en mail fra dem i dag om, at de takkede for min anmeldelse og de havde overført beløbet til min nemkonto. Det er fandme god service.

Så kommer diskusionen med konen om pengene skal bruge på nyt udstyr til min ikke færdige bio eller om vi skal tage en uges ferie mere :(

-------------

Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 10:14
Lejlighed på 4 sal og en Supra strømskinne med surge protection = ingen vandskader og ingen lyn-skader Smile

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet af: db89
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Lejlighed på 4 sal og en Supra strømskinne med surge protection = ingen vandskader og ingen lyn-skader Smile

Har du så også "surge protection" på telefon og antennekabler som kommer udefra?Wink

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 10:27
Jeg mistede........................ TÅLMODIGHEDEN på motorvejen.

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

LOL 

Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 11:11
Jeg har mistet 55 TV-kanaler (YouSee).....

Lars 

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Er det mon noget der kan erstattesLOL

Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 11:39

Hatten af for IF, jeg fik en mail fra dem i dag om, at de takkede for min anmeldelse og de havde overført beløbet til min nemkonto. Det er fandme god service.

Så kommer diskusionen med konen om pengene skal bruge på nyt udstyr til min ikke færdige bio eller om vi skal tage en uges ferie mere :(
Fuck. Det var sgu hurtig service.
Du må bare sige til konen, at det var dine ting, så skal du vel også have pengene.Big smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: opzouten
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 12:25
Et par kasser bøger (forsøger at redde nogle af dem). Nogle hjemmebyggede transportable lydabsorbenter (håber de kan tørre op). Guitarforstærker. Kuffert. Flightcase til guitar. 

Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Har du så også "surge protection" på telefon og antennekabler som kommer udefra?Wink

Har ikke haft fastnet telefon de sidste 10 år og mit antennekabel går til parabolen, så medmindre lynet slår direkte ned i den, skulle jeg være 'home safe' Big smile

Bortset fra det, så synes jeg det er rigtig ærgerligt for dem der har fået store vandskader Ouch

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 17:49
Jeg har prøvet det meste af dagen, at få et skadeservice firma ud med affugtere, det er IKKE nemt. Der er cirka 2 ugers ventetid alle steder, men vi har selv en lille affugter samt et par ventialtore til at stå dernede, så må vi håbe det hjælper.

-------------

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 18:09
Jeg mistede heldigvis ikke noget under uvejret. Vi er lige flyttet i ny lejlighed hvor vi ikke længere har kælder og timingen kunne næsten ikke være bedre.
De seneste to år har jeg mistet møbler (som dog nok alligevel aldrig ville være brugt) for godt 5.000, en computer og en pc-fladskærm som stod i kælderen under skybrud.
Dertil kommer at mine vinterdæk også blev dyppet i det opstigende kloakvand og stadigvæk lugter lidt sjovt Confused

Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 20:14
Ingenting.

/Nils

-------------
           

Skrevet af: Stromgren
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 20:43
mine vinter dæk fik en svømmetur, heldigvis ikke andet

-------------
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag

Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 20:44
Måske lidt off-topic:
Så en pumpe i Silvan i Roskilde i søndags, tilsluttes & begynder at pumpe når der kommer vand. Kapacitet 8000 liter/time. Kostede 400 kr. Gavner selvfølgelig ikke det store hvis der stort set kommer 1000 liter på 4 sekunder.

Måske en idé til folk med kældre.

Og til alle dem der har fået skadet ting: Øv, føler med jer !

Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 05-Juli-2011 kl. 23:16

Jeg har prøvet det meste af dagen, at få et skadeservice firma ud med affugtere, det er IKKE nemt. Der er cirka 2 ugers ventetid alle steder, men vi har selv en lille affugter samt et par ventialtore til at stå dernede, så må vi håbe det hjælper.

Nej vi har ret travlt Ouch Til alle der venter på skadeservice firmaer, i må væbne jer med tålmodighed selvom det hele virker meget uoverskueligt

Skrevet af: Hallas
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 00:05
Mistede et par bøger, og så en masse M! blade.. :-/ hehe..

Samt måske et par 12" enheder, de ligger til tørre lige pt i stuen, håber de kommer til at spille.
Dertil kan tilskrives et af mine bilbatterier der skal bruges til festival nok også så er done historie.. :-/

Ellers syntes jeg da jeg er sluppet sådan ok "billigt"

Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 01:59
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Ingenting.
/Nils
Lige som alle os i det mørke jylland Smile

Oprindeligt skrevet af Hallas Hallas skrev:

...
Samt måske et par 12" enheder, de ligger til tørre lige pt i stuen, håber de kommer til at spille.

Jeg ville nok ikke satse på at de kommer til at lyde ordentligt igen, da membranen højst sandsynligt bliver skæv af et vandbad (men hva', forsikringen dækker vel et par nye :) )

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Det har den store Supra strømskinne faktisk - så deeet... 

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 09:54
surge protection lyder smart, men virker det ?

Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 12:23
Det der irritere mig mest er, at jeg aldrig nåede at høre mit MK sæt. Men har fundet noget på Ebay, så må jeg håber jeg kan få det igennem :)

Heldigvis skete der intet med min K4 højttalere, som også næste er umulige at opdrive.

-------------

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det ved man vel først når man prøver, men flere surge protectors kommer med en garanti på f.eks. 100.000$ overfor dét udstyr man ejer, i tilfælde af lynnedslag, så det virker da til at producenterne selv stoler på det. Desuden tror jeg hurtigt nogle ville få en sag på halsen hvis det ikke gjorde, i betragtning af hvordan det markedsføres. Så ja, det er jeg ret overbevist om at det gør - jeg har ikke umiddelbart hørt om nogen der har brugt en (korrekt tilsluttet!) surge protector, men som alligevel fik futtet anlægget af.

Bemærk når jeg siger korrekt tilsluttet, at det ikke nytter noget at have protection på strømmen hvis man så ikke har det på antennekablet, f.eks.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det ved man vel først når man prøver, men flere surge protectors kommer med en garanti på f.eks. 100.000$ overfor dét udstyr man ejer, i tilfælde af lynnedslag, så det virker da til at producenterne selv stoler på det. Desuden tror jeg hurtigt nogle ville få en sag på halsen hvis det ikke gjorde, i betragtning af hvordan det markedsføres. Så ja, det er jeg ret overbevist om at det gør - jeg har ikke umiddelbart hørt om nogen der har brugt en (korrekt tilsluttet!) surge protector, men som alligevel fik futtet anlægget af.

Bemærk når jeg siger korrekt tilsluttet, at det ikke nytter noget at have protection på strømmen hvis man så ikke har det på antennekablet, f.eks.
kunne være man skulle købe sådan en fætter, ville være trist hvis tv'et eller computeren brændte af igen.

Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 13:23
Enkelte ting i kælderrummet: En puf til en dyr designersofa (min søsters), en dyr bordblade (igen min søsters), og et klædeskab der ikke var pakket ud (mit eget). Jeg regner malingen i kælderrummet for reddet, da plastikspandende jo næppe har taget skade af lidt vand.

I øvrigt så regn og hagl sådan ud fra min altan (ubehjælpeligt optaget med min brors mobiltelefon): http://gupl.dk/62359/ - http://gupl.dk/62359/  Shocked

Skrevet af: MiniatureZeus
Skrevet den: 07-Juli-2011 kl. 19:17
Hvilke Surge Protection strøm-skinner kan i anbefale? Skal sætte en HomeTrio boks, Playstation, LG TV, AEBS og harddisk til.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 07-Juli-2011 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Enkelte ting i kælderrummet: En puf til en dyr designersofa (min søsters), en dyr bordblade (igen min søsters), og et klædeskab der ikke var pakket ud (mit eget). Jeg regner malingen i kælderrummet for reddet, da plastikspandende jo næppe har taget skade af lidt vand.

I øvrigt så regn og hagl sådan ud fra min altan (ubehjælpeligt optaget med min brors mobiltelefon): http://gupl.dk/62359/ - http://gupl.dk/62359/  Shocked

Virkede parabolen med HDTV under uvejret?

YouSee måtte åbenbart give op, så min DVB-C optagelse af In the Line of Fire på DR HD gik i smadder.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 13-Juli-2011 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Virkede parabolen med HDTV under uvejret?

YouSee måtte åbenbart give op, så min DVB-C optagelse af In the Line of Fire på DR HD gik i smadder.
Det går jeg da ud fra. Min forprogramerede PVR optagelse fra kl 17 (under uvejret) fejlede i hvert fald ikke noget da jeg efterfølgende så den.

Mht DRHD så lyder det underligt at det lige skulle være DET der blev ramt, så vidt jeg ved modtager YouSee deres DRHD signal som SDI. Satellitkanalerne virkede vel også fint nok hos YouSee under uvejret går jeg da ud fra.

Print side | Luk vindue