|
Prisfald på tv i 2017? |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Forfatter | ||
PPD77 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 257 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er som sådan enig i hvad du skriver. Kan også kun sige hvad jeg oplever når jeg kigger på tv'ene i Hifi Klubben. Jeg tænkte det er måske fordi jeg kommer fra en anden skærm type i form af LCD, men havde en kollega med dernede som konstaterede den samme uskarphed og han kommer fra en Pana plasma. Mener de kørte Stofa tv signal dernede og det er også det jeg kører derhjemme. Men på min Sony LCD derhjemme ser jeg ikke de her uskarpheder. Og det var jo iøvrigt ikke kun på OLED, men også på f.eks. XD93. Min eneste bud er er at opskaleringen af tv signal til 4K ikke er god nok...
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Nu kan Philips sagtens have en helt anden tuner/billedmotor end LG. Men AVForums har netop testet Philips OLED, og afliver flere af de spøgelser,der har været en tendens til i en del tråde. De roser den for at være meget overbevisende på både alm TV signal ( - også SD ! ), samt til gengivelse af fodbold . Philips OLED er vel at mærke med LG' s 2016 panel . . .
Redigeret af Lennon - 09-Februar-2017 kl. 16:55 |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
|
Synets magt trumfer selvfølgelig teorien. Jeg undres bare for det er ikke noget, som jeg personligt kan genkende baseret på mine erfaringer. Sammenlignet med både HD LCD-tv og HD plasma-tv løfter LGs 4K OLED generelt SDR-kilder synligt. Ikke pga. opskalering, men gennem de bedre billedparametre i panelet. Jeg ser dog vel og mærke ikke interlaced indhold. Det er nogle år siden, at jeg sprang fra flow-tv.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
PPD77 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 257 |
|
Ok...det forklarer måske en del at du ikke ser flow-tv. Langt de fleste tv kanaler\udsendelser er vel temmeligt hårdt komprimeret. Måske opskaleringen til 4K for alvor afslører det dårlige signal\kvalitet som kanalerne bliver sendt ud i...
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4704 |
|
Det kunne i hvert fald have noget at sige. Jeg ser dog omvendt ofte streaming, der til tider godt kan være hårdt komprimeret.
|
||
|
||
![]() |
||
2jur ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
|
Rasmus når du nu tester tv, syntes jeg
det ville være en god ide også at teste flow tv.
Det er trods alt det de fleste folk
ser.
|
||
![]() |
||
MfedeN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2016 Status: Offline Point: 108 |
|
Jeg var i HIFI-klubben forleden, og mit indtryk var, at indholdet ikke var imponerende på en eneste skærm i butikken. Min kammerats B6 står i hvert fald meget pænere med viaplay, hvilket det ikke burde.
Jeg ved ikke hvad de har gang i mht. kvaliteten i HIFI-klubben, men mit eget signal fra Parknet er i hvert fald væsentligt bedre. PPD77: Har du overvejet at købe TV'et for at afprøve det hjemme hos dig selv? Det ville jeg nok gøre, hvis du kan overskue besværet. |
||
![]() |
||
|
Det gør jeg også via DVB-S2 og DVB-T2. Jeg bruger det bare ikke i privaten på daglig basis.
|
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Lige her ville det have betydning at teste med kabel TV med de mange 1080i kanaler, om TV'et de-interlacer ordentligt. |
||
![]() |
||
|
Har overvejet at købe det, med mulighed for så at returnere det. Men det er bare lidt bøvlet at skulle returnere et 65"..:-) Og så er det bare også lidt svært at overbevise sig selv om at det er i orden når man ser det man ser nede i butikken. Og ja...jeg havde også samme oplevelse med flere af de andre 4K skærme i Hifiklubben. Den eneste som for alvor imponerede mig var ZD9. Jeg har så oplevet en som købte Sony XD93 og han oplevede nøjagtig samme uskarphed efter han fik den hjem, som han så nede i butikken. Så alt i alt har jeg lidt svært ved at overbevise mig selv om at det bliver i orden når jeg får skærmen hjem..:-) Lige nu afventer jeg nok lige og ser hvad 2017 modellerne kan...
|
||
![]() |
||
|
Enig, men der er ikke kabel-tv-signal ind i bygningen. Hverken fra YouSee eller andre.
|
||
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Kunne man tjekke det med en DVD afspiller? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |