recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Priskrig på Samsung 46" UE46F8005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Priskrig på Samsung 46" UE46F8005

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Allan m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 17:10
Det kunne være fedt , hvis de gøre det :-)
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Point: 964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 19:45
Der har været flere priskrige mellem Bilka og Elgiganten, eks på Sony Play st. Hver gang vinder Bilka for de fortsætter ned, tab eller ej.
Er man hurtig ved havelågen kan man gøre en god handel inden priserne normaliserer sig igen.
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Tror næppe i skal forvente lavere pris medmindre Bilka og El-mutanten vil tabe endnu flere penge på den

Du mener da ikke seriøst, at der er nogen som taber penge på salg af dette TV?

Flemming

Nu er tråden jo blevet gammel og du har fået dit svar fra andre ser jeg. Jeg kan/vil intet bevise men har forbindelser i branchen og kan love dig det er sådan. Var det min butik der skulle følge bilka og el-mutanten meldte jeg udsolgt til krigen var ovre! Faktisk allerbedst ikke at sælge tv. Spørg du bare hvilken som helst der har noget med den slags at gøre.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2013 kl. 22:27

Tror næppe i skal forvente lavere pris medmindre Bilka og El-mutanten vil tabe endnu flere penge på den

Flemming

Nu er tråden jo blevet gammel og du har fået dit svar fra andre ser jeg. Jeg kan/vil intet bevise men har forbindelser i branchen og kan love dig det er sådan. Var det min butik der skulle følge bilka og el-mutanten meldte jeg udsolgt til krigen var ovre! Faktisk allerbedst ikke at sælge tv. Spørg du bare hvilken som helst der har noget med den slags at gøre.

Ovenstående kan bekræftes!

M.v.h.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10523
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Flemming

M.v.h.
Det hænger da ikke rigtig sammen med dette som du skrev tidligere: "I dag skal man påregne en avance på mellem 300 og 800,- på salg af tv, hvis man vil påregne at være blandt de billigste. Og jo, det gælder også på tv til 10.000+!!"

Tænk på at både Bilka og Elgiganten er så store, at de kan købe ind i store mængder med tilsvarende store rabatter.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 10:06

M.v.h.

Det hænger da ikke rigtig sammen med dette som du skrev tidligere: "I dag skal man påregne en avance på mellem 300 og 800,- på salg af tv, hvis man vil påregne at være blandt de billigste. Og jo, det gælder også på tv til 10.000+!!"

Tænk på at både Bilka og Elgiganten er så store, at de kan købe ind i store mængder med tilsvarende store rabatter.

Flemming

Det hænger da ganske fint sammen! Selvom man køber ind i større partier, er der grænser for, hvor meget mere rabat man kan opnå. Og selvom du skulle kunne opnå en 1.000,- bedre indkøbspris, på et tv til 12.000,-, så er det stadig pist borte, når en priskrig betyder at tv'et pludselig sænkes med 1.000,- til 1.500,-

M.v.h.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10523
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 10:28

M.v.h.

Flemming

Det hænger da ganske fint sammen! Selvom man køber ind i større partier, er der grænser for, hvor meget mere rabat man kan opnå. Og selvom du skulle kunne opnå en 1.000,- bedre indkøbspris, på et tv til 12.000,-, så er det stadig pist borte, når en priskrig betyder at tv'et pludselig sænkes med 1.000,- til 1.500,-

M.v.h.

Nej, det hænger da overhovedet ikke sammen, at du først skriver en avance på 3-800 kr. hvis man vil være blandt de billigste, og når man så er det, så mener du pludselig at der bliver tale om et tab.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 10:47
Er det ikke bare gætterier? Kan man drive forretning med kalkuleret tabsgivende varer på hylderne? Svaret må være et sted ude i tågerne, vi ved det ikke, og kan heller ikke få det bekræftet, da det er forretningshemmeligheder.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er det ikke bare gætterier? Kan man drive forretning med kalkuleret tabsgivende varer på hylderne? Svaret må være et sted ude i tågerne, vi ved det ikke, og kan heller ikke få det bekræftet, da det er forretningshemmeligheder.

Det burde ikke være nogen hemlighed for nogen, alle som har haft det mindste med handel at gøre, bør vide at det er en helt almindlig praksis - Det er der hverken tåger eller gætterier over, det er et faktum.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 11:32
Gynger og karruseller...
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Det burde ikke være nogen hemlighed for nogen, alle som har haft det mindste med handel at gøre, bør vide at det er en helt almindlig praksis - Det er der hverken tåger eller gætterier over, det er et faktum.

Så flaskedrengen ved det også...
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 16:20

Muligt jeg misforstår dit inlæg, men en butik som Bilka forventer vel at man køber andet med, når man nu alligevel er derude. 

F.eks. var min far og jeg derude. Vi købte hver et Samsung  F8005 da det kostede 9500kr. Min far tog så lige en (billig) bluray-afspiller med, som de havde liggende samme sted. Desuden manglende han også et HDMI-kabel. Det valgte vi så at købe i AV-Connection der alligevel lå på vejen hjem og der blevet sparet hele 60krLOL¨

Sammenlagt blev det desuden til 390 guldmærker haha. 

Anyway pointen er vel bare at Bilka sagtens kan lave tilbud på en varer de ikke tjener på, i håb om at folk, som min far, køber andet med - han er nok næppe den enesteTongue

Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu