Print side | Luk vindue

"rigtige" priser hos Yousee

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99335
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 05:52


Emne: "rigtige" priser hos Yousee
Skrevet af: Queenyard
Emne: "rigtige" priser hos Yousee
Skrevet den: 16-Juli-2011 kl. 13:57

Hej ...

Min boligforening skal igang med at lave ny tv pakke til os. Indtil nu har de selv skabt en "pakke" af forskellige udbydere med blandet succes. F.eks. har vi stort set kun analoge signaler, så uskarpt billede er noget som er hverdag på mit ellers fine 50" fladskærm Cry

Vi giver i dag følgende priser : 

Grund : 48
Mellem : 150
Stor : 230
Super : 410

Super svarer til Yousee Fuld, dog med væsentlig færre HD/Digital kanaler

Mit bolig selskab har hidtil holdt fast i at man ikke ønsker Yousee, da de er for dyre og kræver for lange bindningsperioder.

Jeg er dog ikke enig i at de er for dyre ... for det første så mener jeg at deres produkt er bedre. Deres "officielle" udbydspriser er :

Grund : 189
Mellem : 309
Fuld : 409

Hertil kan man så købe sig til Plus og ekstra kanaler ...

Men men ... dette er som skrevet de officielle priser og det er jo ikke disse priser store ejendoms foreninger betaler ... Så jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I evt. betaler for de forskellige pakker ... 

Håber I vil bidrage til en lille undersøgelse

På forhånd tak


-------------
Panasonic 50PZ70E
Boxee Box
PS3



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Juli-2011 kl. 14:28
 
 Hvor meget man betaler for de enkelte pakker, kommer an på hvad man kan få forhandlet sig frem til, her hos mig koster f.eks Grundpakken Kr 102, men andre steder er den billigere. Det har også noget at gøre med hvor mange der er tilsluttet, vores antenneforening dækker stort set hele byen, så det er rigtig mange husstande.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Queenyard
Skrevet den: 16-Juli-2011 kl. 15:50
Hej ...

Det præcis det jeg mener ... Vi er selv en ret stor forening og er netop blevet lidt større da vi er slået sammen med nogle andre ... Vi er en gruppe af personer, som gerne vil presse på for at vi evt. kan vælge Yousee. De gange vi har prøvet har prisen altid været en af foreningen argumenter ...
Jeg ved godt at der er nogle der kan få forhandlet en bedre pris .. præcis som I har ... 189 =>102 .. hvilket jo er en besparelse på ca 47% ...

Må jeg spørge hvad i skal give for mellem og fuldpakken (og evt . plus)




-------------
Panasonic 50PZ70E
Boxee Box
PS3


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Juli-2011 kl. 15:58
 
 Nu har jeg kun Grundpakke, så lige hvad de øvrige koster ved jeg ikke. Tillægskanaler koster det som de koster, det ændres der ikke på.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Juli-2011 kl. 16:18
 
 Jeg fandt priserne på foreningens hjemmeside Mellempakke Kr 250, Fuldpakke Kr. 340. De priser er for boligorganisationer uden Serviceaftale. Med aftale er det Kr 260, og Kr. 350.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 16-Juli-2011 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Queenyard Queenyard skrev:

Min boligforening skal igang med at lave ny tv pakke til os. Indtil nu har de selv skabt en "pakke" af forskellige udbydere med blandet succes. F.eks. har vi stort set kun analoge signaler, så uskarpt billede er noget som er hverdag på mit ellers fine 50" fladskærm Cry

Vi giver i dag følgende priser : 

Grund : 48
Mellem : 150
Stor : 230
Super : 410

Super svarer til Yousee Fuld, dog med væsentlig færre HD/Digital kanaler

Mit bolig selskab har hidtil holdt fast i at man ikke ønsker Yousee, da de er for dyre og kræver for lange bindningsperioder.

YouSee er sikkert meget godt for dem som ønsker en masse TV kanaler, svarende til fuldpakken. Men de husstande som blot ønsker en basispakke med FTA og gratis nabolandskanaler, svarende til jeres grundpakke til 48 kr, vil blive røvrendt hvis dit boligselskab skifter til YouSee.

YouSee har nemlig slet ikke en grundpakke svarende til jeres nuværende grundpakke. Det som YouSee misvisende kalder en "grundpakke" indeholder dyre betalingskanaler fra Viasat og SBS, og prisen vil formentlig være mindst det dobbelte af jeres nuværende grundpakke.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 16-Juli-2011 kl. 17:37
Vi betaler ca 300 kr/mdr for Fuldpakken, men betingelsen er at alle lejligheder får fuldpakken og at afgiften kan opkræves kvartalsvis hos boligforeningen. Dertil er der en CopyDan afgift.

-------------
mvh Infinity


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 16-Juli-2011 kl. 18:10
I vores ejerforening betaler vi Grundpakken til foreningen med kr. 73,18 pr. md. Tillægspakken - i mit tilfælde er det Fuldpakken - betales til YouSee med kr. 697,79 pr. kvartal. Begge priser er incl. KODA, COPY-DAN og serviceaftale med YouSee (hele aftalen kan opsiges hvert år). I alt betales altså kr. 305,78 pr. md.
Der er ikke noget krav om, at alle skal ha' Fuldpakken. En hel del har "kun" Grundpakken.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 16-Juli-2011 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Queenyard Queenyard skrev:

Min boligforening skal igang med at lave ny tv pakke til os. Indtil nu har de selv skabt en "pakke" af forskellige udbydere med blandet succes. F.eks. har vi stort set kun analoge signaler, så uskarpt billede er noget som er hverdag på mit ellers fine 50" fladskærm Cry

Vi giver i dag følgende priser : 

Grund : 48
Mellem : 150
Stor : 230
Super : 410

Super svarer til Yousee Fuld, dog med væsentlig færre HD/Digital kanaler

Mit bolig selskab har hidtil holdt fast i at man ikke ønsker Yousee, da de er for dyre og kræver for lange bindningsperioder.

YouSee er sikkert meget godt for dem som ønsker en masse TV kanaler, svarende til fuldpakken. Men de husstande som blot ønsker en basispakke med FTA og gratis nabolandskanaler, svarende til jeres grundpakke til 48 kr, vil blive røvrendt hvis dit boligselskab skifter til YouSee.

YouSee har nemlig slet ikke en grundpakke svarende til jeres nuværende grundpakke. Det som YouSee misvisende kalder en "grundpakke" indeholder dyre betalingskanaler fra Viasat og SBS, og prisen vil formentlig være mindst det dobbelte af jeres nuværende grundpakke.
Jeg vil da hellere betale 25 kr. mere pr. md. for at få et ordentligt signal og flere digitale kanaler samt HD-kanaler. 48 kr. pr. md. for et dårligt signal er da at blive snydt eller det du kalder røvrendt.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-Juli-2011 kl. 18:26
 
 
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Der er ikke noget krav om, at alle skal ha' Fuldpakken. En hel del har "kun" Grundpakken.
 
 Det er da også sådan det bør være, der skal da være mulighed for fravalg, uden at det skal vedrøre andre.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 16-Juli-2011 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det er da også sådan det bør være, der skal da være mulighed for fravalg, uden at det skal vedrøre andre.
 
Det vil der også være i dag, hvis YouSee skal acceptere en ny  kunde, idet de forlanger direkte forbindelse fra deres anlæg til den enkelte lejlighed, med digital returvej.
Vi har en serie forbindelse som YouSee gerne ser vi får ændret, men vi ejer selv vores antenneanlæg og det virker fint og vi vil ikke lade YouSee overtage det (og binde os for 5 år).


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 16-Juli-2011 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Det er da også sådan det bør være, der skal da være mulighed for fravalg, uden at det skal vedrøre andre.
 
Det vil der også være i dag, hvis YouSee skal acceptere en ny  kunde, idet de forlanger direkte forbindelse fra deres anlæg til den enkelte lejlighed, med digital returvej.
Vi har en serie forbindelse som YouSee gerne ser vi får ændret, men vi ejer selv vores antenneanlæg og det virker fint og vi vil ikke lade YouSee overtage det (og binde os for 5 år).
Da vores ejerforening for snart en hel del år siden - længe før det blev til YouSee (JTAS) - indgik aftale om, at gå fra Stofa til JTAS Kabel-TV, fik vi fornyet hele det interne anlæg. Vi bandt os for 5 år, men kontrakten var udformet sådan, at uvildige kunne vurdere restværdien af det interne antennenet og mod betaling af restværdien, kunne vi købe os fri. Det gjorde vi aldrig brug af. Vore vurdering gik alene på, om det blev dyrere eller billigere (dte blev billigere) og gav større valgfrihed. Grunden til returvejen er bl. a. muligheden for internet og IP-telefoni.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 17-Juli-2011 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg vil da hellere betale 25 kr. mere pr. md. for at få et ordentligt signal og flere digitale kanaler samt HD-kanaler. 48 kr. pr. md. for et dårligt signal er da at blive snydt eller det du kalder røvrendt.


Nu skyldes prisforskellen at du skal betale for Viasat og SBS kanaler i en grundpakke, og næste år sætter YouSee garanteret prisen yderligere op (vi du vædde?).

Jeg havde overset at OP kun medtager analoge kanaler. Det er i øvrigt ikke lovligt da i hvert fald must-carry kanalerne skal leveres digitalt (når de modtages digitalt).


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 17-Juli-2011 kl. 06:46
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg vil da hellere betale 25 kr. mere pr. md. for at få et ordentligt signal og flere digitale kanaler samt HD-kanaler. 48 kr. pr. md. for et dårligt signal er da at blive snydt eller det du kalder røvrendt.


Nu skyldes prisforskellen at du skal betale for Viasat og SBS kanaler i en grundpakke, og næste år sætter YouSee garanteret prisen yderligere op (vi du vædde?).

Jeg havde overset at OP kun medtager analoge kanaler. Det er i øvrigt ikke lovligt da i hvert fald must-carry kanalerne skal leveres digitalt (når de modtages digitalt).
Det er svært at argumentere med nogen om pris, hvis vedkommende overhovedet ikke ser på kvaliteten. Vil du hellere betale 48 kr. pr. md. får en dårlig kvalitet eller 73 kr. for en god kvalitet? Prisstigningerne til næste år er spændende, da vi så får oplyst om, i hvilken pakke  TV2 placeres og hvad vi skal gi' for kanalen. En sådan prisstigning kommer også til at gælde trådstarteren.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: moho
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Vi betaler ca 300 kr/mdr for Fuldpakken, men betingelsen er at alle lejligheder får fuldpakken og at afgiften kan opkræves kvartalsvis hos boligforeningen. Dertil er der en CopyDan afgift.
Kr. 300 for fuldpakken? Men er der så ikke at betale noget i forbindelse med Boligforening/Husleje?  Betingelser om der skal aftages en Fuldpakke er helt enkelt ikke lovligt, jeg mener de som ønsker sig noge mindre har også ret hertil.
Fuldpakkers priser per måned ligger så tæt på kr. 400, uanset hvor man er tilsluttet. Så igen igen tvungen fuldpakke kan man ikke "Leve med i det lange løb", og da slet ikke kvartalsvist. Fogedsager og andre ting som heller ikke bliver betalt, dog kan man jo trods alt lukke for et Tv signal. Ligesom man lukkede en fastnettelefon fra TDC.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg vil da hellere betale 25 kr. mere pr. md. for at få et ordentligt signal og flere digitale kanaler samt HD-kanaler. 48 kr. pr. md. for et dårligt signal er da at blive snydt eller det du kalder røvrendt.


Nu skyldes prisforskellen at du skal betale for Viasat og SBS kanaler i en grundpakke, og næste år sætter YouSee garanteret prisen yderligere op (vi du vædde?).

Jeg havde overset at OP kun medtager analoge kanaler. Det er i øvrigt ikke lovligt da i hvert fald must-carry kanalerne skal leveres digitalt (når de modtages digitalt).
Nå det ved jeg nu altså ikke. For ret mange år siden begyndte man modtage digitalt, men dette blev lavet om til analogt og tingene fortsatte "Som om ingenting var sket".
 
Endu er det da kun YouSee som har fulgt op med og gjort alvor af truslerne om inddrage noget af UHF båndet til digitalt Tv (Men da var samme vel nødt til undlade Kode disse programmer). 
Kravet om hvornår man fordeler noget digitalt kender jeg faktisk ikke. De kodede kanaler er jo blevet fordelt digitalt igennem, en del år!
 
Det er da nogen år siden TDC reklamerede for deres første version af Selectoren.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Vi betaler ca 300 kr/mdr for Fuldpakken, men betingelsen er at alle lejligheder får fuldpakken og at afgiften kan opkræves kvartalsvis hos boligforeningen. Dertil er der en CopyDan afgift.
Kr. 300 for fuldpakken? Men er der så ikke at betale noget i forbindelse med Boligforening/Husleje?Betingelser om der skal aftages en Fuldpakke er helt enkelt ikke lovligt, jeg mener de som ønsker sig noge mindre har også ret hertil.
Fuldpakkers priser per måned ligger så tæt på kr. 400, uanset hvor man er tilsluttet. Så igen igen tvungen fuldpakke kan man ikke "Leve med i det lange løb", og da slet ikke kvartalsvist. Fogedsager og andre ting som heller ikke bliver betalt, dog kan man jo trods alt lukke for et Tv signal. Ligesom man lukkede en fastnettelefon fra TDC.
Du har tilsyneladende ikke forstået det. Det er ikke YouSee, der kræver at alle skal ha' samme pakke, men den pågældende forenings gamle interne net. Det er altså foreningens beslutning og ikke en YouSee har truffet. Hvor ligger det ulovlige? I øvrigt betaler jeg nærmere de 300 kr. for Fuldpakken (305,78 kr.) alt incl.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: moho
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 13:11
@ joern loenborg
Fordi kravet om en Fuldpakke og som tvungen betaling er ikke lovligt. Uanset hvem som tror de bestemmer. hvilket net det end er, og hvilken stand samme net er i.
 
Når Antenneforeningen Århus, Stofa og Brabrand Boligforening i 2008 måtte bide pakkeløsningen i sig, da kan andre ikke lovligt undslå sig.
 
Her hvor jeg bor koster Grundpakken 83 kr per måned via "Antenne opført på vores huslejekvittering", herudover kan man betale fuldpakkens ekstra pris på hvad denne nu koster hos Stofa. Og hvis man her i Århus kunne få Fuldpakken til kr 300, alt inklusive, tror jeg mange ville vælge, men det gør den I K K E.
 
Hvis dette havde været en mulighed, med kr 300 for en almindelig fuldpakke, da tror jeg nok nogen ville stille sig i folden til skifte over til andre. Hvilket trods alt ikke ligger i kortene.
 
Pris idag per måned Fukldpakke er 387. kr


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 13:20
@ Queenyard
Sådan som Du beskriver tingene, da kan jeg ud fra egen erfaring kun tale om at nogen også i fremtiden, vil fremtvinge tingene bliver dyrere og dyrere. Fordi nogen eller man føler sig forpligtiget til aftage mere og mere.
http://skraeppebladet.dk/pdf/2007-10.pdf - http://skraeppebladet.dk/pdf/2007-10.pdf
Siderne 24 og 25 som er et svar, med dette tonefald tyder det ikke godt, for de der gerne vil spare på sine Tv udgifter, jeg har følt mig umådeligt inspireret. Prisen for fuldpakke steg i et eneste hug fra kr 175 op til 265, lig de 50% som også omtales. På den anden side forsøger man vel at tækkes de som trods alt fortsat leverer en vare.
 
På et spørgsmål om kvaliteten kan jeg da nævne Ramasjang som eks. på virkelig dårlig kvalitet, hvilket ikke generer nogen synderligt. 


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

@ joern loenborg
Fordi kravet om en Fuldpakke og som tvungen betaling er ikke lovligt. Uanset hvem som tror de bestemmer. hvilket net det end er, og hvilken stand samme net er i.
 
Her hvor jeg bor koster Grundpakken 83 kr per måned via "Antenne opført på vores huslejekvittering", herudover kan man betale fuldpakkens ekstra pris på hvad denne nu koster hos Stofa. Og hvis man her i Århus kunne få Fuldpakken til kr 300, alt inklusive, tror jeg mange ville vælge, men det gør den I K K E.
 
Hvis dette havde været en mulighed, med kr 300 for en almindelig fuldpakke, da tror jeg nok nogen ville stille sig i folden til skifte over til andre. Hvilket trods alt ikke ligger i kortene.
Prøv nu lige at se hvad grunden til den fælle Fuldpakke er:
"Det vil der også være i dag, hvis YouSee skal acceptere en ny kunde, idet de forlanger direkte forbindelse fra deres anlæg til den enkelte lejlighed, med digital returvej.
Vi har en serie forbindelse som YouSee gerne ser vi får ændret, men vi ejer selv vores antenneanlæg og det virker fint og vi vil ikke lade YouSee overtage det (og binde os for 5 år)."
 
Hvis foreningen ikke vil ha' forbedret sit internet net, hvad kan der så gøres ved det? YouSee kan sikkert også leverer Grundpakken til ALLE i stedet for Fuldpakken.
mvh Infinity


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: moho
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 15:11
@ joern loenborg
 
Hvorledes Jeres anlæg har kunne været således, når andre har skulle ombygge deres senest tilbage i 1998 til eller fordele Tv. Plus internettets tilkomst via netop de samme kabler. Det går over min forstand hvis man har fundet et sådant smuthul, i paragrafferne om samme antenneanlæg, men sådan er der så meget.
Igen igen selv her i Århus skulle samme anlæg moderniseres   LOL
 
Se selv havde jeg opgivet alt om denne "Pakkeløsning", denne kom altså pr 1. april 2008. Og da skal samme pinedød også gælde resten af landet!  Angry
I det ene øjeblik skal jeg fra nogens side høre om en tvungen Fuldpakke og om et anlæg som er noget ______ tvivlsom/forældet ____   for straks efter høre om Internet (returvej), med mere faktisk er indbyggede i samme net. Så springer kæden.
Foreninger kan beslutte hvad de vil, og hvis dette betyder en betaling på kr 400, kr 800 per måned i 10 år, i 20 år, altid?  da glæder jeg mig til se hvad som sker den 11. januar 2012 vedrørende Tv's løsning hos de der kun har en basispakke.
Jeg tror faktisk jeg vil slippe _____ meget ____ løst hvis denne kommer i min Grundpakke, og til en pris af 20 kr pr måned.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

@ joern loenborg
 
Hvorledes Jeres anlæg har kunne været således, når andre har skulle ombygge deres senest tilbage i 1998 til eller fordele Tv. Plus internettets tilkomst via netop de samme kabler. Det går over min forstand hvis man har fundet et sådant smuthul, i paragrafferne om samme antenneanlæg, men sådan er der så meget.
Igen igen selv her i Århus skulle samme anlæg moderniseres   LOL
 
Se selv havde jeg opgivet alt om denne "Pakkeløsning", denne kom altså pr 1. april 2008. Og da skal samme pinedød også gælde resten af landet!  Angry
Det er ikke vores anlæg, man det anlæg der er hos Infinity. Læs nu det indlæg, der danner grundlag for svarene. Hvis du gjorde dig den ulejlighed, ville du opdage, at vi også har pakker. Men igen: Det er hos Infinity, de ikke har flere valgmuligheder. Hos os er Grundpakken hos YouSee billigere end din hos Stofa. Vi giver 73,18 kr. for Grundpakken.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: moho
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 15:23
Infinity
 
Det gør altså ikke anlægget mere lovligt selv om jeg skal bide det I mig. Og det gør jeg altså ikke.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Infinity
 
Det gør altså ikke anlægget mere lovligt selv om jeg skal bide det I mig. Og det gør jeg altså ikke.
Du skal ikke bide noget i dig, men alene forholde dig til fakta. Hvor står det skrevet, at en forening skal ombygge sit interne net til noget mere tidssvarende?


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Vi betaler ca 300 kr/mdr for Fuldpakken, men betingelsen er at alle lejligheder får fuldpakken og at afgiften kan opkræves kvartalsvis hos boligforeningen. Dertil er der en CopyDan afgift.
 
Kr. 300 for fuldpakken? Men er der så ikke at betale noget i forbindelse med Boligforening/Husleje?  Betingelser om der skal aftages en Fuldpakke er helt enkelt ikke lovligt, jeg mener de som ønsker sig noge mindre har også ret hertil.
Fuldpakkers priser per måned ligger så tæt på kr. 400, uanset hvor man er tilsluttet. Så igen igen tvungen fuldpakke kan man ikke "Leve med i det lange løb", og da slet ikke kvartalsvist. Fogedsager og andre ting som heller ikke bliver betalt, dog kan man jo trods alt lukke for et Tv signal. Ligesom man lukkede en fastnettelefon fra TDC.
 
Du har vist slugt et eller andet du ikke kan tåle!
Vi betaler ca 300 kr om måneden opkrævet sammen med boligafgiften hver måned.
Hvis det er ulovligt vil jeg gerne have at du (eller Jesper) finder de relevante paragraffer frem.
Der har været talt meget om at alle skal have frit tv valg, men mig bekendt er det aldrig vedtaget i Folketinget. Kan du bevise det modsatte ?
 
Boligforningen betaler kvatalsvis til YouSee, og vi har ikke mulighed for at slukke for tv signalet til en enkelt beboer, men er der en der ikke betaler er det boligafgiften (helt eller delvis vedkommende ikke betaler for) og så er det ud af foreningen, eventuelt først efter en fogedretsag.
 


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Du har tilsyneladende ikke forstået det. Det er ikke YouSee, der kræver at alle skal ha' samme pakke, men den pågældende forenings gamle interne net. Det er altså foreningens beslutning og ikke en YouSee har truffet. Hvor ligger det ulovlige? I øvrigt betaler jeg nærmere de 300 kr. for Fuldpakken (305,78 kr.) alt incl.
 
Helt enig! - og rigtigt!


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 18-Juli-2011 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Infinity
 
Det gør altså ikke anlægget mere lovligt selv om jeg skal bide det I mig. Og det gør jeg altså ikke.
 
Hvordan i al helvede vil du vurdere vores anlæg som værende ulovligt? Hvis det var det ville YouSee jo bare lukke for forbindelsen, men det gør de ikke - måske fordi de selv (som KTAS) har kendt det lovligt!
 
Fald nu ned og kom frem med noget lovtekst. Men det kan du ikke.
 
Iøvrigt - som Jørn skriver - så har alle godkendt løsningen, så hvem er utilfreds ?


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 13:16
Her betaler vi 350 for fuldpakke og hhv. 240 og 135 for mellem og grundpakken.


Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 14:51
Tja jeg er nu tilbøjlig til at give Moho ret (før første gang) for i vores ejendom,fik vi at vide at det ikke mere var lovligt at alle havde den samme (store) pakke.Derfor blev der trukket kabler separart til hver lejlighed,sådan at vi har den lille pakke,mens naboen har den store,men jeg kender da til ejendomme hvor kablet stadigvæk løber op igennem etagerne.Så hvad der er lovlig eller ikke lovlig skal jeg ikke gøre mig klog på.
      carsten


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Tja jeg er nu tilbøjlig til at give Moho ret (før første gang) for i vores ejendom,fik vi at vide at det ikke mere var lovligt at alle havde den samme (store) pakke.
 
Mig bekendt er det ikke vedtaget i Folketinget - endnu. Jeg forventer at det bliver vedtaget, men jeg har ikke set at det er vedtaget endnu.
 
Hvis det bliver vedtaget - eller måske når det bliver vedtaget - eller hvis det allerede er vedtaget, så er det et spørgsmål om det gælder alle anlæg eller alle nye anlæg.
 
Mange lejligheder i byerne har gamle stof ledninger til 230 volt spændingen. Det er bestemt ikke lovligt ved en nyinstallation i dag, men det er lovligt hvis installationen ikke er ændret siden stofledninger blev forbudt.
 
Tilsvarende kan man sagtens forestille sig at vores serie installation vil forblive lovlig - den er godkendt af KTAS - da man (helst) ikke lovgiver med bagudvirkning. Og det her er jo ikke et spørgsmål om liv og død.


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: moho
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 17:03
@ Infinity
 
Hvordan vil jeg nu lige skrive det her!   Altså om Internettet og så kabel Tv. 
Jeg husker heller ikke hvornår vores kabel net blev udbygget til Internettets Returveje, som det vel hedder teknisk. At man så kunne anvende Telefoni ad samme vej gav sig selv (om ikke andet så bit eller Byte mæssigt set)  Wink.   Således det med udbygningen af Kabel Tv op til 900MHz på et tidspunkt blev undersforstået.
 


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Tja jeg er nu tilbøjlig til at give Moho ret (før første gang) for i vores ejendom,fik vi at vide at det ikke mere var lovligt at alle havde den samme (store) pakke.Derfor blev der trukket kabler separart til hver lejlighed,sådan at vi har den lille pakke,mens naboen har den store,men jeg kender da til ejendomme hvor kablet stadigvæk løber op igennem etagerne.Så hvad der er lovlig eller ikke lovlig skal jeg ikke gøre mig klog på.
      carsten
  Ps.
 Det er 13-14 år siden det blev lavet om.


Skrevet af: moho
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 17:12
CARS10
 
Du skal have tak det varmede. Smile
Men det med lovtekst og paragrafferne det har jeg problemer med fremskaffe og finde, så dette foretrækker jeg lade hvile   Embarrassed der er ligesom flere skeletter jeg skal have smidt ud  Wink


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Tja jeg er nu tilbøjlig til at give Moho ret (før første gang) for i vores ejendom,fik vi at vide at det ikke mere var lovligt at alle havde den samme (store) pakke.
 
Mig bekendt er det ikke vedtaget i Folketinget - endnu. Jeg forventer at det bliver vedtaget, men jeg har ikke set at det er vedtaget endnu.
 
Hvis det bliver vedtaget - eller måske når det bliver vedtaget - eller hvis det allerede er vedtaget, så er det et spørgsmål om det gælder alle anlæg eller alle nye anlæg.
 
Mange lejligheder i byerne har gamle stof ledninger til 230 volt spændingen. Det er bestemt ikke lovligt ved en nyinstallation i dag, men det er lovligt hvis installationen ikke er ændret siden stofledninger blev forbudt.
 
Tilsvarende kan man sagtens forestille sig at vores serie installation vil forblive lovlig - den er godkendt af KTAS - da man (helst) ikke lovgiver med bagudvirkning. Og det her er jo ikke et spørgsmål om liv og død.
 
 Jeg tror du misforstår,det har ikke noget med 230v.og stofledninger at gøre.Det har noget at gøre med at alle beboere frit skal kunne vælge hvilken pakke man vil have,og derfor bliver der ført kabel til hver lejlighed,istedet for et serie forbundet anlæg,der går fra etage til etage.
    carsten


Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

...
Du har tilsyneladende ikke forstået det. Det er ikke YouSee, der kræver at alle skal ha' samme pakke, men den pågældende forenings gamle interne net. Det er altså foreningens beslutning og ikke en YouSee har truffet. Hvor ligger det ulovlige? I øvrigt betaler jeg nærmere de 300 kr. for Fuldpakken (305,78 kr.) alt incl.

Det er en meget vigtig pointe.

I min egen boligorganisation kan vi vælge Grundpakken (68 kr./md) eller Fuldpakken (322 kr./md.). Beløb inklusive ophavsretsafgifter. Tv-pakkerne opkræves via huslejen.

Mellempakken kan vi ikke vælge. Det skyldes ikke tekniske årsager, men hænger sammen med at hvis vi  vil have mulighed for at vælge Mellempakken, så vil YouSee kræve en højere pris for Grundpakken, eller Mellempakkens pris vil blive så tæt på Fuldpakkens at det ikke giver mening. Det har YouSee skrevet til os.

Vi har også mulighed for at fravælge tv-pakke helt. Der skal dog afgives en tro og love-erklæring om at husstanden ikke har fjernsyn! Der opkræves ikke ekstra beløb fra husstande uden tv-pakke, men på lige fod med alle husstande betaler de bl.a. for en serviceaftale på kabel-tv-nettet og noget administration.

Jeg ved ikke hvorfor vi har denne tro og love-erklæring. Måske er der ingen der ved det. Jeg tror ikke at det er YouSee der kræver erklæringen.  Det er formentlig gammel vane.


-------------
Venlig hilsen, Vilhelm


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 19-Juli-2011 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Tja jeg er nu tilbøjlig til at give Moho ret (før første gang) for i vores ejendom,fik vi at vide at det ikke mere var lovligt at alle havde den samme (store) pakke.
 
Mig bekendt er det ikke vedtaget i Folketinget - endnu. Jeg forventer at det bliver vedtaget, men jeg har ikke set at det er vedtaget endnu.
 
Hvis det bliver vedtaget - eller måske når det bliver vedtaget - eller hvis det allerede er vedtaget, så er det et spørgsmål om det gælder alle anlæg eller alle nye anlæg.
 
Mange lejligheder i byerne har gamle stof ledninger til 230 volt spændingen. Det er bestemt ikke lovligt ved en nyinstallation i dag, men det er lovligt hvis installationen ikke er ændret siden stofledninger blev forbudt.
 
Tilsvarende kan man sagtens forestille sig at vores serie installation vil forblive lovlig - den er godkendt af KTAS - da man (helst) ikke lovgiver med bagudvirkning. Og det her er jo ikke et spørgsmål om liv og død.
 
 
 Jeg tror du misforstår,det har ikke noget med 230v.og stofledninger at gøre.Det har noget at gøre med at alle beboere frit skal kunne vælge hvilken pakke man vil have,og derfor bliver der ført kabel til hver lejlighed,istedet for et serie forbundet anlæg,der går fra etage til etage.
    carsten
 
Jeg misforstår ikke det med stofledningerne - det var blot et eksempel på at man (normalt) ikke lovgiver med tilbagevirkende virkning.
 
@mobo
Jørn betaler 305,78 kr/mdr
Kasper_J betaler 350 kr/mdr
Vilhelm betaler 322 kr/mdr
Vi betaler ca 300 kr/mdr (muligvis 306 ligesom Jørn)
Fastholder du at alle betaler 400 kr/mdr?
Dit påstulat - i privat mail til mig - og at Telestyrelsen vil vurdere hvad du skal bruge svaret til og derefter svare dertil giver jeg intet for. De vil give et officielt svar og intet andet.


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: Viby Sjælland
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 14:28
Et serieanlæg er fuldt lovligt og er stadig brugbart, dog kræves der at der aftages samme pakke af alle tilsluttede.

Men anlægget kan ikke umiddelbart bruges til de nye tjenester som internet og telefoni, vi har dog hos os et eksempel på at internet virker i et serieanlæg.

men mange anlæg har så valgt at bygge om til stikledingsanlæg, så er standarden idag, men der er intet lovmæssigt krav om at det skal gøres.

mht valgfrihed, så vil den kommende ændring af loven kun gælde ejerboliger som pr deklaration (eller lignende) er bundet til en bestemt udbyder/forening.
Denne regelændring vil ikke berøre lejeboliger, idet lejeboliger er underlagt anden lovgivning også.



Skrevet af: moho
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 14:45
@ Viby Sjælland
Grunden til det ikke længere er "lovligt" skylles blandt andet at priserne for Kabel Tv normalt stiger med det dobbelte for hver 5. år.  Eksponentielle prisstigninger! Som ere velsete hos nogen men bestemt ikke alle.
Og reglen om en tvungen fuldpakke er altså noget som gjaldt før alle og enhver fik Mobil Telefon og Internet tilslutning, således mulighed for betale mindre automatisk måtte opstå.
Så der hvor nogen siger sådanne anlæg er lovlige, hvad så den dag det koster 500 kr per måned for, igen, en fuldpakke plus alle de andre ting der skal betales til TDC/YouSee _____ Forventer ingen at kæden må hoppe af, før eller siden?  
 
Skulle Fiber da også kunne gennemtvinges?  Elselskaber og andres lønlige håb. Lysegrønne
 
Der hvor jeg kommer i tvivl er hvor man er tilsluttet YouSee og så skal betale kr 185 i en grundpakke. Her tror jeg faktisk man kan slippe helt herfor. Fordi som sagt om 5 år koster samme grundpakke det eksaktly dobbelte. IKK'  Embarrassed
Ejerforeninger som siger noget andet, ting kan altså ændres. At det så kan koste 4500 igen eller for andre at blive tilsluttet, bliver en anden og senere historie.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 14:55
@ Infinity
At samme vil give mig et svar, men samme er ikke uddybende nok.
 
Et officiel svar og intet andet, som Du skriver. 
 
Hvis jeg nu blev lidt mopset og spurgte til love og paragraffer vedrørende "Ombygning af Kabel Tv fra sløjfe og til Stjerneopbygget, at man enkeltvis kan kobles fra, kobles fra i Pakkevis".    Hverken Antenneforeningerne, eller FDA, Foreningen af Danske Antenneforeninger eller Boligafdelinger/Boligforeninger  kunne i det lange løb forhindre dette. Man gjorde meget eller man gjorde alt hvad der stod i ens magt for hindre samme men i sidste ende så _____
 
Jeg kan ikke bruge lovtekster til noget som helst. I et meget Lokalt beboerblad fra vel år 1998 stod at vores anlæg skulle bygges om, til hvad nu "gældende lov skrev", jeg fornemmede ligefrem man klappede i sine små hænder (eller hvad jeg læste imellem linierne), i et kort men velskrevet indlæg.
Se blot på fibrene og om andre må komme ind i TDC's Fiber Paradis.
 
Mon samme Boligafdelinger/Boligforeninger også vil koble deres Beboere op til Fibertilsutninger, se dette er det virkeligt spændende.  Og vil man også garantere programudbyderne fortsat aftage det maximale, til ugunst for, nå ja de aktuelle beboere.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 15:08
@ infinity
 
Beklager jeg glemte det vigtigste, hvor stor er jeres Anlæg?  Wink  Og hvis en pris på kr. 300 for en fuldpakke var opnåelig, i hele Antenneforeningen Aarhus' Net, da tror jeg mange ønskede et kollektivt skifte. Vores koster kr.  387 per måned i Århus.
 
Et sted så jeg en pris fra YouSee på kr. 409 for fuldpakke for iår. Grunden til jeg skriver er at hvis de kr. 305 er korrekt da tror jeg Brabrand Boligforening ville være ekstrem interesseret.  Et sted i Århus, Trillegården, var en bekendt flyttet ind og der var Intet signal, overhovedet.  Og det er tilsluttet YouSee.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

@ infinity
 
Beklager jeg glemte det vigtigste, hvor stor er jeres Anlæg?  Wink  Og hvis en pris på kr. 300 for en fuldpakke var opnåelig, i hele Antenneforeningen Aarhus' Net, da tror jeg mange ønskede et kollektivt skifte. Vores koster kr.  387 per måned i Århus.
 
Et sted så jeg en pris fra YouSee på kr. 409 for fuldpakke for iår. Grunden til jeg skriver er at hvis de kr. 305 er korrekt da tror jeg Brabrand Boligforening ville være ekstrem interesseret.  Et sted i Århus, Trillegården, var en bekendt flyttet ind og der var Intet signal, overhovedet.  Og det er tilsluttet YouSee.
De 305,78 kr. for Fuldpakken hos YouSee er det vi giver i vores ejerforening. Det kan ikke hjælpe, at du tilsyneladende ikke tror at YouSee i kan være billigere end STOFA. Du har tilsyneladende kun én stor interesse - nemlig at umuliggøre TDC/YouSee. Det er usagligt. Hold dig til det konkrete. Bevis at det omtalte anlæg er ulovligt. At du ikke kan bruge lovteksten til noget, fortæller måske mere om dig end om lovteksten. Nej, jeg lyver IKKE, vi betaler "kun" 305,78 kr. for Fuldpakken hos YouSee.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Viby Sjælland Viby Sjælland skrev:

Et serieanlæg er fuldt lovligt og er stadig brugbart, dog kræves der at der aftages samme pakke af alle tilsluttede.

Men anlægget kan ikke umiddelbart bruges til de nye tjenester som internet og telefoni, vi har dog hos os et eksempel på at internet virker i et serieanlæg.

men mange anlæg har så valgt at bygge om til stikledingsanlæg, så er standarden idag, men der er intet lovmæssigt krav om at det skal gøres.

mht valgfrihed, så vil den kommende ændring af loven kun gælde ejerboliger som pr deklaration (eller lignende) er bundet til en bestemt udbyder/forening.
Denne regelændring vil ikke berøre lejeboliger, idet lejeboliger er underlagt anden lovgivning også.

 
Tak for en dejlig præcis afklaring - synd at mobo ikke vil tro på det.


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

@ Viby Sjælland
Grunden til det ikke længere er "lovligt" skylles blandt andet at priserne for Kabel Tv normalt stiger med det dobbelte for hver 5. år.  Eksponentielle prisstigninger!
 
Igen noget tåbeligt vås. Vores aftale med YouSee er prisindex reguleret og stiger med prisindexet fra Danmarks Statistik. Dertil kommer prisen for eventuelle nye produkter de tilbyder os.
 
Kære mobo.  Jeg står af diskussionen her, der er jo ikke for 5 øre sandhedsværdi i det lort du lukker ud. Det gider jeg ikke bruge min tid på.
 
Her har du en kopi af YouSee prisstignings varsel september 2008, jeg har den desværre ikke nyere.
 


-------------
mvh Infinity


Skrevet af: moho
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 17:26
Og her står der måske ikke kr. 409 fra YouSee 
http://yousee.dk/Tv/Tv_fra_YouSee/Fuldpakken.aspx - http://yousee.dk/Tv/Tv_fra_YouSee/Fuldpakken.aspx
309 kr for mellempakken.
 
Igen hvis andre var billigere end Antenneforeningen Aarhus og Stofa, tror Du virkeligt ikke nogen ville stå i kø?
Om der så er forskel i udbudet i nævnte to tilfælde, denne forskel tror jeg betyder mindre.
 
Og hvis nogen gør opmærksom på det er som enkelttilsluttet samme priser gælder ____  Da er man i princippet tilsluttet YouSee enkeltvist "Hvad den lokale antenneforening siger ændrer ikke min holdning", i retning af skifte fra nå ja Stofa og til YouSee   Big smile
 
Et eksempel på godt Købmandsskab er når en Antenneforening fremstår som om man har solgt noget til Programudbyderne, når man i realiteten har købt noget (selvom dette ikke er ganske sprogligt korrekt gengivet, håber jeg meningen kom med). Og dette noget er for de tilsluttede at dække udgifter  _____   Ret at forsøge følge en pengestrøm ___
 
Det jeg nok har imod YouSee er som følger. Når der er gået en hel del år siden "Borgfreden mellem TDC og Stofa/Antenneforeningen Århus at samme sluttede" (Ordet Borgfred er citeret fra Aarhus Stiftstidende for år tilbage)  ___ og Vi er endnu ikke opslugte af YouSee Kabel Tv.       Ting går vel langsommere end TDC ønsker . . . .
 
Ikke for at bremse det her, men er der ikke mange som studser over så få der rundt omkring i landet foreslår at man skifter, fra hvad man nu har, for gå over til  YouSee? På et tidspunkt troede jeg bedre folk kunne gennemtrumfe en overgang til  Både Fiber og til YouSee, det gjorde jeg virkeligt.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Og her står der måske ikke kr. 409 fra YouSee 
http://yousee.dk/Tv/Tv_fra_YouSee/Fuldpakken.aspx - http://yousee.dk/Tv/Tv_fra_YouSee/Fuldpakken.aspx
309 kr for mellempakken.
 
Igen hvis andre var billigere end Antenneforeningen Aarhus og Stofa, tror Du virkeligt ikke nogen ville stå i kø?
Om der så er forskel i udbudet i nævnte to tilfælde, denne forskel tror jeg betyder mindre.
 
Og hvis nogen gør opmærksom på det er som enkelttilsluttet samme priser gælder ____  Da er man i princippet tilsluttet YouSee enkeltvist "Hvad den lokale antenneforening siger ændrer ikke min holdning", i retning af skifte fra nå ja Stofa og til YouSee   Big smile
 
Et eksempel på godt Købmandsskab er når en Antenneforening fremstår som om man har solgt noget til Programudbyderne, når man i realiteten har købt noget (selvom dette ikke er ganske sprogligt korrekt gengivet, håber jeg meningen kom med). Og dette noget er for de tilsluttede at dække udgifter  _____   Ret at forsøge følge en pengestrøm ___
 
Det jeg nok har imod YouSee er som følger. Når der er gået en hel del år siden "Borgfreden mellem TDC og Stofa/Antenneforeningen Århus at samme sluttede" (Ordet Borgfred er citeret fra Aarhus Stiftstidende for år tilbage)  ___ og Vi er endnu ikke opslugte af YouSee Kabel Tv.       Ting går vel langsommere end TDC ønsker . . . .
 
Ikke for at bremse det her, men er der ikke mange som studser over så få der rundt omkring i landet foreslår at man skifter, fra hvad man nu har, for gå over til  YouSee? På et tidspunkt troede jeg bedre folk kunne gennemtrumfe en overgang til  Både Fiber og til YouSee, det gjorde jeg virkeligt.
Du er helt umulig. Den pris du ser på er listeprisen fore enkelttilsluttede. En forening aftaler en pris med YouSee - se bare http://yousee.dk/I_foreningen_og_virksomheden/Fordele_og_priser/Overblik.aspx -


Skrevet af: db89
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 19:04
Moho her i Fredericia er YouSee (som du åbenbart ser som "den store satan") direkte leverandør til en stor del af byen siden de for nogle år siden opkøbte det gamle forældede kommunaltejede bynet. Inden jeg før nytår skiftede til mellempakken, der kostede fuldpakken hos yousee 30Xkr/måned.

At sige at prisen for fuldpakken bliver fordoblet hvert femte år fordi yousee skal tjene flere penge er godtnok for dumt og latterligt at sige. Koster en liter mælk eller benzin det samme idag som for 5år siden? Nej vel, alt bliver dyrere, desuden stiger priserne på kanalerne samt antallet af kanaler jo også, jeg har desværre ikke længere en prisliste over hvad hver enkel kanal koster, men feks TV2sport er en hamrende dyr kanal. Og ja, til nytår stiger priserne nok igen, men kunne det mon have noget at gøre med at folketinget har besluttet at tv2 skal være en betalingskanal?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 21-Juli-2011 kl. 13:43
@ Queenyard
Da bliver jeg virkelig nysgerrig efter hvad Trådstarters super pakke til kr. 410 dækker af programmer.
Tror nogen virkelig at mine ord om fordobling hver 5. år  skulle være noget originalt tænkt eller observeret.  Embarrassed Flere programmer og stigende priser, passer det ikke meget godt når man tænker tilbage.  Når jeg skriver dumt og latterlidt, korrekt, men jeg klappede i mine små hænder da jeg per 1. april 2008   s l a p med betale en Grundpakke, godtnok inklusive noget med "Budgetteret underskud" men som sagt ikke desto mindre.
 
Jeg ser ikke YouSee som en stor satan, mere som noget der bør undgås. Wink At selv Fredericia gik over til samme forbavser mig i en hvis grad.
 
Hvis Fredericia kommune nu siger noget med man var tvunget til lovliggøre et anlæg ____  Hvis man selv skulle have gjort samme, prisen herfor. I modsætning til sælge det hele til TDC.
Så igen når man ikke kan tvinge Antenneforeningen Aarhus til modtage og service fra TDC, så i det mindste noget.
 
Vi må gerne kunne spare ved skifte kabel Net udbyder, teknisk programmæssigt set men men men, vi vil i sidste ende ikke spare mere end "Hvis vi skiftede EL Selskab!".  LOL Det som trørster mig lige idag og i denne tråd er som følger. Til slut da vores Fuldpakke kun kostede kr. 175 per december 2007, da _____ dette svarede vel dengang næsten til prisen for YouSee's Grundpakke. OK vildt overdrevet men alligevel når det kommer til forhandlesig til rette.
 
Fandt denne side og til mit held læste jeg om NorDig    Angry  som jeg nok afskyer mange gange mere end YouSee - TDC.   http://www.kfst.dk/service-menu/publikationer/konkurrence-redegoerelse/konkurrenceredegoerelse-2002/konkurrenceredegoerelse-2002-kapitel-5-tv/ - http://www.kfst.dk/service-menu/publikationer/konkurrence-redegoerelse/konkurrenceredegoerelse-2002/konkurrenceredegoerelse-2002-kapitel-5-tv/
 
Orv manner den er jo 9 år gammel, og her står sandeligen også noget om digitaliseringen og andre sjove ting.
 


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 21-Juli-2011 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

@ Queenyard
Da bliver jeg virkelig nysgerrig efter hvad Trådstarters super pakke til kr. 410 dækker af programmer.
Tror nogen virkelig at mine ord om fordobling hver 5. år  skulle være noget originalt tænkt eller observeret.  Embarrassed Flere programmer og stigende priser, passer det ikke meget godt når man tænker tilbage.
 
Jeg ser ikke YouSee som en stor satan, mere som noget der bør undgås. Wink At selv Fredericia gik over til samme forbavser mig i en hvis grad.
 
Hvis kommunen nu siger noget med man var tvunget til lovliggøre et anlæg ____  Hvis man selv skulle have gjort samme, prisen herfor. I modsætning til sælge det hele til TDC.
Så igen når man ikke kan tvinge Antenneforeningen Aarhus til modtage og service fra TDC, så i det mindste noget.
 
Vi må gerne kunne spare ved skifte kabel Net udbyder, teknisk programmæssigt set men men men, vi vil i sidste ende ikke spare mere end "Hvis vi skiftede EL Selskab!".  LOL
Jeg er oprigtig træt af at læse dine Århushistorier. Det drejer sig om den "rigtige" pris hos YouSee og du magter ikke at tilføre debatten noget givende.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: moho
Skrevet den: 21-Juli-2011 kl. 14:59
Og denne antenneforening får signalerne fra YouSee og fuldpakken koster 4825 pr år.
409 per måned x 12 bliver sørme om det ikke lander på 4908.
http://www.bsanet.dk/uploadcontent/Referat_generalforsamling_2011.pdf - http://www.bsanet.dk/uploadcontent/Referat_generalforsamling_2011.pdf

Pakke Pris inkl. moms

Lille pakke

2.250 kr.             Og igen betalte vi i Århus Ant.Foreni. i 2006 og 2007  175 kr. for den fulde pakke.

Mellem pakke

3.725 kr.

Stor pakke

4.825 kr.        lyder det bare ikke fantastisk at man skulle komme ned på kr 3600 for et år?

Og hvad så med Aalborg - NørreSundby Antenneforening? ANTV med mere.   Og jeg går bestemt ud fra dette holder sig indenfor trådens Emne!
Hvis jeg nu holder fast i kr 175 her i Århus Stofa nettet, og fremskriver til idag 2011 hvor det koster 387.  175 er lidt under halvdelen men dette var også fordi der lå en Gulerod et eller andet sted, i stedet for 198 kr. månedligt, og igen sandeligen det ER 5 år siden.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 21-Juli-2011 kl. 15:15
@ Infinity
Et spørgsmål som :
 
Jeg skal flytte men jeg ønsker kun bo et sted hvor der er YouSee Kabel Tv og Internet, vil man da droppe steder i Danmark, hvor det er et Antenneanlæg med anden leverandør.
Om TDC syntes dette her er morsomt?  Og hvis dette også er irrelevant, hvad søren er da relevant?  Embarrassed
Da kunne jeg forslå Infinity svare herpå.
 
Og om jeg begriber hvorfor Fredericia, af alle byer, overgav sig til YouSee. Jeg troede i min blåeøjede naivitet, man var trofast overfor sin tidligere/oprindelige Tv programleverandør!


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 21-Juli-2011 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Og denne antenneforening får signalerne fra YouSee og fuldpakken koster 4825 pr år.
409 per måned x 12 bliver sørme om det ikke lander på 4908.
http://www.bsanet.dk/uploadcontent/Referat_generalforsamling_2011.pdf - http://www.bsanet.dk/uploadcontent/Referat_generalforsamling_2011.pdf

Pakke Pris inkl. moms

Lille pakke

2.250 kr.             Og igen betalte vi i Århus Ant.Foreni. i 2006 og 2007  175 kr. for den fulde pakke.

Mellem pakke

3.725 kr.

Stor pakke

4.825 kr.        lyder det bare ikke fantastisk at man skulle komme ned på kr 3600 for et år?

Og hvad så med Aalborg - NørreSundby Antenneforening? ANTV med mere.   Og jeg går bestemt ud fra dette holder sig indenfor trådens Emne!
Hvis jeg nu holder fast i kr 175 her i Århus Stofa nettet, og fremskriver til idag 2011 hvor det koster 387.  175 er lidt under halvdelen men dette var også fordi der lå en Gulerod et eller andet sted, i stedet for 198 kr. månedligt, og igen sandeligen det ER 5 år siden.
Jeg er stået af. Det er tidsspilde at læse og ikke mindst kommentere dine indlæg.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 21-Juli-2011 kl. 16:55

Kære mobo

Jeg har meddelt dig at jeg ikke gider bruge mere tid på dig og dine røverhistorier.

Alligevel sender du mig et blad:  Skræppebladet,  hvor en "Rudolf Bay fra afdelingsbestyrelsen" fortæller om de store problemer han og boligforeningen har (haft?) med Stofa.

Helt ærligt, det interesserer mig ikke en rygende fis.

Du bliver ved med at skrive om en fordobling af YouSee prisen på 5 år. Vås udover alle grænser. Ifølge det dokument jeg har oploadet kan du se at vores forenings pris til YouSee i 2009 var 256 kr og nu i 2011 er den 306 kr/mdr. En stigning på 50 kr på tre år (2009, 2010, 2011) eller ca 20% ialt.

Hvis du regner det præcist ud bliver det 6,1% pr år og prisudviklingen var til sammenligning 4,45%.

Fatter du virkelig slet ikke at du er fuldstændig galt afsporet? - Og jeg er jo ikke den eneste der skriver det.

Og igen, selvom jeg har skrevet at du ikke er værd at bruge tid på, så spørger du mig om et hypotetisk spørgsmål om hvad YouSee måtte mene om dig. Jeg tror de helst ser dig ude hvor køerne græsser og tv ikke er noget man bekymre sig om. Hvad i al helvede skal de med en kværulant som dig??

Har du ikke andet at få din sommerferie til at gå med end at komme med tomme postulater?

Slut – Finale – Punktum -  Jeg er ude af debatten.



-------------
mvh Infinity


Skrevet af: Queenyard
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 07:06
Da bliver jeg virkelig nysgerrig efter hvad Trådstarters super pakke til kr. 410 dækker af programmer.
Tror nogen virkelig at mine ord om fordobling hver 5. år  skulle være noget originalt tænkt eller observeret.  Embarrassed Flere programmer og stigende priser, passer det ikke meget godt når man tænker tilbage.
 
Hej ...

Her er hvad vi får for pengene ... laaaaangt de fleste som analog signal

TV - Priser & Pakker
(Priserne er eksl. antennebidrag)

Kanal/Pakke: Grund Mellem Fuld Super
QAM 1 - Canal X X X X
QAM 2 - TV 1000 X X X X
QAM 8 - Arabisk X X X X
QAM 11 - Tyrkisk X X X X
QAM 13 - Latino X X X X
Digitalt TV DVB-T/Mpeg 2 (DK SVT) X X X X
Digitalt TV DVB-T/Mpeg 4 - DR-HD X X X X
AB-A TV (Info Kanal) X X X X
Afdelingernes INFO TV X X X X
DR 1 X X X X
DR 2 X X X X
DR Kultur X X X X
DR Ramasjang X X X X
DR Update X X X X
TV 2 X X X X
Kanal København X X X X
Sverige TV 1 X X X X
Sverige TV 2 X X X X
Sverige TV 4 X X X X
NRK 1 X X X X
NRK 2 X X X X
ZDF X X X X
ARD X X X X
BBC World X X X X
CNN X X X X
Cartoon Networks/TCM X X X X
The Voice TV X X X X
History (Prøvekanal) X X X X
Discovery Science (Prøvekanal) X X X X
Discovery Living (Prøvekanal) X X X X
Discovery Travel (Prøvekanal) X X X X
BBC-HD/Eurosport digital   X X X
Sky News   X X X
Explorer   X X X
TV 6 Playboy/Nature   X X X
TV 2 Film   X X X
Eurosport   X X X
TV 2 Charlie   X X X
MTV   X X X
Viasat History   X X X
3 Puls   X X X
Animal Planet   X X X
Reserveret til video   X X X
National Geographic   X X X
DK 4   X X X
Disney Channel   X X X
BBC Entertaintment   X X X
Discovery-HD/TV3 digital     X X
TV 3     X X
TV2 Zulu     X X
Kanal 4     X X
Eurosport 2     X X
3 HD/TV2-Sport digital       X
Showtime       X
Kanal 5       X
6' eren       X
Discovery Channel       X
TV 2 Sport       X
TV 2 News       X
Viasat Golf       X
Canal 9       X
3       X
Pris pr. måned

 48,00 kr.

 150,00 kr.

230,00 kr. 

410,00 kr





-------------
Panasonic 50PZ70E
Boxee Box
PS3


Skrevet af: moho
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 14:25
@ Queenyard
 
Tak for Kaffe, det er godt nok en spændende fordeling i de pakker Du her skriver. (Tankevækkende og inspirerende sammenlignet med fordeling i procenter af hvad man nu ser, undersøgt i Jeres aktuelle Forening).
 
Glemte selvfølgelig skrive at mine ord om fordoblingen, gjaldt her hos Stofa/Antenneforeningen Århus. Selvfølgelig stiger det mere end noget prisindekseret. Flere programmer og stigende priser herfor, og en normal regel at er man først inde i Folden smides man næsten aldrig ud (Tv program).
 
Mit forhold til YouSee bygger i ligeså høj på ordene om "Konkurrence indenfor Kabel Tv området", de Politikere og andre der taler herfor, her ved man at dette trods alt ikke er muligt. Det er bestemt også derfor jeg ikke tidligere har taget ordet Satan i brug når det drejer sig om YouSee/TDC. Jeg har altid forsøgt anvende et sobert sprog når det kommer til denne PART!.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 14:48
@ Infinity
Kære  infinity
 
Når jeg linkede til Skræppebladet var det fordi det forekom mig "Tonefaldet og det jeg mente læse mellem linierne".  Alene ordet kontrakt forbinder jeg med noget personligt og noget personligt forhandlet til Et Nedslag i en PRIS. 
Hvis jeg havde krydset af i et Kuponhæfte ville jeg ikke afvente en kontrakt forinden.
 
Priserne for Fuldpakke fra JTAS/TDC/YouSee fra den spæde start, sådan år for år, og til hvad samme forventer per 1. januar 2012.
 
PS  Hvormange tror Du ikke som betalte kr 100 i  Dummebøder til Stofa dengang i 2008, for den Fulde pakke, men har jeg beklaget mig herover, Nej. Nævnt det ved en lejlighed ja!
 
http://anthg.dk/Sektion/Forum/index.php?action=printpage;topic=240.0 - http://anthg.dk/Sektion/Forum/index.php?action=printpage;topic=240.0
 
Her er der så en side hvor ordet konkurrence eller "Fri konkurrence" indgår, men i min verden er dette ønsketænkning ud over alle grænser, så vil jeg næsten foretrække den skæve fordeling vi ligesom er vænnede til! 


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 01-August-2011 kl. 14:23
Jeg håber det her forklarer mit problem med YouSee, Selector med meget videre
 
http://www.boaarhusomegn.dk/for-vore-beboere/gaelder-alle-afdelinger-i-aao/parabolantenner - http://www.boaarhusomegn.dk/for-vore-beboere/gaelder-alle-afdelinger-i-aao/parabolantenner
Krav om ting via Kabler, når man vel at mærke fuldstændig kan fravælge sig YouSee. Igen nægter jeg blankt acceptere at Forbrugerstyrelsen er ukendt med stigningen hos TDC/YouSee over årene siden  1986, 25 år siden. Lad mig her tilføje at jeg ikke ved i hvilket år prisen for fuldpakken hos Stofa og Antenneforeningen Århus lå på kr.  360 om året (30 kr. mnd).
 
Samme boligforening vil stærkt benægte dette, men jeg tror bestemt Forbrugerstyrelsen vil være enige i "Totalt fravalg af YouSee/TDC er en løsning".  For hver enkelt tilsluttede.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 01-August-2011 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Jeg håber det her forklarer mit problem med YouSee, Selector med meget videre
 
http://www.boaarhusomegn.dk/for-vore-beboere/gaelder-alle-afdelinger-i-aao/parabolantenner - http://www.boaarhusomegn.dk/for-vore-beboere/gaelder-alle-afdelinger-i-aao/parabolantenner
Krav om ting via Kabler, når man vel at mærke fuldstændig kan fravælge sig YouSee. Igen nægter jeg blankt acceptere at Forbrugerstyrelsen er ukendt med stigningen hos TDC/YouSee over årene siden  1986, 25 år siden. Lad mig her tilføje at jeg ikke ved i hvilket år prisen for fuldpakken hos Stofa og Antenneforeningen Århus lå på kr.  360 om året (30 kr. mnd).
 
Samme boligforening vil stærkt benægte dette, men jeg tror bestemt Forbrugerstyrelsen vil være enige i "Totalt fravalg af YouSee/TDC er en løsning".  For hver enkelt tilsluttede.
Du bliver bare ved. Der er hverken hoved eller hale i dine indlæg om YouSee. Kan du i din boligforening helt fravælge STOFA? Der er da mange boligforeninger her i Aalborg, der via demokratiske beslutninger pålægger beboerne, at de som min. har den mindste pakke. Her i byen er prisen for STOFA marginalt dyrere end YouSee, men det er som skrevet meget lidt forskel. I den ejerforening, hvor jeg bor, skal ejerne som min ha' den mindste pakke hos YouSee. Opsætning af parabol er som udgangspunkt forbudt. Kan parabolen placeres under altanens overkant (så den ikke kan ses nedefra), så er det OK. Dem med parabol (mener p.t. ikke der nogen) skal slevfølgelig også ha' min. Grundpakken hos YouSee. I øvrigt nægter jeg at tro på, at forbrugerstyrelsen blander sig i demokratiske beslutninger i en forening. Som eksempel kan nævnes: Nogle medlemmer ønsker at foreningen forestår trappevask med hjælp fra en rengøringsfirma. Nogle ønsker selv at gøre det. Flertallet beslutter at få et rengøringsfirma til at gøre det. Uanset om man er for eller imod, skal alle betale. Hvad tror du Forbrugerstyrelsen vil gøre ved det?
I øvrigt var der ikke noget i det du skrev eller henviste til, der kan godtgør dit noget specielle "had" til YouSee og din "kærlighed" til STOFA. Forskellen er ens, det er blot farven, der har en anden lyd.
 
NB: Da prisen var 30 kr. pr. md., var der sikkert kun én pakke.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.



Print side | Luk vindue