recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Priskrigen er i gang!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPriskrigen er i gang!

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Jeg har købt et Pana 42PX80 af EL24, og det er fra autoriseret sælger. Hele forløbet med dem, fra bestilling til levering var rigtig godt.
Sjovt de så får lov til at sælge så relativt meget under "listeprisen"Confused

FYI så er det ikke et spørgsmål om at "give lov". Producenter, eller for den sags skyld grossister/importører, må ikke diktere bindende videresalgspriser på deres varer. Det kaldes konkurrencelovgivning...

Nu er det du skriver omkring konkurrencelovgivningen bestemt ikke noget nyt for mig. Men et er lovgivning, noget helt andet er praksis.

Jeg håber at du har ret, men det er bestemt ikke det jeg høre fra rigtigt mange autoriserede forhandlere, næsten uanset det fabrikat som forhandlesSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 18:16

Jeg har købt et Pana 42PX80 af EL24, og det er fra autoriseret sælger. Hele forløbet med dem, fra bestilling til levering var rigtig godt.

FYI så er det ikke et spørgsmål om at "give lov". Producenter, eller for den sags skyld grossister/importører, må ikke diktere bindende videresalgspriser på deres varer. Det kaldes konkurrencelovgivning...

Nu er det du skriver omkring konkurrencelovgivningen bestemt ikke noget nyt for mig. Men et er lovgivning, noget helt andet er praksis.

Jeg håber at du har ret, men det er bestemt ikke det jeg høre fra rigtigt mange autoriserede forhandlere, næsten uanset det fabrikat som forhandlesSmile
Ja ja, nu er der jo også andre der sælger betydeligt under "listepriserne". De går bare stille med dørene. LOL
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
NN1123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Maj-2009
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Ja ja, nu er der jo også andre der sælger betydeligt under "listepriserne". De går bare stille med dørene. LOL
Hvem er så det ??? WinkWink
Samsung UE55ES8005
Panasonic DMP-BDT300
Pioneer SC-LX85
B&W CM9
B&W CMC2
B&W CM5
B&W ASW10
PS3
Boxee Box
Synology DS1812+ 24TB

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 18:33
Bla "Tape Connection" solgte under listeprisen - og gik rabundus  . . ! 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af NN1123 NN1123 skrev:

Hvem er så det ??? WinkWink
Sorry, det røber jeg ikke, for det har jeg givet mit ord på. Når jeg f.eks får et virkeligt hammertilbud (eller mindre godt tilbud), og forhandleren ikke ønsker, at det "kommer ud", så holder jeg pænt min bøtte med det. I hvert fald hvor jeg fik tilbudet fra. Jeg har ingen interesse i, at give en forhandler problemer. Slet ikke, hvis jeg får en bedre pris end de fleste. Wink

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

De købte for meget ind som folk ikke ville købe. Specielt fladskærme. Eller tager jeg fejl?

JVC X3
?
?
?
?
Til top
NN1123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Maj-2009
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 18:50
Det er også helt fair, men du må godt skrive en PM hvis du snakke med forhandler, og han vil sælge en 65" med afspiller.....!!!!Tongue
Samsung UE55ES8005
Panasonic DMP-BDT300
Pioneer SC-LX85
B&W CM9
B&W CMC2
B&W CM5
B&W ASW10
PS3
Boxee Box
Synology DS1812+ 24TB

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af NN1123 NN1123 skrev:

Det er også helt fair, men du må godt skrive en PM hvis du snakke med forhandler, og han vil sælge en 65" med afspiller.....!!!!Tongue
Sorry. Jeg ville jo gerne, men, det går desværre ikke. Det bedste ville selvfølgelig være hvis der skulle være nogle forhandlere eller sælgere herinde som ville sende dig en PM'er med deres tilbud. Du kunne jo bede om det i din signatur.

Redigeret af Firebird - 26-April-2010 kl. 18:55

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 18:58

De købte for meget ind som folk ikke ville købe. Specielt fladskærme. Eller tager jeg fejl?

De bekendtgjorde at det hovedsagligt var fladskærme som var skyld i den triste udgang. Og det må kort fortalt være fordi,at de købte for dyrt og solgte for billigt . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 19:01
@ Firebird:

Du skriver det samme som ham den anden fra LG-tråden. Han fik også "gode priser", men ville hverken ud med hvad priserne var, eller hvor han fik dem henne.

Hvad er pointen i, at fortælle alle os andre, at du får de "gode priser"? Vil du fremstå som en god forhandler? Vil du skille dig ud? Vil du være noget særligt?

Når folk skriver som jer to, går jeg automatisk ud fra, at det hele er løgn, eller at varerne er varme. Hvofor skulle der ellers være så meget hemmelighedskræmmeri omkring det? Igen, hvorfor overhovedet bringe det på banen? Der er jo ingen beviser. Men tillykke med de "gode priser".
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 19:05

De bekendtgjorde at det hovedsagligt var fladskærme som var skyld i den triste udgang. Og det må kort fortalt være fordi,at de købte for dyrt og solgte for billigt . .
De købte for meget ind. Det er dyrt, at have et lager af produkter som folk ikke ligefrem er hidsige efter at købe. Derfor er der mange netbutikker der har et meget lille lager. Tit har de slet ikke den ene og anden fladskærm eller andre produkter på lager, men, køber hovedsageligt ind efter de bestillinger de får af deres kunder. Det holder deres udgifter nede på et minimum.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

@ Firebird:

Du skriver det samme som ham den anden fra LG-tråden. Han fik også "gode priser", men ville hverken ud med hvad priserne var, eller hvor han fik dem henne.

Hvad er pointen i, at fortælle alle os andre, at du får de "gode priser"? Vil du fremstå som en god forhandler? Vil du skille dig ud? Vil du være noget særligt?

Når folk skriver som jer to, går jeg automatisk ud fra, at det hele er løgn, eller at varerne er varme. Hvofor skulle der ellers være så meget hemmelighedskræmmeri omkring det? Igen, hvorfor overhovedet bringe det på banen? Der er jo ingen beviser. Men tillykke med de "gode priser".
Jeg er IKKE selv en forhandler, men, der er forhandlere som vil undgå problemer når de giver en kunde et tilbud som ikke er "normalt". Dette gælder især autoriserede forhandlere. Og, lad være med at forveksle mig med ham fra LG tråden. Jeg prutter ALTID om prisen. Hvis prisen på en vare hos den ene forhandler ikke er god nok, så køber jeg bare hos en anden forhandler der giver mig en bedre pris.

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu