|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
Jeg baserer min udtalelse omkring B855´s fortræffeligheder på flere ting . Bla hvad Samsung folkene selv ytrede på deres stand på KT-messen i oktober, - og på diverse test og udtalelser fra ikke midst Rasmus Larsen og OttoAV. Endeligt har min kammerat B855 i 58" ( - han kan forøvrigt slet ikke klare larmen og håber på en bytter !)
LG´s nye modeller har fået en lidt lunken anmeldelse på Flatpanels så vidt jeg husker - har ikke set dem selv, Men Rasmus Larsen er under alle omstændigheder bedre til at sammenligne og evaluere på TV, end jeg nogensinde bliver.
Nu er "lettere brugt" et relativt begreb. Men jeg formoder at Klubben har helt styr på hvilken stand deres demoprodukter har, - inden de langer dem over disken med garanti osv . .
Men jeg medgiver , at Samsung855 absolut har et uheldigt ry, som man skal være meget opmærksom på .
|
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
||
Hvem siger, at Tv'et har stået tændt 24/7 i et år? Det er vist noget i gætter, for det står vist ingen steder. For det første så går jeg da ikke ud fra, at man har et tv tændt efter lukketid? Måske et par få stykker, for at skabe blikfang, men alt andet lige er det da virkelig åndssvagt og unødvendigt, og penge lige ud af vinduet.
For det andet, hvem siger, at lige præcis den samme skærm har stået som demo i et helt år? Da jeg arbejdede i branchen, solgte vi og udskiftede løbende demo-modeller. At kalde en B855 for et skidt køb, er at gå langt over stregen. Så er man vist ikke interesseret i god billedkvalitet. Ja, den summer lidt, og kan have en smule retention, men man glemmer vist alle de positive ting som Tv'et har at byde på. Det kan ikke tælles på én hånd. Skærmen er desuden tæt på en Pioneer i billedkvalitet. Men nu kender vi ikke omstændighederne for køb. Hvis den virkelig har stået 24/7 i et år, ville jeg ikke købe den, men hvis omstændighederne er rigtige, og Tv'et ikke fejler noget, samt behandlet ordentligt, jamen så er sagen en anden. Redigeret af vasif - 22-April-2010 kl. 22:33 |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
havde slet ikke købt en demo og slet ikke en 855 som har lidt til retention og man ved ikke hvordan det er behandlet i en butik.
når man så kan få en g20 for 2500 mere. Måske ikke lige samme design. men sikkert et bedre billede. Skærmen er desuden tæt på en Pioneer i billedkvalitet. måske når vi taler farver, ellers ikke. Redigeret af xcardman - 22-April-2010 kl. 22:22 |
|||
![]() |
|||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
||
Så husker du helt galt. LG PK950 som Rasmus anmeldte, blev sendt på anbefalingslisten. Så helt ringe er den nok ikke, skal du se. Samsungs 855'er er såmænd også på listen.
On topic. 4000.- er helt ude i hampen. Godt det dobbelte er mere rimeligt, forudsat at den er blevet behandlet ordenligt. Jeg mener til gengæld ikke, at man kan tillade sig at tage 10K for en 1 år gammel demomodel.
|
|||
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
|||
![]() |
|||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
||
Njahh . . havde jo selv håbet på at LG´s nye var på niveau med Panasonic og Samsung . Men det fik jeg nu ikke just indtryk af via testen ?
|
|||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|||
![]() |
|||
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
![]() |
||
Et (i sagens natur) ikke helt upartisk indspark:
PS50B855 er stadig på en meget lille liste over skærme med den bedste tilgængelige billedkvalitet på markedet. Da der netop er tale om en demomodel har du alle muligheder for at teste om skærmen støjer mere end du kan acceptere, hvilket altid har været min hovedanke mod PS50B855. Hvis du er panisk med hensyn til hvor længe den har kørt, kan du sikkert få en behjertet medarbejder i demorummet til at gå i service menuen og se hvor mange timer skærmen har kørt - under alle omstændigheder vil det næppe være af nogen praktisk betydning.
Er der ikke nogen støj eller andre synlige skavanker er det billedmæssigt et fint køb, men prøv da at smide 10K på bordet med et tilbud om at du tager den med hjem lige nu - det kan jo være det virker.
|
|||
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|||
![]() |
|||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
||
Har du læst tests fra andre lande, bl.a. England og USA? De er ikke særlig imponerede af PK950/990, men er til gengæld glade for PK550/590 og 750/790. Chad Billheimer skriver bl.a. at 550'eren er på nogle punkter på niveau med G25, og endda bedre på nogle områder. Og selv om man har respekt for Rasmus Larsen, så er der andre kyndige personer derude.
|
|||
![]() |
|||
PhDream ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 737 |
![]() |
||
Det med Samsung folkenes udtalelser er en joke, ikke? Siden hvornår har reklamefolkene været ærlige omkring deres egne produkter? Jeg har respekt for de professionelle, både Otto og Rasmus, men jeg stoler mere på mine egne øjne og ører. Det kan være, at jeg var uheldig med det eksemplar af 58" B855, jeg havde hjemme i over en uge, men hvis jeg skal konkludere noget ud fra det ene eksemplar, er det, at dét tv er meget fejlfyldt. Den høje summen er det mindste af problemerne.
Her er vi nogenlunde enige. Der er selvfølgelig meget gyldige grunde til, at B855 har det uheldige ry. Jeg mener, at Samsung har lavet en ordentlig bommert, og det tv aldrig burde aldrig have set dagens lys. Du skal ikke være sikker på, at HFK har styr på standen af deres (demo)produkter.
|
|||
![]() |
|||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
||
Njahh...det er jo som sædvanlig som fanden læser bibelen. Nogle ting var den en tand dårligere til og andre ting en tand bedre. Buttom line var, at den blev anbefalet som et rigtig godt køb af Flatpanels, hvilket burde være et kvalitetsstempel. Så kan man selvfølgelig gradbøje alle de sædvanlige petitesser efterfølgende, hvis man gider det.
|
|||
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
|||
![]() |
|||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
||
det vi har set indtil videre er vil 1,5 skidt frem og et tilbage.
vi mangler stort set kun vt20 og nogle lcd modeller med local dimming.
så er glad for jeg gav 2000 mere sidste år for en pio krp, frem for en 855. så jeg ser frem til 2011 |
|||
![]() |
|||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
||
![]() |
|||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
europæiske/nordiske model af Samsungs C7000
tror nu ikke den er meget anderledes der er desværre gået 3D i den, efter min mening. har ikke meget tiltro en v20 bliver ret meget bedre end g20. men der kan da komme en overraskelse i 2010 et eller andet sted fra. Redigeret af xcardman - 23-April-2010 kl. 14:06 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |