Print side | Luk vindue

Jailbreake iPad 2 (iOS 4.3.3)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99028
Udskrevet den: 13-November-2024 kl. 15:56

Emne: Jailbreake iPad 2 (iOS 4.3.3)
Skrevet af: KeWa
Emne: Jailbreake iPad 2 (iOS 4.3.3)
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 18:57
Jeg overvejer kraftigt at jailbreake min iPad 2 (iOS 4.3.3) og senere min iPad og iPhone 3GS. Er det noget, jeg skal være opmærksom på? Kan jeg stadig anvende iTunes efterfølgende? Og endelig; kan I anbefale noget software fra Cydia?

Svar:
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 20:19
SBsettings skulle være et must til især iPhone.
Lockinfo er også noget, som man har savnet i almindelighed.

Derudover er der en del der er vilde med Winterboard, hvor du kan ændre udseendet på skrivebordet.

Der er dog et hav af sider, der omhandler folks favorit-apps fra Cydia. Et par eksempler herunder
http://www.macstories.net/iphone/my-20-must-have-cydia-apps-tweaks-for-iphone/ - http://www.macstories.net/iphone/my-20-must-have-cydia-apps-tweaks-for-iphone/
http://realitypod.com/2010/09/top-16-must-have-cydia-apps-iphone/ - http://realitypod.com/2010/09/top-16-must-have-cydia-apps-iphone/

Edit: Jeg går ud fra at du er klar over, at jailbreak nu blot foregår via nettet på jailbreakme.com ?

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 20:36
Tak for svaret. Ja, jeg er bekendt med den nye og nemme måde at jailbreake på, men tak for info.

Det vil være muligt at gendanne mine devices, så jeg kan opdatere til iOS 5, når den kommer engang til efteråret, ikke?

Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 20:40
Det at jailbreake ændrer ikke mere ved din ipad end at der kommer en 'app' som hedder cydia. Udover denne nye appstore vil ingenting blive ændret. Du kan så bruge cydia til at installere forskellige apps og tweaks. Nogle af dem jeg holder af er blandt andet:

XBMC
Hav af emulators så som psx4all og Snes9x EX
iFile
Wi-Fi Sync (funker hvis ikke til iPad 2)
Tab+
RetinaPad (til iPads)
MyWi
NoLockScreen
DisplayOut (minus iPad 2)
SBSettings
AdBlocker
Barrel
Graviboard
Infinidock
Infinifolders
Multifl0w
MultiIconMover
Speed Itensifier
OpenSSH
AptBackup/PKGBackup
Grooveshark
biteSMS (iphones)
3G Unrestrictor
Lockinfo

Edit: Vi tilføjer lige PDF Patcher 2 til listen, som er lavet af comex og lukker den PDF exploit som jailbreakme bruger så at andre ikke kan bruge det imod dig (og du ikke behøver at opdatere til 4.3.4)

Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af KeWa KeWa skrev:

Tak for svaret. Ja, jeg er bekendt med den nye og nemme måde at jailbreake på, men tak for info.

Det vil være muligt at gendanne mine devices, så jeg kan opdatere til iOS 5, når den kommer engang til efteråret, ikke?

Det er muligt ja :)

Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 20:45
Så er der vel ingen argumenter for IKKE at jailbreake oder was?

Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 20:51
Umiddelbart ikke. Som nævnt i den anden iPad 2 jb tråd, så er det eneste negative vel hvis der sker fysisk skade på dit JB'ed device og den skal til reparation hos Apple. Tror ikke de tager imod den hvis de finder ud af at den er JB'ed

Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 20:54
Jeg springer ud i det :)

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 21:03

Så er der vel ingen argumenter for IKKE at jailbreake oder was?
I teorien ikke, nej.

Det er dog værd at være opmærksom på at en stor del af programmerne i Cydia ligger netop der af en årsag: At Apple ikke vil tillade dem i App Store.
Og hvorfor vil Apple ikke tillade dem? Fordi de piller ved indstillinger som Apple ikke mener at programmørerne skal pille ved. I nogle tilfælde fordi det kan føre til at enheden bliver ustabil, hvis den bliver brugt til ting den ikke er beregnet til.

Det er dog ikke værre end at sålænge man er opmærksom på dette, så kan man foretage til- og fravalget løbende. Hvis man installerer noget der gør telefonen ustabil, så afinstallerer man det bare igen.

Jeg har selv jailbreaket mine iphones lige siden min 3gs og har ikke haft større problemer, end at iPhonen til tider kan virke lidt sløvere hvis jeg kører en masse programmer som æder flere ressourcer end det er meningen.

Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 21:04
Hmmm så har jeg installeret Cydia, og genstartet iPaden, men jeg får følgende fejlmeddelelse:

Øv øv. Hvad har jeg gjort galt?

Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 21:08
Der er nogle ads der dukker op i cydia, kan forestille mig at det er et problem som ikke har med dig at gøre. Kan du ikke trykke install oppe i højre hjørne?

EDIT: nå ja, vær også lige opmærksom på i beskrivelserne at den tweak eller app du kigger på også er understøttet af både det device og den version du kører med. Da jeg skulle installere en masse ting på min iPad 2 idag var det rimelig lige til at der var en tekst med version nummer krævet i grønt eller rødt alt efter om det matchede med min 4.3.3 ipad 2

Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 21:51
Jeg kunne godt installere på trods af fejlmeddelelsen.

Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 22:20
Jeg er måske lidt langsom, men hvis jeg jailbreaker min ipad og installerer XBMC, kan jeg så mine .ts optagelser med undertekster und das ganze molevitten?

Skrevet den: 06-Juli-2011 kl. 22:49
Kewa: det vidst ikke helt lovligt :)

Badsted: umiddelbart prøver de at lave XBMC ens på de forskellige platforme så måske? Du kan jo prøve ad :) Bare lav et sikkerhedskopi af din iPad så du nemt kan roll back hvis ikke du vil have jailbreak alligevel. Hvis du gerne vil prøve det skal du bare tilføje XBMC's source i cydia som er http://mirrors.XBMC.org/apt/iOS/ og derefter søge efter og installere XBMC.

Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 07-Juli-2011 kl. 08:57
Jeg har selv fået min Ipad 2 for 3 dage siden, og var glad da JB kom igår.
Men et godt råd inden man JB. som der også bliver skrevet. tag både backup via ITunes, og tag backup af firmware via. Tinyumbrella, så kan det ikke gå helt galt.

Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 07-Juli-2011 kl. 13:06
hvis min ipad skal repereres under garanti kan man vel resette det hele så apple ikke kan se det - eller hvad? Er ny ipad2 ejer.

Nogen der ved om man kan få hdhomerun til at spille med ipad 2?

Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 07-Juli-2011 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

hvis min ipad skal repereres under garanti kan man vel resette det hele så apple ikke kan se det - eller hvad? Er ny ipad2 ejer.

Du kan jo kun resette, hvis den virker - så det vil afhænge af typen af reparation.

Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 07-Juli-2011 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Nogen der ved om man kan få hdhomerun til at spille med ipad 2?

http://www.cultofmac.com/new-hdhomerun-streams-live-tv-to-your-ipad/95471 - http://www.cultofmac.com/new-hdhomerun-streams-live-tv-to-your-ipad/95471

Skrevet af: JayKay
Skrevet den: 07-Juli-2011 kl. 15:55
Nu spørger jeg nok dumt men hvor på min Iphone4 kan jeg se hvad jeg har installeret?
Har installeret Cydia.

Skrevet den: 07-Juli-2011 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Men et godt råd inden man JB. som der også bliver skrevet. tag både backup via ITunes, og tag backup af firmware via. Tinyumbrella, så kan det ikke gå helt galt.

Hmmm min backup i iTunes er et par uger gammel, ognjeg hat ikke sikret firmwaren via Tinyumbrella --- Er jeg så f*****, hvis jeg skal 'normalisere' min iPad eller den crasher?

Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 08-Juli-2011 kl. 07:38

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hmmm min backup i iTunes er et par uger gammel, ognjeg hat ikke sikret firmwaren via Tinyumbrella --- Er jeg så f*****, hvis jeg skal 'normalisere' min iPad eller den crasher?

Tinyumbrella sikrer kun at du kan gå tilbage til 4.3.3 hvis du ved en fejl skulle få opdateret til en senere release.
Du kan altid gå tilbage til den backup du hat i iTunes, men hvis iTunes i mellemtiden er blevet opdateret til 4.3.4 FW forsvinder dit jailbreak, og du kan ikke lave det igen. (Med mindre der i mellemtiden er kommet et jailbreak til 4.3.4).

-------------
/Peter

Skrevet af: Iznogoud
Skrevet den: 08-Juli-2011 kl. 21:29
Jeg er absolut helt ny mht. Jailbreak og har først her for nyligt anskaffet mig mit første apple produkt som er en Ipad2. Så venligst bær over med mig hvis mit spørgsmål er helt ude i hampen..

Med denne Jailbreak, er det da muligt at have Flash installeret?  tænker der er en del af mine faste sider der bruger flash,, bla. min Bank.

/JS 

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 08-Juli-2011 kl. 21:55
Bruger din bank Flash?!? Hvilken bank er det?

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet af: Iznogoud
Skrevet den: 08-Juli-2011 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Bruger din bank Flash?!? Hvilken bank er det?
det er mig der er forkert på den...  det er selvfølgelig java den bruger...   men spørgsmålet er det samme til de aviser jeg også læser som der bruger flash :P  sorry for misforståelsen.

Print side | Luk vindue