Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12328
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 08:24 |
Jeg skal godt nok have 92".
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 08:37 |
Jonas Bojer skrev:
Men hvad Blu-ray benytter Joe nogle der ved det ???
|
Sidst jeg mødte ham, brugte han en Lexicon BD-30.
|
|
Jonas Bojer
Guld medlem
Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 08:46 |
Otto J skrev:
Jonas Bojer skrev:
Men hvad Blu-ray benytter Joe nogle der ved det ???
|
Sidst jeg mødte ham, brugte han en Lexicon BD-30. |
Bigture siger en Playstation og en OPPO 83
Andre bud?
Otto Hvilket lærred vil være bedst efter din mening til en Samsung SP-A900 og det skal være et JKP lærred ;o)
Hilsen Jonas Bojer
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 08:59 |
Han hár jo brugt en PS3, og en Lexicon BD-30 er jo netop en Oppo 83 i forklædning.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 09:01 |
Jonas Bojer skrev:
Bigture siger en Playstation og en OPPO 83 |
Han bruger Lexicon på udstillingerne, fordi Lexicon stiller udstyr gratis til rådighed for ham, men han er ret åben med at det er samme afspiller, og hvis du spørger Joe direkte, så plejer han at anbefale Oppo. Henrik (Bigture) ved hvad der står i Joe's egen biograf...
Når der ikke findes en "JKP Endorsed" afspiller, så er det primært fordi JKP modsat visse andre organisationer, ikke har til formål at sætte sit stempel på så meget udstyr som muligt for at score nogle licenskroner, JKP logoet står kun på udstyr som JKP rent faktisk har deltaget i udviklingen af, og som er opbygget ud fra JKP's anvisninger. Min opfattelse er at Joe har brugt mindre energi på at få lavet "sin egen" afspiller, simpelthen fordi en tilfredsstillende afspiller allerede findes. Han har brugt energi på lærred og projektor, fordi han mener at alt der findes på markedet iøvrigt, har åbenlyse mangler.
Jonas Bojer skrev:
Otto Hvilket lærred vil være bedst efter din mening til en Samsung SP-A900 og det skal være et JKP lærred ;o)
|
Jamen, så er der kun ét valg, og det er Da-Lite Affinity. Det findes i tre versioner, med forskellig gain, og gain vælges efter billedstørrelsen. Jeg har ikke lige størrelserne på rygraden der matcher SP-A900, men det har Henrik.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 09:03 |
Det skal iøvrigt lige siges at Stewart Studiotek 130 og Greyhawk også er lavet i samarbejde med JKP, men de samarbejder ikke længere.
|
|
Bruce
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 558
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 14:17 |
En fin lille Front Projection Screen Material Report i PDF format, hvor man har analyseret forskellige lærreder, deres gain og hvorvidt de er farveneutrale eller ej.
|
|
TommyBoy
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 16:18 |
du skal da have SP-L300 :-)
så er det slut med regnbuer, og svagt lys
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 18:38 |
TommyBoy skrev:
så er det slut med regnbuer, og svagt lys |
...og billedkvalitet.
|
|
Jonas Bojer
Guld medlem
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 21:29 |
Hmm endeligt svar er
As of my last discussion with him, it was the PS3
Hvis Joe bruge en PS3 vil jeg da ikke bruge en bunke penge på en BLU-ray afspiller hvad med den Pioneer 330 Laserdisken har kosefri til 3500 gør den et ordentligt billede? altså ikke crusker blacklevel som min Sony eller andet?
Hilsen Jonas Bojer
|
|
Jonas Bojer
Guld medlem
|
Sendt: 26-Januar-2011 kl. 22:03 |
Otto J skrev:
TommyBoy skrev:
så er det slut med regnbuer, og svagt lys |
...og billedkvalitet. |
Hehe der hoppede du på den Otto the boy sagde det jo for sjovt alle der kender lidt til billedkvalitet ved at LCD og DILA ikke fungere, det var jo en Joke.
Hilsen Jonas Bojer
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 09:12 |
Jonas Bojer skrev:
Hmm endeligt svar er
As of my last discussion with him, it was the PS3
Hvis Joe bruge en PS3 vil jeg da ikke bruge en bunke penge på en BLU-ray afspiller hvad med den Pioneer 330 Laserdisken har kosefri til 3500 gør den et ordentligt billede? altså ikke crusker blacklevel som min Sony eller andet?
Hilsen Jonas Bojer |
Så afhænger det vel af hvem der har sagt dét og hvornår "my last discussion with him" var. Sidst jeg talte med ham var på ISE sidste år, og da anbefalede han Oppo.
Iøvrigt skal man lige huske at Joe ikke tester alt på markedet. Han tester groft sagt dét som folk kommer rendende til ham med og vil have testet. Så når han anbefaler et bestemt produkt, er det ikke nødvendigvis ensbetydende med at der ikke findes andet der ville få hans anbefaling hvis han kendte til det.
|
|