Print side | Luk vindue

svt 1 HD lydudfald

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99804
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 20:38

Emne: svt 1 HD lydudfald
Skrevet af: pkylle
Emne: svt 1 HD lydudfald
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 20:01
Når jeg ser svt 1 HD sker et par gange i timen, at lyden falder ud med en snerrende lyd først, derefter ingen lyd. Billedet fortsætter. Efter ca 10-20s sker der et billedudfald i form af mosaic i et glimt og som oftest kommer lyden så tilbage straks efter.

Er der andre, der har oplevet dette?

Jeg har Yousee (net 151) og et SONY W4000

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 20:18

Signal problemer skulle jeg tro.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: kimols
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 20:24
Yousee er klar over fejlen,osse på 3puls,sv1-sv2...tror snart den er klar??

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld

Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Yousee er klar over fejlen,osse på 3puls,sv1-sv2...tror snart den er klar??

Det fremgå ikke af Driftsinformation.
Desuden har det været en fejl længe (uger).

Håber de får 'fumlet' sig færdige. :-)

Skrevet af: Majmik
Skrevet den: 18-August-2011 kl. 08:54
De 8 gange der har været Allsang på Skansen har der været 2 udfald på lyden!

Skrevet af: JensenAmager
Skrevet den: 18-August-2011 kl. 14:52
Har haft fejlen flere gange allerede i vinter, så vidt jeg husker. Ser dog ikke SVT 1 HD så ofte, men observerede den så igen her den anden dag. Så YouSee har da været temmelig længe undervejs med at løse problemet.Thumbs Down

Skrevet den: 21-September-2011 kl. 20:21
Har stadig fejlen med udfald på svt1 HD (og det er kun svt1HD).
Gad vide om Yousee overhovedet kender fejlen og/eller fixer den.

Er der nogen, der ved noget?

/Peter

Skrevet af: kimols
Skrevet den: 21-September-2011 kl. 23:44
Har lige meldt fejlen på Yousee pilot side. Nu må vi se om de svarer???

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld

Skrevet den: 23-September-2011 kl. 01:10
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Har lige meldt fejlen på Yousee pilot side. Nu må vi se om de svarer???

Så er vi to :-) Jeg meldte det på support - fik sagsnummer 00527483

Skrevet af: Zagadka
Skrevet den: 23-September-2011 kl. 01:43
Umiddelbart lyder det som den fejl jeg meldte helt tilbage i starten af maj, dog på netværk 150.

Jeg havde en tekniker uden og måle efter og han fandt ingen problemer. Hvis I kan så prøv at se signalstyrken og BER lige når det sker. Hvis det ligner så afviger signalstyrken kortvarigt, kun omkring et sekund, fra normalen og BER stiger lige så kortvarigt til en værdi over 0.

Problemet er at fejlen ikke kan provokeres og dermed er lokalisering svær, nærmest umulig for man skal fange fejlen når den opstår.

Der bør ligge en fejlmelding med ref.nr. 1190124, ellers har de slettet den for jeg har intet gjort ved den.

-------------
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3

Skrevet den: 23-September-2011 kl. 15:52
Fik et intetsigende svar i dag, så jeg ringede til support.
Indstråling sagde han. S32 (394MHz), hvor svt1 HD ligger, ligger frekvensmæssigt sammen med det jordbasserede (terrestrial network).
Fejlen skulle derfor også ramme 6eren HD og Nickelodeon HD (begge kodede på den frekvens).

Han nævnte, at også de kodede versioner af Zulu og Charlie skulle ligge på frekvenser, som bruges af det terrestriale netværk.

Jeg har aldrig haft indstrålingsproblemer, men jeg vil lige se, om der er problemer på de to andre.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-September-2011 kl. 16:17

Ja, der kan netop være problemer i visse områder af landet hvor der kan være forstyrrelser fra TV sendere og fra de positionsmeldere der er i busser. Ligeledes kan der komme forstyrrelser fra rednings tjenesternes og Politiets radioanlæg, de bruger også frekvenser som benyttes i Kabelanlæg.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 16-Oktober-2011 kl. 20:46
Så må de jo bare benytte en anden frekvens. Det er røv-irriterende at der skal være lydudfald. I øvrigt, så har jeg stadig ikke SVT1 HD efter den flyttede frekvens. Og så underteksten? Hvorfor er det lige at youSee mener at tekster på (de fleste) HD kanaler skal være hardmattede?

Skrevet af: Zagadka
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Så må de jo bare benytte en anden frekvens. Det er røv-irriterende at der skal være lydudfald. I øvrigt, så har jeg stadig ikke SVT1 HD efter den flyttede frekvens. Og så underteksten? Hvorfor er det lige at youSee mener at tekster på (de fleste) HD kanaler skal være hardmattede?

Når du reelt intet tilføjer til tråden hvorfor svarer du så? Sandsynligheden for at nogen reagerer på din kommentar angående undertekster er betydeligt større hvis den ikke var begravet i et andet emne.

Indstråling kan aldrig være deres problem, og hvis man skulle holde sig væk fra frekvenser fordi der er andre der bruger den på en helt anden måde ville der være meget der holdt op med at virke. Forresten er det relevant at spørge hvem der mest ret til den, jeg tror YouSee sendte på den før DVB-T sendenettet også begyndte at bruge den.

Angående underteksterne så tvivler jeg på at det er YouSee der bestemmer det for det er en ændring af signalet, og der findes også HD kanaler med DVB undertekster. Teknisk tvivler jeg på at det overhovedet kan lade sig gøre, for de skal pakke signalet ud, indsætte undertekster i billedet og pakke signalet igen i real-time for at det ikke kan ses.

-------------
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3

Skrevet af: moho
Skrevet den: 17-Oktober-2011 kl. 16:35
Zagadka
Indstråling kan aldrig være deres problem, og hvis man skulle holde sig væk fra frekvenser fordi der er andre der bruger den på en helt anden måde ville der være meget der holdt op med at virke. Forresten er det relevant at spørge hvem der mest ret til den, jeg tror YouSee sendte på den før DVB-T sendenettet også begyndte at bruge den.  unquote

Ret og Ret er flere ting. Det er de som sender via Master eller rettere Fly og andre ting som egentlig har mest ret. Og nu er hverken Skibstrafik eller Fly eller busser inde midt i vores boligblok områder eller imellem Parcelhusene, og sammes Radio traffik..

Vi afprøver på godt og ondt hvad som borgerne i Kalundborg har oplevet, deres Langbølgesender som nu er slukket, så næsten da.

Det anvende samme frekvenser i kablerne var mere fordi Hybridnettet effektivt blev bremset tilbage i midt 80'erne. Hvilket også bremsede for Fibrene ud til os enkelte lejligheder/parceller.

Kort sagt Vi bør deles om tingene, men OK vil man holde hårdt imod hårdt ____

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet af: Ulle
Skrevet den: 20-Oktober-2011 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Zagadka Zagadka skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulle Ulle skrev:

Når du reelt intet tilføjer til tråden hvorfor svarer du så? Sandsynligheden for at nogen reagerer på din kommentar angående undertekster er betydeligt større hvis den ikke var begravet i et andet emne.

Indstråling kan aldrig være deres problem, og hvis man skulle holde sig væk fra frekvenser fordi der er andre der bruger den på en helt anden måde ville der være meget der holdt op med at virke. Forresten er det relevant at spørge hvem der mest ret til den, jeg tror YouSee sendte på den før DVB-T sendenettet også begyndte at bruge den.

Angående underteksterne så tvivler jeg på at det er YouSee der bestemmer det for det er en ændring af signalet, og der findes også HD kanaler med DVB undertekster. Teknisk tvivler jeg på at det overhovedet kan lade sig gøre, for de skal pakke signalet ud, indsætte undertekster i billedet og pakke signalet igen i real-time for at det ikke kan ses.
Og hvorfor svarer du så? Vi kunne blive ved.

Og som tilføjelse, så er jeg da bedøvende ligeglad som kunde, hvem der har skylden. SVT1 HD lå fint hvor den lå førhen, og så at flytte den hen på en frekvens hvor der kan være problemer pga. indstråling fra en bus eller noget DVB-T...

Print side | Luk vindue