Pioneer eller Panasonic
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99554
Udskrevet den: 28-Maj-2025 kl. 12:34
Emne: Pioneer eller Panasonic
Skrevet af: bsa
Emne: Pioneer eller Panasonic
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:30
Hej jeg skal have ny fladskærm,hvad er bedst at købe Pioneer krp 500A eller Panasonic vt20 3D skal jeg ikke bruge Mvh bsa
|
Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:35
Pioneer. Helt sikkert. Billedkvaliteten er utvivlsomt bedre, og features mangler heller ikke.
------------- Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 22:43
bsa skrev:
Hej jeg skal have ny fladskærm,hvad er bedst at købe Pioneer krp 500A eller Panasonic vt20 3D skal jeg ikke bruge Mvh bsa
|
Hvis det VT20 som du har i tankerne er nyt, skal du naturligvis vælge dette fremfor et Pioneer, som måske har flere tusinde timer på timeren. Med mindre at du er en fanatisk billednørd, som bevist sætter dig ned for at finde minimale billedfejl, så vil du næppe kunne se forskel i billedet mellem de 2 produkter
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-Juli-2011 kl. 23:06
Jeg kan tilslutte mig Hother. Pioneer skærmen er på stort set alle tekniske områder uddateret! Og når vi taler samlet billedkvalitet, vil Pioneer stå med et så lille forspring, at de teknologiske fordele i Panasonic'en langt opvejer det... M.v.h.
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 00:01
På hvilke, væsentlige, tekniske områder er det, at Pioneer er uddateret? Hvad mangler det, funktionsmæssigt, i forhold til et nyt Panasonic?
------------- Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 00:10
Strømforbrug, manglende DVB-C tuner, m.v. M.v.h.
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 01:04
Hvad hvis man er ligeglad med den slags trivialiteter, men fokuserer på billedkvalitet? Panasonic og Pioneer har meget forskellige tilgange til det med billedkvallitet.
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 01:19
Naiera skrev:
Hvad hvis man er ligeglad med den slags trivialiteter, men fokuserer på billedkvalitet? Panasonic og Pioneer har meget forskellige tilgange til det med billedkvallitet. |
Se, nu har jeg haft et Pio 428, et 508 og et 500M, et Pana VT20 og nu et VT30. VT20 skuffede mig absolut ikke på billedekvalitet. Bevares, det kan være at vi har en lidt forskellig tilgang til billedekvalitet, jeg nyder det som jeg ser, jeg leder ikke efter små - og ofte uanselige billedefejl - og som jeg kun kan se, hvis jeg alene bruger min tid specifikt til at finde disse. Og helt ærlig, jeg vil bestemt ikke, og af flere årager bytte mit VT30 til et Pio G9
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 01:35
Jeg har også haft Panasonic før jeg fik Pioneer, og jeg ved, at de to firmaer laver tv med meget forskellig billedkvalitet. Det er fint at du foretrækker at snobbe nedad for at få 3D, men den slags betyder ikke noget for os alle.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 08:44
Naiera skrev:
Jeg har også haft Panasonic før jeg fik Pioneer |
Hvilke modeller har du haft?
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 10:08
Hej KlausDM jeg har Panasonic vt20E med nyt panel,der var burn in i det gamle,og fik nyt panel i på garanti, jeg er bange for at der kommer burn in igen,derfor tænker jeg på at skifte til pioneer,har hørt at der ikke kommer burn in på dem
Mvh bsa
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 10:53
Naiera skrev:
Jeg har også haft Panasonic før jeg fik Pioneer, og jeg ved, at de to firmaer laver tv med meget forskellig billedkvalitet. Det er fint at du foretrækker at snobbe nedad for at få 3D, men den slags betyder ikke noget for os alle. |
Jeg har på intet idspunkt nævnt 3D, da det ikke er i trådspørgerens interesse, og det har intet at gøre med at snoppe den ene, eller den anden vej. Ønskede jeg mig et Pioneer, jamen så havde jeg beholdt mit Pioneer - som alt andet lige, jo er et super TV. Ingen tvivl om dette
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 10:58
bsa skrev:
Hej KlausDM jeg har Panasonic vt20E med nyt panel,der var burn in i det gamle,og fik nyt panel i på garanti, jeg er bange for at der kommer burn in igen,derfor tænker jeg på at skifte til pioneer,har hørt at der ikke kommer burn in på dem
Mvh bsa
|
Hvis du er uheldig i dit brug af et plasma TV, vil du kunne opleve retension - eller burn-in. Og enig, læser jeg på trådene, så er der flere der har oplevet retension på selv de helt nye Pana VT30. Pioneer ejere har skam også oplevet retension og burn-in, men sikkert nok i et lavere omfang end Panasonic.
Med de snart flere paneler jeg har haft, har jeg faktisk kun oplevet rentension, på mit aller første Samsung panel 
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 11:23
Jeg kan forstå hvis man vælger en VT30 fremfor en PIO 500A men absolut ikke en vt20
havde jeg i hverfald ikke gjort, uanset om en vt20 har flere mulighed for tuner osv
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 13:22
KlausDM skrev:
Naiera skrev:
Jeg har også haft Panasonic før jeg fik Pioneer |
Hvilke modeller har du haft?
Klaus
|
PX60, PX80 og så har jeg tilbragt mange tinger med G20, men hvis det betyder rigtig meget for dig præcis hvilke modeller der er tale om, så har du misforstået pointen.
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 13:29
Naiera skrev:
PX60, PX80 og så har jeg tilbragt mange tinger med G20, men hvis det betyder rigtig meget for dig præcis hvilke modeller der er tale om, så har du misforstået pointen. |
Nej, det gør det ikke, for der er sket meget mellem PX80 og G20. KRP500 er et yderst godt fjernsyn, men det er vitterligt flueknepperi der er til forskel fra eksempelvis et VT20. Her vil for langt de fleste tælle på features.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 13:43
Øhm, nu prøvede jeg sådan set også at forklare, at jeg har timers erfaring med G20, og derfor udmærket godt ved hvordan billedet på sådan en ser ud. Det er et rigtigt fint billede, men jeg vil til hver en tid foretrække et Pioneer fra 8. eller 9. generation.
Og det kan være at trådstarter ikke er en af 'langt de fleste'; det kan være han ser tv'et som en skærm, og går efter billedkvalitet, udover andre elementer som den langt overlegne byggekvalitet, fjernbetjening, osv.
|
Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 19:32
Jeg ville ikke vælge VT20 af 2 grunde. 1) Det er meget nemt til at give retention og endda burn-in. 2) designet ligner noget der er løgn.
Var dit alternativ VT30, var det klart den jeg ville smide pengene efter. Design kan man altid diskuterer - men de fleste er nu enige i at VT30 er ret pæn at se på. Renetnion er desiden stort set en saga blot - på samme måde som generationen før 3D blev populært. Der er dog altid nogle som formår at opleve retention og Burn-in. Men det er bestemt ikke reglen længere.
Da det ikke er muligt at diskuterer fornuftigt Pioneer med dem som tilbeder dem, som andre tilbeder en bestemt religion eller bilmærke - Vil jeg undlade og uddybe nærmere og blot fortælle at jeg personligt pt. ville gå efter VT30.
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 20:08
Jeg bliver harm over at blive kaldt tilbeder af Pioneer bare fordi jeg ville vælge et af deres tv i dette tilfælde. Hvis der er noget jeg 'tilbeder', så er det billedkvalitet, og her vinder Pioneer stadig. Et tv's primære funktion er at vise billeder, og så længe der er HDMI-indgange, så behøver der ikke være meget mere, når bare billedkvaliteten er i orden.
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 20:12
Naiera skrev:
Jeg bliver harm over at blive kaldt tilbeder af Pioneer bare fordi jeg ville vælge et af deres tv i dette tilfælde. Hvis der er noget jeg 'tilbeder', så er det billedkvalitet, og her vinder Pioneer stadig. Et tv's primære funktion er at vise billeder, og så længe der er HDMI-indgange, så behøver der ikke være meget mere, når bare billedkvaliteten er i orden. |
Sådan er jeg også, langt flertallet har det lige modsat.
Klaus (med Pioneer tv)
|
Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 20:23
Min påstand er så at de fleste mennesker som har andet indhold i deres liv, end at bruge timer og atter timer på at tweake, optimerer og teste ikke vil opleve den "bedre" billedkvalitet i praksis. Her er min påstand derfor at totaltoplevelsen på en VT30 er bedre.
Men igen - vi kommer fra 2 forskellige verdener og bliver nok næppe enige.
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 20:58
Naiera skrev:
...det kan være han ser tv'et som en skærm, og går efter billedkvalitet,... |
Går man efter billedkvalitet vælger man netop også Panasonic! Ja, Pioneer havde markedets bedste billede. Jeg mener ikke at et Pioneer længere kan overgå den nyeste generation Panasonic-skærme, når man ser på det samlede billede. Pioneer-tilhængere hænger stædigt fast i én parameter, når Pioneer-skærme roses - sortniveau. Den ene parameter kan de sikkert stadig sidde på, som konger, men på kontrastniveau, dithering (som var udtalt på Pioneer), tunere, betjening m.v. falder Pioneer bagefter. Og som nævnt, den samlede billedkvalitet.
Naiera skrev:
...udover andre elementer som den langt overlegne byggekvalitet, fjernbetjening, osv |
Byggekvaliteten var ok på Pioneer. Deres finish var klart Panasonic overlegen - uden på nogen måde at nå Bang & Olufsen eller Loewe. M.h.t. fejl, så havde Pioneer-skærme også fejl. Fejlraten lå procentvis meget tæt på Panasonic m.fl. Jeg vil på ingen måde betegne Pioneers fjernbetjening som "overlegen". At man monterer en alu-front gør ikke fjernbetjeningen hverken bedre, eller ringere. Det giver blot en "feel" af kvalitet. Rent betjeningsmæssigt mener jeg at Pioneers remote er væsentlig ringere end f.eks. Panasonics. Pioneers 50 små ens knapper, med fnidret tekst, gør ikke just betjeningen nemmere - og da slet ikke i dårlig belysning. Hér vinder Panasonics med flere længder. Der er overskuelig, let at betjene - også i mørke. Omend den er lavet i noget tarvelig plastik, og med ringe retningsstabilitet. Næææh, samlet set ér Pioneer overhalet på flere områder. For et år siden var jeg ved at hoppe på en af landets absolut sidste KRP-600, men droppede det alligevel. I dag er jeg ikke ét sekund i tvivl om, at jeg ville snuppe en VT30. M.v.h. P.S.: Jeg har brugt rigtig mange timer, med at se på Pioneer og Panasonic plasma-skærme - både med remote-indstillinger, og i kalibreret form... 
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 21:51
Henrik B. skrev:
Går man efter billedkvalitet vælger man netop også Panasonic! |
Nej, det gør man altså ikke. Der er endnu ikke lavet et tv med ligeså god billedkvalitet som Pioneers bedste. Dérfor anbefaler jeg Pioneer. At du er uenig kan jeg ikke gøre noget ved.
Og nej, jeg hænger ikke fast i sortniveau. Pioneer har bedre farvegengivelse, ingen dynamisk kontrast der IKKE kan slås fra, mulighed for at slå falsk skarphed helt fra, og generelt bare et roligere, rarere billede at kigge på. Panasonics billede ligner mere et glansbillede end film, og det kan selvfølgelig være meget imponerende, men Pioneer er bare federe i længden.
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 21:53
ZackGem skrev:
Min påstand er så at de fleste mennesker som har andet indhold i deres liv, end at bruge timer og atter timer på at tweake, optimerer og teste ikke vil opleve den "bedre" billedkvalitet i praksis.
|
*host*
Køb en professionel kalibrering...
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 22:04
Naiera skrev:
Henrik B. skrev:
Går man efter billedkvalitet vælger man netop også Panasonic! |
Nej, det gør man altså ikke. Der er endnu ikke lavet et tv med ligeså god billedkvalitet som Pioneers bedste. Dérfor anbefaler jeg Pioneer. At du er uenig kan jeg ikke gøre noget ved.
Og nej, jeg hænger ikke fast i sortniveau. Pioneer har bedre farvegengivelse, ingen dynamisk kontrast der IKKE kan slås fra, mulighed for at slå falsk skarphed helt fra, og generelt bare et roligere, rarere billede at kigge på. Panasonics billede ligner mere et glansbillede end film, og det kan selvfølgelig være meget imponerende, men Pioneer er bare federe i længden. |
Jeg kan forrnemme at man ikke kan diskutere på et seriøst og sagligt niveau, med dig. Du ryger direkte i floskler og personlig opfattelse. Faktum er, at udviklingen fortsætter, og Pioneer har været konge på billedsiden.
M.v.h.
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 22:15
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til sådan et svar. Mit indlæg er i allerhøjeste grad seriøst og sagligt. Det indeholder argumenter baseret på fakta, mens det er dig der trækker debatten ned på et personligt niveau.
|
Skrevet af: Leska
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 22:16
Har set både VT30 og LX5090 ( ikke så godt som 500 som jeg kan forstå på folk ) og vil sige billedkvaliteten på de 2 er så lille, at jeg ikke ville købe andet en end VT30.
Jeg vil selvfølgelig helst ha et Pioneer, men prisen for et Pioneer er bare for meget for et brugt TV. Ligemeget om det så er verdens bedste billed. Du ved ikke, når du køber brugt om du får et Pioneer ind som holder en måned eller flere år og da de fleste Pioneer ikke har garanti længere, er det ikke en risiko jeg ville turde løbe, når jeg synes springet fra Pioneer til Panasonic er så lille i billed kvalitet + du får mange flere features med VT30 også selvom du ikke gør brug af 3D ( jeg bryder mig personligt ikke selv om 3D, synes det fjerner focus fra billedet og selve filmen )
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 22:24
min 500M har stadig det bedste billede du kan få
det har en vt30 alså ikke ændret noget på men den er tættere på end nogensinde en vt20 vil jeg aldrig købe
Men hvis jeg selv skulle vælge i dag frem for 2009 ja så havde jeg nok også taget en vt30 i 55 tommer
Men kunne da ikke finde på og skifte min 500m ud for en vt30 tilføre ikke noget jeg kan bruge
optager på pc, ellers forsvinder ens optagelser når man skifter tv 3D kan jeg heller ikke bruge til noget
min er ren monitor og hvis jeg kunne vælge en monitor i dag så havde jeg gjort det
bruger en ac ryan som afspiller af mine optagelser og en oppo som blu-ray afspiller
mere behøver jeg alså ikke på et tv
har lige bestilt en samsung led og det er så fint med usb indgang til musik og billeder men den kan ikke afspille TS filer og ingen undertekser
så hvis den skulle stå i stuen, så skulle jeg have en ac ryan alligvel
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 22:28
Hej alle nu skal i ikke skændes for min skyld  jeg har set at elgiganten sælger Panasonic 50"vt30 til 15000 kr Pioneer sælgeren jeg har kontaktet vil have 26000 for krp 500a +LX01 lydsystem så hvis jeg kan sælge mit vt20,køber jeg nok vt30 Mvh bsa
|
Skrevet af: Baron
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 22:51
bsa skrev:
Hej alle nu skal i ikke skændes for min skyld  jeg har set at elgiganten sælger Panasonic 50"vt30 til 15000 kr Pioneer sælgeren jeg har kontaktet vil have 26000 for krp 500a +LX01 lydsystem så hvis jeg kan sælge mit vt20,køber jeg nok vt30 Mvh bsa
|
Smid du bare dit vt20 på køb/salg forumet, så skal du nok få et par bud eller 2 :o)..
------------- Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 23:04
Henrik B. skrev:
Jeg vil på ingen måde betegne Pioneers fjernbetjening som "overlegen". At man monterer en alu-front gør ikke fjernbetjeningen hverken bedre, eller ringere. Det giver blot en "feel" af kvalitet. Rent betjeningsmæssigt mener jeg at Pioneers remote er væsentlig ringere end f.eks. Panasonics. Pioneers 50 små ens knapper, med fnidret tekst, gør ikke just betjeningen nemmere - og da slet ikke i dårlig belysning. Hér vinder Panasonics med flere længder. Der er overskuelig, let at betjene - også i mørke. |
Pioneers er meget let at betjene - selv i mørke. Pioneers ligger utroligt godt i hånden. Pioneers har "navigationstasterne" placeret det rigtige sted på fjernbetjeningen. Pioneers er pæn.
Klaus (med Beo4 remote)
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 23:18
KlausDM skrev:
Henrik B. skrev:
Jeg vil på ingen måde betegne Pioneers fjernbetjening som "overlegen". At man monterer en alu-front gør ikke fjernbetjeningen hverken bedre, eller ringere. Det giver blot en "feel" af kvalitet. Rent betjeningsmæssigt mener jeg at Pioneers remote er væsentlig ringere end f.eks. Panasonics. Pioneers 50 små ens knapper, med fnidret tekst, gør ikke just betjeningen nemmere - og da slet ikke i dårlig belysning. Hér vinder Panasonics med flere længder. Der er overskuelig, let at betjene - også i mørke. |
Pioneers er meget let at betjene - selv i mørke. Pioneers ligger utroligt godt i hånden. Pioneers har "navigationstasterne" placeret det rigtige sted på fjernbetjeningen. Pioneers er pæn.
Klaus (med Beo4 remote)
|
Og der er iøvrigt lys i alle tasterne
Jeg forstår ikke den her diskussion. Hvis jeg skulle ha' et andet TV end mit KRP500M, skulle det da være et nyt. Og så kan det jo dårligt blive et Pioneer. Men det jeg har nu, er jeg godt tilfreds med, og skal ikke skiftes før det er slidt op 
|
Skrevet den: 23-Juli-2011 kl. 23:23
Ind i mellem så undres jeg lidt over de forskellige argumenter der føres frem, og desværre ender mange debatter op i nonsens, og det gør de fordi, "Nogen" bare vil vinde debatten (hvad enten deres synspunkter er rigtige eller ej, bare de råber højt nok). Andre gange fordi nogen bare er mere nørder end andre, og er så fastlåste i deres måske flere år gamle argumenter, at de har glemt at se til siden og opfattet, at der faktisk er sket en udvikling - også udover deres egne teorier, og tidligere læste måleresultater.
Jeg synes at det er helt fint, at mange hænger så grundigt fast i deres Pioneer TV - da dette TV er blandt de bedste der nogensinde er produceret. Det ændre bare ikke på, at der er kommet nye produkter, som matcher et Pioneer, og på visse områder er bedre - og endda med en funktionalitet som er væsentlige for brugeren - og som faktisk bidrager til en samlet bedre oplevelse end tidligere produkter, også i forhold til Pioneer.
Vi er heldigvis forskellige, men lad os respektere hinandens holdninger og synspunkter, men et er sikkert, nogen af os bliver aldrig enige om noget som helst, og sådan er det 
(Hother, med en Pronto fbtj, og med en Pana VT30 fbtj, der både ligger godt i hånden, i en lækker og tung kvalitet, og der er sørme også lys i den.  )
|
Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 09:47
Hother skrev:
Ind i mellem så undres jeg lidt over de forskellige argumenter der føres frem, og desværre ender mange debatter op i nonsens, og det gør de fordi, "Nogen" bare vil vinde debatten (hvad enten deres synspunkter er rigtige eller ej, bare de råber højt nok). Andre gange fordi nogen bare er mere nørder end andre, og er så fastlåste i deres måske flere år gamle argumenter, at de har glemt at se til siden og opfattet, at der faktisk er sket en udvikling - også udover deres egne teorier, og tidligere læste måleresultater.
Jeg synes at det er helt fint, at mange hænger så grundigt fast i deres Pioneer TV - da dette TV er blandt de bedste der nogensinde er produceret. Det ændre bare ikke på, at der er kommet nye produkter, som matcher et Pioneer, og på visse områder er bedre - og endda med en funktionalitet som er væsentlige for brugeren - og som faktisk bidrager til en samlet bedre oplevelse end tidligere produkter, også i forhold til Pioneer.
Vi er heldigvis forskellige, men lad os respektere hinandens holdninger og synspunkter, men et er sikkert, nogen af os bliver aldrig enige om noget som helst, og sådan er det 
(Hother, med en Pronto fbtj, og med en Pana VT30 fbtj, der både ligger godt i hånden, i en lækker og tung kvalitet, og der er sørme også lys i den.  ) |
det har intet med at vinde en debat
at jeg ikke vil skifte min pio ud med et pan vt30 er jo bare et faktum
hvorfor skulle jeg bruge en masse penge i bytte for et vt30, når jeg ikke kan bruge noget af det indbyggede til noget
vt30 1 ingen dobbelt tuner og ens optagelser er låst til et tv
2 3D kan jeg ikke bruge til noget 3 en vt30 har ikke bedre billedekvalitet end min 500M
kan du så sige mig om det er god idé og skifte min 500M ud nej det vil være hul i hovedet.
Men Ja hvis mit pio gik i stykker, havde jeg nok valgt en vt30 frem for en brugt pio
|
Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 10:43
xcardman skrev:
Hother skrev:
(Hother, med en Pronto fbtj, og med en Pana VT30 fbtj, der både ligger godt i hånden, i en lækker og tung kvalitet, og der er sørme også lys i den.  ) |
det har intet med at vinde en debat
at jeg ikke vil skifte min pio ud med et pan vt30 er jo bare et faktum
hvorfor skulle jeg bruge en masse penge i bytte for et vt30, når jeg ikke kan bruge noget af det indbyggede til noget
vt30 1 ingen dobbelt tuner og ens optagelser er låst til et tv
2 3D kan jeg ikke bruge til noget 3 en vt30 har ikke bedre billedekvalitet end min 500M
kan du så sige mig om det er god idé og skifte min 500M ud nej det vil være hul i hovedet.
Men Ja hvis mit pio gik i stykker, havde jeg nok valgt en vt30 frem for en brugt pio |
Nej, der er naturligvis ingen grund til at skifte dit 500M ud. Men nu er det jo ikke det som tråden handler om rent grundlæggende. Her drejer det sig om, at trådstarter spørger, om vedkommende skal købe et brugt Pio eller et nyt Pana
|
Skrevet af: Leska
Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 12:07
Det vil jeg give dig ret i XXcardman, at det ville være totalt hul i hovedet at udskifte et Pioneer 500M, men de fleste som allerede ejer et Pioneer siger bare blindt med det samme at det skal være Pioneer, uden at tænke over at det er altså højst sandsynlig brugt man skal købe og uden garanti længere.
Derfor kan jeg godt li at du siger at du nok idag ville invistere i et VT30, frem for et brugt Pioneer.
Men som sagt, de fleste som allerede ejer et Pioneer TV, glemmer at tænke over, at de allerede har et Pio TV og ikke skal fortage det valg, om de skal vælge brugt eller nyt. Tror langt de fleste ville vælge nyt og tage en lille forringelse i billed kvalitet, frem for at smide +10000 eller helt op til +27000kr efter et brugt tv, som du reelt ikke ved om går i stykker, en uge efter du har modtaget, og ingen garanti til at hjælpe.
|
Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 24-Juli-2011 kl. 15:49
Handler det i bund og grund ikke om at forskellige folk har forskellige krav til et TV?
Nu skriver trådstarter jo ikke om han vil have det TV med den bedste billedkvalitet, eller det tv med de fleste funktioner, eller en ting midt i mellem...
Situationen er jo den at der nok sidder en lille flok på lad os sige 5-10% af TV-seere derude som går så meget op i billedkvalitet at Pioneer ville være det oplagte valg for dem. Brugt eller ej...
Men så har vi altså de sidste 90-95% som f.eks. ikke er interesseret i at skulle have en ekstra boks ind i stuen for at kunne se TV, eller ikke er interesseret i at købe brugt.
At trådstarter så ikke helt har skrevet hvilke krav han har til TV'et, ud over at 3D ikke betyder noget, gør så at svarene vil variere alt efter respondenternes egne præferencer...
Og jeg er temmelig sikker på at dem som har valgt deres TV udelukkende ud fra billedkvalitet, aldrig bliver enige med dem som har valgt deres ud fra features, men det betyder jo ikke at der er nogle af dem som har valgt det forkerte TV, da folk jo har forskellige krav og forventninger til deres TV...
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos
|
Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 28-Juli-2011 kl. 12:25
Jeg har ejet et Panasonic PV60, Otto kalibreret PX80, og har nu Otto kalibreret Pioneer 508XD i soveværelse, og Samsung PS51D8005 i stuen. Går selv op i billedkvalitet, og ja man kan diskutere, hvad en 51" Samsung så laver i mit hjem, men der er også andre ting der spiller ind, når jeg køber et fjernsyn, og her er "features" som mit Pioneer ikke har også en del at sige. Kæresten har f.eks. aldrig forstået, hvordan man kunne give 16k for et Pioneer som ikke engang har højtalere indbygget, men sådan er kvinder vel. Selvfølgelig er Pioneers kæphest sortniveauet, og det er fint når man sidder i en grotte uden lys, men hjemme hos mig har jeg ikke de muligheder også er sortniveauet ikke altafgørende for mig. F.eks. har Samsung plasmaen udover fantastisk design, god kontrast også suveræn farvegengivelse i mine øjne også på højde med 508XD. Generelt er jeg så tilfreds samlet set (pånær sortniveau ved CS, trækker ned), at jeg ville vælge en 2011 model, hvis jeg kunne vælge mellem Pioneer og Samsung/Panasonic topmodeller. Jeg synes, at når man taler ren billedkvalitet, at VT30 er så tæt på rent billedmæssigt, at fordelene ved at vælge Pioneer ikke er til stede også med henblik på de ekstra "features" du får med, når du køber en 2011 model. Jeg er ikke fagmand, men det er blot hvad mine øjne ser. VT20 har jeg også været ved at købe en del gange og har set det utallige gange, men i sidste ende var ting som f.eks. rising blacks, retention og design grund nok til at springe fra for mit vedkommende. Så rådet er spar op til et VT30 og hvis det ikke er muligt, kan du som mig købe et billigere Samsung 51" eller en af de andre 2011 Plasma Panasonic modeller:)
|
Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 15:08
NU har jeg selv haft Pioneer 427XD, 428XD, 508XD og KRP 500M, men har samtidig også haft en Panasonic VT30 50" på besøg da jeg gik med overvejelser om at skifte min pio skærm ud pga 3D, jeg har så kunne teste VT30 side by side med en KRP-500M.
Konklusionen var klar, jeg beholder klart min Pio skærm, hvilket jeg synes er skræmmende at her knap 3 år efter jeg købte en 500M så er der intet på markedet der matcher den i ren billedperformance, og jeg synes faktisk ikke engang at VT-30'eren er tæt på, den minder mest om en 427XD, især sort niveauet var skuffende og ikke noget jeg kunne leve med, så jeg forstår slet ikke Hother, men han må godt nok vægte 3D højt, men at han påstår at 2D billedperfomance er næsten ens er lodret forkert, også for almindelige folk, har haft besøg af venner som ikke går specielt op i billedkvalitet, og selv de siger der er stor forskel. NU skal det ikke lyde som om VT-30 er en dårlig skærm for det er den bestemt ikke, den er bare ikke på det niveau jeg havde håbet, 3D eller ej.
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 26-Februar-2012 kl. 15:36
Hvordan dukkede denne 7 måneder gamle tråd op på radaren? Der er vist ikke meget at sige, som ikke er sagt allerede.....
|
|