|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jstn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Status: Offline Point: 107 |
![]() Sendt: 05-Marts-2007 kl. 21:15 |
Sidder netop og ser Prison Break. Af en eller anden årsag vises afsnittet ikke korrekt i 16:9 format fra min Selector på mit Samsung 40 R72B. Jeg har både prøvet auto-bred og 16:9 format, men billedet bliver trykket sammen i top og bund. Kun når jeg vælger Zoom, vises det næsten korrekt. Er der noget galt med mit fjernsyn, udsendelsen eller selectoren? |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Prison break sendes ikke i 16:9 - men kun i 4:3 letterbox Derfor står det kun rigtigt når du vælger enten 4:3 eller Zoom Ved 4:3 ser du det som det korrekt sendes, ved Zoom har du lavet en "forstørrelse" uden at ændre højde/bredde forhold hvorved det fylder skærmen mere ud. Der er altså ikke noget galt med hverken selector eller TV Redigeret af spawn - 05-Marts-2007 kl. 21:33 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
jstn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Status: Offline Point: 107 |
![]() |
Tak for dit svar Spawn. Men jeg må tilføje at jeg bestemt synes jeg før har set Prison Break i korrekt 16:9 format på en 50" plasma. Men det skyldtes måske bare det fjernsyns evne til selv at skalere billedet med Zoom funktion? Har der ikke også været samtaler herpå recordere.dk som beskriver at tv3 og tv3+ er begyndt at sende i 16:9? Ok, det gælder så sikkert ikke alle udsendelser. Rart at vide at der ikke er noget galt med mit udstyr, igen tak for dit svar. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det er rigtigt at TV3 nu indimillem sender eks. en film i ægte 16:9 - men det meste materiale sendes stadig i 4:3 og mig bekendt har de endnu aldrig sendt Prison Break i ægte 16:9 (jeg har optaget alle afsnit fra selector) - det er kun sendt i enten 4:3 eller 4:3 letterbox Så plasmaen du har set, har helt sikket blot kørt i Zoom mode og fyldt skærmen helt ud. Jeg mener dog at have læst at de vil begynde at sende Prison Break i ægte 16:9 om ikke så længe |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
TV 3 har sendt ægte 16:9, men jeg kan ikke huske om Prison Break nåede at blive sendt i det. Til gengæld ser det ud til at de nu har valgt at sende i 4:3 letterbox med undertekster placereret oppe i billedet i stedet. Se evt. her |
|
![]() |
|
Jann K ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hej alle.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |