recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prisstigning efter forudbestilling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPrisstigning efter forudbestilling

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
superman001 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Februar-2008
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Prisstigning efter forudbestilling
    Sendt: 11-August-2011 kl. 10:51
Hej,

Jeg har lige forudbestilt et LG 55LW980W hos justbuyit.
Det kostede 18500,- og står til levering i august/september.

Jeg har fået en ordrebekræftelse på købet.
Men da jeg kiggede på justbuyit i dag, så jeg at prisen var steget til 22000,-.

Men hvordan står jeg nu?
Er jeg stadig garanteret TV'et til den oprindelige pris, eller kan butikken nægte at sælge det til mig?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 10:58
De skal sælge det til dig for den ordre du har.
SVP03
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 10:58

Der står garanteret et sted, at der tages forbehold for "regulering af priserne".
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 11:02
Læste lige deres Vilkår igennem, der indeholder dette afsnit:

Citér Justbuyit.dk forbeholder sig ret til at annullere en handel grundet uforudset prisstigning ifht. den på Justbuyit.dk angivne pris. Endvidere tages der forbehold for trykfejl og udsolgte varer på siden.

Men er det i strid med købeloven?

Skal lige nævnes at jeg ikke har modtaget en annullering fra justbuyit... men er nervøs for at den kommer...

Redigeret af superman001 - 11-August-2011 kl. 11:03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 11:05
Det er da ikke sikkert.
Hvis de nu får 20 stk og de har solgt de første 15, kan de jo prøve at få lidt mere for de sidste 5.
Ikke tage sorgerne på forskud.
SVP03
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 11:07
du skal vel intet gøre, modtager du tvet så er det vel til en pris som modsvarer de 18.500,- kr som står på ordrebræftelsen.. ellers skal de annulere ordren.

Sådan har jeg ihvertfald oplevet det hos proshop (både at prisen på deres webshop ændrede sig opad i forhold til bekræftelsen.. der har jeg både fået leveret varen til den bekræftede "lavere" pris.. men har også oplevet de sendte en mail med annulation med henvisning til at de ikke kunne holde prisen)

alt andet ville da også være dårlig stil...

Redigeret af rhsin - 11-August-2011 kl. 11:09
Mvh

René
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 11:07
Hehe, det er selvfølgelig rigtigt, jeg krydser fingre...
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af superman001 superman001 skrev:

Læste lige deres Vilkår igennem, der indeholder dette afsnit:

Citér Justbuyit.dk forbeholder sig ret til at annullere en handel grundet uforudset prisstigning ifht. den på Justbuyit.dk angivne pris. Endvidere tages der forbehold for trykfejl og udsolgte varer på siden.

Men er det i strid med købeloven?

Skal lige nævnes at jeg ikke har modtaget en annullering fra justbuyit... men er nervøs for at den kommer...

Hej.

Jeg ville da anbefale dig at kontakte butikken først inden du går helt i selvsving. Det kan jo være de vil sælge til den pris som først er "aftalt".
Nu kender jeg ikke loven så jeg ved ikke om det er lovligt, men jeg vil anbefale dig at kontakte e-handelsfonden, som butikken er medlem af, hvis du ikke kan opnå en fornuftig aftale med justbuyit. Deres jurister kan tage stilling til det og det koster ikke noget. Ellers kan du vel bare afbestille.

MVH
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 11:11
handlen er indgået til de 18.500,- kr og det har han vel en bekræftelse på... så kan en sælger altså ikke levere tvet også sende en faktura på 22.000,- kr bare fordi de har ændret prisen i deres webshop..

Jeg ville ikke bruge særligt meget krudt på det.. "køber" har jo en bekræftelse på de 18.500,- kr (går jeg udfra)
Mvh

René
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 11:24
Jeg synes ikke det fremgår at justbuyit rent faktisk har bekræftet prisen. Hvis de har bekræftet prisen går jeg jeg også ud fra at den er gældende. Det er dog ikke det samme som at de også er villige til at sælge varen tilhverken den annoncerede eller aftalte pris. Det ved jeg af erfaring ( Ikke justbuyit ). Mit bedste råd er at trække sig fra handlen hvis der er tegn på at der går bøvl i det.
Bortset fra det vil jeg fastholde at trådstarter bør kontakte en jurist hvis han/hun vil vide hvad de konkrete regler er. På det område er recordere.dk som regel een stor gættekonkurrence hvor alle vil give deres besyv med uden reelt at vide noget som helst om jura.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 11-August-2011 kl. 11:29
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 11:38
Hey guys,

Tak for jeres kommentarer.

Jeg panikkede nok en smule, da jeg så at prisen var steget med 3.5K på deres side.
Men jeg skulle nok have ventet med at starte denne tråd indtil jeg havde modtaget en annullering af ordren. Den er stadig ikke kommet, så nu venter jeg og ser...

Hvis annulleringen kommer vil jeg snakke med justbuyit og e-handelsfonden om nødvendigt...

Redigeret af superman001 - 11-August-2011 kl. 11:38
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2011 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

De skal sælge det til dig for den ordre du har.

Ikke helt det samme, men når jeg har bestilt spil, har jeg altid fået den nye pris, hvis der kom et prisfald (har aldrig oplevet prisstigning). Jeg går ud fra at det samme gælder for prisstigninger. Man får jo mail om det, også kan man bare afbestille det.

Dog kan det være, at der er andre regler, skulle man have forudbestilt noget OG betalt for det.

Redigeret af SteffenD89 - 10-Oktober-2011 kl. 20:32
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu