recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Priskrig på Samsung 46" UE46F8005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Priskrig på Samsung 46" UE46F8005

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Interessant er det dog, at de skriver, at skal det finansieres i butikken koster det 10.999 kr., så det kan godt være, at det er rente- og gebyrfrit, men det koster så pludselig 1.200 kr. mere.

Sådan er det altid. Du kan ikke få de 'gode' tilbud finansieret gratis, hvilket vel også er fair nok.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10523
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Tror næppe i skal forvente lavere pris medmindre Bilka og El-mutanten vil tabe endnu flere penge på den

Du mener da ikke seriøst, at der er nogen som taber penge på salg af dette TV?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af aznhandles aznhandles skrev:

Oprindeligt skrevet af dktipe dktipe skrev:

Og så er Bilka gået ned til 9499 kr. De vil åbenbart være billigere end Elgiganten.

Spændende at se om de også går med ned. 

Mvh Tim 

VILDT! Let the war begin!
Elgiganten behøver ikke at nedsætte prisen, da de tilbyder prisgaranti alligevel. Medmindre konkurrenterne dumper prisen drastisk..

46' modellen kostede normalt 14999,- da den først kom ud i Ultimo Marts.

El-Giganten skider på prisgarantien. Det er kun halvanden uge siden, at jeg var forbi El-Giganten i Tilst ved Århus for at høre, om de ville matche prisen på UE40F8005, som Fona på det tidspunkt som eneste havde til kr. 9499. Der fik jeg at vide, at det ville de ikke. Hvis jeg ville have tv'et til den pris, så kunne jeg købe det i Fona. Tja, der mistede de jo så et salg...
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 09:57
Sælgeren har haft en dårlig dag. Jeg får altid matchet priser med andre danske internet sider i Elgiganten.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 10:02
Muligt... Men ham sælgeren jeg havde fat i spurgte chefen mens jeg stod ved siden af. Synes det var ret dårlig stil og mere end et tabt salg, så har de tabt goodwill hos mig.

At jeg så senere blev kontaktet per mail, efter jeg brokkede mig til kundeservice, hvor man gerne ville prismatche, var for lidt og for sent. Har ellers altid været glad for at handle i El-Dværgen...

Redigeret af azrael - 01-August-2013 kl. 10:03
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 10:18
Sådan er det, jeg er også gået forgæves da jeg skulle ha Starwars boxen. Måtte så tage i Bilka istedet.
Til top
felix29 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér felix29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Prospect Prospect skrev:

Interessant er det dog, at de skriver, at skal det finansieres i butikken koster det 10.999 kr., så det kan godt være, at det er rente- og gebyrfrit, men det koster så pludselig 1.200 kr. mere.

Sådan er det altid. Du kan ikke få de 'gode' tilbud finansieret gratis, hvilket vel også er fair nok.

Elgiganten har sikkert en "kurs 96%" med Ekspres Bank. Hvilket er meget normalt mellem forretninger og udlåns firmaer.
Så det er sikkert årsagen til at de ikke vil lave rentefrit på deres internet priser.

Samsung PS50C685
Pioneer VSX-421-K
PS3 (harmony adapter)
WD TV Live
Scandyna MICROPOD+SUB (MP SE som center)
Logitech Harmony 555 (til at styre det hele)
Pris billigt setup.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 10:39

HiFi-Klubben er gået med på tilbuddet.

Glimrende eksempel på at konstant ændring af trådens titel er noget rod.

Dette indlæg er baseret på trådens oprindelige titel, og ikke den nuværende.
Til top
Mortenhans89 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-August-2013
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenhans89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Tror næppe i skal forvente lavere pris medmindre Bilka og El-mutanten vil tabe endnu flere penge på den

Flemming

Du kender åbenlyst ikke markedet, når du siger det der. Der er rigtig mange fjernsyn der er presset så meget i pris pga. konkurrencen kæderne/butikkerne imellem, at de rent faktisk taber penge på at sælge dem.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10523
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Mortenhans89 Mortenhans89 skrev:

Flemming
Du kender åbenlyst ikke markedet, når du siger det der. Der er rigtig mange fjernsyn der er presset så meget i pris pga. konkurrencen kæderne/butikkerne imellem, at de rent faktisk taber penge på at sælge dem.

Jeg tror ikke de er så dumme i hverken Bilka eller Elgiganten, at de ikke bare undlader at indkøbe dette TV hvis det skal sælges med tab.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Mortenhans89 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-August-2013
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mortenhans89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 11:00

Flemming

Jeg tror ikke de er så dumme i hverken Bilka eller Elgiganten, at de ikke bare undlader at indkøbe dette TV hvis det skal sælges med tab.

Flemming

Så må du tro om igen. Du kan da ikke bare undlade at indkøbe det fjernsyn der er allermest hype omkring, og som der er størst priskrig på. Det ville jo også lyde mærkeligt hvis der kom en kunde ind i fx Bilka og ville have Samsungs 8-serie, og man så får at vide, at den forhandles ikke. Det får da Bilka til at fremstå dårligt, at de ikke forhandler topserien fra Samsung.
Jo, der sælges MANGE fjernsyn rundt omkring i Danmark med tab på. Tro det eller ej.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 11:03

Flemming

Du kender åbenlyst ikke markedet, når du siger det der. Der er rigtig mange fjernsyn der er presset så meget i pris pga. konkurrencen kæderne/butikkerne imellem, at de rent faktisk <SPAN style="LINE-HEIGHT: 1.4">taber penge på at sælge dem.</SPAN>

Flemming

Det kan jeg så fortælle dig at de er. Da jeg skulle købe et tv i sin tid, henvendte jeg mig til en kamerat, som må sælge til indkøbsprisen plus moms, til sine venner. Det endte med, at blive 500kr dyrere end den ikke-tilbudspris som den stod til! Det skal siges at det var et Sony ex721 til en pris af ca 6400kr på daværende, altså ikke et highend tv.

Men da jo spurgte hvad der lige skete her, oplyser han mig, at det er det typiske billede ved salg af tv. Hvorfor troede jeg egentligt at alle sælgerne prøver at sælge dvd/bluray afspillere, beslag skærmrens, forsikringer og multiremotes?

Så jo, de er så "dumme"
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu