Iron Mans setup - nyt lærred
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99685
Udskrevet den: 03-Februar-2025 kl. 09:59
Emne: Iron Mans setup - nyt lærred
Skrevet af: Iron Man
Emne: Iron Mans setup - nyt lærred
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 17:39
Så er jeg så småt gået igang med en opgradering af systemet. Første spring var fronthøjttalerne og det næste bliver formentlig noget nyt forstærkergrej til fronterne.
Center: B&W HTM2D - solgt
- Surround: B&W SCMS - til salg
- Subwoofer: B&W ASW855 - til salg
Stander: B&W HTM stander - til salg
- Blu-ray: Sony Playstation 3
- Apple TV
- Philips 46" LCD
- Surround: TaraLabs Klara SC
- Phono: QED Qunex Silver Spiral
- Subwoofer: QED Reference Subwooferkabel
- Optisk: No-name
- HDMI: Supra SUBHDMI12
- Netkabler: Supra LoRad m/Schuko
- Strømskinne: Supra MD06
- Absorbere Acoustics: GIK 242
- Vicoustics Fusor DCII
- Lærred: Lissau LS Frame (ISF)
- Forforstærker: Opgradering til fx Classé
- Effekttrin: Opgradering til fx Classé
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 17:51
Er du fan af Iron Man?
Fedt setup Hvordan er den der buttkicker?
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 17:51
Det er sku et fint setup du har der. Hvorfor vil du skifte processor?. Jeg nægter at tro på, at du kan hører forskel på et DTS hd core vs den fulde båndbredde.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 17:54
Rigtig fed bio og super fedt udstyr... Dog kan jeg se din lyd kilde er en PS3, vil du evt forklare det nærmere
|
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 17:55
p.las skrev:
Det er sku et fint setup du har der. Hvorfor vil du skifte processor?. Jeg nægter at tro på, at du kan hører forskel på et DTS hd core vs den fulde båndbredde. |
Mon ikke man kan høre forskel hvis det er en NAD M15 HD
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 18:04
Nøj, hvor er det bare en veludstyret og for mig super disponeret setup - det er jo en BIF
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 18:04
MrCeecar skrev:
Er du fan af Iron Man?
Fedt setup
Hvordan er den der buttkicker? |
Buttkickeren er helt kanon, det er en helt anden fysisk oplevelse. De kan købe en lige så kraftig subwoofer du vil, det kommer aldrig til at kunne det samme. Den spiller lineært til 5Hz, så den får det hele med. Jeg har et par kammerater som har købt en efter at have prøvet den.
|
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 18:09
p.las skrev:
Det er sku et fint setup du har der. Hvorfor vil du skifte processor?. Jeg nægter at tro på, at du kan hører forskel på et DTS hd core vs den fulde båndbredde. |
Tja du har faktisk fat i noget. De fleste film kommer jo med DTS-MA i dag, hvor det lyder rigtig godt med core.
Jeg har dog haft lånt en M15HD, og på de film, som kører Dolby TrueHD, hvor man kun får en 480 kbit Dolby Digital, der er forskellen i nogle sekvenser ret tydelig.
Jeg gad dog godt prøve, at have en forforstærker med noget avanceret rumkorrektion.
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 18:15
Iron Man skrev:
Jeg gad dog godt prøve, at have en forforstærker med noget avanceret rumkorrektion. |
Denne her kunne du måske få på prøve : http://integrahometheater.com/model.cfm?class=Preamplifier&m=DHC-80.2&p=i - http://integrahometheater.com/model.cfm?class=Preamplifier&m=DHC-80.2&p=i eller en Anthem MRX-300.
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 18:16
Iron Man skrev:
MrCeecar skrev:
Er du fan af Iron Man?
Fedt setup
Buttkickeren er helt kanon, det er en helt anden fysisk oplevelse. De kan købe en lige så kraftig subwoofer du vil, det kommer aldrig til at kunne det samme. Den spiller lineært til 5Hz, så den får det hele med. Jeg har et par kammerater som har købt en efter at have prøvet den. |
Virkelig lækkert setup! Er pænt misundelig
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 18:39
Iron Man skrev:
p.las skrev:
Tja du har faktisk fat i noget. De fleste film kommer jo med DTS-MA i dag, hvor det lyder rigtig godt med core.
Jeg har dog haft lånt en M15HD, og på de film, som kører Dolby TrueHD, hvor man kun får en 480 kbit Dolby Digital, der er forskellen i nogle sekvenser ret tydelig.
Jeg gad dog godt prøve, at have en forforstærker med noget avanceret rumkorrektion. |
Core er jo1.5.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 18:50
p.las skrev:
Core er jo1.5. |
Ja det er rigtig med DTS, men ikke med Dolby Digital.
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 18:53
Det ser sgu godt ud det der. Dog synes jeg højtalerne ser ud til de står noget klemt inde ? Men det kan vel ikke blive anerledes i det rum
|
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 18:57
Iron Man skrev:
p.las skrev:
Core er jo1.5. |
Ja det er rigtig med DTS, men ikke med Dolby Digital. |
Det vidste jeg ikke. Er Dolby kun 448?
|
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 18:57
McNiklas skrev:
Rigtig fed bio og super fedt udstyr... Dog kan jeg se din lyd kilde er en PS3, vil du evt forklare det nærmere |
Lyden bliver jo overført digitalt og D/A delen i en M15 er rigtig god. Skal det virkelig batte noget i musik, så skal jeg jo købe en ret dyr CD-afspiller, og jeg hører kun ganske lidt musik, og der lydkvaliteten mere end tilfredsstillende.
Jeg ved ikke om du tænker musik eller surround, men til surround har jeg har hørt lidt af hvert, afspillere optil cirka 20 kilo, og jeg kan absolut ikke høre forskel på den digitale overførsel.
|
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 19:06
p.las skrev:
Det vidste jeg ikke. Er Dolby kun 448? |
Ofte får man faktisk fuld Dolby Digital altså 640, fra core. Men jeg jeg har oplevet nogle Blu-ray skiver, hvor Dolby core kun er 448.
640 Dolby Digital lyder faktisk markant bedre end 448. Sikkert fordi det er så forholdsvis komprimeret med 448, så man det giver rigtig meget med de ekstra 43 %.
|
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 19:42
Iron Man skrev:
McNiklas skrev:
Rigtig fed bio og super fedt udstyr... Dog kan jeg se din lyd kilde er en PS3, vil du evt forklare det nærmere |
Lyden bliver jo overført digitalt og D/A delen i en M15 er rigtig god. Skal det virkelig batte noget i musik, så skal jeg jo købe en ret dyr CD-afspiller, og jeg hører kun ganske lidt musik, og der lydkvaliteten mere end tilfredsstillende.
Jeg ved ikke om du tænker musik eller surround, men til surround har jeg har hørt lidt af hvert, afspillere optil cirka 20 kilo, og jeg kan absolut ikke høre forskel på den digitale overførsel. |
Det er selvfølgelig helt rigtig det du siger om hvordan det bliver overført men har bare aldrig selv set min PS3 som en god afspiller men jeg har så også den gamle FAT model og den kan vist ikke bitstream som den nye SLIM kan hvis jeg husker rigtig
|
Skrevet af: Therien
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 20:14
Du husker helt rigtigt
Blæret setup ironman.. Damn!
------------- Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 20:42
Det ser super godt ud!
Mht lossless vs , synes jeg også der er hørbar forskel mellem 640kbs Dolby, men når man når DTS 1.5mbs synes jeg ikke forbedringen op til lossless er til at bemærke.
Hvor stort er rummet det spiller i? Og hvordan er akustikken? F.eks når du klapper osv. Dit udstyr fortjener ikke så mange refleksive flader:)
|
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 21:20
Iron Man skrev:
McNiklas skrev:
Jeg ved ikke om du tænker musik eller surround, men til surround har jeg har hørt lidt af hvert, afspillere optil cirka 20 kilo, og jeg kan absolut ikke høre forskel på den digitale overførsel. |
Så er der ingen grund til at spilde penge der.!
|
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 21:22
Jonas_h skrev:
Det ser super godt ud!
Mht lossless vs , synes jeg også der er hørbar forskel mellem 640kbs Dolby, men når man når DTS 1.5mbs synes jeg ikke forbedringen op til lossless er til at bemærke.
Hvor stort er rummet det spiller i? Og hvordan er akustikken? F.eks når du klapper osv. Dit udstyr fortjener ikke så mange refleksive flader:) |
Ja det er mega lækkert, mon ikke at det fruen der bestemmer de refleksive flader , det er det hos os i hvertfald!
|
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 22:33
Sploink skrev:
Det ser sgu godt ud det der. Dog synes jeg højtalerne ser ud til de står noget klemt inde ? Men det kan vel ikke blive anerledes i det rum |
Ja det bliver desværre ikke anderledes, hvor det står nu.
|
Skrevet af: Ning
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 23:00
Super lækkert udstyr du har der.... kun liiiiiiiiddddtttt misundelig.
Hvis jeg skulle ændre noget skulle det kun være racket til udstyret som skulle skiftes til en magen til i kirsebær (som jeg syntes dine højttalere ser ud til at være) eller sort. Syntes det hvide springer lidt i øjnene, men det er kun en meget lille detalje
------------- Ning
|
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 23:02
Jonas_h skrev:
Hvor stort er rummet det spiller i? Og hvordan er akustikken? F.eks når du klapper osv. Dit udstyr fortjener ikke så mange refleksive flader:) |
Akustikken i rummet er faktisk fin, men lokalet er jo bare en stue. Lokalet er kun lidt over 20 kvm, så det er ikke ret stort. På den ene sidevæg er der er dør, et vindue, samt hylder på væggen og på den anden sidder der vatrineskabe og så er der en dør, så sidevæggene er faktisk fyldt op, det kan man bare ikke se på billeder
Men når vi flytter herfra bliver det til et hus, hvor jeg kan få et lejerum :)
|
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 26-Juli-2011 kl. 23:31
Synes fruen kører det rimelig hårdt, hvis dit legerum også bliver et lejerum ;-)
|
Skrevet af: mkt
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 08:00
Rigtig fedt udstyr!
|
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 08:33
tipsen skrev:
Synes fruen kører det rimelig hårdt, hvis dit legerum også bliver et lejerum ;-) |
Hehe, mente selvfølgelig et legerum :)
|
Skrevet af: martin_p
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 08:41
tipsen skrev:
Synes fruen kører det rimelig hårdt, hvis dit legerum også bliver et lejerum ;-) |
|
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 09:09
Rigtig fed bio! De højtalerer er så lækre, det er helt vildt:) Jeg vil dog nødig være din under-/ overbo
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 09:53
Jeg har heldigvis ingen af delene :)
|
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 09:56
Iron Man skrev:
Jeg har heldigvis ingen af delene :) |
Du bor i hus? Jeg havde fået opfattelsen af, at du boede i lejlighed
|
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 09:58
Det var også det jeg gik ud fra
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 10:53
Det er sådan noget rækkehus af en art, så jeg kan spille lige så højt jeg vil, det generer ikke naboerne. Det er virkelig rart, men jeg glæder mig stadig til at der bliver lidt mere plads :)
|
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 11:35
Iron Man skrev:
Det er sådan noget rækkehus af en art, så jeg kan spille lige så højt jeg vil, det generer ikke naboerne. Det er virkelig rart, men jeg glæder mig stadig til at der bliver lidt mere plads :) |
Det lyder som om jeg skulle overtage det rækkehus der. 20kvm stue, vil passe fint med mit setup
|
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 12:06
Iron Man skrev:
Det er sådan noget rækkehus af en art, så jeg kan spille lige så højt jeg vil, det generer ikke naboerne. Det er virkelig rart, men jeg glæder mig stadig til at der bliver lidt mere plads :) |
Du får jo et helt nyt system når du flytter i noget større.. Kan lydbilledet nå at samle sig bare en lille smule?
|
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 12:32
Hmm......jeg bor også i rækkehus, hvor der er en car port der adskiller husene. Jeg fik klager sidste år. Den sidste terminator og reference level var mere end mine naboer kunne klare. Termer som jordskælv og flystyrt var blandt mange af de ord der blev sagt De er også plus 60 år
|
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 12:56
p.las skrev:
Hmm......jeg bor også i rækkehus, hvor der er en car port der adskiller husene. Jeg fik klager sidste år. Den sidste terminator og reference level var mere end mine naboer kunne klare. Termer som jordskælv og flystyrt var blandt mange af de ord der blev sagt De er også plus 60 år |
Vi bor i enden og naboen er aldrig hjemme Min kæreste synes heldigvis, at det er en fremragende ide, at bygge et hus med 50 kvm ekstra til et biorum. Sålænge hun kan dyrke sin interesse for heste :)
|
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 12:57
Therien skrev:
Du får jo et helt nyt system når du flytter i noget større.. Kan lydbilledet nå at samle sig bare en lille smule? |
Hehe, tværtimod så lyder det mere som om, at der kun er én højttaler foran :)
|
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 13:00
Ning skrev:
Super lækkert udstyr du har der.... kun liiiiiiiiddddtttt misundelig.
Hvis jeg skulle ændre noget skulle det kun være racket til udstyret som skulle skiftes til en magen til i kirsebær (som jeg syntes dine højttalere ser ud til at være) eller sort. Syntes det hvide springer lidt i øjnene, men det er kun en meget lille detalje
|
Jeg har faktisk kigget lidt på noget Audio Magic, men der kunne jeg ikke lige finde det rigtige. Der er faktisk ikke så mangle som laver noget mere, folk har jo kun minianlæg i dag.
|
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 13:03
Iron Man skrev:
p.las skrev:
Hmm......jeg bor også i rækkehus, hvor der er en car port der adskiller husene. Jeg fik klager sidste år. Den sidste terminator og reference level var mere end mine naboer kunne klare. Termer som jordskælv og flystyrt var blandt mange af de ord der blev sagt De er også plus 60 år |
Vi bor i enden og naboen er aldrig hjemme Min kæreste synes heldigvis, at det er en fremragende ide, at bygge et hus med 50 kvm ekstra til et biorum. Sålænge hun kan dyrke sin interesse for heste :) |
Åhh ja den kender jeg godt. Jeg har slet ikke tal på alt det jeg har fået lov til fordi trunten har 2 heste som jo altså koster lidt penge. Så skal jeg da også haaa'
Det bliver lækkert med dit eget rum, glæder mig til det bliver min tur.
|
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 13:39
Iron Man skrev:
Therien skrev:
Du får jo et helt nyt system når du flytter i noget større.. Kan lydbilledet nå at samle sig bare en lille smule? |
Hehe, tværtimod så lyder det mere som om, at der kun er én højttaler foran :)
|
Perfect
|
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 13:47
Therien skrev:
Perfect |
Men et større er lokale vil bare være guld værd. Rykker man spisebordet, så kan man sidde omkring 5 meter fra anlægget.
Det er åndsvagt så meget bedre bassen bliver, når den får noget luft, at "banke" i. Det er meget muligt, at man kan lave dybbas i hovedtelefoner, men det bliver bare noget andet, når den får noget luft. Det er i øvrigt det samme med resten af lyden.
|
Skrevet af: Therock
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 18:34
Hej Ironman Først og fremmest, tillykke med dit fede setup , skal lige høre, den buttkicker du har monteret, køre den via subpreout på reciever eller er det anderledes, dvs du f.eks har to preouts på sub ?
------------- Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W | Video:| LG CX 65" |
|
Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 27-Juli-2011 kl. 19:38
Therock skrev:
Hej Ironman
Først og fremmest, tillykke med dit fede setup , skal lige høre, den buttkicker du har monteret, køre den via subpreout på reciever eller er det anderledes, dvs du f.eks har to preouts på sub ? |
Den får signalet fra en seperat buttkickerforstærker, som får signalet fra sub´en. Du kan læse om den her: http://www.thebuttkicker.com/home_theater/products/bk_lfe_kit.htm - http://www.thebuttkicker.com/home_theater/products/bk_lfe_kit.htm
Jeg har skrevet det før: Har man først oplevet en system med LFE buttkicker, så er man solgt !!
Super lækkert setup du har der, tror der er mange, der savler over de B&W´er
------------- Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 20:47
WOW. Det er godt nok et fedt setup. Jeg har endelig selv fået lavet mit første hjemmebio setup færdigt i stuen. Der er malet, højtalere sat op osv. Men det du har af udstyr er godt nok flot. Og FEDT lærred. 106" I stuen. Sådan. Jeg sidder selv ca 5,5 meter fra så jeg tror jeg skal ha' noget lærred til at køre ned foran mit 50" Pioneer. Din hjemmebio er god inspiration til os andre!
------------- Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 21:34
Iron Man skrev:
MrCeecar skrev:
Er du fan af Iron Man?
Fedt setup
Buttkickeren er helt kanon, det er en helt anden fysisk oplevelse. De kan købe en lige så kraftig subwoofer du vil, det kommer aldrig til at kunne det samme. Den spiller lineært til 5Hz, så den får det hele med. Jeg har et par kammerater som har købt en efter at have prøvet den. |
Meget lækkert setup, men hvor finder du en kilde med under 15 Hz ?
|
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 21:37
BowieCool skrev:
Therock skrev:
Hej Ironman
Først og fremmest, tillykke med dit fede setup , skal lige høre, den buttkicker du har monteret, køre den via subpreout på reciever eller er det anderledes, dvs du f.eks har to preouts på sub ? |
Den får signalet fra en seperat buttkickerforstærker, som får signalet fra sub´en. Du kan læse om den her: http://www.thebuttkicker.com/home_theater/products/bk_lfe_kit.htm - http://www.thebuttkicker.com/home_theater/products/bk_lfe_kit.htm
Jeg har skrevet det før: Har man først oplevet en system med LFE buttkicker, så er man solgt !!
Super lækkert setup du har der, tror der er mange, der savler over de B&W´er |
Hvad står sådan et sæt i og hvor mange Buttkickers har du i din sofa.?
|
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 22:34
Hans j skrev:
|
Dolby Digital og DTS går ned til 3Hz
|
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 22:35
BigRaj skrev:
WOW. Det er godt nok et fedt setup. Jeg har endelig selv fået lavet mit første hjemmebio setup færdigt i stuen. Der er malet, højtalere sat op osv. Men det du har af udstyr er godt nok flot. Og FEDT lærred. 106" I stuen. Sådan. Jeg sidder selv ca 5,5 meter fra så jeg tror jeg skal ha' noget lærred til at køre ned foran mit 50" Pioneer. Din hjemmebio er god inspiration til os andre! |
Jeg sidder små 3 meter fra og jeg synes ikke det er for stort med 106". Det synes kæresten heller ikke :)
|
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 22:37
Kenzo85 skrev:
Hvad står sådan et sæt i og hvor mange Buttkickers har du i din sofa.? |
Det koster 5.500 kr. og jeg har én Buttkicker, det er mere end rigeligt. Der er rigtig smæk på. Du skulle komme forbi og prøve det, så er man solgt.
Når jeg tænker på hvad jeg har givet for billed og lyd, specielt lyd, så er det billigt med 5.500 kr. for at tilføje en ekstra dimension til system, fysiske rystelser.
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 22:47
Iron Man skrev:
Hans j skrev:
|
Dolby Digital og DTS går ned til 3Hz |
Tak, har prøvet at finde oplysninger om dette. Har du nogen titler på film som har frekvenser under 15Hz ?
|
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 22:48
Iron Man skrev:
Kenzo85 skrev:
Det koster 5.500 kr. og jeg har én Buttkicker, det er mere end rigeligt. Der er rigtig smæk på. Du skulle komme forbi og prøve det, så er man solgt.
Når jeg tænker på hvad jeg har givet for billed og lyd, specielt lyd, så er det billigt med 5.500 kr. for at tilføje en ekstra dimension til system, fysiske rystelser. |
Kan man undvære en sub hvis man køber en buttkicker? For jeg synes selv jeg har bas nok men jeg mangler lidt i den helt dybe ende..
|
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 22:51
Hans j skrev:
Tak, har prøvet at finde oplysninger om dette. Har du nogen titler på film som har frekvenser under 15Hz ?
|
Monster Inc. har effekter ned til 10Hz. Jeg ved ikke hvor mange film, hvor de decideret laver effekter helt nede i de frekvenser. Det er nok ret få, og det giver jo egentlig heller ikke så meget mening, da det jo er en ekstrem belastning for udstyret.
|
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 22:52
Iron Man skrev:
Kenzo85 skrev:
Når jeg tænker på hvad jeg har givet for billed og lyd, specielt lyd, så er det billigt med 5.500 kr. for at tilføje en ekstra dimension til system, fysiske rystelser. |
Nice det er dog næsten det samme, som en af mine tidligere subs, vil den virkelig kunne give det ekstra.
Jeg har dog ikke lige mulighed for at tage til Jylland lige for tiden. men måske er der en i nærheden af kbh, der vil fremvise det. Jeg synes også at jeg er noget et godt stykke med lyden, men det er de sidste tweaks, der er sjovest at rode med
|
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 22:56
McNiklas skrev:
Kan man undvære en sub hvis man køber en buttkicker? For jeg synes selv jeg har bas nok men jeg mangler lidt i den helt dybe ende.. |
Den løsningen fungerer faktisk ganske godt. Hvis man lader fronthøjttalerne spille LFE bassen, så kan Buttkickeren lave de dybeste vibrationer.
I mit system er alle højttalere sat til "small" og med en delefrekvens til subwooferen på 80Hz. Buttkickeren spiller dog først med fra 40Hz, hvis der er meget bass i musikken, så kan det være lidt træls at mærke vibrationerne fra det, det gør man ikke, når den først tager over fra 40Hz. Det virker i øvrigt først rigtig godt når den kommer under 30Hz og ellers helt i kælderen.
|
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 23:01
Iron Man skrev:
McNiklas skrev:
Kan man undvære en sub hvis man køber en buttkicker? For jeg synes selv jeg har bas nok men jeg mangler lidt i den helt dybe ende.. |
Den løsningen fungerer faktisk ganske godt. Hvis man lader fronthøjttalerne spille LFE bassen, så kan Buttkickeren lave de dybeste vibrationer.
I mit system er alle højttalere sat til "small" og med en delefrekvens til subwooferen på 80Hz. Buttkickeren spiller dog først med fra 40Hz, hvis der er meget bass i musikken, så kan det være lidt træls at mærke vibrationerne fra det, det gør man ikke, når den først tager over fra 40Hz. Det virker i øvrigt først rigtig godt når den kommer under 30Hz og ellers helt i kælderen. |
For jeg har nemlig ikke nogen sub lige pt så kunne være man skulle prøve en buttkicker.. Men kunne du undvære din stor dejlig b&w sub og så kun køre med buttkicker? Eller skal man også have en sub?
|
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 23:07
Jeg vil også have en subwoofer. De erstatter ikke helt hinanden, men jeg har nogle gange set film, hvor suben har været slukket for ikke at genere naboerne og det fungerer glimrende.
Bor du i nærheden må du gerne få en demo.
|
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 23:38
Iron Man skrev:
Jeg vil også have en subwoofer. De erstatter ikke helt hinanden, men jeg har nogle gange set film, hvor suben har været slukket for ikke at genere naboerne og det fungerer glimrende.
Bor du i nærheden må du gerne få en demo. |
Så må man bare købe begge dele men bliver nok først en buttkicker.... Jeg bor desvære på Sjælland, men takker da mange gange for alt den Info du har givet mig
|
Skrevet af: sani
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 00:37
Har du købt din buttkicker i USA eller her i DK , der er pen pris fårskel på dem
------------- Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 07:53
sani skrev:
Har du købt din buttkicker i USA eller her i DK , der er pen pris fårskel på dem |
Den er købt i Tyskland, cirka samme pris som herhjemme. Husk at I USA har mange forhandlere kun 120v versionen og dem som har 240v kan ofte ikke levere den.
|
Skrevet af: Therock
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 10:21
Hey, Jeg sidder også 3 meter fra en 106" og synes også det er en rigtig god afstand
------------- Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W | Video:| LG CX 65" |
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 12:49
Ja og jeg sidder tit 3 meter fra 120" men fortrækker dog baggerste række der er 4 meter væk
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 6
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 19:14
Jeg sidder 3,85m. fra et 104" lærred på forreste række, og jeg synes det passer fint. De fleste jeg har haft besøg af i biffen synes det er for stort på forreste række...
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 19:20
Lexicon forever skrev:
Jeg sidder 3,85m. fra et 104" lærred på forreste række, og jeg synes det passer fint. De fleste jeg har haft besøg af i biffen synes det er for stort på forreste række... |
Dine venner ved bare ikke hvad de snakker om ;)
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 19:34
Nej præcis. Hvis jeg skulle ha nyt lærred (hvilket jeg ikke skal), så ville jeg nok vælge et lidt større.
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 19:39
Som konen siger, jo større jo bedre
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 19:43
120" synes jeg dog virker liige i overkanten - jeg tænker ligeså meget på lysoutput.
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 20:33
Lexicon forever skrev:
Jeg sidder 3,85m. fra et 104" lærred på forreste række, og jeg synes det passer fint. De fleste jeg har haft besøg af i biffen synes det er for stort på forreste række... |
Man vender sig hurtigt til den store størrelse. Jeg havde selv 100" og sad max 3.5m fra og det var helt fint.
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 20:34
Lexicon forever skrev:
120" synes jeg dog virker liige i overkanten - jeg tænker ligeså meget på lysoutput. |
Så er du vel også igang med en Dual projector løsning, så mangler du ikke lysoutput men så koster det knaster!
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 20:38
Tænker på hvis jeg skulle ha et 120" til min HD550, så vil der ikke være meget lys tilbage. BenQ kan det bedre gå.
|
Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 20:44
Kenzo85 skrev:
Lexicon forever skrev:
Man vender sig hurtigt til den store størrelse. Jeg havde selv 100" og sad max 3.5m fra og det var helt fint. |
Kenzo. Hvis du har tid en dag kunne jeg så komme forbi og kigge. Adressen har jeg jo:-)
vh
Raja
------------- Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 22:56
BigRaj skrev:
Kenzo85 skrev:
Lexicon forever skrev:
Man vender sig hurtigt til den store størrelse. Jeg havde selv 100" og sad max 3.5m fra og det var helt fint. |
Kenzo. Hvis du har tid en dag kunne jeg så komme forbi og kigge. Adressen har jeg jo:-)
vh
Raja |
Nåå det var tidligere mr. Raj! jeg har ikke længere PJ!Det er nogle år siden.
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 22:58
Iron Man skrev:
Kenzo85 skrev:
Jeg har lige vendt den med fruen og hun er ikke just imponeret. og ser helst ikke at jeg tilføjer en buttkicker til samlingen af gadgets
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 23:13
Forståligt nok.. 5500 er mange penge for et stykke metal som bevæger sig frem og tilbage.. der er dog alternativer.. mener brugeren mKirkelund fik nogle ret billigt..
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 23:17
Anima skrev:
Forståligt nok.. 5500 er mange penge for et stykke metal som bevæger sig frem og tilbage.. der er dog alternativer.. mener brugeren mKirkelund fik nogle ret billigt.. |
Det kan jeg så også huske noget om, var det fra USA? Men jeg må indrømme, at jeg ikke mener at jeg har behov for en buttkicker - synes at jeg får så rigeligt af slagsen på andre områder
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 23:35
Anima skrev:
Forståligt nok.. 5500 er mange penge for et stykke metal som bevæger sig frem og tilbage.. der er dog alternativer.. mener brugeren mKirkelund fik nogle ret billigt.. |
Det handler ikke så meget om hvad jeg bruger mine fritid/hobby kroner til, mere hvad hun vil finde sig i af gadgets . Og jeg har da prøvet at overbevise med at sige: at den kan slukkes når den ikke skal bruges.
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 23:37
Kenzo85 skrev:
Anima skrev:
Det handler ikke så meget om hvad jeg bruger mine fritid/hobby kroner til, mere hvad hun vil finde sig i af gadgets . Og jeg har da prøvet at overbevise med at sige: at den kan slukkes når den ikke skal bruges. |
Hun kan vel ikke brokke sig over en gadget der er gemt væk under sofaen og derfor ikke er synlig
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 23:43
Jonas_h skrev:
Kenzo85 skrev:
Anima skrev:
Det handler ikke så meget om hvad jeg bruger mine fritid/hobby kroner til, mere hvad hun vil finde sig i af gadgets . Og jeg har da prøvet at overbevise med at sige: at den kan slukkes når den ikke skal bruges. |
Hun kan vel ikke brokke sig over en gadget der er gemt væk under sofaen og derfor ikke er synlig |
Bare vent.. når hun har prøvet hvad den kan gøre i sofaen vil hun have en under sengen (Spol hen til ca. 2:00)
Hother, jeg mener det var fra tyskland.. Man skal egentlig søge efter "Taktil transducer". Earthquake sound har nogle tilsalg som skulle være i rigtig god kvalitet..
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 23:46
Anima skrev:
Bare vent.. når hun har prøvet hvad den kan gøre i sofaen vil hun have en under sengen
|
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 23:51
Hother skrev:
Anima skrev:
Bare vent.. når hun har prøvet hvad den kan gøre i sofaen vil hun have en under sengen
|
|
Det kunne nemt blive en måde hvorpå hun vil være med til at se nogle flere film
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 23:59
Lige på det punkt, vil jeg mene at du har ret. Men i forhold til vores stue, så kommer bassen ikke på samme måde hen til os. Den bliver opslugt af resten af rummet. Se herunder. Det inden for det røde er stuen.
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 00:03
Jonas_h skrev:
Kenzo85 skrev:
Anima skrev:
Hun kan vel ikke brokke sig over en gadget der er gemt væk under sofaen og derfor ikke er synlig |
hehe hun vil ikke rystes når hun sidder i sofaen "og heller ikke i sengen", når jeg ikke er der
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 00:03
Anima skrev:
Hother skrev:
Anima skrev:
|
|
Det kunne nemt blive en måde hvorpå hun vil være med til at se nogle flere film |
Tro mig hun ser stortset hver og en af dem jeg sætter på , vi er nogle rigtige filmelskere eller noget.
|
Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 00:32
McNiklas skrev:
p.las skrev:
Mon ikke man kan høre forskel hvis det er en NAD M15 HD |
Det kan du tro man kan:) - Har selv A/B testet med Dali Euphonia mellem M15 og M15HD.
Der er dog meget forskel på hvor langt over 1,6Mbit (DTS) som blu rays kommer over. Har set film der ligger på 2 mbit og andre hvor den ligger på 7 mbit og op. Her er der MEGET forskel.
Men eks. John Mayer koncerten er 24bit 192Khz i dolby true HD. Den kører så ned i 640 med en M15 som VIRKELIG er meget ringere:)
Med det sagt Basker M15 stadig ALT hvad der findes af receivere jeg har hørt til under 20k. Havde en Denon 3808 som lød skinger og helt forkert i forhold til m15. OGSÅ da jeg for sjov satte den som pre-amp til M25:)
Anyway - Ironman: Har set billeder af dit setup tidligere og synes du opsætter det fantastisk stilrent og lige efter mit hoved. Du får kæmpe anlæg til at se konevenlige ud hvilket er et stort plus.
Har selv lige købt B&W og satser på samme look i den nye lejlighed.
Håber du en dag giver en demo på den butt kicker hvis det en dag passer!:)
/Kenneth
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 08:43
Lexicon forever skrev:
120" synes jeg dog virker liige i overkanten - jeg tænker ligeså meget på lysoutput. |
Jeg synes ikke jeg har problem med lysoutputtet på mit lærred når jeg ser film, især fordi hele rummet er mørkelagt.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 11:17
Anima skrev:
Var det ikke hos THansen de havde nogen til under 2k?
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 11:25
Jeps, HAVDE..
http://earthquakedanmark.dk/produkter/bass-shaker.aspx - http://earthquakedanmark.dk/produkter/bass-shaker.aspx
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 12:43
Mit rum er jo også fuldstændig mørklagt, og jeg kan sagtens se jeg manglede lys fra første time på pæren - fordi jeg har set hvordan det ser ud med NOK lys i billedet. Tænker på min gamle BenQ W6000.
Jeg tvivler på du har over 12fl. med helt nye pære. Så daler den ret hurtigt jo. Men jeg tror så også at AE4000 har noget mere lys end HD550. Den kommer nok tættere på W6000 end HD550 i lysstyrke.
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 16:51
Det kommer vel også an på afstanden fra projektor til lærred? jo længere projektoren hænger fra lærredet jo større lystab
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 17:28
Men stadigvæk.. Til gengæld øger du kontrasten ved at ha den længere væk. I langt de fleste opsætninger er det dog at foretrække at ha den så tæt på billedet som muligt, simpelthen pga. lysstyrke.
Men jeg har stadig okay med lys, som gennemsnittet vil jeg tro. En måde at teste om du har tilpas lysstyrke kunne være, at spille en scene hvor der så pludselig kommer et helt hvidt skær over hele billedfladen. Så skulle det gerne være sådan så du kniber øjnene sammen en anelse. Med andre ord, du ved når du har tilpas lysstyrke.
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 17:41
Lexicon forever skrev:
Men stadigvæk.. Til gengæld øger du kontrasten ved at ha den længere væk. I langt de fleste opsætninger er det dog at foretrække at ha den så tæt på billedet som muligt, simpelthen pga. lysstyrke.
Men jeg har stadig okay med lys, som gennemsnittet vil jeg tro. En måde at teste om du har tilpas lysstyrke kunne være, at spille en scene hvor der så pludselig kommer et helt hvidt skær over hele billedfladen. Så skulle det gerne være sådan så du kniber øjnene sammen en anelse. Med andre ord, du ved når du har tilpas lysstyrke. |
Hvordan kan ma øge kontrasten ved at have den længere væk........max lys reduceres , og det sorte bliver mere sort. Det er ikke en forøgelse af kontrasten. Men du har ret i at det gerne skulle være sådan , at når man går fra en mørk til en lys scene, misser man lidt med øjnene.
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 17:42
Kenzo85 skrev:
Jeg har lige vendt den med fruen og hun er ikke just imponeret. og ser helst ikke at jeg tilføjer en buttkicker til samlingen af gadgets | ´
Min kæreste spørger altid, hvorfor det ikke ryster, hvis jeg har glemt at tænde den :)
Første gang hun hørte om min Buttkicker, troede hun dog det var til noget helt andet
|
Skrevet af: Suckyboyfriends
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 17:43
Kører 120" på en hd1 med 5,5 meter til lærred. En firehawk g3 frs steward. Mangler ikke lys
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 17:44
Suckyboyfriends skrev:
Anyway - Ironman: Har set billeder af dit setup tidligere og synes du opsætter det fantastisk stilrent og lige efter mit hoved. Du får kæmpe anlæg til at se konevenlige ud hvilket er et stort plus.
Har selv lige købt B&W og satser på samme look i den nye lejlighed.
Håber du en dag giver en demo på den butt kicker hvis det en dag passer!:)
/Kenneth |
Hej Kenneth
Mange tak for ordene. Jeg giver gerne en demo, du kan skrive til mig over PM.
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 17:57
p.las skrev:
Lexicon forever skrev:
Men jeg har stadig okay med lys, som gennemsnittet vil jeg tro. En måde at teste om du har tilpas lysstyrke kunne være, at spille en scene hvor der så pludselig kommer et helt hvidt skær over hele billedfladen. Så skulle det gerne være sådan så du kniber øjnene sammen en anelse. Med andre ord, du ved når du har tilpas lysstyrke. |
Hvordan kan ma øge kontrasten ved at have den længere væk........max lys reduceres , og det sorte bliver mere sort. Det er ikke en forøgelse af kontrasten. Men du har ret i at det gerne skulle være sådan , at når man går fra en mørk til en lys scene, misser man lidt med øjnene. |
Læs nogle test på Cine4home. Kan ikke huske præcis hvor henne, men det er fakta at man øger kontrasten ved at hænge projektoren længere væk, men til gengæld mister lysstyrke, og omvendt. Det kan man så få fordel af ved at ha rigeligt med lysoutput, hvilket ingen projektorer har i den prisklasse.
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 17:59
Suckyboyfriends skrev:
Kører 120" på en hd1 med 5,5 meter til lærred. En firehawk g3 frs steward. Mangler ikke lys |
Det er så.... forkert...
Du kan godt ha fornemmelsen af at du har nok, uden at ha det
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 18:05
Men med det lysoutput en W6000 har, så kan man godt gå op i 120" med brugbar lys. Lysstyrke afhænger af mange ting, men vil tro jeg ville ha haft 13-14fl. med fuld zoom, ny pære i high-mode med W6000 i min gamle bio. Med et QualityScreen FR 120" hvidt lærred.
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 18:48
Tror vi skal oprette vores eget emne, istedet for at diskutere projektorer og lys herinde :)
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 18:50
Ja. Men det er et super fedt setup du har IronMan - de højttalere ligner en million.
|
Skrevet den: 31-Juli-2011 kl. 19:25
Selvom jeg ikke er til B&W, så må jeg indrømme at de er rigtig flotte
|
|