recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pris på selector box
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPris på selector box

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Leviathan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2005
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: Pris på selector box
    Sendt: 03-November-2009 kl. 15:20

Da jeg har Yousee kabel-tv og ikke har indbygget DVB-C tuner i mit tv, vil jeg gerne investere i en digital modtagerbox til Yousee. Jeg har kigget lidt på diverse selector-bokse, men har svært ved at finde priser på dem fra TDC. Skal jeg købe en bestemt box for at bruge den til Yousee kabel? Og i alle tilfælde, hvor meget skal jeg betale for en egnet box (gerne uden HD, da jeg har HD-optager)?

Har fundet følgende auktion på QXL, som efter mine begreber virker som et ret godt tilbud - eller hvad siger I? Er det en god box - til prisen?
http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/tvfladskrme/tilbehr/sa gem-60-digitalmodtager/v/an586675600/

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 15:27
Sagem 60 sælges (NY vare) for 495 af YouSee, så denne QXL aktion er ikke noget specielt godt tilbud ("køb nu" er 500 for en brugt box!!).

Du skal ikke give mere end 200-300 kroner for en brugt Sagem60 (check DBA). Husk at Sagem60 kun kan bruges til MPEG2 kanaler, dvs. ingen MPEG4 og ingen HD kanaler.

Hvis du har en fladskærm, eller gerne vil se HD kanaler, kan du overveje Samsung 3106 ligeledes fra YouSee til 995 kr resten af året.

Redigeret af JesperLund - 03-November-2009 kl. 15:28
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 15:29

Ok, takker for hurtig repsons!

Måske jeg spørge lidt dumt, men hvilke af Yousees digitale kanaler er MPEG4? Og hvorfor sælger TDC en Sagem 60 med, når man ikke kan se deres HD-kanaler med den?

Jeg går ud fra at der findes tråde der forklarer hvilke TV der har en yousee-kompatibel DVB-C tuner indbygget - eller det er måske de fleste efterhånden?

Redigeret af Leviathan - 03-November-2009 kl. 15:32
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Leviathan Leviathan skrev:

Jeg går ud fra at der findes tråde der forklarer hvilke TV der har en yousee-kompatibel DVB-C tuner indbygget - eller det er måske de fleste efterhånden?

Hvis der står DVB-C og MPEG4 i specifikationerne, og hvis du køber en nordisk model (ingen parallelimport), bør der ikke være problemer.

De fleste 2009 modeller hos Sony, Samsung og Panasonic har DVB-C og DVB-T tuner med MPEG4 understøttelse.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 15:38

Måske jeg spørge lidt dumt, men hvilke af Yousees digitale kanaler er MPEG4? Og hvorfor sælger TDC en Sagem 60 med, når man ikke kan se deres HD-kanaler med den?

Sagem 60 er jo en ældre, men ganske fin boks. Men begrænsningerne ligger jo, udover det elektroniske indhold,  i at tilslutningen til TV´et alene sker via scart 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 15:38

Endnu engang tak. Har du også et bud på mine 2 andre spørgsmål? Så skulle jeg være dækket ind for denne gang :-)

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Sagem 60 er jo en ældre, men ganske fin boks. Men begrænsningerne ligger jo, udover det elektroniske indhold,  i at tilslutningen til TV´et alene sker via scart 

Ok, så det vil sige, at jeg reelt ser på analogt billed/lyd, der bare er konverteret i boksen fordi der kun kan tilsluttes med scart? Omend det vel er en del bedre kvalitet end alm. analog

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 15:51

Jeg kan ikke svare på YouSee's vegne, men de har formentlig et lager af Sagem60 som de ligeså godt kan sælge ud af. Jeg tvivler på at der produceres nye Sagem60'er (Men der vil være rigeligt med brugte på DBA i de kommende år; jeg vil tro at der findes omkring 50.000 Sagem60'er i de danske hjem, og de er købt af first-movers til digitalt TV, og disse personer opgraderer først til HD boxe).

For folk med billedrørs-TV (de findes stadig!!) er det en glimrende box. Den bruger også kun 8W i strøm, mens Samsung 3106 er 15-20W (er ikke helt sikker på 3106, men Sagem60 har jeg målt på).
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Har du solgt din siden du fremhæver begrænsningerne...

Men vi er helt enige: til 200-300 kr er den fin til prisen.
Til top
Esmis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2008
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 16:00

Sagem60 giver klart bedre billede på billedrørs-TV end det alm. analoge signal, også selv om den kun er tilsluttet med scart. Jeg havde det i mit gamle TV, før jeg fulgte bølgen og købte nyt TV med indbygget tuner :-)

Som de andre skriver skal du højst ud og give 200-300 kr. for brugt Sagem. Ellers kan du lige så godt købe en Samsung, der er også scart ud hvis du ikke har hdmi indgang på TV'et.

Til top
grobmad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-November-2009
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 16:45
Nu er You See jo igang med at udskifte alle gamle Sagem 60 boxe gratis til de kunder der har betalt box leje

Så der vil blive en masse boxe som vil blive smidt ud eller sat til salg jeg vil tro at en sagem box burde kunne købes for 100 kr inden længe
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 17:35

Måske jeg spørge lidt dumt, men hvilke af Yousees digitale kanaler er MPEG4?

Mig bekendt bruger YouSee kun MPEG-4 til deres HD kanaler, hvorimod f.eks. de nye kanaler DR K og DR Ramasjang, som sendes i MPEG-4 luftbårent via DVB-T, er omkodet til MPEG-2 hos YouSee.

Jeg har dog ikke mulighed for selv at tjekke på mit tv, hvad der er hvad (ud over opløsning).

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu