|
priser på elektronik |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Vilstrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2008 Status: Offline Point: 1010 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-November-2013 kl. 19:59 |
Hej.
Jeg har gået lidt og tænkt på, hvad elektronik taber af værdi når det skal sælges som brugt. Derfor kunne jeg godt tænke mig, at høre jeres mening.
Min personlig mening er, at hvis modellen stadig kan skaffes i butikkerne så kan man god forlange en lidt højre pris end hvis modellen var udgået, hvis det skal sælges som brugt. Men er modellen derimod udgået og skal sælges, så der 50% af ny prisen på varen - slevfølgelig har standen på varen også en betydning. Dog mener jeg, at hvis varen er så ny at der stadig er garanti på så kan man godt forlange at sælge den til en lidt højre brugt pris - på den betingelse at varen stadig kan skaffes i butikkerne, ellers vil jeg mene at der skal 45-50% af ny prisen også selvom at der garanti, men varen findes ikke mere butikken, da der kommet en nyt produkt som er bedre og derved kan man ikke forvente en høj brugt pris. Men hvad mener i andre?
|
|
![]() |
|
Anders S ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2013 Sted: Ballerup Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det varierer, udbud og efterspørgsel gælder også ved brugte varer.
|
|
Med Venlig Hilsen
Anders |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Der kan ikke opstilles faste regler. Een ting er udbud og efterspørgsel. En anden er features, fx er en atv2 mere værd end en atv3, selvom atv2 ikke er butikkerne mere.
|
|
![]() |
|
joze ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-December-2007 Status: Offline Point: 127 |
Enig med Anders. Det er meget svært at opstille generelle regler. Tag fx. Apple produkter. Der er der stort set ingen af dine tommelfingerregler der gælder. De oppebærer ekstremt høje brugtpriser for nyere ting og selv om der er tale om lidt ældre ting kan prisen sagtens være over 50% af nypris.
Når det så er sagt, så har de fleste herinde en ret god mavefornemmelse af hvad elektronik skal koste, Apple eller ej.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
Jeg vil sige at det kommer an på mærket. Næsten ingen elektronik kører med samme model i tre år, så alene derfor tabes der meget værdi.
Men hvis man ser på en to år gammel iPhone og en to år gammel Samsung Galaxy, som kostede næsten det samme som ny, så er Samsung faldet meget mere end iPhone. Så nogle mærker holder prisen bedre emd andre. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |