recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Priskrigen er i gang!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPriskrigen er i gang!

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Panasonic TX-P50VT20E 17.389,00 Kr. leveret! http://www.el24.dk/shop/panasonic-tx-p50vt20e-17393p.html&togglevat=1&VariantIdSelected=0

Rart, så har jeg noget at presse min leverandør med Smile

VT20 må godt se at komme på gaden, og det meget snart - mit P50V10 bliver jo ikke mere værd med tiden, og det skal indgå i en byttehandel Embarrassed
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 19:17

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

@ Firebird:

Du skriver det samme som ham den anden fra LG-tråden. Han fik også "gode priser", men ville hverken ud med hvad priserne var, eller hvor han fik dem henne.

Hvad er pointen i, at fortælle alle os andre, at du får de "gode priser"? Vil du fremstå som en god forhandler? Vil du skille dig ud? Vil du være noget særligt?

Når folk skriver som jer to, går jeg automatisk ud fra, at det hele er løgn, eller at varerne er varme. Hvofor skulle der ellers være så meget hemmelighedskræmmeri omkring det? Igen, hvorfor overhovedet bringe det på banen? Der er jo ingen beviser. Men tillykke med de "gode priser".
Jeg er IKKE selv en forhandler, men, der er forhandlere som vil undgå problemer når de giver en kunde et tilbud som ikke er "normalt". Dette gælder især autoriserede forhandlere. Og, lad være med at forveksle mig med ham fra LG tråden. Jeg prutter ALTID om prisen. Hvis prisen på en vare hos den ene forhandler ikke er god nok, så køber jeg bare hos en anden forhandler der giver mig en bedre pris.

Jeg ved godt, du ikke er en forhandler. Jeg skrev også, at du gerne vil fremstå som én, der er god til at forhandle om prisen (negotiator).

Hvorfor skulle jeg ikke sammenligne dig med ham fra LG-tråden? I opfører jer på samme vis. 
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 19:19
Der er da ikke noget forhandler som ikke vil nævnes ved navn pga. gode priser????
Hvis en forhandler tjener "lidt" på et tv, vil han da heller tjene "lidt" gange 10, så har han jo pluselig tjenet meget, så det er noget pjat med ikke at ville ud med hvem det er...
Hvis der er nogle forhandlere der kigger med, hva så med et fælleskøb af de nye vt og v modeller???

Kunne selv godt være interesseret i VT20 men så gerne en test på flatpanels først.....

Redigeret af tommyaxen - 26-April-2010 kl. 19:24
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 19:22
Nå det har været vendt Embarrassed.

Redigeret af Hans j - 26-April-2010 kl. 19:25
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

Der er da ikke noget forhandler som ikke vil nævnes ved navn pga. gode priser????
Hvis en forhandler tjener "lidt" på et tv, vil han da heller tjene "lidt" gange 10, så har han jo pluselig tjenet meget, så det er noget pjat med ikke at ville ud med hvem det er...
Læs hvad Hother har skrevet om det i denne tråd. Wink Jo, forhandlere vil gerne have "mund til mund reklame", men, ikke på nettet i tilfælde hvor det kan give dem problemer. En forhandler der giver dig et tilbud der ikke er "normalt" har selvfølgelig ikke noget imod, at du fortæller dine familiemedlemmer og private venner om tilbudet. Internettet er et offentligt rum. Specielt forum som dette hvor der også færdes forhandlere og sælgere. Hother har været inde på købeloven og hvad der reelt sker i branchen.

Redigeret af Firebird - 26-April-2010 kl. 19:39
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 19:28

@ Firebird:

Du skriver det samme som ham den anden fra LG-tråden. Han fik også "gode priser", men ville hverken ud med hvad priserne var, eller hvor han fik dem henne.

Hvad er pointen i, at fortælle alle os andre, at du får de "gode priser"? Vil du fremstå som en god forhandler? Vil du skille dig ud? Vil du være noget særligt?

Når folk skriver som jer to, går jeg automatisk ud fra, at det hele er løgn, eller at varerne er varme. Hvofor skulle der ellers være så meget hemmelighedskræmmeri omkring det? Igen, hvorfor overhovedet bringe det på banen? Der er jo ingen beviser. Men tillykke med de "gode priser".
Jeg er IKKE selv en forhandler, men, der er forhandlere som vil undgå problemer når de giver en kunde et tilbud som ikke er "normalt". Dette gælder især autoriserede forhandlere. Og, lad være med at forveksle mig med ham fra LG tråden. Jeg prutter ALTID om prisen. Hvis prisen på en vare hos den ene forhandler ikke er god nok, så køber jeg bare hos en anden forhandler der giver mig en bedre pris.

Jeg ved godt, du ikke er en forhandler. Jeg skrev også, at du gerne vil fremstå som én, der er god til at forhandle om prisen (negotiator).

Hvorfor skulle jeg ikke sammenligne dig med ham fra LG-tråden? I opfører jer på samme vis. 
Du er dog utrolig. Nu ved jeg ikke om du selv hører til den slags mennesker der bare køber løs uden at forhandle, men, her på vestkysten (Esbjerg) er det meget normalt, at vi prutter om prisen, og bruger lidt fritid på at forhandle med flere forhandlere før vi tager en beslutning om, hvor vi f.eks køber et tv. Wink

Redigeret af Firebird - 26-April-2010 kl. 19:29

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 21:46

@ Firebird:

Du er dog utrolig. Nu ved jeg ikke om du selv hører til den slags mennesker der bare køber løs uden at forhandle, men, her på vestkysten (Esbjerg) er det meget normalt, at vi prutter om prisen, og bruger lidt fritid på at forhandle med flere forhandlere før vi tager en beslutning om, hvor vi f.eks køber et tv. Wink

Jeg finder det nedværdigende, at prutte om prisen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 21:52

@ Firebird:

Nedværdigende? Jeg synes, at det er dumt ikke at prutte om prisen. LOL En tusse her, et par tusser der...

JVC X3
?
?
?
?
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 21:53

Jeg finder det tåbeligt at betale fuld pris når mange andre betalet meget mindre fordi de er så "frække" at spørge om rabat. Har lige fået 60.000kr nedslag i pris på en ny bil.

Har jeg så nedværdiget mig selv fordi jeg "forlangte" rabat på en ny, dyr bil? Hvordan har du det med at gå ind i butikken lige bagefter og betale fuld pris?

Jeg spørger altid om rabat når det er større indkøb og synes ikke det er nedværdigende hverken for mig eller sælger.Smile

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 22:05
Naturligvis spørger man om rabat. Jeg tror ikke at jeg har købt noget "større" til fuld pris i flere år Embarrassed
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 22:10
Forhandlere har ikke noget imod, at nogle kunder prutter om prisen. De tjener så bare ekstra meget på alle de kunder der ikke gør det. Desuden kommer de kunder der har fået en god rabat på et produkt jo gerne tilbage og "handler" igen. Jeg får f.eks altid rabat i Silvan, men, jeg gør mig også fortjent til det. Der er intet nedværdigende i at handle. Hverken for kunder eller for forhandlere. Wink

Hother, der er mange som ALDRIG prutter om prisen. Lige meget hvad de køber, så er det ikke naturligt for alle mennesker at prutte om prisen. I min familie er det normalt at prutte om prisen. Vi kan ikke lade være. LOL

Redigeret af Firebird - 26-April-2010 kl. 22:18

JVC X3
?
?
?
?
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Jeg finder det tåbeligt at betale fuld pris når mange andre betalet meget mindre fordi de er så "frække" at spørge om rabat. Har lige fået 60.000kr nedslag i pris på en ny bil.

Har jeg så nedværdiget mig selv fordi jeg "forlangte" rabat på en ny, dyr bil? Hvordan har du det med at gå ind i butikken lige bagefter og betale fuld pris?

Jeg spørger altid om rabat når det er større indkøb og synes ikke det er nedværdigende hverken for mig eller sælger.Smile

Jeg handler aldrig dyr elektronik i butikker. Det er spild af tid, når man ved at varerne findes billigere på nettet og i udlandet. Og jeg gider netop ikke opleve at en eller anden bondetamp får varen billigere, fordi han ingen hæmninger har og vil presse sælger til han giver sig. 

Jeg finder det også tåbeligt at betale fuld pris. Jeg har aldrig betalt fuld pris for et stykke elektronik over 500 kr. Jeg køber via nettet, også på udenlandske websites. Derfor taber jeg sjældent penge på at sælge mine brugte varer videre, og flere har jeg endda solgt med fortjeneste. Man skal bare lave lidt research, i ro og mag, derhjemme.

Redigeret af PhDream - 26-April-2010 kl. 22:13
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu