recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Printer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPrinter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 451
Direkte link til dette indlæg Emne: Printer
    Sendt: 10-Januar-2005 kl. 01:21

Da jeg overvejer at udskifte mit store skrummel af en HP PSC500, der er en kombineret printer/ scanner/ kopimaskine, kunne jeg tænke mig  en mindre model, som har samme funktioner, men som også kan printe på medier. Er det muligt, eller er jeg så nødt til f.eks. at købe en Canon Pixma IP4000 plus en scanner?

Keld

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2005 kl. 01:31

Hej Keld

Ja, for udskrivning på CD og DVD så hedder det Canon.

En Canon IP4000 plus en scanner vil være en rigtig god løsning. Kan også anbefale Canons flatbed A4 scannere, de er ret gode.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2005 kl. 09:47

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Kan også anbefale Canons flatbed A4 scannere, de er ret gode.

Afhængig af behovet har Canon flere typer scannere. Min far købte en af deres tynde modeller (LiDE 40 tror jeg), blot skal du være opmærksom på, at du ikke kan scanne bøger med denne type scanner (LiDE teknologien). Problemet er, at emnet ikke belyses særlig kraftigt, så teksten ind mod ryggen af bogen bliver meget utydlig (faktisk ulæselig).

Til løse A4 ark, billeder mv. er den dog fin (faktisk rigtig god!).

/Lars

Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2005 kl. 14:02

Hej Lars og Lars.

Foreløbigt tak for svarene.

Jeg har lige set en annonce fra Computer City, hvor de har en Brother MFC 4820c Multifunktion med 7 funktioner. 13 cm. høj (HP'en er 27), til 999,-. Har I noget kendskab til den, så som antal farvepatroner, og om disse er med eller uden printerhoved. (Den findes ikke på Brothers hjemmeside, så det er vel en gammel model).

Aldi vil have 499,- for en Medion scanner, så man kunne jo overveje at tage både en Brother og en IP4000.

Keld

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2005 kl. 16:08

Hej Keld

Tja, det er svært at råde om

Det eneste er, at jo flere printere du har jo flere forskellige farvepatroner skal du investere i. Du ved sikkert, at det ikke er printerne som forretningerne tjener på - men på salget af patroner.

Til eksempel koster den Canon IP4000 som kan printe på CD/DVD medier kun en 12-1300 kr. Men et komplet sæt farvepatroner koster 500-550 kr. Ok, der er godt nok også mange patroner for en af de smarte ting ved IP4000 er at hver farve har sin egen patron, og det må være mere økonomisk i længden, men aligevel

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Keld Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2005 kl. 19:57

Hej Lars.

Du har da delvist ret, men nu gik mine betragtninger jo også bare på, at jeg kunne få en printer med 7 funktioner til under en tudse, i stedet for at give 500,- for en scanner, og med tre børn, kan jeg måske bedre undvære at kunne printe på medier, frem for at miste scannerfunktionen, hvis jeg beslutter mig for, at jeg kun vil have et apparat stående.

Men bortset fra det, hvordan er Brothers printere så?

Iøvrigt, den pris du nævner, er for originalblæk. Som Moulder skrev den 8/1 under "Opdateret anmeldelse af Canon printere" kan man hos www.printmore.dk få et sæt kompatible patroner for 136,-. Som HP-bruger har jeg altid brugt de pompatible, og har aldrig haft problemer.

Keld

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2005 kl. 21:11

Hej Keld

Oprindeligt skrevet af Keld Keld skrev:

Men bortset fra det, hvordan er Brothers printere så?

Canon IP4000 en almindelig printer til både papir & fotos.

En af dens finesser er at den kan printe kant-kant, dvs. at man f.eks. kan udskrive fotos direkte på 10x15cm papir. Man slipper for at skulle bruge saksen bagefter, smart hvis man har digital kamera og selv udskriver billederne.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu