|
Prisfald på tv i 2017? |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Forfatter | |
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@ Kampus
" Samsung ville jeg slet ikke ha inde i mine overvejelser." Havde ellers overvejet KS 7005 / 8005,mener du ikke de billed mæssig er på højde med en Panasonic / LG i en 55" udgave.Havde ellers læst en masse rosende ord om Panasonoc,men kan også se ar nogle steder hen vises til en forældet software,men det er måske blevet bedre. Mvh. |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
Softwaren på Panasonic er ikke blevet bedre. Tværtimod er Firefox OS platformen, som Panasonic bruger, blevet helt droppet (af Mozilla), så det er en platform fanget limbo i nogle år indtil app-udviklerne vælger at lukke for det varme vand. Men uanset hvilken skærm du vælger, så køb en ekstern boks i stedet. Meget bedre løsning med flere apps, bedre brugeroplevelse og så kan du udskifte den løbende. Nyere bokse kan også tænde og slukke tv'et via HDMI.
LG'en har nogle andre fordele / ulemper end de tre andre fra Samsung, Sony og Panasonic, som du har kig på. Det skyldes, at den bruger IPS LCD-panel. I praksis kan det oversættes til bredere betragtningsvinkler, men synligt svagere sort/kontrast.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
Helt enig - i mine øjne er det galimatias at købe TV efter SmartTV funktionerne. Der vil altid kunne fås bedre alternativer i eksterne bokse, som også opdateres oftere. Ja, jeg ved godt at det er en ekstra fjernbetjening, eller at WAF sænkes en smule, men hellere et godt TV med en lorte SmartTV del, end et lorte TV med en OK SmartTV del.
|
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
Tak for dit svar . Jeg har en 5 år gammel 40" Sony EX model,som jeg synes er blevet lidt langsom i menuerne ,og havde en ide om at når man fik en nyere smart TV med alle de apps der kan bruges i dag så kørte det bare. Nu skriver du at man skal købe en extra boks,virker det ikke det der indbygget i de forskellige tv. Det jeg mest skal bruge tvet til er DR / Boxer en Bluray film og muligvis noget streamning fra Tv 2 og lignende. Jeg bruger Chomecast i dag til lidt Netflix og You tube,men havde en ide om at det ville nemmere med en app på sit Tv, Havde en ide om at denne tv selv om der er skrevet meget negativ om Samsung kunne være en mulig løsning. https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/uhd-tv-led-tv/samsung-ue55ks7005-suhd-tv/ Mvh. |
|
![]() |
|
@ zulfo.
Helt enig - i mine øjne er det galimatias at købe TV efter SmartTV
funktionerne. Der vil altid kunne fås bedre alternativer i eksterne
bokse, som også opdateres oftere. Har du et godt bud på en boks ?? Ja, jeg ved
godt at det er en ekstra fjernbetjening, eller at WAF sænkes en smule,
men hellere et godt TV med en lorte SmartTV del, end et lorte TV med en
OK SmartTV del.
Mener du dermed at Panasonic slår Samsung på den del ?? Mvh. |
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
Smart TV er ikke specielt hurtige og desværre halter kataloget af apps også. Producenterne har historisk skiftet platform hvert 2-3. år og så efterlades de gamle modeller til at rådne - de opdateres ikke til ny platform. TV2 Play's app til Smart TV er generelt ikke særlig godt. Netflix er OK. YouTube er ikke en god oplevelse på nogen tv-skærm efter min mening, da det er så svært at indtaste tekst. Chromecast/Airplay er nemmere til YouTube efter min mening. Apps fjernes også løbende på producentens præmisser. Jeg samlede lidt op på nogle af alle møgsagerne om Smart TV her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1474020238 Jeg kan varmt anbefale Apple TV4 som alternativ. Lynhurtig og mangfoldigt app-katalog, der udvides konstant. Ulempen er, at den pt. ikke klarer 4K og HDR, men mon ikke der kommer en ny version snarest.
|
|
|
|
![]() |
|
Herhjemme har vi faktisk oplevet det modsatte. Højere WAF - mere simpel løsning. Tv-fjernbetjeningen er røget i skuffen og Apple TV4, PS4 Pro og Xbox One S er alle sat op til at tænde/slukke/HDMI-skifte tv-skærmen. Så har vi kun 1 remote (fra Apple TV) og griber spilcontrollerne, når konsollerne skal i gang. Det forudsætter, at ens tv-skærm har HDMI CEC-styring (har alle nyere TV) samt at man ikke længere har tv-kanal-signal (det har vi ikke). Vi gør det med et LG TV. webOS-platformen der er indbygget heri er da godt nok en af de bedre, men jeg må nok erkende, at jeg synes hele bevægelsesstyringen er ret pjattet. Det kommer jeg aldrig til at bruge.
|
|
|
|
![]() |
|
Jeg havde på et tidspunkt en WD TV Live,som jeg bestemt ikke husker som en hurtig starter,tvært i mod.
Så derfor min ide med at købe et TV med indbyggede apps ,hvilket jeg så kan forstå ikke er så SMART ![]() Så jeg kan godt udvide min søgning til både Panasonic / Sony TV også . Mvh. |
|
![]() |
|
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Vi har en hjørnesofa med chaiselong i modsatte hjørne (så den nærmest er som et u. Jeg sidder 4 m fra skærmen og når vi gerne sidde i hvert hjørne og ser tv er det så et problem med et VA-panel som på KS7005?
|
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
Det kommer an på, hvor bred sofaen er....
Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Hvis det er en almindelig størrelse sofa (3-5 personer) så er det intet problem.
|
|
![]() |
|
Basknudsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1341 |
Det er nærmere denne str. dog med et ekstra sæde i midten.
Redigeret af Basknudsen - 01-Februar-2017 kl. 19:42 |
|
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |