Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 18:12 |
Søren Ingemann skrev:
FYI så er det ikke et spørgsmål om at "give lov". Producenter, eller for den sags skyld grossister/importører, må ikke diktere bindende videresalgspriser på deres varer. Det kaldes konkurrencelovgivning...
|
Nu er det du skriver omkring konkurrencelovgivningen bestemt ikke noget nyt for mig. Men et er lovgivning, noget helt andet er praksis.
Jeg håber at du har ret, men det er bestemt ikke det jeg høre fra rigtigt mange autoriserede forhandlere, næsten uanset det fabrikat som forhandles 
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 18:16 |
Hother skrev:
Søren Ingemann skrev:
FYI så er det ikke et spørgsmål om at "give lov". Producenter, eller for den sags skyld grossister/importører, må ikke diktere bindende videresalgspriser på deres varer. Det kaldes konkurrencelovgivning...
|
Nu er det du skriver omkring konkurrencelovgivningen bestemt ikke noget nyt for mig. Men et er lovgivning, noget helt andet er praksis.
Jeg håber at du har ret, men det er bestemt ikke det jeg høre fra rigtigt mange autoriserede forhandlere, næsten uanset det fabrikat som forhandles  |
Ja ja, nu er der jo også andre der sælger betydeligt under "listepriserne". De går bare stille med dørene.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
NN1123
Junior bruger
Oprettet: 14-Maj-2009
Point: 35
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 18:25 |
Firebird skrev:
Hother skrev:
Søren Ingemann skrev:
|
Jeg håber at du har ret, men det er bestemt ikke det jeg høre fra rigtigt mange autoriserede forhandlere, næsten uanset det fabrikat som forhandles  | Ja ja, nu er der jo også andre der sælger betydeligt under "listepriserne". De går bare stille med dørene. 
|
Hvem er så det ??? 
|
Samsung UE55ES8005 Panasonic DMP-BDT300 Pioneer SC-LX85 B&W CM9 B&W CMC2 B&W CM5 B&W ASW10 PS3 Boxee Box Synology DS1812+ 24TB
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 18:33 |
Bla "Tape Connection" solgte under listeprisen - og gik rabundus . . !
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 18:34 |
NN1123 skrev:
Firebird skrev:
Hother skrev:
Søren Ingemann skrev:
|
Jeg håber at du har ret, men det er bestemt ikke det jeg høre fra rigtigt mange autoriserede forhandlere, næsten uanset det fabrikat som forhandles  | Ja ja, nu er der jo også andre der sælger betydeligt under "listepriserne". De går bare stille med dørene. 
|
Hvem er så det ???   |
Sorry, det røber jeg ikke, for det har jeg givet mit ord på. Når jeg f.eks får et virkeligt hammertilbud (eller mindre godt tilbud), og forhandleren ikke ønsker, at det "kommer ud", så holder jeg pænt min bøtte med det. I hvert fald hvor jeg fik tilbudet fra. Jeg har ingen interesse i, at give en forhandler problemer. Slet ikke, hvis jeg får en bedre pris end de fleste.
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 18:39 |
Lennon skrev:
Bla "Tape Connection" solgte under listeprisen - og gik rabundus . . ! |
De købte for meget ind som folk ikke ville købe. Specielt fladskærme. Eller tager jeg fejl?
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
NN1123
Junior bruger
Oprettet: 14-Maj-2009
Point: 35
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 18:50 |
Det er også helt fair, men du må godt skrive en PM hvis du snakke med forhandler, og han vil sælge en 65" med afspiller.....!!!!
|
Samsung UE55ES8005 Panasonic DMP-BDT300 Pioneer SC-LX85 B&W CM9 B&W CMC2 B&W CM5 B&W ASW10 PS3 Boxee Box Synology DS1812+ 24TB
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 18:51 |
NN1123 skrev:
Det er også helt fair, men du må godt skrive en PM hvis du snakke med forhandler, og han vil sælge en 65" med afspiller.....!!!! |
Sorry. Jeg ville jo gerne, men, det går desværre ikke. Det bedste ville selvfølgelig være hvis der skulle være nogle forhandlere eller sælgere herinde som ville sende dig en PM'er med deres tilbud. Du kunne jo bede om det i din signatur.
Redigeret af Firebird - 26-April-2010 kl. 18:55
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 18:58 |
Firebird skrev:
Lennon skrev:
Bla "Tape Connection" solgte under listeprisen - og gik rabundus . . ! | De købte for meget ind som folk ikke ville købe. Specielt fladskærme. Eller tager jeg fejl?
|
De bekendtgjorde at det hovedsagligt var fladskærme som var skyld i den triste udgang. Og det må kort fortalt være fordi,at de købte for dyrt og solgte for billigt . .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 19:01 |
@ Firebird:
Du skriver det samme som ham den anden fra LG-tråden. Han fik også "gode priser", men ville hverken ud med hvad priserne var, eller hvor han fik dem henne.
Hvad er pointen i, at fortælle alle os andre, at du får de "gode priser"? Vil du fremstå som en god forhandler? Vil du skille dig ud? Vil du være noget særligt?
Når folk skriver som jer to, går jeg automatisk ud fra, at det hele er løgn, eller at varerne er varme. Hvofor skulle der ellers være så meget hemmelighedskræmmeri omkring det? Igen, hvorfor overhovedet bringe det på banen? Der er jo ingen beviser. Men tillykke med de "gode priser".
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 19:05 |
Lennon skrev:
Firebird skrev:
Lennon skrev:
Bla "Tape Connection" solgte under listeprisen - og gik rabundus . . ! | De købte for meget ind som folk ikke ville købe. Specielt fladskærme. Eller tager jeg fejl?
|
De bekendtgjorde at det hovedsagligt var fladskærme som var skyld i den triste udgang. Og det må kort fortalt være fordi,at de købte for dyrt og solgte for billigt . . |
De købte for meget ind. Det er dyrt, at have et lager af produkter som folk ikke ligefrem er hidsige efter at købe. Derfor er der mange netbutikker der har et meget lille lager. Tit har de slet ikke den ene og anden fladskærm eller andre produkter på lager, men, køber hovedsageligt ind efter de bestillinger de får af deres kunder. Det holder deres udgifter nede på et minimum.
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 26-April-2010 kl. 19:12 |
PhDream skrev:
@ Firebird:
Du skriver det samme som ham den anden fra LG-tråden. Han fik også "gode priser", men ville hverken ud med hvad priserne var, eller hvor han fik dem henne.
Hvad er pointen i, at fortælle alle os andre, at du får de "gode priser"? Vil du fremstå som en god forhandler? Vil du skille dig ud? Vil du være noget særligt?
Når folk skriver som jer to, går jeg automatisk ud fra, at det hele er løgn, eller at varerne er varme. Hvofor skulle der ellers være så meget hemmelighedskræmmeri omkring det? Igen, hvorfor overhovedet bringe det på banen? Der er jo ingen beviser. Men tillykke med de "gode priser". |
Jeg er IKKE selv en forhandler, men, der er forhandlere som vil undgå problemer når de giver en kunde et tilbud som ikke er "normalt". Dette gælder især autoriserede forhandlere. Og, lad være med at forveksle mig med ham fra LG tråden. Jeg prutter ALTID om prisen. Hvis prisen på en vare hos den ene forhandler ikke er god nok, så køber jeg bare hos en anden forhandler der giver mig en bedre pris.
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |