Print side | Luk vindue

effektforstærker giver bedre stereo?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99551
Udskrevet den: 23-December-2024 kl. 14:01

Emne: effektforstærker giver bedre stereo?
Skrevet af: KennyIver
Emne: effektforstærker giver bedre stereo?
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 20:26
Hej.

Jeg har som grundlag kun en Surround receiver og en ps3 som jeg vil bruge til bluray men jeg er begyndt at få en utrolig stor interesse for musik også. derfor vil jeg inden for de næste par uger købe mig en cdafspiller samt jeg har kigget lidt på en effektforstærker til min front. 

< ="utf-8">
Men jeg er ny i hifi verden, og har prøvet at læse mig frem til nogle spørgsmål jeg har omkring at sætte en effektforstærker til. Dog vil jeg gerne lige have lidt hjælp, da jeg ikke er helt sikker.

Jeg har en ide om at det er der du får mest "stereo" oplevelse hvis du køre med en surround receiver, da det signal som din cd afspiller giver receiveren bare bliver kørt videre ud til effektforstærkeren og dermed bruger dens mere simple "stereo" opbygning som giver bedre stereo lyd, ikke? : ) kommer selvfølgelig an på mærke, model og kvalitet på effektforstærker. i know.

Hvis jeg køber en effektforstærker med 3 udgange fungere det stadig med surround delen ikke? altså at receiveren bare sende "surround lyd oplevelsen ud til effektforstærkeren? 
< ="utf-8">Min forstærker køre idag med 2*80 watt i stereo og 7*60 watt i surround, har fået afvide at min receiver skulle være en god stereo forstærker, men har desværre ikke oplevet det da jeg kun bruger en ps3 som cd afspiller og det fortjener ingen cdér. Jeg bestiller en cd afspiller næste uge. 

Jeg håber i vil hjælpe og takker på forhånd.

-------------
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 20:40
Otto har på bedste vis forklaret hvordan du forbinder og udnytter en ekstra effekt/stereoforstærker her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61019&PID=991017&title=kampus-hjemmebiograf-krp500m-pioneer-bw-surr#991017 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=61019&PID=991017&title=kampus-hjemmebiograf-krp500m-pioneer-bw-surr#991017

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 20:43
Alt sammen kommer an på om Anthem har Pre-out og hvilke settings du har adgang til. Men jo, den kan sagtens sende signalet videre på nogle kanaler og behandle andre.

FYI, at effektforstærkeren er mere simpel = bedre lyd er alligevel første gang jeg har læst.. Der er mange andre faktorer som spiller ind. 

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 20:51
Nu kan jeg ikke huske hvor Kenny bor, men bor du i nærheden af København, så skal du være velkommen til at høre Anthem og en god CD afspiller sammen. Det er jo ikke lige meget hvilken CD afspiller som du vælger. Mange af de billige afspillere er ikke meget bedre end en BD afspiller.

Og jeg må så også erkende, at jeg er så begejret for Anthems stereo egenskaber, både digitalt og analogt(dog ingen Pure, så et eller andet gør Anthem receiveren ved det analoge signal), at jeg ikke vil spænde noget efter min Anthem. Men det er jo smag og behag. Men i min verden, så prøve lige din stereolyd med din kommende CD-afspiller og Anthem receiveren inden du køber noget mere.

Og Anthem har pre-outSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu kan jeg ikke huske hvor Kenny bor, men bor du i nærheden af København, så skal du være velkommen til at høre Anthem og en god CD afspiller sammen. Det er jo ikke lige meget hvilken CD afspiller som du vælger. Mange af de billige afspillere er ikke meget bedre end en BD afspiller.

Og jeg må så også erkende, at jeg er så begejret for Anthems stereo egenskaber, både digitalt og analogt, at jeg ikke vil spænde noget efter min Anthem. Men det er jo smag og behag. Men i min verden, så prøve lige din stereolyd med din kommende CD-afspiller og Anthem receiveren inden du køber noget mere.

Herning : ) desværre Smile. Jamen jeg regner med at købe en ny marantz cd afspiller. har set på flere men dog i 2-3 tusinde kr klassen. og det vil jeg  også først høre en cd afspiller med min receiver før jeg beslutter mig. dog tænker jeg også på at aflaste min receiver som kun køre i 7*60 watt når jeg køre surround Smile i forhold til dine 7*100 plus watt. mine dls kunne nok godt bruge 100-150 watt : )
Men måske jeg skulle gå efter en Oppo BDP93 brugt? : ) Men Marantz har lavet nogle modeller i 2-3 tusinde kr klassen som får en del rosSmile

-------------
Setup:

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Alt sammen kommer an på om Anthem har Pre-out og hvilke settings du har adgang til. Men jo, den kan sagtens sende signalet videre på nogle kanaler og behandle andre.

FYI, at effektforstærkeren er mere simpel = bedre lyd er alligevel første gang jeg har læst.. Der er mange andre faktorer som spiller ind. 

okay. jamen jeg forestiller mig at en effektforstærker er mere opbygget som en stereoforstærker og derfor giver mere ren stereo lyd end en surround receiverSmile derfor jeg skrev det. Måske det er det rene sludder?Smile

-------------
Setup:

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Og jeg må så også erkende, at jeg er så begejret for Anthems stereo egenskaber, både digitalt og analogt, at jeg ikke vil spænde noget efter min Anthem. Men det er jo smag og behag. Men i min verden, så prøve lige din stereolyd med din kommende CD-afspiller og Anthem receiveren inden du køber noget mere.

Herning : ) desværre Smile. Jamen jeg regner med at købe en ny marantz cd afspiller. har set på flere men dog i 2-3 tusinde kr klassen. og det vil jeg  også først høre en cd afspiller med min receiver før jeg beslutter mig. dog tænker jeg også på at aflaste min receiver som kun køre i 7*60 watt når jeg køre surround Smile i forhold til dine 7*100 plus watt. mine dls kunne nok godt bruge 100-150 watt : )
Men måske jeg skulle gå efter en Oppo BDP93 brugt? : ) Men Marantz har lavet nogle modeller i 2-3 tusinde kr klassen som får en del rosSmile

Oppo BDP-93 er ikke speciel god i stereo, og har kun digital stereo. Spar lidt flere penge sammen til en CD afspiller, ellers får du ikke noget der er særligt godt, men måske en brugt CD afspiller af god kvalitet i stedetSmile 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:16

Oppo BDP-93 er ikke speciel god i stereo, og har kun digital stereo. Spar lidt flere penge sammen til en CD afspiller, ellers får du ikke noget der er særligt godt, men måske en brugt CD afspiller af god kvalitet i stedetSmile 

Jamen i forhold til det udstyr jeg har nu( en ps3 til cdafspiller) er en Marantz cdafspiller til 2-3000 jo god start, tænker jeg. : ) Men jeg vil gerne have nogle forslag på nogle brugte cd afspiller som i mener er gode begynder? grunden til at jeg ikke har set på brugte, er at jeg ikke ved hvordan det er blevet behandlet før mig især de mekaniske dele Smile eller er det bare mig som er lidt pjattet Confused

-------------
Setup:

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:21
@KennyIver, jeg bryder mig heller ikke om brugt udstyr. Men en CD-afspiller til 2-3k er altså ikke meget  værd, hvis du vil have god stereolyd. Prøv at checke HIFI4ALL for en brugt CD afspiller Smile

-------------

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:27
Rega apollo......den spiller fantastisk

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:29

@KennyIver, jeg bryder mig heller ikke om brugt udstyr. Men en CD-afspiller til 2-3k er altså ikke meget  værd, hvis du vil have god stereolyd. Prøv at checke HIFI4ALL for en brugt CD afspiller Smile

hehe , jamen har du jo nok ret i. Men jeg vil prøve at lede der. Dog vil det jo være bedre end en ps3 som cdspiller som jeg har nuSmile
men ikke misforstå mig. jeg vil have det bedste for det rådighedsbeløb jeg har : )

-------------
Setup:

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ja, det var mit næste forslag:

http://www.rega.dk/cd-afspillere.html - http://www.rega.dk/cd-afspillere.html

-------------

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:30

jeg vil kigge efter det.Smile

-------------
Setup:

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:42

Jamen i forhold til det udstyr jeg har nu( en ps3 til cdafspiller) er en Marantz cdafspiller til 2-3000 jo god start, tænker jeg. : ) Men jeg vil gerne have nogle forslag på nogle brugte cd afspiller som i mener er gode begynder? grunden til at jeg ikke har set på brugte, er at jeg ikke ved hvordan det er blevet behandlet før mig især de mekaniske dele Smile eller er det bare mig som er lidt pjattet Confused

Har du overvejet en god D/A konverter og så bibeholde din PS3?

Har du overvejet at rippe din samling og afspille den på et eller andet der kan slutes til en god D/A?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du overvejet en god D/A konverter og så bibeholde din PS3?

Har du overvejet at rippe din samling og afspille den på et eller andet der kan slutes til en god D/A?

Klaus

Jeg vil gerne have en cd spiller. Smile Men jeg har tænkt tanken at alt det musik jeg har på min ps3 og min pc vil jeg kunne få i en bedre kvalitet. dog ønsker jeg en cdafspiller først.

-------------
Setup:

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:48
har lige fundet en Rega Apollo brugt i viborg. en halv time fra herning. Smile
Skal jeg forhøre mig om den og høre om jeg må se og høre den? 
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=194733

-------------
Setup:

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:53

Jeg havde set den, men synes at den er for dyr i betragtning af, at den er 5 år gammel, og den koster halvdelen af en sprit nySmile

-------------

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:57

Jeg havde set den, men synes at den er for dyr i betragtning af, at den er 5 år gammel, og den koster halvdelen af en sprit nySmile

pris er det mindste problem : ) er trods alt en vestjyde, så det med at handle om prisen er jeg ret fornuftig til LOL Men det handler mere om hvad den burde koste? 1500? 2000? 1000? kr.

-------------
Setup:

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 23:01

pris er det mindste problem : ) er trods alt en vestjyde, så det med at handle om prisen er jeg ret fornuftig til LOL Men det handler mere om hvad den burde koste? 1500? 2000? 1000? kr.
Ja, dem kender jeg meget godt......jyderne, herlige mennesker. Mit bud 1750 kr, og fordi den har en ridse i fronten. Men prøv den godt af, lyt efter støj fra disc-drevetBig smile

-------------

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 23:04

Ja, dem kender jeg meget godt......jyderne, herlige mennesker. Mit bud 1750 kr, og fordi den har en ridse i fronten. Men prøv den godt af, lyt efter støj fra disc-drevetBig smile

haha, thanks Big smile
okay. så 1500 .. Det vil jeg forhøre mig om, samt lytte nøje til disc-drevet. Smile 

-------------
Setup:

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 23:10

haha, thanks Big smile
okay. så 1500 .. Det vil jeg forhøre mig om, samt lytte nøje til disc-drevet. Smile 
Held og lykke med "sagen"LOL

-------------

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 23:17

haha, thanks Big smile
Held og lykke med "sagen"LOL
må indrømme at jeg har skrevet til ham ud fra at i har sagt "god" for afspilleren. jeg har slet ikke selv læst noget om den. ( ser Harry Potter med hele familien. vi er igang med at se dem alle igen, da vi skal ind og se den sidste i morgen.) Smile så har svært nok med at følge med og skrive herinde samtidig LOL men jeg har fundet nogle hjemmesider og test om den og vil læse det bagefter Smile 

-------------
Setup:

Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 23:29
Jeg forstår det ikke helt, med lige netop Anthem receiverne, er der da ikke nogen pointe i at investere i en god cd-afspiller, da Anthem netop laver signalet om til digitalt igen. Jeg vil mene Oppo BDP-93 ville være fin til at overføre det digitale signal.

Hvis jeg var dig, ville jeg hellere gå efter en effektforstærker i stedet. Rigtig mange på amerikanske fora bruger MRX-300 som ren forforstærker med stor success.

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Jeg forstår det ikke helt, med lige netop Anthem receiverne, er der da ikke nogen pointe i at investere i en god cd-afspiller, da Anthem netop laver signalet om til digitalt igen. Jeg vil mene Oppo BDP-93 ville være fin til at overføre det digitale signal.

Hvis jeg var dig, ville jeg hellere gå efter en effektforstærker i stedet. Rigtig mange på amerikanske fora bruger MRX-300 som ren forforstærker med stor success.
Oppo´en er efter min bedste overbevisning ikke noget match med en god CD afspiller, bevares den kan bruges - men hvad hvis man vil bruge også analog stereo, så er Oppo´en en nitte.Smile

Anthem kan komme ud med en rimelig fornuftig "Analog" lyd, som de skriver "No analoge out, without analoge in". Men det er rigtigt, at Anthem ikke kommer med ren analoge lyd, som vise andre receivere.

Og jeg har både Oppo´en, og en glimrende CD afspillerSmile

-------------

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 23:43

Jeg er helt enig Hother, til analog stereo er BDP-93 ikke imponerende, men jeg taler her om digital overførsel og ikke analog. Med en Anthem receiver er det jo netop meningen at man kører alt digitalt ind i receiveren. Jeg vil mene pengene er langt bedre brugt andre steder end på en cd-afspiller for trådstarter.

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 23:48

Jeg er helt enig Hother, til analog stereo er BDP-93 ikke imponerende, men jeg taler her om digital overførsel og ikke analog. Med en Anthem receiver er det jo netop meningen at man kører alt digitalt ind i receiveren. Jeg vil mene pengene er langt bedre brugt andre steder end på en cd-afspiller for trådstarter.

Jamen der er ingen analog stereo på Oppo´enLOL Jeg vil meget personligt meget hellere gå den vej, at KennyIver anskaffer sig en god CD afspiller, prøver den med Antem receiveren, og er det så sagen, så anskaf noget mereSmile

-------------

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 23:51
Du kan stadig bruge den til analog stereo, men rigtigt den har ikke en decideret stereo DAC (Nu mener jeg jo netop også, at han skal bruge den digitalt og ikke analog). Hvorfor skulle han dog investere i en god cd-afspiller, når Anthem receiveren alligevel laver signalet digitalt lige meget hvad?

-------------

Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 23:53
jeg kan ikke lade vær med at følge med Big smile

hvis jeg købt en cd afspiller og en effektforstærker, vil det så give en mere ren analog stereo lyd end at køre lyden ud fra receiveren og direkte til højttalerne? : ) 

-------------
Setup:

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 00:00

hvis jeg købt en cd afspiller og en effektforstærker, vil det så give en mere ren analog stereo lyd end at køre lyden ud fra receiveren og direkte til højttalerne? : ) 
Via pre-out, så ja. Men hvorfor ikke prøve med din Anthem først, den gør det faktisk godt, selvom det ikke er pure analoge audioSmile

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 00:02

Du kan stadig bruge den til analog stereo, men rigtigt den har ikke en decideret stereo DAC (Nu mener jeg jo netop også, at han skal bruge den digitalt og ikke analog). Hvorfor skulle han dog investere i en god cd-afspiller, når Anthem receiveren alligevel laver signalet digitalt lige meget hvad?
Enig et stykke hen ad vejen, men kun hvis det er ren digital stereo, hvad jeg nu selv også typisk benytter. Men digital stereo er ikke som f.eks. digital surround, der er sørme forskel til en god CD afspiller og digital stereolydSmile

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 00:05

Via pre-out, så ja. Men hvorfor ikke prøve med din Anthem først, den gør det faktisk godt, selvom det ikke er pure analoge audioSmile

vil jeg absolut også Wink men mere et generelt spørgsmål omkring mit effektforstærker spørgsmål : ) prøver at forstå måden det fungere sammen på. Skal have læst Otto´s svartråd på side 1 efter filmen Smile

-------------
Setup:

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 00:14

vil jeg absolut også Wink men mere et generelt spørgsmål omkring mit effektforstærker spørgsmål : ) prøver at forstå måden det fungere sammen på. Skal have læst Otto´s svartråd på side 1 efter filmen Smile
Du er lidt "Fanget" i, at Anthem ikke har, skal vi sige, analoge "Pass through". Men tro mig, din Anthem gør det rigtigt godt, selvom det ikke er helt ægte analoge lydSmile

Ps - jeg så Sherlock Holmes på BD i mensLOL

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 00:19
Okay. Men jeg ved hvad den kan præster af stereo lyd. Da jeg hørte den hos otto med en god cdafspiller. : ) så ved at den vil give mig en stereo lyd som jeg kun vil blive ekstem glad for. : ) super, er de. God? Har faktisk aldrig set den? God? : )

-------------
Setup:

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 00:25

Okay. Men jeg ved hvad den kan præster af stereo lyd. Da jeg hørte den hos otto med en god cdafspiller. : ) så ved at den vil give mig en stereo lyd som jeg kun vil blive ekstem glad for. : ) super, er de. God? Har faktisk aldrig set den? God? : )
Øhhh... er nok ikke helt medEmbarrassed

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 00:35
Sorry. jeg købte mine Dls r66 og min anthem hos TapeConnection ved Otto. Der hørtejeg både mine Dls og min anthem spille med en god cdafspiller. : ) derfor ved jeg hvor godt det kan spille. Jeg spurgte ind til om den bluray film vae god? Har nemlig ikke set den: )

-------------
Setup:

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 00:37
Plus jeg svare på min iPhone : ) derfor de mange stave fejl i anden sidste besvarelse : ) hehe.

-------------
Setup:

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 00:59
Okay - Sherlock er fænomonal, både handling billede og lydTongue

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 01:10
Må jeg heller få set så : ) puha, er også helt mørbanket over alt det trylleri. Den har stået på Harry Potter hver eneste aften denne uge. Samt 2 film idag og skal se første del af 7'eren i morgen efter middag inden vi skal i biffen morgen aften. Så har jeg hvis også set det Harry Potter jeg skal se i år : ) men godt lavet er de da.

-------------
Setup:

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 04:03

Hvorfor skulle han dog investere i en god cd-afspiller, når Anthem receiveren alligevel laver signalet digitalt lige meget hvad?

Her rammer du lige plet i det væsentlige punkt Hother synes slet ikke at have forstået. Det var et af de elementer folk brokkede sig over i hans 'oplevelsesartikel' med Anthem-receiveren, men det blev aldrig diskuteret til ende.

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 09:53

Hvad mener du med, at det ikke er pure analog audio? Anthem laver da signalet analog. Det, som er specielt ved Anthem reciverne, er, at de altid laver signalet digitalt, ligemeget hvad du gør. Dette er et bevidst valg fra Anthem, da de netop mener, at man altid skal bruge deres gode rumkorrektion og digitale kredsløb.

Enig et stykke hen ad vejen, men kun hvis det er ren digital stereo, hvad jeg nu selv også typisk benytter. Men digital stereo er ikke som f.eks. digital surround, der er sørme forskel til en god CD afspiller og digital stereolydSmile

Jeg forstår ikke, hvad du mener her. Kan du ikke præcisere, hvad du mener - det lyder meget mystisk

Du er lidt "Fanget" i, at Anthem ikke har, skal vi sige, analoge "Pass through". Men tro mig, din Anthem gør det rigtigt godt, selvom det ikke er helt ægte analoge lydSmile

Enig med dig i, at Anthem ikke har analog passthrough, og at den gør det rigtig godt. Men at sige, den ikke har ægte analog lyd, er noget sludder at skrive imo.

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 10:06
Kennylver: Mit råd til dig er, hvis du gerne vil have forbedret stereo med din Anthem MRX-300, så køb en stereoforstærker med HT bypass, så du kan benytte den i stereo udenom din receiver. Det har løftet min stereolyd gevaldigt, at jeg fik en decideret stereoforstærker. Samtidig benytter du effektdelen i forstærkeren til at trække dine fronter i surround (selvom det ikke er hovedpointen ved at få en stereoforstærker, er det da et ekstra plus.)

Det behøver ikke koste en bundegård. Fx har brugeren Naiera denne:   http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=creek&product_number=6620511 - http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=creek&product_number=6620511

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 10:15
Og den kører i øvrigt et par DLS R55.

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 11:19

Kennylver: Mit råd til dig er, hvis du gerne vil have forbedret stereo med din Anthem MRX-300, så køb en stereoforstærker med HT bypass, så du kan benytte den i stereo udenom din receiver. Det har løftet min stereolyd gevaldigt, at jeg fik en decideret stereoforstærker. Samtidig benytter du effektdelen i forstærkeren til at trække dine fronter i surround (selvom det ikke er hovedpointen ved at få en stereoforstærker, er det da et ekstra plus.)

Det behøver ikke koste en bundegård. Fx har brugeren Naiera denne:   http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=creek&product_number=6620511 - http://www.tapeconnection.dk/search.aspx?sval=creek&product_number=6620511
Hej.
Okay, det var også en mulighed. Helt klart. Så skal cd afspilleren sættes til stereoforstærkeren ikke?
Eller skal den stadigvæk forbindes igennem anthem´en? Smile
Jeg har bare fundet en effektforstærker som køre 3*150W i 4ohm. Og tænkte at det vil være et plus til mine højttalere at de fik flere krafter at lege med. Tror nok at jeg i næste uge bestiller nogle DLS R55 i stedet for mine R66. Det bliver lidt spændene. Men har hørt de bliver kun bedre med flere krafter.

Men jeg vil have fundet mig en cd afspiller først. så høre jeg hvordan anthemen kører med det. Dog som sagt før, synes jeg virkelig mine DLS r66 og min anthem mrx300 gav et rigtig godt og deltajleret stereo lyd hos tapeconnection. Og det vil jo bare være et løft fra mit grund udstyr (ps3) som cdafspiller med en decideret cd afspiller. Smile 

-------------
Setup:

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvorfor skulle han dog investere i en god cd-afspiller, når Anthem receiveren alligevel laver signalet digitalt lige meget hvad?

Her rammer du lige plet i det væsentlige punkt Hother synes slet ikke at have forstået. Det var et af de elementer folk brokkede sig over i hans 'oplevelsesartikel' med Anthem-receiveren, men det blev aldrig diskuteret til ende.
Nix, den har jeg aldrig fattet. Anthem har 7 analoge rca stereoindgange, og hvorledes disse signaler behandles i receiveren, ved jeg ikke. Nu vil jeg i løbet af weekenden brygge en mail sammen til Anthem for at få en beskrivelse af receiverens processing af analoge signalerSmile

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 12:15
De svarer nok:

ADC --> ARC/EQ --> DAC-->amp--> højttalere

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 12:41

Nu var tråden jo ikke ment til at køre på Hother og hans test af Anthem MRX700! Smile

Men Jeg glæder mig til at høre Hother, hvordan anthem´en behandler de analoge signaler den modtager Smile 

-------------
Setup:

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 13:18

Men jeg vil have fundet mig en cd afspiller først. så høre jeg hvordan anthemen kører med det. Dog som sagt før, synes jeg virkelig mine DLS r66 og min anthem mrx300 gav et rigtig godt og deltajleret stereo lyd hos tapeconnection. Og det vil jo bare være et løft fra mit grund udstyr (ps3) som cdafspiller med en decideret cd afspiller. 

Det du opnår er at få en bedre D/A, der konverterer til analog, inden Anthem'en igen konverterer digitalt, for at lave sin rumkorrektion og så tilbage til analogt ud til højttalerne.

Noget af det du skal huske er at hvis du giver dig til at køre god gammeldags stereo, mister du Anthems rumkorrektion (som Anthem er så "berømt" for).

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 13:22

Nix, den har jeg aldrig fattet. Anthem har 7 analoge rca stereoindgange, og hvorledes disse signaler behandles i receiveren, ved jeg ikke. Nu vil jeg i løbet af weekenden brygge en mail sammen til Anthem for at få en beskrivelse af receiverens processing af analoge signalerSmile
Jeg vil ikke gøre mig klog på Anthems opbygning. Men vil da være tåbeligt, at modtage et analogt signal, konvertere til digitalt for derefter at konvertere igen til analogt. Den proces er jo foretaget andet sted i kæden ( forudsat der ikke overføres et digitalt signal ). Ved den opbygning, er der jo ingen grund til, at købe produkter med en super DAC ( eller separat for den sags skyld ).

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 13:25

Nix, den har jeg aldrig fattet. Anthem har 7 analoge rca stereoindgange, og hvorledes disse signaler behandles i receiveren, ved jeg ikke. Nu vil jeg i løbet af weekenden brygge en mail sammen til Anthem for at få en beskrivelse af receiverens processing af analoge signaler

Der er ikke så meget at komme efter. ALT der sendes ind i receiveren laves om til digital, og det kan derfor være ligemeget om du har en god cd-afspiller (eller en Oppo BDP-95 fremfor en BDP-93) ved siden af, da du ikke udnytter dens evner indenfor digital til analog konvertering alligevel.

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 13:29

Det har løftet min stereolyd gevaldigt, at jeg fik en decideret stereoforstærker.

Det hjælper selvfølgelig også, at du køber en integreret til 20-30k

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 13:32

Hej.
Okay, det var også en mulighed. Helt klart. Så skal cd afspilleren sættes til stereoforstærkeren ikke?

Eller skal den stadigvæk forbindes igennem anthem´en? Smile

Jeg har bare fundet en effektforstærker som køre 3*150W i 4ohm. Og tænkte at det vil være et plus til mine højttalere at de fik flere krafter at lege med. Tror nok at jeg i næste uge bestiller nogle DLS R55 i stedet for mine R66. Det bliver lidt spændene. Men har hørt de bliver kun bedre med flere krafter.

Men jeg vil have fundet mig en cd afspiller først. så høre jeg hvordan anthemen kører med det. Dog som sagt før, synes jeg virkelig mine DLS r66 og min anthem mrx300 gav et rigtig godt og deltajleret stereo lyd hos tapeconnection. Og det vil jo bare være et løft fra mit grund udstyr (ps3) som cdafspiller med en decideret cd afspiller. Smile 

CD-afspilleren skal forbindes direkte til den integrerede forstærker; ellers omgår du jo ikke de digitale kredsløb i Anthem-receiveren. Køber du en effektforstærker får du ikke muligheden for at omgå disse digitale kredsløb, og så kan du mere eller mindre ligeså godt bare finde en gammel dvd-afspiller frem, og forbinde den med coaxial.

I øvrigt et godt valg med R55. De skulle være noget bedre end R66 (jeg har kun hørt R55).

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Jeg vil ikke gøre mig klog på Anthems opbygning. Men vil da være tåbeligt, at modtage et analogt signal, konvertere til digitalt for derefter at konvertere igen til analogt.

Nej, det er ikke tåbeligt, for ellers virker rumkorrektionen ikke.

Den proces er jo foretaget andet sted i kæden ( forudsat der ikke overføres et digitalt signal ). Ved den opbygning, er der jo ingen grund til, at købe produkter med en super DAC ( eller separat for den sags skyld ).

Du sikrer trods alt optimalt signal frem til din forstærker, du kan også opnå en "farvning" af lyden via en ekstern DAC, frem for at behandle det hele rent digitalt i Anthem'en.

Klaus

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 13:40

Rumkorrektion er knapt så vigtig til stereo. Anthems receivere er tydeligvis ment til at blive brugt til film, og enhver god analog kilde vil naturligvis være spildt på sådan en.

Og før folk beskylder mig for at have noget imod Anthem, så vil jeg lige nævne, at jeg selvfølgelig har tænkt mig at købe en MX300, når jeg en dag opgraderer til surround. Musik og andet analog stereo vil så foregå med en helt anden forstærker og i øvrigt også helt andre højttalere...

-------------

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 13:44
Rumkorrektion fungere fint til stereo. Og igen er det bare en smagsag, om man er til det eller ej

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 13:56

Jeg vil ikke gøre mig klog på Anthems opbygning. Men vil da være tåbeligt, at modtage et analogt signal, konvertere til digitalt for derefter at konvertere igen til analogt.

Den proces er jo foretaget andet sted i kæden ( forudsat der ikke overføres et digitalt signal ). Ved den opbygning, er der jo ingen grund til, at købe produkter med en super DAC ( eller separat for den sags skyld ).

Du sikrer trods alt optimalt signal frem til din forstærker, du kan også opnå en "farvning" af lyden via en ekstern DAC, frem for at behandle det hele rent digitalt i Anthem'en.

Klaus
Uanset hvor signalet behandles, undgår du ikke farvning aflyden. Det er vel kun et ? om hvor meget farvning af lyd, du i sidste ende lytter til. Og lyden behøver nødvendigvis ikke, at blive mindre farvet ved konvertering i fortærkeren. Det er ingeniørens preferencer der afgør dette, der findes vel ingen komponenter der undgår dette. Ufarvet lyd opnås heller ikke 100% ved en akustisk koncert, som deltager i salen, her spiller også salens akustik osv. ind.
Rumkorrektion kan vel slås fra ? De surround receivere jeg har gjort brug af, kan levere signalet uden indgriben fra interne kredsløb.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 14:07
Du kan ikke slippe for konvertering til digital med Anthems receivere.

Mange andre surroundreceivere har også kun én reel analog indgang; alle andre analoge indgange udsættes for digital signalbehandling.

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 14:24
jeg missede lige at cden skulle koples på en Anthem receiver.
jeg vil i første omgang prøve at køre digitalt ind i anthemen, via coaxial kabel. Det kunne du jo gøre fra en bd afspiller eller lign. Room EQen gør en STOR forskel på stereo lyden hjemme ved mig , så det vil jeg prioritere højt.
Jeg prøvede at køre analogt ind i min gamle reciever (Lexicon) den A/D konverterede, og D/A konverterede igen, hvilket gjorde at nogle musiknummer skrattede - lidt som når der sidder en fnuller på pick-upen. Vi prøvede faktisk samtlige processor og receiver , oppe ved lydspecialisten, og de gjorde det alle sammen. det kan dog godt være at Anthems A/D konvertere er bedre.......jeg ved det ikke. jeg ved at eks Meridian har A/D konvertere der ikke påvirker lyden hørbar.
anyway - jeg ville bruge Anthemen i første omgang som tiltænkt......kører lyden ind digitalt

-------------

Skrevet af: Irenicus
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 14:38

CD-afspilleren skal forbindes direkte til den integrerede forstærker; ellers omgår du jo ikke de digitale kredsløb i Anthem-receiveren. Køber du en effektforstærker får du ikke muligheden for at omgå disse digitale kredsløb, og så kan du mere eller mindre ligeså godt bare finde en gammel dvd-afspiller frem, og forbinde den med coaxial.

Det er ikke kun DAC'en i en CD afspiller der er vigtig, men bl.a. også rigtig meget drevet og dets evne til at aflæse materialet korrekt. Derfor kan de stadig være en god idé med en ordentlig CD afspiller.

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 15:04
Jeg køre med hdmi fra min ps 3. Skal jeg prøve en anden digital overførsel siger i? : )

-------------
Setup:

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 15:10

Jeg køre med hdmi fra min ps 3. Skal jeg prøve en anden digital overførsel siger i? : )
Nej en digital overførsel til din PS3 er udemærket. Men uanset hvad andre kommer ud med, så er det altså ikke ligegyldigt, om du bruger en PS3 som CD afspiller, eller en dedikeret CD afspiller af god kvalitet.Smile

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 15:13
Lidt
Men jeg vil stadig have en god cd afspiller da jeg med fremtidige hifi løsninger skal jeg have en god cd afspiller. : ) og tror en god cd afspiller er en bedre afspiller end min ps3. men jeg har forstået at der ingen ren analog lyd køre igennem anthem'en.

-------------
Setup:

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 15:18

Lidt
Men jeg vil stadig have en god cd afspiller da jeg med fremtidige hifi løsninger skal jeg have en god cd afspiller. : ) og tror en god cd afspiller er en bedre afspiller end min ps3. men jeg har forstået at der ingen ren analog lyd køre igennem anthem'en.
Hvis du er i tvivl om, hvorvidt en egentlig CD afspiller er bedre end din PS3, så tager du din PS3 under armen og går ned til en forhandler og prøver det af.

Meget få receivere levere en ren analog lyd. I øvrigt er en CD disc digital, og så køre spillet omkring konverteringer af signalet.Smile

Men som andre er inde på, så er din Anthem rigtig god til stereo, og bedre end andet jeg har hørt i samme prisklasse, i det mindste i mit setup - og jeg har hørt og afprøvet en del. Desuden vil jeg mene lige som p.las., at du bliver ganske fornøjet med digital stereo fra din Anthem.

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 15:25
Jeg er overbevist over at en god cd afpiller en min ps3 overlegen. For som jeg har skrevet før har jeg hørt mine højttalere og min receiver med en god cd afspiller, da jeg købte dem : ) og kan stadig huske den rene fyldige lyd som min ps3 ikke give mig nu. : ) derfor jeg startede den tråd. : )

-------------
Setup:

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 15:35

Jeg er overbevist over at en god cd afpiller en min ps3 overlegen. For som jeg har skrevet før har jeg hørt mine højttalere og min receiver med en god cd afspiller, da jeg købte dem : ) og kan stadig huske den rene fyldige lyd som min ps3 ikke give mig nu. : ) derfor jeg startede den tråd. : )
Ja, og det er den udmelding som jeg forsøger at holde på sporet.

Og med en god CD afspiller, så kan du jo senere anskaffe dig en lækker stereoforstærker, som jo giver dig stereo i endnu bedre kvalitet end din Anthem. Det hele afhænger lidt af, hvor nørdet du udvikler digLOL

-------------

Skrevet af: rotelman
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 15:41
Jeg vil i dit tilfælde bare være glad for lyden igennem hdmi fra PS3'eren... det vil koste en del at upgrade til bedre, hvis Anthem ikke kan køre rent Analog... bedste forslag er at finde en int. forstærker med surround pass-through men så skal du også have en god cd afspiller eller DAC.

Jeg vil også bare sige at min vej til bedre stereo gik denne vej over tid sådan ca.:
1. Digital indgang på surround fra cd-afspiller (Surround'ens DAC)
2. Analog bypass mode på surround med en god cd-afspiller.
3. Analog bypass mode på surround med ekstern stereo DAC
4. Ekstern stereo effekt forstærker på surround pre-out til fronterne
5. RENT Stereo setup med surround pass-through og en god stereo DAC og tilsluttet surround pre-out til fronterne.

Lyd kvaliteten steg ved hvert upgrade... nogen gange lidt og andre gange meget Wink
Jeg vil sige at hvis man går op i stereo kvaliteten skal man UDEN om surround PRE'en. Ellers bliver det sgu aldrig high-end. 

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 15:42
Ja, har snakket med ham som har Rega'en til salg. Skal se den næste uge.samt jeg har skrevet den pris jeg regner med at give. : ) haha præcis. Det kommer an på det. : ) men er "bange" : ) for at jeg godt kan gå hen og blive ret nørdet : ) hehe det er det eneste jeg tænke på i min fritid lige nu. Læser om anlæg, højttalere, surround løsninger, akustik. : )

-------------
Setup:

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 19:34

Meget få receivere levere en ren analog lyd. I øvrigt er en CD disc digital, og så køre spillet omkring konverteringer af signalet.

Men som nævnt, så findes der receivere med i hvert fald én rigtig analog indgang. En integreret forstærker vil selvfølgelig have rigtige analoge indgange; den der blev linket til tidligere, som jeg har stående og bruger med stor fornøjelse hver dag, har udelukkende analoge indgange, dog kombineret med en lækker digital volumenkontrol, som ikke er noget man finder på alle integrerede.

Selvfølgelig er en CD (som står for Compact Disc...) digital, og det er jo derfor, at DAC'en er vigtig, uanset om den sidder i afspilleren, eksternt eller i forstærkeren. Men der er ikke noget spil der kører; alle andre end, tilsyneladende, du, er klar over, at signalet bare skal konverteres én gang, og selvfølgelig så godt som muligt. Herefter skal det ikke udsættes for digital behandling, for så ryger gevinsten jo ved at købe f.eks. en Rega Apollo eller en god ekstern DAC. En Apollos goder vil være tabt på en Anthem receiver, da den, som vi ved, konverterer alting til digital igen alligevel. Alt der skal ud i en højttaler skal selvfølgelig konverteres til analog, da disse er analoge af natur, så man selvfølgelig kan heller ikke holde hele kæden digital.

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af rotelman rotelman skrev:

Jeg vil sige at hvis man går op i stereo kvaliteten skal man UDEN om surround PRE'en. Ellers bliver det sgu aldrig high-end.

Ja, selv de dyreste surroundreceivere kan ikke hamle op med en integreret forstærker til væsentligt færre penge.

Min opgraderingshistorie lyder også nogenlunde ligesom din. Lige nu har jeg en Squeezebox sluttet til en high-end DAC, som går direkte ind i min Creek Evolution 2. Min Marantz SR4001 fungerer udelukkende som forforstærker til konsollerne, tv-signalet og for det meste også dvd/Blu-ray-signalet fra Oppo BDP-83. Denne sidder dog også direkte til den integrerede, hvilket jeg benytter mig af når jeg har gæster, og jeg ikke skal bruge rumkorrektion til at ramme mig lige der hvor jeg ser fra.

Jeg har i øvrigt også en gammeldags analog radio sluttet til den intergrerede. Det lyder rigtig godt

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 21:57
Jeg synes bare der er så stor forskel på den lyd jeg høre idag og den jeg hørte hos Otto i Tapeconnection butikken. ved godt akustikmæssigt. Men synes simpelthen der mangler noget i lydbilledet når jeg høre samme nr´er idag som dengang. Smile
Derfor regner jeg stadig med at købe en cd afspiller.

-------------
Setup:

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 22:28
Drevet betyder noget. Men det ændre ikke på klangen........mere ro og behageligt lyd. Jeg syntes at den "analog lyd" som mange efterstræber , her kan et godt drev godt gøre en forskel. Her er Regan apolloen rigtig stærk

-------------

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 22:33

Drevet betyder noget. Men det ændre ikke på klangen........mere ro og behageligt lyd. Jeg syntes at den "analog lyd" som mange efterstræber , her kan et godt drev godt gøre en forskel. Her er Regan apolloen rigtig stærk
Så du hælder til at jet stadig vil vinde noget ved at anskaffe mig en cd afspiller? : )

-------------
Setup:

Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 23:53
Som p.las skriver har drevet også betydning. Men du skal huske at køre signalet digitalt ind i Anthem receiveren. Men jeg vil vove den påstand, at forskellen vil være minimal, med mindre du har virkelig high end grej. Som jeg skrev tidligere, mener jeg, at dine penge er bedre brugt andre steder.

Jeg vil til slut sige, at jeg er bestem ikke imod Anthem. Anthem skal helt bestemt være min næste receiver - deres ARC er fantastisk i surround (også i stereo, nu har jeg bare en stereoforstærker i en helt anden klasse). Men hvis man vil bruge en god DAC eller cd-afspiller er Anthem MRX receiverne bare ikke det rigtige valg.

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 08:13

Ja, og det er den udmelding som jeg forsøger at holde på sporet.

Og med en god CD afspiller, så kan du jo senere anskaffe dig en lækker stereoforstærker, som jo giver dig stereo i endnu bedre kvalitet end din Anthem. Det hele afhænger lidt af, hvor nørdet du udvikler digLOL

kan du ikke høre forskel på om du sætter en cd i din Oppo og din cdafspiller? Smile

-------------
Setup:

Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 08:54
Kennylver hvis jeg var dig, ville jeg tage ned og låne en Oppo BDP-93 og en Rega Apollo med hjem fra Tape Connection og sætte dem til din Anthem via Coaxial og sammenligne dem med hinanden og din PS3. At lytte sig frem er den eneste rigtige måde at gøre det på. Så finder du ud af, hvad der er den rigtige investering for dig.

-------------

Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 09:15
Måske lidt ved siden af topic - MEN jeg har sat en V-LINK efter min MACBOOK og jeg kan ikke høre forskel på denne opsætning og drevet i min MUSICAL FIDELITY Kw250s.
Hvad med en MACMINI -> V-LINK -> ANTHEM.
På hjemmesiden - http://www.computeraudiophile.com
hævdes det at du via PC/MAC får lyd der ligger i den høje ende kvalitetsmæssigt.
Mht. CD afspilning, så er musikken lagret digitalt på skiven og jeg ser absolut ingen grund til principielt at dekode den to gange.
Når man har Anthem, må den "rigtige" vej være at køre digitalt ind i Anthem.

-------------
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.

Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 09:17

Kennylver hvis jeg var dig, ville jeg tage ned og låne en Oppo BDP-93 og en Rega Apollo med hjem fra Tape Connection og sætte dem til din Anthem via Coaxial og sammenligne dem med hinanden og din PS3. At lytte sig frem er den eneste rigtige måde at gøre det på. Så finder du ud af, hvad der er den rigtige investering for dig.

jeg regner med at købe brugt lige nu Embarrassed Derfor vil jeg ikke være bekendt at låne udstyr fra tapeconnection. Smile Men helt rigtig. Det er bedste man kan er at lytte sig frem. Smile

-------------
Setup:

Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 09:19

jeg regner med at købe brugt lige nu Embarrassed Derfor vil jeg ikke være bekendt at låne udstyr fra tapeconnection. Smile Men helt rigtig. Det er bedste man kan er at lytte sig frem. Smile

Prøv at låne en V-link og så sætte den efter en pc eller mac.
Opsætning af begge finder du på http://www.computeraudiophile.com

Mvh FNørd

Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Prøv at låne en V-link og så sætte den efter en pc eller mac.
Opsætning af begge finder du på http://www.computeraudiophile.com

Mvh FNørd

Men kommer det ikke an på hvilken kvalitet jeg har lagt mine cd´er ind med på min mac? rettede det nemlig for et par uger siden til alm. cd kvalitet. ? men lyder spændene. vil jeg lige undersøge.

-------------
Setup:

Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 09:45

Måske lidt ved siden af topic - MEN jeg har sat en V-LINK efter min MACBOOK og jeg kan ikke høre forskel på denne opsætning og drevet i min MUSICAL FIDELITY Kw250s.

Det er dælme også begrænset hvad man kan forvente af en kommerciel DAC i en dansk butik til en tusse..

Skrevet af: jeppe tange
Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 12:42
Tak for tråden -gode inputs!
mvh jeppe tange

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 14:21
V-link er ikke en dac, men en usb-spdif converter.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af jeppe tange jeppe tange skrev:

Tak for tråden -gode inputs!
mvh jeppe tange

ja der er noget at tænke over Big smile jeg har også svært ved at følge med.

-------------
Setup:

Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Det er dælme også begrænset hvad man kan forvente af en kommerciel DAC i en dansk butik til en tusse..

Nå - det kræver så nok lidt mere forklaring for at det er forståeligt.

Kw250s er en sammenbygget enhed med DAC, CD og forstærker.
Ved at anvende Musical Fidelity V-link fra en pc/mac er det den samme DAC, nemlig den indbyggede i Kw250s!
Eneste forskel er at CD-drevet ikke anvendes og musikken tages fra computeren og via V-link køres digitalt ind.
Dvs. du skal have fat i et cd-drev der lyder lige så godt som det i Kw250s for at få det samme ud.
Det tvivler jeg på er muligt til en tusse.

Mvh FNørd

Print side | Luk vindue