|
Prismcube Ruby |
Besvar |
Forfatter | |
buenso80
Bruger Oprettet: 07-Marts-2010 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 200 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 27-November-2013 kl. 20:35 |
Hej alle
Efter lang tids overvejelser omkring valg af ny tv boks stod valget til sidst mellem Vu+ solo2 og Prismcube Ruby. Hardwaremæssigt er de stort set ens. mht. ydelsen. De primære forskelle ligger i softwaren. Hvor Vu+ kører med Enigma som specielt Dreambox brugere kan nikke genkendende til, så kommer PrismCube med XBMC som stadig er bygget på linux, men som nok er en del mere brugervenligt og kan afspille lidt flere formater out-of-the-box. Egentlig kender jeg ikke så meget til XBMC men jeg sammenligner det med Boxee, Plex eller(med fare for at blive smidt på bålet)Den software der ligger i Apple tv? Anyways: Det smarte ved denne satellitmodtager er, at den ikke nok med at kunne vise live tv også kan streame film og musik fra diverse tjenester (dr.dk, soundcloud osv.) og endda også lokalt fra usb harddisk på en rimelig intuitiv måde som man kender det fra Roku box, Boxee box eller atv Kanalskift og alm. navigering i tv mode fungerer hurtigt og det burde det også med næsten 1300mhz processor så ingen fejl der. Fjernbetjeningen er i sig selv rigtig lækker og kompakt og har endda QWERTY tastur på bagsiden. Kanallister fremkaldes hurtigt og det er rimelig enkelt at finde rundt i menuerne. Iflg. den officielle test er der problemer med undertekster på live tv som jeg dog også har stiftet bekendtskab med. Det loader simpelthen langsomt eller er ude af trit. Det er dog ikke så tit og jeg oplever ingen problemer på danske kanaler. EPG syntes jeg dog personligt, ikke fungerer så godt. Data loader langsomt eller slet ikke, og det finder jeg lidt irreterende. Selve XBMC delen halter dog lidt. Billede og lyd er til ude af synkronisering og der skal leges lidt for at få det til at fungere ordentligt. Ofte fryser maskinen helt og skal genstartes. Det virker på mig som om at der er en del bugs specielt i XBMC-delen Jeg håber på at der snart kommer en del rettelser der får mediacenter-delen til at køre bedre. Det er desværre stadig ikke sket efter den nye 1.3.2 opdatering fra d. 5/12 Hvis jeg skal lave en køb/lad være-liste vil den pt. se sådan ud: Køb den, hvis: Du syntes den er smuk at se på Du elsker at teste nye produkter der ikke er helt færdigudviklede Du kan lide idéen om en: alt-i-en tv/streaming-boks Lad være, hvis: Du syntes designet er grimt Du er mest til gennemprøvede produkter der bare virker Du bare vil se alm. tv Lidt tal: Boksen koster 2200 i Tyskland inkl. fragt Er på nuværende tidspunkt kun kompatibel med HDD op til 300gb (Har dog læst at nogle kører 500gb u/problemer) Kører fint med 256gb SSD Officiel test her: http://linux-tv.com/receiver/ab-ipbox-prismcube-ruby/ Redigeret af buenso80 - 09-December-2013 kl. 19:20 |
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Spændende DVB-S2 modtager. Følger alle damerne med? Jeg selv ville nok vælge en knap så spraglet leverandør |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
buenso80
Bruger Oprettet: 07-Marts-2010 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 200 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis der sidder andre ejere af Prismcube derude må i meget gerne byde ind med jeres indtryk og erfaringer med software og hardware. Hvad syntes i er fordele og ulemper. Er boksen pengene værd eller ej?
Redigeret af buenso80 - 09-December-2013 kl. 19:30 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |