recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prismcube Ruby
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Prismcube Ruby

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Prismcube Ruby
    Sendt: 27-November-2013 kl. 20:35
Hej alle

Efter lang tids overvejelser omkring valg af ny tv boks stod valget til sidst mellem Vu+ solo2 og Prismcube Ruby.
  Hardwaremæssigt er de stort set ens. mht. ydelsen. De primære forskelle ligger i softwaren. Hvor Vu+ kører med Enigma som specielt Dreambox brugere kan nikke genkendende til, så kommer PrismCube med XBMC som stadig er bygget på linux, men som nok er en del mere brugervenligt og kan afspille lidt flere formater out-of-the-box. Egentlig kender jeg ikke så meget til XBMC men jeg sammenligner det med Boxee, Plex eller(med fare for at blive smidt på bålet)Den software der ligger i Apple tv?

Anyways:

Det smarte ved denne satellitmodtager er, at den ikke nok med at kunne vise live tv også kan streame film og musik fra diverse tjenester (dr.dk, soundcloud osv.) og endda også lokalt fra usb harddisk på en rimelig intuitiv måde som man kender det fra Roku box, Boxee box eller atvOuch

Kanalskift og alm. navigering i tv mode fungerer hurtigt og det burde det også med næsten 1300mhz processor så ingen fejl der. Fjernbetjeningen er i sig selv rigtig lækker og kompakt og har endda QWERTY tastur på bagsiden. Kanallister fremkaldes hurtigt og det er rimelig enkelt at finde rundt i menuerne.

Iflg. den officielle test er der problemer med undertekster på live tv som jeg dog også har stiftet bekendtskab med. Det loader simpelthen langsomt eller er ude af trit. Det er dog ikke så tit og jeg oplever ingen problemer på danske kanaler.
EPG syntes jeg dog personligt, ikke fungerer så godt. Data loader langsomt eller slet ikke, og det finder jeg lidt irreterende.
Selve XBMC delen halter dog lidt. Billede og lyd er til ude af synkronisering og der skal leges lidt for at få det til at fungere ordentligt. Ofte fryser maskinen helt og skal genstartes.

Det virker på mig som om at der er en del bugs specielt i XBMC-delen

Jeg håber på at der snart kommer en del rettelser der får mediacenter-delen til at køre bedre. Det er desværre stadig ikke sket efter den nye 1.3.2 opdatering fra d. 5/12
Hvis jeg skal lave en køb/lad være-liste vil den pt. se sådan ud:

Køb den, hvis:

Du syntes den er smuk at se på 
Du elsker at teste nye produkter der ikke er helt færdigudviklede
Du kan lide idéen om en: alt-i-en tv/streaming-boks

Lad være, hvis:

Du syntes designet er grimt
Du er mest til gennemprøvede produkter der bare virker
Du bare vil se alm. tv

Lidt tal:

Boksen koster 2200 i Tyskland inkl. fragt 
Er på nuværende tidspunkt kun kompatibel med HDD op til 300gb (Har dog læst at nogle kører 500gb u/problemer)
Kører fint med 256gb SSD

Redigeret af buenso80 - 09-December-2013 kl. 19:20
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 00:34
Oprindeligt skrevet af buenso80 buenso80 skrev:

Hej alle

Efter noget tid med Enigma2 har jeg nu kastet mig ud i verdens første satellit-modtager med XBMC. På papiret ser den jo ret spændende ud. For de interesserede er her en test http://linux-tv.com/receiver/ab-ipbox-prismcube-ruby/

Har først fået taget mig sammen til at bestille en idag så der går lige nogle dage før jeg selv kan få lov at lege lidt.

Jeg vil vende tilbage med personlige indtryk osv. snarest.

Hvis der er nogle derude der allerede har denne lækre maskine stående, må i meget gerne byde ind med jeres meninger.

Spændende DVB-S2 modtager. Følger alle damerne med? Jeg selv ville nok vælge en knap så spraglet leverandør
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
buenso80 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: Roskilde
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buenso80 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2013 kl. 05:54
Hvis der sidder andre ejere af Prismcube derude må i meget gerne byde ind med jeres indtryk og erfaringer med software og hardware. Hvad syntes i er fordele og ulemper. Er boksen pengene værd eller ej?

Redigeret af buenso80 - 09-December-2013 kl. 19:30
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu