Print side | Luk vindue

iPhone 4 hjemmeknap

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99484
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 15:02

Emne: iPhone 4 hjemmeknap
Skrevet af: Casper
Emne: iPhone 4 hjemmeknap
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 21:43
Hej Smile

Her på det sidste er hjemmeknappen på min iPhone, begyndt ikke at reagere med det samme når jeg trykker, men nogle gange skal den lige have et par tryk inden der sker noget.. 'Sove'-knappen er der dog intet med.. Andre gange skal man ikke røre den meget, før skærmen tænder.. Har læst at man kan gendanne den, hvis den driller.. Har dog lige opdateret til 4.3.4, og det er der stadig lidt.. - Men som sagt, det svinger lidt..

What to do?

På forhånd tak! Wink

-------------
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.

Svar:
Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 21:59
ellers vil jeg skyde på eneste mulighed er at få den fixet. og der er flere steder hvor de laver den slags, men det er dog ikke billigt!

-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4

Skrevet af: B.S. Holm
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 22:02
Jeg har det samme problem. Specielt når jeg skal gå til åbne programmer, det er lidt som vinden blæser om den går til søge eller programmerne popper op selvom jeg trykker to gange.. Da jeg fik min gik den helt i sort første gang jeg trykkede på sove knappen så blev nødt til at gendanne den og siden da har der ikke været andet end den hjem knap der driller fra tid til anden. Min far har en 3G og han har samme problem så tror det er rimelig udbredt. 

-------------
Philips 46PFL7695H/12
Samsung LE40N87
PS3
XBOX 360
NAD C356BEE
Ikon 6 MK2

Skrevet af: db89
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 22:07
Er det ikke bare at smutte ned i butikken og få den sendt til rep?

Skrevet af: TiXe
Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 22:14
jeg havde samme problem med min iphone 4 da den var ca 6 måneder gammel ,
afleverede den og 3 dage efter fik jeg en ny med 2 års garanti igen

Skrevet den: 20-Juli-2011 kl. 22:30
Problemet lyder ikke helt ukendt, kan jeg læse..

Har lige gendannet, og så må jeg lige prøve ad og ellers overveje om jeg skal smutte afsted med den.. De fleste steder er i Kbh ikke? Mytrendyphone som ligger i Hillerød, og tættere på mig, tager 499 kr. for at udskifte 3gs hjemmeknap - er det samme knap til 4'eren??

Irep.dk tager 700 kr. for udskiftning af hjemmeknappen..

TiXe: Var det Apple der rep. din tlf. på det tidspunkt eller? Og hvad gjorde du for at få det på garatien?

-------------

Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 21-Juli-2011 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Problemet lyder ikke helt ukendt, kan jeg læse..

Har lige gendannet, og så må jeg lige prøve ad og ellers overveje om jeg skal smutte afsted med den.. De fleste steder er i Kbh ikke? Mytrendyphone som ligger i Hillerød, og tættere på mig, tager 499 kr. for at udskifte 3gs hjemmeknap - er det samme knap til 4'eren??

Irep.dk tager 700 kr. for udskiftning af hjemmeknappen..

TiXe: Var det Apple der rep. din tlf. på det tidspunkt eller? Og hvad gjorde du for at få det på garatien?

For guds skyld hvad end du gør, HOLD DIG fra MyTrendyPhone.dk! de aner ikke hvad der er fortrydelsesret og reklamationsret! efter min sidste oplevelse hos dem går jeg KUN tilbage hvis de har et produkt jeg skal bruge, som ingen andre kan levere!

Brug hellere -> http://www.int.igadget.dk/ - http://www.int.igadget.dk/ - http://www.int.igadget.dk/
Ham der har det hedder Philip Zohard, og en del af dem jeg kender her i nordsjælland handler hos ham, og er yderst tilfredse med hvad de får! ;)

-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4

Skrevet den: 21-Juli-2011 kl. 17:58
Men det er godt nok dyrt for en knap/lille reservedel?
- Det er jo nærmest 1/3 af iPhonen man betaler igen!

I dag har knappen faktisk fungeret rimelig godt, dog få gange den lige skulle drille lidt..
Er det slitage, der gør knappen starter på det? Den har ikke været tabt nemlig!

Min tlf. er fra august sidste år, og dermed under 1 år gammel - hvad med garantien og reklamation der??

-------------

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-Juli-2011 kl. 19:19
Du har 2 års reklamationsret, men hvus du afleverer den inden august, så fikses den på garantien.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 21-Juli-2011 kl. 19:25
Godt så, men er det steder som iRep.dk der kan gøre det for mig 'gratis'? Eller der hvor den er købt igennem (Callme)?? Jeg vil helst ikke undvære den i et par dage, men hellere bruge 30 min., som steder som iRep skriver..

-------------

Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 15:07

Altså min knap gør det også.. Hvis jeg trykker hurtigt to gange midt på knappen, for at åbne de programmer der kører i baggrunden, så går den over i søge-skærmen, men hvis jeg trykker sådan lidt oppe i det ene hjørne, så virker den okay...

Min kæreste havde samme problem, og hun gik ned og afleverede telefonen hos 3, hvor den var købt, og hun fik en helt ny sendt retur... Så jeg forstår ikke hvorfor du vil ud i alle de der eksterne reperations steder? Kan du ikke bare aflevere den tilbage på garantien? :)

-------------
          

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 15:20
Det med at sende tlf. ind og vente nogle dage, det gider jeg næsten bare ikke :) Men at sende den ind til salgsstedet, er da næsten den bedste måde at gøre det på - kan godt se din pointe Wink Det er bare svært at skulle undvære den, hehe Smile Men min tlf. har faktisk ikke rigtig drillet så meget igår, og vil teste lidt i dag..

Det er hurtigere at bruge 30 min. på at et værksted laver den, men så koster det så også kassen.. Vil lige overveje hvad jeg gør..

Fik din kæreste en ny med det samme eller med posten et par dage efter??

-------------

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 15:56
Ja det er lidt irriterende at skulle vente - men de lavede et midlertidigt simkort til hende, og gav hende en lånetelefon imens hun ventede på den anden, så hun kunne jo godt klare sig Smile

Der gik 7 dage og så fik hun en sms fra 3 med at hun kunne hente telefonen, og så lå der sgu en helt splinter ny til hende i stedet, med en note om at værkstedet ikke "gad døje" med at reparere den, for den ville gå "i stykker igen" ..

Så vente i  7 dage for en helt ny telefon eller vente 30 min. for selv at skulle betale, det ved jeg så ikke hvad du foretrækker :P (nu ved jeg ikke hvordan andre selskaber tager på den slags her, men det må være noget af det samme)..

-------------
          

Skrevet af: Treated
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 12:11
det er dog utrolig at den mest vigtige knap ikke engang kan holde 2 år, min drillede os (3Gmodellen) og nogle gange skulle jeg trykke 3-4 gange før den kom på hjemmeskærmen, synes godt nok det er lidt for ringe. Jeg ville klart aflevere den igen, du kunne jo være heldig at få en ny.

Skrevet af: Mads A
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 18:02
Hey 

Jeg har samme problem og overvejer at sende den til rep igennem 3... Men jeg har jailbreaket min - skal jeg gendanne den inden jeg sender den til rep?

Mvh

Mads

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Ja det er lidt irriterende at skulle vente - men de lavede et midlertidigt simkort til hende, og gav hende en lånetelefon imens hun ventede på den anden, så hun kunne jo godt klare sig Smile

Der gik 7 dage og så fik hun en sms fra 3 med at hun kunne hente telefonen, og så lå der sgu en helt splinter ny til hende i stedet, med en note om at værkstedet ikke "gad døje" med at reparere den, for den ville gå "i stykker igen" ..

Så vente i  7 dage for en helt ny telefon eller vente 30 min. for selv at skulle betale, det ved jeg så ikke hvad du foretrækker :P (nu ved jeg ikke hvordan andre selskaber tager på den slags her, men det må være noget af det samme)..

Det er så i orden kundeservice må man sige! Wink men ja, jeg overvejer det da.. Men indtil videre i dag, har den ikke drillet.. Det er sgu underligt..

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

det er dog utrolig at den mest vigtige knap ikke engang kan holde 2 år, min drillede os (3Gmodellen) og nogle gange skulle jeg trykke 3-4 gange før den kom på hjemmeskærmen, synes godt nok det er lidt for ringe. Jeg ville klart aflevere den igen, du kunne jo være heldig at få en ny.

Ja, det er utroligt!

Callme bruger Telecare som tager 275 kr., for tjek hvis der ikke er noget galt - det er også med i overvejelsen..

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 18:51

Det er så i orden kundeservice må man sige! Wink men ja, jeg overvejer det da.. Men indtil videre i dag, har den ikke drillet.. Det er sgu underligt..

Men samtidig er det snart ferietid for mig, og skal bruge den der, så det bliver pludselig tæt på at den skal være inde hos dem til undersøgelse/rep., hvis det er og kan de nu nå det osv..

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 18:52

Men samtidig er det snart ferietid for mig, og skal bruge den der, så det bliver pludselig tæt på at den skal være inde hos dem til undersøgelse/rep., hvis det er og kan de nu nå det osv.. Evt. efter der kan den sendes ind, hvor det stadig er indenfor 1. år..

-------------

Skrevet af: Treated
Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Mads A Mads A skrev:

Hey 

Jeg har samme problem og overvejer at sende den til rep igennem 3... Men jeg har jailbreaket min - skal jeg gendanne den inden jeg sender den til rep?

Mvh

Mads

Ja Mads det skal du helt klart.

Skrevet den: 25-Juli-2011 kl. 21:00
Efter at have gendannet min iPhone for nogle dage siden (omkring indlægget's start), og har genstartet den, har den faktisk ikke drillet det store.. Om det er tilfældigt, det ved jeg ikke.. Men hvis jeg sender den ind nu her, 'risikerer' jeg at få den igen hvor de siger der ikke er noget galt - og blive opkrævet 275 kr. for tjekket..

Så jeg tror jeg ser tiden an, og så tager jeg den derfra Smile

-------------

Skrevet af: 0menat
Skrevet den: 25-Juli-2011 kl. 21:26
hehe. homeknappen koster ca 15-20 kroner. er da sygt at tage 700,- for udskiftning :P

Skrevet den: 25-Juli-2011 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af Bornholmeren25 Bornholmeren25 skrev:

hehe. homeknappen koster ca 15-20 kroner. er da sygt at tage 700,- for udskiftning :P

Selve knappen koster måske 20 kr. men hvad med elektronikken der styrer knappen når der trykkes på den? Det er nok der skoen klemmer Wink tror ikke der er noget galt med selve knappen, men nok det under knappen..

-------------
          

Skrevet af: 0menat
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 01:07
Det er selve flex kablet med trykknappen jeg mener. Har skiftet mindst 100 ;)

Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 00:51
Ja, det er jo nærmest røveri ved højlys dag Wink

- Men igen, det er sikkert det under knappen der koster...

-------------

Print side | Luk vindue